 |
31.
הלואי שאפי איתם יקרא את זה
אמיר לוקר,
מרכז,
14/06/04 19:42
|
|
 |
30.
מה טובו
רפי-משהו,
09/06/04 01:48
|
נושא ההתנחלויות הוא דוגמא בוטה לאינטרס אישי שהופך לנושא פוליטי בידיהם של מעונינים בדבר שרוממות פוליטיות בגרונם וטובות הנאה בידם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
הילד המאומץ
דני,
תל אביב,
09/06/04 00:41
|
אריאל, אני התרגלתי לרגישות החברתית שלך ולכך שאתה לא מפחד להביע את דעתך. חיפשתי אצלך תמיכה בהורים המאמצים שנדרש מהם לוותר על ילדם, זה סיפור מזעזע. היום לא צריך להכנס להריון אם לא רוצים, יש אמצעי מניעה. אם כבר נכנסת להריון עדיין, אפשר לבצע הפלה. אם כבר נולד התינוק במדינתנו המתוקנת יש את כל האפשרויות לגדלו כאם חד הורית עם אמצעים כלכליים מועטים. אם שמוסרת את תינוקה לאימוץ בגלל שנפרדה מהחבר שלה, לא ראויה לגדל ילד. אם היא נפרדת מהחבר שלה, האם היא תזרוק גם הפעם את הילד לכלבים?
לילד הזה, יש הורים מאמצים שאוהבים אותו, דואגים לו ולא יכולים לתאר לעצמם מצב שבו ירצו לוותר עליו.
למה לא ראיתי ולו צל צילו של רמז לאזכור הנושא אצלך בטור? זוהי רגישות חברתית?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
הופרדו בלידתם
מוזר,
ומעניין,
08/06/04 20:18
|
האם שמתם לב לדמיון המפתיע בין אריאל שנבל לסייד קשוע!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
מפדל לא מסוגלים להתפשר על כלום
אחד העם,
08/06/04 20:16
|
הם לא יודעים מה זה פשרה. פלא שהם לא יגיעו לשלום עם הערבים . ביניהם הם לא מסוגלים להתפשר. הם מסוגלים רק לאמר " זה שלי... הכל שלי... ארץ ישראל... המפדל..."
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
יש לך טעות יסודית
אבי,
אפרת,
08/06/04 19:58
|
אורלב אמנם מייצג את המפד"ל של פעם אבל זה היה מפד"ל של קישוט לממשלה. קישוט הוא כידוע דבר שכל הפונקציה שלו היא להראות ולא אמורה להיות לו שום השפעה אחרת. איתם פשוט מנסה לשנות את זה ולהפוך את המפד"ל למפלגה משפיעה במקום בו היא נמצאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
אתה מייחס יותר מדי חשיבות לש..
יהודה,
י-ם,
08/06/04 19:19
|
|
 |
24.
מקצינים ומתקווצים וחוזר חלילה!
ל"ת
יגאל כהן,
רחובות,
08/06/04 18:04
|
|
 |
23.
איפה המפדל בנושא המועצות הדתיו
מירי,
08/06/04 17:47
|
איפה? אנשים רעבים ללחם. אנשים לא מקבלים ברשויות המקומיות והדתיות,משכורות כבר 8 חודשים ברצף! ואיפה המפד"ל? מה? זה לא מספיק סקסי בעיניה? מה קרה? המפדל פשטה את הרגל כבר מזמן ואלו פרפורי גסיסה של מפלגה לא רלוונטית אני מתחיל להתגעגע לאריה דרעי ולש"ס..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
שנבל
נעמה,
08/06/04 17:46
|
שנבל זה לא ההוא שאחראי על האינטרנט בתכנית של ורדה רזיאל ז'קונט?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ariel
mo schnabel,
shomron,
08/06/04 19:38
|
|
 |
21.
הדברים אמנם נכונים אבל...
דתי לאומי,
08/06/04 16:47
|
מעניין שתמיד אותם אנשים שטוענים שיש להתמקד בדברים אחרים כמו הסטטוס קוו הדתי וכו' הם אלו שגם בנושאים אלה עמדתם פשרנית ומתרפסת. (ולבעלי הזכרון הקצר עיינו ערך נחום לנגנטל שהסכים למכור את השבת...) ואשר על כן יש יותר מלחשוד במר שנבל המייצג זרם לייטי של היהדות הדתית לאומית המעוניינת להשאר עם עטיני השלטון במקוםן להציג עמדה יהודית גאה ומפוקחת כנגד פינוי מפוקפק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העמדה נגד פינוי היא פוליטית
מירב,
י-ם,
08/06/04 19:22
|
|
 |
20.
לאן התגלגלה מפדל החביבה
פרחיה,
08/06/04 16:44
|
ההתנחלות הפכה במרוצת השנים לדגל היחיד של התנועה הדתית לאומית מיסודה של מזרחי ולתכלית הבלעדית של קיומה. מהנוער הסימפטי של בני עקיבא צמחו בריוני הגבעות, מין גידולי פרא שיוסף בורג וזרח ורהפטיג ודאי לא ראו בסיוטיהם. החל בהתנחלויות השר המנוח זבולון המר, שעוד נחן בחן ותום נעורים וקשה היה לכעוס עליו ,אף כי היה ראוי לרסן את הגל העכור עוד בראשיתו. והיום יש לנו מפדל קיצונית וחרדית ששכחה כליל את המוטו שלה "יהדות בדרכי נועם" .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לפרחיה
עליזה,
גוש דן,
29/08/04 14:27
|
מאין לך שנוער הגבעות הם אנשים פראים?? ניתקלת בהם? והאם כל נוער בני עקיבא הם עדינים ומנומסים? מהיכן את לוקחת זאת? בבני עקיבא ודאי לא היית! לא פעם ולא בזמן האחרון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
ישר כוחך
אבי,
מרכז,
08/06/04 16:36
|
ישר כוחך. המפד"ל חייבת להישאר בקואליציה. יש דברים נוספים שנציגי הציבור הדתי לאומי צריכים לדאוג להם פרט לשטחים. הפרישות והפילוגים האלה הביאו לנו בעבר את הסכם אוסלו ואת ויתורי ברק. באופוזיציה לא ישיגו דבר ההפך .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
האם הכותב הצביע מפד
ל"ת
שאלה???,
08/06/04 16:32
|
|
 |
כן, מהיכרות אישית
ל"ת
היודע,
10/06/04 10:29
|
|
 |
17.
המפד
מתנחלת,
בנימין,
08/06/04 16:15
|
ושבבחירות הבאות לא ינסו שוב לרמות את הבוחרים ולהבטיח שהם מגיני ההתנחלויות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למתנחלת -תתנחמי שבבחירות הבאות
חדוה,
29/08/04 14:29
|
אני מקוה שהמפד''ל בקושי תקבל יצוג של מנדט אחד, לאור התנהגותה המתרפסת בפני הדיקטטור שרון. ולאור התנהגות אורלב-ערל הלב שרק הכסא מענין אותו ואת חבריו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
פרו-אורלב אנטי-איתם
הדר,
08/06/04 16:08
|
יכולת לפחות להצניע את אהדתך השקופה לאורלב (שנדבק לכסא ולמנגנון המפלגתי הישן והמנותק מהעם), לעומת האנטי שלך לאיתם. מדבריך עולה נימה של געגועים למפדל של פעם - פחות דתיים יותר שפופים. חבל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הגיע הזמן להשתחרר מהאטימות
galshush,
ירושלים,
09/06/04 13:16
|
לא פחות דתיים, לא יותר שפופים אלא יותר שפויים. הציבור הדתי מגוון יותר ממה שנראה היום במפד"ל. לא כל חובשי הכיפות הסרוגות מתיישבים ביש"ע אבל עם האג'נדה הפוליטית בעשר השנים האחרונות, אין ברירה אלא לפנות למפלגות אחרות על מנת שצרכים אחרים של החברה יתמלאו. אם כל מה שהמפד"ל יכולים לתת זה סצינות עלבון ואיומי פרישה בשעה שברור שיש במדינה בעיות כלכליות ושהפיתרון להם הוא יציבות שלטונית ותוכניות לטווח ארוך, אז תודה רבה, ואני מעדיפה להשקיע את קולי במפלגה שלא מחפשת לקום וללכת כל פעם שמשהו לא מוצא חן בעיניה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
סליחה אם לא מפד
מיכל,
אפרת,
08/06/04 15:44
|
מי ידאג ל-200,000 נפש בהתנחלויות? מרצ? למה זה לא לגיטימי לדאוג להם? פשוט הכותב מצא עוד דרך אלגנטית (?) לומר לא ראוי לדאוג להם. הם פשוט לא ראויים לכך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
איפה הימים שהינו
יעקב,
מרכז,
08/06/04 15:14
|
נגמרו.... אנחנו רוצים להוביל את המדינה ולא להיות גרורה שרק רוצה כסף למוסדותיה אנחנו ראש גדול- ואתה נשארת כנראה ליד קפה אוסלו עם "צעירי המפדל" שחיכו לעצם מהמפאיניקים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
כמו שנאמר
דן,
ירושלים,
08/06/04 14:21
|
כשמבקשים מהמפד"ל להתעסק בקירוב לבבות זו הגירסה הדוסית ל"תהיי יפה ותשתקי". לאיזה חינוך בדיוק המפד"ל תדאג בשבתה בממשלה הזאת? לחינוך לשקרים ותרמיות? לחינוך לאונס הדמוקרטיה? לחינוך ל"בטל כל דיעה העיקר שתשב בממשלה"? הנסיון לשאת חן בעיני השמאל החילוני כל כך עלוב וכל כך שקוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
סוף סוף לא ראש בקיר!!!!!
קרן,
מרכז,
08/06/04 14:19
|
אריאל, אתה צודק מאד! אולי צריך מישהו שיזכיר מדי פעם למפד"ל מה מקומה ותפקידה. נמאס כל הזמן לשמוע על הפרישות של המפד"ל מהקואליציה, הם לא מוסיפים כלום לאף אחד,אולי רק הורסים לעצמם. ציבור הבוחרים שלהם לאט לאט מבין שהמפד"ל היא "איחוד לאומי" ולא יותר. קרן (מצביעת מפד"ל לשעבר)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מבשרך כן תתעלם
מיכל,
08/06/04 13:32
|
אז יופי לנו. אני מבינה שהויכוח הוא האם עדיף להיאבק על נצרים או על תקציבים למעון אמונה בגבעת שמואל. זה הכל. בכל מקרה לא מעניין משהו מעבר לגבולות המגזר. הרי לא יכול להיות שהפועל מסין הוא הגר עליו כתוב בתורה או שהאלמנה היא היום אם חד הורית ובטח שעובד מועצה הוא לא הפועל שמלינים את שכרו (כבר כמה זמן?). הם לא היו איתנו בסניף אז את מי הם מעניינים בכלל. נכון או לא נכון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תתמקדי בענין
אושרית,
מרכז,
08/06/04 14:28
|
נושא המאמר שלו הוא לא "באילו בעיות חברתיות עלינו להתעסק" אלא: האם ארץ ישראל הוא הנושא היחיד שמעסיק את המפדל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה העניין
מיכל,
08/06/04 14:59
|
זה העניין לא? שבעיות חברתיות הן בכלל לא חלק מסדר היום של הדתיים. זה שייך למפלגות אחרות. מישהו רוקא פה לפעמים את קריאת התורה? מבינים את המילים או שרק קוראים וזהו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
משל איתם
מוריס,
חאן יונס,
08/06/04 13:18
|
הלכו העצים להמליך עליהם מלך לפני הבחירות - זוכרים את משל יותםאיתם?
קיבלו אחלה אטד ומנסים לנער אותו. אבל מה לעשות - הקוצים תפושים חזק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מי זה שנבל??
דוד,
ירושלים,
08/06/04 13:14
|
|
 |
סתם עוד מחרחר ריב
אופיר,
אורנית,
08/06/04 17:51
|
שנבל רק נכנס למדור החדש הזה וכבר שופך לבה על הדתיים ומנהיגיהם ובמאמר אחר קורא להם הומואים. פיכס. גועל נפש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה קשור
אני,
08/06/04 15:29
|
מה קשור למי הכותב?? כל עוד הדברים שלו נכונים, והם נכונים במיליון אחוז. המפדל הרימה על נס על ההתנחילויות ושכחה את כל שאר הדברים - חינוך וערכיות, אהבת הזולת וסולדריות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
שנבל - התחנפנות לשמאל
יאיר,
08/06/04 11:40
|
התחנפותך החוזרת על עצמה לאורך כל מאמריך לחילונים ולשמאלנים די ממוחזרת. מאמרך רדוד ומאפיין את הדתי המתנצל ומתרפס ולא זה העומד בגאון מול הזרם. אין חוכמה גדולה בהליכה בתלם - אם התלם מוביל לאובדן ערכים.
חבל שכמותך מייצגים כביכול אותי - וזה לא אישי - איני מכיר אותך (אבל מת על תוכניתך (דידי הררי)*
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר להתחנפות לשמאל???
אושרית,
מרכז,
08/06/04 14:25
|
כל מילה שלו- בסלע! לפני הבחירות התלבטתי ממש האם להצביע לאיחוד הלאומי או למפדל. בסופו של דבר שמתי ב', והיום(!!) אני מצפה לראות שאכן זה היה שווה. המפדל שונה מהאיחוד בכך שהאג'נדה שלה שואפת להיות גם חברתית- לגבי כל העם ולא רק ארצישראלית- נושא חשוב העומד בפני עצמו. יש לנו עוד המון נושאים לעסוק בהם בארצנו הקטנטונת מלבד ארצישראל- שכבודה במקומה מונח! רק צריך לזכור את זה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
סטטוס קוו - הצחקת אותי!
יוחאי,
08/06/04 11:31
|
אנו נמצאים במצב בו יש התרסקות מערכות כוללת לגבי כל מה שקשור עם שירותי דת. גם החינוך הדתי קיבל מכות אנושות ביותר, בכל מיני שיטות "חדשניות" של קריטריונים המכוונים להורסו. נושא ההתיישבות היה דגל במשך שנים לא רק של יש"ע. ואחרי כל אתה משנן את המנטרות שלימדו ילד צעיר כמוך לומר. אם הייתי מפלגה דתית באמת. הייתי עף מהממשלה כל עוד רוחי בי. נותן לטומי לעשות כרצונו, ובבחירות לאחר מכן, הייתי חוזר ובגדול, כאשר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
אוי אוי
חילוני,
08/06/04 11:29
|
איזה געגוע אני חש למקרא המאמר. אכן פעם היתה מפד"ל ישרה, אמינה ואילו היום מפלגה של עסקנים שכל מעיינם הוא קנאות דתית ושלמונים. צודק כותב המאמר, כמה חבל שהמפד"ל הפכה להיות חורצת הגורלות של ילדי ישראל, ילדי המתנחלים שמופקרים באזורים כבושים וילדינו, החיילים שמתים על קידוש עזה והכיבוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש היום מפלגה ישרה ואמינה?!
ל"ת
מיכאל,
שרון,
08/06/04 16:06
|
|
 |
5.
זה לא התפקיד
ההוא,
08/06/04 10:53
|
אכן כל המשימות שהזכרת הן חשובות בטווח המיידי אבל הן לא דורשות דיון במפלגה, והן לא חשובות בהיבט הרעיוני שלהן. המפדל כפי שאני רואה אותה בהיבט האידאלי שלה הינה מיצגת היהדות המתחדשת בארץ ישראל בתוך הממשלה והמבקשת להשפיע ולשנות את דמותה של החברה דרך עיצוב חוקים התואמים השקפה זו. ככל יהודי מאמין גם לח"כ מהמפד"ל יש דין וחשבון לפני הבורא והשאלה היא אם הוא יכול להצדיק את מעשיו בהתאם לפרמטרים ההלכתיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
גם פה צריך להתיפייף?
ל"ת
גיא,
08/06/04 10:31
|
|
 |
3.
מי אובססיבי?
מאיר,
פ"ת,
08/06/04 10:17
|
סובלנות לא חייבת להיות תמיד במחיר הפסד. ואם כבר דיברת על סובלנות אז אורלב הוא זה שצריך להשתמש בה, שהרי הוא כופה את דיעותיו על כל המפלגה למרות שרובה הענק לא סובר כמוהו. אז מי אובססיבי?
מתי שאורלב יהיה מנהיג המפד"ל אני אשקול להקשיב לו אך הוא לא כזה, אז שיכבד את דעת הרוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
צודק בהחלט!!!
אביעד,
שוהם,
08/06/04 09:50
|
צודק! כל הכבוד על האומץ שהיה לך לכתוב דבר כזה! הציונות הדתית חייבת להתעורר! ארץ ישראל היא לא הדבר היחיד שחשוב!!! יום טוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
צודק ב 100%
מפרגנת לשנבל,
מרכז,
08/06/04 09:50
|
אני מצביעה נאמנה למפלגת המפדל מאותם הסיבות שכתבת במאמר, יחד עם זאת אי אתה צודק אפשר לדעת מהם העמדות הברורות של המפד"ל בנושאים שחשובים לנו, המגזר הדתי שזה כבובן חינוך ילדינו. אני אמשיך להצביע למפד"ל כי בכל זאת, מי יהיה הקול שלי בכנסת? שינוי? חד"ש? מי? אני מקווה שהמפד"ל יתעשתו ויתחילו לפעול כראוי, אנו זקוקים להם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאמר רדוד וממוחזר
נחום,
08/06/04 10:09
|
מתאים למפדלניק שלא יודע להתמודד עם מציאות מורכבת, וחושב שהמאבק נגד ההינתקהות הוא רק על ארץ ישראל. לידיעתך, המאבק על ארץ ישראל הוא הסכר על דמותה היהודית של המדינה, אחרי פינוי ישובים, תבוא תכנית התנתקות מכל ערך דתי בחוצות ת"א, פ"ת ירושלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
On the contrary
Nimrod,
08/06/04 17:20
|
On the contrary, Once the Maphdal will overcome its fascist of one land one nation…form we will be able to connect our self to Judaism again
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המשך לנחום
מפרגנת,
08/06/04 10:19
|
אם המציאות היא מורכבת, והיא אכן מורכבת, זה אומר שצריך להתעלם מהדברים "השוליים"? כמו ששנבל כתב, מה עם תכנית "דברת".? שמעת איזשהוא דיבור בנושא מצד המפד"ל? המצב מורכב וכמובן שהום צרכים לייצג אותנו גם מבחינת עניין ההתנתקות אבל יש גבול- מי יהיה הפה שלי בכנסת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השאלה עד להיכן יכולה הקואליציה
אשר,
08/06/04 13:31
|
הנוכחית לדרדר כל מה שחשוב למפלגה הדתית לאומית איזה סטטוס קוו לשעבר שלא נפרץ אם בנושא חשוב כל כך היא לא פורשת אז על מה כן הגיע הזמן לפרק את הקואליציה ככל שזה יהיה מוקדם כן ייטב האשמה הפעם תוטל על שרון ומריעיו ולדעתי אין סיכוי שמפדל עם ליכוד יחד יוכלו לתפקד לאורך זמן אז עדיף עכשיו ומהר ככה יש יותר סיכוי לקואליציה ימנית בלי שרון ולפיד וסיפורי הסבתא שלהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נמאס
משה,
רבנו,
09/06/04 09:27
|
די נמאס מהרפיסות . מי שלא עומד על שלו בענין הארץ לא עומד על שלו בענין הרכב המועצות הדתיות,בנושא שכר ם המולן של עובדי המועצות הדתיות,בענין החמץ בפסח ובענין פקחי השבת. ולרופסים אין ולא תהיה תקוה תמיד ישארו בקצה המחנה.
הגב לתגובה זו
|
|