 |
47.
ממש תעלת בלאומליך של אפרים
ל"ת
אוהב את קישון,
18/06/04 07:27
|
|
 |
46.
המהלך יקל על חיי האוכלוסיה
יוני,
תל אביב,
18/06/04 01:44
|
לכל מי שדיבר על כלא ודברים כאלה. במציאות הפעולה רק תקל על חיי האוכלוסיה הפלס'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על האוכ' הפלסטינית והישראלית
מור,
18/06/04 01:49
|
המהלך יקל גם על אזרחי ישראל, וגם על האוכלוסיה הפלסטינית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
קבלנים - עשו זאת לצה''ל בחינם
ישראלי,
ישראל,
18/06/04 01:41
|
אם הייתי קבלן גדול הייתי עושה זאת לצה"ל בחינם. זו גאווה לסייע לצה"ל בפעילות מעין זו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
yaalla lehitnadev
nahum,
18/06/04 12:39
|
sorry , im in jul right now i wish i could go and work for free
yaalla rabotai lehitnadev kol ejad yom ejad even for you leftis go and once something for all of us together
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הנחה משמעותית
קובי,
ירושלים,
18/06/04 01:50
|
|
 |
44.
צריך לתמוך בצה''ל
ישי,
רמת-גן,
18/06/04 01:31
|
צה"ל עוסק בלחימה קשה ומורכבת, שאחת מגזרותיה היא רפיח. כמו-כן הוא עוסק בקבלת החלטות קשות. צריך לתמוך בצה"ל בפעילות זו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכי קל להעביר ביקורת - מסכים
יונתן,
כפר יונה,
18/06/04 01:39
|
הכי קל להעביר ביקורת כפי שעשו המגיבים לאורך הכתבה. אבל אני מסכים עם דבריך. מה שאנחנו כאזרחי המדינה שאכפת לנו צריכים לעשות זה לתמוך בצה"ל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
כל פתרון לטווח ארוך מבורך
איילי,
ירושלים,
18/06/04 01:29
|
|
 |
אני מאמין בפתרון
אחד שמאמין,
ירושלים,
18/06/04 01:33
|
אני מאמין בפתרון, מקווה שהוא יתן את התוצאות המיוכלות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
צה''ל הגוף הרציני היחיד במדינה
יש תקווה,
חיפה,
18/06/04 01:20
|
כנראה שצה"ל הוא הגוף הרציני היחיד במדינה. נראה שרק שם יש אנשים שאכפת להם, שלא נשארים במובן מאליו, ומחפשים דרכים חדשות ושיטות חדשות להתמודד עם הבעיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צריך לתמוך בהחלטות אמיצות כאלה
יוסי,
חיפה,
18/06/04 01:26
|
גם אני מחיפה, ואני מסכים עם כל מילה. טוב שיתר הגופים במדינה יהיו כמו צה"ל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
כל הכבוד לצה''ל - החלטה יצירתית
אחד שאכפת לו,
מרכז הארץ,
18/06/04 01:03
|
כל הכבוד לצה"ל. הניסיון נראה יצירתי ואמיץ. יש לזכור כי בעיית המנהרות היא בעיה קשה. בהרבה מדינות בעולם מתמודדים איתה ללא הצלחה. לצה"ל הרבה הצלחות במלחמה במנהרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סוף סוף אחד שמדבר לעניין
ל"ת
איילי,
ירושלים,
18/06/04 01:23
|
|
 |
40.
Dont worry
Eyal UK,
18/06/04 00:55
|
They will talk about it but nothing will happen - who can afford such an expensive project?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
oh yea, sure we can
efy,
18/06/04 12:01
|
if Israel hold it with all transas from all the politicals lidders
its just another piece a cookie this move
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
תעלה
sara,
18/06/04 00:01
|
|
 |
good for you idea sarale
ל"ת
maaritz,
18/06/04 11:58
|
|
 |
38.
ממש חלום
sam,
17/06/04 23:09
|
כך התחיל כל העסק הזה בהתחלה חפרנו תעלה בין עזה למצרים אחרי זה נחפור תעלה בין תל אביב לבני ברק אחרי זה תעלה בין ירושלים למבשרת ציון ונתקדם בחפירות לציר עד לרמת הגולן ולפני שאנחנו אומרים ג"ק רובנסון הפכנו את מדינת ישראל לונציה של המזרח התיכון ואני רואה כבר לעיני רוחי פקקים תנועה של גונדולות בבוקר שכול עם ישראל משיט לעבודה אם מוזיקה רגועה ממש חלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
ברוכים הבאים לחצי האי עזה!!
דוד,
תל אביב,
17/06/04 22:10
|
תראו את היתרון בדבר הזה...
פרשת האי העזתי המקום האי היווני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
למה הוא קורא לזה בית כלא ?
כהנא טעה,
נקבת השילוח,
17/06/04 21:59
|
בבית כלא מקבלים שלוש ארוחות ביום. הכוונה היא שהם לא יקבלו גם את זה.
אבל, צריך להגיד, הם הרוויחו את זה ביושר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
מה פתאום כלא?
חשוך ימי בינימי,
17/06/04 21:19
|
מכלא אי אפשר לצאת, אך אין בעיה להיכנס אליו. התכנית לגבי רצועת עזה הפוכה, עד כמה שהבנתי...
אני לא מאמין שצה"ל לא ייתן לפלשתיני שירצה בכך לצאת מעזה. שיצאו כולם. יאללה, רוחו פי אל ג'הנם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
כפי שאמר רבין הלוואי ואפשר היה
איציק,
17/06/04 20:54
|
|
 |
33.
לא רוצים להיות בעזה? אין בעיה.
גדי,
17/06/04 20:44
|
|
 |
32.
אוי איזה מפגרים יש שםבצהל
ל"ת
Z.K,
17/06/04 20:43
|
|
 |
31.
הזרמת מי ים
bar45,
שרון,
17/06/04 20:42
|
למה לחפור כל כך עמוק ויקר אפשר לפתוח את התעלה לים ולהזרים בה מי ים ואז אי אפשר לחפור תחתיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
you are so genniuss
mushon,
18/06/04 11:08
|
cheapper and eficient sorry i dont have hebrew miqledet how i can find one by net???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
מי שמתהג כעברין סופו יהיה בכלא
ויטלי,
17/06/04 20:39
|
אם אתם לא רוצים לחיות בכלא, אולי כדאי שתקחו את עצמכם בידיים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
מר עריקאת, אתה צודק
גיל,
ישראל,
17/06/04 20:37
|
עזה אכן תיהפך לבית כלא גדול, וטוב שכך. רציתם שישראל תצא ? הנה יצאנו. רציתם שלא יהיו התנחלויות ? לא יהיו, אולי אפילו תקבלו את הבתים של המתנחלים ומה שהיה פעם בית משפחת כהן, יהיה כעת משפחת א-שווא. בינינו - מה שרציתם - קיבלתם. מה שהזמנתם - ניתן לכם כעת על מגש.
א-ל ת-ב-ו-א-ו ב-ט-ע-נ-ו-ת !!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
מי שבישל שיאכל מה שבישל.
סב-עוז,
17/06/04 19:47
|
אין ללכת בדרך פתיים ולתת חיבור בין הרצועה לגדה,אין להצעה כזו אח ורע בעולם,לא יתכן לקשר בין שני חבלי ארץ עוינים,דרך מדינת ישראל.ירצו המצרים והירדנים שיחברו בינהם דרך ארצותיהם,ארוך,נכון,אז למה צריך לעניין ולסכן את היהודים,שישברו בעצמם את הראש למצוא פיתרון,אגב איני רואה את האהבה ההיסטורית בין שני חבלי ארץ אלה.,לא יוכל שום שילטון מרכזי לאחד אותם ללא איחוד גאוגרפי פיזי ואוי לנו אם יקרה הדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
לא יותר פשוט לעודד הגירה !?
ליאור,
השרון,
17/06/04 19:21
|
הרי גם ככה הם עוד מעט יהיו פה רוב ויתחלו לדרוש מדינה דו לאומית כמו בדרום אפריקה אז למה לא לעודד אותם לעזוב כמו שעושים החברה של עטרת כוהנים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני תומך .
חיים,
י-ם,
17/06/04 19:55
|
צריך לדבר בקול רם על עידוד הגירה ערבים למדינות ערב ועולם שלישי זה מאוד הגיוני יש להם מדינות ענקיות וחצי ריקות אבל על הכסף שיקבלו עם יהיה אצלם שכל יוכלו שם לבנות גן עדן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
לא פיתרון מושלם אבל מעולה
ל"ת
סתם 1,
17/06/04 19:09
|
|
 |
25.
רעיון גאוני
moshe,
17/06/04 18:52
|
רעיון גאוני, אכן מדובר ברעיון גאוני, זה יפתור את כל בעית ההברחות, ובטח ובטח יחסוך בחיי אדם, אז ישר כח, וכל הכבוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
בעד תעלה ומייד
מושיקו,
חיפה,
17/06/04 18:47
|
תעלה תשפר את הביטחון אך במיוחד תשפר את חופי המדינה: במשך שנים גנבו חול מהחופים, החופים הצטמצמו ונשארו סלעים ואבנים. יש לבצע את החפירה במהירות. להרחיב ולשפר את חופי הרחצה. ניתן ליצור רזרבת חול לבנייה עתידית. זו הזדמנות שלא תחזור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המון חול בחינם
אורן,
חיפה,
17/06/04 22:28
|
רעיון מצויין בעקבות התחקיר בערוץ 2 על גניבת חול המדינה והנזקים הנגרמים מכך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חול ללא תשלום
מושיקו,
חיפה,
17/06/04 22:24
|
|
 |
23.
יפה, נזרוק מיליארד דולר רק כדי
גידי,
תגיבו!,
17/06/04 18:19
|
...שאיזה 5 פלסטינים יחפרו עוד 5 מטר לעומק מתחת לתעלה. לנו זה יעלה מיליארד, להם - עוד 20 אלף דולר. בלי קשר לויכוח בין השמאל לימין, תסכימו איתי שזה מטומטם לגמרי!
תגובות בעד ונגד לכאן... נעשה סקר קטן. שכל מי שקורא יגיב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
צה''ל ירד מהפסים
ל"ת
אי''ל,
17/06/04 18:11
|
|
 |
21.
קו מז'ינו וקו ברלב
דני מור,
17/06/04 18:03
|
מה המטרה בחפירת התעלה? אם המטרה היא צבאית ביטחונית, ראינו כבר כמה קוים ביטחוניים שנפרצו בצורה כואבת כמו קו מז'ינו בצרפת של לפני מלחמת העולם השניייה, כמו קו ברלב של לפני מלחמת יום כיפור.
אם המטרה למנוע העברת נשק ממצרים לעזה, הם ימצאו פיתרון גם לעקוף את זה.
היציאה שלנו מעזה צריכה להיות ברורה ומוחלטת. אם מפנים יישובים, מפנים את צהל ויוצאים מעזה צריך לצאת גם מציר פילדלפי.
אין טעם לצאת מעזה והלמשיך להגן על ציר פילדלפי כי זה יחזיר אותנו מהר מאוד לעזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דני ההגיון שלך מוזר
יוסי,
17/06/04 20:03
|
אם הם ימצאו דרכים לעקוף את ציר פילדלפי הם ימצאו גם דרכים להסתנן לישראל אחרי ההתנתקות (אל אם אתה חושב שתוכל לסגור מיליון ורבע אנשים על שטח של 300 קמ"ר). אז מה אתה מציע? להוריד גם את גדר המערכת סביב עזה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שים לב למה שאמרת:
א.פ,
מרכז,
17/06/04 19:25
|
"אם המטרה למנוע העברת נשק ממצרים לעזה, הם ימצאו פיתרון גם לעקוף את זה." אז למה הם לא ימצאו פתרון? ליציאה מעזה הם לא ימצאו? למה? הליכה בגישה כזו על מנת להצדיק מטרה שנקבעה מראש היא לא כל כך חכמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
אנחנו פשוט לא מבינים ערבית
בוןטון,
17/06/04 18:02
|
אנחנו צריכים לסגת משם כולל פילדלפי. לתת להם גישה חופשית לים למצרים ולגהינום. במקביל להגיש להם ולעולם תוכנית תגובה רבת שלבים ולממש אותה ככתובה וכלשונה. לדוגמה 1: תחנות דלק 2: רשת תקשורת 3: תחנות טלווזיה 4: רשת חשמל ... עד רמת חיים של ימי הבניים. בתגובה לפיגועים ואו ירי טילים להתחיל בתוכנית ההרס. לא לפגוע באנשים.
ובהפוך במידה שלא יבצעו פיגועים יהיו גזרים כיד הדמיון בתים חממות וכו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה נשמע כמו תסריט מתוך simcity
א. שרון,
ח.השיקמים,
17/06/04 19:27
|
ילד. תחזור לשחק במחשב ותן למבוגרים להתעסק בדברים האלה. אתה חושב שאתה הפטרון שלהם? תחליט מתי להעניש אותם ומתי לצ'פר אותם? תתעורר, אנחנו לא מנהלים את העולם, בקושי אנחנו מנהלים את עצמנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
אז יחפרו מנהרה מתחת לתעלה
ל"ת
א,
17/06/04 16:44
|
|
 |
בלתי אפשרי
אבי,
17/06/04 18:30
|
הרעיון הוא שכל מה שיחפר מתחת לתעלה יקרוס משום שמים מהתעלה יחללו וימוטטו את המנהרות שיחפרו מלמטה. או במקרה הפחות טוב, חלחול המים יציף את המנהרה כך שהיא תהיה עבירה רק בצלילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
הייתי שם
מילואימניק,
17/06/04 16:25
|
כמי ששירת בציר פילדפי רק לפני 6 חודשים, וגם דרומה משם אי שם באחד המוצבים על גבול ישראל מצרים, 70 ק"מ צפונית לאילת, הגבול הדרומי בין ישראל למצרים הוא שקט יחסית, מבצעים משם הברחות של נערות לווי וסמים אבל לא אמצעי לחימה, הסיבה לכך היא כי את כל אמצעי הלחימה מבריחים דרך פילדפי, אם יחסם ציר פילדפי להברחות אמל"ח, הבעיה לא תיפתר היא רק תעבור יותר דרומה, וגם תתרחב כי הגבול בדרום מאוד ארוך ובחלקו הוא פרוץ לגמרי, לכן צריך לטפל בבעיה בצורה מקומית ולהעמיד את מצרים על שיתוף הפעולה שלה עם הפלסטינים. היכן הם כל ההסכמים שנחתמו בין ישראל למצרים, והם מופרים בצורה בוטה ע"י מצרים, אם עם מצרים שהיא מדינה מסודרת יחסית אנחנו לא מצליחים לשמור על קיום הסכמים, כיצד אנחנו רצים לחתום הסכם עם הפלסטינים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
אפשר להחדיר מוטות פלדה לעומק 1
נחום,
17/06/04 16:24
|
100 מטר ולהעביר בהם זרם חשמלי של 500 וולט שיתפזר לרדיוס של 100 מטר
לחילופין אפשר להחדיר גז למנהרות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא אי אפשר
שלמה,
17/06/04 19:16
|
דבר ראשון אבל פחות חשוב זרם נמדד באמפרים ולא בוולטים. דבר שני המתח של האדמה הוא בהגדרה אפס וולט ולכן אי אפשר ל"חשמל" את האדמה. אם תשים לב בבית האדמה החשמלית מחוברת בסופו של דבר לאדמת כדור הארץ בדרך כלל באמצעות צינורות המיים (ואם לא אתה בסכנת התחשמלות)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
או לחילופין לפזר להם מלח על
אבי,
17/06/04 18:27
|
|
 |
16.
אי קטן בים
דרור,
17/06/04 16:16
|
מובן כי האסוציאציה הראשונה שלי היתה לסיפור המופלא תעלת בלומאלך.
אבל למה לא לפתח את הרעיו הזה עד הסוף נראה לי כי אנו צרכים להקיף עצמנו בתעלות מיים לרוב רצוי שורצות תננינים , ניתן לעשות מיזם משותף אם חוות התנינים מהצפון.
לאחר שנהפוך אי קטן בים אולי נגיע למנוחה והנחלה.
בסוף ננצח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מזכיר לי את אחד הסיפור
Avi Ecuador,
17/06/04 15:58
|
לילדים בקובץ של אפריים קישון שקראתי בילדותי. מדובר על בחור עם פטיש אוויר, מישהו לא נורמלי שיצא יום אחד לתל אביב רחוב דיזינגוב והתחיל לחפור תעלה, באה המישטרה וסימנה את האיזור ואיפשרה לו להמשיך, בהמשך באו עוד אנשים שעזרו לו והביאו ציוד יותר משוכלל לחפירת התעלה ולאחר מספר שנים התעלה היתה מוכנה, עשו ממנה תעלה שיכלו סירות לשוט בה והיה טקס יפה לפתיחתה ועשו מהמשוגע גיבור. סליחה על חוסר הדיוק, לצערי איבתדי את הספר ולא זוכר איך קוראים לו, בשמחה הייתי רוכש ספר זה שוב בכדי ללמוד על מעשי "מנהיגנו".
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסרט תעלת בלאומילך
שמאל לוחם,
17/06/04 21:25
|
|
 |
את זה גם אני יודע
Avi Ecuadorf,
17/06/04 22:05
|
|
 |
אידיוט,זה בדיוק מה שהח''כ אמר
יוני,
17/06/04 17:37
|
זה בדיוק מה שהח"כ וילן אמר, לא ניחנת בחוכמה יתרה,אה? אתה מייצג את השמאל ההזוי, קודם כל לקפוץ, מבלי לדעת על מה אתם מדברים... לא נורא..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז הוא שכח את שם הסיפור
מנומס,
צפון,
17/06/04 19:14
|
|
 |
מה הקשר
Avi Ecuador,
17/06/04 19:10
|
|
 |
14.
צה''ל צבא העם
ron,
תל אביב,
17/06/04 15:47
|
לכל המגיבים, תפסיקו לצחוק ותתחילו להפעיל את הרגש. אף אחד לא רוצה שחייל יהרג וזאת מסקנה בריאה לבטחון החיליים ושאר תושבי המדינה. למי שיש פיתרון יכול להציע!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לצערי
Avi Ecuador,
17/06/04 16:43
|
צה"ל עושה ויעשה עבודה זרה ועגל זהב, משתמשים בו למטרה לא נכונה. "הצלחתו" של צה"ל בפתרון האנרכיה שם (טרור) תקים את פלסטין, תבנה אותם והיום אנו עושים את העבודה שהם היו צריכים לעשות לעצמם בכדי להיות אולי ראויים להיות עם ולקבל מדינה על חשבוננו. בהמשך ייעודו של צה"ל יהיה לעשות טרנספר וניקוי אטני ליהודים והוא עלול להשניא את עצמו על חלק מהעם ולהביא לקריעה שעלולה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צה''ל
ron,
תל אביב,
17/06/04 19:31
|
צה"ל לא עושה עבודה זרה,צה"ל עושה את המוטל עליו על פי דרישת הממשלה. ואת הממשלה בחרו רוב הציבור. ופה באה הדמוקרטיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לצערי
Avi Ecuador,
17/06/04 16:40
|
צה"ל עושה ויעשה עבודה זרה ועגל זהב, משתמשים בו למטרה לא נכונה. "הצלחתו" של צה"ל בפתרון האנרכיה שם (טרור) תקים את פלסטין, תבנה אותם והיום אנו עושים את העבודה שהם היו צריכים לעשות לעצצמם בכדי להיות אולי ראויים להיות עם ולקבל מדינה על חשבוננו. בהמשך ייעודו של צה"ל יהיה לעשות טרנספר וניקוי אטני ליהודים והוא עלול להשניא את עצמו על חלק מהעם ולהביא לקריעה שעלולה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
למה לא לחפור אותה מגוש קטיף?
יואב צור,
17/06/04 15:43
|
לסלול כביש תת קרקעי ואז לא נצטרך לפנות ולא לקיים נוכחות של כיבוש בשטחים הפלשתינאים!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
זו בדיחה של ה-1 באפריל ??!!!!
נועמי,
פורטוגל,
17/06/04 15:09
|
אתה לא יודע אם לבכות או לצחוק ? יותר ויותר מסתמנת האפשרות שיש חפרפרת במה שמתיימר להיות מערכת הבטחון המשליטה את הטירוף בחיינו !! "תעלת בלאומילך" - היא עכשיו הנשק האולטימטיבי נגד כוח הרצון הלאומי במאבק לשחרור לאומי ? נטרפה עלינו דעתינו כנראה !!! ההתנהגות הסהרורית וההזויה של המפלצת המגלומנית הזאת הקרויה מערכת הבטחון בפרשת האינתיפאדה ופשעי המלחמה המתלווים אליה, פרשות ואנונו ופיטר הונאם, פרשת קלינברג ( מישהו בכלל שמע ממנו מאז יצא לחו"ל ??) , הגדר המטורפת - כל אלו הם ההוכחה הוודאית ומסמרת השיער שמערכת הבטחון היא כיום האויב הראשוני במעלה לביטחונה של מדינת ישראל !!! טירוף המערכות הזה, והעובדה שהמערכת הפוליטית בישראל איננה אלא המשכה של אותה מערכת ללא מדים - מחייבים את העולם הנאור להתאחד מיד לאחר סילוקו של בוש בנובמבר, ולכפות על ישראל את סיומו לאלתר של הכיבוש, על כל מעשי הטיפשות והרשע המתלווים אליו . חובה להציל את עם ישראל מידי ממשלת ישראל !!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה פשע שנותנים לאידיוט כמוך
איציק,
ניו יורק,
17/06/04 23:22
|
|
 |
thank you,,,
xxx,
germany,
17/06/04 20:53
|
the undergraund party of the bubbeld up childerns of israel wouls like to thank you neomy for giving a bit of inosence in this crazy world,,,,,,,,but does it exict this this sane world of yours,,,,, anyway we'll never stop dreaming,,,,,,do we????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תעלת פילדלפי היא בדיחה גרועה
פרחיה,
17/06/04 17:58
|
תעלת פילדלפי אינה אלא בדיחה, ואיני מאמינה שמי שזרק את הרעיון התכוון ברצינות לחפור שם תעלה. ומי שמזכיר את תעלת הימים רצוי שיזכר למה היא לא נכרתה למרות שכבר הרצל הזכיר תעלה כזו באלטנוילנד שלו. כבר קראתי תגובה של גיאולוג השולל מכל וכל את ההגיון שברעיון, ואני מקווה שמומחים להידרולוגיה, ולא חסרים כאלה בישראל, ישאלו לדעתם, ואם לא יגעו מיד בצחוק פרוע אולי גם יערך מחקר שיבדוק את התכנות הפרויקט, עלותו וסיכוניו. ודרך אגב, השכנים מסכימים? מה דעת המצרים על ההצעה? אסור שכל מה שקורה היום בישראל, בכל המערכות, הוא חפיף ונידון לכשלון. מה קרה לראש היהודי. הגב לתגובה זו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Smart from a distance....
Syndrom,
17/06/04 17:02
|
honestly, do you really think you have _any_ say towards what will happen here? amusing...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה משלנו?
ישראל,
ישראל,
17/06/04 17:00
|
ישנו פתרון פשוט תעזוב אותנו לך לך לארץ אחרת בה תרגיש יותר טוב עם מצפונך שם גם תוכל לייצא את תורת "מאבק לשחרור לאומי" שלך (אני חושב שאתה האויב האמיתי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלא-בלא במסבה פרטיזנית
חיים,
י-ם,
17/06/04 16:58
|
טוב שאתה בפורטוגל , אבל לא טוב שאתה משקרת .כל האלה פרשיות לא הולידו מערכת צבאית ופוליטית של מדינה ורק עויבים מדינה.וכל השמאלנים,בוגדים ופשוט פחדנים לא יזיזו דבר .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עדיף שתשתקי
yyy,
17/06/04 16:48
|
|
 |
נעמי אז ככה תקשיבי
אמיר,
ניו יורק,
17/06/04 16:23
|
נכון מפורטוגל זה נראה יותר פשוט הכל מחולק לפשעי מלחמה ולכיבוש מהארץ - וגם אני כרגע לא שם - יותר קשה לראות את אומללות הפלשתינאים מבעד לחומת טרור של 1000 ילדים ילדות ואזרחים חפים מפשע ואלפי נכים ובעלי מומים שיתמודדו עם זה כל החיים. מותר לטעות - אם זו טעות בנושא וענונו וקלינברג. אבל באותו זמם גם להמציא רעיונות משוגעים כדי להגן על הילד הבא שרוצה ללכת לדיסקוטק להתחיל עם בחורה בת גילו כמו בפורטוגל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי כדאי שתשארי בפורטוגל
ל"ת
דודו,
חיפה,
17/06/04 16:06
|
|
 |
אני מציע לכל הישראלים בחו''ל...
ישראלי,
ישראל,
18/06/04 00:23
|
לא לציין את מקום שהותם מכיוון שהישראלי הממוצע הוא אדם שלא יודע להגיב בעניניות לישראלים שלא גרים בארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מזכיר לי את אחד הסיפורים
Avi Ecuador,
17/06/04 15:08
|
לילדים בקובץ של אפריים קישון שקראתי בילדותי. מדובר על בחור עם פטיש אוויר, מישהו לא נורמלי שיצא יום אחד לתל אביב רחוב דיזינגוב והתחיל לחפור תעלה, באה המישטרה וסימנה את האיזור ואיפשרה לו להמשיך, בהמשך באו עוד אנשים שעזרו לו והביאו ציוד יותר משוכלל לחפירת התעלה ולאחר מספר שנים התעלה היתה מוכנה, עשו ממנה תעלה שיכלו סירות לשוט בה והיה טקס יפה לפתיחתה ועשו מהמשוגע גיבור. סליחה על חוסר הדיוק, לצערי איבתדי את הספר ולא זוכר איך קוראים לו, בשמחה הייתי רוכש ספר זה שוב בכדי ללמוד על מעשי "מנהיגנו".
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תעלת בלאומיך - יש גם סרט
ל"ת
יוד,
17/06/04 15:12
|
|
 |
אודה לך אם
Avi Ecuador,
17/06/04 15:51
|
|
 |
אבי, אתה באמת באקוודור?
גידי,
17/06/04 18:21
|
זה סרט שהראו אולי 100 פעם, בלי להגזים. של אפרים קישון, משנות השישים....
הוא נקרא "תעלת בלאומילך" (או בלאומליך)... והוא קצת מטופש וקצת משעשע, אבל מאוד אמיתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נראה לי שהוא כבר לא באקוודור
jak,
17/06/04 23:50
|
אני זוכר תגובות שלו עוד מהתקופה שאני הייתי באקוודור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לצערי לא ראיתי את הסרט.
Avi Ecuador,
17/06/04 22:07
|
|
 |
אומרים לך סרט טמבל
ל"ת
קק,
קק,
17/06/04 16:25
|
|
 |
שמע ''חכם'' עם-הארץ
Avi Ecuador,
17/06/04 16:55
|
אתה אולי למדת מי קופץ בראש? אני לא רוצה את הסרט, את הספר והספר הוא של אפריים קישון וכנראה כשעוד לא נולדת היה קיים. הבנת ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
זה לא מכשול!
דוד,
17/06/04 14:58
|
ביצוע תעלה בעומק 20 מטר מחייב רוחב של כ- 100 מ'. כלומר: לפנות חלק ממחנה הפליטים ברפיח! הפתרון נעוץ בהבנת הצרכים האמיתיים של שני הצדדים: צרכי מדינת ישראל: ביטחון, כלומר- רצועה רחבה (1.5 - 2 ק"מ) בציר פילדלפי. צרכי הפלשתינים: עצמאות, כלומר - פינוי ישובים ישראלים מהרצועה. הפתרון האפשרי: פינוי גוש קטיף ופיזור תושבי מחנה הפליטים ברפיח לשטחים המפונים. יתרונות: הפתרון מאפשר הרחבת ציר פילדלפי (מנהרה באורך 2 ק"מ אינה ריאלית). תיפתר בעיית הפליטים ברפיח שמדינות ערב רוצות לשמר. לפליטים תהיה תעסוקה (אויב רעב הוא אויב מסוכן).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
תעלת הימים עד אילת.......
אזרח,
ישראל,
17/06/04 14:55
|
|
 |
8.
לא יאומן! תעלת בלאומיך 2
ל"ת
נתי,
17/06/04 14:51
|
|
 |
7.
wait a minute
shanny,
17/06/04 14:50
|
first, wide a whole wat is gona be second, mr avshalom wat is your idea, so far you just say lets dont think from the stomage, wat you haed have to contribute and last, the arabs will cant go under 30 metter below its proved they can eather think some times i say lets build an acide river
good luck
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה אנגלית הקשוק הזה???
מה זה???,
17/06/04 15:25
|
תלמד אנגלית לפני שאתה כותב!!! LEARN EANGLISH!!! (lern inglish!!!) god help us!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
למה התמונות האלה שוב?
עמית,
רמת גן,
17/06/04 14:37
|
למה להציג שוב את התמונות המזעזעות האלה?, הן יצרו סערה לא קטנה כשפורסמו, למה להציג אותן שוב עכשיו? מה קרה נגמרו התמונות בארכיון מעריב, אין לכם תמונות אחרות של הציר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
עברית, רבותי, עברית
א-ש,
גוש דן,
17/06/04 14:36
|
רבותי הכתבים: האם שמעתם מימיכם על גשר על קרקעי? ברור שגשר הוא מעל הקרקע...כך גם אין מנהרה תת קרקעית - היא בהכרח כזו!!! חזרו בבקשה לכיתה א' ותתחילו מ" קמץ אלף א' ", ורק אחר כך תכתבו בעיתון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תקשיב נשמה,
נשמה,
17/06/04 15:07
|
ישנן מנהרות הנחפרות בתוך הרים והן כמה מאות אלפי רגל מעל לפני הים, ישנן מנהרות רוח שהן בין הרים או מקומות גבוהים- בקיצור, מהרה כהגדרתה לא מחוייבת להיות מתחת לקרקע. רצה המחבר לכתוב תת קרקעיות, לגיטימי, הכי גרוע זה לתקן משהו נכון ולבלבל ת'ביצים לחינם. תלמד עברית וותקן רק אם צבאמת צריך. אל תתבזה בלתקן משהו תקין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מנהרה בגובה עשרות אלפי רגל
נשמה טועה,
17/06/04 16:30
|
טעה המתקן שתיקן את הכותב ולפיכך אתקנו אני" אין מנהרות בגובה עשרות אלפי רגל. ובכדי שגם אותי יוכלו לטקן עני מוסיף אוד משפת מיותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
להזמין כעת גם כרישים לתעלה.
ל"ת
יהודה,
17/06/04 14:35
|
|
 |
3.
מה קרה לראש היהודי
פרחיה,
17/06/04 14:34
|
תעלת פילדלפי אינה אלא בדיחה, ואיני מאמינה שמי שזרק את הרעיון התכוון ברצינות לחפור שם תעלה. כבר קראתי תגובה של גיאולוג השולל מכל וכל את ההגיון שברעיון, ואני מקווה שמומחים להידרולוגיה, ולא חסרים כאלה בישראל, ישאלו לדעתם, ואם לא יגעו מיד בצחוק פרוע אולי גם יערך מחקר שיבדוק את התכנות הפרויקט, עלותו וסיכוניו. ודרך אגב, השכנים מסכימים? מה דעת המצרים על ההצעה? אסור שכל מה שקורה היום בישראל, בכל המערכות, הוא חפיף ונידון לכשלון. מה קרה לראש היהודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
למה לא להחדיר מוטות מתכת
האזרח קלייו,
17/06/04 14:26
|
ארוכים עם חיישנים מלמעלה וקצת מתח גבוה (20000 וולט). מבלי לפגוע בסביבה ובעלות יותר נמוכה?
משהו כמו גדר תת קרקעית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רעיון מצוין אבל במקום לקרקע...
ל"ת
שם,
17/06/04 21:52
|
|
 |
לא לעניין
מומחה בעיניו,
17/06/04 15:23
|
מי שחופר מנהרה, יידע להתגבר על מכשול כזה - חיתוך או פשוט עטיפה בחומר מבודד (מוקצף), יעשו את המעבר לבטוח. חוץ מזה - חשבת כמה עמודים צריך? רוחב של דלת הוא כ 80 ס"מ, כך שצריך לתקוע מוטות כל כ 40 ס"מ כדי להקשות על מעבר אדם וכל 20 ס"מ כדי למנוע. לפי 3 ק"מ זה יוצא 15,000 עמודים X 25 מטר עומק, נניח שכל רוחב עמוד 1' ברזל מלא, כל זה (לפני קידוחים) שווה ה מ ו ן כסף...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה למומחה בעיניו - הערכה כס
קבלן קולות,
17/06/04 19:00
|
נניח ונשתמש בעמודי איסכורית (5 ש"ח למטר רץ) - יוצא בערך 1.5 מליון ש"ח החומר בלבד (חלודה ופגעי טבע יחייבו חידוש מדי כמה שנים).. אם נשתמש בעמודים מחומר מגולוון נרויח הכפלת אורך חיים, במחיר עלות פי 1.5 בקירוב. אפשר גם נירוסטה - שתאפשר אורך חיים לא מוגבל, אבל אז מחיר גבוה פי 20, לערך. בכדי למנוע זליגה (ביטול אפקט החשמליות, בשל העברת הזרם לאדמה) נצטרך לבצע בידוד סביב העמודים, בצורת ציפוי או חשיפה (חפירה). כאמור - עלויות כאן לא כוללות מחיר עבודה ומיכשור. בהצעה למיכרז שהגשתי מובאות כמה חלופות ביצוע שעלויותיהן הכספיות נגזרות מאופי וסוג העבודה. חלופת התניניםכרישים שהועלתה כאן מובאת גם כן בתוספת הערכות כספיות וזמני ביצוע. תודה על ההערות המחכימות עד כה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מי זכהבמכרז? דודו אפל ?
קרוקודייל דלפי,
17/06/04 14:21
|
פרוספר אזגי ? ומה יעשו בחול בנפח של כ מיליון מ"ק? זה המון כסף - 50 מיליון ש"ח בקירוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבו אבו אבו...
כהן ראובן,
דרום,
17/06/04 15:03
|
|
 |
אבשלום , תעלה לא, מה כן?
ל"ת
יעקב קאופמן,
17/06/04 18:54
|
|