 |
67.
Veshalom al Yisrael
Talmud,
Kidushin,
11/07/04 10:38
|
In the end of days, Eliyahu hanavi will separate the true jews from the make believe the so called NAOR and reforms. Those that have no yichus will go to Kafrisin
Talmud Kidushin Asara Yochsin
הגב לתגובה זו
|
|
 |
66.
Only Ger tzedek is a Jew
Moshe,
Sinai,
11/07/04 09:15
|
All else is childrens make believe. Lapid probably lost his whole werewithal together with his beitzim. Yoter tzrichim lessares bemakom sheyesh chisaron kis.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
65.
Ein tvuna neged Hashem
S.G.,
UK,
11/07/04 09:10
|
When whats his face Barak declared that Buses will operate on Shabat, that day Piguim on buses started. Did I hear in the news today a pigua in Tel Aviv?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
64.
What a Yancsi
Paprika,
Buda,
11/07/04 09:06
|
Since when do you tell religion what to do. Religion tells you what to do. When this jerk was born, religion already existed. If he is Minister of Law, I am President of Israel!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
63.
Idiot
yossele,
Golem,
11/07/04 08:47
|
Lapid's saying has same value as if he declares Chazir is Kosher
הגב לתגובה זו
|
|
 |
62.
כבר שנים מאיימים בפילוג העם
איש מרכז עצבני,
05/07/04 02:48
|
ולמעשה העם מזמן מפולג, אז חבל על האיומים. ניתוק בין הדת לפוליטיקה יטהר את שניהם ויביא לאיחוי העם. קדימה טומי ואוניברסיטת בר אילן!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
61.
To Sam
נעמה,
לוס אנג'לס,
05/07/04 01:42
|
אני לא יודעת אם אתה מבין אנגלית, כי גם בעברית אתה לא משהו, כותב אם במקום עם ועיבוד במקום איבוד...
אבל איך אומרים באנגלית ספרותית?
FUCK YOU!!!!
And have a lovely day :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את יפיפיה מביפנים
sam,
05/07/04 03:21
|
איך אמר מישהוא חכם אם זקן כמובן
אתה תמיד מאחל לאחרים מה שאתה מקווה שיקרה לך בתקווה שזה יקרה לך סוף סוף נעמה אני לא יודע איך את נראת מבחוץ אבל אם לישפוט לפי האנגלית הספרותית שלך את יפיפיה מביפנים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
SCREW YOU
ל"ת
son of,
sam,
11/07/04 10:33
|
|
 |
60.
גיור כהלכה זה המצאה של החרדים
פוסק הלכה,
05/07/04 00:48
|
גיור זה רק חידוש של המאות האחרונות. בכל שנות ההיסטוריה היהודית יהודים התחתנו עם גויים והתקבלו ליהדות ללא צורך בגיור. אפילו בתקופת התנ''ך - משה רבנו, שמשון ודלילה ועוד הרבה כאלה. הפתרון הוא להתגייר אצל הרפורמים. שם לא מוציאים לך את הנשמה וגם לא מרוקנים לך את הכיס. לרבנות אין שום מונופול על היהדות וכדאי שתתחילו להבין זאת. אנשים רוצים להתגייר אבל לא להתחרד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Emtpty barrel, lotsa noise
yankel,
knows,
11/07/04 10:32
|
Avraham haya megayer et haanashim vesarah megayeret et hanashim. Did you ever learn EZRA. He sent away all the nashim nochriyot. Chetzyam medaber Yehudit, vechetzyam medaber ashdodit. You no efes zilch nada. This is the face of chiloni Israel. A know nothing knows it all. Paskunyak belaaz.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשקשן, בעל ידע אפסי
אבי,
05/07/04 09:04
|
מה הדוגמאות המטופשות שאתה נותן, האם שמשון נשא את דלילה ? האם פתאום אתה מתחיל להאמין בנכונות התנ''ך ? הרי בתקופת המקרא היו מוציאים להורג את הרבנים הרפורמים להורג בעוון נביא שקר ! הרי נאמר במפורש כי אם יבוא אדם ויאמר לעבור על אחת מהמצוות הרי שהוא בבחינת נביא שקר והרפורמים מאשרים אכילת שרצים, ובשר טריפה ! בשבת האחרונה קראנו את אשר קרא לעם ישראל כאשר שכבו עם בנות מואב - 24 אלף איש נהרגו בעוון זה. צא ולמד ואל תטעה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
59.
בנתים גם האויר לא כשר
sam,
04/07/04 22:44
|
גם האויר לא כשר אז תתחילו ללכת אם מסכות חמצן אני מתחיל לפקפק באגדה שיהודים זה עם אנטלגנטי ובאשר לאלוהים זה אישה יפיפיה אם שער ארוך ועינים של מלאך ומחשוף נהדר ורגלים בלי הפסקה ולא זקן תרחן אם זקן לבן וכשאלתי אותה מה היא אומרת על כל הסיפור הזה היא אמרה לי שלא שמע מעולם על הכת הפולנית שטוענים שהם יהודים אם הסמרטוטים על הראש שהגרו לאמריקה ומדברים בשמה וממצאים כל יום משהוא חדש שאלתי אותה אם יש לה איזה מילה טובה בשביל החברה פה אמרה תעשו חיים כל זמן שאתם יכולים אתם כאן רק לביקור קצר על כדור הארץ ותפסיקו לאכול אחד את השני ותהנו ומספיק אם השטויות המשכתי לשאול אותה מה בקשר לסיפור של אדם וחווה מה אם הסיפור ענתה לי אם מבט שואל חשבתי וולאה לא כל יום יש אפשרות לדבר אם אלוהים נלך על כל הקופה אמרתי לה זה הסיפור שהלכו לך לעיבוד בגן עדן וחיפש אותם יאלאה מאיפו היבאתה את החרטה הזאת כך זה נשמע לך הגיוני אני עשיתי את כל היקום הזה ואיזה פישפישים הלכו לי לעיבוד באיזה גינה אתה עוד נורמלי זה מה שמוכרים לכם פה ואתם עוד בסדר היו לה עוד כמה דברים להגיד אבל החלטתי גם אני רוצה לעשות כסף מאלוהים ומהשיחות שהיו לי איתה אז אם משהוא רוצה לדעת מה אלוהים אמרה כתובתי שמורה במערכת אם תרומה סימלית כמובן ואני אגייר את כולכם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כדאי שקודם תלמד לכתוב בלי שגיא
יהודי אינטלגנט,
06/07/04 01:42
|
כדאי שקודם תלמד לכתוב בלי שגיאות כתיב ואח''כ אולי תוכל להעביר ביקורת על אינטלגנטיותם של היהודים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני עובד על זה
sam,
07/07/04 13:23
|
למדתי לכתוב עברית בישיבה שהמורות לא ראו מה הם כותבות על הלוח מפני שהפאה כיסתה להם את הענים והחוק נגד פאות עבר היתי כבר מחוץ לישיבה והנזק עדין נשאר ופה ושם משתרבבים לי שגיעות כתיב אבל אני עובד על זה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
חולי רוח לא תופס
sam,
04/07/04 22:14
|
אני לא יכול להשתחרר מהדמיון ממה שקורה בארץ בנושא טוהר הגזע היהודי מהחוקים שהיו בגרמניה הנאצית במלחמת העולם השניה מי זה ארי ומי לא אולי יועיל בטובו משהוא להסביר לי איך יכול משהוא על כדור הארץ לחוקק חוק שיחליט בשביל משהוא במה מותר לו להאמין ובמה לא אני סבור שאם משהוא מחליט להצטרף לדת היהודית מרצונו החופשי בלי כפיה החברה חיבת לממן לו טיפול פסיכיטורי עד להחלמה לא יתכן שמישהוא עומד ומידפק על שער של בית חולים לחולי נפש ולא יאפשרו לו להצטרף זה חובתנו כבני אנוש ואני סבור שההחלטות צריכות לעבור מהרבנים ומהממשלה לועדה של רופאים שתחליט אם האיש לא שפוי מספיק וחולה מספיק כדי להצטרף אלינו וכל מי שמביא מסמכים מרופא פסכיטר מאיזה שהוא מקום בעולם מוזמן לקבל אזרחות במדינתנו ללא קשר לשולשלת יוחסים ואם אבא או אמא שלו היו חולי רוח לא תופס במבחני הקבלה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Kesef metaher mamzerim
Yoizel,
Pondrek,
11/07/04 11:07
|
You sound like you are big mamzer, and you have yichus and geza problems. We can fix it. We can redo the brit for you as many times as you like. If you have cholei nefesh or cholei ruach or any cholera, we can fix that as well. We dealt with bigger problems than you. Jesus also came with his inventions and the romans nailed him to the cross. His problems also started from his mamzerut, thats is why he had to be born in a barn secretly.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
57.
זה לא ממש משנה
המחתרת הסגולה,
04/07/04 20:41
|
העובדות בשטח כבר קובעות מציאות חדשה שלא פורוש ולא לפיד יכולים לשלוט בה. רבים רבים מאוד כבר באו בנישואים מעורבים וחיים להם טוב מאוד בארץ או בחול. כן גיור, לא גיור -- יש חוק בישראל שלא מבדיל בין הנישאים תחת חופה יהודית לבין אילו שעושים זאת חוקית במדינה אחרת. לא החופה חשובה, לא התפילות, לא החיתוך בבשר החי, לא מוצא האם, כי אם טיבו של בן או בת הזוג ויכולתו/יכולתה לתפקד כאדם, כפרטנר, כאם או כאב לילדיו. צפצפו על כולם, אילו החיים שלכם ורק שלכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
56.
הדלק את הלפיד ,טומי, שיאיר את
חייה,
ק. טבעון,
04/07/04 20:38
|
הדרך הנכונה לחופש ולקידמה!!! כמה טוב שיש אותך לעשות מה שרוב העם רוצה , אבל מ פ ח ד !!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חייה ותני לחיות כיהודיה
מאיה,
05/07/04 01:54
|
וחילונית במדינת היהודים ו''הרוב'' מבקש לשמור על ערכים יהודיים הוא אננו מפחד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
השפעת החרדים על הרצון להיות יה
מוטי ניצול דת,
איש עמל ועבו,
04/07/04 20:11
|
בכל פעם שאני רואה רב אני מרגיש צורך לרחוץ את ידי. אין מלים היכולות לתאר את גודל הבחילה והגועל שאני מגיש כלפי היהדות וזאת בשל התנהלות החרדים בפוליטיקה, הסחטנות שלהם,הפרזיטיות שלהם והכפיה של המולות. מי יתן והם כעשן יכלו ונאמר אמן.מוטי שרעבי אתאיסט חרד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
54.
השתלטות סרסורי הדת על חיינו
הרב האייתולה,
אוכלי חינם,
04/07/04 19:58
|
עובדי האלילים המזוקנים חובשי הכיפות המאיסו את הדת היהודית הנחשלת על כל העולם ולכן כאשר הם רואים את העלוקות והבילהרציות החרדיות אשר נחים 7 ימים בשבוע בישיבות ומטיפים שם לבדלנות,לשנאה,אלימות ובורות ובערות בקיצור החרדים הם הטליבן שלנו ואין הבדל מהותי ביניהם לבין החמאס והגיהד ולכן משנה לשנה פוחת מספר הרוצים להצטרף לדת הפיגור וחשכת ימי הבינים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
NAOR? HOW ?WHEN ?WHERE?
peleg,
plugah,
11/07/04 10:25
|
Did you ever try to polish the shoes of a ben torah. I am sure with all your so called self declared NAOR, cant even come close.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מסית ורק צביעותן של מזוז
k_nemo,
Beer Sheva,
04/07/04 23:53
|
|
 |
הסתה פרועה
ל"ת
מגיב,
04/07/04 21:13
|
|
 |
53.
לא מבינים!!
דני,
04/07/04 19:50
|
העם היהודי קיבל הבטחה לפני אלפי שנים ש''שאי סביב עינייך וראי - כולם נקבצו ובאו לך- בנייך מרחוק יבואו- ובנותייך על צד תאמנה..'' ואכן יהודים מתימן מרוקו ולוב- כאן בארץ ישראל כמאמר התורה - אז מה התגובה של עמינו החולה- כמו שרשום : ''כוחי ועוצם ידי נתן לי את החייל הזה'' - לא מבינים מי נתן את ארצנו, איך זה שאנחנו כאן , איך כל העולם רואה בנו שונים , איך היהודים מקבלים פרסי נובל פי עשרות אחוזים משאר הגויים - פשוט לא מבינים ... ואחר כך שואלים שאלות על השגחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
לא ברור, לפיד, לא ברור
דני,
04/07/04 19:40
|
לא ברור איך ניצול שואה שמכיר בחשיבות של מדינה לעם הזה, ושאבותיו נטווחו בשל יהדותם - רוצה עכשיו (כביכול) למחוק את המפעל הזה - הפקעת גיור, איזרוח של אנשים ש''תורמים'' בלי קשר ליהדותם. את המפעל הזה ניסו רבים למחוק...איפה הם היום ? איפו אנחנו ? לתשומת לבך מר לפיד .( או לפחות ממה שנשרא ממנו). לא יכול להיות שישנם 17 מנדטים בעם של אנשים שבשם החילוניות מקריבים את יהדותם - ולכם אני קורא - תתעוררו , אחרת יהיה מאוחר. שינוי זו מפלגה עם כסות עם עקרונות בולטים של נצרות - אין עם קדוש - כולם קדושים - וכל זה כמו קורח ממש - בכסות של חילוניות. אני קורא לחילוניים השפויים להתעורר ולהבין מה קורה פה..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מילים כדורבנות
sam,
04/07/04 20:52
|
ואם להוסיף כמה מילים הרי שאותם אנשים אם הסמרטוטים על הראש שמתפרנסים מהתורה והפכו אותה לעסק משגשג לא מקימים את מצוות התורה שהיא עמוד התווך ביהדות
לא תעשה לך תורה קרדום לחפור בא ואהבתה לרעך כמוך
אינני מוכן לקבל תככתיבים גם אם לא היתגלחו חמש עשרה שנה ולבושים בתחפושות של פריצים פולנים מהמאה השש עשרה
ומשתמשים בדת היהודית ככיסוי להשתמט מחובתם כאזרחי מדינת ישראל לקחת אחריות ולשאת בנטל ומה שנשאר רק קומץ עלוקות שמתפרנסים על חשבון התורה ומוצצים את דמו של הציבור והם אלה שצריכים לעבור גיור ללמד אותם מה זה באמת יהודי שזה מתחיל
קודם בנשמה ורק אחר כך בטקסים ופולחנים דתים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
No sechel no nothing
Son,
of sam,
11/07/04 10:18
|
You are a little worm that has no . neshama Ignoramus belaaz
הגב לתגובה זו
|
|
 |
auvv
Benny,
04/07/04 20:17
|
רבנים אלה הם אחראים למות 6 מיליונים בשואה הם מנעו מיהודים לעלות ארצה בטוענה שרק המשיח יחזיר את עמו לישראל .
הרבנים האלה גם אשמים ב2000 שנות גלות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Empty barrel
Roni,
Merkaz,
11/07/04 11:00
|
And did ben gurion ever tell you how many died on the fronts, and how many of yaldei teiman he robbed of their neshamot?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מילה אמת
sam,
04/07/04 21:41
|
לא כל הקהילות היהודיות נכחדו בגלל הרבנים אבל קהילות שלימות נעזבו לנפשם למות בידי הנאצים כשהרבנים ברחו לאמריקה וחיים עוד היום ויש שמות וכתובות והם חיים גם בארגנטינה ימך שמם וזיכרם
וכשאני רואה אחד מהם היום אני ניזכר במשפחתי שהושמדה בשואה בגלל הרבנים שהפקירו אותם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
כל הרבנים לוקחים שוחד בעד גיור
זאת האמת,
04/07/04 19:34
|
תנסו להגיד שאתם גויים ורוצים להתגייר, רק בכסף יגיירו אתכם (כמה עשרות אלפי דולרים ואתם יהודים).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
מה האיומים האלה?
טומי גדול הדור!,
04/07/04 19:11
|
תנו לי להבין- החרדים טוענים שטומי לפיד מחרחר ריב ומלחמה - למה? בגלל שלא נותנים לעשות מה שהם רוצים ולמוטט את המדינה? שישארו הם בחשיכת ימי הביניים, ויתנו לנו לחיות באור הקידמה!!!
חוץ מזה, מה כבר הם יכולים לעשות בתור מחאה- לשבות?חחחחחחחחח (אף אחד מהם לא עובד!!) לא ללכת לצבא? נו באמת!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הכל חשוך לא הכל אור
אפי,
י-ם,
05/07/04 07:34
|
לא הכל בימי הביניים היה חשוך ולא כל מה שקורה היום זה אור . נקודה למחשבה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
לא ראוי
חילוני גמור,
04/07/04 19:11
|
אני חילוני גמור אבל היחס של לפיד ליהדות ולחרדים הינו יחס מתלהם ולא ראוי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גגגג
בני,
04/07/04 20:19
|
|
 |
48.
האם יש חצי הריון???
בן ציון גאה,
04/07/04 19:00
|
האם יש חצי יהדות? או שנישמור על יהדותנו ככתבה ונישאר כעם ישראל, וכבני ציון, או שנלך בעקבות השבתאי צבי למינהן, או הרפורמים או הלפידים או כל אחד שמתעורר בבוקר ורוצה לעשות שינוי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
הוא לא אמר כך, צורחים כמו עורב
בעיות בהבנה,
צפון,
04/07/04 18:54
|
כבר רואים את צרחות העורבים שלא קוראים מה כותבים. במקרה הפעם יש להם בעיות בהבנת הנקרא. ואני לא סובל את לפיד בדיוק כמו החרדים. אבל צריך לדעת מה לצרוח ומתי. הפעם זה ממש צריחות לשמא ולא יותר. אולי תתחילו לתקוף אותו עם שכל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
Lapid is crazy
A convert,
04/07/04 18:54
|
As a convert, I have a real vested interest in this topic. I think the situation in Israel today, regarding converstions, needs to be changed. It can not continue the way it has, with so many new immigrants coming into the country as ''Jews'' under the law of return, but remain ''goyim'' under halachic law. The children serve in the army, speak Hebrew, consider themselves part of the Jewish people and then when they need to get married- sorry- go to Cyprus. It is immoral for us to take them in and then spit them out. It needs to be changed. However, what Lapid has in mind is pure craziness. The conversion process needs to be in the hands of the religious authorities as it is an act of committing to a religion, whether the convert will or will not adhere to the laws of that religion are irrelevant in this case. The haredim need to realize that they need to change their approach, for the good of the country AND world jewry. If Lapid has his way though, conversions performed in Israel will be at risk of not being accepted by OTHER countries. Imagine that, a Russian immigrant gets a Lapid conversion, goes to the US, finds a good Jewish girl to marry and can't because he STILL isn't Jewish in the rest of the Jewish worlds eyes. Where have we achieved then? We need to get some really intelligent modern orthodox rabbis involved in this and straighten out the current problem. For all of those that support Lapids idea, you really need to get a little education regarding your own religion and roots. It is a very sorry state of affairs that so many non-religious are so against Judaism and reject anything to do with it. There are many parts of Judaism that are compatible with modern life and add beauty and meaning to everyday events. Hey, even Madonna studies Kabbala :o
הגב לתגובה זו
|
|
 |
He is not crazy just IGNORANT
Ben Zion,
04/07/04 19:16
|
Dear Convert, Your comments are well written and to the point. What kills us is the ignorance of many good Jews who did not learn when they where growing up and thus we have already two generations that are completely ignorance about jewdaism, and thats sad but mostly dangerous to Am Israel. I can only hope that somehow people will wake up and start realizing that if we will listen to the ignorance like Lapid we are Doomed.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Madonna...
Yehovah,
04/07/04 19:03
|
studied Kabbalah/ Cassius Clay studied Islam and became Muhammad Ali/ Mati Caspi and Mordechai Va'anunu studied the New Testament and bacame Christians. So what?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Madonna, so what?
Yehovah,
04/07/04 19:01
|
Cassius Clay learned Islam and became a Muslim. Mati Caspi learned about Jesus and became a Christian. So did Mordechai Va'anunu. So, what's the point you're trying to make?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
to Yehovah
A convert,
05/07/04 14:07
|
Just trying to keep it light, in a topic that is very stressful to deal with!!! Keep it light :o
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
מי שלא מכיר במדינת ישראל
שלא יכתיב לה...,
04/07/04 18:53
|
קבלתם לחברה הישראלית של מי ששירת בצה''ל, רואה עצמו חלק מהעם היהודי בזכות אביו ולא אימו, שכדברי מגילת רות ''בשאר תלכי אלך, ובאשר תמותי אמות'' הוא צעד טבעי. הרבה יותר טבעי מלקבל את מרותם הרוחנית של מי שמסרבים לשרת בצבאנו, לפרנס את עצמם, ולחיות על חשבון כולנו. מי שלא מכיר במדינת ישראל שלא יכתיב לה את מי תקבל לחברה היהודית ישראלית. ביקורת יחסי דת ומדינה בישראל אינני מוכן לשמוע מדתי שלא מתפלל לשלום ''מדינת ישראל- ראשית צמיחת גאולתינו''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בטקסים ופולחנים דתים
sam,
04/07/04 20:55
|
מילים כדורבנות
ואם להוסיף כמה מילים הרי שאותם אנשים אם הסמרטוטים על הראש שמתפרנסים מהתורה והפכו אותה לעסק משגשג לא מקימים את מצוות התורה שהיא עמוד התווך ביהדות
לא תעשה לך תורה קרדום לחפור בא ואהבתה לרעך כמוך
אנני מוכן לקבל תככתיבים גם אם לא היתגלחו חמש עשרה שנה ולבושים בתחפושות של פריצים פולנים מהמאה השש עשרה
ומשתמשים בדת היהודית ככיסוי להשתמט מחובתם כאזרחי מדינת ישראל לקחת אחריות ולשאת בנטל ומה שנשאר רק קומץ עלוקות שמתפרנסים על חשבון התורה ומוצצים את דמו של הציבור והם אלה שצריכים לעבור גיור ללמד אותם מה זה באמת יהודי שזה מתחיל
קודם בנשמה ורק אחר כך בטקסים ופולחנים דתים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Empty headed nothing
Shame,
not sam,
11/07/04 10:09
|
You little pipsqueek. Your shekel is worth drek. You suck us out of dollars, if not for us you wouldnt have what to eat, you lil schorrer. What I can only add is screw you.You take a few psukim from here and a few psukim from there and watch fiddler on the roof, and you are a rav musmach beyisrael. You are the sirachon of Israel. You think that in 2000 years because there was no tzava there werent any jews? In one more generation, there will be nothing left of you like all the other reforms. It is you that they call DAL GEAH, a poor proud Play it again son of sam, son of a gun.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
בתורה אין מוסד בשם רבנות
שמחה,
04/07/04 18:44
|
מאיפה ''הקסטה'' שמכנה עצמה רבנות לקחה לעצמה את כל הזכויות שהם דורשים בדת היהודית יש בית דין קטן או גדול .אבל אין שום מוסד בעל סמכות בשם ''רבנות'' זאת יצירה מלכותית של קסטה כמו בהודו שלקחה לעצמה סמכויות ,שחביריה יוכלו לחיות חיים טובים מבלי להצטרך לעבוד! נשואין :היה תמיד חוזה בין שני בני הזוג בנוכחות שני עדים את בית הדין תמיד נבחר אבל לא בהכרח ע''י מה שקוראים היום ''רבנים''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
All the jew haters become expe
Yosef,
Bashuk,
11/07/04 10:00
|
All the jew haters become experts
How would you know what is written in the Torah? the biggest ochrei Yisrael become the experts, and tell what the torah should do. They then declare themselves to be tinofet shel bet raban.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
לפיד יגייר גויים לדת החילונית
ציקי,
ירושלים,
04/07/04 18:41
|
דבר אחד אני לא מבין, מה חסר לו, שהוא חייב לגייר אותם, שיכריז עליהם ''יהודים'' וזהו.
אין ספק שאם האדון לפיד מכריז על גוי שהוא יהודי, מיד נהפך הגוי ליהודי. למה להסתבך בגיור?
לפיד ! אמרו עליך שאתה חכם, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
יש לפיד לשנאה!
איציק,
מרכז,
04/07/04 18:37
|
טומי לפיד עושה הכל בכדי ללבות את מימדי השנאה גם במחיר של הפקעת הזכות הבסיסית של גיור על פי ההלכה לכן אדם כזה צריך להוקיע ולהקיא מתוכנו....בקיצור הבנאדם הוא המיץ של הזבל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
כ''ק האדמו''ר הרה''ג לפיד שליט''א
יהוה,
ממעל,
04/07/04 18:36
|
|
 |
40.
העם מפולג ממזמן
sam,
04/07/04 18:25
|
הקולות שמשמעים מהמועדון החרדי מזהירים אותנו שם לא נקבל את כללי המשחק שלהם זה יגרום לפילוג העם
אז יש לי חדשות לרבנים הנכבדים העם מפולג ממזמן
והוא מפולג על הקוו של מה מרגיש כל אדם אם עצמו מה עושה אותו יהודי והפילוג התחיל באותו יום שכת קטנה של יהודים החליטה שהאמת שלה היא האמת היחידה וקבוצה קטנה של אנשים התחילה להכתיב לרוב מה טוב בשבילה והגיע הזמן להעמיד את הפלג הקטן הזה בעם היהודי על מקומו שאין לו את המונופול על כל העם היהודי והם עוד זרם אחד מרבים בתרבות היהודית וממשלת ישראל מחובתה להחזיר את הפלג הקטן הזה למימדיו האמיתים
וזהותנו הישראלית והיהודית לא תקבע על ידי כת של יהודים שגורלם שזור בסיפורי הפרוגרומים והגטאות בפולניה ותלבושת של פריצים מהמאה השש עשרה היהדות גדולה מזה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
לפיד מקרב את המשיח עם שנאתו
דני ע,
04/07/04 18:25
|
|
 |
xxxxx
dd,
04/07/04 20:21
|
|
 |
38.
המוקיון שימקיין אותכם
עוזי,
קרית אתא,
04/07/04 18:22
|
אני מסכים עם ח''כ פרוש שמאז המצאת המדינה לא קם מוקיון כשר לפיד , אבל שים לב ח''כ פרוש הציבור החילוני היה פרייר במשך שנות דור כשלא דאג למנות שליח מוקיון כמו השר לפיד, רק מוקיון מהסוג של לפיד יביא את התרופה המיוחלת לציבור החילוני נגד הנגע החרדי והדתי שהתפשט כאן במדינה ורוצה לעשות ככל העולה על רוחו, לחיות על חשבון הרוב החילוני מבלי לתרום מאומה למדינה לא בכלכלה ולא בשרות צבאי ולא בתחום האקדמי ועוד כשההגיור הוא ''הקרדום לחפור בו '' או בעיברית פשוטה בעזרת הגיור מחזיקים את את החילונים ''בביצים'' סליחה על הביטוי. את הסחטנות הזו יש לנטרל והשר לפיד המוקיון יטפל בזאת , רק אל תמותו מצחוק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Me lecha lesaper chuki
Roni,
Merkaz,
11/07/04 09:50
|
You have neither beitzim nor an uzi, slicha on my french. Hashem yishmor from such nega vetzaraat like you why dont you go to Uganda like herzl originally planned and leave us alone. Israel was promised for the Jews, and if you dont want to be, you dont belong there. Period, no iffs or butts..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
נכון
הרביי,
נכון,
04/07/04 18:18
|
אתם לא יודעים איזו קשיים מציבים הרבנים בפני המתגיירים במיוחד אם הם לבנים. אם הם אתיופים הם עוברים גיור חפיפי יום יומים והם לפתע יהודים כשרים .אפילו אם הם פלשומורה שהפירוש נוצרים.... אבל לבנים מעמידים להם תנאים להמשיך להיות דתיים ופוסלים אותם עד שהם מתיאשים ולאחר מזה הרבנים אומרים הרוסים לא רוצים להתגייר.. בואו לא נשכח דוד המלך היה מזרע גוי יוחנן הורקונום גייר את כל האדומים בכח החרב בגלל זה הם נעלמו הם נהפכו ליהודים הורדוס שהיה צאצא של אדומי שהיתגייר בנה את בית המקדש השני .. אז מה רע בגיור נורמלי ולא מטורף של הרבנים.. עוד דבר מצחיק ישראלית שיולדת לערבי הילדים אוטומטית נחשבים ליהודים אפילו אם הם טרוריסטים והרגו יהודים הם אפילו יקברו ליד היהודים בבית הקברות היהודי . בשביל זה כל הכבוד ללפיד בבחירות הבאות שינוי 26 מנדטים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
הטיפשות חוגגת
אבנר,
04/07/04 18:16
|
מה לעשות שגיור זה מושג דתי. מי שלא מכיר בסמכות הדתית, מה לו ולגיור? זה כמו שלפיד יחליט לתת תעודות כשרות לפי הקריטריונים שלו, אבל הרי בכלל לא מעניינת אותו הכשרות... מה לעשות שהעולם היהודי הלא אורתודוקסי, לפחות בתפוצות, הולך ומתבולל, אז מה הערך של גיור כזה? לא שאני מפקפק ביהדות של אדם לא אורתודוקסי, אבל אני כן מפקפק בגיור שלו. אולי שכחנו מה לעם ישראל - ליהודים ולמדינת ישראל, כי לפני 60 שנה וזה לא הרבה זמן, יהודים נרצחו בגלל יהדותם ע''י העולם הנאור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
לפיד היקר חזק ואמץ !!!
יורם גילעד,
מרכז,
04/07/04 18:16
|
חוזה המדינה ואבי הציונות הרצל כבר קבע שהיהודים הם עם ולא רק דת, שהרי אין מדינות של דתות אלא של לאומים ולכן לאיטלקים ולצרפתים ולספרדים ועוד יש מדינות נפרדות למרות שכולם קתולים !!! כול מי שמשתייך ללאום העברי ומתחנך או מחנך ילדיו על האתוס הציוני ומשרת בצה''ל יש לאפשר לו גיור אלטרנטיבי כמו גיור קונסרבטיבי או רפורמי ובכך לצרף מאות אלפי אנשים טובים לעם היהודי, מה שמסייע מאוד להתמודד אם הסכנה המוחשית ביותר לעתיד קיום מדינת היהודים דהינו הגידול העצום באוכלוסית הפלשתינים אזרחי ישראל !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Did I hear right
heiman,
tkoah,
11/07/04 09:41
|
With such logic, I can die laughing. You pave the road for future majority of goyim that will vote you out. If tipshut should hurt, you would scream of pain.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
פרוש כל הכבוד
ל"ת
יוסי,
י-ם,
04/07/04 18:15
|
|
 |
גנבים
ללל,
04/07/04 20:22
|
|
 |
33.
הנוצרי החדש ישו לפיד!!!
יהודי,
מרכז,
04/07/04 18:12
|
ישו לפיד תמחוק את הברית הישנה כמו שעשו הנוצרים ותיצור דת חדשה בשם נצרות 2, או הדת הדמוקרטית. אבל על דעגה בסוף רק היהודים הנצמדים לערכי התורה ישארו יהודים!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדון יהודי יקר
יהודי בודד,
04/07/04 18:34
|
הציונות היא הנצרות החדשה ,מדינת ישראל מקיימת את משנתו של צורר היהודים הרצל עד הפסיק האחרון , ארגון שופר מציג סרט על הרצל והציונות ,תקשיב טוב למה שאמר הרצל תעשה גזור והדבק למה שקורה היום ואז תוכל להבין לאיזה פח נפלנו גש צפה בסרט תקיא ותחזור לערוך את תגובתך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
ממתי גיור הוא ''רק לפי ההלכה''?!
אסי,
04/07/04 18:04
|
הרי מרבית יהודי העולם בדור הזה שייכים לזרם הרפורמי שבכלל לא מקבל את ההלכה כמקור מחייב. כנראה שהרפורמים טובים רק כשהם תורמים כסף לישראל, אך דעתם לא חשובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Reform? your dreaming
Moshe,
pipik,
11/07/04 09:36
|
Your identity was robbed from you when you grew up. Ever heard of Ger TZEDEK. All inventions of the reforms are extinct, they all intermarried with the goyim. All temples of the reforms are closing up, going bankrupt wholesale. They self destructed themselves. Is that what you consider NAORIM, you silly little thing. It is only the orthodox holding on with dear life that survive, all else goes kaput. there are plenty that know what true Judaism is all about even if they themselves are not aduk, but they still acknowledge what the truth is and very much support it..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האוונגליסטים תורמים הרבה יותר
בן ציון,
04/07/04 18:53
|
האוונגליסטים(נוצרים אוהבי ישראל) תורמים הרבה יותר מהרפורמים, אז אני צריך להתנצר? איזה מין טענה זאת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
הגויים נתנו לנו מדינה יהודית
יהודי חרד,
04/07/04 17:58
|
ממש חרד, אפילו הגויים הבינו שעם ישראל צריך לשוב לאדמתו כי זה מקומנו(אני משער שהם קראו את התורה). והנה גדל בארץ דור חדש שלא מבין איך הוא הגיע לכאו ובאיזה זכות?ואז הבורות ממשיכה ואומרת ''בואו נשנה דברים שיהיו לנו נוחים ומתאימים''. הבינו את הצביעות. מצד אחד אנחנו כאן בזכות מעמד הר סיני ומצד שני זה לא כל כן מתאים לנו אז בואו נשנה את הכתוב בתורה. ממש עצוב, זה התחלת הסוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד
אלי,
04/07/04 18:02
|
|
 |
And in America
Meir,
Haifa,
04/07/04 19:44
|
|
 |
אז אנא לא להתלהם
אני,
04/07/04 19:34
|
|
 |
30.
קדימה לפיד כולנו איתך .
ל"ת
אביב,
04/07/04 17:57
|
|
 |
29.
לפיד הרב הראשי
יעקב,
מרכז,
04/07/04 17:49
|
לפיד, אל תקח לעצמך תפקידי הלכה לך לקראת הדתיים ותגיעו לפשרה בנושא הגיור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
ל-1 וחבריו
יהודי ישראלי,
חיפה,
04/07/04 17:45
|
מדוע אתם שונאים כל כך את מורשת אבותיכם? מדוע מצרים העתיקה ויוון העתיקה וכל התרבויות הקדומות מעניינות ומרתקות אתכם, אך היהדות היא מוקד לשנאה בעיניכם? נקודה למחשבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
לפיד מוציא למוקיונים שם רע.
דמר שמואל,
תל אביב,
04/07/04 17:45
|
מעולם לא ראיתי שר משפטים כל כך גרוע וכל כך לא ישר פוליטית כמו בפרשת ארבל המעלה צנחה . תנועת שינוי פשטה את הרגל בזה שלא עשתה דבר חוץ מאשר לפגוע במדינה בכל דבר אפשרי ולדאוג רק לקהל המצוצם שלה על חשבון שאר המדינה. תנועת שינוי שבסיסה הפוליטי הוא גזענות לא תחזיק מעמד בבחירות הבאות בגלל לפיד שמוציא שם רע למוקיונים. אני לא אדם דתי אבל ברור כבר ששינוי תאבד את כל כוחה בגלל האיש הזקן עמוס השנאה הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
Am I Jewish
DJ,
04/07/04 17:44
|
Based on the rules metioned here 70% of the people in Israel are not Jewish. Az yalla laredet
הגב לתגובה זו
|
|
 |
yerida letzorech yerida
bp,
uk,
11/07/04 09:27
|
|
 |
25.
גיור: אמת או הצגה?
משה,
חיפה,
04/07/04 17:38
|
יהודי ויהדות -אותו שורש. יהודי שנולד יהודי לפעמים לא מכיר בשורשיו, אבל יהודי מגויר חיב להכיר ולקבל את עקרונות היהדות , אחרת זה י ה י ה רק הצגה!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-5
א,
04/07/04 17:56
|
מה עם ישראל? ישראלי? זה לא שם ראוי ללאום הזה שסוף סוף יש לו ארץ והוא יכול לחזור כמנהג בועז ברות המואביה ולא כמנהג מיעוט נרדף שמסתגר בתוך השטייטל .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
החרדים שונאים מוקיונים ומפחדים
FS2,
04/07/04 17:37
|
כי מוקיונים הם צבעוניים ושמחים, ואסור שיהיו כאלו דברים שמחים ויפים במדינת ההלכה שהם מנסים לכונן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
נשאיר את החילונים עם הזבל שלהם
דן,
04/07/04 17:37
|
על החרדים לנטוש את הספינה הטובעת הזו הנקראת משום מה ''מדינת ישראל'' לתת לחילונים להמשיך להרוג אלו את אלו לאבד את עצמם לדעת לשלוח את ילדיהם לחינוך אלים ומסומם ולאחר שהמדינה הזו תיעלם ב''ה נשוב להקים כאן מדינה יהודית אמיתית על פי ההלכה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
העולם מתקדם, אז מתקדמים..
בני,
מרכז,
04/07/04 17:34
|
או שמה כבוד הרב חושש לתפקידו המכניס ולכוח העצום שכרגע נח בידיו? לא נורא כבוד הרב, תמיד יהיו הבורים ושטופי המוח לשמש לך כצאן. מכל השאר, תרפה, ויפה שעה אחת קודם! תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
הגיע הזמן ליהדות אמיתית וליברל
אילן,
רעננה,
04/07/04 17:34
|
הגיע הזמן ליהדות אמיתית וליברלית ללא שלטון הפחד של כתות קיצוניות הגורמות לעיוות תרבותי וסחיטת כספים. כל הכבוד לטומי לפיד המוביל מהלך חשוב ודמוקרטי !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Kol tzarua vechol zav
Pipi,
longstocking,
11/07/04 09:17
|
Sorry my friend. you have no concept of religion. It is not something kol tzarua vechol zav has a say.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
הלפיד הזה עוד יבער חזק בגהינום
ל"ת
גרשון,
מיאמי,
04/07/04 17:32
|
|
 |
19.
הלפיד הזה עוד יבער חזק בגהינום
ל"ת
Gershon,
Miami,
04/07/04 17:28
|
|
 |
18.
טומי זה בכלל שם יהודי???
ron,
04/07/04 17:27
|
ללפיד יש שם נוסף בשם יוסף ואף על פי כן הוא מקפיד להיקרא בשם הנוצרי שלו ''טומי'' האם זה לא מרמז על משהו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
לפיד אינו ראוי לתגובה רצינית
ל"ת
יואב,
תל אביב,
04/07/04 17:26
|
|
 |
16.
HA RABBI: GIUR RAK KEHALACHA
dana,
04/07/04 17:24
|
HA RABBI MILUBAVITSCH : GIUR EMET SE RAK GIUR KEHALACHA, KOL GIUR ACHER HU GIUR SHEKER WE MESAKEN ET AM ISRAEL
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
גיור הליך דתי ורק בהסכמת רבנים
מסכימה,
04/07/04 17:23
|
בודאי שהגיור הוא הליך דתי כמו כל המרת דת ורק כהני הדת או הכת המסוימת שאליה רוצה אדם להצטרף רשאים להחליט אם יקבלו אותו לקהילה ובאילו תנאים. הפתרון הוא ביטול חוק השבות ומתן אפשרות הגירה לישראל לפי מכסות כמקובל בעולם, ללא זיקה לדת היהודית. וכמובן, החשוב מכל, הוצאת רישום הנישואים מידי הממסד הדתי והעברתו למשרד הפנים, כמו בכל העולם המערבי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
לפיד כמגלומן
ישראלי,
04/07/04 17:19
|
לפיד חושב שאם היה עיתונאי מוכשר ואם היגיע למעמד של שר המשפטים הוא יודע הכל ואף אחד לא יגיד לו מה לעשות. לכן הוא לוקח לעצמו סמכויות שאינן שלו ולמרות שהידע התורני הלכתי שלו שואף לאפס הוא מעמיד את עצמו כפוסק הלכות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
את חוק השבות צריך לשנות
אילן,
גבעתיים,
04/07/04 17:18
|
אם רוצים לקבל מישהו לחברה האזרחית צריך לתת לו אזרחות ישראלית ואם חוק השבות מפריע לזה, אז הגיע הזמן לשנות את חוק השבות. אבל לפני כל דבר אחר צריך להפסיק את פיצול האישיות של עם שיש לו מדינה אבל אינו מוכן מוכן שהזהות שלו תיקשר למדינה שלו. להיות ישראלי זה לא עניין טכני. זה ההמשך הטבעי של להיות יהודי. ובאשר לחרדים - שיפסיקו לאיים על פילוג העם, כמו שהם חיים יפה מאוד עם זרמים שונים ביהדות בארה''ב כך ילמדו לחיות גם כאן, אם יבינו שאי אפשר להמשיך ולסחוט את כל הציבור הישראלי כל הזמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
בוקר טוב לאורתודוכסיה...
יאיר,
ראש העין,
04/07/04 17:18
|
העם היהודי משתנה לטובה, יש לו הגדרות חדשות, הוא מתאים עצמו לכך שהתרבות שלו תשרת את חייו.... הגיור האורתודוכסי הוא בדיחה למרבית יהודי העולם, רק המחוקק הישראלי הפטאתי מתעקש להטיח עלבון מתמשך בשאר יהודי העולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
תגובה ל-1
אלי,
04/07/04 17:16
|
מסכים לרישא של דבריך,יש לסיר את האמור בסוגרים.לפיד יעשה הכל על מנת לחרחר ריב כישראל,שאם לא כן מה הצדקה לקיום מפלגתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
מגיע לעם ישראל אידיוט כמו לפיד
:-),
04/07/04 17:10
|
במה הוא שונה מכל אלו שרוצו למחוק את היהדות? האמת שאין לי אליו דבר, בבחירות הבאות שרון בראשות הליכוד יכול לשכוח מקולות בני משפחתי בבחירות הבאות. לפיד הוא המחדל האמיתי של שרון לא סברה ושתילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
לפיד פועל נגד מחזירים בתשובה
לא כזה תמים,
ישראל,
04/07/04 17:09
|
כיום מחייבים מתגיירים לשמור תורה ומצוות לפי הממסד האורטודוקסי בארץ (כמו לא לחטט באף בשבת, לא להתגייס לצבא ולחרטט בישיבה או בכולל), לעומת חילונים שיכולים להיות יהודים מצויינים בלי החרטא הזו. כמובן שגם תינוקות לא יהודים בני יומם שאומצו צריכים לשמור שבת (ומה תעשה המשפחה שרוצה לנסוע לים? תשאיר את הילד לבד בבית?).
בקיצור פרוש סתם מתמם ומנסה לשמר כפיה של אורח חיים דתי קיצוני. כל הכבוד לשר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
רגע אחד
נא לקרוא בבקשה!,
04/07/04 17:08
|
יש גיור על מנת להיות אנגלי או צרפתי. בודאי שלא כי הגיור הוא פונקציה דתית ולא לאומית. לפיד יכול להחליט מי ישראלי אבל לא מי יהודי. מה גם שלגבי לפיד למילה יהודי אין שום משמעות,בשבילו היא ריקה מתוכן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
תתבייש
משה,
בעלגי',
04/07/04 17:06
|
אפילו גוי לא מדבר ככה, כנראה שאתה מן המסכנים שלא למדו שום יהדות או אתה באמת גוי, אבל אצלינו מקובל אם לא יודעים לפחות שותקים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
תאכל ממליגה ירדת ליגה
שר הפפריקה,
04/07/04 17:02
|
|
 |
5.
שינוי תקבל 20! מנדטים אם
יעל,
עפולה,
04/07/04 17:00
|
לפיד יבצע את המהלך הזה, 5 מיליון יהודי אמריקה הם קונסרבטיבים ורפורמים, רק 200 אלף יהודי אמריקה הם חרדים, אך החרדים יודעים יפה לקבל כסף מ 5 מיליון ''נוכרים'' רפורמים, אז אם נשים קצוץ על החרדים ונאמץ אל ליבנו את 5 מיליון ''הנוכרים'' נרוויח בגדול, ואני לא פוסלת שאולי מיליון מהם אפילו יעלו לארץ! חישבו על זה גויים פנטים חרדים!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25 מנדטים
מיקמיק,
04/07/04 23:34
|
|
 |
אני מצטרף לשינוי!!!
ל"ת
זוהר,
נתניה,
05/07/04 16:47
|
|
 |
ואני אבוא במיוחד מאנגליה...
האנגלי,
05/07/04 16:39
|
|
 |
4.
בושה וחרפה
אין,
04/07/04 17:00
|
בושה וחרפה השר הזה. רק בגלל הדרך של ההתגיירות אנחנו שונים מדתות אחרות והוא חושב שהוא יכול לקבוע ולשנות את החוקים פתאום? למה? אגב אני לא חרדי וגם לא דתי!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לפיד יהיה גם מנתח לב !!!!!
בנצי-א,
04/07/04 16:55
|
לפיד יקח גם סמכות של מורים מהנדסים אחיות מנקה רחובות וכו.... ורק לא יגע בברק שניהם יכולים לנהל מדינה לבבבבבבבד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
סוף סוף שר עם בייצים (ומוח)!
עוז,
04/07/04 16:50
|
מי אמר שגיור צריך להיות מנדט של היהדות המסורתית-חרדית-אורתודוכסית? מי בכלל נותן לדתיים מונופול על החלטות שיוך לעם היהודי? ממתי יהדות היא דת בלבד? ממתי לדת היהודית יש גירסה אחת?
טוב שיהיה שר אמיץ ונבון בממשלת ישראל שינהיג את העם והאומה ליהדות נאורה ועכשווית, כמו שאנחנו ראויים לה, ולא למרתפי חז''ל ומעמד הר סיני.
אמן!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Dabil Meduplam
Darda,
Tekoa,
11/07/04 08:56
|
If you are so brilliant, why don't you come out with your own Bible, Huh
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Tipesh male beitzim
Ben,
Merkaz,
11/07/04 08:51
|
He really does have beitzim instead of moach, and you likewise. What are doing then in Israel, why don't you go to Uganda?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא יאומן
דני,
04/07/04 19:45
|
תשמע , אני מציע לך לקרוא את נאומו של קורח. הוא מוד מזכיר את מה שאתה אומר. כולם קדושים- יהדות נאורה- בלי גזענות ..... אתה יודע לאן זה הוביל את עמנו ? אני מציע לך לעיין קצת בהסטוריה של הנצרות - אולי תבין חבר, אולי תבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יתכן שאתה צודק
דניאל,
04/07/04 18:09
|
|
 |
סוף סוף שר עם בייצים (ומוח)!
DAV,
04/07/04 17:44
|
|
 |
אני לא מבין משהו...
יהודי מסורתי,
04/07/04 17:21
|
לפי איך שאתה כותב ומדבר, נראה שלא אכפת לך בכלל הקטע והמושג ''יהודי''. אז מה אכפת לך??
בוחרי שינוי צריכים להפנים שרוב ''העם'' לא איתם. רוב העם הוא מסורתי בלי חידושים ושינויים. האורטודוקסיה (שיש לי עליה טענות גם) היא הדרך שהייתה כל הזמן וכל השאר - רפורמים, קונסרבטיביים, הבונד וכו' הם תוצאה של זמן חדש יחסית. אם יהדות - אז כמו שצריך. מלחמתך צריכה להיות שונה: שכל מי שבא לו - שיהיה ישראלי. את היהדות בהגדרתה השאר בבקשה ליהדות מהשורש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דמגוג
יהודי,
04/07/04 17:17
|
אם אתה רוצה להמציא מושג חדש שלא קשור ל''מרתפי חז''ל'' ולמעמד הר סיני - בבקשה. אנחנו חיים בדמוקרטיה המקדשת את חופש המחשבה והביטוי. אבל לקרוא לזה ''יהדות'' אינך יכול, אם יש לך קצת אינטגריטי. ה''מונופול'' של היהדות האוטודוקסית נובע מהסיבה הפשוטה, שבמשך אלפי שנים העם היהודי התנהג לפי הסטנדרטים שלה, והיא ממשיכה לשאת את המורשת המקורית של העם היהודי. במשך אלפי שנים לא היה ספק מיהו יהודי, ולכן כמו שאינני יכול לייצר משקה חדש ולקרוא לו קוקה-קולה, כך אינך יכול להמציא המצאה חדשה ולקרוא לה ''יהודי''. איני חושב שעל דעת מישהו יעלה, שאדם שמאמין במוחמד כנביא ידרוש שיכירו בו כנוצרי. רק כשזה מגיע ליהדות הכל מותר, כל ממזר מלך, וכל פוער לוע שר משפטים. כאשר בן גוריון הריץ מכתבים לעשרות ''חכמי ישראל'', דתיים ושאינם דתיים, וביקשם להביע דעתם בשאלה מיהו יהודי, רק אחד מהם קבע עמדה נחרצת לפיה יהודי הוא מי שמבקש להיקרא יהודי, ותו לא. הרוב המוחלט תמך בעמדה האורטודוקסית, ומיעוט נמנע מעמדה ברורה. לכן, לגיטימי לרצות להפריד את הדת מהמדינה, אבל גם הסובר כך חייב במינימום של יושר אינטלקטואלי. ירצה - יטען לכך במפורש, אולם אל יסתיר זאת בטעות הבל שליהודים השומרים עדיין על אותנטיות יהודית אין עמדה עדיפה בשאלה מיהו יהודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה היא יהדות בלי הר סיני
ל"ת
תסלח לי בבקשה,
04/07/04 17:08
|
|
 |
גיור זה דבר דתי
קשקשנות פוליטת,
04/07/04 16:58
|
בשביל כל קומבינה אחרת יש תהליך נורמלי שאדם בקליטתו לעם אחר: התאזרחות. וכל דבר אחר הוא קשקוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
Lapid
YMC,
NY,
04/07/04 16:43
|
Lapid should not interfere with conversion to Judaism, which is purely religion issue. However, Lapid may want to change the law, allowing non Jews to become Israeli citizen under certain circumstances, such as marrying an Israeli citizen.
הגב לתגובה זו
|
|