|
|
עד כה: 5 תגובות, ב- 4 דיונים.
|
|
|
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
4.
בעד ניקוד חדש ופשוט
יואל,
מינסוטה,
13/07/04 03:51
| רוב העברית שאנו קוראים אינה מנוקדת ובכל זאת אפשר להבין את כוונת המחבר. תמיד אפשר להבין מהמשפט והעניין את ההיגוי הנכון. ואפילו אם טועים הרי יצא שכרנו בתוספת פנינה חדשה לשפה העברית. בקשר לשירים מובן שתמציתיות ומשחק מילים חשובים אבל זה לבד אינו מצדיק את הניקוד שרק בעלי ידע מסוגלים להבדיל בדקיות השונות. לרוב הציבור ואפילו מלומד כל הניקוד עדיין עניין סתרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניקוד נכון?
אורן,
המרכז,
24/07/04 14:01
| בחוברת ''לשוננו לעם'' שפרסמה האקדמיה את כללי הכתיב חסר הניקוד, היא הוצרכה לציין את סימני הניקוד באותיות לטיניות. אין שורוק, אלא ''תנועת U'', אין חיריק, אלא ''תנועת I'', וכך הלאה. ואתם רוצים, ש''העם'', שאליו מופנית חוברת ''לשוננו'' ירהט בשבילי הניקוד? האם המורות עצמן, המלמדות את דרדקינו בכיתות א-ב, יודעות אימתי יש לנקד בקמץ, פתח או חטף פתח?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
ומה בדבר כתיב נכון?
אוד,
11/07/04 08:08
| הדיון הנרחב בניקוד מתעלם מן הבעייה הבסיסית - שגיאות הכתיב. הוספת ו' או י' לא יפתרו את בעיית חוסר ההבחנה בין א' לע', א' לה', ט' לת', כ לק'. הש' השמאלית נעלמה מן המפה. הס' השתלטה עליה. מי שקורא תגובות קוראים יודע עד היכן הדברים מגיעים. מאחר שבושה לכתוב בשגיאות אינה קיימת עוד, הרי שכל הדיון בניקוד הינו אקדמי בלבד. חטף קמץ או חטף סגול, ואפילו קמץ קטן הם כיום מושגים, שלמרבה הצער, גם רבים מן המורים לא שמעו עליהם. אכן, כתה אלף היא המקום שיש להתחיל בו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
רוביק - ילד טוב
ל"ת
בן בלי שם,
10/07/04 23:09
| |
 |
1.
אני מצטרף|
ל"ת
א.י,
י-ם,
10/07/04 23:04
| |
|
|
|