|
|
עד כה: 9 תגובות, ב- 3 דיונים.
|
|
|
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
3.
הכל פוליטי
רותם,
ירושלים,
26/07/04 17:39
| רוביק רוזנטל, שהשקפתו הפוליטית השמאלנית מוכרת היטב, מנסה בסה''כ להמעיט בערכה של המשוררת הדגולה - נעמי שמר. והלא הוא כעפר לרגליה... הוא אינו מעז לבטל אותה לחלוטין, אבל תוך כדי חלוקת ''מחמאות'' כביכול, הוא משתלח בה ששפתה פשוטה כביכול... וכן שהיא ''גנבה'' ביטויים מן התנ''ך. והרי זה מה שיפה בשירתה של המנוחה, השימוש בתנ''ך והפיכתו לנחלת הכלל, וההימנעות משימוש בשפה גבוהה. יש להניח, שלו עמדתה הפוליטית של המנוחה היתה קרובה לעמדת המבקר, הוא לא היה מעז להשתלח בה ובשירתה ולהמעיט בערכה. ולא על כך תבוא תפארתו של המבקר, הנוהג בבחינת טובל ושרץ בידו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על איזו גניבה מדובר?
קורא מופתע,
תל אביב,
26/07/04 19:19
| האם קראת את הטקסט גבירתי? נכתב שהפסוקים המקראיים הם ''מקור השראה'', מי דיבר על ''גניבת פסוקים''? היכן יש בטקסט הזה ביקורת על נעמי שמר? מי שקרא את הטקסט הזה בעיניים פוליטיות זו את ולא כותב המדור, חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצטער
רותם,
26/07/04 22:01
| נראה לי שאתה לא קראת היטב את המאמר, או לחילופין , פשוט לא הבנת אותו כראוי... אני דווקא, קראתי היטב את האמור, ובטוחני שהבנתי אותו כראוי. רוביק רוזנטל, מתיימר למזער את דמותה של נעמי שמר, ולצד ''תשבחות'' קלושות, הוא פשוט מבטל, היות שהוא יודע שאין אפשרות למזער את דמות המשוררת הנמוכה!...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק שמאלני הרוביק הזה?
אבוטבול,
29/07/04 08:55
| |
 |
2.
ולא ליודע חן אמר קוהלת
meitan,
jerusalem,
25/07/04 19:26
| נעומי שמר חוננה בהמון חן על פי ברכת הכהנים: ''יאיר ה' פניו אליך ויחונך''. לנתח את מתת האל שנעומי שמר כמו אמנים גדולים אחרים, מסרה לנו ביצירותיה די מטופש לנתח במאמר חצי פוליטי שמתהדר בכמה ניתוחים אקדמיים כביכול - ולא מוסיף כבוד רב לכותב. גם אם יודע אדון רוביק כמה דברים על לשון עברית שיספר לנו מה הוא יודע ויחסוך מאיתנו חלוקת ציונים בנוסח ''מסר מטריד'' לאומנית גדולה, שנהנים לשמוע יצירותיה בעיקר ללא ברבור ''פסאודו-אקדמי''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
''הזירה הלשונית'' של רוביק רוזנט
יוסף רוטמן,
תל אביב,
23/07/04 17:41
| המאמר לרגל מלאת שלושים לפטירתה של נעמי שמר עליה השלום, בדבר מקורות השראתה - לוקה בחסר, מבחינת מקורות.
דוגמה אחת בולטת - מקורות בשיר ''ירושלים של זהב'' למשל... זכורני, ששמעתי ברדיו מפי נעמי שמר, כי המקור לצרוף ''ירושלים של זהב'' הוא הסיפור התלמודי על רבי עקיבא שנתן לאשתו רחל, בתו של כלבא שבוע, תכשיט ''יעיר של זהב''. באותו שיר, המקור למלים ''לכל שירייך אני כנור'' הוא בשירי ציון של רבי יהודה הלוי, בשיר ''ציון הלא תשאלי לשלום אסירייך'' - ''ועת אחלום שיבת שבותך, אני כנור לשירייך''... כאמור זו רק דוגמה אחת, יש עוד הרבה חסר בהמשך המאמר.. גם בירושלים של זהב וגם בשירים אחרים.
חבל, על נושא כה חשוב שיוצג במידה כה שטחית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפוסל במומו פוסל
חתול,
23/07/04 20:53
| הכותב מתיחס אך ורק ל''הטקסטים המקראיים ''. אף אחת מדוגמאותיך אינה לקוחה מן המקרא (תנך +ספרים חיצוניים). מה גם שברור שקצרה היריעה באופן כזה שלא תוכל לדעת עם המחבר מכיר או לא אלפי ציטוטים נוספים משירתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
it is in article,i am sure
ronit,
23/07/04 19:59
| that if Rubik Rozental, was to publish a book on this dubject, he would have more room to includ many other important examples .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש לזכור שעל כל אלה נכתב
צודק,
23/07/04 19:47
| לתינוק שנפטר. אני לא זוכרת אם זה לבן אחותה או לקרוב משפחה אחר. במקור הוא לא נכתב כשיר פוליטי.
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|