 |
31.
רק החינוך החרדי יצליח
מוטי,
18/08/04 09:17
|
השקר של מדיניות הממשלה ממשיך.הפעם במגזר בו השלטון איבד את הרסן לחלוטין:החינוך.
החינוך בישראל הוא תת רמה.אלים ומפגר.התלמידים הם העבריינים לעתיד.בריונים וחסרי חינוך.
רק מערכת החינוך החרדית מוכיחה את עצמה.חינוך למופת.הבן שלי לומד מתמתיקה.והרמה שלו גבוהה מאד.והוא לא בודד.על עברית והבנת הנקרא אין מה לדבר.הבן שלי יכול ללמד את המורים בחינוך הכללי כמה וכמה מושגים.כבר בגיל 3 הוא ידע לקרוא חומש.ולהסביר לפי הבנתו.
מי שדואג לחינוך ילדיו שישלח אותם לחינוך החרדי.
מה שנכון הוא שבכל כלל מטבע הדברים יש יוצאים מן הכלל.בין לטוב ובין למוטב.
הצעד הבא של החינוך החרדי-יהודי הוא הקמת בית ספר לרפואה.
ימים יגידו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
עליה דרמטית?
שוש,
18/08/04 09:01
|
זו אולי כותרת דרמטית אך לא עליה דרמטית ולא נעליים. שאלות: מהם כל האפשרויות שיש לבית ספר להעלות ציונים? האם זה לא נעשה על חשבון יושר (מה שקוראים במקרים האלה במחקרים אמריקאים TEST POLUTION), חומרים אחרים, הקניית ערכים, וכדומה. והידעתם? פרופסור דוד נבו מאוניברסיטת תל אביב, מומחה עולמי במדידה ןהערכה שהיה המדען הראשי של משרד החינוך, התפטר לפני שנה מתפקידו בגלל אופן ביצוע המבחנים, הבדיקה שלהם והשימוש בתוצאות? השיטחיות והריטינג חוגג גם פה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
בטח השאלות נהיו: כמה זמן נמשכה
אריה,
18/08/04 08:38
|
|
 |
28.
גם במכללות למשפטים הציונים גב
מ.א,
רמת השרון,
18/08/04 08:33
|
גם במכללות למשפטים הציונים גבוהים מאלה של הסטודנטים באוניסרסיטה. האם משהו מציע להסיק שרמתם גבוהה משל הסטודנטים באוניברסיטה בוודאי לא!!!. התרגיל מאד פשוט רמת בחינה נמוכה ובדיקה נדיבה. את התוצאות רואים בבתי המשפט-שפה עילגת,התנהגות פרחית והחשוב ביותר הבנה מאד שטחית ומאד צרת אופקים של המטרייה המקצועית. הסובל העקרי -הציבור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
כך זה כשמורידים את רמת המבחנים
כוכב,
18/08/04 07:08
|
משרד החינוך, עם העומדות בראשו, עם תקציבו המדולדל ושככר המורים המביש - אינו יכול להגיע להישגים אלא באמצעות הורדת הקושי במבחנים. גם עיתוי הפרסום ערב התכנסות הליכוד מעידה כי יש משמעות פוליטית לממצאים ה''חיוביים''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
לערבים הרבה ילדים ולהורים קשה
משה מ,,,,
בת ים,
18/08/04 04:10
|
לתת תסומת לב לכולם! זה לא ברור? הבעיה אינה בהסכם זה או אחר , הבעיה ב פ ר ט נ ר ! שללא הפרדה מלאה וגבול בטוח אי אפשר. כידוע היה קונפליקט רב שנים ודמים בקפריסין, עד שהטורקים פלשו וקבעו קו ומתחו גדר , כ פ ו טרנספר על האוכלוסיות היוונית והטורכית כל אחת בטריטוריה שלה ,וגרמו להפרדה מוחלטת. ואכן רואים את התוצאות , ניפסק ההרג ההדדי ונעשה פרוספריטי לשני העמים עקב כך. ברור שניתוח כזה הוא ניתוח כואב מאוד, אך במיקרים כמו שלנו הוא פתרון י-ח-י-ד-י, בבחינת הרע במיעותו הלווי ופיתרון הומני יותר היה אפשרי. ואים אני צריך לבחור בין ח ו ר ב ן ס ו פ י לעם היהודי לבין הפרדה טוטלית כמובן עדיף הפרדה. וכעת איך מבצעים : א' קואליציה של ארה''ב ועוד מדינות יכפו טרנספר על הפלסטינים (מלבד הדרוזים) אל מיזרחה לנהר הירדן והיהודים מערבה לו . ב' בתקציב ענק יקימו תשתיות מודרניות לערים ופרקי תעשיה לפליטים ולמועברים הפלסטינים בירדן שרוב אוכלוסיתה פלסטינית בין כה וכה . ג' לאחר ניתוח מכאיב זה יטב לפלסטינים ,בכך שיקבלו מדינה נ ו ר מ ל י ת עים תשתיות מודרניות. יטב לישראל בזה שתקבל מדינה עם גבולות ברי הגנה ויכולת הישרדות, יטב לכל המזרח התיכון שינצל ממלחמה גרעינית , יטב לארצות הדמוקרטיות (המממנות) באשר ישראל דמוקרטית באזור תשפיע על דמוקרטיה ומתינות באזור כולו... אני יודע שרק ''משוגע ''יחשוב שהדבר אפשרי, אבל לעומת זאת כל הסדר אחר סופו חורבן. באשר הבעיה היא רק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
80% מהמורים מדווחים על שביעות
X מורה,
18/08/04 03:16
|
רצון מבית הספר ?????
אוי, אוי, אוי, איזה טיוח !!!
הייתי מורה. אחרי שנים בהוראה רציתי לעשות הסבה מקצועית. חשבתי שאולי בלשכת העבודה יוכלו לייעץ לי. הם צחקו שעות , שאמרתי שיש לי יתרון בשוק, כי אני מורה. לפי הנתונים שלהם, התורים של המורות שמתות לברוח ממערכת החינוך, בכוונה לעשות הסבה מקצועית, הם הארוכים ביותר.
אחר - כך נרשמתי לאוניברסיטה ללימודי המשך. כל הקורס היה מורות לשעבר.
אז הן ברחו כי הן היו שבעות רצון ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
התלמיד הישראלי לא מעלה ציונים
דנה,
18/08/04 01:53
|
ולא נעליים, הוא פשוט למד להעתיק יותר טוב בבחינות. זה כל הסיפור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עם סלולריים זה קלי קלות...
ל"ת
אריה,
18/08/04 08:39
|
|
 |
23.
לא מעט בזכות
יואב,
18/08/04 00:22
|
פרויקטים כמו עמותת אלון שמנסים לסגור הפערים בחברה ע''י חינוך http://www.amutat-alon.org.il/
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
מגמה מכוונת של לימור לבנת
מורה,
בישראל,
17/08/04 23:27
|
זו ממש לא חוכמה גדולה להגיד שהיתה עלייה גדולה, כאשר המבחנים היו קלים ביותר- ראיתי אותם (האם אין כאן מגמה מכוונת מצד משרד החינוך והעומדת בראשו?!).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ציונים עגומים למרות עזרת המורי
הדר1,
דרום,
18/08/04 02:05
|
1. למרות העזרה הרבה של המורים הציונים נמוכים.
2. במתמטיקה לכיתות ח' - יש 2 חלקים: אחד ללא מחשבון ואחד עם מחשבון. הבוחנים התעלמו והרשו לתלמידים לפתור את כל המבחן עם מחשבון ! (הנחיה מגבוה, ממשרד החינוך). בחלק א' - חלק חישובי: תרגילים בלבד. מי שהשתמש במחשבון קיבל 100% על חלק זה. כולם השתמשו במחשבון.
4. משגיחי משרד החינוך לא השגיחו כלל בעת המבחן. בכל כיתה היתה עבודה קבוצתית.
5. מנהלי ביה''ס דרשו מהמורים למנוע מתלמידים חלשים מלהגיע לביה''ס ביום בחינות מיצ''ב.
ולמרות כל הנ''ל התוצאות נמוכות והשרה שלנו חוגגת. הידד לאבסורד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
כשמשקיעים פחות בערבים..
רותי,
17/08/04 23:05
|
כמו שפורסם בעיתון הארץ בשבוע שעבר - ההשקעה בחינוך בישובים ערבים הוא פי 12 פחות מאשר בישובים יהודיים. אז מה הפלא שגם ההשגים באותו היחס? מעניין יהיה לראות גרף שמשווה את רמת ההשקעה הכספית לפי מגזר עם התוצאות. אנחנו פשוט מדינה גזענית ולא כל כך דמוקרטית, שמעניין אותה אסקיפיזם בדמות תכניות מפגרות כמו כוכב נולד בטלוויזיה יותר מאשר אם לילד שקוראים לו במקרה מוחמד יש עתיד או לא. לא יודעת מה בא לי יותר - להקיא או לבכות מאיתנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גזענות?
גיא,
17/08/04 23:35
|
|
 |
הפלסטינים
א,
17/08/04 23:35
|
בעלי תעודות הזהות הם אויב המעוניים להשמיד את ישראל. מבלי להכנס לדיון בעבודה שהם לא משלמים מיסים מתוך עיקרון,כל שקל שמושקע באויב הוא טעות היסטורית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
עליה דרסטית? מה פירוש דראסטית?
מנהל בי''ס,
17/08/04 23:05
|
דראסטית זה משהו שמשאיר רושם עז או עקומה חדה. כמה אחוזים....?4 או 5? ''עליה דראסטית''.... בטפשות..!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
מהי רמת הסגנפקנטיות של התוצאות
איציק סטטיסטקאי,
אשדוד,
17/08/04 22:24
|
מהי הסגנפקנטיות (רמת הוודאות) עבור הקביעה שהשנה באנגלית יש ירידה בציונים בנקודה. האם הירידה בציונים היא קטנה ביחס לסטית התקן של הציונים ? כי אם יש סטית תקן גדולה מאוד בין הנבחנים ומספר נמוך של נבחנים אז אין סגנפקנטיות (ודאות) טובה לתוצאות. צריך לעשות מבחו T-TEST כאשר ידוע הממוצע של השנה ושל שנה שעברה, מספר הנבחנים כל שנה ובנוסף סטית התקן השנה ובשנה שעברה. אי אפשר לקבוע עובדות סטטיטות בלי לתת רמת סגנפקנטיות טובה. בד''כ מקובל רמת ודאות של 95%. מדוע לא צוין האם המבחנים נערכו בכל בתי הספר או על פני מדגם מצומצם של נבחנים. אם זה רק מדגם אז מה מספר התלמידים שהשתתפו ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש ר כח לשכל הישר
סטיית תקן,
18/08/04 02:11
|
לא צריך להיות סטטיסטיקאי כדי לדעת שכדי לבצע ניתוח סטטיסטי אין די בממוצע.
במשרד החינוך המושג מדדים לניתוח סטטיסטי לא מוכרים. וודאי שסטיית תקן אינה מוכרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
welcome to Israel
this,
17/08/04 23:36
|
this is the way things are done in Israel
NOT SERIOUS
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
ההורים צריכים לקחת אחריות
מיכאל,
17/08/04 21:23
|
על לימודי ילדיהם כבר מהכתות הנמוכות מכיון שבית הספר אינו עושה זאת. רוב המורים לא רק שאינם מלמדים את החומר אלא הם גם מעליבים את התלמידים. ולכן הורים נכבדים קחו את ילדיכם ולמדו אותם כדי שיזכו לנצל את הפוטנציאל שלהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
ואוו השתפרנו ממש (או שלא)
האמת,
17/08/04 21:07
|
כמו תמיד עיוותו לנו את הסטטיסטיקה.
תסתכלו על הציון בתכלס, גרוע! אין לי שום מילה אחרת לתאר את זה, פשוט גרוע!
גם אחרי שהרמה בבחינות הבגרות ובמיצב ירדה בצורה קיצונית עדיין מקבלים ציונים כאלה, פשוט זוועה.
אז מה? השתפרנו בכמה נקודות? יפה מאוד באמת, אבל מה ששכחו להגיד לכם שזה בשגיאות המדגם. ויותר חמור מזה, שהורידו את רמת המבחנים.
הידעתם שבמקצוע פיזיקה למשל הכוונה ש משרד החינוך היא לקבל ממוצע 80 (שהוא סביר), אז מה עושים כשהממוצע קטן מ 80? שני דברים: 1. נותנים פאקטור לכולם מתנה. 2. מורידים את הרמה בבחינה של שנה הבאה.
מה לא עושים? לא הולכים ובודקים למה פתאום אנשים לא מצליחים בבגרות. לא מגבירים את רמת הלימוד.
מביאים אנשים שבד''כ לא מבינים כלום בפיזיקה כדי שיכתיבו לכיתה מושגים, שזה יפה מאוד אבל לא מבטא כלום בפיזיקה.
ושתבינו אותי, אני לא נכשלתי בפיזיקה, אני זכיתי ללמוד עם מורה מעולה וחברים מעולים וכך גם הציון שלי. אבל מה? מה שבאמת מרגיז פה, שלא כולם זוכים לדבר כזה, הרוב יקבלו מורה יבש שלא מלמד כלום ובסופו של דבר רק עוזר לך להיכשל.
אז ככה נראית מערכת החינוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
ממש עצוב לקרוא.....
נ,
17/08/04 21:00
|
כשאני קורא את כל הדוחות האלה בא לי פשוט לבכות מהמצב של החינוך בארצנו הקטנטונת וכשאר רואים את ההבדלים בין הציונים של האוכלוסיות החלשות לאוכלוסיות המבוססות אני מזדעזע ומכיר את המצב מקרוב ומזדהה עם אותם תלמידים כשאר הייתי באותו הגיל של האוכלוסייה הנבדקת מצבה הכלכלי של משפחתי היה בכי רע וכמובן שלא הייתה ביכולם של הוריי לממן את עלותם של הלימודים על כל מה שמשתמע מכך לשלם על ספריי לימוד שיעורים פרטיים וכו' ואתם בטח מתארים לעצמכם שילד שכל הזמן עסוק בלחשוב מה יהיה לו לאכול אם בכלל שהוא יחזור הביתה או איך לעזזל הוא מעביר את שנת הלימודים ללא ספרים כי הרי יש חוק חינוך חובה ''חינם'' ככה גם נראו לימודיי ואני בטוח שמספר הילדים היום שסובלים מאותה חוויה שעברתי גבוה יותר ואין מי שיושיע אותם ככה נגררו שנות לימודי במערכת החינוך הישראלית ותוצאותיה משפיעות עד היום אבל אני לשמחתי הרמתי את הכפפה ועשיתי משהו למען עצמי עבדתי כמו חמור יום ולילה לאחר שירותי הצבאי חסכתי כסף ובחרתי ללכת ללמוד את לימודי האקדמיים מחוץ לגבולות מדינתנו המדהימה וכאן הבנתי עד כמה עצום הנזק שנגרם לכל תלמיד באשר הוא עשיר או עני במערכת החינוך הישראלית לא משנה איך סיימת את לימודייך בהצלחה או בכישלון לא השגת כלום בכל 12 שנות הלימוד האלה הדבר היחיד שלמדתי הוא שהלימודים בארץ אינם לשם ההשכלה אלה לשם אותה תעודה נכספת בסוף אותם 12 שנות לימוד ''הבגרות'' שלצערי שווה כמו קליפה של שום חברנו המקבילים בארצות אירופה מסיימים את התיכון עם השכלה רחבה יותר מעמיקה יותר והכי חשוב הם מבינים על מה הם למדו במשך אותם שנים ולא איך להיות תוכים את ילדי לא אכניס למערכת החינוך הישראלית לא משנה מה יהיו תוצאות המדגם ורק עוד נקודה קטנה לסיום שווה לבדוק איזה אנשים היום הולכים ללמוד הוראה ומה דרישות הקבלה למסלול לימודים אלו וע''י כך להבין מה מחכה לדורות הבאים וחבל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כתבת יפה מאוד, וכמה תוספות:
מישהיא,
18/08/04 02:40
|
א. רמת המורות בבתי הספר היסודיים, היא קטסטרופאלית ומטה, כבר 25 שנה לפחות ! ב.הסיבה אינה נעוצה במורות, דווקא, אלא במי שמכשיר אותן להוראה. רמת הסמינרים ירודה ביותר ! ג. מי ששורדת אחרי מספר שנות הוראה, היא בעלת עור של פיל או אפאטייה או פה של סוחר בשוק (ומטה). הסיבה היא הקהל הישראלי - והמנטאליות הישראלית, שמאופיינים בחוסר משמעת בסיסי, ואף פעם לא מצייתים ומכבדים חוקים. (ואת הזולת כמובן).
כך שגם אם היה לך כסף, לא בטוח שהיית יוצא בהרגשה שלמדת משהוא !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים אתך חלקית
גיורא,
תל אביב,
18/08/04 02:30
|
לא צריך בהכרח כסף כדי להצליח בלימודים, צריך מוטיבציה פנימית חזקה. הבעייה עם הרבה ממשפחות מעוטות יכולות, אך לא רק, שהן לא מטמיעות את חשיבות הלמידה אצל ילדיהם, ואז רבים הופכים להיות בשולי ההשכלה. בכל עיר יש ספריה וכמעט בכל בית ספר חיבור לאינטרנט, אבל במקום להתפתח עסוקים בשטויות של הגיל. מי שלומד מתוך משמעות סופו שיצליח. המערכת בעייתית אבל זה לא תירוץ לאדם שרוצה להצליח. עליו מוטלת האחריות, וכדאי שההורים ידאגו שילדיהם יצליחו במקום שהם נכשלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשאול את עצמנו מה חלקנו כהורים
לקחת אחריות!!,
18/08/04 11:58
|
1.אי אפשר לתלות כל האחריות במורים. ההורים חייבים להבין שהם שותפים, לפחות זה, באחריות לחינוך ילדיהם. 2.המורים רק משקפים את הרמה הכללית של האוכלוסיה בארץ. הם לא טובים פחות מאף בעל מקצוע אחר. הם, כמו האחרים, תוצרים של אותה מערכת חינוך גרועה!! 3.ככל שהורים מוכנים פחות לקחת חלק באחריות לחינוך הילדים, כן הם מאשימים יותר את המורים. כמה זמן חינוך והענקת השכלה משקיע הורה ''ממוצע'' בילדיו? ואין הכוונה לשלוח לחוגים. כמה זמן יושבים הורים עם הילדים שלהם??? וגורם חינוכי נוסף - איזו דוגמה אישית נותנים ההורים לילדיהם - כבני אדם, כנהגים, כבני זוג, וכהורים??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עצוב לקרוא? בלתי-אפשרי
שחר,
פה,
17/08/04 23:08
|
הנה לך כמה סימני פיסוק: ............,,,,,,,,,,,,,,,,, שלב אותם בהודעותיך כדי שאפשר יהיה לקרוא אותן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשחר הערה ילדותית
ל"ת
שושו,
18/08/04 00:53
|
|
 |
15.
אני מתרשם רק ממבחנים בינלאומים
מושון,
17/08/04 20:32
|
עם כל הכבוד לציונים, לא נותנים לחתול לשמור על השמנת. נראה מה יהיו ההישגים במבחנים הבינלאומיים במתמטיקה ומדעים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק !
ל"ת
ציון בינלאומי,
18/08/04 02:41
|
|
 |
14.
מעניין מה התוצאות בסינגפור...
ל"ת
מיכל,
ר''ג,
17/08/04 20:29
|
|
 |
13.
המבחנים היו מאוד קלים !!!
ל"ת
עשיתי תמיצ''ב...,
רמת גן,
17/08/04 20:14
|
|
 |
12.
יש להשקיע הרבה יותר בחינוך
אילנה ג,
תל אביב,
17/08/04 20:14
|
האמצעים להעלאת רמת ההוראה והישגי התלמידים בבתי הספר בארץ והחזרתם לרמה המקובלת בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 הן כדלהלן:
הקטנת מספר התלמידים בכיתה ל-24
החלת יום לימודים ארוך מ-8:00 בבוקר עד 4:00 אחר הצהרים, בשילוב עם הזנת התלמידים בבתי הספר
העלאה דרסטית של רמת המורים בבתי הספר על ידי הכשרת אקדמאים בעלי תואר שני ושלישי להוראה ותשלום משכורות גבוהות פי שניים עד שלושה מהשכר המשולם להם כעת, זאת כדי למשוך גברים ונשים בעלי תארים מתקדמים למקצוע ההוראה
החלת חובת התעדכנות מקצועית שוטפת על כל המורים, תוך הספקת תוכניות התעדכנות שנתיות למורים בשטחי ההוראה השונים
הרחבת תחומי ההוראה בבתי הספר
שיפור דרסטי במתקני בתי הספר ובתחזוקתם
ציוד כל בתי הספר במעבדות מתקדמות להוראת הביולוגיה, הכימיה, הפיזיקה והמחשבים
שיפור דרסטי של מבני בתי הספר והמתקנים שבתחומם, כולל התקנת מערכות חימום וקרור מרכזיים בכל מבני בתי הספר וגני הילדים
תחזוקה שוטפת וברמה גבוהה של כל בתי הספר וגני הילדים
החלת משמעת בבתי הספר מבלי להעליב ו/או לפגוע ברגשותיהם של התלמידים
בגין מגבלות התקציב, נחוצה תוכנית חומש שתתווה ותחייב יישום הסעיפים הנ''ל בכל בתי הפר בארץ, תוך החלת תוכנית זו לאלתר בבתי ספר המאכלסים תלמידים משכבות המצוקה, והרחבת היישום באופן הדרגתי לכל בתי הספר בארץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אילנה ..כל הכבוד
מנהל בי''ס,
17/08/04 23:49
|
תוכנית עם תוכן! כמה זעקתי מקירות ליבי על המורים הכשרוניים שלא מקבלים שכר הולם והוגן. כמה דברתי על זה עם משרדי חינוך,ועדי הורים פורומים בלי סוף.ומה? כלום! עולם כמנהגו נוהג! עלות הגדר היא בסביבות ה8 מיליארד דולר ואותה עוד יהרסו במשך העשר שנים הקרובות. את הילדים שלנו לא ילמדו כי ''אין תקציב'' ..והם ייהרסו בפרק זמן יותר קצר. סדר עדיפויות אילנה. סדר עדיפויות. ירבו כמותך בעולם ויהיה לנו עולם יותר יפה ויותר טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
ציוני מצ''ב
י.אבי חגי,
17/08/04 19:36
|
1.הציונים נמוכים מה החגיגה מספיק או מספיק + אפילו במשפחות המבוססות הציון אינו טוב באשר לישראל השניה פריפריה חרדים וערבים ממש בושה וכלימה מגדלים שם אזרחים סוג ...... ומשקיעים גם בהתאם מגלגלים ע\עניים לשמיים וכ ד''א אין נתון לגבי קושי הבחינה הקודמת והבחינה השנה ואיך אפשר להסיק מסקנות משנתיים אולי הורידו את הדרישות לכו איני קונה את התוצאה והמצב קשה מכל הבחינות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה למספר 11
משעד בן מחמוד,
ניו יורק,
17/08/04 21:13
|
לפי דעתי בכלל לא השקעת מחשבה בכתבה שלך.כניראה אתה לא קורא עיתונים.לפי הסקר לחרדים יש ממוצע גבוה.לערבים אולי לא! לפי מה שאני יודע(אני לפחות קורא) אצל החילונים זה זועה.רציחות איומים וכדומה.אולי ההשכלה שלהם גבוהה אך האינטלגנציה הריגשית שלהם מתחת לכל ביקורת.האיי קיו לא יביא אותך לשום מקום אם יש לך דפקט מבפנים .ולכן ידידי לפני שאתה כותב שטויות כדאי שיהיה לך יידע בנושא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
כשהימניות עולה הציונים יורדים
Yossi V,
17/08/04 19:32
|
מה לא ברור?
כאשר אומה שלמה מתעסקת באבססיביות מטורפת בבעיות הבטחון לכאורה ובהבטחה אלוהית מטורפת לא פחות, וכולם מוכנים למות למען מטרות אלה, אז את אף אחד לא מעניין איזה שיר של ביאליק, נוסחא במתמטיקה, או איזו מילה באנגלית.
אנחנו יותר טובים מכל העולם, אנחנו הכי טובים, ולכן לא צריכים לדעת שום דבר.
אכן, כדי למות בן 18 למען מטרות אלוהיות באמת לא צריך לדעת הרבה ולקבל ציונים גבוהים.
דבר אחד כדאי לזכור: כשהציונים נמוכים בכיתה ה', גם ציוני בי''ס לרפואה הם נמוכים, 'לפחות' לא הכי טובים בעולם.
יחי הדאויין של המחלקות הסגורות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוגמטיות שמאלנית אופיינית
k_nemo,
Beer Sheva,
17/08/04 20:20
|
שורשי המשבר במערכת החינוך נובעים משנות כהונתה של אלוני (הכנסת לימוד החשבון בבדידים, והשרשת האוריינות הארורה) ואמנון רובינשטיין (הימורים על מבחני הבגרות). שנות שלטון השמאל במערכת החינוך תחת הפוליטרוקים שמונו לתפקידי המנכ''ל והיועץ החינוכי, התאפיינו ככלל, בזילות מעמד המורה, הכנסת אנרכיה בבתי הספר (תקנון זכויות התלמיד) והפניית שעות לימוד יקרות לאינדוקטרינציה שמאלנית עלובה (''מורשת'' רבין, הסובלנות והדמוקרטיה), הם אלו שהביאו עלינו את האסון החינוכי האחרון, לאחר שהביאו עלינו את אסון אוסלו. דווקא ליבנת מנסה להכניס מעט הגיון בריא במערכת הקורסת עם ביטול האוריינות והחזרת חובת לבישת מדי-בית-ספר. התרת הרסן השמאלנית והפיכתו של המוסד החינוכי, ממערכת היררכית כופה למערכת ''דמו-קרטית'', היא שורש כל רע וכולה, פרי ''הילולים'' של התורה השמאלנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל- k-nemo : הבעייה המרכזית
אמא ומורה,
18/08/04 03:04
|
היא לא שיטות ההוראה . בכל העולם מיושמות שיטות אלו או אחרות, בהצלחה זו או אחרת. לעומת ישראל - בה שום שיטה לא תעבוד ! כי בית בונים מהיסודות ולא מהגג. הגג - הוא שיטות החינוך. היסודות - הן משמעת וכבוד לזולת ולמערכת. אתה צודק בכך שחייבים להחזיר כבוד למורים, לבטל מיידית את כל תקנוני ''זכויות'' התלמיד!!! הדביליים האלה, שהם אם כל אסון, ושמים במרכז (מרכז האנארכייה) את התלמיד - שלא יודע מה בדיוק לעשות איתם, וכל אחד מפרש אותם כראות עינו. גם ההורים וגם התלמידים.
אין מסרים חד משמעיים מצד המערכת. המורות מלקקות לוועד הורים. מפחדות מהתלמידים. המנהלות/ים עסוקים בפוליטיקה, וביחצנות, ובריצוי וועדי ההורים וההורים ובטיוח ! הכל,הכל,זה גיבובי מילים בשמיים, שמתחתן לא מסתתר כלום.
ההפקרות והייאוש חוגגים כתוצאה מהאנרכייה. ואנחנו משלמים את התוצאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק ההיפך, קפיטן
פרחיה,
17/08/04 21:24
|
וגם החום בקייץ השתא הוא באשמת מפאי ואוסלו. קפיטן נמו מכור לפיל ולבעייה היהודית. כל מה שטוב, החופשה בחול, הסטייק במסעדה או הזיון שחלם עליו הלילה זה מביבי ומה שרע רע באשמת הבולשביקים. דע לך שדווקא בשלוט מפאי הצטיינו תלמידי ישראל במבחנים הבינלאומיים ומאז שעלה בגין לשלטון כדי להיטיב עם העם, לדבריו, מדינת ישראל שוקעת בכל תחום, ואפילו אם מדי פעם עולה המערך או העבודה לזמן קצר לשלטון. לימור לבנת היא קריקטורה של שר חינוך, ואחרון שרי החינוך שידע את העבודה היה יוסי שריד. עובדה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי, כמה שאת משעממת.
דני,
ב''ש,
17/08/04 22:30
|
|
 |
אין ולו טיעון רציני אחד בתגובת
k_nemo,
Beer Sheva,
17/08/04 22:07
|
שניתן להתייחס עליו כאל נתון אמפירי. אך היות ואין זה ממנהגי להתעלם בדברי הגולשים שמופנים אלי, ויהיו אוויליים, נמוכים וחסרי ביסוס ככל שיהיו, כך לא אתעלם גם מדברייך. לא ניתן לחלק את תקופות הפריחה או הנבילה לפי החלוקה הפוליטית הקבועה שלך ובוודאי לא על פי החלוקה הפוליטית של YOSSI. החינוך בישראל היה סביר יחסית בעבר גם בתקופת מפאי, פחות מכך בתקופת בגין (המר היה שר חינוך רע). רמת החינוך עברה באותה תקופה דעיכה קבועה שעתידה היתה להמשך. אולם המפאי של גולדה (ולשם השעשוע, נזכיר: ''אין עם פלסטינאי''), אשכול ואפילו בן-גוריון, אינה המפאי של היום. בתקופתם, החינוך היה אליטיסטי, סופר שמרני והיררכי. החינוך התדרדר ככל שהמערכת הסתאבה והמדינה אמצה את ה ''עכשוויזם''. את סימן ההיכר לכך יודע כל סטודנט המבקש להתקבל לחוג מבוקש על סמך תעודת בגרות, שציונה משוקלל כלפי מעלה על-פי יושנה. אין בכך כל חדש. אולם המפולת שעמדה סימן הפיכת ''העכשוויזם'' לדת, החלה עם אותן העובדות שציינתי ועם אותם שרי חינוך שהזכרתי (ולא הזכרתי את שריד). תגובתך מעידה על דוגמטיות ובורת (ולא בפעם הראשונה), לא פחותה מזו של כותב האשכול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עם עובדות קשה להתווכח
פרחיה,
17/08/04 23:39
|
יש לי רושם שאתה מסכים עם מסקנותי אף שאתה מתבייש להודות שאני צודקת. אינך ממש עיקבי. פעם החינוך בשנותיה הראשונות של המדינה סביר ופעם אליטיסטי. ברור גם לך שהחינוך במשטר סוציאליסטי כמו בריהמ לשעבר ברמה הרבה יותר גבוהה מהחינוך בבתי הספר הציבוריים בארהב למשל. ואפילו שכולנו מכירים בעליונות הדמוקרטיה והקפיטליזם על הבולשביזם. וגם אתה מודה בחצי פה שיוסי שריד, אולי הפרלמנטר הכי אינטליגנטי שלנו, היה שר חינוך מצוין. אבל מה אתה חייב להאשים אותי בבורת, מה זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פרחייה - נראה שכף רגלך לא דרכה
מורה ואמא,
18/08/04 03:09
|
כבר שנים , אבל הרבה שנים, בבתי ספר בישראל ! את מדברת בשביל לדבר. (ותמיד מנסה לעשות זאת במלל מתיפייף, כדי להחמיא לעצמך ). בלי שום קשר לשום מציאות !
כנסי לבתי הספר. תראי מה קורה. ואז תכתבי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין לי בעיה עם עובדות
k_nemo,
Beer Sheva,
18/08/04 00:49
|
חינוך אליטיסטי, אינו חינוך ''לא סביר'' בעיני, אלא ההיפך מהגדרת האינטגרטיבי. כך היה בשנותיה הראשונות של המדינה ואין לכך קשר לסוציאליזם-קומוניזם-קפיטליזם. אני בעד חינוך אליטיסטי ''האנטי-דמוקרטי'' (רל''צ) והיררכי. ההתדרדרות בחינוך החלה עם התרת המסגרת החינוכית הכופה ואימוץ חינוך ''אינסטנט'', ללא קשר לעליית הימין לשלטון אבל בהקשר הדוק להתפתחות הליברליזם השמאלני בעולם השם את ''האני'' לפני כל דבר אחר, שחלחל בישראל כבר בשנות ה-60. כפי שציינתי בהודעתי הראשונה, הקריסה, עברה מהתדרדרות איטית והדרגתית לכדי מפולת, רק לאחר ש''העכשוויזם'' (לא של מפאי ההיסטורית) עלה לשלטון לפני כעשור. פתאום, נמצאו תנאים מקילים לנערים הנבחנים לבגרות אך ש''לא מסוגלים'', ש''נכנסים ללחץ'' או ש''הפסיכולוג המליץ'' לגביהם. פתאום, לא צריך כלל להבחן בכל המקצועות. פתאום, המורה ''לא יודע מהו שח'', ואפשר לקשקש עם חברים וחברות במהלך השיעור, ואם צריך, תמיד תמצא הפיסקה המקילה ב''תקנון זכויות התלמיד'' או בחוזרים של משרד החינוך, שתמנע מן המורה ליישם את מרותו ולאפשר בכך את מהלכו התקין של שיעור (למי שרוצה לפחות). לגבי הכיתות הנמוכות, השיטה האוריינית: היא התגלמות ''העכשוויזם''. הילדים לא משננים דבר, אלא אם המקרה ''מזמן''. פילוסופית לפחות, קיצורי הדרך הללו בחינוך הנוער הם אותם קיצורי הדרך של אוסלו בחיפוש אחר השלום, וכמו באוסלו, אלו יובילו אותנו לאבדון. וזו אותה פילוסופיה שמאלנית, שהמציאה לנו את תקנון זכויות התלמיד ונטלה מן המורה כל יכולת להתמודד עם תלמידיהם והוריהם. וכך, המורים, שאינם מקבלים כל גיבוי מן המערכת מול התלמידים והוריהם-חסרי מוטיבציה ולעתים היכולת, נאלצים לעמול קשה על מנת לספק כיסוי תחת לבוסים, ולהשקיע זמן יקר בפרויקטים יחצניים ופוליטיים. יכולתי להביא עוד אינסוף דוגמאות אבל הפרינציפ ברור. ולגבי שריד, הקומפלימנט היחיד שתשמעי מפי לגביו הוא, שהוא לא היה גרוע יותר משולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא הציונים עלו
מר ברוך,
17/08/04 19:54
|
אולי לא לימדו אותך איך להבין את המספרים האלה אבל ככל שהציון יותר גבוה זה מראה על שיפור.
אפשר להבין אותך - בטח כשאתה למדת בבית הספר היה שלטון מושחט של מפא''י והיה חשוב יותר לשכנע את הילדים להצביע למפלגת העבודה כשיגדלו מאשר ללמד אותם חשבון בסיסי.
אז שוב - רק כדי שתבין: הציונים עלו! הבנת הפעם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה אידיוט
רמי,
17/08/04 20:33
|
זה שהציונים עלו, זה לא אומר שהרמה עלתה, אלא אולי ההיפך. נראה מה יהיה במבחן ההשוואה הבינ''ל הבא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אל תתלהב מר ברוך
יוני, סטודנט,
17/08/04 20:21
|
הציונים לא עלו, רמת המבחנים ירדה. הכל מלאכותי, הכל לא אמיתי אצלינו. והכי חמור הוא שהכל אצלינו בירידה. אפילו הליכוד. אני חושב שיש אמת בדבריו של יוסי וי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
יבורך מי שמאמין-מסכים עם 3 ו 4
אילן,
רעננה,
17/08/04 19:10
|
בין עמי אני חי וקשה לי להאמין שאין כאן יד מכוונת אשר דאגה להורדת רמת הבחינות וע''י כך לשיפור הציון. אילן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
הגיע הזמן שבמערכת החינוך יבינו
לימור,
ת''א,
17/08/04 18:57
|
הגיע הזמן שיבינו במערכת החינוך שלדחוס עוד ועוד עובדות ישנות לתוך מוחם של נערים ונערות זה לא הפתרון.
חייבים להעשיר את הלימודים וללמד נושאים לבחירה. לא כולם חייבים להיות גאונים במתמטיקה.
יותר אומנות, מוזיקה, שילמדו בבתי ספר לשיר להלחין לכתוב. זה טוב לתרבות וטוב לנוער.
לימור - מגזין חדשות המוזיקה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטויות
מיץ גזר,
17/08/04 19:48
|
נכון, רבים לא אוהבים מתמטיקה או אנגלית או מקצועות אחרים מהסוג הזה, אבל מטרתו של ביה''ס להכשיר אותנו לחיים. כל מקצוע - מניסיון - אם עובדים עליו קשה - אפשר לעבור אותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
הנתון שזיעזע אותי - קראו
גיא,
קריות,
17/08/04 18:48
|
הנתון שהכי זעזע אותי הוא ''40% דיווחו על מורים מעליבים'' - איפה נשמע דבר כזה?? מורים מעליבים?! אנחנו שולחים את הילדים שלנו לבית הספר כדי שהמורים, לא פחות ולא יותר, יעליבו אותם?!
עזבו את ההשגים במתמטיקה, כמעט חצי מהמורים (ולפיכך את כל הילדים שלנו, כל ילד לומד עם מספר מורים) מעליבים את הילדים! איך זה ייתפס?!
זה הנתון שמשרד החינוך צריך לתת לו את מלוא כובד הדעת!
אם המורים ייתחסו לתלמידים שלהם טוב יותר, אז בהתאמה גם הציונים ישתפרו - אין ספק.
אך תארו לעצמכם מצב שבו הייתם הולכים יום יום למקום שהייתם חשים שמעליבים אתכם בו - הייתה לכם מוטיבציה להשקיע? ללמוד? להכין שיעורי בית? הייתה לכם מוטיביציה לירוק עליו, אולי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההעלבות מתחילות מהמנהלים
הדר1,
18/08/04 02:18
|
המנהלים משפילים מורים, והמורים את התלמידים.
לדעתי, חובה לפטר תחילה מנהלים אלה, ורק אח''כ את המורים.
כשלון החינוך הוא בראש ובראשונה כשלון מנהלי בתי הספר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואתה מאמין להם?...(כנס להסבר.)
המציאותי,
חיפה,
18/08/04 01:14
|
הצחקתני ,,, הנתון של 40% הוא נתון המעיד על המפונקות והחוצפה של התלמידים (בסגנון למה לא לדפוק את המורים?...) צא ליום אחד תצפית בביה''ס ישראלי בכל מקום בארץ ותגלה שבכל רגע ורגע נתון התלמיד מתחצף מעליב מקלל את סביבתו כולל מוריו . ותגלה כיצד המורה הנפחדת מתרפסת מתחננת מבקשת בקול תחנונים וכאשר המצב כבר לאחר יאוש והיא לרגע קט אומרת משהוא בסגנון '' יוסי אני אשלח אותך למנהלת...'' התלמיד נוקם בה מיידית בתלונה נגדית למנהלת, להורים ולסביבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המציאותי - אתה צודק 100% !!!!
ל"ת
אחת מהשטח,
18/08/04 02:47
|
|
 |
צודק - יש לפטר מורים מעליבים
ל"ת
אילנה ג,
תל אביב,
17/08/04 19:35
|
|
 |
6.
סוף סוף כתבה בלי פוליטיקה--
דני,
ב''ש,
17/08/04 18:38
|
בלי פוליטיקאים, בלי פלשתינאים, בלי מתנחלים, בלי בדרנים בלי בלבולים - משהו חשוב באמת ואפילו לא שנוי במחלוקת. וההמשך: מה הבעייה בלימוד אנגלית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
פרימיטיבים נמאסתם
פירקל פיט,
17/08/04 18:29
|
האם במשרד החינוך אין יודעים שעל פי סקר הכולל שני זמני מדידה לא ניתן להסיק כל מסקנות.
כאשר פרימיטיביות מהסוג הזה חוגגת, מה כבר אפשר לבקש מהתלמידים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
שמורידים רמה הציונים עולים
שואל,
17/08/04 18:18
|
מבחני הבגרות במקצועות בהם היתה עלייה בציונים היו מהקלים בהסטוריה של בחינות הבגרות. שנה הבטה יורידו את רמת המבחנים באנגלית והממוצע יעלה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מבחנים יותר קלים
ו,
חיפה,
17/08/04 18:14
|
|
 |
2.
צריך להשקיע יותר בחינוך
יצי,
17/08/04 18:02
|
עד שלא ישקיעו בחינוך: בהקטנת גודל הכיתות, בשיפור מעמד המורים, בהחזרת המשמעת לבתי הספר - חבל על הזמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה למספר 2
טלי,
17/08/04 22:03
|
זו כל האמת בשתי שורות.תגובה אמיתית ונכונה. ממי שנמצא בתוך המערכת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
משהו השווה את רמת המבחנים . .
YZ,
17/08/04 17:55
|
חלק מההבדלים בתוצאות יכול להיות עקב ההבדל בין רמות המבחנים השנה ושנה קודמת. אם כך, ההבדלים הקטנים חסרי משמעות.
הגב לתגובה זו
|
|