 |
48.
נכון
פקק תנועה,
קרית ביאליק,
11/10/04 14:09
|
העם בישראל לא יודע ולא מביו ולא רוצה להבין מדע המדינה היסטוריהופוליטיקה מקבליההחלטות בארץ מאז 48 מנצלים חוסר ידגע זה לטובתם האישית בלבד בניגוד לצרכי העם והמדינה הנכונים לכן כיום אנחנו נימצאים בצרות צרורות מאז 48
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
נכון
פקק תנועה,
קרית ביאליק,
11/10/04 13:57
|
העם בישראל לא יודע מספיק היסטוריה יהודית מדע המדינה ופוליטיקה מקבלי ההחלטות בארץ מנצלים חוסר ידע זה בעם ומנצלים זאת לטובטם הפוליטית האישית בלבד לכן אנו הצרות צרורות מאז קום המדינה ב48
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
מערכת החינוך ומחדליה
גדעון,
30/09/04 23:12
|
כמורה לידיעת הארץ נתקלתי לא פעם ולא פעמים במורים אשר לא ידעו מאין באו ולאן הם ילכו.מהי המדינה ולמה קמה מה עוד שלא אחדש כי הנהלות בתי הספר ברגע שאתה מלמד ציונות מהי ולמה ודורש מתלמידיך ל''היות בשיעורים''להגיש עבודות מה אתה מקבל?הנהלת בית הספר יורדת עליך שאינך מבין כי עליך אך ורק להעביר את הזמן לתלמידיך ואת השער הם יקבלו פעם לאחר שיסיימו את הצבא.ההורים צועקים עליך מה פתאום אתה דורש מהם ללמוד את המקצוע הזה?הלו איננו לבגרות ,איננו חשוב כמו אנגלית ,לשון ומתמתיקה ולכן אנחנו דורשים כי תפסיק לדרוש מהם . מנגד המפקחים ה''חמודים '' של משרד החינוך עומדים מהצד מפחדים להקים גלים ומצדיקים את עמדת ההורים ועמדת ההנהלה ומכאן אף עמדת מערכת החינוך נקבעת . יש להשים לדברים אלו סוף ולחייב את ''שרת החינוך'' וחבריה להתעורר ולקבוע מפורשות כי נושא א''י וישובה ישולב בבחינות הבגרות !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
גו''בים במרכז ....וירושליםםםםםם
ל"ת
אזרחית,
30/09/04 22:14
|
|
 |
44.
חשוב לקרוא
הפתרון לבעיה,
30/09/04 22:11
|
כיוון שהמורים מלמדים רק מה שהם חושבים שיהיה לבגרות, כדאי לנסח שאלות-מאסטר למבחן, אך את הנושא שלהם יש להשאיר פתוח, כך שהתלמיד יבחר את הנושא של השאלות. כך יהיה חופש ללמד נושאים חשובים בלי לפחד שהם לא יהיו בבחינה. למשל: שאלה כללית בנושא פתוח: ''תאר את תהליך האירוע ההסטורי ואת השפעתו על תושבי המקום. מהם התמורות שחלו לאחר סוף התהליך? - כמובן שיש מקום לניסוח טוב יותר, אז זו הכוונה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עידוד ללימוד ב''עפ...
ל"ת
ירון,
30/10/04 19:36
|
|
 |
43.
לקרוא
אבי,
30/09/04 22:08
|
מי שכתב את חומר הלימוד בהיסטוריה חי בעבר. לבגרות מלמדים היסטוריה של המאה העשרים ואת תולדות הציונות אבל נעצרים בדיוק כשזה נהיה אקטואלי והסיבה היא שהמערכת מסרבת מזה שלושים שנה להתעדכן ובגלל זה החומר הנלמד משעמם. במקום ללמד את רעיונותיהם של הוגי הציונות שחיו ברובם בהונגריה ובמולדביה . צריך לספר את העשייה המופלאה והמרתקת של 50 השנים האחרונות שנוגעת לכולנו. העולם אף הוא עבר מהפכות שחובה להתייחס אליהן בחמישים השנה האחרונות וההיסטוריה לא נגמרה במלחמת העולם השנייה אלא רק התחילה שם. ילדי הפרחים,המהפכה האיסלמית,נפילת הקומוניזם השיחרור מהקולוניאליזם ותרבות המערב שחודרת לעולם השלישי אלו הם דברים רלוונטים ואילו הסיבות למלחמת העולם הראשונה אינן רלוונטיות יותר עם כל הכבוד לוילסון וליורש העצר האוסטרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
הסטוריה שהימין לא רוצה לדעת
גרגורי,
ת''א,
30/09/04 17:44
|
אני מבין את לימור . מה ילמדו בשיעורי הסטוריה ? שז'בוטינסקי היה מעריץ של היטלר ? שבגין התנגד להחלטת החלוקה וללא בן-גוריון לא היתה לנו מדינה ? שהנשק אשר על '' אלטלנה '' נועד להקמת מיליציה ימנית מחוץ לשליטת המדינה ? עדיף ללמד על ימי הביניים . ממילא הבבונים ממרכז הליכוד לא לומדים בתיכון .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואני למדתי..
תלמידת מגמת הסט,
03/02/05 23:17
|
במגמה על כמעט כל הנושאים הרגשים הללו וככל שאני לומדת יותר על מפא''י מתעוררת בי חלחלה עמוקה יותר.הם האריצו את סטאלין ''שמש העמים''.. ואיך שהם התיחסו לעולים בשנים הראשונות ...בושה לעם שלנו.אז שלא תעשו מהם צדקים! לפחות עד לפני כמה שנים הם למדו מההסטוריה והבינו מי הוא האויב. אז אדון גרגורי תחשוב לפני שאתה מחליט להוציא את כל מה שיש לך להגיד על אנשים שאתה לא מסכים איתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ילמדו למשל שהמופתי אל-חוסייני
יוסי,
גושדן,
01/10/04 01:57
|
...האבא של התנועה הלאומית הפלסתינאית(שהשמאל בישראל כיום הוא שלוחה שלה) היה ידידם של היטלר והימלר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפני כמה שנים יוסי שריד היה
מיכל,
רעננה,
30/09/04 23:00
|
|
 |
מתלהם שמאלני גס רוח, עם מקלדת
k_nemo,
Beer Sheva,
30/09/04 22:16
|
כאלת בייסבול. מה אתה מבין בפרשת אלטלנה, חתיכת בור? יותר טוב ספר לנו על שמש העמים ותזכיר לנו גם מי רצח את ארלוזורוב.
ימי הסזון תמו, ושקריך יכולים להלהיב רק כמה זקנים מכפר גלעדי, שעדיין מחזיקים סליקים כנגד הפורשים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק וגם הוא צודק....
ל"ת
ירון,
30/10/04 19:38
|
|
 |
מחרף ומקלל כאחד הנבלים בשוק
מכחישי היסטוריה,
מתלהם,
11/10/04 18:23
|
גס רוח שרק יודע לתקוף אישית. ושמש העמים העריצו אותו מפ''ם ולא מפאי. ובכל מקרה קיבלנו את הנשק במלחמת השחרור מצ'כוסלובקיה. וכמובן שלח''י שיתפו פעולה עם הגרמנים נגד האנגלים. אבל אתה כמובן תקלל אותי אישית ובטח תזכיר גם את אוסלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
התלמידים לא יודעים?
יקי,
קריות,
30/09/04 11:44
|
לידיעתכם חברינו המלומדים. שרת החינוך והמנכלית שלה לא יודעות את רוב השאלות בכל הקשור להיסטוריה הקרובה {הרחוקה מיותר לדבר} של עם ישראל למה שהתלמידים ידעו? ותבדקו אותי אני לא טועה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
אין שעות לימוד
מורה,
30/09/04 10:15
|
איך מצפים מאיתנו, המורים, ללמד את הכל? גם להכין את התלמידים לבחינות הבגרות, גם ללמד אתם היסטוריה כללית של ארץ ישראל, שלצערי לא נכנסת כמעט לבחינת הבגרות וגם לעורר בהם סקרנות, ידע ועניין? וכל זה בשעתיים שבועיות!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבעיה היא במורים..
מאי,
ת''א,
30/09/04 20:10
|
לוקחים אנשים שהגיעו להישגיים בינוניים ומטה והופכים אותם למורים..מה עוד צריכים בשביל שכל בנוער יהיה טיפש כשיש מורים כ''כ טיפשים וקטנוניים שלפעמים מגיעים למחלוקות אישיות עם מורים המצב בארץ מזעזע מבחינת הרמה האישית והאינטלקטואלית של המורים כדאי שתדעו שלסמינר הקיבוצים ניתן להגיע עם ממוצע של 84 ופסיכומטרי של 510 מה שלכל הדעות מראה על ביצועים בינוניים ומטה של המורים . חבל שלאף אחד כבר לא איכפת מזה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין לך מושג מינימלי
ירון,
30/10/04 19:40
|
המורה שהגיבה היא בתיכון ואליו המורים מהסמינר אינם כלל בתיכון כבר שלושים שנה... נסה ללמד בשעתיים את כל החומר ונראה אותך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
משנת 48 רק היסטוריה של מלחמות
יליד הארץ,
30/09/04 10:08
|
הורי נולדו פה ואני נולדתי כאן. נכון שההיסטוריה מתחלקת עד 48 ואחריה. ההסיטוריה שלפני 48 מאד אוהבים להזכיר אותה ולספר לנו על התנועה הציונית באירופה והמנהיגים שלה, על המשוררים החל מביאליק וכו' וכו'. בנוסף לעליות הראשנות והשניות ועוד, חיו בארץ ועלו לארץ עליות מסוריה, מלבנון, מתימן, מלוב ממרוקו, מספרד מבולגריה ועוד בנוסף לילידי הארץ. החלק שלהם בבנין המדינה כמעט ולא מוזכר (בלשון המעטה) . התנועה הציונית, צריך לומר את האמת, כל אשר חפצה הוא להקים מדינה תואמת אירופה ליהודים מובחרים בלבד. הם התעלמו ממי שחי בארץ שלא היה מאירופה. לצערם השואה טפחה על פניהם והיה צורך להביא את כל היהודים שחפצו לבוא גם אלה שלו עמדו בקרטריונים שלהם. המציאות גרמה להם לקבל מצב שלא רצו אותו, אבל, את המגמה שלהם לא שינו. ואת מיון העולים בצעו בעליות שהגיעו מארצות ערב. בעליות אלו הגיעו גם אנשים משכילים, בעלי ממון ואהבת הארץ שיכלו להיות המובילים של העליות שלהם, אבל, גם ציבור זה לא זכה ליחס הראוי. והיחס אליהם והתוצאות עדיין מלוות אותנו היום. לגבי המלחמות , היה רצוי מאד שמישהו יבדוק ויפרסם את מספר חללי צהל לדורותיהם ממוצא מזרחי , ויראה שהם מגיעים מעל למחצית, המקום היחיד שאין שם אפליה וההיסטוריה בהתגלמותה העצובה , נמצאת בבתי הקרבות. לא מספרים את ההיסטוריה מאותה סיבה שלא מפרסמים למשל את דו''ח אגרנט, ועוד הרבה טיוחים ומריחות , כדי לא לפגוע כיבכול באבות האומה , למדו את ההיסטוריה בלי מריחות וטיוחים על כולם , האמת אומנם עלולה לגרום כאב , אבל, גם לשחרור כל השדים הממסתרים בה, שבגללה לא מלמדים אותה , ולכן גם אי אפשר ללמוד ממנה להמנע מטעיות חוזרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עדיין התיאורים שלך הם כאין -
אזרח,
מארה''ב,
28/11/04 21:20
|
ואפס למה שקרה באמת לעולי ארצות האיסלאם ולספרדים .הציונים האשכנזים העלו אותם שישמשו כבשר תותחים במלחמותיהם עם הערבים מסביב,התעלמו מהתרבות שבאו ממנה וכתוצאה מכך העברית עוותה וצאצאיהם של אנשים יקרים אלה איבדו את עיצורי הגרון אהח''ע שרק מי שבא מרקע של שפה ערבית יכול לבטא אותן (שלא לדבר על העיצורים הנחציים קצ''ט ועוד עיצורים רבים שעוותו).חוטבי העצים ושואבי המים של הציוניסטים האשכנזיים עושים חיל היום (אלה שיכלו לעזוב כמובן) הן במישור העסקי והן במישור האקדמי.כאן ניתנת הזדמנות שווה ללא הבדל דת גזע או לאום,והשאלה הנוקבת שלי היא כיצד בארץ בתי הסוהר מלאים מהספרדים בעוד שכאן הם עןשים חיל ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוקא בדקתי. נופלי מלחמת השחרור
יתום,
ממלחמת השחרו,
11/10/04 18:26
|
|
 |
38.
המדיניות הכללית של המנכלית
למה רק היסטוריה,
דרום,
30/09/04 08:42
|
למידה לצורך ידע והבנה מזמן כבר אינה במשרד החינוך שלנו. כאשר המדיניות היא מדידת אחוזי התלמידים שאינם נושרים או שזכאים לתעודת בגרות, ולצורך כך ממציאים בכל יום מחדש שיטות שונות להקלה בבחינות, (מיקודים, מאגר שאלות וכו), וכאשר בית-ספר מתוגמל כלכלית רק לפי ראש, ולא לפי ערך מוסף לתלמיד, כי אז המנהלים מנחים את המורים לעבוד בשיטה זו. אולי אם משרד החינוך יבין כי יש צורך, כמו לפני 20 שנה, שילדים מסויים בעלי יכולת גבוהה יותר ואחרים פחות, ושבחינת הבגרות אכן צריכה להוכיח רמת לימוד מסויימת ולא סטטיסטיה של מעבר בלבד, אז ביה''ס יוכל לתת לאותם תלמידים את מה שהם באמת צריכים. ערכים, מקצוע, הכרת א''י ועוד דברים שמשרד החינוך שכח שהם צורך חיוני במדינתנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
רוצים פשוט לשכתב את ההיסטוריה
ישי,
מרכז,
30/09/04 06:48
|
כבר היום חלק לא מבוטל של בוגרי בתי הספר יודעה שהמחתרות של הפורשים הם היו הרוב והדומינטיות בעיצוב והובלת מלחמת האצמאות, כך שגם לאחריה רוצים לשנות מפלגת חירות שהייתה מפלגה שולית עד 1967 תגיעה לתודעה רק אם ימססו את מה שהיה כאן עד 67 כמו ששלטון מפא''י מיסס את התודעה בשנים אלו על וואדי סליב אתם מדברים לפעמים אבל שביתת הימאים של 53 לא למה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הצעה ל-37
א.ה.,
שרון,
30/09/04 12:10
|
אולי תלמד לכתוב עברית כהלכה לפני שאתה מגיב ועוד בנושא לימוד היסטוריה. אגב - הצעה זו מופנית לכ-90% מכותבי התגובות. חג-שמח לכוווללללםםם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
התלמידים בורים גמורים בגללה
ציפורה אלמגור,
30/09/04 06:23
|
ליבנת פעילה פוליטית של הליכוד שקיבלה ג'וב שלא מתאים לה. לא יעזור כלום הנוער שלנו בור ועם הארץ. זה טוב לליכוד. רק צ'חצ'חים מצביעים עבורם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
לומדים מסירטונים אנטישמים בCNN
אסון לאומי!!!,
ציון,
30/09/04 04:59
|
|
 |
34.
כל ילד וילדה ללימודי ההיסטוריה
פינוש,
30/09/04 00:35
|
בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו, וכל הילדים חייבים לדעת את האמת הכואבת והלא כואבת, כדי שבעתיד ידעו איך להיתמודד, במצבים שיבצרו. אין להסתיר האמת הכואבת, ליפות ההיסטוריה ולצפותה בשקרים, רק כדי שנשמתם לא תפגע, כי חלילה בתקופת אנתיפאדה או כל שם אחר, שהתוקפנות תקרא, ידעו להילחם נגדה, לטובתם ולחוסנם בארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
לא פלא שיש כל כך הרבה מסרבים
ציוני אמיתי,
ארץ ישראל,
29/09/04 22:54
|
לא פלא שיש כל כך הרבה מסרבים, הם חושבים שאנחנו לקחנו את ארץ ישראל מהפלשטינאים,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סיג לחוכמה שתיקה
ישי,
מרכז,
30/09/04 06:40
|
אם הייתה רורא את הכתבה כולה הייתה מבין מתוכה ש: א - אלו שמסרבים ברובם הגדול אכן מאורים בהתרחשויות לאורך כל ההסטוריה של ישראל. ב - כן אנחנו לקחנו מהפלסטינים את הארץ עד גבולות 67 בצדק ואח''כ שלא בצדק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לישי, מרכז
ציוני אמיתי,
ארץ ישראל,
30/09/04 17:42
|
לישי, מרכז. אתה מוכיח שצדקתי, מעולם לא היתה בהיסטוריה ישות או מדינה פלשטינאית, אתה לא יודע היסטוריה ונפלת קרבן לפרופוגנדה הערבית, במחקר שנעשה באירופה נמצא ששמונים אחוז מאמינים שישראל נכנסה למדינת פלשטיין זרקה את ראש ממשלתה ולקחה את השטחים, האם זה מה שאתה יודע על ההיסטוריה שלך? אני מוכן לתת מליון דולר למי שיוכיח שאי פעם בהיטוריה הייתה מדינה פלשטינאית, דרך אגב עראפת המרצח נולד בקהיר, למה שניתן מדינה למצרי? בגלל שהוא עושה טרור נגדנו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם תכתוב שלוש פעמים פלשטינאי
מתבונן מהצד,
30/09/04 23:15
|
יצמח לך זקן בערבון מוגבל כמו לעראפאת. אף אחד לא אומר שהיתה מדינה פלסטינאית, אבל היה עם פלסטינאי, גם אם לא קראו לו כך. היו פה ערבים, הפתעה- יותר מיהודים, והם קיבלו לפי החלוקה שטח, הפתעה- קטן משל היהודים, ולכן לא הסכימו להסדר. אנחנו מהרנו להסכים ולהכריז על המדינה והשאר פחות או יותר ידוע. אני ישראל ציוני גאה שחושב שזכותינו על הארץ הזו אינה ניתנת לערעור, אבל כדאי לדעת את העובדות לאשורן לפני ששופכים מילים חינם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למתבונן מהצד
ציוני אמיתי,
ארץ ישראל,
01/10/04 01:44
|
אף אחד לא יודע איך להגיד את המלה פלשתינאים או פלשטייו בגלל שזה המצאה חדשה, לגופו של ענין, כל מדינות המזרח התכון הם פרי יצירתם של אנגליה וצרפת אחרי מלחמת העולם האשונה, הם חילקו אותם כמו שמחלקים שלל, אז איך אתה יכול להגיד שהם קיבלו חלק קטן, אחרי שהם נתנו להם את ירדן ששמונים אחוז מהם הם ״פלסטינאים״ ונתנו ליהודים חלק קטן ממה שהיה ארץ–ישראל ההיסטורית, בגלל זה היסטוריה היא כ”כ חשובה ללמד לנוער, דרך אגב רוב הערבים היגיעו לישראל אחרי שהיהודים חזרו כי הם רצו לעבוד, לך תקרא את הספר מסעות או באנגלית ''Innocents Abroad'' של הסופר הנודע מרק טוויין שנסע בשנת 1867 מדמשק לירושליים ודיווח שהוא לא ראה נפש חייה בדרך הכל היה שממה, אם אתה רוצה אני ייתן לך לינק לקרוא את הספר בחינם באינטרנט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היכן הלינק
ל"ת
מחכה,
30/10/04 19:44
|
|
 |
32.
שיויון התלמידים = רמה נמוכה
שישי,
29/09/04 21:33
|
הבורות ''חוגגת'' לא רק בהיסטוריה. במדעי הטבע הרמה של התלמידים ממש מתחת לכל ביקורת. אם בעבר רוב התלמידים היו בינוניים במדעים, ובודדים היו מצטיינים, הרי היום הרוב נכשלים ממש, ונעלמו המצטינים כלל. מתוך כוונה לשיויוניות, ולהצלחה של ''כולם'', הפסיקו לאתגר את התלמידים, וכולם הפכו לחלשים. כך, אמנם משרד החינוך השיג את המטרה: שיוויון. אבל כולם שווים ברמתם הנמוכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
ואירופה אנטישמית עלק...
חיה באירופה,
29/09/04 19:57
|
ובגלל שאף ישראלי לא יודע כלום על ההיסטוריה של אירופה למשל אחרי מלחמת העולם השניה, אף אחד בישראל לא מבין על מה מדובר. רוב האירופאים מנסים מאז מלחמת העולם השניה להפנים וליישם ערכים של חופש האדם וחרותו - כדי ששואה שניה לא תקרה. נכון: זה לא תמיד מצליח להם - אבל הפ מנסים. ואצלנו ביראל הציונית שמושתתת רעיונית גם על מודלך מדינות הלאום של לפני 1945 קשה להבין ולהפנים את העניין שערבים, למשל, או נשים, או עולים חדשים ועובדים זרים הם בני אדם כמונו. ושצריך לתת להם גם זכויות. אנחנו נשארנו בתפיסה ב 1945 ואירופה מנסה להמשיך הלאה. וכל קריאות ה''אירופה אנטישמית'' שנשמעות בארץ השכם והערב רק מראות את חוסר ההבנה המוחלט לזעקה שאירופה מקימהנגד מדינת ישראל: המדינה שרומסת ברגל גסה את אותם ערכים שאירופה מנסה לקדם מאז 1945. את אותם ערכים שאירופה מנסה לאמץ - דווקא בגללנו ובגלל מה שהם עוללו לנו. אנחנו שמים פס אחד גדול. רוצחים, בוזזים, וקוראים אנטישמים לכל מי שמעז לבקר אותנו..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתם באמת אנטישמים
יוסי,
גושדן,
01/10/04 02:00
|
ואתם באמת מנסים להמשיך את מה שהופסק ב-1945. אתם הגויים האנטישמים לא תנוחו ולא תשקטו עד שלא תצליחו למחוק את מדינת-ישראל. עובדה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
we are our worst enemies
ל"ת
Yoni,
mercaz,
29/09/04 18:57
|
|
 |
29.
עובדה נכונה ומצערת
סתם 1,
29/09/04 17:32
|
זה חשוב לא פחות מביטחון אך לא שמים קצוץ אנו מדינת פרזיטים ללא ערכים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
חומר למחשבה
רונן,
מרכז,
29/09/04 17:30
|
משרד החינוך חייב לתת את הדעת על דברי המורה קידר המצוטט בכתבה דבריו נכונים אמיתיים ומשקפים. בצער נאמר אבל זאת העובדה. ניב קידר, המלמד בתיכון האזורי בגבעת-ברנר מכיר את החשש הזה. ''אנחנו ציבור מוכה, מאוים ומפוחד, ולכן אין סיכוי גדול לשינוי המצב הקיים'',
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
תלמידים אינם מתענינים
נסים ע.,
29/09/04 17:03
|
חלק מהתלמידים אינם מתענינים, אחרים לומדים כדי לעבור. מרצים רבים, ילידי הארץ, אינם שולטים בעברית, ושפתם עילגת, המהפכה בחינוך לא תהיה, ופרס נובל יקבלו יהודים שאת השכלתם רכשו במקומות אחרים. דרך אגב, מספר מנהלי המחלקות בבתי חולים שלמדו בחו''ל רבים מילידי הארץ! הבעיה אינה רק בהסטוריה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
כותרת שקרית!!!
מורה,
בארץ,
29/09/04 17:02
|
כותרת המאמר מבטיחה לנו חשיפה שערוריתית: המורים לא מלמדים חומר על מנת לא לעורר מחלוקת. קראתי בעיון ולא מצאתי. אז אולי תאירו את עיני בבקשה! אני עצמי מורה. להיסטוריה גם. האמת היא שקרה לא אחת שפשוט לא הגענו לימי המדינה בגלל חוסר זמן ועומס בלתי אפשרי של חומר, זה נכון. אבל מכאן להגיע למסקנה שהגעתם? לא הגזמתם קצת? אם ייערך סקר בקרב מדגם של מורים ויוכח שטענת מעריב נכונה, אני אתנצל. עד אז - חובת ההוכחה עליכם!!! מי שקורא רק את הכותרת מגיע למסקנה שבכל בתי הספר אין מלמדים כלל את שנות המדינה. זהו שקר גס!!! במחשבה שניה, אני סתם תמים אם אני עדיין מצפה שמעריב יבדוק את עצמו ויתקן את הטעון תיקון. אין חשש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היא הנותנת
מנחם,
ירושלים,
30/09/04 10:40
|
זו בדיוק הטענה: בגלל חוסר זמן, או חשש ממחלוקת, אתם לא מלמדים הסטוריה של מדינת ישראל. התוצאה זהה בכל מקרה: לא לומדים הסטוריה של מדינת ישראל. ומה אתה עשית כדי שההסטוריה של המדינה כן תילמד????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
התשובה לבעיה מפורטת במאמר
בני,
29/09/04 16:41
|
החינוך היסודי (בי'ס, חטיבה ותיכון) הוא לא המקום להסטוריוסופיה. אלא ללימוד יסודות. מאז קום המדינה כל שר חינוך, דאג להכתיב למשרד את השקפת עולמו. על ממלכתיות, אף שר לא שמע?!?!? מה היא הגירסה הממלכתית של הקמת המדינה?? למה, איך,מה ומתי קרו דברים שהשפיעו על הקמת המדינה ועל המתרחש מאז. וה''פרופסורים'' מנשאים לנטרל את ה''פוליטרוקים'' בהתפלספות מיותרת. התוצאה היא שלא מלמדים כלום. היו ההגנה,האצ'ל והלח'י. כל אחד ע'פי דרכו לחם למען הקמת המדינה. אז תנאי הכרחי כדי ללמד עליהם הוא להתפלסף על מי צדק ו מי לא? והיות ולא רוצים להכנס לוויכוח , אז לא מלמדים את הנושא ושלושת הארגונים הם שמות של רחובות, כמו שדוד בן גוריון הוא נמל תעופה?!?!?!? איך מלמדים על הסזון ואלטלנה? האם מלחמת קדש היית קנוניה אימפריאליסטית של האנגלים וצרפתים וישראל הצטרפה אליה? ומה אם המשבר הגדול בתנועה הקיבוצית שפלג משפחות שלמות? למה אנשי מפ'מ והקיבוץ הארצי בכו ומררו את מות סטלין, אחד מהרוצחים הגדולים בהסטוריה האנושית?!?!? אם על מנחם בגין אמרו שנים שאם יבחר זה מתקון בטוח למלחמה איומה, איך זה שהוא ראש הממשלה הראשון שחתם על הסכם שלום? האם ילדים מסוגלים להתמודד עם סוגיות כאלה, מבלי לדעת עובדות?
הנה הצעה: שמשרד החינוך ייקח את חוברות הלימוד של היסטוריה של עם ישראל והמדינה של האגפים לחינוך יהודי לגולה ואגף נוער וחלוץ של הסוכנות היהודית (גירסא של שנות ה60,) ואז בעל תעודת בגרות בישראל לא יהיה בור בנושא יסודי זה. מדינת ישראל בקושי קיימת 2 דורות וילדיה כל מה שיודעים עליה הוא שהם ישראלים כיוון ש''כאן נולדתי וכאו נולדו גם ילדי''. ואין דבר שמבטא יותר טוב מהאמנון הלאומי ''התקווה'' למה ומה היהודים עושים פה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
שילמדו גם שהערבים באו מסעודיה
מתנחל מהערבה,
ערבה תיכונה,
29/09/04 16:30
|
אם הם ערבים - מקורם הוא בחצי האי ערב, אם כבר ילמדו שישראל פתחה במילחמת ששת הימים, כדאי ללמד עוד כמה דברים חשובים ואמיתיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העובדות - ומה שיודעים
אריאל,
חיפה,
30/09/04 09:21
|
1. האוכלוסיה של ארץ ישראל מורכבת, מלבד היהודים, מתערובת אוכלוסיות שחלפו כאן באלפי השנים האחרונות, מצאצאי עשרת השבטים, שומרונים, כובשים למיניהם, לרבות ערבים, צלבנים, מצרים, צרקסים, בוסנים - יקצר המצע. אנו עושים לעצמנו חיים קלים וקוראים לכולם ''ערבים''. 2. במלחמת ''ששת הימים'' פתחה מצרים. ההגדרה הראשונה של ''מעשה מלחמה'' המקובלת במשפט הבינלאומי היא הטלת מצור ימי. ישראל הגיבה למצור ימי שהטילה מצרים על אילת, לא יזמה מלחמה. (מנהיגי ישראל באותה עת פחדו מתגובה לתוקפנות המצרית וזו הגיעה רק לאחר שינוי בהרכב הממשלה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
Recent Israel history importan
ל"ת
Elad,
29/09/04 16:08
|
|
 |
22.
הסטוריה מהי ?
שמחה,
29/09/04 16:05
|
מי שמציב שאלה זו יש דפיצית גדול בהבנת המושג הסטוריה !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
ההתשה,יום כיפור,שלום הגליל
העצמאות,סיני,
ששת הימים,
29/09/04 15:41
|
אינתיפאדה 1 ,מלחמת המפרץ, אינתיפאדה 2. מש כל כך מסובך. אנחנו מותקפים ע''י מדינות ערב ואירגוני הטרור ומשיבים מלחמה לתוקפים אותנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
ביזוין
גילי,
תל אביב-יפו,
29/09/04 15:31
|
אני בטוח שצרת החינוך מזיקה לחינוך בתקופתה ירדו ציוני הבגרות ובני נוער היום חסרי ערכים ישראלים שבזכות ערכים אילו כמו פלמ''ח מלחמת תש''ח וכדומה קיימת היום המדינה צרת החינוך מזנקת על גל פרידמן כשבני נוער בעלי בורות כבדה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
כך תורמים לתעמולה הפלסטינית
בושה למדינה,
29/09/04 15:14
|
ע''י יצירת אותו חור שחור, ישראליים: 1) לא מסוגלים להתמודד עם טענות פלסטינאיות. אין לנו מושג מה באמת קרה פה, לאיזה הצעות הפלסטינאים סירבו, והמלה היחידה שמוכרת כאן לכל ישראלי היא ''כיבוש''. הפלסטינאים לעומת זאת מדקלמים שירי תעמולה ואת ההיסטוריה המשוכתבת שלהם כבר מגן הילדים.
2) אותו חור שחור גם מוביל לזילות בערכם של חיי החיילים שמסרו נפשם על המדינה הזו. עם שלא יודע מאיפה הוא בא, גם לא יידע לאן הוא הולך. לא פלא שמוכנים לוותר פה בכזו קלות על כל פיסת אדמה, מבלי לדעת למה, רק ''שיהיה שקט''. הנאיביות והטמטום חוגגים ואנו בדרך לאבדון.
ולקובעי המדיניות במשרד החינוך: תמשיכו להתברבר על הנושאים האלה ובינתיים תנו לפלסטינאים לעשות את עבודתם השקרית נאמנה. אתם מגדלים פה דור של בורים וסתומים שלא יודעים להגן על המדינה (ואני מדברת מניסיון, לאחר כנס שבו השתתפתי בחו''ל - אין מה להשוות בין הידע של הפלסטינאים לגבי המצב בארץ לעומת הידע של הישראליים. לא פלא שאנו נראים כ''כ רע בעולם!).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה ואמיתי כתבת אחי
שמאלנים מגעילים,
30/09/04 10:58
|
חזק ואצץ וכל נע שמתלהם סביבך הוא שמאל משוקץ או ערבי סמוי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מטומטם, הפלסטינים צודקים!
גילה שקולניק,
30/09/04 06:28
|
מדינת פלסטין קום תקום לצד מדינת ישראל אחרת ממה שאתה שואף. מדינה חילונית נאורה שוחרת שלום ומסייעת לאומות העולם. אנשים כמוך שתורתם שקר וכזב יעלמו מההיסטוריה של העם היהודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוגמה לתעמולה פלסטינית
אריאל,
חיפה,
30/09/04 09:34
|
תגובתך מתחילה מגידוף ועוברת לסיסמאות נבובות. 1. אם תקום מדינה פלסטינית - כבר ראינו את המודל שלה. מדינת מאפיה מושחתת ואלימה. (כבר מ-94' לא ניתן היה לזוז שם בלי לשלם דמי חסות לבעלי השררה) 2. גם אני הייתי רוצה במדינה חילונית נאורה ושוחרת שלום. הבעיה היא שמבחינת הפלסטינים זהו שם קוד למדינה לא יהודית שתהפוך פלסטינית עם הזמן. (הרשות היא חילונית? איזו מדינה ערבית היא חילונית?). 3. אני נזהר מאד מלהתנבא (בעיקר בקשר לעתיד...) אבל אני מאד מקווה שאנשים כמגיב 19 לא ייעלמו. לעומת זאת, לגבי אנשים מסוגך - אני בטוח כי לא ייעלמו לעולם. לדמגוגיה זולה ושטחית תמיד יהיה שוק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
יחסית לשאר העולם מצבנו טוב .
אסף,
תא,
29/09/04 15:03
|
תשאלו ברוב המדינות בעולם נער\ה היסטוריה עולמית או פנימית ואני אומר לכם שאין להם ידע כלל! {מנסיון אישי}
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
שמאלנים יודעים רק מ 67 והלאה
תלמדו קצת,
29/09/04 15:02
|
|
 |
16.
ההיסטוריה באמת לא חשובה
ל"ת
who cares,
29/09/04 15:01
|
|
 |
15.
ההיסטוריה לא מעניינת
ל"ת
היא שייכת לעבר,
29/09/04 14:57
|
|
 |
14.
מלחמת העולם ה-2 והשואה
פיני,
29/09/04 14:53
|
הרבה יותר חשובים בתור נושא ללימוד מאשר ההיסטוריה של ארץ ישראל!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
שרת החינוך חולת נפש!
ל"ת
מאנקי,
29/09/04 14:50
|
|
 |
12.
הבורות חוגגת-מדינת עולם שלישי
עוזי יער,
אשקלון,
29/09/04 14:02
|
אוי ואבוי לנו, עם הספר.רמת ההשכלה הכללית של רוב האוכלוסיה היא כשל מדינת עולם שלישי. תשאל אנשים ונוער על ספורט (כבודו במקומו) או על זמרים (כבודם במקומם) וידעו לדקלם את כל הרכילויות האחרונות בנושא. אבל על דברים באמת חשובים שגם מעצבים את אישיותו של האדם ומראים את רמת חינוחו והשכלתו- כלום. ההבדל האיכותי ששמר עלינו כאן כנגד אויבים, מצטמצם והולך ואיתו סיכויינו לשרוד כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אתה לא חזק במיוחד - ''חינוכו
אבשלום קור,
הטלויזיה שלך,
29/09/04 15:16
|
|
 |
11.
היסטוריה
אמיר לוז,
29/09/04 13:54
|
יש עוד הרבה דברים שהתלמידים לא יודעים כגון מתי נהרב בית המקדש מתי חרבה מלכות ישראל מתי נחרב בית המקדש השני מתי ישו חי מתי נפלה ביתר מרד בר כוכבא מהי תקופת המשנה הגמרא הסבוראים מתי חי הבעל שם טוב מתי מוחמד חי מרד החשמונאים ועוד אני פונה למורים למדו דברים אלו ולזכור מי שליודע את העבר אין לו סיכוי לעתיד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
past and future
voice of silnce,
29/09/04 19:29
|
dear amir what its helps us to learn the past if we keep doing the same mistakes over and over? i mean we didnt even learned from the biggest trouma of the 20st century and i mean ww2 (look what we do to the palestinians)we dont need to forget the past but i think its more important to teach the future,we dont need to know when the second house was distroyed we need to know how to make sure that it wont happen to what we have now and its look like we are about to make everything we created as humanity disapear. i think its much more helpfull if the education system will focus on geaving the young genaretions the tool to look to the past and find their way to shape it into better place,we dont need to learn ''facts'' that was shaped by one or other opinions(that probably changed it to what they believe) we need to learn how to use the past stupidity(because the past is full with foolish mistakes like war racism and discrimination to the diferent and the wick)and create a better future. REVOLOTION!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מרד בר כוכבא?? מה זה???
ל"ת
תלמיד י',
29/09/04 14:56
|
|
 |
למי אכפת באמת??
צילה,
תל אביב,
29/09/04 14:54
|
למה חורבן בית המקדש אמור לעניין מישהו היום? זה ממש לא רלוונטי לימינו אנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוהו!...
אריאל,
חיפה,
30/09/04 09:53
|
לו היית קוראת על הסיבות ועל ההתנהלות של המרד הגדול, שהביא לחורבן הבית בשנת 70, היית יכולה בקלות לראות כמה זה רלוונטי. הקנאות הבלתי מתפשרת, שהופנתה תחילה נגד הרומים, ואח''כ גם נגד יהודים שלא היו קנאים (עד כדי שריפת מאגרי מזון בתוך ירושלים הנצורה) הביאו לחורבן היהדות כעם בארצו. שרידי הישוב היהודי (שאולי עוד היה לו סיכוי להתאושש עם חלוף השנים) - חרבו בהתקוממות הנפל של בר כוסבא, ששים שנה מאוחר יותר. ורלוונטי עוד יותר - כדי לדכא את מרד בר כוסבא, שלחו הרומאים לארץ לגיון אחר לגיון, עד עשרה במספר, כשהם מרוקנים למעשה את האימפריה מצבאותיה, אבל אף פרובינקיה אחרת לא מרדה.
תאמיני לי, גם שלטון הצלבנים והסיבות לנפילתם - רלוונטיים, אבל התגובה שלי ארוכה דיה גם בלעדיהם.
הטבע האנושי תמיד רלוונטי. האמצעים משתנים - צורת החשיבה לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
סכנה לביטחון המדינה
יופי,
נחמה,
29/09/04 13:52
|
ההיסטוריה היא מרובת פרצופים. אסור לשכוח שהפן החיוני הינו זה המעלה על נס את בניית הארץ ואת מלחמת הקיום בת 56 השנים של מדינת ישראל. הבעיה היא, שבמדינה כשלנו, יפי נפש, עלולים להשחית את החיוניות בהבנה שאנו נלחמים על עתידנו במדינה ובכלל. פגיעה נ ו ס פ ת (מעבר לזו של התקשורת), ביסודות ההבנה של רעיון זה עלולה לסכן בצורה משמעותית את ביטחון המדינה בעתיד.
על לימוד ההיסטוריה של מדינת ישראל חלה חובת סובייקטיביות, שמטרתה איחוד הלבבות תחת ההבנה שזו הדרך היחידה של יהודי ישראל לשרוד בטווח הארוך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פאשיסט קטן
ל"ת
עומר,
30/09/04 17:13
|
|
 |
סובייקטיביות תלמד בסוריה
אחד,
29/09/04 16:05
|
שם מלמדים רק מה שהשלטון רוצה שהאנשים יידעו. בישראל אי אפשר לשנות את ההיסטוריה לפי איך שהיינו רוצים שהיא תהיה. רוצים לדעת באמת מה קרה ואיך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חשיבותה של חשיבה
אריאל,
חיפה,
29/09/04 15:17
|
אומה חזקה מורכבת מאנשים חושבים, לא מרובוטים הפולטים את אשר האביסו אותם. ההיסטוריה מלאת פרצופים, אבל מי שלומד רק פרצוף אחד שלה, לא ידע להתמודד עם יתר הפרצופים כשיתקל בהם. אז אין לי בעיה ללמד את הנוער שישראל נאבקת על חייה, אבל הנוער צריך גם לדעת להשיב לטענות הנגדיות, שכאשר הוצע לישראל הסדר, או מתווה להסדר - היא בחרה לא פעם להתעלם מהם. לא צריך לפחוד מלימוד העובדות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
בישראל לא יודעים היסטוריה ולכן
תלמידה בי',
29/09/04 13:34
|
חוזרים על טעיות העבר. כמו כן יש פה מידה רבה של הסתרה של מידע שהחליטו בשבילנו שלא נדע וזה כבר גורם לי לחשוב שאנו חיים במדינה קמוניסטית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הטעויות - לא מחוסר ידיעה
אריאל,
חיפה,
29/09/04 15:29
|
ראש הממשלה הנוכחי, הוא יליד הארץ, והשתתף במלחמת השחרור. הוא לא יודע? - הוא זוכר! באשר להסתרה- היום, עם כל אמצעי המידע שמסביב, אין אפשרות להסתיר מידע. יש ספרות עניפה על תולדות ההתיישבות ועל תולדות מדינת ישראל, ארץ ישראל, ומה לא. עשי מה שאני עשיתי בגילך, ועושה עדיין - חפשי את המידע. אם יהיה לך עם מי לדבר על מידע זה - זו כבר שאלה אחרת...
נ.ב. אני מניח שהתכוונת למדינה טוטאליטרית. מבחינה כלכלית אנו חיים במדינה קפיטליסטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
ביזיון! בעייתי רק לפלסטינים!
ירון,
חיפה,
29/09/04 13:30
|
חוסר ישרות וערכים ומורשת! חוסר חינוך גם של המורים! אין שום בעתיות אלא אם כן אתה פלסטיני! פשוט ביזיון שקשה להאמין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
רוב פעילי השמאל בורים בהסטוריה
מיקי,
29/09/04 13:26
|
|
 |
רוב השמאל מומחה בכלכלה
עשיר בחלקי,
הוד השרון,
30/09/04 11:02
|
יקבל 100% במבחן על כלכלה /בנקאות /בורסה כל מה שקשור לממון זהו האלוקים החדש שלהם בזה אם שואבים ביטחון וזה אם יברחו ראשונים לקנדה ושארו אותנו עם הרפש שבישלו לנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ignorant of Islam
isaac,
kinneret,
30/09/04 10:58
|
the leftists are highly ignorant of the history of the Arabs and of Islam. This is because of their Eurocentric viewpoint and contempt for non-western cultures.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני שמאלני ומזמין אותך למבחן
תדי,
29/09/04 23:21
|
אני מציע ששנינו ניבחן בבקיאות בהיסטוריה של היהדות, הציונות ומדינת ישראל.
לאחר מכן תקבע עובדות.
אינני בטוח שפרט לביילין יש ח''כ צעירים רבים הבקיאים כל כך במשנת אחד-העם, נורדאו, הרצל או ריינס...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני איתך ישר כוח!!!!!
ל"ת
אני,
11/10/04 17:46
|
|
 |
6.
לבטל את בחינת הבגרות בהסטוריה
י.ש.,
ת''א,
29/09/04 13:05
|
וללמד נושאים רלבנטיים, לא מנותקים בצורה מענינת. אף אחד לא יוכל ללמוד את כל הנושאים שהאנושות צברה בהם ידע ותמיד יהיו אנשים שלא ידעו להשיב על חלק מהשאלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היסטריה תמיד מעניין
משה,
מרכז,
29/09/04 18:11
|
|
 |
ביטלת בגרות - ביטלת הסטוריה
אריאל,
חיפה,
29/09/04 15:11
|
מה שלא בבחינות - נמחק מן התודעה. כפי שכתוב בכתבה - מתרכזים רק בחומר שבבחינה. מה שדפוק במערכת, בין היתר, זה שראשי החינוך פוחדים מתלמידים חושבים. כך בהיסטוריה, כך אפילו בתנ''ך (ראית את שאלוני הבגרות בתנ''ך - טריוויה ותפלות נטו, שום שאלה להבנה ומחשבה) כל עוד ראשי המערכת יפחדו מוויכוח (שהוא הסימן הראשון למחשבה) - ימשיכו לגדול כאן בורים, עם בגרות או בלי בגרות, וכולנו משלמים את המחיר כבר עתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
רמת וענין המורים בנןשא
אורי,
29/09/04 13:02
|
רמת המורים כל כך ירודה - אתפלא באם ינסו לבחון את כלל המורים בהסטוריה כללית של ישראל אם יהיו בכלל כאלה שידעו על מה המדובר - הרי גם אותם לימדו מורים אטומים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד
רמי,
מרכז,
29/09/04 14:51
|
רוב המורים באים רק בשבל לקבל משכורת, אין להם שום מוסר ושום ערכים ללימוד, ובטח שלא להיסטוריה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל שאני לא לימדתי אותך
ל"ת
מורה להיסטוריה,
30/10/04 19:56
|
|
 |
4.
שיעורי ההיסטוריה
תלמיד יב' לשעבר,
29/09/04 12:52
|
זה נכון ששיעורי ההיסטוריה הם שיעורים משעממים למדי, אבל באמת רואים שאתם לא מכירים את תלמיד יב' הממוצע. לתלמיד כזה אין זמן, רצון או יכולת להבין סוגיות היסטוריות מסובכות. אני אתן דוגמא: אתם הזכרתם את סוגיית הפליטים הפלסטינים, שמניסיון, מעולם לא התעסקו איתה בתיכון. תחשבו מה היה קורה אם אחד הפוסט ציונים היה בא ומלמד את התלמידים את מה שקרה, לפי מה שהוא אומר. התלמידים אולי יפנימו את מה שהוא יגיד, אבל הם לא מסוגלים להבין את הנסיבות (3 שנים לאחר מלחמת עולם שנייה, מאורעות תכופים בהם הערבים רצחו יהודים אחת לכמה שנים) וכו'. ככה יווצרו בני נוער ששונאים את מולדתם (ואתם יכולים לראות בני נוער כאלה בפורטל האינטרנט ''וואלה'' - מה הפוסט ציונות עושה למי שאיננו מבין נסיבות וגישות בסכסוכים בין עמים - הוא נהיה מנוכר, סרבן וכולי'.) בכל מקרה, לדעתי למדינה ריבונית יש כל זכות להחליט מה היא מלמדת את תלמידיה - אתם לא רואים את ארה''ב מלמדת את התלמידים על השמדת האינדיאנים לדוגמא, או את אוסטרליה על השמדת האבורג'ינים. בכל מקרה, יש לזכור שאולי היום ה''פוסט ציונות'' באופנה, אבל בהחלט יכול להיות שעוד 20 שנה תבוא תורה אחרת, שאולי תהיה יותר נכונה, כך שלהתייחס לדבריו של ישעיהו לייבוביץ' או תום שגב כדברי אלוהים חיים במערכת החינוך זו פשוט טעות. אם כבר, אתם צריכים לדרוש שמערכת החינוך תיצמד לעובדות היסטוריות ותשאיר את לימוד התיאוריות לאוניברסיטה. תזכרו, אנחנו כמדינה מחויבים להישרדותנו. אין לתת פתחון פה במערכת החינוך לאלה המבקשים להשמידנו. בקשר לנושא השני, קליטת העלייה של שנות ה-50, אולי יש מקום לשינוי של תכני הלימודים, אבל פעם נוספת מה שאמרתי לגבי הפליטים הפלסטינים תופס גם פה: שינוי תוכנית הלימודים יגדל דור שמנוכר כלפי המדינה, ויחזק עוד יותר את תחושת ה''מגיע לי'' של הרבה אנשים (מגיע לי כי האשכנזים דפקו אותי, מגיע לי כי היהודים דפקו אותי וכו'). ואם זה עוד לא שיכנע אתכם, אז תארו לכם שבמסגרת הלימוד של מלחמת העולם השנייה, מערכת החינוך, בהשפעת הפוסט מודרניזם תחליט להקדיש זמן להפצצות ה''לא מוסריות'' על ''אוכלוסייה אזרחית'' גרמנית ''חפה מפשע'' במלחמת העולם השנייה - ביטויים מגוחכים לכל יהודי שקורא את הדברים, אבל אפילו לזה אפשר להגיע אם מתחילים לאפשר פלורליזם מוגזם של דעות. זה יהיה רק יותר גרוע אם נשנה את התכנים הקיימים. וזה לא בתור היסטוריון מנותק במגדל השן האקדמי המחובר למגדלי שן פוסט אנטישמים אחרים בחו''ל, אלא מתלמיד לשעבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניתוח יפה תלמיד י''ב מוצלח
יהודה,
חיפה,
29/09/04 23:19
|
לימוד ההיסטוריה אינה נתונה לפלורליזם חסר גבולות ועקרונות היא ממהותה סוביקטיבית. מכיוון שאז ילמדו נווה ודומיו שהפלסתינאים ''דפוקים'' כמו שהעם היהודי ''נדפק'' אחרי מלחמת העלם השנייה אין לזה סוף ולא אמת. ההיסוריה צריכה להילמד מתוך ראיית המכלול השלם מסביב לאירוע ההיסטורי, כמו הקונפליקט הפלסטינאי והישראלי כמלחמה קטנה בתוך העולם הערבי הענק שמסביבינו ,שגם לולא המאבק עם הפלסטינאים הערבים (יש גם יהודים פלסטנאים) היו מוצאים סיבה להשמידנו (כמו בעלותנו על מסגד אל אקצא) וחסרה להם רק פצצה גרעינית קטנה. זה לא ילמדו הפוסט ציונים מכיוון שלדעתם ישראל היא מדינת כל אזרחיה ואינה צריכה להיות יהודית יותר. כי בתור שכזו אין לה עתיד ותמיד תנצל עם ערבי כזה או אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יתרוננו בחשיבה - לא בבורות.
אריאל,
חיפה,
29/09/04 15:42
|
אתה נותן מעט מדי קרדיט לבני דורך. אתה גם מסכים מהר מדי עם עמדת משרד החינוך. נכון, עובדה אף פעם אינה מנותקת מהקשרה, אך זה בדיוק תפקידו של מורה להיסטוריה. להציג לתלמיד את העובדות, ואת הקשרן. עברו הרבה מאד שנים מאז הייתי תלמיד בעצמי. בית הספר שלנו דאג להציג לנו מגוון של דעות ליד העובדות (ככל שידעו אותן אז, אותי לימדו, למשל, שהפליטים ברחו. לקח לי זמן ומאמץ לחפש ולמצוא גירסאות אמינות אחרות). כל זה לא מנע מאיתנו להיות פטריוטים למופת. בדור שלי לא רצו לקב''ן. בקיצור - בורים ורובוטים אינם חומר טוב להפכם לאזרחים מועילים. רק מי שאומנו משחר נעוריהם לחשוב - גם יביאו תועלת של ממש בבגרותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אף אחד לא מתכוון לקרוא את זה
ל"ת
פחחחחחחחחחחחחחח,
29/09/04 14:52
|
|
 |
3.
ארץ ציאון וירושלאאים.
ציאונה,
29/09/04 12:46
|
עדיף לא ללמד דבר מאשר לסלף את ההיסטוריה, כפי שאכן נוקטים שרי החינוך מאז עלה הימין לשלטון. מוטב דור של בורים בהיסטוריה מאשר דור של שטופי מוח, המסוגלים לעולל כל דבר מתוך דחף קנאי. והאם ההישגים בהבנת הנקרא והחשבון טובים יותר? אם ילמדו את הילדים לקרוא ולהבין תוכן הנקרא יש סיכוי שיגיעו לספרי היסטוריה מעצמם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגברת ''צואנה'' את כן ללמד
מורה,
להסטוריה,
29/09/04 21:45
|
הסטוריה ולא תביעי כל התנגות אם ילמדו על פי מחקריהם של ההסטוריונים החדשים , כגון ''הטבח'' שלא היה בגשר אזרקה , הכחשת פרעות הערבים , ושפע של עלילות מזוויעים ש''ההסטוריונים'' מגישים אותם כפרי מחקר מעמיק ,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עדיף בורים על שטופי מוח
ציונית אמיתית,
30/09/04 12:53
|
אתה אינך מורה לכלום, ואני יודעת מה נמוכה רמת המורים היום. אם אינך מבין שהכותרת שבחרתי נועדה ללגלג על שרת החינוך והאופן בו היא שרה ומזייפת את ההמנון הלאומי, כנראה שאינך מסוגל לקלוט דבר. אני נגד כל אינדוקטרינציה במסווה של לימוד אובייקטיבי, לא ציונות בטעם מפדלי ולא פוסט ציונות חרדלית. גם אלו ראשי תיבות, אך לא צפיתי שתבין. חג שמח לבורים, וגם לעשרה צדיקים שכן מבינים משהו במדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה רע בציונות?
הרצל,
בזל,
11/10/04 10:51
|
מה רע בקצת אהבת מולדת? או שזוהי נחלתם של אלה הגרים בחוצלארץ? לאהוב את המדינה, להאמין בצורך הקיומי שלה הפך להיות משהו קיצוני ימני, משהו אסור, משהו דתי. מי שהוא נאור, דמוקרטי ומשכיל לא יתפס, חס וחלילה, לקטנות כמו 'מדינה יהודית' וארץ אבות. שמאלנים קיבלו תוית של 'נאורים' ימניים הם 'ניאנדרתליים'. ואז אתה חושב לעצמך, אם הם לא מאמינים בא''י למה הם כאן? אז הם באים עם הטענה 'אנחנו כאן כי זו מדינה דמוקרטית' . אנחנו לא כמו כולם. ולידיעתכם, זו לא פרופוגנדה של הפחדה. עדיין רוצים להשמיד אותנו ר ק בגלל שאנחנו יהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתם תומכים רק באינדוקטרינציה..
יוסי,
גושדן,
01/10/04 01:54
|
פרו-פלסתינאית מבית-מידרשו של המרצח ערפאת. שאפו ל-''ציונים'' כמוכם (אתם ציונים הערך כמו שערפאת ציוני).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
צריך ללמד על ---א ל ט ל נ ה---
ל"ת
רונן,
29/09/04 12:30
|
|
 |
אם בן גוריון לא היה, אלטלנה...
נתן יערי,
30/09/04 06:33
|
הליכוד [תנועת חרות, האצל] היו שולטים בארץ והינו מסתבכים כבר אז כמו היום. כל העולם נגדנו. האנטישיות פורחת בזכות פשעי שרון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ps
lea,
30/09/04 10:50
|
As for your BIG Ben Gurion....he was a freaking racist and a courd! Read his own words of how he 'dealt' with the yemenites of Amka (i.e. being totally quiet about the injustice their while he was the leader of his party and a PM- and later he also admited it!) Also read his words about the yemenite and jews from other countries. Read about all the terrible history of Parashat Lavon and more and more.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
You are so blind, poor you!!
lea,
30/09/04 10:46
|
The crimes of Mapam, Mapai and all the rest are well hidden and kept by those who supposaly built our country ON THEIR OWN with no help of the black labour they helped coming out from other countries..... Start reading of all the crimes commited by the left in Israel
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם על הסזון .
ל"ת
שהיו השטינקרים,
של ההגנה,
29/09/04 23:23
|
|
 |
1.
אכן נושא חשוב, שראוי שיועבר
k_nemo,
Beer Sheva,
29/09/04 12:27
|
למדור ה''דעות''. חשוב להדגיש שאין כאן כל קשר לשר חינוך כזה או אחר. הבעיה היא אוניברסלית. לצערי, לשמאל יש נטיה מוכחת לשכתוב היסטוריה שתוצאותה- חינוך ברוח ערכי ''השלום של אמיצים'', שלמסריו, נחשף דור שלם של תלמידים בעשור האחרון. מידת ההטייה במסרים הפוליטיים שהוצגו בפני התלמידים בתקופה זו, היתה איומה ונוראה (מידע אישי). די לנו בדיסאינפורמציה ששתלו הפוליטרוקים של משרד החינוך ב-55 השנים האחרונות, בהקשר של ''אלטלנה''. את ההיסטוריה העכשוית של מדינת ישראל, שבני ילמדו מטריוויה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מציאות ומיתוסים
ד. גולן,
29/09/04 17:14
|
''הפוליטרוקים''-של שנות החמישים-לימדו ושנו ש''ערבי טוב-הוא ערבי מת'' או את המושג ''עבודה ערבית''-גנדי ז''ל ושרון ורפול ואחרים -שייכים לאסכולה הזאת מבית מידרש הציונות הסוציאליסטית(לא כולה) של אז..וכולנו נחשפנו לכך אז-המיתוס היה מעטים מול רבים-ובמצוקה של מצור לא נותר אלא לחנך לכך שאנו ''הנבחרים''-והרי גם נאמר ''ואתה בחרתנו..וכו.'' ובכלל הקמת המדינה היתה ''נס''-וכדי לבסס תשתית רעיונית כזאת נשענו על המיקרא ובחרו מתוכו ארועים וגיבורים שיהוו סמל ומופת-למשל: כבוש הארץ על ידי יהושוע המכבים-בר כוכבא-מצדה-וכו'. אבל מה לעשות לימוד ההסטוריה מנפץ הרבה מהמיתוסים שעליהם גדלנו : למשל שהאסון הגדול ביותר שקרה לעם ישראל אחרי חורבן הבית השני היה מרד בר כוכבא ובגללו נזרקנו מכאן לגלות של אלפיים שנה וחרבה הסנהדרין ביבנה -בר כוכבא היה בריון שגרם נזק אדיר לעמו. בדיוק כמו אלעזר בן יאיר במצדה שהיום היינו מגדירים אותו כרוצח שעמד בראש כת מאמינים אומללים...ושקיימת סתירה בין ספר שופטים וספר יהושוע ביחס לכיבוש הארץ אבל הציונות שהיתה חילונית (גם הסוציאליסטית ויותר מכך-ז'בוטינסקי והרוויזיוניסטים) ניזקקה לקשר ההסטורי ולכן טיפחה את המיתוסים. צריך לזכור שממשלות ישראל עד מלחמת יןם כיפור היו יותר ''ימניות'' מכל ממשלה ''ימנית'' שאנו מכירים ולמרבית ההפתעה שלום וויתורים נוצרו רק על ידי ממשלות ימין-בגין-נתניהו. בכל מקרה- הזמנים השתנו..ולמדנו והשכלנו ..למשל ש''רק המתאימים שורדים'' (כמאמר דרווין) והמתאימים אינם רק חזקים אלא גם חכמים וכל זה ניתן להשיג על ידי חינוך וידע הנירכש בדרך כלל במערכות חינוך-וכאן כבור הכלב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פוליטרוקים, כאמונים על
k_nemo,
Beer Sheva,
30/09/04 13:57
|
''החינוך הפוליטי'', הכתיבו תובנות מפאיניקיות בהקשר השולל את הרוויזיוניזם (בלי חירות ומק''י). באותה תקופה, טרם התפתחו ניגודי ראיה בהקשר הישראלי-ערבי(פלסטינאי), שהחלו מאוחר יותר. לכן, איני מבין על מה (או מי) אתה קוצף לעניין זה? העם הפלסטיני התגבש ככזה וקיבל זהות לאומית מפורשת רק ב-35 השנים האחרונות. שליטת המצרים/הירדנים לא אפשרה להם לפתח זהות עצמאית לפני כן. לכן אם בעבר חילוקי הדעות הצטמצמו לפרשת ''אלטלנה'', ''הסזון'' ו-''רצח ארלוזורוב'', לאחר 67 הם גם קיבלו פן אידיאולוגי מפורש יותר ועדכני. בהיותי אבא לילדים בגיל תיכון/יסודי, בעלה של מורה המגישה לבגרות בתיכון למקצוע ההיסטוריה, חובב היסטוריה ואדם המזדהה עם הרוויזיוניזם הז'בוטינסקאי, יצאתי נחרד ומזועזע מן האינדוקטרינציה השמאלנית במשרד החינוך בעשור האחרון, שהעבירה דור שלם של נערים וילדים צעירים על דעתם, תוך עוות עובדות היסטוריות. היות והמיסיונריות השמאלנית היא עובדת יסוד ברת קיימא, שלא תשתנה מן הסתם, אני מעדיף לדלג על אותו פרק היסטורי בתולדות מדינת ישראל, שהחל בתום מלחמת ששת הימים. אל דאגה. החינוך, אינו אמור להסתיים בבית הספר, אלא להמשך במסגרות המשפחתיות/חברתיות. הקטע החסר, אינו נרחב ממילא, ולמעוניינים בתגבור לימודי היסטוריה (שבוודאי יבואו מבתים בעלי תובנות עצמאיות בנושא), ניתן גם להוסיפו. אין להוסיפו לאוכלוסייה הכללית של התלמידים כברירת מחדל.
לעניין המיתוסים, איני בטוח שאני מסכים איתך. כל עם זקוק להם לגיבוש עצמי, ובעוונותינו, לא פיתחנו לנו תורה המבוססת על הערצת גיבורים. איני יודע מאין אתה שואב את המידע שלך אודות בן כוסבא? המידע על המרד הזה-מקוטע ובוודאי אינו מאפשר לך לפתח טיזה כזאת כלפיו אישית. אנו יודעים שבניגוד למרד הגדול, לפריצת מרד בן כוסבא, היו סיבות אובייקטיביות כגון גזירות דת קשות. אנו יודעים שלא היו מלחמות או יריבויות פנימיות לפני או במהלך המרד. אנו יודעים שהמרד הצליח לבסס מדינה יהודית עצמאית במשך כשנתיים עד שלוש. אנו יודעים שהרומאים גייסו את כל הכוחות הזמינים שהיו להם (כולל הבאת יחידות מבריטניה). נכון, המרד כשל. אך לא נכון יהיה לשפוט אותו רק על סמך עובדה זו. עמים אחרים יודעים לטפח את ההגיבורים שלהם ולא לנתץ את פסליהם ולקומם במקומם פסלים של יוספוסים. כמה שנים לפני פרוץ מרד בן כוסבא, התקיים מרד ענק בבריטניה, שבראשו עמדה מנהיגה של אחד השבטים בשם בואדיקאה. המרד כשל, הבריטים הקדמונים כמעט ונכחדו, אך הבריטים של היום , רואים בה עדיין דמות נערצת. אולי זה הלקח גם בשבילנו.
הגב לתגובה זו
|
|