 |
35.
== יישר דרך==
ל"ת
משפטנית ערביה,
16/11/04 13:47
|
|
 |
34.
to mohamed
hadach,
marseille,
23/10/04 21:39
|
please dont forget that ISRAEL is the JEWISH STATE and the only JEWISH is not ather state!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
ללמוד ממדינות חופשיות ומתוקנות
ישראל,
ישראל,
23/10/04 16:28
|
חשוב מאד ללמוד מההיסטוריה של מדינות חופשיות ומתוקנות שהבטיחו את קיומן וביססו את עצמאותן על ידי טרנספר של האויב הברברי והרצחני שגר בתוכן. לדוגמא ארה''ב, קנדה ואוסטרליה שעשו טרנספר לאינדיאנים והילידים שגרו בתוכן.
לכן ובדומה לכך, הטרנספר של האויב המוסלמי הברברי והרצחני מארץ ישראל למדינות ערב, שמדינת ישראל תאלץ לעשות בעתיד, הוא צעד הגנתי, קיומי והכרחי לביסוס עצמאותה של מדינת ישראל, כמדינה ריבונית יהודית.
לכן, עם כל הצער שבדבר, מדינת ישראל תאלץ, בעתיד הלא רחוק, לבחור באחת מבין שתי האפשרויות הקשות הבאות: לגרש את האויב המוסלמי הברברי והרצחני מארץ ישראל למדינות ערב או חס ושלום התחסלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ישראל, אתה צודק במאה אחוז!
ל"ת
דוד,
רמת השרון,
23/10/04 17:54
|
|
 |
השכחת
יהודי חושב,
23/10/04 17:18
|
השכחת את ההיסטוריה שלנו, איך שכמעט נכחדנו. באיזה תעוזת נפש אתה מדבר ככה.
חבל שבקרבנו יש חסרי דעת ותבונה.
''ההיסטוריה''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-''יהודי חושב''
בני,
רחובות,
23/10/04 18:01
|
|
 |
לבני, הסיגנון של 'יהודי חושב'
איש,
רמת אביב,
25/10/04 06:19
|
סיגנון העברית של 'יהודי חושב' מסגיר אותו. אין ספק שמדובר ב-'ערפי חושף'.
קליעה בול. כל הכבוד !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבעיה שאתה באמת צינצנת
ל"ת
הבעיה שאתה באמת,
23/10/04 22:12
|
|
 |
32.
ערבי מוסלמי הגיוני
פלסטינה,
מפלסטין,
23/10/04 10:29
|
הכותב מייצג את עצמו בלבד, דעותיו אינן מקובלות על רוב הערבים הפלסטינים בישראל. אנו לא רוצים לשרת בצבא ישראל הכובש את אחינו הפלסטינים. כנראה הושפע כצת מהאוירה של אמריקה, ושכח שהוא מהמזרח התיכון . כאן השנאה חוגגת ומתגברת מיום ליום. ורק מלחמה מכרעת תקבע את הפתרון. אם היהודים ירצו להקדים תרופה למכה, יבחרו במדינת כל אזרחיה. ויותרו על רעיון המדינה היהודית. מדינה המוגדרת על פי דתה, היא אינה דמוקראטיה. יהודים חיו בשלום במדינות ערב עד להופעת רעיונותיו של הרצל. לדעת רוב המוסלמים בעולם, ישראל היא נטע זר בעולם המוסלמי. גם אצלנו יש יפי נפש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודי הגיוני
יהודי הגיוני,
23/10/04 16:51
|
מעניין מאוד, מכל הדברים היפים, המבריקים והחכמים שמר ותד כתב, בטור שלו, הדבר היחידי שמצאת זה ביקורת עליו!! אני מציע שקודם תכתוב בלי טעויות כתיב, תשלוט בעברית ברמה שלו, ותרכוש את ההשכלה הגבוה שלו, ורק אז תוכל לבקר אותו. בכל אופן טוב יעשה מר ותר אם לא יגיב לדבריך, כי נראה לי שאתה שטחי מאוד במחשבותיך, וממש ממש לא הבנת למה ולאן הוא חותר.
חבל. כנראה שגם אצלכם יש אוולת.
יהודי תומך נלהב במר ותד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד
ערביה,
הצפון,
10/11/04 17:37
|
נורא נפעמתי כשקראתי את דבריך. נראה לי שאתה לא רק הגיוני אלא גם אובייקטיבי דיה. כיבדתי מאד אופן הסתכלותך לדברים והענייניות שלהם.
כל טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
תודה
מוחמד ותד,
21/10/04 10:27
|
לכול אלה שהגיבו לטור שלי תודה, בין אם צידדו בטיעון שלי ובין אם לאו, ובין אם לאו, בין אם ביקרו את עמדתי בצורה תרבותי ובין אם לאו, ובין אם לאו, בין אם ביקרו את עמדתי בצורה לא תרבותי, ובין אם הגיבו לגופו של עניין ובין אם לאו....
''הלאו'' שאני מדגיש הוא שוק הרעיונות, שבלעדיו לא יכולנו לנהל שיח זה. התודה שלי לכולם אינה חלילה לשון צינית או לעג, כי אם כינה היא ואמתיתי. בעקבות תגובותיכם, והודות להן, נחשפתי להרבה דיעות שלא חשבתי עליהן קודם. לא שבשלב זה שיניתי את עמדתי, ויכול להיות שלא צריך לשנותה, שהרי חלקכם לא ירד לסוף דעתי, ואך הסתפק בכותרת, כדי לכרסם כל ''פיסת'' מילה שכתבתי. יחד-עם-זאת, רק בעזרת שיח זה נוכל להגיע לעמק השווה, זאת בהנחה שכולם רוצים להגיע לשם, כשאני לעצמי בטוח ברצוני להגיע לשם. אומנם בניו-יורק אני, אבל רק לצורך הלימודים בלבד. כך שלכל אלה שפקפקו ותהו באשר אני כותב מחו''ל, אני אזרח מדינת ישראל. אזרחותי אינה מלאכותית, ואין אני צריך להרצות במגננה, שהרי לכול מי שמכיר אותי, ועל-פי התגובות כנראה שיש, ידע היטב לרדת לסוף דעתי. בכל זאת, ויהא עניין זה כאשר יהא, טוב עשיתים באשר אמרתם את אשר בלבכם, שהרי בהיעדר שוק רעיונות אין רעיונות, ובהינתן במה לדיבור, נולדים הרעיונות. על-כן, ועל-כך, שב ומודה אני. באשר לי אלך אני בדרכי, ואמשיך בתורתי, בהרהורי ובמחשבתי. צופה אני אחווה בין העמים. אולי חולם אני, אבל גם יתכן שאני צודק, שהרי הרבה תהליכים התרחשו לאורך ההיסטוריה, שאף אחד לא ציפה, ולעיתים גם לא חלמו עליהם. אך תקווה אחת בלבי, באשר נבראנו בני-אדם, בצלם אלוהים, נבדלים אנו מכל שאר הבריות, נבדלים אנו ביכולת שלנו לנסח ולהתנסח, ביכולת לחשוב ולעבד דברים, ובאשר לי, תקווה קטנה היא אך בלבי, כי נשכיל סוף סוף ללמוד את אשר מבקשים אנו ללמד, להביע עמדה, אבל גם לשמוע את העמדה שכנגד. ובשוב, באשר לי אני, אלך בדרכו של הוגה הדעות וולטייר: ''איני מסכים לדעתך, אך אגן בחיי על זכותך להביע אותה''. כך נהגתי תמיד, וכך מצפה אני מאחרים לנהוג. להתראות בשוק הרעיונות הבא. מוחמד ותד ניו-יורק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מן הראוי שתהייה לך במה קבועה
יפת,
22/10/04 13:14
|
כתיבה ברמה שלך ראויה לבמה קצת פחות מזדמנת והרבה יותר מרכזית ממה שמאפשרת היוזמה הברוכה הזו כשלעצמה של קול העם. ברמה האישית, עבור כתיבה ברמה כזו תוכל בקלות למצוא גם מי שישלם לך. והכי חשוב, שלא תשכח לחזור הביתה. בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפת, גם על זנות משלמים.
ל"ת
סארומן יאסין,
מורדור,
21/11/04 11:32
|
|
 |
תודה רבה
מוחמד ותד,
22/10/04 23:55
|
|
 |
For your information!!!!!!
REUT,
CALIFORNIA,
22/10/04 00:43
|
With regards to your last sentecne''איני מסכים לדעתך, אך אגן בחיי על זכותך להביע אותה''. כך נהגתי תמיד, וכך מצפה אני מאחרים לנהוג. להתראות בשוק הרעיונות הבא. Why dont you try and write your ideas in an Arab colomn? or better go to your ARAB neighbours (aka Muslim countries) and try to say a ''free democratic speech'' they will hang you or sorry behead you like they do to everyone else whom they dont agree with You are so smart to be in the united states and use the freedom of speech now . WE DO NOT WANT YOU IN ISRAEL PERIOD. This is the JEWISH STATE and i emphesise JEWISH states why are you coming to my country? if you want to reunite so badly go to Gaza strip or to any of the muslim countries! You and all your ''brothers'' have to understand that it is a jewish state and no matter what you will do we will be there forever!!!!! so if you want to reunite only in arab countries (but we all know why you dont want to go there.. dont we??) P.S read comment # 29 and think about that.. this comment represents alot of us this
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת בחלק
מוחמד ותד,
22/10/04 03:36
|
ראשית תודה על התגובה. התודה היא אך לגבי החלק הענייני של התגובה שלך. בכל אופן, לכל מדינה יש את הזהות האזרחית שלה ויש את הזהות הלאומית שלה. את יכולה להיות יהודית ואזרחית ארה''ב או נורבגיה או כל מדינה אחרת בעולם. מדינות ערב הן לא הבית שלי. הבית שלי זה מדינת ישראל שהצביון הלאומי שלה הוא ''יהודית'', ועל כך חלילה לי לחלוק. בכל אופן חבל שההתייחסות שלך הייתה אך למשפט אחד מהתגובה שלי, בחרת אך במה שקל לך. לגבי השירות בצה''ל, אני מהתומכים הנלהבים שערביי ישראל ישרתו בצה''ל, שכן מי שמבקש זכויות צריך גם למלא חובות. את בהחלט צודקת. אלא מה הבעיה, ראשית כאשר המדינה בגיל 18 שולחת מכתבי גיוס ליהודים היא לא שולחת לערבים. לומר, משום מה לא רוצה אותם בפנים, אולי חוששת, יכולה להיות. שנית, וזה העיקר, כדי שערביי ישראל ישרתו בצה''ל הם צריכים להיות חלק מהמדינה. אלא שכל עוד התפיסה היא שערביי ישראל אינם יכולים להיות אזרחי ישראל, וכבודך כך חושבת, הם אינם נתפסים כחלק מהמדינה. על-כן השאלה: איך את מבקשת ממישאינו חלק מהמדינה שישרת בצה''ל. בכל אופן, מדינת ישראל ואני מדגיש את המילה ''ישראל'' אינה נחלתך היחידה, היא לי ולך, עם צביונה הלאומי היהודי, ועם צביונה האזרחי הישראלי. תורמתך למדינה, שאיני יודע מהי, אינה גדולה משלי, שבטח אינך יודעת מהי, ושאני לא אמור לתת לך דין וחשבון לגביה. סוף דבר הוא, שבינתיים, מי שמדבר על זכות ישראל להגנה עצמית, תוך שהוא מאשש ומחזק עמדה זו במשפט הבינ''ל, ולא בסתם שימוש ב''שפה לא עניינית'', זה אני ולא את. יחד עם זאת, אין בדבר כדי למנוע בעדי לבקר את המדינה שאני חלק ממנה, בדיוק כמו שאת או כל יהודי אחר, כאזרחי המדינה, יכול לעשות. ואגב, אם אינך אזרחית המדינה, העובדה של היותך יהודית, אינה מקנה לך מעמד גבוה ממני.
דעי שטקסט אינו רק מילים, אלא מסר, ובתוך המסר הזה חבויים רבבות של תפיסות עולם. אם היית יורדת לסוף דעתי, וקוראת את המאמר הזה לעומק, אני בטוח שלא היית כותבת את מה שכתבת, ולבטח לא בסגנון שכתבת.
בכל זאת, אני שב ומודה על תגובתך, שבהחלט חשפה אותי לעוד נושאים למחשבה.
יכול להיות שבשוק הרעיונות הבא נסכים על משהו.
עם תקווה זו, כל טוב מוחמד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
A RESPONSE
Reut,
USA,
22/10/04 04:16
|
Not only that i am an israeli citizen (I attend university in the states my last year before i am going back home) but just like most of the people in israel I did go to the army. I appriciate your comment but I guess you related more to #30 as oppose to me. You do have a point a good point I must say with regarding the issue of ''israeli arabs verses the army'' but as you know some of you do serve the country (eg druzim and beduim which i have great respect towards) Sorry if that will come as a shock to you but how many times we heard about arab-israelies who helped the Hamas ? how many rallys you guys are having against Israel? as far as some of you are concern Israel is not a jewish state and they won't to vanish us (and please dont tell me I AM WRONG) of course all of the arab isarlies want to stay in israel, I mean you have a democratic country, who would like to move to Gaza strip and live under Arrafat and his friends? you have it good in israel the freedom that you will never achieve in any other country. We, israelies do not want any more terrorists in out country! and I am not saying that all palastinians people are terrorists (god knows i dont think like that at all) but I dont know who is and who is not and if our gov decided not to have palastinians over for the sake of keeping us safer then LET IT BE! with all due respect I am more worried my people not getting bombed in a bus then some palalstinian woman who wants to reunite with her boyfriend. I never said that the israeli gov is perfect god knows we have done alot of mistakes but we since we have to deal with suicide bombers/terrorists on every day basis, we really do not need ''more'' people among us who try to japardize the system (which you are doing ) If you read the comments you will understand how we as israeli citizens feel! we only have one state and yes i wish that one day we can live their quietly but until then I agree with the gov policy and i am sorry but as i mentioned before if that what it takes THEN LET IT BE!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
קול העם?
אורן,
חיפה,
21/10/04 08:32
|
מעניין שעורכי האתר בחרו שמי שיתן את קול העם הראשון הוא סטודנט בניו-יורק. זהו קול העם - אלו היושבים בחו''ל. ואין כמו להתחיל איתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
האם שירתת בצה''ל?!?!
מילואימניק ישיש,
מרכז,
21/10/04 08:28
|
משפחת וותד ידועה כמשפחה מאד נפלאה בישראל, אבל האם שירתת בצה''ל מר וותד?!? או שירות לאומי?!
אם לא שירתת כל שירות שמוקדש למדינה אזי פועל חוק החיים, מלא חובותיך ודרוש זכויותיך.
לכן, ממש לא מעניין מה אתה חושב אפילו אם יפה נפש אתה!!!!
ואם בכוונתך לקטר, חבל שהאתר משקיע רבות כי נמאס לשמוע קיטורי ערביי ישראל ויתרה מזו, אם כוונתך לעבוד עלינו, ממש נמאס מסיפורים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
מדינה פלשתינית כן, מדינה יהודי
אריה,
21/10/04 07:51
|
מדינה פלשתינית כן, מדינה יהודית לא? לא חשוב שיש המון מדינות ערביות, הפלשתינים רוצים, ובצדק, מדינה שיוכלו לדעת שהיא ''רק שלהם''. אבל ליהודים הם מסכימים שתהיה מדינה שהיא ''גם שלהם''. מדינה פלשתינית נטו ? מגיע לכם. מדינה יהודית נטו ? מגיע לנו. וזה אומר שכל היהודים שהיום ב''פלשתין'' יחזרו לישראל, וכל הערבים ''יתאחדו'' רק בפלשתין. קאפיש?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
ולמה שאיחוד המשפחות לא יתבצע
אריה,
21/10/04 07:40
|
ולמה שאיחוד משפחות לא יתבצע על ידי מעבר משפחות מישראל למדינה הערבית בה נמצא בן המשפחה המבקש להתאחד? מפני שאם כך יהיה לא יוגשם לכם החלום להפוך גם את ישראל למדינה ערבית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
צודק מוחמד!!!!!!!!!!!
נעומי,
מפורטו-ריקו,
21/10/04 07:11
|
כל מה שעשוי לשים קץ לישות הציונית הפשיסטית - יבורך! אפילו ''איחוד משפחות''...זהו, אמנם, תהליך איטי במקצת לחיסול הרוב היהודי בישראל, אך מה לא עושים להשגת המטרה הנכספת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמת לאמיתה. יש רק לזכור
אריה,
21/10/04 07:57
|
אמת לאמיתה. יש רק לזכורנ שאם מנטרלים את הקטע של ''אלוהים אמר'' הזכות שלנו לקבל מדינה ''נטו יהודית'' מותנית בכך שנכיר ונאפשר קיומה של מדינה ''נטו פלשתינאית''. אז נוכל לדרוש שכל איחוד משפחות שלהם ייעשה רק בפלשתין, שבתמורה לסיפוח אריאל אום אל פאחם תסופח לפלשתין, ואפילו, חישבי על זה, שערביי יפו יישארו בכבוד במקומם, אבל יצביעו לפרלמנט הפלשתיני ולא לכנסת ישראל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
למוחמד
יפת,
21/10/04 06:44
|
ברור לכל שבאיחוד משפחות, כמו גם בשאלת החזרת הפליטים (שגם לה ניתן להתייחס כזכות לגיטמית שגם עם משמעות אינדיבידואלית ולאו דווקא קבוצתית), יש משמעות דמוגרפית והשלכות על אופיה וצביונה של המדינה. בקטגוריה של מקרים הומניטריים יכולים לתבוע זכות זאת לאורך זמן מאות אלפי פלשתינאים ויותר, ובצדק. אבל עד כמה מדינה כלשהי יכולה להיות צודקת והומניטרית ולפעול בדבקות מלאה על סמך אמנות בינלאומיות, יש גבולות. וגם ההמתוקנות שבמדינות יעמידו את הגבולות האלה כאשר צביונן יהיה נתון בסכנה ממשית וגם לא ממשית (ראה איך זה מתחיל בצרפת, וראה עד כמה החמירו אמריקאים עם מדיניות ההגירה שלהם בעקבות ה-11 בספטמבר). פרופ' גביזון, שהיא לטעמי אחד המשפטנים ההומניסטים ביותר שדאגתה לזכויות אדם לא מוטלת בספק, היא אשה אמיצה שלא חוששת לבטא עמדות שלא מתיישבות תמיד עם עמדותיו של השמאל הקיצוני בישראל, שכבר מדבר על מדינה דו-לאומית כפתרון ליישוב הסכסוך. יש גם חבורה גדולה של משפטנים שבפועל חושבים כפרופ' גביזון, אך לא ייתנו לעצמם לבטא דעות שייסדקו בדימויים ההומניסטי שוחר הצדק המושלם. גביזון, כמו רוב הישראלים, רוצה בפשטות לחיות במדינה יהודית מבחינת צביונה ועם רוב יהודי. לפעול לטובת העניין במציאות המורכבת והשבירה שבה אנחנו נתונים, זאת משימה מורכבת ולא פשוטה אם אתה רוצה להמשיך ולראות את עצמך כהומניסט ושוחר זכויות אדם, אבל הכרחית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
כל כך קשה לפרגן?
צחי,
ת''א,
21/10/04 03:07
|
כן צודק, לא צודק,
מגיע ל NRG קרדיט ענק על פתיחת מדור מסוג זה.
עלו והצליחו!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד במה לגרפומאנים -
שוקי ש.,
ממחנה יהודה,
21/10/04 08:14
|
כמוני וכמוך... כדי ש''קול העם'' יישמע באמת, צריך לאפשר ביטוי אוטנטי לבני העם, ולא רק למסטרנטים ולדוקטורנטים ערבים מארה''ב!!!! יש לי, במקרה, חבר משוק מחנה יהודה , שהוא בעל קול עממי אוטנטי. קצת מחוספס, קצת קיצוני, מאד לא ''פוליטיקאלי קורקט''. האם תקבלו כתבות מפרי -עיטו בענין השחיתות בתקשורת ובענין השתלטות הנשים על כל חלקה טובה במדינה? אודה על תשובתכם החיובית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
למרות התלונות והבעיות שיראה לי
גשש בלש,
21/10/04 01:27
|
ב''ה הכותב הניכבד מדינה ערבית אחת בה תהיינה ליהודים זכויות כמו כאן לערבים לבוא ללכת להיתחתן לצאת לבוא מה רוצים שניתן להם את המדינה האחת שלנו? נכון הבעיה קשה אבל אם יפנימו הפלשתינאים או איך שיקראו לעצמם שלעם היהודי זכות למדינה וזכות לנהלה כרצונם המצב יהיה קל והפתרונות קצרים! באיזו מדינה ערבית יכולים לקבל יהודים זכויות איחוד עם המישפחה? כל זכות שהיא אם כניסה ביכלל וישיבת קבע? כאשר מכל עשרות המדינות הערביות יראה לי אחת אולי אחשוב אחרת! הגיע היום שהערבים יתקנו אצלהם בבית הכול ואז יתלוננו כאן! הערבים ראו עירק לוב וכו' רודפים את אחיהם מבית מחסלים מפוצצים ולישראל שביחס להם נאורה ודמוקרטית יש טענות? לא שלא הייתי רוצה שלום עולמי יחד הכול בכל מצב אבל כניראה זה לא יקרה בדורנו אם ביכלל אז בואו נתחיל במדינות ערב את התיקונים ונבוא אחרי כן בטענות לישראל!!
גששת ברשת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
בעד איחוד משפחות - בארצות ערב
ל"ת
לא בישראל !,
21/10/04 01:22
|
|
 |
21.
YOU HAVE READ IT!!!!!!!
amit,
tel aviv,
21/10/04 00:29
|
What have become of us??? Maariv is giving a stage for an Arab who doesnt even live in the coutry??? Wake up everyone!!!! if we won't stop this we won't have a state!!!!!! they want to reunite that they will be the majority!!! how dare he? mind you he is in the states!!!!! i can not believe you Marriv people!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Israeli Arabs
Yuav,
21/10/04 03:06
|
What are you talking about!!! He is an Israeli-Arab, and considered as one of the most successful law students ever been in Israel As far as I know him, he is not pro-palestinian's claims, but rather he have clever mind of legal argument. In other place he made a great argument for the case of Israel for self-defense.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
That is right
Dan,
21/10/04 05:49
|
I know Mr. Wattad. He is very smart. He is LLM candidate at the Columbia LAw School. There is no doubt that he is a unique person. We should pay attaintion to every thing he says. He never say thing just in order to say it. There should be a great theme their.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
yes you are right
liam,
rishpon,
22/10/04 00:47
|
we have to pay attention .. WHATEVER if you dont unerstand what he suggests then you are as stupuid as them ..! he wants us to bring those palastinians to OUR COUNTRY cant they go to Palastaine????? and btw your english is indeed terrible.. ''he is very smart'' yeah whatevetrrrrrrrr smart for the Palalstininas voice.. part of their propoganda!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האנגלית שלך נוראית...
מורה,
21/10/04 08:17
|
|
 |
20.
ONE SECULAR STATE SOLUTION
HOMELESS,
USA,
20/10/04 22:53
|
HERE IS THE WAY OUT OF DEAD END ZIONISIM BROUGHT UPON ITSELF ONE SECULAR STATE SOLUTION TO TWO PEOPLE ONE SET OF LAWS THAT OBLIGATE MAJORITY TO PROTECT MINORITY THE FOUNDERS OF THE ZIONIST WORK OF WONDER HAD A GREAT IDEA ONLY IT WAS NOT A REALISTIC ONE NOW A DAYS YEARS LATER WE FIND OUT THAT WHAT THE ZIONIST FOUNDERS HAD IN MIND IT JUST NOT APLICABLE WITH OUT A CONSTATNT CONFLICT ITS THE ISRAELIS CHOICE ARAB AND JEWS TO PUT AN END TO THE EVER LASTING CONFLICT THE ONLY REALISTIC PITAROM IS ONE SECULAR STATE TO TWO PEOPLE VA SHALOM YASHKON LA AAD
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
N.R.G. מעריב העניק לנו
קול עם ישראל,
20/10/04 21:56
|
|
 |
18.
pass the bar exam first
ל"ת
gino,
20/10/04 21:49
|
|
 |
תבלום את קינאתך!
נצרת,
28/02/05 23:45
|
ברור עד כמה אתה מקנה בסטודנט שנדמה כי למד איתך ועל כן אתה מפנה לו את המשפט הנעלב שלך. כבד את פרי עטו, כי אם רק עלה בידך לדמות לו, לא היית חושף את רוע לבך ברבים!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא האחד
מעריץ נלהב,
20/10/04 23:20
|
|
 |
17.
אז איזה שלטון יש בישראל?
נדב ונסובר,
20/10/04 21:38
|
אין במדינת ישראל שלטון דיקטטורי. אין בה גם שלטון טוטאליטרי או סוציאליסטי. גם לא מלוכה. אבל אין בה גם שלטון דמוקרטי אמיתי, ללא סייגים. כמו, נניח, במדינות מערב אירופה או ארה''ב. ואני סבור שרוב הקוראים יסכימו עימי.
אבל הסייגים הקיימים בדמוקרטיה הישראלית הם נחוצים. מחויבי המציאות לצערנו. וכאן אומר משהו קיצוני: אנו, היהודים, מפחדים מהערבים. אני מצטער אבל זו המילה הטובה ביתר שהצלחתי למצוא. אם נסיר את סייגי הדמוקרטיה, אם נסכין לזכות השיבה הפלסטינית – הערבים ישחטו אותנו. ואם לא פיסית אז בטוח ''רוחנית''.
הפער הקיים בין תפיסות העולם (הפלסטינית-ערבית-מוסלמית והיהודית-ישראלית) הוא עצום. מערכות הערכים שונות בצורה מהותית והפחד – הפחד (ההדדי?) פשוט לא יאומן וכנראה לא ניתן לריסון.
לכן, עד שימצא פתרון לפחד, פתרון לחוסר האמון העצום, כל הויכוחים והנסיונות להגדיר את הדמוקרטיה יהיו ויכוחים ונסיונות שווא. אנו, היהודים, לא נסכים לשום הגדרה, או חוק, או נסיון או כל ''טריק'' אחר שיביא, איכשהו, לגידול יחסי של האוכלוסיה הפלסטינית-ערבית-מוסלמית. וחוק היסוד הזה בהתנהגות שלנו, הוא קודם לכל חוק אחר – דמוקרטי, בינלאומי ואפילו הומניטרי. זהו תנאי בלתי יעבור ולא נתון למשא ומתן. לא כרגע. לא היום. אנחנו צריכים קודם כל – לשרוד.
מוחמד ותד: אני מעריך את דבריך ואת הטור, אבל אני מצטער. הפערים ביננו אינם ניתנים לגישור (לפחות אני לא יודע כיצד לגשרם). אני מפחד ממך ואין לי אמון בך. אני לא מוכן לעשות שום דבר שיתן בידייך שליטה – ולו מועטה – בגורלי. אולי פעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדמוקרטיה שאתה מדבר עליה
Yossi V,
20/10/04 22:51
|
שררה בדרום אפריקה עד לפני 10 שנים.
כל עניין הפחד מפני לאום או מדינה אחרת הוא אלמנט פוליטי צר שהפוליטיקאים מטביעים באזרחים, ואלו מקבלים את הפחד כמובן מאליו, וכאמצעי הגנה מתעללים, מדכאים ומתעמרים ב(כאילו) גורם הפחד: כך מפחדת ישראל החזקה מפני הערבים, כך פחדה דרום אפריקה העשירה והאימתנית מפני השחורים, כך פחדה ופוחדת המעצמה הגדולה ארה''ב מפני קובה.
כשאתה יושב במולדתך וטוען כלפי אזרח אחר של מדינתך שאינך מאמין לו ואתה מפחד ממנו, אז המילים שלך 'אני מעריך אותך / את דבריך' מחמיצות מרב צביעות.
אולי אין במדינת ישראל שלטון דיקטטורי. אין בה גם שלטון טוטאליטרי או סוציאליסטי. גם לא מלוכה. אבל יש בה קצת מכל הנ''ל ולזה אפשר לקרוא בלאגן אחד גדול, ומרב אין, יש בה בישראל, אנרכיה. אנרכיה שלטונית ואזרחית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסי - דבריך הם אוסף השטויות
הגדול בעולם,
21/10/04 01:09
|
ישראל לא מפחדת מפני הערבים ! תושבי מדינת ישראל היהודים רוצים פינה קטנה ושקטה משל עצמם. המוסלמים משתלטים מספרית על כל העולם - ועוד מעט גם ישראל - דמוגרפית תהייה מוסלמית. דרום אפריקה לא פחדה מהשחורים. אין שום קשר שבעולם בין דרום אפריקה לישראל. משום בחינה. ארה''ב פוחדת מקובה ??? אתה גדול בבדיחות.... אז תמשיך להצחיק את עצמך, תסגור את המיקלדת בעברית, ותפסיק ללהג כאן את שטויותיך השכם וערב.
שב לך בגולה, ותזבל את המוח למי שאתה גר בתחומו. או שמע אף אחד לא רוצה להקשיב לך שם ? כי אופס... בכל מקום בעולם, לא אוהבים זרים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה חלשה עם המון דעה
יוסי,
21/10/04 08:56
|
ישראלית טיפוסית, כולל הטפת מוסר וליגלוג כמקובל, אבל חוסר הידע זועק לשמיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה ישראלית טיפוסית שלי ????
ABC,
22/10/04 21:53
|
ומה עם הארס היומי הנוטף ממך אדון יוסי - אי שם בגולה הדוויה, לעבר כל מה שנעשה בישראל ? ומה עם המלל הבוטה שלך ? והטפת המוסר הניצחית והבלתי פוסקת שלך? איזה כייף לך, אתה חי בעולם שבו אתה בחיים לא רואה את דמותך במראה ! אבל מבקר השכם וערב את הנעשה כאן ...
תגיד, עזבת את ישראל - נכון ? אז למה אתה לא מלהג את הגיגך השטותיים בעיתון המקומי של אותו מקום בו אתה גר ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללכת קדימה ולהסתכל אחורה
מוח אנליטי,
גוף האדם,
21/10/04 00:24
|
הדוגמאות שציינת מקובה ומדרום אפריקה אינן משרתות את הנמשל. מפני שלאלמנט הפחד בציבור היהודי (=מדינה יהודית), יש ספרי קבלות עבי כרס המוכתמים בדם יהודי של יהודים שנרדפו אלפיים שנה בשל יהדותם. לכן, לא יהיה זה מופרך להניח שלפחד הזה ''יש רגלים'' ואינו מסתכם רק בתעמולת בחירות מזדמנת של פוליטיקאים בינוניים. על כן, בדיון העוסק ביחסים שבין יהדות ודמוקרטיה בישראל והשילוב הבעייתי ביניהן, אין מנוס מלהתייחס למטען ההיסטורי האדיר, ולהודות בעובדה כי לא יכולה להיות הרמוניה בין היות המדינה יהודית לבין היותה דמוקרטית . אם נרצה להתהדר בדמוקרטיה נוסח אמריקה ונטמון את ראשינו בחול בסוגיית הזהות היהודית, סופנו שנישאר טמונים עם ראש בחול , פשוטו כמשמעו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפחד שאתה מדבר עליו, זהו
גילי,
21/10/04 09:00
|
בדיוק אותו פחד שיוסי וי טוען שדחפו לך לראש, ואני בהחלט מסכים איתו. אם מישהוא במזה''ת צריך לפחד זה הערבים ולאו דווקא ישראל. מה עוד שישראל נתמכת ע''י הכוחן העולמי ארה''ב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לסמוך על כרעי תרנגולת?!
מוח אנליטי,
גוף האדם,
21/10/04 10:52
|
אבל הכוחן העולמי - ארה''ב הוא ,בראייה הסטורית ,אפיזודה חולפת. כמוה היו בעבר אימפריות גדולות שאם היינו נשענים עליהן היינו נזרקים גם אנחנו לפח הזבל של ההיסטוריה.לכן ציינתי שיש לנו ''קבלות'' לפחד ושהוא איננו קפריזי או זמני.אין לנו את הפריבילגיה הזו של ניסוי ותעייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
תסביר מדוע האחוד תמיד חדסטרי ?
ל"ת
אבו יסמין,
20/10/04 21:18
|
|
 |
תשובה לשאלתך למחמד!
נצרת,
28/02/05 23:48
|
כי צה''ל קובע נהלים לפיהם אסור לבני הזוג הישראלים לעבור לגור בשטחים, אלא לתקופה ממושכת של 3 חודשים. משמע, לעזוב את אורח חייו בישראל, ולעבור לגור שם לשלושה חודשים רצופים על מנת לראות את משפחתו....דבר שצה''ל מבין שאינו אפשרי. הבנת למה??????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
האם מדובר במוסלמי כובש ????
האם הוא כובש??,
לא היה כתוב,
20/10/04 20:07
|
בכתבה לא אמרו מה מקום מגורו של המוסלמי הזה.
האם הוא כובש שגר בתוך ישראל הקטנה לכלותה ??
האם הוא יהפוך לכובש מוסלמי שכזה בעתיד ???
האם הוא תומך בתהליך הכיבוש המוסלמי של ישראל הקטנה, תהליך שקרוי בפי הכובשים ושמאלני הכניעה בשם ''מדינת כל אזרחיה'' ???
אלו פרטים מהותיים שלא היו מצויים בכתבה .
וחבל, שכן לציבור יש זכות לדעת.
ציוני רפורמי שמאמין בפיתרון הצודק של הקמת שתי מדינות לשני עמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
דוגמא לצביעותם של הערבים....
יאיר,
20/10/04 19:48
|
הם רוצים חופש להתאחד, אבל למה האיחוד של הערבים צריך להתרחש תמיד במדינת היהודים ????
הכותב אומר שזו לא דמוקרטיה אמיתית, אז אם חשובה לכם כל-כך הדמוקרטיה, למה שלא תלכו לחיות במקומות שיש בהם דמוקרטיה אמיתית, כמו הרשות הפלסטינית, מצרים, סוריה, לוב, אירן, עירק....... להמשיך עוד ???????
תודיע לנו מתי המדינות הערביות יהפכו את עצמן ל''מדינות כל אזרחיה'' וירשו ליהודים המעטים החיים בתוכן להתאחד אצלן עם משפחות יהודיות שתבואנה מבחוץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראה תשובה קצרה לשאלותיך..
נצרת,
28/02/05 23:50
|
תתמקד במדינה שלך, כי הבעיה היא שמדינתך מתהדרת בדמוקרטיה לא קיימת, אבל המדינות הערביות אינן מתהדרות במה שלא קיים. הבנת??לא חושבת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
Minority rights in Israel
YK,
Ottawa,
20/10/04 19:35
|
The writer is correct in his assertion that in a democracy the majority rules but the rights of minorities must be preserved. However, when the minority is HOSTILE to the majority and to the state it is incumbent upon the majority to protect itself and the state (and democracy in the state for that matter). At issue is the old dilemma whether democracy is obligated to preserve the rights of those who wish to destroy it.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ETHNIC CLEANSING
HOMELESS,
USA,
20/10/04 23:06
|
I WOULD AGREE WITH YOU IF THE ISRAELI DEMOCRACY WAS A NATURAL ONE EVOLVED FROM ALL THE PEOPLE IN THE COUNTRY HOWEVER IN OUR CASE THE WAY JEWISH ISRAELIS WENT ABOUT TO TURN THEMSELF FROM HAYASHOUV HAEVRY IN TO A ISRAELI STATE THE WAY IT WENT ABOUT IT WAS THE FIRST AND THE GREATEST MISTAKE THE ZIONIST MOVEMENT MADE IT IS THE ETHNIC CLEANSING AND DEPOPULATION OF LARGE PALESTINIANS CITIES IN FOURTY EIGHT AFTER THE DEPOPULATION OF PALESTINIANS CITIES THE JEWISH YASHUV TURN IN TO MAJORITY AND DECLARE A STATE THE STATE OF ISRAEL IS INDEBTEND TO THE PALESTINIANS AND THE LEAST ISRAEL MUST DO ADMITS IT SCREWED UP AND ALLOW A ONE SECULAR STATE TO TWO PEOPLE OR FOREVER FACE A CONFLICT
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
Watad is stupid or liar
AMR,
20/10/04 19:14
|
Mohamad Watad is stupid or liar
Bringing more Palestinians into the Israeli Green line will accelerate the conversion of the Jewish state into Palestinians entity.
If Mohamad is ignoring this simple fact then he is pretending or just simple stupid nothing in between.
Talking about the Israeli democracy in the intention to increase Palestinian presence is pathetic and wicked . It seems that he has little appreciation to the Israelis if he is trying this way to foul them around. We are a little bit smarter then you are, you know.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
שיתאחדו ברשות הפלשתינית
גרשון,
20/10/04 16:47
|
|
 |
10.
אקרוסטיכון
עבדול גויטין,
ערערה,
20/10/04 16:45
|
מסכים עם כל מילה שנכתבה כאן, ויותר מזה אני גם חושב שהכותב היטיב לבטא מה שהרבה חושבים. דווקא במצב שבו ערביי ישראל והפלסטינים בשטחים תומכים זה בזה ועוזרים זה לזה, דווקא במצב כזה הדו קיום חשוב במיוחד. זאת, מפני שככל שיש יותר צדק, וככל שזכויות האדם נשמרות, רבים מבני הארץ הזאת, אפילו אם הם לא חושבים בדיוק כמו השלטונות והממשלה, ויש להם דעה משלהם, נדפקים מפני שיש הרגשה של פחד בקרב חלקים של הציבור. חבל מאד שזה המצב פה בזמנים אלה. מי שלא מבין את זה עושה טעות גדולה. אבל עדיין לא מאוחר לתקן את המצב. ביחד - ערבים ויהודים - אנו יכולים לשנות. כל הכבוד לNRG על המאמר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה גדול!
ל"ת
מעריצה אלמונית,
המשולש,
20/10/04 17:08
|
|
 |
יקיריי הערבים: למה בנשימה אחת
אריה,
21/10/04 07:44
|
אתם תומכים בלהט בכך שלפלשתינים צריכה להיות מדינה משלהם, אבל ליהודים צריכה להיות רק הזכות לגור ב''מדינת כל אזרחיה''?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם לאשתי יש משולש...
ל"ת
דוד,
21/10/04 07:41
|
|
 |
9.
איסתרא בלגינא קיש קיש קריא
ל"ת
משל הותאד,
צור,
20/10/04 16:00
|
|
 |
8.
יפה לחמור נעירתו ולבולבולשירתו
ל"ת
מוסטפא אגרנט,
קול העם,
20/10/04 15:52
|
|
 |
7.
צודק, אבל...
עורך דין,
20/10/04 15:31
|
כל מילה - בסלע. אלא מה? מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית על תנאי. כמו כל דמוקרטיה אחרת, גם למדינת ישראל הזכות להגדיר את אופיה, ולשמר אותו. לאחר שהערבים דחו את הצעת החלוקה (ובראשם - חאג' אמין אל חוסייני), שמשמעותה היתה - שתי מדינות טהורות אתניות זו לצד זו, נאלצה מדינת ישראל להסכין עם קיומה של חברה מעורבת. יחד עם זאת, העם היהודי היושב בציון הגדיר בצורה ברורה במגילת העצמאות כי המדינה היא מדינה יהודית ודמוקרטית. והסדר איננו מקרי. על רקע זה נחקק חוק השבות, שמבחינות רבות הינו בעייתי הרבה יותר, שכן הוא מעודד שינוי דמוגרפי (ובכך משפיע על הרכב הכנסת) - אך ורק לטובת אוכלוסיה מסויימת. ואף על פי כן, מעטים היום סבורים כי מדינת שני לאומים יכולה להתקיים במדינת ישראל. הגיע הזמן שיחד עם חבלי הלידה של המדינה הפלסטינית נבין מה שהבינו מצדדי תכנית החלוקה לפני 60 שנים: שכדי ששתי החברות יוכלו לחיות זו לצד זו, עליהן לחיות זו לצד זו. ולא ביחד. אבל אם בכל זאת נגזר עלינו לחיות ביחד, אזי על כל צד להסכין עם ההעדפה הברורה של השלטון המקומי לשמר את קיומו. כך לגבי ערבים בישראל. כך לגבי יהודים בפלסטין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
we are on limited time
youval,
20/10/04 15:24
|
to all who it may concern, isreal will be as it is for 50 -100 years after that it will be second plantain, the majority will be arabs by that time and no one can change it, our kids will find themselves overboard again
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ערבים ודמוקרטיה
עמרם,
20/10/04 15:14
|
הערבים מנסים בשם הדמוקרטיה, שאגב אינה קיימת בשום מדינה ערבית, להרוס את מדינת ישראל כמדינה יהודית , ורק היהודים המטומטמים לא רואים את זה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברגע שאמרת מדינה יהודית, אמרת
יוסי,
20/10/04 22:09
|
אי דמוקרטיה. ישראל זו לא מדינה דמוקרטית כי רק חלק מהאוכלוסיה נהנה מהדמוקרטיה המגוכחת הזו. גם דרום אפריקה בזמנה היתה דמוקרטיה ללבנים בלבד. הסוף ידוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז מי דמוקראטייה? ארצות ערב???
ל"ת
מציאות עגומה,
21/10/04 01:20
|
|
 |
ליוסי
מ.י.,
20/10/04 23:08
|
מספיק שוענונו ושאר הבוגדים מסמול חיים זוהי כבר דמוקרטיה, לערבים יש זכויות הצבעה וח''כים אז זוהי דמוקרטיה. מה שכן יש פה יותר מדי דמוקרטיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואללה צודק
י.מ,
21/10/04 02:13
|
אם לאחד כמוך נותנים לדבר אז באמת יש פה יותר מידי דמוקרטיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
שכחת ...מדינת ישראל היא....
א.ש,
ירושלים,
20/10/04 15:07
|
מדינת היהודים ולא פלסטין .. אתה במסווה עיתונאי מנסה ליצור מצב של ''יבוא'' נשים פלסטיניות לצרפן כתושבות ישראל,,לצרפן למקבלות קיצבאות הביטוח הלאומי,, להופכן לנשק המוסלמי הגדול ביותר נגד מדינת היהודים ע''י ריבוי ילודה כמקובל אצלכם,,הרי כך בודאות תהפכו כאן לרוב ,,תרצו אוטונומיה,,מדינה,, ותפעלו כפי שאתם פועלים בכל העולם,,,כאשר זה לא ילך תחזרו לדרככם המסורתית הטרור !!! אז כבר יהי מאוחר ומדינת ישראל כמדינת היהודים תחדל להתקיים !!!! אז די עם הצביעות !!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
א.ש. - צודק 100% !!!!
ל"ת
צדק,
21/10/04 01:19
|
|
 |
3.
מסכים עם התיזה
האחד,
20/10/04 14:04
|
|
 |
לו היה לך ידע ביהדות
:-),
20/10/04 19:40
|
היית יודע שזו דת דמוקרטית הרבה יותר מהיוונות לדורותיה. שנית מי אמר שדמוקרטיה זה שיא השלמות, אפילו מצדדיה אומרי שזה הרע במיעותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
למה האיחוד צ''ל בישראל?
ישראל,
20/10/04 12:31
|
אם המדינה כל כך רעה וגזענית, למה כל כך הרבה ערבים רוצים לאחד משפחות דווקא בישראל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
''יהדותה של המדינה, שאינה מוטלת
אריה,
20/10/04 12:23
|
''יהדותה של המדינה, שאינה מוטלת בספק'', אתה אומר, ונשמע נופת צופים. אבל כאשר גם לערבים יש זכות בחירה לכנסת יהדותה של המדינה תתקיים רק כל עוד הערבים לא יהפכו לרוב. אם אתה אכן מאמין במה שאמרת, יש לך רעיון להבטיח ש''יהדותה של המדינה'' תישמר לתמיד? לי יש...
הגב לתגובה זו
|
|