 |
8.
חינוך חובה או חינוך לחינם?
גיל לוקסנבורג,
הרצליה,
25/10/04 19:35
|
25.10.2004 לכב' רונית תירוש מנכ''לית משרד החינוך
הנדון: התבטאותך בדבר ממצאי מבחני ההסמכה שנערכו למורים למתימטיקה.
גב' תירוש הנכבדה .
קראתי את דברייך בעקבות הכתבה ב''ידיעות אחרונות'' בדבר מבחני ההסמכה למורים במתימטיקה, ואני חש במחוייבות אזרחית ואישית לפנות אלייך בדברים אלה לו רק בכדי לנקות את מצפוני שלי. כאזרח שמעוניין לגדל את ילדיו במדינה אני רואה זאת כחובתי.
בכתבה את מדגישה שבעבר לא היתה כלל תכנית התמקצעות למורים. העובדה שבעבר לא התקיימה תכנית כזו לא מחייבת את המסקנה שהסקת והיא שבעבר זה לא הפריע למורים ללמד את המקצועות השונים. הגישה לפיה לא היתה תכנית התמקצעות למורים בעבר, ולא בחנו אותם, ומכאן נובע שהם היו בסדר ולימדו כראוי נשמעת לי תמוהה. חינוך של תלמידים מתאפשר ביתר קלות למורה שבקי בחומר הלימוד ויכול להפנות את תשומת ליבו למתרחש בכיתה על פני המורה שמנסה לפתור את השאלה על הלוח בעוד התלמידים המשיכו לנושא הבא על סדר יומם הצעיר.
את מציינת ומרגישה צורך להגדיש ש''לא כל מורי ישראל נכשלו. מדובר ב-25 אחוז מהמורים שקיבלו פחות מציון 75, מתוך קבוצה של 1,400 מורים. חייבים להציב את הדברים בפרופורציות הנכונות''
מהן הפרופורציות הנכונות? כ-350 מורים מתוך 1400 שנבחנו לא עמדו ברף שקבע משרד החינוך. מדובר פה על רבע מהמורים שמלמדים את התלמידים משהו שהם לא יודעים. האם יש פלא שהחינוך ברגרסיה ? יש היום במערכת החינוך כ-350 מורים שמקבלים שכר ומורשים לעמוד מול כיתות וללמד למרות שהם בעצמם לא עומדים ברף שמשרד החינוך קבע בעצמו. הם לא יוכלו לכוון את התלמידים השונים משום שהם בעצמם לא בקיאים די בחומר הלימודי כדי לשים לב מיהו מחונן ומי מתקשה.
האם כדאי לשים בפרופורציה גם את העובדה שעשרים וחמישה מורים נתפסו מעתיקים? עשרים וחמש דמויות חינוכיות בישראל נתפסו מעתיקים במבחני הסמכה, והענישה תהיה משמעתית בלבד בצורת הערה או נזיפה בתיק האישי שלהם. על פרופורציות את מדברת? סטודנט באוניברסיטה שנתפס מעתיק במבחן מקבל עליו סנקציות גדולות מאלה (בהיבטים המעשיים וגם בהיבטים הכלכליים של הסנקציות).
אני קורא לך להתפטר או לחזור בך מדברייך ולקרוא להשעייתם של המורים שלא עמדו ברף המעבר של המבחן במתימטיקה עד לשיפור ידיעותיהם. כמו כן אני קורא לך לפטר לאלתר את אותם המורים שנתפסו מעתיקים. לא ראוי לתת למורים שהעתיקו במבחן להיות דמויות לחיקוי.
במדינת ישראל יש חוק לפיו כל ילד בישראל זכאי לחינוך חובה בחינם ! ( לא לחינוך לחינם בחובה!)
על החתום,
גיל לוקסנבורג
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
להיות מורה - זה להיות לוחם
בחזית,
24/10/04 17:25
|
המורות מתעסקות בבעיות משמעת כל היום. כך שעם השנים הטובות ברחו מהמערכת. נשארו מי שלא יכלה לברוח (כלכלית) או מי שלא התאימה לשום דבר אחר. ובכל מקרה - כוחותיהן מתכלים בטיפול בבעיות משמעת. כך שתוצאות המבחנים - לא מפתיעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
יש להתאים רמת הבחינה לידע
מורה ללוח הכפל,
24/10/04 13:30
|
המורים נכשלו בבחינה, מה הבעייה? יקיימו מועד ב ויורידו את רמת הבחינה כדי שגם המורה חנה, שמתלוננת שלא הודיעו בתחילת הקורס שתתקיים בחינה בסופו, תצליח בפעם הבאה. אם הצליחו להתאים את רמת בחינות הבגרות ליכולתו של התלמיד החלש ביותר יצליחו גם להעביר את כל מורי החשבון בבחינה, הרי אין כל כך הרבה קופצים על משרת מורה לחשבון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צחקתי ! וכי מה נותר עוד לעשות
ל"ת
במציאות כזו ???,
24/10/04 17:19
|
|
 |
5.
אישתי מורה...
יוסי,
חיפה,
24/10/04 10:41
|
והיא גם סיפרה לי על הברדק במהלך הלימודים, במבחן נשאלו מורות של כיתה ו' חומר של כיתה א' וההפך ללא כל התמקדות בשכבת גיל ( הילדים) והחומר לא תאם את מה שנלמד בבתי הספר . זוהי הדוגמא לרמה הירודה של משרד החינוך ולא לרמה של המורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא יפה ללעוג למורות
מורה לשברים,
24/10/04 13:33
|
אתה ודאי מתלוצץ, יוסי, ולועג למורות. כל ילד מבין שמורה לחשבון בעממי חייב לדעת חשבון ברמה של בוגר תיכון, לא של כיתה א או ו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
''נקווה''?
אורן,
24/10/04 10:36
|
מה זאת אומרת נקווה? זה העתיד של ילדינו. אם המורים נכשלים, זה לא רק העתיד- זה הפנים של המדינה. מתוקנת עלק...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לי כבר ניגרם נזקיים
ל"ת
t,
t,
24/10/04 09:55
|
|
 |
2.
להיות מורה
יואב,
צפון,
24/10/04 09:05
|
להיות מורה זה כמו להודות בכך שאתה כשלון ולא מסוגל למצוא עבודה ראויה. זוהי תוצאה של הכרסום הבלתי נלאה במעמדו של אירגון חלש, החסר את הכלים להאבק על תנאי שכרו. החסכון כתוצאה משחיקת שכר המורים משול למשכנתא בריבית רצחנית. על כל שקל שנגרע כיום מתקציב החינוך, נשלם שבעתיים בכלכלה, בחברה ובביטחון- מחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ארגון - חזק
יוספוס,
24/10/04 09:29
|
2 ארגוני המורים הם ארגונים חזקים עד מאוד, הם מחזיקים את המדינה בביצים (מספיק שיבטלו שעה בין 10-11 בבוקר לתלמידי יסודי וכבר תקום קול צעקה גדולה).
ורק בשל כוחם, קימים במערכת מורים שלא ניתן לפטר ועולים הון. התוספות שמקבל משרד החינוך מופנות למורים הותיקים (כשם שהתוספות לא הולכות במשרד הבריאות לרופאים הצעירים שמשכורתם נמוכה) שכבר הסתדרו (פה להיות אחראי מעבדה - עוד 4 שעות שבועיות שבפועל המשמעות זה קצת לעשות סדר, ושם עוד איזה גמול בגין קורס לא ממש רלוונטי). ומה נשאר? החדשים שמגיעים אחרי אוניברסיטה\מכללה עובדים כמו חמורים שנה בשביל שכר מינימום מול כתת תלמידים שבעברית פשוטה ''שמה XXX'' על המורה, עושים חושבים ומוצאים משהו יותר קל ומכניס לעבוד בו. קח 25 שנה אחורה וראה איזה חומר אינושי (בממוצע) נשאר ללמד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק יוסיפוס מאה אחוז !!!!
ל"ת
צדק,
24/10/04 17:18
|
|
 |
1.
אבוי לנו ולילדינו
roni,
24/10/04 08:51
|
שאלה הם המורים שלנו... חבל שסף הקבלה כל כך נמוך ומביא אוכלוסיות בינוניות ומטה למקצוע ההוראה... זה כבר מזמן לא שיקולי אידיאולוגיה... רק נוחות (שעות עבודה, חופשים וכו') ותנאי קבלה נמוכים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נסה להיות מורה
שרה,
מרכז הארץ,
22/09/05 18:58
|
אני מזמינה אותך ללמד בכיתה, להתכונן לשיעור, להכין חומרים בנושא, לודא שהחומרים יתאימו לתלמידים ולצורכיהם. כל ילד ורמתו, כל ילד וצרכיו. לשמור במהלך ההפסקות כי אין מי שישמור על הילדים שלך - רק אנחנו המורים. למנות את שעות ההשקעה בבית. ההשתלמויות אחר הצהריים או בחופשים. רק לאחר שתעמוד בחלק מהמטלות תוכל לדבר על החופשים והנוחות.
הגב לתגובה זו
|
|