 |
39.
משתמטים
שלומית,
ירושלים,
02/11/04 20:46
|
המפד''ל מעודדת השתמטות משירות מלא בצה''ל דרך הפסוידו שירות בישיבות ההסדר(שירות של 15 חודש +ניצול הלימוד בישיבה ללימודי תואר ראשון) ומרשה לעצמה להביע דעות מה על חיילים אמיתיים לעשות. שתיטול קורה מבין עיניה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
לחשוך ידידי
חצוף,
26/10/04 13:17
|
בדעטתייך אתה מזכיר לי את תקופת הילדות בהם בסביבתי היו החברה משחקים בקלפים של רבנים והיה שם ויכוחים כמה שווה הקלף של החזון איש ? שתי הרב שטירמן והרב שך או שזה בכלל ''פושט''. דבר נוסף גם אם נניח ויש צדק בדברייך מי אתה שתזלזל באותם רבנים? אתה עשית בכלל למדת לרבנות? מי אתה שתזלזל בהם? מה הפלא שאחר כך אנשים מבחוץ מזלזלים ברבנים? אם לנו אין את ההגינות לבוא לשמוע דעות שאולי אנחנו לא מסכמים איתם ולומר אוקיי שמעתי אבל אני לא מסכים לדעתך. לעומת זאת בצורה שאתה כותב כל מי שמביע דיעה הפוכה משלך לא נחשב ולו כלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
רבנים יקרים!
יעקב,
ירושלים,
26/10/04 08:05
|
רבנים יקרים! חיזרו בבקשהלעסוק בדברים להם הוכשרתם כגון כשרות הבשר, או דיני תפילה ואל תעסקו בנושאים שבהם אינכם מבינים יותר מבני אדם רגילים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
kama efshar lasot avur kesef??
zev,
ashdod,
26/10/04 01:41
|
Kama atem iecholim limkor et atzmam avur kesef lematarot kdoshot ?eifo hagvul?????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
השר עמיטל
סיר עמיטל,
25/10/04 23:16
|
כיון שהיום הוא יום רצח רבין ראוי להזכר ברצח ובעיקר בספיחים החמורים שבאו בעקבותיו. הסתה גורפת נגד כךל הציבור הדתי. כולל החרדים. עמיטל נכנס כשר לממשלהת פרס המסיתה, ונתן לה לגיטימציה. האם עשה זאת מכח ההלכה. האם אדם כזה ראוי להביע דיעה בכלל וכל שכן לפסוק.
לבחור הצעיר שיאמר איך אני יכול לדבר נגד רב, שישאל קודם את עצמו איך הוא קובע שעמיטל ראוי לתואר רב.
ביחס לרוב מוחלט של המצטרפים לעמיטל, צריך להבין שכשלמדו שרבים חללים הפילה זו תלמיד שלא הגיע להוראה ומורה לא התכוונו לשלול את האמירה הזו ממי שאינו אפילו תלמיד ומורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
ויכוח מיותר.באנו לבנות או להרו
ל"ת
בנימין,
יש''ע,
25/10/04 22:32
|
|
 |
33.
רהט, השתלבת יפה בקול חי, הא?
אחד שנגד טרנספר,
25/10/04 22:15
|
התחלת גם לזלזל ברבנים שלא מוצאים חן בעינך? מה אתה רוצה שיעריכו אותך יותר ממרדכי לביא? רק חרדים דמגוגים מהסוג הנחות ביותר קוראים לראש ישיבה ד''ר!!! לא תיבנה מהשמצות ומשנאה גם לרבנים חרדים אתה קורא: ''אלישיב, שטיינמן, קנייבסקי ואלתר? או שאתה מכנה בהתחנחנות ''מרן הגאון...''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
רוב הרבנים בעד ? ולכן ? קראו..
יעקב,
מרכז,
25/10/04 22:12
|
א. הרוב תמכו בקורח ועדתו. ב. הרוב תמכו בעשרת המרגלים. ג. הרוב תמכו בנביא השקר שהתנגד לירמיהו. ד. הרוב התנגדו לרבן יוחנן בן זכאי שבעשיו הציל את העם והתורה. ה. הרוב התנגדו לציונות ולעליה לארץ.
ולכן ? האם צדקו ???? חבל שהולכים אחר הרוב לרעה ולא לפי מה נכון.. התורה אוסרת ללכת אחר הרוב לרעה. צריך להפעיל שיקול דעת - למי שיש..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שנון חכם ונבון .
ל"ת
אהרן,
פ''ת,
28/10/04 00:48
|
|
 |
31.
שאול יהלום טועה
איל,
גבעת שמואל,
25/10/04 21:59
|
הדמוקרטיה היא לא הערך העליון של הציונות הדתית. ההלכה היא הערך העליון של הציונות הדתית!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
לחשוך ימי- תחכים ותלמד..
אהרן,
פ''ת,
25/10/04 21:28
|
מסגנונך ניכר שאינך בקי בעולמה של תורה. סגנון גס ובוטה.. גם עדת קורח הייתה :''נשיאי עדה קריאי מועד אנשי שם'' - גדולי הדור - האם לכן צדקו? רוב המרגלים הנשיאים היו גדולי הדור , רוב גדולי הדור , האם צדקו ? ברור לי שהיית הולך אחריהם.. לפני השואה רוב הרבנים התנגדו לעליה לארץ - האם צדקו ? אנחנו הדתיים אומרים :''אתה חונן לאדם דעת ..'' , כל אחד ישקול לגוף הטענה ולא לגוף הטוען , דרך אגב , מנין לך מי גדול יותר ???? ברור אבל שאינך מפעיל שיקול דעת מעמיק ולכן אתה יורה חיצים , ומתבטא כך.. לך ללמוד , בדוק את הנושא וחזור לאחר לימוד מעמיק ומחשבה מעמיקה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהרון, כמה למדת. מדבר כע''ה.
ל"ת
משה,
25/10/04 23:25
|
|
 |
אל תען כסיל כאיוולתו
אהרן,
פ''ת,
28/10/04 00:51
|
תגובתי לא לך .. יש לך תשובות ענייניות ? אני יודע שלא , אל תתאמץ.. אתה יודע שיש מחלוקת בין הספרי לירושלמי בענין :''לא תסור ימין ושמאל ''? סלחיה שאני מבקש ממך לחשוב !!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
לפני שמתיימרים לעשות סדר...
גושניק,
רמפה ימין,
25/10/04 18:22
|
בבלאגן. כדאי לדעת קצת יותר טוב מה תפקידו של כל רב. ממש צורם בעיניים!! חוסר מקצועיות נטו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
כתבה מעוותת
נתן ציבי,
אזור תל אביב,
25/10/04 14:37
|
1. נשמע מכתבתכם כאילו הציונות הדתית נחלקת לשתי מחנות. והרי כולנו יודעים שהמחנה המתנגד לסרבנות לא שוה בבחירות יותר מחצי מנדט וכפי שמימד הוכיחה. אז איפה האיזון 2. אתם גם מציינים התבלבטות בחב''ד אבל ממתי נחמה ציבין מייצגת את חב''ד? התנהגותה בחיי היום יום מביאה אותה אל השוליים שבחב''ד... זה שסבה היה אדם גדול בחב''ד עדיין לא עושה אותה בכלל לקול במחנה... לבנתיים יש פסק דין אחד מהרבנים וכל חב''ד מתייצבת מאחוריו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשקשן
אחד,
מרכז,
25/10/04 23:07
|
ישנם רבים וטובים מחותמי העצומה שהם מתנגדים להתנתקות, וכן לסרוב. האם כל כך קשה להבין זאת? מאיפה צרות וקטנות המוחין הזו של הגמדים טרוטי העיניים. די !!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
די התבלבלתי תביאו טבלא מסודרת
שלומי,
ר''ג,
25/10/04 14:36
|
|
 |
26.
צריך קצת הגיון
רפי,
מרכז,
25/10/04 14:08
|
אני קצין חי''ר בדרגת רב סרן. דתי לאומי. אותי חנכו שצה''ל אינו מטרה אלא אמצעי, והמטרה היא ארץ ישראל ועם ישראל. צה''ל נועד לשרת מטרות אלה. כשאני בא לבחור בין אמצעי לבין מטרה, אני בוחר במטרה. אינני טוען שכל מטרה מקדשת את אמצעיה, אבל כאן אין ספק שכן. צה''ל לא יתפרק מהסירוב, כי הבעייה היא רק התקדים, וזה נעשה כבר על ידי המיופיפים מהשמאל. אני אהיה שם ואתנגד פסיבית (כאזרח), או אסרב לפקודת פינוי (כקצין).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זכרו את החטיבה שלא גויסה
בוגר לבנון,
25/10/04 23:18
|
|
 |
25.
החילונים והחיים
בועז,
25/10/04 13:38
|
יש לי הרגשה, שאנשים מאשימים את הדת בהסתה , בקריאה לסרב וליבגוד במדינה. אבל האשמה לא נמצאת אצל הדתיים, האשמה נמצאת אצל הציבור החילוני, הוא זה אשם בכך שהציבור הדתי מרשה לעצמו להתנהג בצורה הזו. כל זמן שהדת ממומנת ע''י החילונים, כך יהיה היהדות החילונית, תרמה ושילמה ונילחמה עבור המדינה, וזה מה שהיא מקבלת בתמורה,מעניין אותי לדעת , מדוע לא אוטמים את ביתו של השרץ- עמיר פרץ- הרוצח המתועב הבזוי והנכלה. אותי מענין לדעת, מה ההבדל בין פולסה דה נורא, של הרבנים, נגד אריאל שרון, וזו של איטולה חומיני, נגד סלמן רושדי. ומדוע הממשלה מגיבה מהר מאוד , כשהאיום נגד היהודים בא מהצד הערבי, ואחרת כשהאיום בא מהצד היהודי אולי זה ביגלל שהם עדיין לא יודעים מה לעשות, ואולי הם מחכים לרצח הבא, ולרוצח הבא, ולריסה שלו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
דעתי הפשוטה
דתי,
השרון,
25/10/04 13:32
|
אנחנו כדתיים חיים במדינה דמוקראטית ולא דתית. אם כל הכבוד שיש לי לרבנים (ויש לי כאדם דתי) אין מקום לסתור את הדמוקרטיה.
מעניין אם יש קשר פסיכולוגי בין אותם סרבנים לדמקרטיה לבין אותם רבים שסרבו לתת אישור לחסידיהם לצאת מגרמניה בתקופת השואה .... ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
הרב ליכטנשטיין עומד כמה ספרות
ש.מ.,
מרכזי,
25/10/04 13:29
|
ראו נא רגישות ואהבת ישראל אמיתית. הרב ליכטנשטיין - גדול במספר רב של רמות מכל חותמי העצומות למיניהן - מרשה לעצמו להביע ספקות - לעורר מחשבה - ולא להיות החלטי ואכזרי כשפירא ועושי דברו. גדולתו בתורה כמו גדלות מידותיו עולות מכל מילה ומילה שנאמרת מפיו. כל השאר למעשה הינם סרח עודף אחר מילים וסיסמאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרב ליכטנשטיין באמת גדול
מכיר את שניהם,
25/10/04 23:24
|
אבל לא כמו ר' אברהם שפירא. יצא לי לשוחח עם שניהם. אין ראוי לדון בזה ובודאי לא בסגנון של החסידים השוטים שאינם יודעים מה היא ראיה ומה היא בקיאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עלמא דשיקרא
בעז,
ליד בית לחם,
25/10/04 14:31
|
רק בעולם כל כך שיקרי כל צרוע וכל זב יכולים להיות מוכרים, ידועים ומכוסים בנוצות טווס. בעוד שאחד מהגאונים והצדיקים האמיתיים נחבא אל הכלים. (כמובן בלי לפגוע בגדולים אחרים כמו ר' אברום שעפר אני תחת כפות רגליו)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סוף סוף משהוא אומר את האמת
אבינדב,
מגדל,
25/10/04 14:28
|
חבל שרק מעטים יודעים כמה הרב לכיטנשטיין הוא גדול אמיתי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מילה בסלע
חיים,
מרכז,
25/10/04 14:26
|
רק מי שלא מכיר את הרב ליכטנשטיין יכול להרשות לעצמו להתייחס בזלזול לדבריו. כל מי שיוןדע מי הוא היה נרתע מלעמוד ליד דבריו מפאת ידיעותיו המדהימות בתורה ועוד יותר בשל צדיקותו וענוונתנותו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם ליבוביץ היה גאון. גאון עצום
איזו גדולה,
בגירוש יהודי,
25/10/04 20:32
|
אז מה? ומה הקשר לגאוניות? דווקא בעלי הבאסטות, שיש להם הגיון פשוט ובריא, אינסטינקטים בריאים ועינים לראות, מבינים שהפסיקה לציית לפקודה אנטישמית בעליל, המקרבת את חורבן ישראל ואת קריעת העם לגזרים, צודקים יותר מרבני מימ''ד. ואני דווקא מכירה מקרוב את הרב ליכטנשטיין. so what?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
הפרדת הדת מהמדינה במשאל
גדי,
מצפה רמון,
25/10/04 13:25
|
לפי התנהגות הרבנים יש לאפשר להוסיף שאלה במשאל האם אתה/את בעד הפרדת הדת מהמדינה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כעשיו הפרדות מהשטחים ללא קשר
Avi Ecuador,,
25/10/04 14:06
|
לדת השטחים הכבושים לא שלנו השטחים של הערבים לנו יש את מדינת ישראל היתנתקות עכשיו ומייד גם לערבים מגיע לחיות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
הציונות הדתית מבינה את החומרה
ירון,
חיפה,
25/10/04 12:57
|
הצרה היא שגם הציונות הדתית מבינה את חומרת המצב והפקודה, ולכן נקרעת ממש. הרי זה יותר משאומרים לך לאכול חזיר ולהשתחוות לצלב או שהמדינה תתפרק! אומרים לך בפקודה תעשה ההפך מהערכים שלך והרבה מהמהות או שתשבור את העם. שלושת צלעי הציונות הדתית הנם עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. הקרע הינו ביסוד. אנא הבינו! אנא קצת רגישות! מי שחי חיי ערכים זה בכלל בכלל לא פשוט. ראו לדוגמא מה שכתב 2
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
איפה הרשימה? אמרתם 150 רבנים
ירון,
חיפה,
25/10/04 12:31
|
לסרב ו70 לא לסרב וגם אם נספור את כל השמות שיש כאן לא מגיעים קרוב למספרים אלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמעט כל הכבוד
ירון,
חיפה,
25/10/04 13:36
|
פרסמתם את הרשימה, אך ההדגשה של העמדה כאילו מי שקורא לא לסרב הינו בעד החוק מוגזם כי גם אלה שקוראים לסרב הם בעד החוק. החוק טוען שאם חייל מצווה בפקודה לעבור על הדת שלו מותר לו לסרב. מכאן שהקריאה לסירוב פקודה מבחינה דתית, הינה נגד הפקודה ולא נגד החוק. מי שזהו דתו לא יוכל להיות נאשם בבית המשפט לפי החוק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
מה אתם משווים את הרבנים
משה,
ירושלים,
25/10/04 12:29
|
|
 |
אני מבינה שאתה יודע למדוד..
הילה,
25/10/04 14:07
|
|
 |
הנשרכים אחרי הרב שפירא
אורי,
תל אביב,
25/10/04 13:26
|
כמי שמעולם לא חווה את שדה הקרב ולא חש את דופק הציבור הכללי מרשה לעצמו הרב שפירא לחוות דעה ולפסוק פסק בלתי רלוונטי. הרבנים ההולכים אחר פסקו מעטים, הרשימה מכילה כאלו אשר דף גמרא - כמו גם הבנת נפש האדם זרים להם לחלוטין. הודאות בה נאמרים הדברים ונחתמיות העצומות מזוויעה. חבל שאין כבוד גם למי שחושב ומרגיש אחרת. המשוואה של 150 לעומת 70 מוטעית ומטעה וכל מטרתה - כבסקרי קהל נמוכים - להניס מורך במחנה של מי שמוצג כמיעוט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
שאלה לרבנים המתנגדים לסרבנות
אביעד,
יש''ע,
25/10/04 12:29
|
האם לירות באדם יהודי חף מפשע ולפצוע אותו (לכרות לו את קצה הזרת, למשל), מותר עפ''י פקודת ממשלה ''כדי לא לקרוע את הצבא''.
האם מותר לכפות עליו לקחת תרופות שיערערו את נפשו - אם זו הוראת ממשלה?
אם התשובה היא לא, מדוע כן מותר לגרש אדם מביתו ולהרוס את כל מפעל חייו - ובכך לגרום לו לנזק נפשי בלתי הפיך???? אתמהה.
וברור לי שאין זה דומה לחייל שנשלח לחזית וצריך לסכן את נפשו אל מול האוייב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תמימות ורצח
בועז,
25/10/04 13:44
|
האים מותר ביכלל לירות באדם חף מפשע ?גם אים הוא פלשתיני ?
אם התשובה היא לא, מדוע כן מותר לגרש אדם מביתו ולהרוס את כל מפעל חייו - ובכך לגרום לו לנזק נפשי בלתי הפיך???? אתמהה.
אענה לך כי האדם שאתה חושב שאתה הוא, הוא פלשתיני, והביית שלך, ניבנה על אדמתו, שנלקחה מימנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שקרן
אביב,
26/10/04 08:17
|
יישובי קטיף קמו על חולות ים שלא היו שייכים לאף פלסטיני מעולם, אלא נכבשו ממצרים כתוצאה מכך שמצרים איימה להשמיד אותנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשארו בעזה-זל !
dan,
25/10/04 13:26
|
אין צורך לגרש אתכם כמו שלא היה צורך שתתנחלו במקום הזה . אתם הגעתם לעזה ממניעים אגואיסטים , חלבתם את המדינה , חייתם טוב ( וילות , חוף ים פרטי , פועלים ומשרתים פלסטינים בזול , שלמתם פחות מס הכנסה ) . אתם יכולים להשאר במקום הארור הזה ולהתנתק מהמדינה . תחיו תחת שלטון אחר כמו בחו''ל וכמו הרבה יהודים טובים ויקרים . אנחנו לא חייבים לכם מאומה !!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
עזה - נחלתו של איזה שבט??
נעם,
ת''א,
25/10/04 12:24
|
א. רציתי לשאול - עזה, נחלתו של איזה שבט היא שמצווה עלינו לרשתה? אל תוסיפו לי חלקים לא''י ב. עקירת יהודים ע''י אחיהם מבתיהם הוא הליך נוראי בעיקר שההחלטה נעשת ע''י אדם שבוחריו מתנגדים להליך זה. וסביר להניח שאם הוא היה מציג את המפות רוב העם היה מבין שזה לא ימנע קסאמים משדרות או כניסה של צה''ל לרצועה. מה שכן יקרה זה שלצה''ל לא יהיו אפילו ההתנחליות שם.. אולי תסבו את הדיון לעניין העקרוני ולא תמשחו אותו בשמן משיחי (שהוא גם לא כלכך מדויק כאמור) ואז לא רק אנשים דתיים יבינו שגם הם נגד הפינוי בעצם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פסוקים רבותי!
דוד,
גליל,
26/10/04 00:46
|
ספר יהושוע פרק י''ג פסוקים א' - ג': ויהושע זקן בא בימים ויאמר ה' אליו אתה זקנתה באת בימים והארץ נשארה הרבה מאוד לרשתה. זאת הארץ הנשארת כל גלילות הפלשתים וכל הגשורי. מן השיחור אשר על פני מצרים ועד גבול עקרון צפונה לכנעני תחשב חמשת סרני פלשתים העזתי והאשדודי האשקלוני הגתי והעקרוני והעוים. ספר יהושוע פרק טו פסוקים כ'-מ''ב: זאת נחלת מטה בני יהודה למשפחתם...אשדוד בנותיה וחצריה עזה בנותיה וחצריה עד נחל מצרים והים הגדול וגבול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עזה א''י לכל ענייני קדושת הארץ
מאיר יוסקוביץ,
25/10/04 13:52
|
תלמד, רבינו ותשכיל. קהילה יהודית לא פסקה כמעט ממנה משך כל הדורות והייתה מחוברת לחברון. אגב , מעז יצאנו כבר למשושו ליבם של שונאי הדת בעמינו, המשתפים של הפתח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עזה אינ ה א''י לעניין מצוות הת
איש יהודי,
ירושלים,
25/10/04 22:39
|
יש הטעיה בכל הפירסומים הקובעים שאסור לפנות יישובים בגלל מצוות כיבוש וישוב הארץ. אלא שעזה אינה חלק מארץ ישראל לעניין זה וההגדרות ההלכתיות אינן חלות עליה. גם אם יתכן שהיא נכללת בגבולות ההבטחה ואף בגבולות כיבוש יהודוע - הרי שהגבולות הקובעים לעניין חיוב המצוות הם 'גבולות עולי בבל' ובהם אינה נכללת. הללו מסתיימים באיזור אשקלון.
לכן הנימוק של איסור פינוי יישובים בארץ ישראל, - גם לגורסים את עמדת הרמב''ן ולא את עמדת הרמב''ם - אינה תופסת בעזה ובגוש קטיף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודה
דוד,
ירושלים,
25/10/04 13:04
|
לפני שאתה חושף את בורותך בפומבי, מן הראוי היה שתפשפש קצת בהיסטוריה. אעזור לך ואשלח אותך ללמוד ספר יהושע, בעיקר פרק ט''ו, ט''ז. ידיעת ההיסטוריה והארץ הן המינימום לפני שעולים לרשת בנושא זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עזה בנחלת יהודה
ירון,
חיפה,
25/10/04 13:03
|
מעל נחלת שבט שמעון. זה מופיע אפילו במפה שלומדים איתה בבי''ס היסודי. ליהודים ישנה מורשת ובגלל שעצם הנסיגה מארץ מורשת הינה דבר עקרוני ביותר, לכן זה מקבל נופח עקרוני. ברור שתוכנית ראה''מ הינה פוליטית ולא רק ביטחונית, שהרי התוכנית כוללת גם את שלושת היישובים בצפון הרצועה (שאפשר לשמור עליהם ברצף ישראלי ולהעביר את גדר המערכת דרומה) וכן את ארבעת ישובי צפון השומרון ובסיסי הצבא שם (וכמובן את השליטה במקורות המים לאקוויפר ההר וכו'), שאין להם סכנה יוצאת דופן מלעומת יישובי סובב רמאלה שכם וחברון לדוגמא. אפשר גם להדגיש שפעם שמסכימים לוותר ולתת מתנות לטרור וללחץ האירופי האנטישמי, אז זה כבר פותח פתח לעוד, שהרי זה דומה לכלל: מרעיבו שבע - משביעו רעב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נחלת שבט יהודה
אריה גלר,
ירושלים,
25/10/04 12:52
|
ראה יהושע פרק ט''ו פסוק מ''ז ותחכים. http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0615.htm#47
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עזה יהודה ??
תוהה,
25/10/04 14:33
|
אז איך זה שגרו שם פלשתים כל הזמן (ראה שמשון) ואיך זה שארץ פלשתים אינו מופיע בברית בין הבתרים שקראנו בשבת ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי זו הסיבה שהם נלחמו
צ,
25/10/04 21:33
|
|
 |
16.
קריעה בין המחנות
moty,
haifa,
25/10/04 12:24
|
אני בדעה שצריך לקרוע את הרבנים שדוחפים את אפם איפה שלא צריך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
do not rip rabbis
remy,
ny,
25/10/04 19:13
|
why dont you rip the Arabsinstaead of great Rabbis? Can you say that any of the land is ours without the Holy Torah? Can you justify Arab barabric behavior and refusal to any previous treaty(oslo)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסתה!
ירון,
חיפה,
25/10/04 13:04
|
איך NRG מעיז לפרסם תגובות מעין אלו? בושה וחרפה. ביזיון. רמה אפסית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
להפריד ודחוף !!!!
מנחם הרצליה,
25/10/04 12:11
|
המצב שאליו נקלענו מצביע כאלף עדים כי דת ומדינה אינם יכולים לדור יחד , ואם אנחנו חפצי חיים חייבים להפריד באופן דחוף את הדת מהמדינה ובינתים טוב יעשו כבוד הרבנים ויחזרו להרביץ רק תורה בישיבות וישאירו את נהול המדינה להנהגה הפוליטית אשר נבחרה על- ידי העם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואיך שיגעון זה יפתור את הבעיות
ירון,
חיפה,
25/10/04 13:05
|
|
 |
14.
זכותם האזרחית
פקק תנועה,
קרית ביארליק,
25/10/04 12:03
|
זבותו של קל אדם בארץ להגיד את מה שהוא חושב זכותם האתהם לדעותיהם ודרך חיהם להגיד את מה שהם חושבים שרון באיומיו על חבריו לפוליטיקה בעיקבות דעותהםומחשבותהם מזכיר חוסר בדמוקרטיה ומזכיר את ימי מיפלגת העבודה העליזים והתקופה שליפני ואחרי הסכם אוסלו המהולל שרק הביא לוצרות צרורות ושכל חבר אמר משהוא אחר מיד הגיבו ואמרו אנחנו ניגמור חשבון לאחר מעשה יופי של מדינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מה יש להיקרע? רבני ישראל
''קריעה'' על עם,
ישראל וארצו!,
25/10/04 11:55
|
קובעים שאין לתת יד לביצוע פשע נגד העם היהודי, כלומר, להפסיק סוף סוף את מלחמת האחים האכזרית החד צדדית של השמאל נגד העם היהודי, כשהם משתמשים גם בערבים. הרבנים מטעם פוסקים, שיש לתת יד לפשע, כדי לרצות את מהרסינו ומחריבינו מבית. האם לא ברור למי צריך להישמע? האם צריך בכלל לרבנים, כדי להגיע להחלטה הנכונה? על מה בכלל מדברים? לי אין ספק שחיילים שיגררו את נכדיי מביתם ויגרשו אותם, כדי שיוסי שריד ואבשלום וילן יהיו מבסוטים, הם כאלה שאסור להשוות אליהם......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
פוסקים - קצינים - זאטוטים?
דוד,
פ''ת,
25/10/04 11:14
|
לא ידעתי שהרב אבינר הרב עמיטל ושאר יתר רבני בני עקיבא ושות' הם פוסקים בכלל???. כ''ש ביחס לגדול הדור האמתי מרן הרב שפירא שליט''א ואם כן אז איך רבנים וכ''ש קצינים שבכלל לא מבינים בהלכה מקסימום בפוליטקה כמו אפי איתם ויעקב עמידרור פוסקים הלכות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ידעתי - אינה ראיה
איש יהודי,
ירושלים,
25/10/04 22:03
|
ואני לתומי חשבתי ש'גדול הדור האמתי' הוא מרן הרב אלישיב, אה סליחה הרבי מלובביץ, הרב פינשטיין/ הרב סולובייצ'יק, בקיצור מי בדיוק קבע את זה שהרב שפירא הוא גדול הדור חוץ מתלמידיו?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על פי מה אתה קובע מי הפוסק ??
דוד החכם,
פ''ת,
25/10/04 21:19
|
זכותך להעריך ןלהחור לקבל את עמדת הרב שפירא שליט''א , שדרך אגב התנגד לסרוב פקודה בפינוי ימית.. מה השתנה ?? אולם מנין לך מי הוא הרב הגדול ? אתה גדול מכולם לקבוע ??? כל אחד ישמיע את עמדתו , דעותיו , וכך הצבור יבחר .. מי שמך לקבוע מי הגדול ??.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
אוי לנו שראש ממשלתינו מפלג את
שאול,
כפר סבא,
25/10/04 11:12
|
|
 |
10.
אני מתנגד לסירוב פקודה!
ל"ת
אריאל פרקש,
קטמון,
25/10/04 10:49
|
|
 |
9.
שאול יהלום,''סירוב פקודה מימין
אורוול,
25/10/04 10:37
|
יכשיר סירוב פקודה משמאל ויוביל לפירוק צה''ל ולקריסת המדינה''? כל העת יש סירוב משמאל למלחמה נגד האוייב (ששכחתם שם בממשלה להכריז עליו ככזה).ההכשר מפריע לך, לא הסירוב עצמו שמקבלים עליו פרס- שחרור מצה''ל?(ר' 5 הסרבנים האחרונים).אולי דמוקרטיה יש עדיין?אנרכיה היא דמוקרטיה? דיקטטורה (שרון) היא דמוקרטיה? מה יאבד עם ''סרבנות'' הימין מלבד הכסא בכנסת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אוי הצביעות, הצביעות...
קצין ישראלי,
ציוני,
25/10/04 09:50
|
איך שהצביעות חוגגת בקרב ''הציונות הדתית''. כאשר אנשי שמאל הודיעו שהם מסרבים לשרת בשטחים כל הימין קפץ עליהם כאילו הם בוגדים (וגם כל המנהיגות השמאלנית הוקיעה אותם בחומרה) - הרי שום אידיאולוגיה לא מצדיקה סירוב פקודה. אולם כאשר הימין רוצה לסרב פקודה אז פתאום מוצאים לזה צידוקיםם דתיים הנמצאים מעל לחוק. חברה - סירוב פקודה שניתנתה כחוק ע''י ממשלה נבחרת היא פ-ס-ו-ל-ה. וכמה שאני מתנגד בתוקף לשהייתנו בשטחים ולנזק האדיר שהם גורמים למדינה, מעולם לא שקלתי לסרב לשרת שם. אבל כשאני רואה שהמנהיגות בצד הימני של המפה כן מותירה סרבנות אידיאולוגית, אני מתחיל לחשוב אם אני לא סתם פראייר...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לצערי הרב אתה כל כך צודק
נעמה,
ירושלים,
25/10/04 12:11
|
לצערי הרב אתה כלכך צודק. אני בשונה ממך נגד ההתנתקות ובעיקר נגד הליכים אנטי דמוקרטים שראש הממשלה מבצע. ויחד עם זאת ועל אף היותי אדם דתי. נראה לי שאנחנו לא יכולים להכריז שהצידוקים המוסריים שלנו עולים על הצידוקים של סרבני השמאל. ובשום מקרה אל לנו בוודאי שכציבור שלם לסרב לפנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
ומה אני כחילוני אמור להבין מזה
חילוני,
25/10/04 09:49
|
בלי קשר לדעות הפוליטיות שלי , הרי לא מדובר כאן על שאלה של קטניות בפסח , מדובר על שאלת אבן הפינה : להיות או לחדול . ואם על כך יש חילוקי דעות גדולים , כל-כך - אזי המשמעות היא שתורה אינה שלמה ואינה עונה באופן חד-משמעי על שאלות קיום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמישהו סוף סוף יסביר בקול
ירון,
חיפה,
25/10/04 12:35
|
שיש כאן מחלוקת בין שתי מצוות גדולות: ארץ ישראל ושלמות צבא הגנה לישראל. לכל כיוון שתבחר החזקת באחד פגעת בשני, ולכן ישנה מחלוקת קשה הקורעת את הציונות הדתית לשני חלקים לא ברורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שחילוני צריך להבין
צבי,
מרכז,
25/10/04 11:00
|
שקרו אי אלו תאונות ליהדות במהלך הגלות והחזרה לארץ. לפניך אחת המוטציות המסוכנות שקראו ליהדות, כלומר יש כאן צד שמעוות לחלוטין אותה. לא שמנה ולא סלתה של הצינונות הדתית, אלא פרי הבאושים שלה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא בגלל זה !
רוני,
25/10/04 10:57
|
מחלוקות בין גדולי תורה על נושאים עקרוניים היו תמיד - דווקא משום כך זאת כוחה של ההלכה ! הדינמיות שבה מאפשרת פסקים שונים ולעיתים אף סותרים ומכאן מתפתחת גישה שלמה יותר. די להזכיר את מחלוקת רבי שמעון בר יוחאי ורבי יוחנן ( אם אני טועה - אנא תקנו אותי) על נושא עקרוני לא פחות - לימוד תורה- שזהו ללא ספק נושא משמעותי לא פחות , אולי אף יותר , וגם שם מובאות שתי דעות סותרות: הדעה של רשב''י כי על אדם ללמוד תורה כל היום והדעה של רבי יוחנן כי יש לשלב דרך ארץ (קרי עבודה) ביחד עם לימוד התורה. ולהלכה לא נפסקה אף אחת מהדעות - אם כי מובאת הערה כי הרבה ניסו לעשות כרשב''י ולא עלתה בידם והרבה ניסו לעשות כרבי יוחנן (קרי לימוד תורה בשילוב עם עבודה) ועלתה בידם. ו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ר' ישמעאל ורשב''י
ל"ת
''כל האומר''..,
25/10/04 13:30
|
|
 |
6.
הסכם שלום עם אירן
ספי,
25/10/04 09:41
|
לאור המכנה המשותף הכל כך רחב עם האייטולות באירן יש מקום להכין את ההכנות הדרושות למגעים עם יורשי חומייני. סטיב - תעביר את המושכות לשר הביטחון. הוא יתרגם את הרבנים שלנו לפרסית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פשוט הסתה
ירון,
חיפה,
25/10/04 12:37
|
התלהבת מהרעיון להכפיש את כל המתנגדים לך ע''י ההתדמות לאירן הא? רק בגלל הזקן והכובע הא? פשוט מגעיל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה מגעיל ?
רוני,
צפון,
25/10/04 13:54
|
הרבנים מבינים בשיקולים צבאיים ? הרבנים לא מתערבים במערכת הפוליטית ? הרבנים מתעסקים בדברים שהם מחוץ לדת ? הרבנים משפיעים על חיינו יותר ויותר? הרבנים לא מנסים לכפות עלינו אורח חיים מסוים ?
זה לא שונה במאומה מהאייטולות! רק שם הם הצליחו ב- 100% וכאן הם מתקרבים למטרות הללו יותר ויותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממתי זקן וכובע הם סמל ?
ניסן,
25/10/04 13:41
|
גם החמאס מתהדרים בזקן וכובע ? בין האיסלם הקיצוני והאייטולות שלנו אין הבדל - שניהם עדיין בחשכת ימי הביניים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
''גם המפד''ל''...
רועי,
חיפה,
25/10/04 09:34
|
את מי בכלל מעניינת המפלגה הדבוקה לכסאות ? חדלי אישים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
''הרבנים'' הסרבנים-עוכרי ישראל
ל"ת
ע.הללי,
חדרה,
25/10/04 09:33
|
|
 |
ואתה הרבבהה יותר מקסים..
ל"ת
הילה,
25/10/04 14:08
|
|
 |
3.
לא כוחות...
חשוך ימי בינימי,
25/10/04 09:32
|
במחנה הקוראים לסרבנות נמצאים שמנה וסלתה של הציונות הדתית, ורוב גדולי התורה שלה. במחנה השפנים והפחדנים נמצאים רבנים מדרג ג' ו-ד' (חלק לא מבוטל מהם מוכרים לי אישית. נחמדים - כן. גדולי תורה משכמם ומעלה - ממש לא!). הרב הרציני היחיד במחנה המתנגדים לסרבנות הוא הרב שלמה אבינר.
אלא שטענתו (כמו גם טענת יואל בן נון) שהאחריות לפשע מוטלת על הממשלה בלבד היא טעות גסה. על פי הגיון זה אסור היה לעבדי שאול להמרות את פיו כאשר הורה להשמיד את נוב עיר הכהנים, אולם לא כך חשבו הם ולא מצינו בתנ''ך או בדברי חז''ל והפוסקים גינוי ל''סרוב הפקודה'' של עבדי שאול. אדרבא, בדברי חז''ל מצינו דווקא ש''אין שליח לדבר עבירה'' (כלומר שמבצע עבירה אינו יכול להתחמק מאחריות בטענה שהוא רק שליח ''ממלא פקודה'') ואפילו הרמב''ם (המעניק למלך ישראל סמכויות כמעט דיקטטוריות) פוסק להלכה בהלכות מלכים ש''המבטל גזירת מלך משום שנתעסק במצווה פטור, ואין צריך לומר שאם גזר המלך לבטל אפילו מצווה קלה - אין שומעין לו''.
מכאן שאפילו אם תמצא לומר שממשלת ישראל נהנית מסמכויות המלך על פי ההלכה (וקביעה זו אינה נקיה מבעיות וקושיות), בוודאי שאין סמכויותיה על פי ההלכה גדולות יותר מאלה המסורות למלך ישראל בתפארתו. ואם למלך אין שומעים כאשר גוזר לבטל מצווה (ובוודאי אם גזר לעבור עבירה) קל וחומר פשוט הוא שלממשלה ולכנסת אין שומעים!!!!!!!!!
בשולי הדברים ראוי לציין שעל פסקו הנ''ל של הרמב''ם אין חולק בכל רחבי הספרות ההלכתית! כל הפוסקים מאז משה רבינו ועד היום (חוץ מהרב מלכיאור שליט''א, שבוודאי מכריע את כולם...) מסכימים שמלכות וריבונות אינן מעל התורה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפי ההגיון שלך
חילוני חרד,
25/10/04 13:49
|
אם אני שייך למחנה השפנים והפחדנים ולא ארצה לשמור עליך כי אני חושב ששמירה עליך היא עבירה אז זה בסדר ? רגע...אתה חושב שאפשר לקיים חברה כאשר כל קבוצה בתוכה באשר היא מחליטה מה עבירה בעיניה ומה לא ? האם ההלכה בכלל יכולה לחיות בשלום עם דמוקרטיה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הטעיות דמגוגיות
איש יהודי,
ירושלים,
25/10/04 11:46
|
הממשלה אינה גוזרת לבטל כל מצווה , אלא על פי שיקול דעתה של טובת עם ישראל. היא אינה גוזרת מעשה שבהגדרה הוא אסור, אלא לסוברים שיש בכך משום פיקוח נפש, אלא על כך חלוקים המומחים.
אם אתה הולך לשיטת הרמב''ם, אז תצטט אותו עד הסוף. אותו הרמב''ם שאתה מצטט, שאין שומעין למלך הרוצה לבטל מצווה קלה, סובר שאין מצוות כיבוש וישוב הארץ מדאורייתא. ולכן הממשלה אינה מבטלת כל מצווה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתיחס לטעויות בדבריך
ירון,
חיפה,
25/10/04 12:45
|
הממשלה עושה תוכנית פוליטית ולא סכנת נפשות. אין סכנת נפשות מיוחדת בצפון השומרון או אפילו בישובי צפון חבל עזה שאין במקום אחר. למה הדמוגרפיה בחברון יותר טובה? שכם והקסבא לא עושים יותר צרות ומחבלים מתאבדים? ברמאלה לא יושב ערפאת ימ''ש? התוכנית פוליטית נקודה. אפילו הרב עובדיה פסק ככה. עצם הפינוי יוצר מחלוקת בין שתי מצוות שבכל מקרה אחת לא תתקיים, יישוב הארץ או סירוב פקודה בצה''ל. לשיטת הרמב''ם ישנו שורש (שהינו יותר ממצוה) באמונה (קרי יהדות) שנקרא ארץ ישראל והוא חייב להיות בתוקף דאוריתא שהרי הרמב''ם ומשפחתו סיכנו חייהם בעליה לארץ (ראה יומן הרמב''ם) וקבועה כיום טוב למשפחתם לדורות. באם זה לא היה מדאוריתא מאיפה מותר לו לסכן חייו ומשפחתו בפיקוח נפש? גם אם תוכיח איכשהו שזהו רק מצווה מדרבנן (היעלה על הדעת כדבר הזה? הקב''ה אומר לנו ליישב ולירש את הארץ ואנחנו נגיד שהרבנים ממציאים את זה?) הממשלה אכן מבטלת אותו. הדיון שהעלתה סוטה מהכיוון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הפוסל במומו פוסל
חשוך ימי בינימי,
25/10/04 12:23
|
והמטעה הדמגוגי הוא אתה.
אין אף רב אורתודוקסי המתיר מסירת שטחי ארץ ישראל לנוכרים ''סתם כך'' משום ששרון שינה לפתע את עורו. אין אף רב אורתודוקסי שיכול למחוק את האיסור ''לא תחנם'' מהתורה (ועיין מסכת ע''ז דף כ').
כמו כן, אין אף מומחה (עם מרכאות או בלעדיהן) שקבע שיש לפנות את גוש קטיף משום פיקוח נפש. אין שום איום אסטרטגי על מדינת ישראל שמחייב נסיגה טקטית מגוש קטיף כדי להציל את היתר. שרון עצמו לא טען זאת. הטרור מכה בכל מדינת ישראל ואין אף ''מומחה'' שטען שהוא יחלש אם נמסור לערבים את גוש קטיף על מגש של כסף.
הרמב''ם אמנם לא מנה את מצוות יישוב ארץ ישראל בין תרי''ג המצוות ורבו הדיונים על השמטה זו בספרות ההלכה. אולם הטיעון של בעל ''מגילת אסתר'' שהרמב''ם אינו סובר שיש בימינו מצוות יישוב ארץ ישראל או כיבושה מדאורייתא, נדחה פה אחד על ידי כל מי שבא אחריו. (עד כדי כך שלא אחר מאשר הרב ישראלי זצ''ל, בספרו ''עמוד הימיני'' יצא להגנתו של בעל ''מגילת אסתר'' כדי שלא ייווצר הרושם שהוא עם הארץ ח''ו...). אלא שאין צורך בפלפולים מחודדים. הרמב''ם פוסק להלכה בכמה מקומות את הדין הידוע ממסכת כתובות ''הכל מעלין'' וראה למשל בסוף הלכות עבדים (וראה גם בהלכות עבדים בשו''ע יורה דעה). שם כותב הרמב''ם שדין זה נוהג גם כיום שהארץ בידי עכו''ם.
ועוד משהו, גם לסוברים שאין דין כיבוש הארץ בימינו - זה נכון לכיבוש אקטיבי (כגון שחרור עבר הירדן המזרחי מידי המשפחה ההאשמית השולטת בו כיום). אין לזה ולא כלום עם מסירת שטחים שכבר בידינו, גירוש יהודים שגרים בהם עשרות שנים והחרבת יישוביהם כדי למסרם לאויבינו. שום פוסק לא היה מתיר זאת על סמך דעת יחיד שכיבוש הארץ אינה מדאורייתא לדעת הרמב''ם. גם אם אין מצוות עשה של כיבוש הארץ, לאו ד''לא תחנם'' מי התירו לך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שערי תירוצים לא ננעלו
איש יהודי,
ירושלים,
25/10/04 22:29
|
במקום לדקלם את התירוצים הקבועים כדאי קצת ללמוד את החומר. אין לרמב''ם שורש באמונה שנקרא 'ארץ ישראל', זו תפיסה של הרב קוק ולא של הרמב''ם. להיפך על פי הרמב''ם ארץ ישראל היא אמצעי בלבד לקיום המצוות ולימוד תורה, ואינה בעלת ערך עצמי, כפי שהוא עצמו כותב בכמה מקומות . ולכן אין מצווה כזו בראייתו וודאי שאינה 'שורש כללי'.
על כן לא מדובר בהשמטה אלא בהחלטה. דברי ה'מגילת אסתר' לא נידחו פה אחד, אלא היו מי שחלקו על כך כולל הרמב''ן, המצוטט שוב ושוב במרכז הרב. בשורה התחתונה יש כאן מחלוקת בין הרמב''ן לרמב''ם. הרב ישראלי בניגוד לדבריך, אומר דברים דומים ולא בא רק 'ללמד זכות' על בעל 'המגילת אסתר'.
איסור 'לא תחנם', מתבטל בפני שיקולים מדיניים כלליים הנוגעים לפיקוח נפש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן לא כוחוות
חשוך מודרני,
25/10/04 11:41
|
רוב הרבנים החתומים על בעד סירוב פקודה אינם מוכרים לי. מי זה הרב מלמד? מי זה הרב שפירא? מי זה הרב לבנון ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קצת הסבר קצרצר
ירון,
חיפה,
25/10/04 12:50
|
הרב מלמד (ישנם שני אחים כל אחד ראש ישיבה וקרא לסרב פקודה, אחד מבית אל והשני מהר ברכה) מאוד מפורסם מרבני יש''ע ומערוץ 7 ורב ספרים. הרב שפירא (גם כאן יש כמה בשם זה שקראו לסרב וננחש למי כוונתך) הינו מופלג בשנים והינו ראש ישיבת מרכז הרב (קוק) בירושלים שהינו הישיבה (בהא הידיעה) ומראשוני הישיבות הגבוהות הציוניות דתיות בארץ וממנה יצאו רוב רבני הציונות הדתית של היום (כדוגמת הרב צפניה דרורי בקרית שמונה ועוד רבים). הרב לבנון (גם כאן יש יותר מאחד וננחש כוונתך) הינו מראשי רבני יש''ע ומקומו באלון מורה, וותיק ההתנחלויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרבנים מלמד הם אב ובן
ל"ת
נא לדייק,
בודק דבריו,
25/10/04 20:55
|
|
 |
תלמד ותדע
אריאל,
מרכז,
25/10/04 12:47
|
האשמה בבורותך היא רק שלך ואנא אל תפרסם אותה בציבור. כרגע אנחנו חושבים שיש לך קצת שכל. וקצת ברצינות הם גדולי התורה של דורנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמך נאה לך ואתה נאה לשמך
אודי,
25/10/04 11:20
|
|
 |
איך אתה מעז?
שלומי,
25/10/04 10:52
|
אם לרבנים יש מחולקת, מה אתה דוחף את הראש ביניהם? מה הידיעות שלך לעומת רוחב ידעתם? איך אתה מעז לקרוא לרב שרלו שליט''א, למשל, רב סוג ד' או ד'?! תן לרבנים להכריע לפי שיקול דעתם, ופעל לפי הרב שלך. אל תוציא לעז ואל תזלזל בכבוד ת''ח. הבהרה: אני עצמי בעד סרוב לפקודה הבלתי מוסרית והבלתי חוקית של עקירת יהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרב שרלו יוצא דופן
אריאל,
מרכז,
25/10/04 12:49
|
אבל רוב הרשימה היא של מורים בישיבות תיכוניות ולא של משפיעים על הציבור בזכות ידיעותיהם או אישיותם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במקום שיש חילול השם...
חשוך ימי בינימי,
25/10/04 12:29
|
אין חולקין כבוד לרב.
ובפרט כאשר ''רבנונים'' למיניהם, נערים חצופים שלא הגיעו להוראה ומורים (ואני כותב זאת על סמך היכרות אישית עם כמה וכמה מהם!) הם הגורמים לחילול השם, מגלים פנים בתורה שלא כהלכה וחולקים על רבותיהם שלהם לשם פרסום, רייטינג וריקודי ''מה יפית'' בפני השמאל והחילונים. ''רבם דקרו?''.
אשר ליובל שרלו, לדעתי לכנותו רב סוג ג' זה לא זלזול אלא מחמאה שספק אם הוא ראוי לה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסגנון שלך 'חשוך' מתאים לשמך
איש יהודי,
ירושלים,
25/10/04 22:05
|
|
 |
די ללשון הרע על הרב שרלו
ל"ת
אדם פשוט,
ניפגש בעוה''ב,
25/10/04 20:56
|
|
 |
תגובות של יהודים
שלו,
25/10/04 16:09
|
אני קורא את תגובות היהודים הדתיים ושואל את עצמי איזה מכנה משותף יש לי איתכם?????? לא מעונין להיות חלק מכם,ולא רוצא אתכם בקירבתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מלחמת קיום של הדמוקרטיה
המפסיד,
25/10/04 09:17
|
דמוקרטיה היא סוג של פשרה רעועה הזקוקה לתמיכת הכל כאשר חלק מהעם שובר את הכלים יתכן וגם אחרים יעשו כן - ומכאן הדרך קצרה לאיבוד המרקם והדמוקרטיה חבל ששרי ישראל (כולם) לא הבינו שאסור להשתמש באזרחים כערבון פוליטי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד ויש להסביר זאת
ירון,
חיפה,
25/10/04 12:55
|
הצרה היא שגם הציונות הדתית מבינה את זה ולכן נקרעת ממש. הרי זה יותר משאומרים לך לאכול חזיר ולהשתחוות לצלב או שהמדינה תתפרק! אומרים לך בפקודה תעשה ההפך מהערכים שלך והרבה מהמהות או שתשבור את העם. שלושת צלעי הציונות הדתית הנם עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. הקרע הינו ביסוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
פקודה בלתי חוקית בעליל
שי,
25/10/04 09:11
|
אסור למלא פקודה בלתי חוקית בעליל.
עקירת יהודים בגלל שרוצחים אותם, ונתינת בתיהם לרוצחיהם - זו פקדוה בלתי חוקית בעליל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם זו הסיבה לעקירה ?
לא מבין אותך,
25/10/04 13:43
|
ואולי שיקולים פוליטיים; ניתוחים מקצועיים; פרגמטיזם; בחינה צבאית; לחצים בינלאומיים; חוק בינלאומי; מסקנות והיקשים היסטוריים
תבחר , תרכיב , תוסיף , תשנה ...
אז עכשיו גם הפקודה היא בלתי חוקית בעליל ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן
שי,
26/10/04 08:14
|
מעניין שכל השיקולים שהזכרת לא היו קיימים אם ערביי חיפה היו עושים פוגרומים ביהודי חיפה.
אף אחד לא היה מציע משיקולים ביטחוניים לסגת מחיפה, אף אחד לא היה מציע משיקולים פרגמטיים לעקור את יהודי חיפה.
בטוח היו מוצאים פתרון צבאי בכל מחיר, כי הלב אומר שלעולם לא נברח מחיפה.
אותו לב מוכן לוותר על קטיף, וכאן נשאלת השאלה הגדולה - למה הצביעות ? למה אם יש פתרון צבאי - בכל זאת מעדיפים לעשות פשע מוסרי ולטרנספר יהודים נרצחים מביתם ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממתי אתה ממציא חוקים ?
siva,
25/10/04 13:34
|
מי שמחוקק במדינה דמוקרטית זה הפרלמנט ולא חבורת האייטולות . בינתיים מדינת ההלכה היחידה בעולם היא איראן ולחיות שם זו לא מציאה גדולה . מצידי אתה והרבנים שלך יכולים להגר לשם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא המצאתי אף חוק
שי,
26/10/04 08:15
|
בסך הכל אמרתי - שהתקבלה החלטה להורות על פקודה בלתי חוקית בעליל.
הגב לתגובה זו
|
|