 |
17.
תמיד נגד
כן לדברת,
העמק,
02/11/04 03:49
|
המורים נגד רפורמה בחינוך הסוורים נגד רפורמה בנמלים החשמלאים נגד רפורמה בחברתחשמל המרצים נגד רפרומות באוניברסיטה
בטח ,בוא נמשיך עם בתי הספר המחורבנים שיש עכשיו. מי שלא סבל בבית ספר שיקום!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
להיתנתק מלימור ליבנת חבלה!!!!!
ל"ת
אזרח,
01/11/04 19:54
|
|
 |
15.
שכחת את ההורים שתמיד אשמים בכל
ל"ת
שרון,
מרכז,
01/11/04 14:44
|
|
 |
14.
דוברת = נזק לדורות הבאים
עמיד,
נצרת,
01/11/04 14:41
|
הכתבה נכונה ב 100 % , דוח דוברת הנו הרס טוטלי למה שנקרא חינוך היום במדינה , חייבים להגיע למקבלי ההחלטות ולתקן בצורה יסודית ... וכל הצדדים והפקידים אשר נהנים מכל השחיתות ... חייבים להתעורר .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
ערכים בחינוך
יפה,
קרית ביאליק,
01/11/04 09:13
|
נכון, חשוב שהתלמידים ילמדו טוב. אבל, לא פחות חשוב זה שיצאו בני אדם. כאלה שלא מרביצים ולא משתמשים באלימות מילולית. האם הניהול הנכון הוא זה שיתן את הפיתרון והמענה לבעיה הזו? לא נראה לי. בדיוק כמו שאקמול לא יעזור לחולה סרטן. צריך וחשוב לתת חינוך ערכי לנוער. בזמני, כשלמדתי בחינוך הממלכתי החילוני קיבלתי שיעורים בתלמוד, במסגרתם גם קיבלתי כלים לחשיבה ולקנה מידה לגבי מה טוב ומה רע. השיעורים נלמדו ממש כמו בישיבה, בכל פרשיה דנו והתווכחנו ובעיקר נאלצנו לחשוב. מה מזה נשאר היום במערכת החינוך? לצערי, כלום.אז הנה עוד שיטה. אבל, אנשים חוששים שאם ילדיהם ילמדו תלמוד, אז הם חלילה וחס יחזרו בתשובה. ממה שאני יודעת, אף אחד מבני כיתתי לא חזר בתשובה. אבל מה שבטוח זה שאני קיבלתי חינוך. מה שבני מקבל היום , במערכת החינוך אפילו לא מתקרב לזה. החינוך היחידי שהוא מקבל זה רק מהבית. היום גדל בארץ דור שלא ידע את יוסף. לא מכיר את המסורת שלנו העשירה ומכיר רק את תרבות הצריכה וזה מעשה ידינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
השגיאה של המחנך
ש.ל.,
01/11/04 07:01
|
העולם לא מורכב מנקודת ראיה אחת, ובטח שלא רק מנקודת הראיה של המחנך. האמת מורכבת יותר והיא כוללת גם אילוצים של תקציב, איכות כוח אדם, מדיניות חברתית (הרצון של הציבור. שמעת עליו?). לחשוב שהחינוך הנכון מורכב מאיך שמחנך אחד (גם אם הוא מוצלח) רואה את העולם זה חוסר בגרות והבנה של תהליכים חברתיים, כלכליים וניהוליים. זילבר תתעורר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
הכל טכני בועדת דוברת? אז מה?
שוש,
01/11/04 06:56
|
גם הרכב שאתה נוסע עליו מביא אותך הביתה בגלל טכנולוגיה. גם הבטחון שיש לך במדינה הוא תוצאה של משהו ''טכני'', שיטות, כלים, נהלים, שימוש נכון בתקציבים, מינוי מנהלים ומפקדים נכונים... גם המשפחה שלך שורדת/משגשגת בגלל צעדים ''טכניים'': חסכון, סדרי עדיפויות, תכנון וכדומה. די לרומנטיקה הילדותית שאומרת תנו למחנכים לנהל. את זה ניסינו 50 שנה, ועם תוצאות לא ניתן להתווכח. מאז שנות השיבעים אנחנו רק בנסיגה. די להתכחשות להצלחה בכל תחומי החיים האחרים בהם מפעילים עקרונות ניהול. מחנכים פתחו את העיניים והפסיקו את רגשי הגדלות והנחיתות שלכם. יש לכם מה ללמוד מתחומי חיים אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
יופי זיבר! אתה תותח
שי גרכאן,
01/11/04 06:45
|
ומה עם כל 60 אלף המורים האחרים? האם הם תותחים כמוך? זה שאתה תותח לא אומר שמצאת את השיטה. עובדה. כמה תותחים כאלה יש? כלומר: תתעורר זילבר. החלום שלך על המורה כהעתק של ינוש קורצ'ק דומים לחלום של תעשיין שרוצה שכל פועל שלו יהיה א.ד. גורדון. זה ממש מגוחך. מה נשאר? ניהול! זה מה שנשאר. לא מנהיגות. נ י ה ו ל !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
האשמה במורות-מורים בלבד
מרק,
נתניה,
01/11/04 05:20
|
כמו כל הורה , יצא לי אישית להכיר אתהמורות של ילדי בעיקר בכיתות הנמוכות שדווקא שם נקבע העתיד. מה שראו עיני היתה קטסטרופה , לא פחות. חומר אנושי ירוד כל כך , שטחי כל כך ואפילו חסר השכלה.לא חינוך ולא מוטיבציה. לגמור יום עבודה ולרוץ הביתה. כמו במפעל תעשייתי. ויש לזכור שמורה הוא בקו החזית של מערכת החינוך , איתו בעיקר יש לתלמיד מגע והוא הנותן דוגמא אישית. הדבר היחיד שיעזור הוא מבחני מיון וקבלה קפדניים בסמינרים למורים בהם יושם דגש על המבנה הנפשי של המורה העתידי ובעיקר על נכונותו לא רק ללמד אלא בעיקר לחנך ולהשקיע מעצמו למען ילדנו ובסופו של דבר למען מדינתנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
ליברליות יתר!, היכן הגבולות?
אזרח,
01/11/04 02:59
|
מס 3 צודק, מספיק עם ההתחסדות, רק לשמוע את הממונה על זכויות הילדים במשרד החינוך מדברת על הפיתרון לאלימות : '' דברו יפה יותר לילדים''.... עודף ליברליות, כל הפרות הקדושות נשחטו. רוצים תפריט בבקשה: 1. כל בוקר מסדר דגל המדינה ושירת ההימנון .(רק בארה''ב מותר???) 2. מנהל שאינו חבר, אלא דמות סמכותית. 3. קימה עם כניסת המורה לכיתה. 4. תלבושות אחידות ללא יוצא מן הכלל, ללא נזמים וכיוצא בזה 5. בדיקת הכנת שיעורי בית יומית ע''י המורה 6. מידרוג לפי רמות - ''שמי שלומד לא ייתפס כנחנח'' ושהחלשים לא יחלישו את החזקים, מצד שני טיפול צמוד בחלשים - ההפך מאינטגרציה 7. ענישה אפקטיבית לבעיות משמעת - יותר אפשרויות ענישה למורים, כולל הטלת אחריות על ההורים ומצד שני טיפול פרטני בבעיות הגורמות לכך. 8. חינוך מוגבר לערכים, חברה, מדינה, התייבות, ציונות וכו. ועוד..................................
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
ומה כן?
אריאל,
חיפה,
31/10/04 22:43
|
מערכת החינוך הולכת ומדרדרת כבר עשרות שנים. הכותב אומר לנו מה לא יועיל. לא הצלחתי להבין מה כן (עד שמתחת לסיום מאמרו מצוין כי הכותב פיתח שיטה להעברה יעילה מאד של חומר הלימודים, כלומר לכותב יש מושג מה כן לעשות, הוא רק לא מפרט במאמר.)
נראה לי שכמה ''דברים חיצוניים'' בכל זאת לבצע, ובדחיפות: 1. להקטין משמעותית את מספר התלמידים בכל כיתה. 2. לברור את המורות החדשות בקפידה יתירה. (לחייב רמה גבוהה יותר - ולשלם יותר)
העלאת שכר כשלעצמה לא תביא תועלת, לפחות לא בטווח הקצר. מדי הרבה מאלה המלמדות כיום הגיעו למקצוע בידיעתן את השכר הנמוך מתוך פיתוי של שעות העבודה וימי החופשה. רמתן לא תשתפר עם השיפור בשכר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
האיש צודק!
גיל,
31/10/04 21:57
|
הביאו אור אל החושך, פתחו את הלב ואת הראש. באלימות לא תגרשו אלימות ובטח לא בבכי תמידי על המצב! קומו מוריי ישראל, קומו ועשו מעשה כל אחד בדרכו שלו. הפנימו את העובדה שאתם מחנכיי הדור ואתם מעצבים את דמותה של החברה הישראלית לשנים הבאות! עזבו אתכם משיטות לימוד וטכניקות הוראה בסופו של דבר כולנו בניי אדם. השתמשו ברגש ובאינטואיציה ככלי תקשורת עם התלמידים ותראו שינוי מיידי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האיש קשקשן
קיש קש,
02/11/04 04:30
|
|
 |
חכינו לשינוי הזה 30 שנה
שוש,
01/11/04 07:04
|
טוב. אז קראת למורים להשתנות. אז מה יהיה עכשיו? ומי הפריע להם להשתנות עד היום? ומה יגרות להם להשתנות מהיום? תמשיך לחלום!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
דו''ח ועדת דוברת הוא התחלה
חנה,
31/10/04 20:56
|
אם המשכורת תגדל גם המוטיבציה מעניין כמה שילמו 7000 התלמידים למען האמפתיות....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
אם כבר יש לך במה - תפרסם עצות
ל"ת
למורים,
חברי האונים,
31/10/04 17:45
|
|
 |
3.
גליתם את אמריקה
מורה לשעבר,
31/10/04 16:28
|
היתה לנו מערכת חינוך למופת בזמני (סיימתי לפני 42 שנה). אז מה קרה בינתיים ? הוכנסו כל מיני דברים דביליים כמו ''כל אחד יכול'', כיתה הטרוגנית, יועצות ששולטות בבית הספר תוך כדי סרוס המורים,אוסף של בעלי תפקידים שמפריעים יותר מאשר מועילים, שיטות לימוד ''חדשניות'' ועוד ועוד. מספיק לחזור 50 שנה אחורה (קדימה) והעסק יעבוד גם בלי עיצס גיברס כמו דוברת ושאר ירקות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
זילבר שלימד ערבית בתיכון ט'?
michael,
tel aviv,
31/10/04 15:51
|
אם כך, אתה יורד כאן על תלמידתך לשעבר רונית תירוש (שלום)? פשש... נראה לך שמה שלא הצלחת להעביר לה ב3 שנים 6 שעות בשבוע תצליח להעביר ב300 מילה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה יפה
ל"ת
חנה,
31/10/04 20:55
|
|
 |
1.
מערכת החינוך זקוקה לשינוי
יעקב,
דרום,
31/10/04 15:00
|
אבל השינויים שמציעה ועדת דוברת הם רק שינויים אירגוניים, שבמקומות אחרים בעולם לא כל כך הצליחו. ועדת דוברת לא הסתמכה במסקנותיה על מסקנות מחקרים בחינוך שנערכו בישראל בעשור האחרון. מכאן שהתוצאות של השינויים לא ברורים ומסתמכים על תחושות בלבד. תוסיפו לכך בעיות תקציב ונראה לי שהתוצאה תהיה יישום כל ההצעות שחוסכות כסף ואי יישום של כל ההמלצות שצריכות לעלות כסף רב. כדברי האימרה: EDUCATION IS EXPENSIVE? TRY IGNORANCE!!!
הגב לתגובה זו
|
|