 |
75.
השגריר יוותר על אזרחות גרמנית.
yyyy,
29/11/04 08:30
|
...''השרים לפיד, פורז, לבנת ושלגי התנגדו בישיבת הממשלה לאפשרות שדן אשבל יתמנה לתפקיד בגלל אזרחותו הגרמנית. לפיד העיר: ''כנראה שהוא חושב שיהיה עוד פעם אנשלוס והאזרחות תסייע לו''. רק כשאשבל וויתר על האזרחות - המינוי אושר. גורמים במשרד החוץ זועמים: ''האם נתניהו, בבואו לתפקד כשגריר באו''ם, נדרש לוותר על אזרחותו האמריקנית? יש שרים שרק אומרים להם 'גרמניה', והם כבר נעשים אדומים'' ...'' דיאנה בחור-ניר .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
74.
אם זאת ארצך, אז איפה ארצי?
ל"ת
פלשתיני,
28/11/04 11:39
|
|
 |
73.
הבהרה והתנצלות.
דוד כהן,
27/11/04 09:33
|
חלק מהמגיבים גרמו לי להבין כי דברי לא הועברו באופן ברור, ויש לי צורך להבהיר את כוונתי ואף להתנצל בפני אותם חבר'ה שאולי נפגעו מחוסר בהירות זה.
דברי לא הופנו אל אותם אזרחי ישראל בעלי אזרחות נוספת שלא נולדו בארץ. אני גם לא חושב שיש לאדם כלשהוא,בטח לא לי, העמדה להטיף מוסר למי שירד מהארץ, בטח ובטח לא למי שעשה זאת מתוך דאגה לעתיד משפחתו. אני אפילו חושב שיש מקום לשקול מתן זכות הצבעה לכל יהודי הגולה.
את דברי כוונתי אל אותם ישראלים בכל רמ''ח איבריהם,דור שני ושלישי ליוצאי מדינות אירופה, שאין להם דבר וחצי דבר באירופה.לדעתי,העובדה שמאות אלפים מהם טרחו להשיג אזרחות זרה מלמדת על חוסר האמון שלהם במדינתם,תוצאה של הנהגה בעיתית ומציאות קשה ומתמשכת. ולהנהגה ללא טוהר מידות וללא יעד ברור ,אין את האומץ או את היכולת לדרוש מאזרחיה יותר מחויבות למדינה בה הם חיים.''מעגל קסמים'' שכזה.
כן,בעיית ''איסוף הדרכונים הזרים'' היא רק הסימפטום ולא גורם המחלה אבל גם נגדה אפשר וצריך,לדעתי,לצאת. גם לבעיה זו יש השפעה על יכולת העמידה הלאומית שלנו , אם מול המיתון , אם מול בעיות הביטחון מול שכנינו הקרובים ואם מול האיומים האסטרטגיים המתבשלים משכנינו היותר רחוקים.
מקווה שסלחו לי אלו שנפגעו שלא בכוונה , ומאלו שכן בכוונה אני כנראה אאלץ להמשיך לחטוף...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
72.
ב''ה שיש לי אזרחות נוספת ,זכיתי
ל"ת
אזרח,
ירושלים,
25/11/04 21:59
|
|
 |
71.
Taking advantage of opportunit
Israeli abroad,
Israel \ USA,
25/11/04 14:59
|
I have a dual citizenship and every time I go to vote I do NOT have in mind: It does not really matter what I vote since I don't have to deal with the consequences. I served in the military although I know a lot of Pure Israeli girls that did not. I currently getting my education in the US, and I will move back when I am done, which is better for Israeli economy since as a student you just take away from the economy. So, I am a better Israeli citizen then you are. Taking advantage of good opportunities is something that will get society better off, and should be done.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
70.
הצעה חמודה
ניר,
24/11/04 21:46
|
אבל מאוד נאיבית.
ראשית, אין דרך מעשית (או חוקית, לדעתי) לדעת אם לאזרח אזרחות נוספת.
חוץ מזה, ההשלכה תהיה מאות אלפי אזרחים שפשוט יוותרו על האזרחות הישראלית. ולמרבה הצער, אלו האזרחים במדרגות המס הגבוהות יותר. כך שהחלשים והנשארים רק יפסידו שוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
69.
להגיב לעניין ולא להיתפס לקטנות
בר כוכבה,
גרמניה,
24/11/04 09:01
|
כהן נגע בבעיה אמיתית .ורואים לפי המודעות בעתונות מי שבוחר לתקוף ולא לעניין מתבקש לא ניתן לברוח מהעובדה שהמציאות שהישראלי רץ אחרי דרכון זר . מה יש לצבר דור שני בארץ עם רומניה ?אין לו כלום , כנראה הבעיה טמונה למשל בכיתוב בארץ רק לקרוא את התגובות התשובות כבר בפנים . הטעות שלכהן זה שהוא דיבר על הנושא מבחינה אישית אז כולם תוקפים אותו ולא את הנושא אגב כיתוב הוא רקנקודה אחת כלכלה ,חברה ,ביטחון ,מדינה דו לאומית בדרך ,ישראלית ולאו דוקא יהודית ,שכנים בעיתיים בעיות דתיות עדתיות , ועוד כל זה מביא למחשבה אולי דרכון נוסף ומי שלא יכול לקבל יש לו תהיות אני מבין אותו מאד .אגב אני חי בגולה ומסתדר עם דרכון ישראלי .ואני חי פה כי ברחתי מהשכן הרע המוסלמי אבל הוא כבר פה וגם בניו יורק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
68.
ציוני אמיתי - הכל כחול לבן
אלמונית,
הרצליה,
24/11/04 08:48
|
זה משהו נדיר. עוד לא שמעתי מאף אחד שרוצה רק ישראל. כל הכבוד. אני נתקלת באנשים שמוציאים אזרחות זרה כדי לפטור את בניהם מצה'ל. גועל נפש נכון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
67.
איש קטן טיפש וצר עין
ל"ת
ישראל ישראלי,
24/11/04 08:14
|
|
 |
66.
לדויד כהן
מירי,
רמת אילן,
24/11/04 07:25
|
למה לעזור לשכבות החלשות? שממשלת הליכוד שלהם תעזור להם. הם מצביעים רק ליכוד, כל העניים והדפוקים, עד שלא יפסיקו בהצבעה האוטומטית שלהם, הליכוד ימשיך לשלוט, עם כל השחיתות שלו , עם כל הכיעור והשקר. ולכן, מובן לי לגמרי שאנשים אינם רוצים להתנדב ואינם רוצים לשרת. מי שיש לו אפשרות, סבבה לו, שיקח דרכון זר. הלוואי עלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
65.
ישראל כבית כלא
יניב,
תל אביב,
24/11/04 07:19
|
אין זה מפליא שאנשים מרגישים מחנק ומארגנים לעצמם דרכונים זרים. התחושה היא שפוליטית אי אפשר לשנות כלום, הליכוד היה והליכוד יהיה, מספיק טפשים מצביעים רק ליכוד, גם כשמחרבנים להם על הראש. המדינה נראית יותר ויותר כמו רפובליקת בננות עם אזרחים עייפים ושלטון חוגג ולכן, מובן לגמרי שאנשים חושבים רוצים לשריין אופציה לעזיבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
64.
you wish
gina,
canada,
24/11/04 05:31
|
|
 |
ושניים מהם שלרוסיה /אוקראינה
ל"ת
שווה לזבל,
24/11/04 06:34
|
|
 |
63.
תגובה עניינית
רון,
24/11/04 03:17
|
1. בחירות - לא יודע מה איתכם אבל אני שמתי לב שללא קשר לראשי המדינה התוצאות ממשיכות להיות אותן תוצאות, אז מה זה בעצם משנה מי נבחר? 2. בחירות - האם כל אזרחי מדינת ישראל בוחרים? בשם הדמוקרטייה הרבה לא בוחרים...האם כל אזרח ישראלי השוכן במדינת ישראל הוא אכן אזרח נאמן.....הוא אכן בעל זכויות בחירה רמות יותר מאזרח ישראל בגולה? 3. אוי כמה ישראלים נאמנים אני מכיר.. שלא שירתו בצבא...אוי כמה אזרחים נאמנים אני מכיר ...שלא שירתו במילואים אוי כמה שהם אזרחי מדינת ישראל הנאמנים. 4. בעלי ההון - לא זוכר שבעלי ההון קיבלו את הכסף במתנה הם עשו, התאמצו, יזמו, הסתכנו והצליחו.....למה צריכים הם להיות אלה שיגשרו על פערים חברתיים? האם זה לא תפקידה של הממשלה? אגב שמועה קטנה אומרת שרבים מהם עשו את הונם תוך שהות ארוכה מאד בחו''ל....המממממ. 5. ''אזרח נשאר'' - אולי צריך לחוקק חוק שעל אזרח ישראלי חל איסור לרדת מהמדינה...אולי בשם הדמוקרטייה? הדבר האחד והיחיד שצריך לקרות הוא שמדינת ישראל וממשלתה תעשה קצת יותר כדי לגרום לכך שפשוט יהיה כדאי יותר לחיות במדינת ישראל(הרי מרבית היורדים עושים זאת בשל צורך כלכלי) למה למשל שלא להוריד מיסים על רכישת רכב...... הפחתה ניכרת בתשלומי מיסים......שכר לימוד...ימי מילואים..ועוד הטבות משמעותיות. (נא לא לספר שזה כורך המציאות) היורדים - חיי היורד לא קלים הם...בצד ההקלות יש קושי עצום, ריקנות וגעגועים איומים לחברים, למשפחה, לשפה...לארץ......מי שמכיר...יודע שלחיים מחוץ למדינת ישראל יש שני פנים ....הרווח וקלות כלכלית ...יחסית(הצד הטוב) געגועים והקרבה (הצד המאד רע)....בדרך מאד מוזרה החיים בחו''ל הם הקרבה אישית גדולה מאד המהווה צעד של חוסר ברירה למען שיפור המצב הכלכלי ושיפור הסיכויים, לא יותר מזה.
לסיום ...מיסים?? כואב לומר אבל הגרים במדינה אחרת משלמים מיסים למדינה בה הם חיים.....למה? למה? הנה הם תורמים לכלכלתה של מדינה אחרת..למה? תשובה: שוב משום שכאן במדינתינו קשה , קשה, קשה מאד להתקדם...קשה אולי היא מילה פשוטה....המצב כמעט בלתי אפשרי...הגיע הזמן שפשוט תתחיל להתבצע חשיבה וחריש עמוק בממשלת ישראל - התמקדות רצינית בנושא ועשייה משמעותית ביחס למטרה עליונה..מטרה לאומית: ''כיצד משאירים את תושבי ישראל במדינת ישראל'' ''כיצד מחזירים את היורדים'' זו מחוייבת להיות מטרת על לאומית עוד לפני שלא ישארו כאן חבר'ה טובים!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם ידעת כמה אתה צודק
ע,
24/11/04 04:18
|
אני מבין לליבו של כותב הכתבה אך לצערי עובדות החיים הן קצת אחרות. כיום במידה ובחור או בחורה צעירים רוצים להגשים חלום (כמו ללמוד רפואה) כמעט ואין להם דרך לעשות זאת בארץ, לצערי (ואפילו בהרבה מיקירים להיות הבן או הבת של גם לא עוזר) פשוט אין מקום. ואז עומדות לפניהם שתי אפשריות האחת לוותר והשניה להגשים את החלום (הדרך הכל כך ישראלית...שלמדת כשהיתה בקורס קצינים ,תמיד יש תקווה,הרבה עבודה קשה, עקרבה ויהיה בסוף בסדר) וכשנוסעים לחול איו מה לעשות הרבה יותר פרקטי שיש דרכון/דרקון מקומי זה חוסך כל כך הרבה בירוקרטיה,כסף וזמן (עצוב אבל נכון). העצוב הוא שמדינת ישראל מפקירה את ילדיה. אם היתה יודע כמה חברים ומכרים שלי התחתנו עם גוייות היתה נחרד. רובם דרך אגב מלח הארץ,ששירתו בצבא,אותם אלו המוגדרים מוחות שברחו, שהריחוק, הבדידות,הבורות החילונית שהושרשה בנו בנושאי יהדות ותחושת ההפקרה שנותנת המדינה גרמו להם להשבר. ולנהוג בדרך הטבע ולהקים בית אך לצערינו לא בישראל. קח לדוגמה את הונגריה קיימת קהילה אדירה של לפחות 2500 ישראלים רק בבודפסט! רובם חברה צעירים בראשית דרכם שאין להם סיכוי בארץ לא כי הם לא טובים אלה פשוט אין להם את האפשרות להתחיל בארץ. למזלנו הרבה חוזרים אבל לא כולם..... וכל זאת כי מדינת ישראל הפקירה אותם ויש בינהם לוחמים,קצינים אנשי יחידות מובחרות, נכי צהל ומשפחות שכולות שמשלמים מחיר מאוד יקר של ''לך לך'' מארצך,מולדתך,מעירך,משפחתך, מחברתך אלו אבל בכפם. הדרך היחידה למנועה מצב זה היא רק ע''י נתינת האופציה להתחיל בארץ. אבן אחת שטיפש זרק לבאר עשרה חכמים מנסים להוציא... בואו לא נזרוק את האבן לבאר .....ואז לא יהיה יותר צורך בדרכונים זרים ......כל טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
62.
המשך החזקת השטחים תביא לאבדון
אין ברירה,
24/11/04 01:19
|
|
 |
עם שטחים ובלי שטחים
ישראלי,
ישראלללללללל,
24/11/04 09:00
|
קיומנו פה בסכנה.רק תממים חושבים שהשטחים הם הבעיה אנחנו הבעיה שלהם שאנחנו פה .מתי תבינו את זה אנחנו לא בשוויץ תתחילו לחשוב כמוהם ולא כמו אירופים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
61.
אתה טוען שאתה לא צר עין?
דרור,
24/11/04 00:23
|
הרי אתה מקנא ולא יותר. מה זה מפריע שלאחרים תהיה אזרחות כפולה שתסלול עבורם את הדרך לחיים טובים יותר( או פחות, אבל זה עניינם שלהם ולא של אף אחד אחר)? אתה מזכיר לי את הסיפור על שני השכנים ששנאו אחד את השני שנאת מוות עד שהאחר מצא מנורה ישנה ושכשיצא ממנה השד ואמר לו כי ימלא את כל מבוקשו אך לשכנו השנוא ייתן כפול, הוא ביקש מהשד שיוציא לו עין... תפסיק לקנא וחיה ותן לחיות! תתעסק בענייניך שלך ולא למה לדעתך לשכן שלך הדשא ירוק יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
60.
מאמר פאשיסטי ועדתי-הכותב קנאי
מיטל,
23/11/04 23:47
|
אם המדינה עסוקה בקידום חברי מרכז ליכוד, שחיתות, תשלום קצבאות למגיע לי ואוכלי חינם אז שתמשיך לחפש אותי בסיבוב. ניכר שהכותב יוצר פרובוקציות זולות באמצעות דעות פאשיסטיות שלא קיימות באף אחת ממדינות אירופה הנאורות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
59.
Jealousy talks!!
ל"ת
Liat,
USA,
23/11/04 22:46
|
|
 |
58.
הרעיון שלך יסגור את הדרך חזרה
בועז,
23/11/04 21:48
|
רוב הישראלים שירדו מהארץ, ואני בינהם, לא ''ירדו'' בכוונה תחילה. כולנו רק באנו לכמה שנים מטעם העבודה, לימודים או סתם סקרנות. אחרי כמה שנים אנו מגלים שבעצם יותר פשוט להשאר פה מאשר לחזור לארץ. לי אף פעם לא הייתה כוונה לרדת מהארץ, שירתתי 6 שנים בצבא ואני אוהב את הארץ. מידי פעם אני חושב לחזור, ועולים השיקולים בעד ונגד. ההצעה שלך תגרום שזה יהיה מובן לכל מי שחושב לחזור, שפשוט זה לא יהיה כדאי. הרי זו הסיבה שיש הקלות לתושב חוזר. תמצא לי ישראלי אחד שיעדיף הקלות במיסים על פני אזרחות אמריקאית, או גרין כארד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפילו יותר מכך
ששון,
24/11/04 00:41
|
אני מכיר המון ישראלים שמעדיפים אפילו לחיות בארה''ב כמהגרים לא חוקיים מאשר ''הטבות המס'' שתעניק להם מדינת ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
57.
but this is the onlee place th
marcy,
new york,
23/11/04 21:12
|
|
 |
56.
האם באמת אין לנו ארץ אחרת?
יוסי,
מדינת ישראל,
23/11/04 21:06
|
מי שיכול להרשות לעצמו ללכת לגור ולחיות בכל מקום על פני כדור הארץ שיעשה זאת כל זמן שהוא עדיין יכול לעשות זאת.
במדינת ישראל של היום חיים רבים מאוד-מאוד שהיו בשמחה רבה עוברים לחיות בקרקע שמתאימה להם יותר, אך לא יכולים לעשות את הצעד הזה ממניעים כלכליים - הם על הפנים.
אני קורא להם ''אסירים בציון''.
גם לי הורי ז''ל , ניצולי השואה סיפרו אל תוך הוריד את הסיפור שאין לנו ארץ אחרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
הבעיה-השחיתות
אזרח,
מרכז,
23/11/04 21:02
|
באם המלחמה בפשע לא תגבר -אנו בצרה גדולה.
באם המנהיגים שלנו לא ישנו מדרכם הרעה --אנו נידרדר כמו לאחת ממדינות ערב.
ולכן היעד העיקרי- מדינה ערכית ומוסרית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
54.
תודה
דוד כהן,
23/11/04 19:48
|
תודה לכל המגיבים,לטוב ולרע בסך הכל ניסיתי להעלות לדיון נושא שהתריד אותי,והיה פה סוג של דיון. חבל שחלק מהמגיבים ירדו לפסים אישיים מידי ונמוכים מידי,אבל זה היה צפוי לא ? אני מבין שיש חבר'ה שממש מאוימים מהמחשבה להיות ''סתם ישראלים'' ,האמת,אני מבין למה. ולסיום - תגובה טרחנית למגיב טרחן : יקי,יקירי,מתגובתך מס' 48 אני מבין שאתה לא מייחס לי ידע רב מידי בתולדות עם ישראל ... חשבת שאולי פשוט נפלה איזו ''פסיק'' בעריכה ...? כנראה שישנם פה אנשים יותר משועממים ממני ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדוד כהן
תרצה,
24/11/04 18:04
|
נושא יכול רק להטריד אותך - לא להתריד אותך. ופסיק, יקירי, פשוט נפל - לא נפלה. מציעה כי תלמד מעט דקדוק טרם תשתף את הקורא בדעותיך הנעלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טודה לך
נווה,
24/11/04 22:40
|
|
 |
I HAVE A FEELING THAT YOU ARE
RIDING THE EDOT,
23/11/04 22:31
|
ISSUE. ASHKANZI LUKY AND SFARADI MIS-KEN, EVEN A 2ND PASSPORT HE CAN NOT HAS.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללא ספק הטור הכי טוב
שני,
23/11/04 20:38
|
שהיה עד היום בקול העם. שיחקת אותה דוד, אל תיקח אישית כלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
53.
I WILL GIVE BACK MY 2ND DARKON
AND U WILL,
23/11/04 19:23
|
|
 |
52.
למה להכליל???
אזרח צרפת,
23/11/04 19:04
|
אני בעל אזרחות כפולה ולמרות מה שאתה חושב הייתי קצין בגבעתי, אני עושה מילואים כל שנה, למדתי ואני עובד בארץ!!! אז למה סתם לקשקש בשכל? זכותו של כל אדם להיות בעל אזרחות כפולה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
אולי יש יותר לעבוד על פיתוח
ניקו,
ת''א,
23/11/04 18:38
|
המדינה מבחינה כלכלית ובטחונית וחברתית ולפני שנשקול לוותר על הדרכון הזר. במצב כיום של המדינה, מי שלא מנצל את הדרכון הזר שלו פשוט מטורף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
אפילו למועמד לרוהמ אזרחות ארהב
אזרחית שפופה,
23/11/04 18:21
|
ברור שהסיבה הלא מודעת לתשוקה לאזרחות נוספת על זו המובנת מאליה, הישראלית, היא הפחד שמא נאלץ לברוח מכאן כשהחיים יהפכו לבלתי נסבלים, או בלתי אפשריים. לפני 60 שנה היה דרכון זר או ויזת הגירה הסיכוי היחיד ליהודי אירופי להנצל מהתופת. זה פשוט בגנים שלנו. אך תנוח דעת הכותב. לא רק ישראלים נדבקו בקדחת הדרכונים הזרים, ואין בזה בעצם כל רע, כל זמן שאינך אזרח של שתי מדינות הנתונות במלחמה הדדית. ואגב, הידעת שלטוען לכס ראש הממשלה מיסטר ניתאי, הידוע גם כבנימין נתניהו, אזרחות אמריקאית, ואם זה אינו מפריע לך מה לך כי תלין על ישראלי מהשורה. ואגב, יקה הוא כינוי בלעדי ליוצאי גרמניה ובקושי גם אוסטריה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
לכל החכמים בלילה,עם האזרחות
הנוספת,
23/11/04 18:01
|
נא להעיר עיניכם, כמוכם יש לי דרכון נוסף ובחרתי לגור בישראל,משום שבחו''ל לא מחלקים בחינם שום דבר חוץ מאנטישמיות. כן,אל תקפצו,מי שנתקל בזה יהיו ילדיכם עם ילדי השכונה,לא אתם,כי כשבוגרים לומדים להיות פוליטיקל קורקט. לא מחלקים ג'ובים לאף אחד ויוקר המחיה הוא בהחלט לא נמוך מישראל. חייבים גם לבחור (ברוב המקרים) חוג חברתי מהקהילה היהודית שמונה ביום טוב 200 משפחות. נכון,אולי יהיה לכם גם חברים נוצרים שצריכים אותכם כעלה תאנה,של ''יש לי חברים יהודים,בנוסף לחברים הלסבים,הומואים .'' רדו מן העצים,בארה''ב עובדים מאד קשה בשביל הכסף,ישנם רציחות ושודים מזוינים,מפני שלכל אחד יש אקדח,ובנוסף ארה''ב היא ממש לא ארץ סוציאלית.
לכל חסרי הדרכונים אין לכם על מה לקנא,ולו לרגע קט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
you are right.
dan,
usa,
23/11/04 22:00
|
you work hard(very hard),you make aliving. nothing is free but it is affordable and accessable.
aman does not need much, work food,and RESPECT, wich we don't get much in our beautifull israel.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
הייקים מרומניה...
יקי,
ראש פינה,
23/11/04 17:57
|
|
 |
47.
אולי תלמד משהו מז'אן ז'ק רוסו
michael,
tel aviv,
23/11/04 17:44
|
הפילוסוף רוסו אמר כבר במאה ה-18 שקיומו של עם וקיומה של מדינה הם פועל יוצא מההסכמה של אוסף של אזרחים יחידים. זה היה רעיון מהפכני לדורו שהאמין שהמדינה ומי שמולך בה הם רצון האל, הגורל היסטוריה וכיו''ב. קיומה של המדינה תלוי ברצונם של אזרחיה. אם יהיה לאזרחים טוב לחיות בה היא תתקיים ולא, היא תחדל. זכותו של כל אדם לחפש את הטוב ביותר עבורו ואם המדינה לא מספקת לו את צרכיו האלה, אתה ואני וכולנו יכולים לבוא בטענות רק אל עצמנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד!
רון,
24/11/04 02:51
|
אין מילים תגובה עניינית ומצויינת - בלי קשר להסכמתי או אי הסכמתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דרכונים
ר,
ישראל,
24/11/04 07:30
|
|
 |
46.
למה להשאר בארץ?!
אמיר קוזינסקי,
גרמניה,
23/11/04 17:08
|
כמי שעזב את מדינת ישראל לפני 12 שנה... ישר אחרי הצבא (חובש קרבי בצנחנים) אני יכול לספר ולומר, שלא היתה לי כוונה לעזוב לתמיד... אני רק נסעתי ללמוד אחרי שלא קיבלו אותי ללימודי רפואה בארץ. בגרמניה הלימודים הם בחינם (גם לזרים! אין צורך בדרכון גרמני...) וברמה גבוהה! אם היתי מתקבל בארץ, לא הייתי כאן היום! מצד שני... מזל שלא התקבלתי בארץ, כי אחרי שסיימתי את לימודי הבנתי שאין לי לאן לחזור! זו לא אותה מדינה שעזבתי לפני 12 שנה! זו מדינת עולם שלישי שנשלטת על ידי קיצוניים וחרדים. אין סיכוי לשלום, אין ביטחון ואין עתיד! בקיצור, מי שרוצה (עושה בשכל) ועוזב! עם או בלי דרכון זר...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם היהודים בשנות ה30 דיברו כך
עושה מיל בכיף,
ישראל,
24/11/04 09:09
|
גרמניה מדינת התרבות .רק מה שהמגולחי ראש הנאצים יעלו ואף מדינה בעולם לא תרצה לקלוט אותכם השחצנים ויהירים אל תבקשו מאתנו עזרה אבל מה אנחנו יהודים לא מפקירים אחים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא עשית יום 1 מילואים
אורית העפולית,
ישראל,
23/11/04 19:02
|
|
 |
אז?
רון,
24/11/04 02:52
|
מאמין בלב שלם שאם לך היית ניתנת הזדמנות גם אתה לא היית עושה מילואים. עניין פשוט של קנאות נטו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
bla bla bla
dan,
usa,
23/11/04 22:03
|
|
 |
after 12 years
EYAL,
AMSTERDAM,
23/11/04 18:30
|
After 12 years you are still interesting of what is going on in this '' 3rd world country''??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
stupid suggestion
007,
london,
23/11/04 17:07
|
Amigos, I have a feeling you need take a cold shower and relax
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
הקנאה והשנאה מעבירים את האדם..
חנה,
היכן שהמצפון,
23/11/04 16:51
|
מדעתו כדאי שתבדוק אם לא עינך הצרות הן שגרמו לכתיבה זו. למד אם קיבלת אמור תודה ואם לא לא נורא בפעם הבאה אני בטוחה שתקבל אזרחות עירקית (לכשיבוא היום) עיני האשכנזים לא תהינה צרות בך כמו שעינך בהם. חבל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
האומנם עינך לא צרה?
חנה,
23/11/04 16:45
|
בחן את עמקי לבך וענה על השאלה נראה לי שאם תפשפש עמוק בנבחי לבך תגיע למסקנה אחרת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה הכוונה?
גילי,
רחוק,
23/11/04 18:03
|
|
 |
42.
בדיוק.תכביד על בעל הדרכון הזר.
רונן,
23/11/04 16:41
|
|
 |
41.
מה הטלפון שלך, אחי?
ל"ת
אלי,
רמת השרון,
23/11/04 16:17
|
|
 |
40.
צודק! גבר! גם חמוד
ל"ת
גליה,
ירושלים,
23/11/04 16:16
|
|
 |
39.
בחיים לא שמעתי כאלה שטויות
גג,
מרכז,
23/11/04 15:53
|
אני חושבת שההפך הוא הנכון, צריך לתת הקלות מס לאלה שיש להם אפשרות בריחה מפה ובכל זאת הם נשארים. לי יש דרכון אוסטרלי, האם העובדה שאני לא צריכה ויזה לארצות הברית גורמת לי להיות אזרחית פחות טובה? האם העובדה שאחרי צבא נסעתי לסידני ולמדתי שם בקולג' בחינם אין כסף ולאחר מכן חזרתי לכאן מוכיחה שאני אזרחית פחות טובה ממך? אני בהלם שהדפיסו את השטויות שכתבת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
מיזרח אירופה הם ........
avi,
גרמניה,
23/11/04 15:20
|
|
 |
37.
לדויד כהן
דינה,
צפת,
23/11/04 15:09
|
ההצעה שלך חסרת חשיבות. אנחנו חיים בעולם פתוח וזכותו של כל אדם לבחור את ארץ מגוריו. את אזרחותי האמריקאית קבלתי בזכות ואני גאה בה. עם זאת בחרתי לגור בארץ וזו זכותי. על זכותי לאזרחות בלרוסית אני מוותרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
שילוב קטלני של קנאה ו''רגשי''
ל"ת
(רגשי נחיתות),
:-),
23/11/04 15:06
|
|
 |
35.
כמה זה באמת חשוב להם ?
גלית,
חולון,
23/11/04 15:05
|
כמה זה באמת חשוב להם,לכל אלה שחיפשו לאחרונה את תעודות הלידה הפולניות של הסבתא שלהם,להחזיק בדרכון זר ? כמה הם יהיו מוכנים לשלם תמורת ה''זכות'' לשוב להיות ''פולנים'' ? ולמה ?
כי קשה ! קשה פה ! אז כל אחד לעצמו ? אז נשתיק כל קריאה לסולידריות חברתית ו\או קצת גאוה לאומית ? בעבר הלא רחוק היינו זקופים יותר ומאוחדים יותר . * ראה דברי בגין ז''ל על כספי השילומים,או דברי רבין ז''ל על ''נפולת של נמושות''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נפולת של נמושות
מרק,
נתניה,
23/11/04 16:04
|
ואיפה גר היום בנו של רבין? למה שר החוץ שלנו לשעבר אבא אבן לא וויתר על דרכון אמריקאי? קודם שהמנהיגות תראה דוגמא אישית. לא יוכל אדם לכהן בכל תפקיד רישמי ובכיר אם תהיה לו גם אזרחות זרה. אחרי זה אני אחשוב על הרעיון שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
you can not be a judge
ל"ת
noni,
23/11/04 18:36
|
|
 |
34.
היה לי פעם חלום להשיג דרכון
GAB-E,
ישראל,
23/11/04 15:02
|
אמריקאי, ואכן השגתי אותו תחת שבועת נאמנות לעם האמריקאי אבל... אז נוכחתי לדעת שאני מתגעגע לתושבות הישראלית שלי ואכן חזרתי לישראל אהובתי אבל... התברר לי שוב שהדה-שבו תקף אותי וגעגועיי לדוד-סם שבו לכן... בררתי אצל יועצי המשפחה לפשר הדה-שבו והתברר ש...פטריוטיסם הוא עניין פסיכולוגי של בעלי העניין אבל... דרכונים הם עיננינם הפורמלי של מובילי המדינות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
כואב וצודק
עופר,
23/11/04 14:54
|
כאחד בעל אזרחות כפולה- אנגליה ואמריקאית , בעל זכות לממש את שתיהן (ויתרתי על האנגליה לטובת האמריקאית-טעות) ובעל דרכון יחידי ישראלי שמסב לי גאוה בכל פעם שצריך להסביר לפקיד הגירה בארץ זו או אחרת שהדרכון נפתח הפוך..אני אומר לך-כה לחי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם הכותב חמוד
ל"ת
מני,
מרכז,
23/11/04 16:17
|
|
 |
32.
שטויות
מ.י.,
23/11/04 14:47
|
זה שאתה מחזיק באזרחות נוספת לא אומר שאתה תעזוב את הארץ, אזרחות נוספת פותחת אפשרויות תיירותיות וכלכליות, וחוצמזה הדרכון הישראלי נחשב היום די ''זול'' בעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
צודק - לאזרחות טובה יותר
רוני,
חיפה,
23/11/04 14:01
|
מסכימה איתך לגמרי- ואני גם מאמינה שהמחוייבות למדינה תהיה טובה יותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שהכותבים יצטלמו בלי חולצה!
ל"ת
המחוקק,
23/11/04 16:18
|
|
 |
30.
ועל זה נאמר ימתו הקנאים!!!
בעל אזרחות כפול,
23/11/04 13:47
|
|
 |
למה התוקפנות הזאת?
שרון,
שוויץ,
23/11/04 18:03
|
זכותו של כל אחד להביע את דעתו, ממש אין צורך בתגובה כלכך תוקפנית שלא מביעה הרבה כמו שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובתך תוקפנית וטיפשית
רוני,
חיפה,
23/11/04 14:06
|
תגובתך אינה לעניין בכלל כרעיון לאזרחות טובה יותר מה שזקוקים לה פה - זה רעיון מצויין. תמיד ניתן לעזוב את הארץ ולהשיג אזרחות אחרת. מדובר על מחוייבות ואזרחות טובה יותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם עוד לא התעוררת מהחלום
לרוני היקר/ה,
23/11/04 14:24
|
כדאי שתקום ותראה שהבדיחה שנקראת מדינת ישראל עומדת על סף סיום!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוש והיכלם
רוני,
חיפה,
24/11/04 08:05
|
מאחלת לך שלא תזכה ליום הזה - אתה צריך להילחם על קיומה - באמת שאין לנו בית אחר. אני מתביישת בשבילך על החינוך שקיבלת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחחח כמה שאתה צודק!
אזרח כפול,
23/11/04 15:42
|
הטפשים חושבים שע''י ביטול אזרחות כפולה, הישראלים ילמדו פתאום איך להתנהג... פחחח....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
חבל שהמניגים הורסים את המדינה
ל"ת
אא,
כאן,
23/11/04 13:28
|
|
 |
28.
כפר גלובלי קטן
דורון,
דרום,
23/11/04 13:11
|
העולם הוא כפר קטן והגבולות מיטשטשים, ניסיון לשמר מציאות שונה הינו פתטי. העולם יהיה עם השנים מטושטש בתוך הגושים ויווצרו איחודים. אז מה רע באזרחות נוספת אשר עוזרת בסופו של דבר גם למדינת ישראל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
אין לי ארץ אחרת
ליאור,
23/11/04 12:38
|
|
 |
הבעיה היא פה
נורית,
24/11/04 00:45
|
יש ישראלים בכל פינה בעולם שמכל מיני סיבות בחרו שלא לגור כאן וזאת זכותם. יש גם רבים מבני עדות המזרח ,למשל בארה''ב. בסה''כ מדובר על קרוב למיליון ישראלים ברחביי העולם! וזאת הבעיה כי אנחנו צריכים אותם כאן,וההגירה מישראל רק גדלה כל שנה כי לצערנו מדינת ישראל רק מתדרדרת וזו הסיבה להגירה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא רוצה עוד גזענים בארצי!
דובר אמת,
28/11/04 13:31
|
זה מספיק כי לימדתם את הטירור לעולם, עכשיו יודע שישראל היא מדינת הטירור מס'1. לא רוצה עוד גזענים שיגנבו לי את ארצי, וירצחו עמי. כל אחד יחיה בארצו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
הדרך לדרכון זר
רפי,
23/11/04 12:22
|
עלה ברשת - מדריך ynet לאזרחות נוספת.
זו תופעה ואסור להתעלם ממנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרפי
ZZZZZZZZZ,
23/11/04 17:18
|
הכל מסחרה! רב צאצאי יוצאי פולין יקבלו קדחת ולא אזרחות פולנית. רוב אלה שיקבלו אזרחות מהנשיא, אזרחות שלא ניתנת להעברה לדור הצעיר.
לי יש דרכון צפרדעי (צרפתי) כי הורי עלו ארצה מאלז'יר. הדבר הטוב היחידי שיצא למשפחה הקיבוצניקית שלי זה שאחי התקבל ללמודי רפואה בצרפת, אבל היום הוא רופא בארץ.ותופר מילואים כמו כולם.
האמת אחרי הצרפתים עשו את מה שעשו לאמריקנים אני חושש לבקר בארה''ב עם הדרכון הצרפתי למרות שלא צריך ויזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
למה רוצים לעזוב
אור,
אירופה,
23/11/04 11:45
|
כשהשחיתות, הקנאות, הכפיה הדתית, הביטחוניזם, שנאת הזרים, העדפת סקטורים כגון החרדים הקיבוצים המתנחלים העשירים העניים מרצון והמונופולים יעלמו, אנשים יפסיקו לרדוף אחרי דרכון זר
אך מכיוון שלא נראה שהם יעלמו מהמדינה המטורפת הזאת, גם אני אעוף מכאן עם הדרכון האירופאי שלי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמו ואמן! הכל נכון (חוץ
ל"ת
מהקיבוצים,
האומללים),
23/11/04 14:56
|
|
 |
לפי שיטטתך יש משהו טוב?
אחת,
אחת,
23/11/04 12:00
|
לפי התגובה שלך את נגד כולם ואם כולם יעלמו רק אתה תשאר ויהיה טוב!!!1
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
עינך כפי הנראה כן צרה
פטריוטית,
23/11/04 11:20
|
כי אין שום קשר בין נאמנות ואהבת המולדת למספר הדרכונים.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הגלות בגנים
מצפון,
23/11/04 15:04
|
ראית אמריקאי, אנגלי, איטלקי וכ' אוסף דרכונים?
ליהודים הגלות עדיין בגנים, כנראה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
הקלות מס למי שעושה
שמוליק,
23/11/04 11:18
|
תן הקלות למי שעושה מילואים ותורם לחברה, ולא לפי מוצא או אזרחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
תגובה
מטומבו,
מרכז אפריקה,
23/11/04 11:17
|
תגובה מאחד שאין לו פספורט ,''לא ישראלי''
ניכר מהכתבה שהקנאה מדברת מהכתוב ....
אויי כמה שאתה אוכל את הלב ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
כ 330,000 ישראלים כבר השיגו
יששכר,
23/11/04 11:07
|
כ 330,000 ישראלים הם חברי האיחוד האירופי,מתוכם כ 100,000 בעלי אזרחות גרמנית !!! ומה זה אומר עלינו ? מה זה אומר עליהם ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומה זה אומר????
פיקס,
הדביר 2,
23/11/04 13:20
|
זה אומר שיש להם דרכון אירופי ולא יותר, זה נהוג גם בארה''ב ואוסטרליה.
זה לא עושה אותם פחות ישראלים מכל אחד אחר -מי שחושב כך הוא פראנואיד וקנאי.
ויותר מכל זה מאפשר לבן אדם לנוע ביתר חופשיות במעברי הגבול ונבכי הכלכלה בעולם.
וללא ספק לא משנה את ההתייחסות להם לבית בו נולדו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
אדון דוד כהן
רון,
23/11/04 10:36
|
אני מעניק לך בזאת אזרחות זרה מכל סוג שתבחר. אולי זה ירגיע אותך ותפסיק לזבל ת'שכל. עיינך ועוד צרה. אתה רק לא מבין, שבעצם הגשמת המשאלה הזאת, של הכבדת נטל המיסים על בעלי אזרחות כפולה, רק תעודד אותם לרדת. תשיג את ההיפך. אבל אתה, לך זה מעולה, כי קשה לך לראות שהדשא של השכן ירוק יותר. אז אם הם לא יהיו פה, לך זה יכאב פחות, שיש לך עוד אזרחות. יצאת פארש, חבל על הזמן!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגי דלי אתה שפוי?
גם לי יש,
23/11/04 11:00
|
הכבדת המיסים תעודד אותם לרדת? אז שירדו!!! איך אתה ממרום אשכנזיותך. הסנובית והמסריחה מעז לומר לו שיצא פרש שאין לו אזרחות אחרת. אני בטוח (ומקווה) שיהיה לך מספיק קשה פה שתעזוב את המדינה ואותנו לנפשנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדון גם לי יש
פיקס,
הדביר 2,
23/11/04 13:27
|
|
 |
אני דוקא לא אשכנזי
ל"ת
רון,
23/11/04 11:40
|
|
 |
19.
ארץ נדרת עם אבטלה ועוני??
ל"ת
אא,
כאן,
23/11/04 10:33
|
|
 |
18.
המשפט הראשון בפיסקה השניה מסכם
אמיר שטיינברג,
רמת השרון,
23/11/04 10:01
|
המשפט הראשון בפיסקה השניה מסכם את המאמר שלך. חבר יקר, עינך כן צרה, צרה מאד ובמילים אחרות אתה סתם קנאי עלוב שנחבה מאחורי כתבה עלובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עברית, אדון נכבד!
א ש,
הצפון הקר,
23/11/04 13:25
|
קודם תתקן את העברית שלך,ורק אז תעליב אנשים שאומרים את שבלבם. דרך אגב, הבחור צודק לחלוטין. דבריו דברי טעם, ואכן מה שיעזור למדינתנו הקטנה, זו מעט סולידריות ותמיכה באלו שאכן, עדיין דבקים בה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין קשר בין הסולידאריות לפתיחת
חנה,
23/11/04 16:47
|
מה הקשר לפתיחת הדלתות הנוספות מול הסולדריות מספיק לעיניים הצרות תתחילו לפרגן ולכבד הקנאה והשנאה מעבירות את האדם על דעתו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
16 תגובתך עונה בול ישר ולעניין
ל"ת
גבי,
גגגג,
23/11/04 09:58
|
|
 |
16.
עירקי גאה? באמת??
א הוד,
מרכז,
23/11/04 09:46
|
נראה שאתה מנסה לחפש טובת הנאה במקום שאין. כלומר - אם האחרים מקבלים משהו (אזרחות אחרת, שילומים וכדומה), גם אני רוצה!
תנו לי, תנו לי, כי אני לא מקבל מה שאחרים מקבלים! סהרוריות מוכת קנאה, אשר מנסה ליצור בסיס עלאק ''מוסרי'' לפריצתה אל הסייבר ספייס.
מה תאמר אם יהודים ילידי עירק, ו/או בני משפחותיהם, יזכו לאזרחות עירקית, ואולי אפילו לפיצויים על אובדן רכוש? יש לי הרגשה שזווית הראייה שלך תהיה שונה ''מעט''.
חתום: סתם אשכנזי, יליד ישראל (עם הורים מאירופה), ללא אזרחות נוספת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אין צדק יש מציאות
ל"ת
תתעורר דוד,
23/11/04 09:37
|
|
 |
14.
מדוע עיראקי גאה ?
דודידו,
23/11/04 09:35
|
מה אתה כל כך גאה בלהיות עיראקי ? האם אתה לא מצהיר בעצם שאתה ישראלי ?
בגלל אנשים פרובנציאליים כמוך המדינה נראית כמו שהיא ובגלל זה מחפשים את הדרך החוצה. אם תשתנה אז אולי גם התגובה תהיה בהתאם. עוד ישראלי עירקי כמוך ואבדנו. לא פלא שמישהו כמו סדאם צץ בעירק. המנטליות ידידי המנטליות שלך נמצאת איפשהו במאה הקודמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2passports and proud of it
sara,
USA,
23/11/04 22:08
|
finally someone who has opened his eyes. it's all about the mentallety accept yourself and don't try to criticise other people .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
כוחו של עורך
דוד כהן,
23/11/04 09:26
|
הכותרת שלי הייתה : אין לי ארץ אחרת ??? והתשובה בתחילה הייתה '' לי אין .
שינו את הכותרת , וכל הכוונה השתנתה,הורידו קצת הומור ,בעיקר על עצמי ...,ואם מה נשארנו ?
לא זאת הייתה נימת דברי !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
שוב בכיינות ה''דפקו אותי'' ...
אשכנזי רדוף,
מזרח התיכון,
23/11/04 09:04
|
שוב בכיינות ה''דפקו אותי'' כי אני לא אשכנזי. בא נודה בזה. אכן נדפקתם. אכן באופן עקבי נתנו לכם להרגיש סוג ב'. אתה יודע מי עשה את זה? ההורים שלך. החברים והסביבה הספרדית שלך. כל אלה טחנו לך את השכל מגיל אפס שאתה פחות טוב והאשכנזים יותר טובים. ואתה במקום לומר להם שהם מדברים שטויות, ממשיך ומנציח את הדבר האידיוטי הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו באמת..
ישראלי,
ישארל,
23/11/04 14:15
|
איך אתה מרשה לעצמך לדבר ככה? אתה ישבת לו בתוך הבית ושמעת את אמא שלו צורחת עליו ''אתה מזרחי פרימיטיבי''? היית עד לחינוך שהאדון כהן קיבל מ''הסביבה הספרדית'' שלו? תוציא לך מהראש- אף אחד לא טחן לאף אחד את המח שהאשכנזים טובים יותר. איך אתה מצפה לאחדות בעם, כשאתה מכנה את עצמך ''אשכנזי רדוף'' וכותב גיבוב של שטויות המופנים ''אליהם'', ''המזרחים''. תסלח לי מר רדוף, אבל מי שמנציח פה את הדבר האדיוטי הזה, זה אתה ולא אף אחד אחר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה למגיב היקר
דוד כהן,
23/11/04 09:54
|
אין בכיינות ובטח לא עדתיות, אלא העלאת שאלה : האם כדאי לעודד ויתור על אזרחות נוספת ?
בעיני,ודרך אגב,גם בעיני רבים מדור מקימי הארץ שהגיעו ברובם מאירופה, לא מוסיף כבוד לעמוד בתור בשגרירות הפולנית או הגרמנית ולהתחנן לדרכון. ושוב תודה לעורך היקר על הנופך העדתי בכותרת שלו ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אף אחד לא מתחנן לאזרחות זרה !
זוהי זכות שיש,
אנשים,
23/11/04 17:12
|
|
 |
11.
אשכנזים החוצה
okd,
23/11/04 09:03
|
או שישלמו יותר מס כי ממש רוצים אותם באירופה כמו ליפני 60 שנה תגיד נפלת על השכל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כל האשכנזים יצאו אז תהיה
ל"ת
כאן עוד סתם,
מדינה ערבית,
23/11/04 15:02
|
|
 |
כמובן שארץ זו היא ערבית 100%!
דובר אמת,
28/11/04 13:26
|
הארץ הזו מקודם היא ערבית, יום אחד בא הטירור וגנב אותה אחרי שרצח את אזרחיה החפים מפשע. ובגלל שריחם על הארץ שתשאר ''בלי עם'' הוביא לה עם שמעולם לא היה בה או הייתה לו. סיפור טרגי, תזכרו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
שאלה מעניינת
אירופה הקלאסית,
לא החלטתי,
23/11/04 08:34
|
על פי ייחוס משפחתי אוכל לבחור בין אזרחות בולגרית, רומנית, צ'כית ואפילו בלגית.
דוד כהן היקר, מה אתה ממליץ? באיזו מדינה אוכל למצוא שקט מאנשים מסכנים וקנאים כמוך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברור שבלגית!
מ.י.,
23/11/04 14:42
|
|
 |
סע מותק סע
אורי בן אור,
פ''ת,
23/11/04 12:47
|
אני בעל אזרחות ישראלית בלבד, למרות שיש לי אפשרות לקבל כמעט כל דרכון ארופאי שאבחר עקב קשרי הענפים. ואתה בעל היחוס נסה את בלגיה ותהיה צפוי לכדור בראש (חלילה וחס כמובן , ) אי שם לעת ערב, כי אתה יהודי ישראלי ולא תעזור לך שום תחפושת, או נסה ארץ אחרת וזה יהיה נבוט, אמיתי או מילולי. אתה והרבה מהמגיבים כאן אינם מבינים שאכן אין לנו ארץ אחרת, ובעיני - וכנראה שאני קיצוני מאד - אזרחות נוספת נרכשת היא משהו בדומה לבגידה, ואנא סלחו לי כל הצובאים על פתחי השגרירויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מחלת הרדיפה
גוסטב,
צפון,
23/11/04 14:14
|
אורי, אני קיבלתי אזרחות זרה ברגע שנולדתי. לא בגדתי, לא ביקשתי ולא התאמצתי.
אני שמח שיש לי אותה, ובהחלט יכול להיות שאשתמש בה, כי חייתי כמה שנים בחו''ל ולא נתקלתי פעם אחת באנטישמיות.
אתה צריך להירגע ולהבין שלאומנות זה לא הדבר הכי חשוב בחיים - איכות חיים כן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אזרחים סוג ב
איילת,
כפר סבא,
23/11/04 08:33
|
חבל שמר כהן מדגיש את מוצאו העירקי והופך את כל הסיפור להתבכיינות ולעניין אתני.
הסבים שלי באו מפולין, אבל לי אין אזרחות, זה לא מפריע לי וזה לא מפריע לי שלאחרים יש.
הטענות שלו כאילו למי שיש אזרחות זרה הוא אזרח פחות טוב וצריך להפוך אותו לאזרח סוג ב היא מגוכחת. מעריב, לא כותבים לכם דברים יותר הגיוניים שאתם מאפשרים לכל שטות לעלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
תשובה לדוד כהן
XXX,
דרום,
23/11/04 08:21
|
ייסורי הקינאה גרמו לך להזיות ? אם אתה כל כך רוצה תנסה להשיג לעצמך דרכון זר, ואם לא - תשב בשקט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
למה אסור ביגמיה, 3.
אריה,
23/11/04 08:14
|
אבל כוונתי גם לאלה שאומרים: אני אזרח ישראלי, אבל אני פלשתינאי ! לא מותק. כאשר תקום פלשתין אתה תקבל אזרחות פלשתינית ותהיה אזרח פלשתין. תוכל להמשיך לגור בכבוד ביפו או בנצרת, אבל אישתך החוקית תהיה פלשתין. תגור ביפו. תשלם מיסים, תציית לחוקים, תקבל שירותים. אבל בבחירות תצביע לפרלמנט הפלשתיני, ולא לכנסת ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ביגמיה זה עונש לא ברכה !
ל"ת
מציאות עגומה,
23/11/04 17:09
|
|
 |
6.
אתה צבוע!
ישראלי צ'כי,
23/11/04 08:13
|
אם הייתה לך האפשרות, היית מוציא באופן דחוף אזרחות אירופאית. או לחילופין, אם היה ניתן ומשתלם היית ממהר להוציא אזרחות עיראקית. אל תבקש מהמדינה להתחשבן בשמך עם אזרחים ישראלים גאים וגם ציוניים, רק כי יש להם משהו שלך אין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מזמן לא נראה כאן
גיבוב שכזה,
23/11/04 08:08
|
חבל שאנשים מסויימים מנצלים את הפלטפורמה הנפלאה שנותנים NRG כדי להתמרמר. הרי הדבר הראשון שעולה מהטור שלך הוא - ''לי אין'', ומכאן אפשר רק להסיק - ''הלוואי והיה לי''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
למה אסור ביגמיה?
אריה,
23/11/04 08:07
|
אפשר להחליף נשים. לא טוב לך עם הנוכחית? לך לך לאחרת ! אבל אין מצב שיורשה לך לחיות בו זמנית באופן חוקי עם שתיהן. כנ''ל עם אזרחות. אתה אמריקאי? סלמתק ! אבל אז אתה אולי תושב בישראל, אבל לא אזרח. כמו שאין מצב שתהיינה לך שתי נשים חוקיות אין מצב שיהיו לך שני פרלמנטים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הקנאה מדברת מגרונך - באשר
לאזרחות. כן,
תתכן אזרחות,
23/11/04 17:07
|
כפולה. ואני דווקא מאחלת לך ביגמיה . תחייה עם שתי נשים תחת קורת גג אחת, שיאלפו אותך שתיים ולא אחת. ויעשו לך את המוות שתיים ולא אחת. אתה חשבת רק על תשמישי המיטה, הא ? אבל נשים הן פרקטיות ותקבל תשמישי מציאות. זה סופם של קנאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
קנדי גאה
גוסטב,
צפון,
23/11/04 08:07
|
אני בעל אזרחות קנדית, ועם זאת, שירתתי 3 שנים בקרבי, אני עושה מילואים, מצביע בכל בחירות, משלם מיסים ואפילו עבדתי עם ילדים נזקקים. אז איזו סיבה יש לדפוק אותי על כך שיש לי דרכון זר.
מר כהן, זו לא אשמתי, או בעיה שלי, שלך אין דרכון זר, ורצוי שתימנע מהצעות חוק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מה באמת עומד מאחורי דבריך?
קול יחיד-לא העם,
23/11/04 08:06
|
האם מדובר בקנאה? במה פשעו כל אותם צאצאי היבשת האירופית שמבקשים להוציא לפועל את זכויותיהם? אני אזרחית אמריקאית כי נולדתי בארה''ב, אבל חייתי כל חיי כאן, אז אתה מציע שהמדינה תגבה ממני היטלים מיוחדים, כי אני לא צריכה לעמוד בתור ולהוציא ויזה? יותר מזה, כבת למשפחה מזרח-אירופאית אני שוקדת עכשיו על קבלת אזרחות הונגרית. האם זה מבטל את הפעילות הפוליטית שלי, את שירותי הצבאי ואת תחושת השייכות שלי למדינה? יש בדבריך גם מידה רבה של צביעות, שכן ''יורדים'' ישנם מכל העדות, גם מעדות המזרח. לפי התיאוריה שלך, המדינה צריכה להוקיע את מי שדואג לעצמו לאזרחות נוספת מחשש שיעזוב את ישראל, אבל לתת ברכת דרך צלחה לכל מי שמעוניין לעזוב סתם ככה. חסרים למדינת ישראל אויבים מבית שאתה צריך לבוא ולהמציא עוד כמה? נכון, שפר מזלם של חלקינו שיכולים להחזיק אזרחות אירופאית ולהינות מהטבותיה, ואין שום פסול בלעשות זאת. אם אתה רוצה, תבקר את כל מי שעוזב את ישראל, לא רק את מי שמוודא מראש שיהיו לו גם זכויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוב מדינות העולם לא מאפשרות
אבי,
חיפה,
23/11/04 10:12
|
אזרחות כפולה ולמרות שיש לי אזרחות נוספת יש היגיון באי מתן אפשרות לאזרחות נוספת שאדם יבחר לאיזה מדינה הוא רוצה להשתייך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוב המדינות הדמוקרטיות מאפשרות
איציק,
מרכז,
24/11/04 10:26
|
רוב המדינות בעולם אינן דמוקרטיות, רוב המדינות הדמוקרטיות מאפשרות אזרחות כפולה.
היה בטוח בכך שלא היית רוצה לחיות באף אחת מן המדינות שלא מאפשרות אזרחות כפולה, כי כולן מדינות מפגרות שאזרחיהן העניים, המסכנים, וחסרי ההשכלה אינם רצויים בשום מקום ואין להם שום ביכוי להגירה חוקית, אז רבים מהם מגרים באופן לא חוקי, במקרה הטוב מצליחים למצוא עבודה בשכר מינימאלי ונשארים עניים גם במדינותיהם החדשות, במקרה הפחות טוב מוצאים אותם מתים ברחוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בשמחה אוותר על האזרחות
אזרח אמריקאי,
23/11/04 15:38
|
הישראלית שלי. מאז שאני זוכר את עצמי, היא היתה מקור לחובות, בעיות וצרות בלבד...
מישהו יודע מה הפרוצדורה להגיש בקשה לוויתור על האזרחות של המדינה הגזענית שנקראת ישראל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת במאה אחוזים.
יהודיה איטלקיה,
23/11/04 09:15
|
אבי ז''ל היה כל השנים אזרח איטלקי בלבד, הגיע לישראל, כמתנדב, להלחם במלחמת השחרור, נשאר בארץ כתושב ללא זכויות אזרחיות (למרות שהיה יהודי ויכול היה לממש אותן), המשיך להלחם בכל מלחמות ישראל.מעולם לא דרש כלום מהמדינה אך תרם ומילא את חובותיו כלפיה לא פחות מהאזרח היהיר, כותב מאמר זה. כביתו, ילידת הארץ, גם אני איטלקיה. הכותב מקנא וזוהי זכותו אך אין לו כל זכות לפקפק או לבחון את מידת הנאמנות או השייכות של נושאי אזרחות כפולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
קחו את ליד ??????????? אולי עט
ל"ת
שגיעט קטיב,
23/11/04 07:40
|
|
 |
''מקלדת'' לא עט
ל"ת
דורון,
23/11/04 08:15
|
|
 |
אני כבר גר בארה''ב
אורי,
ניו יורק,
23/11/04 15:55
|
כאחד שניסה לגור בישראל. נאלצתי לעזוב אורתה ולחזור לארה''ב, יש לי אזרחות אמריקאית... אני פה כי למדתי שאפשר גם אחרת. קל פשוט ושפוי. אין לי שום כוונה להתנצל או אפילו לחשוב על זה. יש לי שלושה ילדים והם באים קודם. לפני אדמה או איזו שהיא אידיולוגיה בגרוש. אני לא אוהב את ישראל בדרך שהיא מתנהלת.. אחד היתרונות באזרחות נוספת זה שיש אופציות ואני לא חייב להיות תקוע שם. יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד- אורי מניו יורק
ערן,
בולוניה, איט,
24/11/04 01:10
|
בתור אחד שמחזיק בשני דרכונים, גר ולומד באיטליה... כל הכבוד אורי, ילדים, השכלה וכ''ו באים לפני הכל. שירתתי 3 שנים ביחידה קרבית בשכם, התנדבתי בצופים ולען הקהילה בכל שנותיי ואין פסול למצוא עצמך בנכר. זה לא עושה אותי לפחות יהודי או פחות ציוני....
ולכותב הטור- אני מקווה שיום אחד גם עיראק תיכנס לאיחוד האירופי כדי שתוכל להנות גם אתה מהמתנה שאני ושכמותי נהנים ממנה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וכדאי שגם תשאר שם יחד עם
ימני שפוי,
טוקיו,
23/11/04 22:59
|
בנו של המנהיג שהגדיר אותכם בצדק כנפולת של נמושות. בעצם נפולת של נפולת של נמושות. יום טוב אורי מניו יורק.
הגב לתגובה זו
|
|