 |
15.
אחדות זה טוב אבל רק בתנאי שהם
הולכים למתווה,
שלום,
20/12/04 05:53
|
שלום אמיתי פירושו הקמת שתי מדינות לשני עמים תוך התייחסות מחוייבת למוסלמי ישראל הכובשים.
אם הם נכנסים לאחדות כדי להיכנע ולהשאיר את הכובשים בהתנחלויות שלהם בגליל בלוד רמלה יפו חיפה נגב ומרכז.
אז אין כל טעם באחדות, היא בבחינת ניצחון מוסלמי נוסף.
ולא זה היה החלום הציוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
למה לא מציגים את מרגלית באתר??
ל"ת
יעקב,
כפר סבא,
19/12/04 10:53
|
|
 |
13.
מרגלית לא מציגים אותך באתר!!!!
ל"ת
יעקב,
כפר סבא,
18/12/04 21:04
|
|
 |
אין מה לעשות
דן מרגלית,
19/12/04 07:54
|
|
 |
מציגים או לא. אני עדיין חושב
שדן מרגלית,
הוא הנקרא,
20/12/04 05:55
|
ביותר , מבין כתבי מעריב.
מה גם שלאיש על עיניו הבורקות לא ממש חסרה חשיפה, עיין ערך זיפזופי ערב.
אני לא מזדהה- כהרגלי לרוב.
צ.ר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מצלמות במיגרשי הכדורגל
אורן,
מרכז,
18/12/04 15:45
|
אין ספק שהצעתך לאפשר ערעור בזמן אמיתי על החלטת השופט תמנע החלתות שגויות/מגוחכות וזאת בדומה למתקיים בליגת הפוטבול האמריקאית.הסיבה שפיפא לא נענתה לדרישה הזו למרות מחדלי השיפוט הרבים ובמיוחד במונדיאל האחרון,היא שחוקיי הכדורגל והתנאים בהם משוחק המישחק צריחים להיות זהים עם המישחק הוא בצ'מפיון ליג או בליגה ג' בישראל שלא לדבר על הליגות השונות בבראזיל או ארגנטינה בהם המישקים לא מכוסים על ידי שלל מצלמות ובזוייות שונות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
חינוך וצבא
אלעד יאיר,
חיפה,
18/12/04 09:35
|
באשר לשתי הפסקאות, בהן מרגלית לא מבין מדוע אותם ''אנשים רעים'' לא רואים בעין יפה את עניין הצמדת סא''ל לכל מוסד חינוך, נראה לי שמרגלית לא מבין את מהות הביקורת, או מבין ובוחר להתעלם.
העניין אינו שמסבירים לתלמידים על מהות שירותם הצבאי והאפשרויות הגלומות בו. הבעיה היא שהצמדת סא''ל למערכת החינוך, בימים בהם מדברים על ביטול בחינת הבגרות באזרחות, משדרת מסר של זלזול בערכים דמוקרטיים ומתן דגש למילטריזם ולערך הצייתנות.
לא חסרות לנו דמויות צבאיות בתרבות הישראלית. מספיק לקרוא את המפה הפוליטית ולראות מה אחוז יוצאי הפיקוד הבכיר של הצבא בעמדות מפתח במדינה. לכן, כקונטרה, חשוב להגביר את התרבות האזרחית, החינוך לדמוקרטיה וכדומה, במקום להציב קומנדנט בכל מוסד חינוכי.
רצוי שסגני האלופים ישקיעו את זמנם בגיבוש תורת הלחימה של צה''ל בתוך המסגרת הצבאית, במקום במסגרת התיכונית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היתממות
דן מרגלית,
18/12/04 12:35
|
צריך ללמד אזרחות וצריך ללמד היסטוריה וצריך עוד דברים רבים. אך לישראל יש עניין בצה'ל איתן עם מוטיווציה, ולכן נראה לי כי הפעילות שאתה מתנגד לה - שאינה סותרת את כל הנ'ל - נחוצה, ומי שמתנגד בשם החינוך לאזרחות מיתמם. שרות עם מוטיווציה בצה'ל הוא חלק מהאזרחות. הנחת היסוד שלך כי קצין בצה'ל הוא זלזול בדמוקרטיה מעידה עד כמה חדרו מחשבות הרעים לתודעת האזרחים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דן-היכן מאמרך על חינוך לאזרחות
Ehad Haam-Zioni,
מדינה מתוקנת,
18/12/04 16:03
|
אני מסכים אתך כי שרות צבאי כללי לכולם הוא ערך חשוב של שותפות חברתית ותרומה לען בטחון המדינה, וצבא חזק ובעל מוטיבציה להגנת המדינה-ושמירת ההתנהגות המוסרית הוא הכרח במדינת ישראל וחלק מהמבנה הדמוקרטי שלה.
עדיין: רמת החינוך הכללית בישראל-או חסרונה-זועקת לתיקון. כאשר מחקרים יבשים מראים שכמעט מחצית מצעירי ישראל לוקים בצירוף האיום של חוסר ידע והבנה, ומנטליות לא דמוקרטית הגובלת בגזענות-זהו הדבר העיקרי עליו מערכת החינוך צריכה לשים את הדגש-ופובליציסטים ישרים ומעולים כמו דן מרגלית צריכים להקדיש להם הרבה מזמנם ומחשבתם-הרבה יותר מאשר אם רמון או איציק יהיו שר התיירות הבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תמימות
שקדיה,
18/12/04 15:52
|
לירידה במוטיבציה יש סיבה. היא נובעות מכך שרבים מההורים במדינת ישראל אינם מוכנים להמשיך ולחנך את ילדיהם על הסיסמא ''טוב למות בעד שטחינו''. כך קרה בלבנון, וכך גם היום. את תלישות ההנהגה לא יתקן שום סא''ל במיל'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
פרץ לא יתגלה כחף מפשע
פרחיה,
17/12/04 17:02
|
דן, למה הצביעות? אין ספק באשמתו של יאיר פרץ הן בנסיון לרכוש תארים אקדמים במרמה באוניברסיטת בר אילן, שהקלטת מוכיחה מעל לכל ספק, והן בגנבת עבודת גמר של סטודנטית מאוניברסיטה אחרת והצגתה כשלו, מבלי שיטרח להדפיסה מחדש בלשון זכר. והאיש, שאינו מבין מהו פלגיאט, טוען, לא גנבתי, הרשו לי לקחת עותק מהעבודה. ובכלל מה הטעם לתגמל פועלת נקיון על תאר אקדמי בפיזיקה למשל? כשתמצא תעסוקה במקצועה ישלמו לה משכורת ראויה לפיזיקאי. השיטה הקיימת היא הדוחפת לזיוף תארים ולבזיון האקדמיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אסור להחליף את יעלון
צור,
גדרה,
17/12/04 16:29
|
לאחרונה אנו שומעים כל מיני דברים על כוונת גורמים פוליטיים שלא להאריך את כהונת הרמטכ''ל בשנה נוספת ועצם פרסום דברים שכאלה פוגע בצה''ל ובמדינה. אפילו עגלון פשוט יודע שלא עוצרים עגלה עמוסה במדרון ולכן צריך להיזהר מעשיית מעשה שאפילו עגלון פשוט לא היה עושה. צריך לבדוק עניינית מהן החלופות ואני חושב שכרגע החלופות הן רק גרועות יותר. הרי הרמטכ''ל נושא באחריות הכללית אבל ידוע שרמטכ''ל לא עובד לבדו ואת כל צמרת צה''ל לא הוא בחר כי היה מישהו לפניו שקבע את רוב המינויים והוא קיבל מצב קיים. לדעתי צריך לאמץ את מה שעשו במשטרה ולדלג על דור שלם של קצינים ולמנות קצינים צעירים אבל מוכשרים יותר לתפקידים בכירים בצמרת צה''ל. אימוץ המודל שנעשה במשטרה והשארת הרמטכ''ל לעוד שנתיים לפחות יכולים להיות יעילים הרבה יותר ולאפשר יציבות וארגון הצבא טוב יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
יעלון קצין מצטיין וסביבו גמדים
ציקי,
חיפה,
17/12/04 16:09
|
הרמטכ''ל משה יעלון הוא קצין מצטיין שעשה ועושה רבות למען צה''ל ומדינת ישראל וחלק ממעשיו אפילו לא ידועים לציבור. אבל הבעייה היא שהוא לא שם לב לכך שממש בסמוך אליו ישנם קצינים שלא מתנהגים כמוהו ונורמות ההתנהגות שלהם שונה מישלו. חלק מאותם קצינים נהגו בעבר להשתמש בו לצורך קידום דברים פסולים והוא אפילו לא שם לב לכך. כל זאת ככל הנראה בגלל הגישה היותר מידי ישרה שלו והמחשבה כי אלה שלידו ככל הנראה גם נוהגים כפי שהוא נוהג. לאחרונה מינה הרמטכ''ל 2 קצינים לתפקידי אלוף 1. יאיר נוה לתפקיד אלוף מרכז 2. גרשון יצחק לתפקיד אלוף פיקוד העורף שני המינויים הם מוצלחים ביותר ומונו 2 קצינים מעולים שיכולים לקדם ולתרום לצה''ל רבות. אני מקווה שבעקבות מינויים אלה לא יבואו מינויים פחות מוצלחים כפי שקרה בשנים האחרונות באזח''ע למשל שמונו במקום יאיר נוה קצינים שלא היו ראויים לתפקיד וגרמו לנזק רב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
יעלון=הבטחה שאיכזבה-הבא אחריו?
Ehad Haam-Zioni,
מדינה מתוקנת,
17/12/04 16:01
|
אין כל ספק מדוע יעלון איכזב את הימין הלאומני בישראל: הוא לא סיפק להם את ליטרת הבשר והשנאה בעיניים שהיו בבסיס משנתו של קודמו הקיצוני והחד ממימדי שאול מופז-אותו רמטכל אולטא פוליטי שחתר תחת ממשלת ברק והפר את הוראותיה: לא רק בלבנון-אלא גם במבול של 2 מליון כדורים חיים בהם שטף את ערביי השטחים בשבועים הראשונים של האינטיפדה שנבעה מזעם עממי בראשיתה והייתה אולי ניתנת להרגעה בגישה מתונה-ובכך נתן את הטון לסיחרור הדמים של טרור ארור מצד אחד והרס מסיבי כלל העם הפלשתינאי מצד שני.
יעלון הוא אדם שקול ונבון-והציפיה עם בחירתו הייתה כי הוא ימתן את ראש הממשלה המגיב בקיצוניות מדרדרת על כל פיגוע ארור.
אך יעלון היה *חייל אפור* מדי, ונתן למצב להידרדר בעיתות משבר-שלא לדבר על הצהרותיו ה*חכמות*.
התקווה היא שהבא אחריו יהיה טוב יותר: -אם זה גבי אשכנזי, ההערכה היא שהוא אדם בעל אינטלגנציה טבעית ועמוד שידרה מוסרי לעמוד בלחצים להחמרה הידרדרותית. -אם זה דן חלוץ-התקווה היא שלמד את הלקח מפרשת 15 האזרחים הפלשתינאים שנהרגו בהפצצת שחאדה-ותקווה נוזפת בליבי כאיש חיל האויר לשעבר, שדן חלוץ אינו קיצוני כםי שזה נשמע-וזאת רק השחצנות האופיינית לטייסים בכירים.
ובעיקר: אנחנו עומדים לפני תנופה תנופה לפתיחת חלון ההזדמנויות לשלום-שעלול להסגר אם לאתושג התקדמות מיידית ויושג הסכם שלום סופי תוך פחות משנתים
ישראל צריכה לפעול בחכמה ובנחישות כדי לנטרל את החאמס, הגיהד והכנופיות האלימות, ולבודד אותם מתמיכת ההמונים-ובאותו זמן לקדם את המטרות האסטרטגיות של בטחון יציב ושלום עם כל שכיננו הפלשתינאים ובאמצעות זאת עם עמי ערב-ולבודד את אירן המתגרענת השיעית, שאולי תפרוש השפעתה גם על עירק
ישראל צריכה להראות במעשים-עוד לפני הבחירות הפלשתינאיות-שהיא תומכת בגישתו הלא לוחמנית של אבו מאזן: -שיחרור מיידי נרחב של עצירים פלשתינאים מהפתח-כולל מרואן בראגותי-אך לא עצירי חאמס וגיהד. -הודעה שישראל תאפשר פתיחת הנמל ושדה התעופה בעזה לאחר הנסיגה. -ביטול מיידי של מחסומים, נסיגה מיידית מכל שטחי A והמשך ההערכות בקוי ספטמבר 2000.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
Israeli Academia
Eli Canada,
Canada,
17/12/04 15:08
|
While I agree with Mr. margalit's assessment of the Israeli legislature and judiciary and their attitude toward the academia, I think the academia ''honestly'' earned this attitude. As a group those academics who are supposed to educate our youth, are teaching them hatered and intolerence. If you agree with them, you are enlighted; If not, you are racist, backward and not human. Academia is about freedom of speech. but try to say sonthing against their political teaching. You are doomed.
Have a nice weekend.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינך מכיר את האקדמיה הישראלית
פרחיה,
18/12/04 21:07
|
מר אלי מקנדה. חוששני שהכרותך עם האקדמיה, academy, כך באנגלית , רופפת ביותר, אם לשפוט על פי האנגלית שלך. בודאי לא נדרשת מימיך לקרוא חומר מדעי באנגלית או חלילה לכתוב מאמרים בשפה זו. לו למדת באוניברסיטה אולי היית לומד מהו חופש אקדמי, מהי תאוריה ומה תוקפה, ויודע שאין באוניברסיטה פוסקי הלכה המדברים אקס קתדרה כמו האפיפיור, וכל דעה לגיטימית, אפילו שהרוב ומרכז הליכוד בז לה. מספיק להביא נימוקים משכנעים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
על זילות (האקדמיה) בכנסת
ביזי,
אל מסעאדי,
17/12/04 14:44
|
על זילות הציבור וכל ערך או נושא בכנסת ניתן ללמוד מהאתר הבא: http://www.knesset.gov.il/mk/heb/mkexpenses_list.asp
מי שלא יתעצל ויגיע עד לאות ''פ'' ימצא שם מימצאים מעניינים. שווה הצצה. יחד עם זאת לא הייתי מכליל את כל חברי הכנסת תחת כותרת אחת מתוך תקווה שיש אולי צדיק אחת או שניים בסדום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
חמישה נושאים ואת כולם אהבתי
ביזי,
אל מסעאדי,
17/12/04 14:21
|
אולי פעם אחת יסביר מישהו מהיכן נובעת השינאה העצמית או הביקורת העצמית המוקצנת של העם היהודי ? או לפחות של חלק ממנו.
מה מהות ''התקלה'' בראשם של אותם אנשים אשר מזנבים בצבא הפועל יום ולילה, תוך סיכונים והקרבה, להגנת המדינה ? את הביקורת בתקשורת ניתן להבין- הצורך להתפרנס ולהמציא כותרות כל בוקר מחדש. אבל מה עם שאר המופרעים ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לקרוא חמס על המחוקקים והשופטים
ל"ת
יואל .,
נהריה .,
17/12/04 12:37
|
|
 |
2.
יפה אמרת דן
יפתח,
יורק, אנגליה,
17/12/04 12:15
|
|
 |
וואלה שאתה צודק !!!
היהודי החדש,
בעט בישן,
20/12/04 05:59
|
ונשאר ריק .
זו לצערי התוצאה ההיסטורית של שלטו מפא''י.
אולם מנגד אני לא מתעלם מכך שמהיהודי החדש בפרספקטיבה של זמן , יכול לצמוח שילוב שבין ישן לחדש מתוך רפורמה אמיתית בדת שתשליך על כל החברה.
רפורמה מתבקשת שכן המונופול הרבני הורידינו לעברי פי פחת.
ציוני רפורמי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
Impresive
ל"ת
AMR,
17/12/04 11:57
|
|