 |
24.
הבעיה אינה בכנסת
יעקב,
26/12/04 03:33
|
המדינה כולה עברה בעשרים השנה האחרונות תהליך של וולגריזציה. הכנסת פשוט משקפת את הקורה בציבור.
אין יותר אידאלים, רק נהנתנות אין כבוד לזולת,וכמו שכתב אריאל זילבר: מכל עניין של שטות בוקעת אלימות
אבל כמובן שנוח להאשים את מערכת החינוך ואת הכנסת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
מדהים
דניאל,
מרכז,
20/12/04 10:21
|
בהחלט התרשמתי מאוד מכתיבתך הצודקת - אבל כמו שאמרת השחיתות פוגעת בכולנו- גם בך. וכחבר מועצת שינוי אשר חרטה על דיגלה את תואר המידות עליך להתבייש בכלל לרשום כתבה בנושא לאחר שמפלגה זו התגלתה במערומיה כאשר התברר שטוהר המידות הינו עד הכיסא... אז לך תעשה עבודת בית ''קשוט עצמך''- ואחר כך לאחר שתנקה את האורוות אצלכם- אתה מוזמן ''לקשוט אחרים''.
בהצלחה..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
דברים נכונים
עומר,
ת''א,
20/12/04 10:04
|
זאב אתה מציין עובדה נכונה של רמה נמוכה מאד של חברי הכנסת ברמת ההתנהגות וברמת הביצוע.
ח''כ שזייף תעודת בוגר אוניברסיטה מקבל סיוע מחבריו לכנסת שלא מוכנים להסיר את חסינותו....
ראש האופוזיציה שמתעקש להיות מ''מ ראשון של ראש הממשלה במשרד ריק מכל תוכן ומלא ''כבוד''....
ח''כ שיכולים לשרת בכנסת 4 שנים ולא לעשות כמעט כלום חוץ מלנסות להיבחר מחדש כדי להמשיך לעשות כמעט כלום וחוזר חלילה....
חברי כנסת שאינם מכבדים את התפקיד הציבורי החשוב ואנשים שאישיותם אינה מכבדת את הכנסת...
יתכן שהפתרון יבוא רק כשנעבור לבחירות אזוריות וכך כל ח''כ יבחר אישית ולא בתוך קומבינות של מרכזי מפלגות.
הרעיון לערוך מבחני כשירות לנבחרי הכנסת מצויינים - כך נוכל לדעת טוב יותר על אופיים ותכונותיהם של הנבחרים שלנו. אבל אני חושש שהרעיון לא יזכה לפופולריות בקרב הנבחרים.
עו''ד עומר צ'רקינסקי חבר מועצת שינוי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
כל הכבוד
דליה אדמון,
יהוד,
19/12/04 21:57
|
רבים מאיתנו, ואני ביניהם, חוטאים בחטא השתיקה - והנה ראיתי נקודת אור בפנייתך. תודה על בטרחת ולא רק רטנת, כמו רובינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
איך יתכן
ari,
19/12/04 18:21
|
איך יתכן שחבר כנסת לא יעבור מבחני סף כפי שכל תלמיד, חייל, סטודנט חייב לעבור על מנת לבדוק את כשירותו לתפקיד וליכולות שלו.
מבחן פסיכוטכני, כזה שעובר כל חייל לפני גיוסו. בטוחני שמבדקים כאלה וסף קבלה שלא ''יהיה בשמיים'', ישאיר כמה פיגורות 'אינטלגנטיות' מחוץ לפרלמנט המביש שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
לזאב משינוי
אורי,
בית שמש,
19/12/04 17:40
|
קראתי את דבריך ושמחתי שהעלית את הנקודות הנ''ל, גם לי כואבת השחיתות המסרטנת הקיימת בכל רבדי הפוליטיקה. אולם הופתעתי לראות רק חכי''ם מן הימין-חרדים מופיעים בתור דוגמאות. לא הבנתי מדוע לא הוזכרו שמות כמו פריצקי, ברק ופרשת העמותות, רענן כהן ותשלום הפרישה הענק מבנק המסחר, אברום בורג ודרישותיו ל 4 עוזרים ושני רכבים בתור מתנת פרישה, עמיר פרץ והשחיתות בהסתדרות, ENOUGH SAID... לאורך כל המאמר אתה מנסה להצטייר כמורה דרך צדיק ובודד שנלחם באותם סרסורי רשע ושחיתות. רק בסוף מסגיר משפט צנוע(מטעם העורך) שאתה חבר מרכז שינוי.
הנה טיפ קטן לעתיד, עשוק עצמך ואחר עשוק אחרים. לא ייתכן שתתרכז רק בדוסים ובפרנקים ותתעלם מן השחיתות בשינוי ובשמאל...ואל נא תגיד לי שסילקתם את פריצקי, כי כמו כ-ו-ל-ם בחרתם לא לגרשו מן הסיעה בכנסת פן יאבדו מיליוני השקלים שלא תקבלו במימון המפלגות אם יקים סיעה משלו.
עוד נקודונת- תקרא את דו''ח העוני של בנק ישראל ותראה כיצד תמיכת שינויבתקציב עזרה להגדיל את מעגל העוני בקרב משפחות עובדות (לא רק דוסים ובטלנים). טול קורה מבין עיניך ישראל היא לא רק צפון ת''א.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עלית עליו חד חושים שכמוך
דורון,
הוד השרון,
20/12/04 09:26
|
מסכים איתך אתה מה זה צודק הארת את עיני בכתבה אחרת לא הייתי מרגיש .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
ואיך טומי לפיד מדבר?
אזרח ישראלי,
ישראל,
19/12/04 17:21
|
טול קורה מבין עיניך. התבטאויותיו של מנהיגך, טומי לפיד, נגד החרדים, הערבים, המזרחים ומה לא - גרועות פי אלף ממה שאמר יחיאל חזן. תעשה סדר אצלכם בבית לפני שאתה משתפך כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
עוד קצת חומר למכתבים -
ואת זה כתב,
קובי אריאלי,
19/12/04 17:03
|
קחו את טומי לפיד ואת מה שהוא אמר על הקניידלעך ששרון נותן לרבנים. הוא היה יכול, למשל, לומר ששינוי נאמנה לעיקרון המנחה אותה שלא לשבת עם חרדים בממשלה. הוא היה יכול לומר ששינוי פעלה לקיצוץ קצבאות החרדים ועתה בא ההסכם הקואליציוני ומשיב להם את כספיהם, ועם זה שינוי לא יכולה להסכין. במקרים כאלה, הוא היה יוצא טומי הישן והטוב, הגזען שונא החרדים שנאמן לעקרונותיו המשונים ומשלם עליהם את המחיר. אייכלר היה מייבב משהו, רביץ היה מתרגז ובוחרי שינוי היו מתמוגגים מנחת. הברקה חסרת אחריות במקום זה, העדיף לפיד להגיד שנינה. הוא חשב, במחי הברקה חסרת אחריות של חצי שנייה, שטוב יהיה אם הוא יציג את הדברים בהומור. לטומי לפיד יש הומור מפותח. לכן הוא אמר ש''לממשלה אין כסף כדי למגן שופטים, אבל יש כסף לקניידלעך לרבנים''. על פניו זה די מצחיק. קניידלעך היא מילה באידיש, בעלת אפיל עגלגל ושמנוני שלאן שלא תסובב אותה היא תזכיר לך איש שמן שנטיפי מרק שמנוני זולגים על דש מעילו השחור, דרך זקנו הסמיך. בהקשר הנכון, האמירה הזו בכלל לא רעה; אלא שהשבוע זה לא היה ההקשר הנכון. בכלל. עובדה: השנינה הקטנה הזו, הקניידלע המחויך שהתגלגל מהפה שלו ברבע חיוך, בלי הרבה פאתוס, הוא שעשה את כל ההבדל. במקום לצאת, כרגיל, גזען קטן ושנון ואידאליסט גדול ואמיץ, הוא יצא פרא אדם. תקציב אלמנטרי התגובה הציבורית לאמירה הזו היתה תעודת כבוד לחברה הישראלית. לאן שלא הלכת שמעת התנערות מוחלטת ממנה וראית העוויית פנים של גועל. באופן אבסורדי, המשפט המרושע הזה, שהדהד כאן מחצית השבוע והעליב כל כך הרבה אנשים, הביא תועלת רבה. הוא הדגיש בעיוותו את האמת העירומה שהכסף ששרון נותן לליצמן הוא לא קניידלעך ולא קרעפלעך. אלו הם תקציבים אלמנטריים שמגיעים לכל אזרח ושבמשך השנתיים האחרונות טומי לפיד ואריק שרון יחדיו גנבו אותם מפיהם של הילדים החרדים בשם השנאה חסרת האחריות, זו שהביאה את לפיד לומר השבוע את המשפט הזה. העוול הזה עומד עכשיו להיות מתוקן בחלקו. טראומת הקניידלעך, אם תופנם כראוי, תביא לכך שהתיקון הזה יהיה בר קיימא. (אלה היו 497 מילים בגנותו של השר לפיד, מבלי שהוזכרה בהן המילה ''אנטישמי''. מסתבר שאפשר).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
זה העם זו הכנסת
אלי,
שרון,
19/12/04 16:51
|
אכן צודק אתה בתיאוריך ובדבריך. אבל מי שנותר לחשוב כמוך הם קבוצה מתכווצת של אזרחים שמתעקשת לדבוק בחינוך מבית אבא ליושר הגינות חריצות. זו הקבוצה המידלדלת של משלמי המיסים עושי המילואים שומרי החוק שילדיה מוכשרים מוצלחים מסימים שירות צבאי במסירות והקרבה אין קץ ו....יורדים מכאן לחו''ל כי זה בלתי אפשרי לחיות כאן בהגינות והם שבים לכאן לחודש בכל צו למילואים. כן הם יבואו להיהרג כאן הם לא יסכימו לחיות כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
חומר למכתב הבא שלך
כתב פרופ',
איידלברג,
19/12/04 16:49
|
מדוע יש במדינת היהודים כל כך הרבה פוליטיקאים גסי-רוח? מדוע נשארים הם בתפקידם עידן ועידנים, למרות תחרות הצווחות חסרת הבושה המתנהלת בכנסת? מדוע האשָמה בהתנהגות פושעת אינה משפיעה על מעמדו של הפוליטיקאי הישראלי, כאשר תוצאות הסקרים חושפות שיותר מ- 90 אחוזים מהציבור מתעב התנהגות זו ומעמדו של הפוליטיקאי נע בסקר העדיפות המקצועית אי שם בין עורכי-דין במקרה הטוב, לזונות במקרה הרע (והסליחה מבעלות המקצוע העתיק ביותר בעולם). מדוע?
התשובה פשוטה: שלא כמו בארצות-הברית ובבריטניה, חברי הכנסת אינם נבחרי העם, קל וחומר שאינם שליחי ציבור! הם אפילו לא נבחרים בבחירות אזוריות (בניגוד לנָהוג במרבית הדמוקרטיות.) במקום זאת, המדינה כולה מהווה אזור בחירה אחד, בו מתמודדות המפלגות על 120 המושבים בכנסת, על בסיס ייצוג יחסי. בשיטה זו, הישראלים אינם בוחרים במועמד מסוים, ואף לא במפלגה. הם בוחרים אות, או מספר אותיות, המייצגות את רשימת המועמדים של מפלגה מסוימת. לבד משמותיהם של העומדים בראש הרשימה, המועמדים אינם מוּכרים לבוחר הממוצע.
היות שחבר הכנסת חַייב את מושבו למפלגה ואינו צריך לנהל מסע בחירות באזור כלשהו, אין לו צורך לאַפק את מידותיו המגונות או לשים לב לתדמיתו הציבורית. מפלגתו משמשת לו עלה תאנה.
היות והמפלגות בישראל חוצצות בין הפוליטיקאי לבין בוחריו, יכולים הפוליטיקאים להתעלם מדעת-הקהל, מבלי לשאת בתוצאות. מפלגות יכולות לשמש חוף מבטחים לדורשי-עבודה למיניהם, בעיקר אם הם קציני צבא בגמלאות. אי-התאמתם של פוליטיקאים ישראלים רבים לתפקידם היא מן המפורסמות.
קחו למשל את שמעון פרס, אדריכל אוסלו, אותו כינה צ'רלס קראוטהמר (Krauthammer) ''הכישלון החמור ביותר של ההיסטוריה''. שמעון פרס, עסקן פוליטי שבכל ימי חייו לא עבד יום אחד לפרנסתו ותמיד משך כספים מקופת הציבור, מעולם לא נאלץ להתמודד על מושב בכנסת מול מועמד מתחרה.
נניח לרגע שהיה על פרס לעמוד מול יריב בבחירות אזוריות. יריבו יכול היה להדגים את תבונתו החלמאית של האיש ולהשתמש בשורה ארוכה של דברי הבל שהאיש פולט חדשות לבקרים:
''ככל שנמסור יותר שטחים, נגלה שיש לנו יותר דוקטורים לקילומטר – כך נתפרנס מדוקטורים ולא מקילומטרים''. - לדברים אלה יכול היה היריב להשיב: ככל שנמסור יותר שטח יהיו לנו יותר פוליטיקאים ואידיוטים לק''מ מרובע!
''אינני חושב שעלינו לשפוט את תהליך השלום על-פי ביצועיו של יאסר ערפאת. אנחנו לא מנהלים משא ומתן עם עראפת. אנחנו מנהלים משא ומתן עם עצמנו...'' על כך היה משיב מועמדנו: אכן, יש לשפוט את תהליך השלום על-פי ביצועיו של שמעון פרס: אסון!
כשנשאל, האם הסכם שלום עם סוריה, שהיא דיקטטורה צבאית, הוא מעשה נבון, הצהיר פרס: ''מערכת השלטון היא עניין חולף, השלום לעומת זאת - נצחי''. על כך ישיב המתמודד שלנו: אם חפֵצי חיים אנו, אינטרס לאומי עליון מחייב את הפיכתו של פרס ל''עניין חולף''.
דברים כדוגמת אלה עשויים להסביר מדוע מעולם לא זכה פרס בבחירות, ואף-על-פי-כן, מושבו עתיק היומין בכנסת מובטח - בשל רשת התככים שהמניפולטור-בחסד-עליון הזה, ידע לכרוך על מפלגתו זה עשרות בשנים.
הנה כי-כן, שיטת הבחירות הישראלית מאפשרת לתופעות תמהוניות והרות אסון דוגמת שמעון פרס, ורבים כמותו, להישאר בתפקידם מזה, ולהפוך את כנסת ישראל לבימת צווחות וגידופים מזה. n
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה 10 ואתה צודק ב100%
ל"ת
דורון,
ארץ החלמאות,
20/12/04 09:32
|
|
 |
ימני מסריח
ל"ת
אתה אפס,
19/12/04 20:21
|
|
 |
14.
מקום ראשון במצעד הגועל-ח''כ חזן
משה משה,
חדרה,
19/12/04 16:24
|
אני באמת חושב שההוא הח''כ שמייצג בכבוד את שאר החכי''ם. הוא המושחת מכולם, הבזוי מכולם, לדעתי הטיפש מכולם (אם כי יש לו מתחרים רבים). הוא נבחר על ידי כמיצג החכי''ם בשל הנוסחה המיוחדת שפיתחתי למדידת הגועל שיש לי מח''כ. בגדול היא מורכבת, אבל יחס העלות תועלת של חזן עזר לו לנצח: עלותו היא של סגן שר (לשעבר, אבל עדיין איכשהו הוא הגיע לעמדה הזו מה שמראה שכל אנאלפאבית יכול להגיע לסגן שר). תועלתו היא שלילית (והוא לא היחיד).
ליחיאל חזן - ברכות חמות על הזכייה. אגב, מקום שני שייך לשניים: גורולובסקי ופרץ. ברכות גם להם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מאז שנעלמה הבושה
אחד מהעם,
מדינת ישראל,
19/12/04 16:19
|
מאז הכל אפשרי וכל דאלים גבר בכבישים,בפאבים,בשלמונים ובמה לא? לפני כ40 שנה אבי ז''ל אמר לי בראותו שוטר עומד לי הכביש ומבקש טרמפ. דע לך מכאון מתחיל סוף המדינה. כאשר שוטר הממונה על אכיפת החוק מבקש משהוא מאזרח, יכול האזרח לבקש משהוא בתמורה. אותו קבלן עמיד רק ביקש שיזמינו את היווני לארוח, מה הבעיה אני אשלם. וכן הלאה וכן הלאה. זאב בק ישר כח תמשיך נצטרף אליך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
על הבושה, מכתבו של זאב בק
אביטל,
נגב,
19/12/04 15:58
|
קראתי כתבתך על הבושה שיש לך ממנהיגנו ,מהתרבות הקלוקלת שהפכה לשליטה בחיינו.לא נותר לי אלא להסכים עמך בכל אשר כתבת . זהו מחיר הדמוקרטיה שמוליכה אתנו לחיק העולם השלישי,ואנו מדרדרים את עצמנו בקצב שהולך וגדל מיום ליום .כל חלקה טובה נסתאבה אולי רק שלטון אחר יצילנו מכך ,וכדאי לחשוב על כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
הכנסת הפכה למקום מקלט
קובי,
19/12/04 15:58
|
לפורעי חוק, רבים מהם מחוברים טוב טוב להון, ונעשים עיוורים לצורכי הציבור... בזמן בחירות הם ילקקו, לאחר מכן אם אתה לא עוזי כהן אף אחד לא ידבר איתך... עצוב שכך...אתם חברי הכנסת הבאתם את זה עליכם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
לא רק
אוי אוי,
19/12/04 15:05
|
בכנסת צריכים להיכנס אך ורק משכילים,לרוב בעלי תואר אקדמאי ,ולא: -רבנים; -קצינים לשעבר ללא תקופת צינון של לפחות 5 שנים(אפילו לא ג'נרלים); -סתם עסקנים מפלגתיים,הסתדרותיים,דתיים,וכו... שמתברר שיש להם פה גדול אבל כישורים/ידע/שכל/מוסר= אפס ! כל מועמד לכנסת צריך לקבל בפעם הראשונה שהוא מתמודד אישור של ועדה ציבורית מיוחדת שתקום. ועוד משהו : כמו בכל עיסוק ציבורי אחר יש להקביל את גיל החברות בכנסת ובממשלה לגיל המקובל לשופטים,כלומר 70.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אכן זאת בושה
אלי,
מבשרת ציון,
19/12/04 13:47
|
אני מסכים עם הכותב אך אני מנסה לחשוב גם איך הגענו לזה ואיך נוכל לצאת מזה. הגענו לזה כי הרשינו ללעוג לציונות בלי המרכאות. הרשינו ללעוג לעבר שלנו ולמאמצים להקים את הישות הלאומית שלנו פה בארץ ישראל. צריכה לקום תנועה של אנשים שאיכפת להם והם יהיו ''בעד'' ולא ''נגד''. בעד מדינה עם ערכים יהודיים. לא נגד זרם זה או אחר בעם אלא בעד כל הטוב שיש בנו.היהודים נתנו לעולם כולו הרבה רעיונות מעולים וטובים הן בחברה, הן במדע. אנחנו יכולים לתקן, זה בידינו. אני בטוח שיו''ר הכנסת מבין את הבעיה ואולי אם הוא יתחיל בפתרון זה יצליח. ב ה צ ל ח ה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אין סיכוי לשינוי בהתנהגות.
:-),
19/12/04 13:34
|
כאיש חינוך, כאשר אני עושה השוואה בין החינוך התורני לבין החילוני חופשי, אני רואה את מה שהצבעת עליו. המסקנה שלי, לפני ההתחלת רפורמת דוברת, שהיא חשובה בפני עצמה, יש להתחיל לחנך, לשם כך חייבים לקצץ ב''דמוקרטיה'' של התלמידים וההורים. החינוך אינו קיים בבתי הספר, נקודה. החכ''ים והציבור חד הוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
אין סיכוי לשינוי
oz,
19/12/04 12:49
|
העובדה שבינתיים יש רק כמה תגובות, מעידה על כך שהסתגלנו כבר לפרצופה המעוות של הכנסת, שלעתים נראית ככנס של עבריינים בכירים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
הגיע הזמן
ביני,
חדרה,
19/12/04 12:29
|
הגיע הזמן לטפל בכשירותם של חברי הכנסת לתפקיד אותו הם ממלאים. חברי כנסת בעלי ''פיוזים'' קצרים או IQ נמוך מדי הגורמים להם להשתמש בניבולי פה ודברי בלע כדי לומר דבר זה או אחר ראוי שיורחקו מן המשכן ו''רשיונם'' ישלל מהם ממש כמו נהגים שלא מצייתים לחוק לתקופת מה או לחלופין לצמיתות בהתאם לחומרת ה''עברה'' רק כך יוכלו הם(חברי הכנסת) ואנחנו האזרחים התמימים להתגאות בפרלמנט שלהם/שלנו! ויפה שעה אחת קודם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הבושה אכן איומה אבל
ספי,
19/12/04 12:16
|
למה נזכרת רק עכשיו ששינוי בחוץ ? האם נאומי האנטישמים על קניידלך, עלוקות וכו' לא גורמים לך תחושות לא נעימות בבטן ? האם לא היה ניתן להביע את עמדותיו נגד הפוליטיקה של החרדים בצורה יותר תרבותית ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
זה כמו לקרוא לזונות להפגין נגד
חבל על הזמן,
19/12/04 11:55
|
זה כמו לקרוא לזונות להפגין נגד חיי מין מחוץ לנישואים. או ממורים להפגין בעד שנת עבודה של 200 יום.... או מעסקנים חרדים להפגין בעד הפרדת דת ומדינה....
חלק ניכר ממקור פרנסתם של החכים ומקורביהם תלוי בשחיתות ולכן עמימות, ועיגולי פינות חיוני להשרדותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמת לב לדבריך
גברי,
השרון,
19/12/04 13:06
|
לפני שהעלית אותם לאתר? אתה מזכיר את המורים ביחד עם הזונות? איך אפשר להתייחס לדבריך בכבוד אם אתה לא מכבד את עצמך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
יוזמה ברוכה
אריה,
מרכז,
19/12/04 11:26
|
|
 |
2.
זאב בק-לא הזכרת את יוסף פריצקי
ל"ת
אזרחית הגונה,
תל אביב,
19/12/04 11:20
|
|
 |
ולא את חקירת פורז במבקר המדינה
ל"ת
הוגנה,
19/12/04 17:26
|
|
 |
פריצקי לא עשה שום דבר רע
יחיאל,
19/12/04 19:27
|
הוא דיבר קצת יותר מדי. כשטומי לפיד צועק החרדים באים החרדים באים זה בסדר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
כ ל ה כ ב ו ד !
מ ו מ ו,
19/12/04 09:34
|
דברים כדרבנות !! ה ב ע י ה היא שזה פשוט לא מענין אותו ואת שאר חברי הכנסת . הם רק מ ד ב ר י ם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פני הדור כפני הכלב
שלמה החכם,
19/12/04 13:25
|
|