 |
34.
תנ''ך ומורשת ישראל חסרים ,היתכן
אזרחית יהודיה,
30/12/04 08:46
|
מדינת ישראל, דמוקרטיה יהודית. תוכנית דברת מדגישה את הדמוקרטיה אבל איפה היהדות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
התחשבות מוגזמת בציון מגן לא תע
ננה,
ללהלנד,
24/12/04 15:11
|
אני די נדפקתי בציוני בגרות בגלל ציוני המגן ובגלל זה ממוצע הבגרות שלי לא טוב. דוגמאות? בבקשה: אזרחות-מגן: 75,בגרות:!!!94,ציון סופי:85,נדפקתי ב!!!10 נקודות בגלל המגן אנגלית- מגן:86,בגרות:92,ציון סופי:89,נדפקתי ב3 נקודות בגלל מגן. ואילו בפסיכומטרי הוצאתי פטור באנגלית על הפעם הראשונה:143/150 בציון אנגלית בפסיכו,אז הציון של המורה(שרבתי איתה בלי סוף) לא שיקף ידע שלי, כמו באזרחות. איך התחשבות עוד יותר גדולה בציוני מגן תעזור לתלמידים שלא הסתדרו עם המורים, והמורים התנקמו דרך ציוני מגן ? מורים פוחדים לשים ציוני מגן גבוהים כי הם אומרים שיכולים לפטרם אם הציון בבגרות יהיה נמוך במידה רבה מאשר בציון מגן,וזה מצוטט מפי מורה שלי,ואם זה להפך כמו אצלי באזרחות? תחשבו שוב,טוב שסיימתי ללמוד בכל אופן ורק פסיכומטרי של 700+ יציל אותי והכל בגלל ציוני מגן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
מדינה מופקרת
פקק תנועה,
קרית ביאליק,
23/12/04 19:11
|
האמת כואבת ולא משנה אך מביעים אותה האמת מרגיזה את האנשים שלא מסוגלים להילחם במציאות הכואבת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
בושה
אוסנת,
21/12/04 19:15
|
איזה בושה בלי תנ''ך?? בלי לדעת תקשר שלנו לארץ הזו? ובלי מדעים באמת חרפה! רק מורידים תרמה הערבים יתקבלו לאוניברסיטאות כי מוריהם ''נדיבים'' בציונים. והישראלים ישארו מאחור. ולמה לעזאזל להשאיר ספרות?? זה באמת מה שתורם להרחבת הידע?? זה סתם בולשיט. ויש הרבה תלמידים שהם ריאלים והמקצועות האומנים לא ממש הולכים להם אז הם פשוט ''ידפקו''? תת רמה פשוט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
בכל כלי תקשורת - הרכב שונה
מבולבלת,
21/12/04 06:50
|
בגל''צ ביטלו את הבחינה בתנ''ך ומאזינים רבים התקוממו על כך, ב''הארץ'' ביטלו את הבחינה באזרחות ויוסי שריד כותב על כך. ובמעריב - יש תנ''ך וגם אזרחות. איך נדע -מה באמת אומר דברת? אולי כדי לא לבלבל את כולנו נחכה לפרסום???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
רק לצמצם בתקציב זו המטרה
ירמיהו,
21/12/04 00:03
|
ועדת דברת היא מזימה שפלה של בכירי האוצר עם לבנת לימור
בניצוחו של נתניהו. המטרה צמצום תקציב החינוך
בשליש. הבעייה - מדובר בתקצוב השוטף של ההגדרות החינוכיות הבסיסיות
של מערכת החינוך. מה עושים? : עושים הרבה רעש על
רפורמה מעמיקה (לפני כן דואגים
לדרדר את המערכת...) שימו לב ועדת דברת רוצה לכווץ
את המערכת ע''י צמצום מספרי
המורים בשליש אין בעייה מספרים
לנו על הארכת שעות עבודת
המורה (ללא תגמול משמעותי) מבטלים
את החטיבות חסכון בתשתית +
עובדים. והבדיחה העצובה 80% מגן .... כלומר בתי הספר בעיירות הפיתוח ועיירות הערבים הפכו
למצטיינים... גם היום ציוני המגן שלהם בשמיים אבל הפער הוא בין 35-50 בד''כ מסקנה : דברת הוא שליח האוצר לצורך הקטנת מערכת החינוך!!! אין שום קשר לשיפור .ההוכחה:
האוצר כבר מכין תקציבים ע''פ הקיצוצים ולא מכין שום תוכניות בנייה
.הוכחה נוספת: ניצן ראש עיריית ראשל''צ הכין תוכנית למיזוג
החטיבות ללא תוספת משמעותית
כלל של תקציב ממשרדי הממשלה!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
26- צודק
תלמיד,
20/12/04 19:56
|
עדיף כבר שהמגן יהיה 20% ובנוסף לזה שהשימוש בו יהיה לבחירת התלמיד עצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
תוכנית דברת ליבנת
אייל,
הדרום המקופח,
20/12/04 19:29
|
בקוראי את הרעיונות הגאוניים מבית מדרשו של שלמה דברת, אני מבין את מאמר חז''ל לא לחינם הלך הזרזיר לעורב, לא לחינם בחרה לימור באיש אמונה שלמה דברת העשיר בנו של דברת המליונר,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
בחינת המגן - בעייתית
ש.נ.,
20/12/04 18:55
|
היתרונות של בחינות המגן ושימוש בציוני שלש השנים הוא ברור אך הן פשוט הופכות את ציון הבגרות ללא אובייקטיבי. בתי ספר, בעיקר במגזר הערבי מנפחים את ציוני המגן בעוד שבבתי ספר אחרים ציוני המגן נמוכים בהרבה מציוני הבגרות. במקרים רבים בחינת המגן הופכת להיות כלי הענשה של מורה נגד תלמיד ובמקום להגן פוגעת בתלמיד. לבחינת הבגרות חייב להיות משקל משמעותי והשימוש בבחינת המגן צריך להיות לבחירת התלמיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
הפיחות הזוחל בתעודת הבגרות
איש מדור אחר,
20/12/04 16:55
|
אם נשווה את הדרישות שהיו מתלמיד לפני כ40 שנה לעבור בחינת בגרות לדרישות היום נראה כי כמו בכל דבר חל פיחות עצום ברמה, ובעיניי בחינת הבגרות היום איננה שווה את הנייר עליו היא מודפסת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוגרי התיכון-לחם בלתי אפוי
ישיש,
20/12/04 21:24
|
נכון. בוגרי התיכון היום דלי שפה ובורים ברוב התחומים. האנגלית שבפיהם טובה יותר וגם המבטא השתפר, הודות לצפייה בטלויזיה, מן הסתם, אך הידע הכללי רדוד. חבל שאין דורשים היום לימוד בעל פה של פסוקים מהתנך ושירים, כך שהנוער אינו מסוגל אפילו לצטט מהמקורות, כשמתבקש. ועדת דברת מציעה שינויים פרוצדורליים, לא מהפכה. אין מנוס, האוניברסיטות חייבות לסמוך על הקריטריונים שהן מציבות, ולא על ציוני בחינות הבגרות, או מה שנותר מהן. חבל. בוגר תיכון היום כלחם שהוצא מהתנור לפני שנאפה דיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
לימור לבנת אכזבה גדולה.
מורה ליכודניק.,
רחובות.,
20/12/04 15:59
|
השאירה את בית הספר כבית חרושת לציונים.היא עצמה נפלטה מאוהל שם,ולכן היא מתנקמת במורים,ומשאירה מערכת דפוקה כמו שהיתה.בחינות ציונים בחינות ציונים.כאיש ליכוד היא היתה צריכה לשים בראש מעייניה את הכרת הארץ ותרבותה,את זה היא המירה בדגל והמנון.בושה לפטר מורים. ואיפה אמנות, תיאטרון, פילוסופיה, מחול, שירי א''י, בריאות,ועוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
תגובה ל13ץ.......
בדוי,
20/12/04 15:47
|
|
 |
22.
למה ללמוד בכלל?
יריב,
20/12/04 15:33
|
מה אפשר לעשות עם זה במדינה המקוללת הזאת?!לך תלמד תוציא בגרות אח''כ תלך לאוניברסיטה ,תלמד 4-5 שנים ,ובסוף תשב בבית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
על הנייר זה נראה טוב
אפרת,
אשקלון,
20/12/04 15:31
|
|
 |
20.
מזל שסימתי ללמוד...
ל"ת
איתן,
20/12/04 15:30
|
|
 |
19.
לחזק את חשיבות המגן זה מצויין
אבירם,
20/12/04 15:26
|
זה ישאיר את התלמידים בכיתה ,וכשהם בכיתה הם לא ברחוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עכשיו באיזה בית ספר למדת יקבע
זאת המציאות,
20/12/04 15:48
|
ושוב נחזור לקיפוח, לרמאויות וכ''ו. צריך שיטה שגם תתחשב בהישגים מכיתה ז' וגם תהיה אחידה ומבוקרת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
עוד שיטה
מיכל,
פ''ת,
20/12/04 15:24
|
|
 |
17.
משמעות השינויים בבגרות
ישראל,
20/12/04 15:24
|
א. האוניברסיטאות יעשו מבחני קבלה ומי שיהיה בעמדת נחיתות זה המגזר היהודי שעושה צבא (אחרי 3 שנים שוכחים). כלומר, פרס למשתמטים. ב. ערך הפסיכומטרי, שאין לו כל משמעות ו/או כושר ניבוי) יעלה. אם אכן זה טוב, נראה האם האוניברסיטאות מוכנות להעמיד לבחינה את כל הפרופסורים בעילום שם. ברור כי אחד מהם לא ''יתקבל'' לאוניברסיטה. מי ירוויח? המכונים. ג. העלאת משקל ציון המגן ל-80% יטיב עם המגזר הערבי, כי שם נותנים ציונים בנדיבות. במגזר היהודי העקרון הוא ''כל הממעיט (בציון) מוסיף (''כבוד'' למורה). ד. הסוף יהיה שצעירים ילכו ללמוד בחו''ל ולא יחזרו. אם זה ''חזון'' משרד החינוך, חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
בזיון!!!
אורן,
20/12/04 15:24
|
|
 |
15.
ערבית לא צריך ללמוד??
מירה,
20/12/04 15:23
|
|
 |
14.
ומה עם ידע כללי ?
אדם כואב,
מרכז,
20/12/04 15:22
|
שילמדו מהאינטרנט ויבחנו גם בדברים אלמנטריים ללא לימודים בכתה . החל מבטיחות בבית וברחוב . בטיחות בדרכים ועד ההיסטוריה הבסיסית של עמנו וארצנו. הרי רוב הבוגרים הישראל , חאור שטיפת המוח , בטוחים כי יו''ש בידינו כי התחשק לנו לכבוש כדי שתהיה לנו ארץ גדולה ....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
למה להקל על התלמידים?
הגר,
ירושלים,
20/12/04 15:22
|
|
 |
12.
מה עם תנ''ך?!
ל"ת
דוד,
20/12/04 15:21
|
|
 |
11.
לפני שמלמדים יש לחנך.
:-),
20/12/04 15:19
|
כל שרי החינוך לדורותיהם להוציא את הקדנציה הראשונה של המר, היו חבלה מתמשכת במערכת. כל הסטטיסטיקות והועדות טוחנות מים, או מכסות תחת. לא מחנכים והרמה הכללית של הלימודים שואפת לאפס. לכו לראות וללמוד מהמגזר הדתי איך מחנכים ואיך מלמדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומהחרדי - איך טוחנים מים
ל"ת
עופר,
20/12/04 15:32
|
|
 |
צודק מאה אחוז
ל"ת
אברהם,
20/12/04 15:29
|
|
 |
10.
התכונתי השתבש
יאיר,
ירושלים,
20/12/04 15:14
|
|
 |
9.
משהו הישתבש אצל לימור ליבנת
יאיר,
ירושלים,
20/12/04 15:12
|
ליבי ליבי על שרת החינוך , אשה שעד לפני מספר חודשים הייתה מועמדת ראויה לראשות הממשלה הופכת לאשה חסרת עמוד שדרה וחפה מכל עקרונות. זה התחיל עם הצבעתה בניגוד למצפונה בעד החזרת שטחי מולדת וממשיך בפגיעתה בחינוך הערכי בבתי הספר. מנסיוני כמורה אני יכול לאמר שהדור הצעיר גדל ללא ידע אלמנטרי ביהדות וציונות. רוב התלמידים לא יודעים למה חוגגים חנוכה או מיהו טרומפלדור. ויתור על בחינת בגרות בתנ''ך תשחרר אותם מהמעט שהם יודעים ואז באמת הם לא ידעו מה הקשר שלנו לארץ המסוכנת הזו שבה אנו חיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
איפה מורשת ישראל ,התנ''ך ???
ל"ת
עמוס הנביא,
20/12/04 15:07
|
|
 |
7.
ליעקב
לוציפר,
20/12/04 15:06
|
נכון אין בבגרות לא תנך ולא מולדת וחבל שמקצועות נוספים כמו אזרחות היסטוריה לשון וספרות לא נגרעו אף הם מבחינות הבגרות!!! מקומם אינו בבחינות הבגרות אלא ניתן להתנות בכך שמי שלא ילמד את המקצועות האמורים ויעמוד בבחינות פנימיות הרי שלא יוכל לגשת לבחינות הבגרות במקצועות החשובים ללימודים אקדמאים. העולם צועד קדימה והדרישה למקצועות שאין הקידמה זקוקה להם באופן ישיר משמשים כמצע לעיכוב ההתפתחות ומשמשת יותר לג'ובים ושאר ירקות שתרומתם נמוכה ביותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה נכון. ללא מדעים ישראל תשאר
מאחור,
20/12/04 17:42
|
אירופה והעולם המערבי בורחים לנו. העולם השלישי מתקרב אלינו. אפילו מדינות ערב מצמצמות פערים בקצב מהיר. ישראל חייבה להיות חזקה באיכות כי בכמות היא לא יכולה להתחרות. ללא חיזוק המקצועות המדעיים ישראל פשוט תשאר מאחור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
טרוף מוחלט--אין תנך-אין מולדת-
יעקב,
20/12/04 14:44
|
|
 |
5.
ועדת דברת
פרופ' זילברברג,
20/12/04 14:44
|
חבורה של פלצנים שמנותקים מהעם, גוזל את כספי משלמי המיסים וממליצים על פעולות לא יישומיות בעליל. בשביל מי זה נדרש בדיוק? נראה לי שבשביל אנשי הועד בעיקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
הבגרות כבר לא שווה כלום
אפי,
טירת כרמל,
20/12/04 14:32
|
לא משנה מה יעשו במשרד החינוך הרמה של הבגרות היא רק מינימלית והיא רק כרטיס כניסה ללימודים גבוהים. אני סיימתי בשנה האחרונה עם בגרות בממוצע 9 וזה ממש לא אומר הרבה. בחיים זה לא יעזור כלל רק אם ממשיכים ללמוד. 12 שנה לומדים בשביל ה''זכות'' להמשיך וללמוד גם אחרי הצבא עוד 7 שנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
ביטול מורשת ישראל
יהודי,
ארץ ישראל,
20/12/04 14:32
|
ועדת דברת אם כן מבקשת לבטל את לימוד התנ''ך ודאי לבגרות וכנראה בכל התיכון. מה ישאר לנו מן המדינה היהודית, לדברת פתרונים. לגבי תוכנית בתי הספר הדתיים הוא לחלוטין לא רלבנטי, שהרי כעת למעלה משליש הלימודים הינם במקלצועות שיחשבו במקצוע הבחירה הנוסף. כדאי לגנוז את הוועדה בטרם תסיים כמו את ועדת ינאי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
תנ''ך לא חשוב להם?
ל"ת
מודאג,
20/12/04 14:31
|
|
 |
1.
דברת, לבנת, בבל''ת
מורה נבוכים,
20/12/04 14:26
|
אולי יבינו סופסוף במשרד החינוך כי הבעיה אינה בבחינות (גם ככה כולם משפרים אח''כ), אלא בלימוד עצמו. את חווית בית הספר, מטרותיו וערכיו צריך משרד החינוך להגדיר, ובהמשך גם לעמוד באופן יישומי אחרי הגדרותיו. כמו כן, מן הראוי כי ''שפת אם'' או כל כותרת - פוליטיקלי קורקט - אחרת תכלול בתוכה את הספר החשוב ביותר - התנ''ך.
הגב לתגובה זו
|
|