 |
51.
טובת הילדה הוא לשמור שבת.
שאבעס נט,
12/06/05 08:22
|
השבת היא מתנה שנועדה בשבילנו. השבת שומרת עלינו. ולכן זו טובת הילדה לשמור שבת.
http://www.shabes.net
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
מי שלא יודע -עדיף שלא ישפוט
מכרה של הילדה,
25/12/04 21:20
|
כל השוואה בין אי הסכמה בין ההורים בכל עניין ואפילו עקרוני-לבין המצב הנוכחי,מראה חוסר הבנה בסיסית בשתי נקודות:א.במהות הדת היהודית-שמטיבעה כאשר היא מייצגת אמת מוחלטת ולא עמדה או דיעה אישית,איננה מתפשרת,אי אפשר לשמור קצת שבת.ולא ניתן להסביר לילדה ששופט כל נוהג באמות מידה שונות כלפי האנשים.לכן הבנתה כי היא פועלת בניגוד לחינוך אותו היא מקבלת-שהוא חד משמעי-היא הבנה מדוייקת. מי שחושב שניתן להסביר לה את הדברים בצורה מניפולטיבית כלשהי אינו מכיר את הילדה,שכן היא חכמה מאין כמוה. ב.יסודות חינוך בסיסיים-כאשר ילד גדל אצל אחד מהוריו,יתכן שאופן גידולו היה שונה לו גדל אצל שניהם ביחד.אך מרגע שהורה 1 מקבל את האחריות המלאה לחינוכו וגידולו,הוא יטמיע באופן טבעי בילד את אורחותיו עקרונותיו,אמונתו וערכיו.ההורה האחר מרגע שהפך למלווה מהצד למרות אהבתו והערכתו שאיני מזלזלת בהם,ויתר למעשה על יכולתו להיות הורה משפיע באופן שווה להורה המשמורן.חוסר השלמת האב עם עובדת היותו פחות משפיע על מהות חיי ביתו,היא הגוררת תביעה זו.אילו היתה ילדה צמחונית ,בודהיסטית וכד' כולכם הייתם מגלים הרבה יותר אורך רוח ואף מעריצים את האם על התעקשותה להקנות לילדה חינוך יציב,עקבי וברור.אך כיוון שביהדות עסקינן,הרי שההתנגדות נוסקת אלעל-וחבל. טובת הילדה הוא חינוך עקבי יהודי אצל אימה,תוך כיבוד אורחותיה אצל אביה.אילו האב היה מארח דתי בביתו-היה ודאי מכבה את הטלויזיה לכבודו-האם עבור ביתו אהובתו לא יטרח כך לפחות??? טוב לו לאב לשים לנגד עיניו את טובת ביתו ולהעריך ולכבד את אורחותיה.שכח האב באופן לא מפתיע לספר כי ביתו קיבלה חינוך דתי מגיל שנה שאז התגרשו ההורים.האב תמך תמיד בכל מסגרות החינוך הדתיות כולל הגנים ובית הספר בו מתחנכת הילדה.ועכשיו מה דעתכם???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
כב' השופט פיליפ מרכוס
יאיר,
ירושלים,
22/12/04 18:50
|
המדובר בשופט בחסד עליון-אדם שהקדיש את כל מרצו וחייו לעזור לילדים-כל מעשיו הם אך ורק כשטובת הילד לנגד עיניו. האם מכובד כי עו''ד קרן דהרי תכפיש את שמו אך ורק ע''נ לזכות בפרסום? שיטת עבודתך זולה ביותר-ראוי כי תשני את נטיב פרנסתך.. לא יתכן כי תומרי שהשופט הושפע והודרך ע''י השקפת עולמו והערכים המנחים אותו באופן סובייקטיבי- בעצם באמירה זו-יש בה משום זלזול בכב' השופט. הרי כבוד השופט,מר פיליפ מרכוס,שאת שמו את מכפישה-גם נתן בפסק דין קודם , החלטה בה תבלה הילדה עם אביה כל שבת שניה,רק שיכבד את בקשתה של הילדה לשמור שבת-כפי שציינו המומחים. מדוע את זה אינך מספרת לכלל הקוראים ונוטעת בהם את האמונה כי לא יעשה צדק בישראל???? ספרי את כל האמת -הרי חובת הציבור לדעת. הפה המתיר-הוא הפה האוסר- וזאת לאור הנזק הנגרם לילדה ע''י האב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
הדתיים דואגים לדתיים
י,
בית שמש,
22/12/04 16:54
|
במדינה שבה שופט פוסק עפ''י דתו, ומנהלים בחברות ממשלתיות ובמשרדי ממשלה מעבירים כספים להתנחלויות כי זו אמונתם, לא נגיע רחוק. הגיע הזמן לשלוח הביתה שופטים שחושבים שפסיקות יכולות להעשות עפ''י דתם. היכן שר המשפטים לשעבר מסיעת שינוי, היכן ברק ? שינוי כנראה טובים בדיבורים אם היה שר משפטים ממרץ זה לא היה קורה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
גירושים גירושים!
שמחה,
תל אביב,
22/12/04 09:36
|
סליחה, המאבק הוא לא בין דתיים לחילוניים, אלא בין הורים גרושים. ואם יורשה לי, האם חייבת לטובה ביתה, ללמד את הבת לכבד את חייו החילוניים של אביה, כי זאת הבחירה שלו, והוא אביה. השאלה היא לא אם האב אמור לשמור שבת כשביתו מגיעה, אלא כיצד האם מסבירה ומחנכת את ביתה לכך שיש אנשים הבוחרים בחיים דתיים, ויש הבוחרים בחיים שונים, והכל בסדר, והיא יכולה לנהוג בבית אביה כפי שהיא רואה לנכון, ולכבד את חייו. צר לי שהאם בחרה לפנות לבית המשפט ולהפוך את ביתה למוקד לסיכסוך, מרגע שהיא התגרשה, עליה לקבל את האבהות של הגרוש שלה, על כל גווניו. צר לי שבית המשפט בחר להתמקד בחילוניות מול דתיות. זאת המדינה בה אנו חיים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
איפה ''שינוי''?
ל"ת
יוסי,
לוד,
22/12/04 07:46
|
|
 |
45.
ילדה קרועה לגזרים, האב צודק
סיגל,
מעלה אדומים,
21/12/04 20:11
|
בליבי, ברוחי ובמחשבותי אני מזדהה באופן מוחלט עם צד האב. זוהי ילדה תמימה שנקלעה לסיטואציה שקורעת אותה לגזרים. אורח החיים החילוני שאותו ניהל האב כל חייו אינו צריך להשפיע על רוחה, מצבה הנפשי ואישיותה התמימה של ילדה זו. ילדה זו נולדה לשני ההורים גם יחד, מהי הסיבה שבגינה קבע בית המשפט שאורח חיים אחד הינו עדיף על משנהו ?? כולי תקווה שהאב יזכה בערעור והצדק ייעשה וכך לא תופר שלוותה הנפשית של הילדה. אושרה ושלוותה הם החשובים ביותר להתפתחותה ולעתידה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
רעיון מעולה לגרושות
א,
ירושלים,
21/12/04 18:42
|
רעיון מעולה לכל אישה גרושה שרוצה לנקום בבעלה לשעבר או רעיון מעולה לכל אישה גרושה שרוצה להגדיל את סכום המזונות פשוט מאוד להחליט אחרי תקופה מסויימת לבעל לשעבר שמהיום והלאה כל שבת שניה אתה דתי מזוייף נישאלת השאלה האם אותו שופט היה פוסק פסיקה הפוכה לגבי בעל דתי שגרושתו חזרה בשאלה? מכיוון שכאן יש לאיום עוצמה גדולה פי כמה וכמה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
ARE YOU JEWISH???!!!!
ל"ת
Jewish state,
21/12/04 16:46
|
|
 |
ARE YOU ???!???!?!?!?!?!?!??!?
ל"ת
לא ל''יהדות'' בית,
שמאי,
21/12/04 22:57
|
|
 |
42.
לתגובה 12
ליאור ש.,
21/12/04 15:50
|
מר מיקי, יראו עיניך מה אצבעותך מקלידות! יוצא מדברי שכל אבות ההשכלה והציונות הם חולי נפש, כי 3000 שנה שמרנו על אורח חיים של תורה ומצוות ופתאום התחילו כמה אנשים להיות חולי נפש ולזנוח דרך חיים יהודית ובמעבר קיצוני פרקו עול תורה ומצוות. ולשיטתך זניחת דרך חיים לדרך אחרת באופן קיצוני היא מחלת נפש. לכן טוב יעשה מי שיחזור לדרך בת 3000 שנה שבנתה את העם היהודי ושימרה אותו ולא ילך בדרך שמבטלת את היחוד שלנו וממוססת אותו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
אין תחליף לקשר עם אבא!
מסורתי שקול,
מרכז,
21/12/04 15:29
|
אם שרוצה לנתק הקשר בין בתה לאביה הביולוגי זו כנראה טיפוס מעורער בנפשה שצריכה לעבור חינוך מחדש בכדי לדעת להעריך את תרומת הקשר להתפתחות הילדה. הילדה בודאי קשורה לאביה וזה כנראה מפריע מאד לאמה עד כדי גיוס שופט עם פסק דין תמוה ביותר לקידום עניינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
חכמי חלם
אבי אקידור,
פסיכים,
21/12/04 15:18
|
אחרי דור העגל הדתיים לוקחים אותנו שוב להרי החושך ובאמת מה יהיה אם מחר היא תתאסלם עם הדתיים יש רק בעיות .. באו נשלח אותם לאוגנדה שם אף אחד לא יפריע להם ..יוכלו גם לגייר את הכושים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ונשאר כאן רק עם פשע חילוני
ל"ת
גואש ומאיים,
22/12/04 09:54
|
|
 |
39.
תועבר הילדה לחזקת האב
אם מודאגת,
21/12/04 14:13
|
שערו בנפשכם שהאם היתה מצטרפת לכת מיסטית, הופכת לזן בודהיסטית או סיינטולוגית אדוקה ושולחת את בתה לבית ספר בניהול סיינטולוגים. בטוחני שהאב יכול היה בקלות להוציא את בתו ממשמורת האם שדעתה כנראה נשתבשה. האם החזרה בתשובה אינה זהה לתופעות המדאיגות שהזכרתי? טראומת הגרושים דחפה את האם לזרועות מחזירים בתשובה ויצרה דיסוננס קוגניטיבי אצל בתה שגדלה כחילונית. הפחדת ילד בעונש משמים אם ייעז לבלות עם אביו אינה טובת הילד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
העיקר שעו''ד שכטר הרוויח כסף
אזרח,
21/12/04 13:25
|
על חשבון רווחתה של הילדה, ועל חשבון קשריה עם אביה. אצל משפחות רבות האבא הוא דתי והולך לבית כנסת, ובבית רואים טלביזיה בשבת. די לקיצוניות, די להפרדת ילדים מאבותיהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
הילדה צריכה עזרה מיקצועית
ex goya,
תמיד גויה,
21/12/04 13:18
|
כדי לעזור לה להתמודד עם אורך חיים שונה בכל בית . היא צריכה לדעת שהבחירה איך לחיות כשתיהיה בוגרת בידיה בלבד. הדתיים מפחידים ילדים. אני התגיירתי כשהיו לי כבר ילדות והרבנים עשו להן שטיפת מוח . הכניסו להן פחדים שכומר נוצרי בתקופת ימי הבניים לא היה מתבייש בהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
האם לא שאלה את האב כשהחליטה
שהבת תהיה,
דתייה,
21/12/04 13:08
|
כאשר האם החילונית במקור חזרה בתשובה והחליטה שביתה תחייה גם היא באורך חיים דתי היא לא שאלה את האב. אם היא היתה שואלת את האב הם היו מגיעים או לפשרה כלשהי, או למשפט מוקדם יותר על אורח חייה של הילדה, לפני שהילדה חיה שנה שנתיים כדתייה. הצד שאשם פה הוא הצד שהחליט חד צדדית על אורח חייה של הבת המשותפת.
הבעייה היא שעכשיו הנזק נעשה. אורח חייה של הבת נקבע באופן חד צדדי עד שהילדה תגיע לגיל העשרה בו מערערים על תפישות העולם של ההורים. כל עוד הבת מאמינה באלוהים, במצוות וכו' יהיה לה קשה לחיות כחילונית במשך יומיים בחודש. האם אשמה בקביעת עובדות בשטח, אך בשלב זה הבת מאמינה במה שהאם קבעה לה באופן חד צדדי.
לדעתי עדיף שהאב לא יגרום לבת לחלל שבת באופן אקטיווי אצלו עד שתגיע לגיל בו היא יכולה להחליט בעצמה אם לחזור בשאלה או להתחזק ביהדות, אבל מכאן ועד כפיית שמירת השבת על האב יש מרחק גדול. הרעיון שגרושתו יכולה לכפות עליו שמירת שבת דרך הבת הוא בלתי נסבל. אם היה מגיע לדת מבחירתו- זכותו, אבל לא יתכן ששופט יכפה על אדם לקיים אורח חיים דתי בניגוד לרצונו.
כל מה שאפשר לבקש הוא שהאב לא יגרום לבת לחלל שבת באופן אקטיווי כל עוד היא מאמינה בזה.
את האם צריך להעניש על קביעת עובדות בשטח ללא הסכמת אבי הילדה. לא ייתכן שכאשר זוג מתגרש, ושניהם נמצאים ראויים לגדל את הילדים יקבע אחד ההורים את אורך חייו של הילד ללא התיעצות עם ההורה השני. זו הילדה שלה מהאב, וחובתה להדיין איתו על אורח חייה של הילדה. אם היתה לה ילדה מרוח הקודש- זכותה לגדל אותה לפי מראית עיניה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
טובת הילדה אינה חזות הכל !!!!
חיים -חומיניסטן,
21/12/04 11:47
|
מקובל כאקסיומה שטובת הילדה הינה הקובעת בכל מקרה שמעורבים בו ילדים. נשמע מאוד הגיוני. אבל, בואו נחשוב: אם טובת הילדים הינה האינטרס העליון, בואו ניקח את כל הילדים השייכים למשפחות שחיות מתחל לקו העוני, ונעביר אותם לאימוץ ע''י אנשים עשירים או משפחות אומנות. הם יוכלו לתת להם שיעורי עזר במקצועות שהם חלשים בהם, אוכל יותר טוב ומזין, תרבות ועוד. לא הגיוני ? ברור. כלומר טובת הילד אינה אקסיומה מוחלטת. קיימת גם זכות ההורים לילד גם אם הם לא הורים הכי מוצלחים. תחשבו על זה !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
כרגיל, בית המשפט לעניני משפחה
מבואס,
21/12/04 11:24
|
החוצפה הבלתי נגמרת של שופטי בית המשפט לעניני משפחה. אפליה בלתי פוסקת נגד אבות וגברים בכלל תחת ההשפעה של החוק הפרימיטיבי חזקת הגיל הרך שממשיך להטיל צל על כל הגילאים. במקום לכבד את אורח החיים שבהם חיו, לחייב את האם לנקוט באורח חיים חילוני, שהוא אידיאולוגיה לא פחותה מהחיים הדתיים, או להעביר את הילדה משמורת, הם מעדיפים, כמו תמיד, ללכת בדרך הקלה. בית המשפט העליון, גם הוא מפלה לא קטן, נתן לערכאות הנמוכות איתותים לא פעם שעליהם להתמקד במה שהיה פעם וכבר לא רלוונטי לחברה המודרנית או לאיזושהי ארץ מודרנית. ההפחדות של האם את הילדה כמוהם כהסתה. השימוש באלוהים הוא הפחדה. נניח שהאב היה אומר לילדה שאם תתנהג באורח מסוים אצל האם יבוא שד גדול ויעשה לה דברים איומים? לא היה בית המשפט ישר מעביר את הקשר בינהם למרכז קשר? אז אם לשד הגדול קוראים אלוהים ומי שמאיים בשד הגדול הוא אשה, היא מקבלת מה שהיא רוצה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
טובת האשה
רון,
21/12/04 11:22
|
תמיד זה כך לא משנה חילוני/ת דתי/ה תמיד זה נוטה לטובת האשה/האם ולא משנה אם היא נורמאלית או שפויה וזה מנסיון אישי אנו גרושים מזה 18 שנים וכאשר הבינה האם שאני לא חוזר אליה ,זה כבר 11 שנים שאני לא רואה את הבת שלי ,וגם עם הבנים לא קל כלל וכלל מה יש לשופט הנכבד לאמר במקרה דנן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
אסור לתת לדתיים כח
עדנה,
חיפה,
21/12/04 11:18
|
האב בטענתו צודק, ומה אם האן תחליט להיות נוצריה או מוסלמית אדוקה, גם אז האב יצטרך לשנות את חיו? מה השאלה? הילדה נולדה לבית חילוני? האם החליטה לשנות את דרכה ולהיות קיצונית, אזאי הבת צריכה להמשיך את דרכה כביום היוולדה ולעבור לחזקת האב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
חילוניות
אורי,
21/12/04 11:13
|
לאב הילדה, מחזיק לך אצבעות. אכן סיטואצייה לא נעימה אבל אתה צודק 1000 אחוז. בהצלחה, אמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
לקרוא! לקרוא! לקרוא!
רוני,
21/12/04 11:00
|
|
 |
גדול ! צודק ! נכון !!!!
ל"ת
חובה לקרא,
21/12/04 12:45
|
|
 |
29.
לכבד את רצון הילדה
חילוני,
21/12/04 10:41
|
אם הילדה חיה כל השבוע כדתיה וזה רצונה נראה לי על האב לכבד את רצון הילדה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
להעביר את הילדה למשמורת האב.
ל"ת
ועכשיו,
21/12/04 10:24
|
|
 |
אתה ממש לפידצ'יק הפלצן.
ל"ת
יפה,
21/12/04 10:44
|
|
 |
מי אתה שתקבע!
ל"ת
:-),
21/12/04 10:39
|
|
 |
27.
מישהו שאל את הילדה?
ל"ת
נסים ע.,
21/12/04 10:01
|
|
 |
26.
טובת הילדה בעדיפות ראשונה!
מיה,
21/12/04 09:55
|
אם הילדה אימצה את אורח החיים הדתי של אמא שלה, אבא שלה צריך לכבד את זה. ואין שום קשר לאיזה אורח חיים טוב יותר כי לשני אורחות החיים יש את היתרונות ואת החסרונות שלהם. הילדה בת 9 וזה כבר גיל מספיק גדול כדי להגיד מה היא רוצה, ורצונה צריך להיות העדיפות הראשונה של בית המשפט ושל הוריה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואם רצונה...
ג,
21/12/04 11:38
|
ואם רצונה לשכב עם גבר בן 30? האם לא יופעל עליו החוק האוסר זאת? ילד בן 9 לא נחשב ככזה שאינו מושפע ממבוגרים, ובודאי מאמו. הכנסת הילדה, שגדלה כחילונית לתוך תחום הדת אינה אלא הסתה כנגד האב, אפילו אם האם מאמינה בכך באמונה שלמה. בואו נחשוב שזה היה הפוך. הילדה היתה נולדת למשפחה חרדית, ולפתע האמא היתה מחליטה להתנצר. האם על האב לקבל זאת? האם על בית המשפט לקבל זאת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
זה ברור מאליו
סמי,
21/12/04 09:50
|
השפוט היה דתי והוא רוצה לחזיר את הילדה לתשובה וגם את המשפחה של אביה בכול מחיר הפרוש כניע לחרדים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
זכינו בעוד בת לעם היהודי!!!!!!
ל"ת
ולא תבזבז,
את החיים,
21/12/04 09:46
|
|
 |
שלטון הפחד - למוגי לב בלבד
יהודית,
מודיעין,
21/12/04 10:52
|
לא נכון. זכינו לגדל עוד ילדה שמפחדת מאלוהים. לא צריך להיות גאון גדול בכדי להבין שאלוהים לא מעניש. אין לו אינטרס כזה בכלל. אדם צריך להיות בעל ערכים לא מתוך פחד וכפיה אלא מתוך האמונה בעצמו והרצון לעבור את הגילגול הזה בעשיה טובה נטולת אינטרסים. שילטון הפחד לא יאריך זמן!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מוג לב מרוצח חילוני.
ל"ת
אין רוצח חרדי,
מקום המדינה,
21/12/04 14:51
|
|
 |
איזה פחד!יסוד היהדות הוא
ל"ת
הבחירה,
בערות חילוני,
21/12/04 14:49
|
|
 |
אלימות חילונית מוכיחה את ערכיה
ל"ת
רצח שופט,
אונס קבוצתי,
21/12/04 14:47
|
|
 |
כל הכבוד יהודית - תגובה לעניין
ל"ת
מיקי,
ראשל''צ,
21/12/04 11:48
|
|
 |
אידיוט - תעיין בתגובה 12 ותבין
ל"ת
מיקי,
ראשל''צ,
21/12/04 10:07
|
|
 |
23.
תתכן פשרה נבונה
איש ימיני,
21/12/04 09:45
|
הרגשת האב מובנת ואולי גם מוצדקת. הקונפליקט הינו טרגי. נראה שבמטרה לשמור על שפיות הילדה על האב בשלב זה להתפשר ולוותר על מנהגים חילוניים, להגדיל את זכות הביקור לפעם בשבועיים.
תהליך החשפות הילדה לעולם החילוני בלתי נמנע, תוך 4-5 שנים הילדה תזדקק לו מאוד בדרכה לבחון את אורח החים הרצוי לה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
אסור לבלבל את הילדה
מיקה,
ת''א,
21/12/04 09:34
|
אם היא חיה באורח חיים דתי האב צריך לכבד זאת ולא לשנות פעם בחודש את סדר עולמה מנסיון זה מביא לתסכולים ולמשבר זהות כשתהא בת 18 היא העצמה תבחר אורח חייה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
גועל נפש של פסק דין .
יעקב,
תל אביב,
21/12/04 09:33
|
זה ברור לנו כאן שלו השופט היה חילוני הפסק דין היה שונה. אמא כזו היא מסוכנת לחינוך ילדיה,צריךלהוציא את הילדה מחזקתה.זו אמא שמרעילה את מוחה של בתה עם אמונתה.ובמיוחד כאשר היא התחתנה כחילונית.לא יתכן שאנשים יחליפו את עורם וידרשו זאת גם מבני זוגםושופטים מסוימים יתנו לגיטימציה לזה בגלל שזה תואם את אורח חיים והשקפתם.מקוה מאוד שהפסק דין ישתנה לטובת האבולא רק זה ,אלא יוציאו את הילדה מחזקתה של אמא מטורפת כזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גזען קטן, השופטים חילוניים.
ל"ת
דרוין,
21/12/04 10:40
|
|
 |
בושה!!תורת ישראל רעל??????????
ל"ת
תל אביב עיר פשע,
ללא הפסקה,
21/12/04 09:49
|
|
 |
חילונים - תתביישו לכם
ליאת,
צפון,
21/12/04 10:40
|
אתם מתים להיות כמו הגויים. אתם מסוכנים למדינת ישראל יותר מכל המלחמות. אתם מנסים למחוק כל זהות יהודית. כמו המומרים הנוראיים של פעם. שרדנו אותם - נשרוד גם אתכם. ממש מעוררים גועל נפש ולא פלא שיוצא שהרבי מסאטמאר כנראה צדק כשהוא טען שאתם החילומים אסון לעם היהודי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
האב צריך לראות לנגד עיניו רק א
שירי,
21/12/04 09:29
|
את בתו, כפי שהיא, ולא כפי היה רוצה לראות אותה בדמיונו הפורה. בדיוק כפי שלכל ילד נטיות והעדפות משלו, כרגע אלה הן נטיותיה והעדפותיה, ולא משנה איך הן נכנסו לה לראש, הוא חייב לכבד אותה ולהכיר אותה ולא לכפות עליה שינוי, קונפליקט או סתירה פנימית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואם הילדה היתה בוחרת בסמים?
מיקי,
ראשל''צ,
21/12/04 09:40
|
טענתך מטופשת ונובעת מחוסר הבנה ומחוסר התעמקות בנושא!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
גזר דין מטופש
ספי,
21/12/04 09:26
|
אם מחליטה להיות פסיכית ומקבלת את המשמורת על הבת. האב שנשאר נורמאלי לא רואה את הילדה מכיוון שנשאר נורמאלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה שאתה איש קטן
טובה,
ראשל''צ,
23/12/04 19:45
|
רק אנשים קטני אישיות יכולים לרשום את דברי האיוולת שרשמת. נפדש במסלול חייך-נראה כיצד אז תתמודד..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
How are you there in Teheran?
John,
Paris,
21/12/04 09:20
|
|
 |
17.
סליחה? כפייה דתית? איפה הצדק?
ל"ת
הוא לא אבא שלה?,
21/12/04 09:16
|
|
 |
16.
כפילות ערכית
עידן,
21/12/04 09:16
|
1. חשוב לאפשר לידלה חיים בעלי אמות מוסר קבועות בטח בגיל כזה. 2. האמא נתפסת כטיפוס חסר אופי אשר החליט למצוא את האור ואת החיזוק בדת מפאת חוסר היכולתלהתגבר על מאורעותיה בכוחות עצמה. 3. האם החליטה לשנות באופן דרסטי את אורח חייה תוך חוסר התחשבות מוחלט באורח חייו של האב ובאורח החיים אליו הורגלה הילדה. 4. מוסד החינוך של הילדה נקבע עפ''י אמותיה של האם. לא הכרה של המקרה, תוך התחשבות בחופש הפולחן, האם יכולה לעשות כרצונה. אולם, באשר לילדה, ההחלטה לגבי שינוי אורח חייה והמעבר לבית ספר תורני בעוד סגנון חייה משתנה גם כן, הייתה אמורה להתבצע באישור אביה בלבד. עצם קביעת העובדות בשטח וגרימת הניתוק התרבותי שבין האב לבתו כמוהו כמשחק כח על גב הילדה. על פניו בסיטואציה שנוצרה, באם האב מסוגל לכך, הייתה אמורה הילדה לעבור למשמרתו ולהמשיך לקיים את אורח החיים אליו הורגלה ולא לעבור את מסלול הקפריזות של אמה ביחד איתה. החוק בישראל מפלה לא רק דתיים על חילוניים בסוגיות כאלה אלא נשים על דברים בצורה לא הגיונית ולא פרופורציונית בעליל. יש לנער את עץ המשפט ולקבוע ערכים אשר תומכים בזכות הילדה לחיים מיטביים משמע השיוויון למשמורת של האב והאם בהתאם לנסיבות המקרה, פיקוח על טיסות לחו''ל והתרחקות בן זוג מהארץ ועוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נבחר ציבור
יהודית,
מודיעין,
21/12/04 10:47
|
אם תחליט לרוץ לכנסת תדע שכבר יש לך תומכת נלהבת אחת. כל הכבוד. מילים כדורבנות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כעת אין לי ספק שהטמטום בעולמנו
מתפעלת מטמטומך,
21/12/04 10:08
|
עמוק מן החכמה. אתה כל כך שונא דת, וכנראה דתיים, שאתה לא מסוגל לראות סנטימטר מעבר לך. מה שייך כאן לשפוך רפש על האם? אתה אידיוט...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
ואם הילדה היתה צמחונית..
שושה141,
21/12/04 09:13
|
הוא היה דוחף לגרונה סטייקים? האם הוא לא יכול לבלות איתה בדברים שלא יגרמו לה לדילמות ולקשיים? איזה מין קשר הוא משיג בכך שהוא גורם לה להרגיש רע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואי, את לא חכמה
צמחוני,
21/12/04 11:44
|
אני צמחוני ולא כופה על הילד שלי (שהוריו גרושים) לא אכול בשר. אבל אם בית המשפט היה כופה עלי להאכיל אותו בשר זאת היתה שערוריה. מצד שני, איני כופה עליו להיות צמחוני ואף בית משפט לא היה מחייב את אמו לתת לו רק אוכל צמחוני בגלל שזאת אמונתי. במקרה הזה יש שתי אידיאולוגיות, אחת דתית שמבקשת לכפות את עצמה, והשניה חילונית שמאפשרת את השניה. אז דווקא הדתיים, מלומדי משפט שלמה, צריכים לתמוך בזה שלא רוצה את הכל, דהיינו האב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לחכמולוג
סיגל,
ראש העין,
23/12/04 19:50
|
במה שאינך מבין בכלום. הרי לא יתכן כי תפגין כזו טפשות ועוד כבל עם ועדה. תן לי לסבר את אוזניך- אין החילוני יכול לפגוע כהוזה בדתי כאשר הוא מכבדו בביתו ונוהג כמותו- אך היתכן כי אדם שנולד וחי כדתי יסע וידליק אש ע''מ לכבד את אביו????? צא ולמד דרכה של הארץ. אני מקווה שתעמוד לך זכות אבות ותחזור בתשובה ותבין מהם חיי נצח. אמן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכפיה במקרה הזה היא חילונית...
א.ב.ג.ד,
21/12/04 14:30
|
תקרא שוב, הילדה טוענת שהאב מכריח אותה לעשות דברים בניגוד לרצונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואם הייתה האם מתנצרת ?
ספי,
21/12/04 11:23
|
ואם הייתה האם נודיסטית ? ואם הייתה האם מאמינה בשדים ורוחות ?
הרי הכל כאן עניין של מוסכמות. האב והאם היו חילונים כשעשו את הילדה הזאת ולכן היא צריכה להיות חילונית. יש להעבירה מייד אל אביה ולתת לאימה זכויות ביקור מצומצמות. אם המקרה היה הפוך (זוג דתי שהאם החליטה להיות חילונית) הייתי חושב בדיוק אותו הדבר. לילדה לא יהיו דילמות אם תהיה חילונית אצל אביה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם לא מכריחה אותה לעשות דבר,
א.ב.ג.ד,
21/12/04 14:27
|
לעומת זאת האב, כופה עליה את אורח חייו, לדעתי זה אומר הכל... לא סתם בי''המש נתן את המשמורת לאם... אם האב רוצה את הילדה או רוצה להשפיע עליה הוא חייב לזרום איתה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
שופט דתי צריך לפסול עצמו
הורה ל-3,
21/12/04 09:09
|
ולא לדון בתיק כזה. מכיוון שהוא דתי איו לו בעצם אפשרות להפעיל שיקול דעת כך שאני כחילוני אכיר באוביקטיביות שלו. אין לי אמון בכזה שופט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה כה נאור ומתקדם בדיעותיך
אדם לא נאור,
21/12/04 10:15
|
אתה כל כך פתוח וזורם (בעיקר עם עצמך ושכמותך) שהזולת פשוט לא קיים עבורך. מצידך כל הדתיים צריכים לפסןל את עצמם כי הם טועים. למה חילוניים טוענים לנאורות?!! אתה כל כך פרימיטיבי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גםשופט חילוני צריך לפסול עצמו
א.ב.ג.ד,
21/12/04 09:43
|
בדיוק על אותו משקל, תן קצת קרדיט לשופטים במדינת ישראל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
אוי לעם שאלו שופטיו
חוזר בשאלה,
21/12/04 08:58
|
אין לי מילים להוריד לאבא את הפגישות השבת לפעם בחודש מה אבא זה ז שעשה את העבודה שלו ושיילך קיבינימט? ואם האשה היתה מתאסלמת גם אז היו זורמים עם האמא ואחרי זה מספרים לנו ששופטים שוקלים שיקולי צדק? השופט דתי ולכן פסק כך לא טובת הילדה עמדה מול עיניו אלה טובת אלוהים (אותו אלוהים השןלח מתאבדים להתפוצץ ומתנחלים לגמור את סיכויינו לחיות במדינה הזאת בשלום) ליבי ליבי על האבא ובקשה למתגרשות אל תובילו את הבעל למצב של עם הגב לקיר של תמות נפשי עם פלישתים אני מציע לאשה שלא לקיים את הפס''ד ולתת לילדה חופש בחירה איך היא רוצה לחיות מסקנה הילדה אמא שלה מפחידה אותה עם אלוהים הילדה עוד תשנא אותך בעוד 5 שנים על ההנאות שאת רוצה למנוע ממנה אוי לעם שאלו שופטיו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עדיף יהודיה ---ממסניפה
ל"ת
חוזר בתשובה,
21/12/04 09:29
|
|
 |
אחוז המסניפים בהתנחלויות הוא
סונול,
21/12/04 11:27
|
מהגבוהים בארץ. כבר לא נשאר שם גז מזגנים. אנשים נאלצים לחמם בנפט. החור באוזון פשוט גדל מעל יו''ש. ואצל החרדים שם המשחק הוא מכות במשפחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
חוזרים בתשובה = חולי נפש
מיקי,
ראשל''צ,
21/12/04 08:54
|
חוזר בתשובה הוא אדם שבאופן מסויים חלה בנפשו, אחרת איך ניתן להסביר מעבר קיצוני מאורח חיים אחד לאורח חיים אחר - זהו אדם לא יציב ולכן נשאלת השאלה, הכיצד ניתן לתת לאדם לא יציב כזה ואולי גם חולה נפש במובן מסויים לקבוע גורלו ולעצב את נפשו של אדם אחר, במיוחד אם הוא ילד! הכיצד נותנים לאדם הטוען ''ה' יכעס עליך אם תיסע בשבת'' לקבוע גורלו של קטין? למה לא הולכים עם האדם היציב יותר (במקרה דנן - האב החילוני!). אני מאוד מקווה שבבית המשפט המחוזי יושבים שופטים חכמים ונאורים שיידעו להפקיד את גורלו של הילד בידי האדם היציב יותר מבין השניים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה ממש
אלדד קפלינסקי,
ראשון לציון,
22/12/04 04:26
|
צודק ,הרוב במדינה שלנו (אמנם רוב מינימלי) חושב כמוך , באופן כללי כל אובססיה היא מחלת נפש, ודת היא אובססיה ברמות הכי נמוכות של הבינה האנושית, אנשים שעוברים בחייהם שינויים קיצוניים ו''התחברות לרוח'' הם חולי נפש ולא רק במובן השלילי, פשוט אומללים שכל הזמן מצטערים שהם לא מרצים את האלוהים לכן:
דת= מחלת נפש
אמונה=בריאות הנפש
להפריד את הדת מהאמונה, ומיד!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
אלוהים לא מעניש אף אחד מכיוון
שמעון,
מרכז,
21/12/04 08:49
|
אלוהים לא מעניש אף אחד מכיוון שהוא עצמו לא דתי. ככל שנבין זאת לעמוק נוכל לחיות כיהודים גאים ולא לפחד ''מקפריזות'' של אלוהים. ככל שנתחבר לעצמנו כבני אדם וכיהודים במדינה נגשים את השליחות שלנו כאן כחברה הוגנת המתנהגת ביושר ביננו וכך נותנת דוגמה לעולם. רק כך יגיע השלום ביננו לבין שכיננו וכלל העולם באהבת חינם שמעון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואלה?? שנים חיפשתי
מחפש את עצמו.,
21/12/04 09:34
|
תשובה לעניין הזה, עד שקראתי את דבריך, שמעון! תודה לך! ותמסור תודה גם לאלוהים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי שם אותך להיות מליץ האלוקים
ישראל,
21/12/04 09:03
|
וכי אתה חושב שאתה ראוי לכך ... תחשוב טוב על מה שרשמת לעיניי כל... ולא עליך לתת דין וצדק דברים כי התקופה שבה אנו חיים היינה תקופה קשה של גלות ובילבול נוראי משני חציי העם כיום...יום טוב לך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
לא פלא שהתגרשה ממנו
עופר,
חולון,
21/12/04 08:49
|
|
 |
אתה טיפש
ל"ת
ספי,
21/12/04 11:28
|
|
 |
9.
שמירת השבת
לא,
חולון,
21/12/04 08:47
|
|
 |
8.
איזה אבא מנהל מלחמות ע''ג ביתו?
אבנר,
21/12/04 08:46
|
כאן מדובר בעניין פרטי של המשפחה, השופט צריך לשקול את בריאותה הנפשית של הילדה שעיקר חייה הוא עם האמא שמנהלת אורח חיים דתי. האבא שכר את התנועה הרפורמית שבאופן בזוי מנהלת את מלחמות הדת שלה על גבה של ילדה אומללה בת 9 ויש כאן כל מיני שוטים ואווילים שכנראה אינם הורים ולא מבינים מה זה להיות הורה שמגיבים את השטויות הבנאליות שלהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זאת האמא שמנהלת מלחמה ע''ג ביתה
ל"ת
הורה ל-3,
21/12/04 09:04
|
|
 |
לידיעתך, האבא מנסה להציל את
מיקי,
ראשל''צ,
21/12/04 09:00
|
|
 |
7.
האמא עשתה את העוול הגדול פה
שלום,
ישראל הנצורה,
21/12/04 08:43
|
למה הילדה צריכה להיות דתיה? היא רק בת 9 . זה שאמא שלה בבעיה נפשית זה לא אומר שהיא צריכה לסבול . הילדה נולדה חילונית והיא צריכה להמשיך להיות כזאת ולא לסמם את נפשה בשטויות של האנשים המרעילים......'' ה כועס עלי '' מה זה הדבר הזה? אין שום דת בעולם שכופה ומפחידה כמו שהדת היהודית עושה את זה לכבשים התמימות שחיות ביננו הדתיים מנצלים אנשים חלשי אופי שנמצאים בצרה, ומצרפים אותם אליהם בהפחדה וכוח . גועל נפש בא לי להקיא . אני מקווה שהאבה יהיה מחוזק ויחזיק מעמד . הילדה תגדל ותבין שעבדו עליה בגדול , ואז האמא תשלם על התנהגותה. בוקר טוב וחילוני לכולם !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
רון,
ירושלים,
22/12/04 18:37
|
אתה רק מונע משנאת הדת ואינך מבין כהוזה ממה שקרה. הילדה חונכה בהסכמתו ותמיכתו של האב במסגרת דתית מרגע שבו נולדה.מדוע הוא אינו מתנגד לבית הספר שבוא לומדת הילדה?? אתה ודאי יודע למי מראים חצי עבודה. לא הייתי רוצה לחשוב שאתה חמור,אר אתה מתנהג בהתאם..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהבתי
ל"ת
אאא,
21/12/04 09:13
|
|
 |
שלום, תקרא שוב את תגובתך
אליעזר,
אשדוד,
22/12/04 03:48
|
''זה שאמא שלה בבעיה נפשית...'' ''ולא לסמם את נפשה בשטויות'' ''אין שום דת בעולם שכופה ומפוחידה כמו שהדת היהודית עושה את זה''
כל העולם עסוק במדינת היהודים. היהודים מצליחים בעולם בלי פרופורציה למספרם. ככל שהמדע מתפתח מוכחת אמיתת התורה.
ורק היהודים, הקימו להם מדינה, ושונאים את המדינה שלהם, שונאים את החיילים שלהם, שונאים את החלוצים שלהם, שונאים את התורה שלהם.
'המרכז לפלורליזם יהודי' של לפני 400 שנה שקם בשמות אחרים - אין לו המשך. אני מאמין שאתה לא מוכן שהבן שלך יתחתן עם גויה, ותעשה לבן שלך ברית.
מספיק עם השנאה העצמית. היהדות לא שייכת רק לש''ס וג' - היא שייכת לכולנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''מוכחת אמיתת התורה'' זה כולל גם
...,
22/12/04 10:40
|
את השפן(שלא) מעלה גרה? והארנבת? ומה עם המסע במדבר? 600 אלף (וזה לא כולל נשים ילדים וזקנים) הולכים במדבר 40 שנה ולא משאירים זכר? ובריאת העולם כביכול לפני 6000 שנה? אז אל דבר שטויות התורה לא הוכחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
אני מקווה שתימשך המגמה הזו
ron,
21/12/04 08:26
|
אולי ע''י כך שביהמ''ש יתחשב בציפור נפשם של אוכלוסיות שלימות ממילא ביהמ''ש יתחיל לקבל את הקרדיט מאותן אוכלוסיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בית משפט זה לא מוסד של רייטינג
ספי,
21/12/04 11:30
|
וברגע שיחפש את אהדת הציבור ולא את הצדק עפ''י אמות מידה משפטיות עפ''י חוקי הכנסת מצבינו יהיה עגום .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אמור לי מי חברך
שלום,
ירושלים,
21/12/04 08:25
|
התנועה הרפורמית מייצגת ?!! לעקור כל זיק של יהדות מעמנו עזבו אותנו לנפשינו אולי ארה''ב מתאים לכם לא כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
חופש הדת, רוצה אותי כבד אותי
אברהם,
21/12/04 08:25
|
החלטה נבונה.לא יתכן לבלבל את הילדה התמימה . קונפליקט אבל צודק בהחלט ,זו חובתינו כהורים לדאוג לילדינו ,לבריאותם לחינוכם ולנפש הקטנה גדולה שנמצאת בתוכם. חבל שבית משפט אלץ ולא האב כבד את רצון הילדה ומשמורנית שלה במקרה הזה האם הדתייה. אבא תן כבוד כדי שיכבודך. אני אב חד הורי חילוני אשר כבד את רצון בנו להיות שומר מצוות ,אינני דתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד...נאה דורש נאה מקיים
ישראל,
21/12/04 09:07
|
|
 |
3.
מאחר והאשה התחתנה כחילונית...
אזרח,
21/12/04 08:20
|
ניתן לראות בכל תהליך הנישואים מעין הסכם שבע''פ, לפיו הילדים יגודלו כחילונים. האשה היא זו שהפרה את ההסכם, והאב לא צריך להיענש בגין הפרה זו.
אם האם כל כך דואגת לנפש הבת, שתפסיק להפחיד אותה בשטויות בנוסח אמנון יצחק, ושתסביר לה שעד הגיעה למצוות, ממילא האחריות על חילול השבת שלה נופלת על האב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התיחסות של טיפש מטופש.
ל"ת
אחד,
21/12/04 10:42
|
|
 |
ומאחר שחזרה בתשובה כגרושה...
א.ב.ג.ד,
21/12/04 09:37
|
אין שום ענין של הסכמים.... ההורים צריכים לפעול לטובת הילדה ולא להשתמש בה ככלי ניגוח או כדגל חברתי... במקרה זה לא יקרה כלום אם הטיולים של האבא יהיו בקרבת מקום או במקום לבהות בטלויזיה יעשה איתה משהו יותר מועיל וחינוכי כמו משחק משותף או קריאת ספר יחד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין כל סיבה שהילדה תגור
ספי,
21/12/04 11:32
|
עם אימה. היא יכולה לגור עם האב ולבקר אצל האם פעמיים בחודש .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל הילדה..
א,
21/12/04 09:36
|
מה קשור הסכמים?? תחשוב על הילדה! ההורים כבר יסתדרו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''מעין הסכם בעל-פה'' ?
שי,
י-ם,
21/12/04 09:20
|
אמנם פתחת בדברי הבל, אך לפחות בהמשך התחלת לחשוב קצת יותר בהגיון... מענין מה היית אומר אם האמא היתה מחליטה לאחר נישואיה ללמוד לתואר אקדמי (במקום לחזור בתשובה), ואחרי הגירושים מבעלה היתה דורשת מבית המשפט להפחית את ביקורי הילדה אצל אביה בטענה שהוא אנאלפבית שבקושי סיים כתה י' וגם אלכוהוליסט ומשחק קלפים או מהמר או סתם פושע מועד... וכמו תמיד, כשמדובר בפשע ועבריינות נגד חוקי בני אדם, יש הסכמה בצבור שצריך להרחיק ולהתרחק מפושעים כאלה... אך כשמדובר בפשע ועבריינות נגד חוקי התורה הנצחיים, השכל מתחיל לעבוד הפוך... כי במקרים האלה גם ''יצר הרע'' מתחיל לעבוד... ודי למבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בור ועם הארץ שכמוך
אלכס,
מרכז,
21/12/04 10:36
|
חוקי התורה אומנם נצחיים אבל רק מבחינה תיאורטית רובו של העולפ היהודי אינו מקיים אותם ליתר דיוק רק בשולי השוליים חיים לפיהם. לעומת זאת החוקים ההומניים שלפיו חי רוב העם בישראל אלו הם חוקים נצחיים מאז ומעולם ובתוכם כוללים גם לא מעט מחוקי התורה שלך כחלק מההומניות שיש בנו בני האדםץ כל ההתיחסות לאל היא פרימיטיבית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפוסל במומו פוסל
הסנגורית,
21/12/04 13:28
|
|
 |
HUMAN LEWS
ICI,
21/12/04 11:57
|
LET ME REMIND YOU THAT THE MOST HUMAN AND CULTURAL PERSONES WAS THE NAZZI IN GERMANY AND WE ALL SEE WHAT HUMANITY AND CULTURE CAN DO
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מסכנה הילדה!
***,
21/12/04 08:19
|
היא יוצאת הכי מסכנה מכל הסיפור הזה, כמו ברוב מקרי הגירושין.
ולגבי: ''רק מפני שאני חילוני, אני לא אראה את הילדה שלי ?'' - חשוב לך הקשר עם הילדה? - תעשה את זה בדרך שלא תטמטם אותה. היום היא מנהלת אורח חיים דתי- אז לעזאזל תכבד את זה! היא גדלה עם תסבוכים לא נורמליים שה' כועס עליה וכל מיני שטויות של ילדים שיעוותו לך אותה לגמרי! אז תלך איתה בראש אחד ולא ראש בראש!!! לא ממנה התגרשת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה שטויות
ספי,
21/12/04 11:35
|
אם אכפת לך מהילדה הוצא אותה מהר מבית בו מפחידים אותה עם אלוהים וגהינום והעבר אותה אל זרועותיך האוהבות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמא שטנית!
יהודי,
מרכז,
21/12/04 11:00
|
מדוע תדירות הפגישות ירדה לפעם בחודש? ואם זה יהיה פעם בחודשיים אז גם שילך איתה 'בראש אחד'? אם יש לך ילדים תדמייני זאת עלייך.!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
רינה,
חיפה,
22/12/04 18:31
|
האבא חרא של בנאדם. זהו אב שהתכחש לביתו ופתאום מנסה לטעון לדאגה לביתו. טובי המומחים טענו כי הוא מזיק לה מדוע אתה משמיץ??????????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק
אושרי,
תל אביב,
21/12/04 08:59
|
|
 |
1.
ראבק פה זו מדינת היהודים?
amir,
21/12/04 08:13
|
|
 |
לפי חינוך של מי שמגדל הילד/ה.
ל"ת
כדי שלא תתבלבל,
טובת הילד/ה,
21/12/04 10:19
|
|