 |
51.
צונאמי בעזה
שמשון,
צרעה-אשתאול,
31/12/04 06:09
|
הפלישתים הקדמונים נעלמו מארץ ישראל לפני כ3000 שנה בפתאומיות. באותה תקופה בערך היתה התפוצצות הר געש בים האגאי ששלחה גלי צונאמי לחופי הים התיכון. אולי זו הסיבה שהפלישתים נעלמו לגמרי אחרי דוד המלך שהרי עריהם עזה, אשקלון, אשדוד ויפו שוכנות ממש לחוף הים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העולם עוד עלול לאמץ את השטות ה
רונן,
31/12/04 11:51
|
|
 |
50.
למעלה ממליון ניספו !!
אילן,
יוסטון,
31/12/04 04:32
|
כשאני אומר מליון אני עוד אופטימי. עד עכשיו סופרים רק את הרוגים , אגב בסרי לנקה כבר הפסיקו לספור... בסרי לנקה יש יותר ממליון נעדרים! באזורים בהודו הממשלה לא נותנת לתקשורת ולהצלה להגיעה למקומות אין כנראה מה להציל שם. במחוז אצ'ה, שם היה מרכז הרעש, יש למעלה מחצי מליון הרוגים, למה? שגריר אנדונזיה במלזיה רסטיהרדו מסר שיש מקומות שכוחות החילוץ וההצלה לא יכולים להגיע לשם. הוא מסר שלא נמצאו סימני חיים במקומות כמו מולאבו, פולאו סימאולו, טפק טואן והכל לפי תצלומי אוויר. מולאבו לגמרי הרוסה חוץ ממגדל אחד בעיר חיו 150,000 אנשים. בפולאו סימאולו גרו 76,000אנשים. וחופים שלמים מערבית לסומטרה נעלמו כליל!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל המספרים נכונים, חוץ מהמליון
מעין,
חיפה,
31/12/04 19:22
|
אתר החדשות של מלזיה, שאליו קישרת אותנו, מדוח שהמספרים שמסרו לא כוללים מספר איים, שכפי הנראה נמחו כליל מעל פני האדמה, ולכן מספר ההרוגים במלזיה (שנפגעה, כידוע, באופן הקשה ביותר מהאסון) עלול לעלות עד 400,000. זאת אומרת, 500,00 בסך הכל, חוץ ממי שימות ממחלות, זיהום ורעב. לא שזה לא מזעזע, אבל מליון זה עדיין פי שתיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
(אי.פי)
.,
01/01/05 16:00
|
''על פי תמונת המצב הנוכחית, מניין ההרוגים באסון הצונאמי מתקרב ל-150 אלף'', כך אמר הלילה האחראי ההומניטרי באו''ם, יאן איגלנד. לדבריו, ''המספר הגדול ביותר הוא באינדונזיה, בה היה קשה לבצע הערכות בשל אילוצים לוגיסטיים. לפיכך מספר ההרוגים בה עלול להיות גבוה מן המשוער''. הוא הוסיף כי מספר ההרוגים האמיתי לעולם לא ייוודע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גוזמאי
אריק,
שרון,
31/12/04 07:07
|
שמע ,אילן,אתה אידיוט גדול מאד! מאיפה אתה שואב את הנתונים האלה,גוזמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדיוט,
אילן,
יוסטון,
31/12/04 14:57
|
מי שעשה אותך! אתה רוצה לינק תבקש אבל אל תקלל . http://www.bernama.com/bernama/v3/news_lite.php?id=111574
הגב לתגובה זו
|
|
 |
this is
sara,
ny,
31/12/04 04:55
|
this is one of the most awfall things iv'e ever heared .i think everyone needs to donate something....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
the only way to help
Anat,
USA,
31/12/04 02:54
|
is to donate some money. https://www.redcross.org/donate/donation-form.asp
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
בלעדי למקורות של תיק דבקה
דבקה,
31/12/04 01:57
|
שמעתי מחברים בכל מיני מקומות לאו דווקא מערביים. שבכלל לא היתה רעידת אדמה ועל הסיפור הזה הוא סתם פיקציה של מיליונר אמריקאי ששילם לחברות החדשות כדי שיפרסמו דיווחים כוזבים על רעידת אדמה שלא היתה , כדי להוכיח לעולם כמה הוא צמא דם ו/או כמה הוא נוטה להיות מובל כצאן לטבח למסקנות פזיזות שמוכתבות ע''י המדיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Hey. Conspiracy-+
ל"ת
Hillary,
NY,
02/01/05 01:59
|
|
 |
אם טימטום היה כואב,הית במיון!
ל"ת
רופא מרדים,
מורפיום,
31/12/04 06:41
|
|
 |
47.
גן העדן
ישעיהו,
31/12/04 01:48
|
כנראה שזו לא הפעם הראשונה והאחרונה שדבר כזה קורה. וזה מסביר מדוע כל כך הרבה איים לא מיושבים באזורים האלה. אז ככה לפני מאות שנים היו אנשים שחיו בסבבה עד שרעידת אדמה דרגה 10 יצרה צונמי שבא ושטף את כולם והשאיר את הציפורים לשיר הללויה במרומי העצים.לאחר מכן מגיעים התיירים וחושבים שהגיעו לגן עדן .וחושבים וואלה איך זה שאף אחד לא התיישב פה ? גם באירופה יש שקט ושלווה אחרי הגיהנום שהיה ושעוד יהיה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
תגובה ל- 42
merav,
usa,
31/12/04 00:11
|
|
 |
45.
where is the help from arabs?
ל"ת
ayelet,
30/12/04 23:25
|
|
 |
44.
וואלה כמה שאתה צודק אילן
יעל,
30/12/04 23:23
|
מזל שכותבים כאן רק בעברית,שאחרים לא יבינו כמה זבל אנחנו מדברים על עצמנו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
זיהוי גופות באתר הבא:
Norman,
Bankok,
30/12/04 23:23
|
|
 |
42.
מה זה לעומת 6מיליון בשואה
a,
ירושלים,
30/12/04 22:51
|
רק אסון כזה מתחיל להתקרב ל%קטן מהניספים בשואה אולי זה יתן לנו פרופורציות מספריות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פשוט אידיוט
ארז,
31/12/04 00:25
|
|
 |
what morderers the europeens
ל"ת
are - u idiot,
31/12/04 06:52
|
|
 |
41.
בשנה הבאה בקופיפי הבנויה
מאוהבת באיים,
30/12/04 22:45
|
בעזרת השם בשנה הבאה נחזור לקופיפי ולקראבי האהובים עלינו כל כך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השם לא עוזר להגיע,רק אל על!
ל"ת
*טייס בשם עזרא,
בקבינה,
31/12/04 06:44
|
|
 |
40.
טבעי בהחלט
haring,
30/12/04 22:38
|
לפני כשעה נכנסה ביתי בת ה 18 וראתה אותי קורא ידיעות על האסון הנורא במזרח אסיה, ואמרה '' איזה תקשורת מגעילה יש כאן בבלגיה, מדברים רק על הבודדים הבלגים ולא מזכירים את כל המיליונים,,,,,שסובלים, המוח האנושי לא מסוגל להתמודד עם אסון גדול ממדים,,,,הזלתי דמעה על התינוק הבלגי,,,כי שם, עם האינדיבידואל, כן יכולתי להתמודד וכן יכולתי להרגיש הזדהות ,,,בזמן שאת המספרים העצומים לא הצלחתי להאניש ..,,,,,כנראה מתוך מנגנון הגנה טבעי בהחלט.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
to 37 ''no brain no worries''
lee,
Australia,
30/12/04 22:11
|
|
 |
No english
קופיפי,
30/12/04 23:46
|
זה אתר של דוברי עברית בפעם הבאה תכתוב בעברית או קיי חבל שאף אחד לא יבין אותך למרות שאתה נראה לי ישראלי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
הכי נורמלי מס' 34
אלמונית,
הרצליה,
30/12/04 22:10
|
|
 |
37.
מי שידע לשחות נשאר בחיים
ל"ת
מלי מדריכת שחיה,
הרצליה פיתוח,
30/12/04 21:29
|
|
 |
תשובה למלי
ארז,
31/12/04 02:03
|
שכחת להזכיר שרצוי ראש חלול כמו שלך ואז זה מבטיח שהראש תמיד יישאר מעל המים. מה שבטוח - את לא תטבעי!!!! אם היית רואה את נחשולי המים האדירים, לא בטוח שמיומנות השחייה שלך הייתה מצילה אותך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא תהיי מדריכת פסיכומטרי זה בט
פפר,
30/12/04 23:00
|
|
 |
לא בטוח
בן אדם,
30/12/04 22:10
|
מעייף להשאר עם הראש מעל גובה המים במשך יותר מידי זמן בייחוד כשאתה נסחף ונסחפים עליך כל מיני דברים כמו למשל: מכוניות וקורות עץ וכל מיני דברים כבדים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצאת דרך להפיץ עצמך
אלמונית,
הרצליה,
30/12/04 22:07
|
גועל נפש. מה חושבים הישראלים. איך ארויח כסף, בואו ללמוד לשחות ואז תינצלו. אני ארוויח כסף. לאן הגענו??????????????..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
אבי וגולי
גיא,
30/12/04 20:58
|
|
 |
35.
שמעתי שאחד ההרוגים הוא......
ז'ה הקטן,
חולון,
30/12/04 20:56
|
איש טלויזיה וסלבס מפורסם אוליי אחד המפורסמים במדינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הלוואי ואתה צודק
גורי לא מפורסם,
31/12/04 15:40
|
נימאס כבר ממופרסמים שיואכלו אותה יותר מעמך ושיחנקו!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נא הזהר במסר על הנספה
אלמונית,
הרצליה,
30/12/04 21:38
|
אם אתה לא בטוח למה לנחש מי זה. יש משפחות מאחורי הנספים. נא להתחשב קצת ............ברגשותיהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
יהיה זכרכם ברוך!.
אברהים,
המרכז,
30/12/04 20:28
|
לבי כואב את כאב האנשים הפגועים! ללא הבדל גזע דת ומין! חבל על אנשים אלה,אם היו מקבלים התראה בזמן {היה להם שעתיים לברוח},היו ברובם ניצולים,אבל זהו גורל מהאלוהים שאי אפשר למנוע אותו לכן:על המשפחות הפגועות,לקבל את רצון האל,ולהחזיק מעמד! ליבי אתכם ומשתתף בצערכם! ולניספים!יהיה זכרכם ברוך!.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל על כולם חוץ מהמוסלמים !!!!
ל"ת
קקר,
30/12/04 22:58
|
|
 |
תגובתך היא אנטי בני אדם
רעיה,
אילת,
30/12/04 23:28
|
|
 |
כל הכבוד על התגובה האנושית
ל"ת
אלמונית,
הרצליה,
30/12/04 21:34
|
|
 |
33.
צביעות
אמיר,
טורונטו,
30/12/04 20:17
|
יש אי שיוויוניות בעולם בכל יום של השבוע וגם בימים קשים.כל שנה מתים מיליונים במדינות עולם שלישי עם או בלי אסונות טבע.חצי מהסיקור במדיה במערב מרוכז בפוקט היכן שמרבית התיירים נמצאו.הודים,סרי לנקים ואינדונזים אוכלים חרא כל הזמן גם ככה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
אסון כזה לא קרה מעולם
אלמונית,
הרצליה,
30/12/04 19:23
|
הגן עדן הפך לגיהנום. חבל על הזמן. זה פשוט מזעזע.זה כמו שואה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Another idiot!
Arie,
30/12/04 20:09
|
What does that have to do with Shoaa? Shoaa is menmade, not natural! There is nothing to compare to Shoaa!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שואה
אני,
31/12/04 03:10
|
היהודים ניכסו לעצמם את המילה ''שואה''. המילה שואה מעוררת בנו אוטומטית את זיכרון רצח ששת מליון היהודים במלחמת העולם השניה באירופה. אולם המילה שואה (עפ''י אבן שושן) פרושה חורבן, הרס, כליון, אסון קשה. למעשה האסון שהתרחש בדרום מזרח אסיה הוא אכן שואה לכל דבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההשואה לשואה-כמספר הנספים
אלמונית,
הרצליה,
30/12/04 21:36
|
אדון אריה, הכוונה היא למספר הנספים. אמנם בשואה היו 6 מליון ופה 125,000 אנשים. אני השוותי זאת לשואה - נזכרתי במספר האנשים שנספו. לפני שאומרים ANOTHER EDIOT צריך להפעיל את המח הקטן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Giveret Hertezelia nichbada,
Arie,
30/12/04 21:55
|
In the Shoaa people were tortured, slautered, shut, starved, hanged, burned and choked to death by other people! THERE IS ABSOLUTELY NOTHING TO COMPARE HERE TO THE HOLOCAUST!!!
HAVE SOME RESPECT TO THE SHOAA AND UNDERSTAND THAT NOTHING CAN COMPARE TO WHAT HAPPENED THEN!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צריך להבדיל: ''שואה'', ''השואה''.
מעין,
חיפה,
31/12/04 19:33
|
שואה פירושה כל אסון גדול מימדים. ''השואה'', היא אירוע כזה. אירוע טראגי גדול יותר, במימדים מתימטיים ואולי גם הומאניים, מזה במדינות האוקיאנוס ההודי. גם אני מרגישה שהמילה ''אסון'' היא דלה מדי. האנושות הזו ידעה אסונות רבים. במילה ''אסון'' אנחנו מכתירים כל מחדל שבו מתו אנשים - אסון ורסאי, אסון המסוקים. דברים טרגיים באמת. אבל כאן, 125 אלף (ויותר) אנשים שנחבטו, נמחצו, נחנקו למות - גם אני מחפשת מילה שתביע יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תאמין לי יש לי כבוד לשואה
אלמונית,
הרצליה,
30/12/04 22:42
|
הורי עברו את השואה, אחותי הבכורה מתה בשואה. הסברתי שהשוואתי זאת למספר רב של נספים, אני הבנתי שפה היה אסון טבע. בשואה - היה קטל והרג של בני אדם. זה הכל לבינתיים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם אפשר להגיב בצורה תרבותית
מורן,
31/12/04 13:23
|
תמיד אנשים נורא תוקפניים פה אחד לשני. קצת כבוד הדדי. לכל אחד מותר שתהיה דעה משלו, גם אם היא לא מקובלת עליכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיסכנים
חיים,
כרמיאל,
31/12/04 02:43
|
אתם שני אנשים קטנים ומיסכנים שאינם יודעים כיצד להתמודד עם העוצמה של מה שעומד מולם ולכם מתחילים להתקוטט כמו שני גורים על נתח של חשיפה. מיסכנים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
Why don't you stop this
Arie,
30/12/04 19:17
|
bullshit already ok.
Israel should take care of its people first. There are families and friends who need to know what happened to their loved ones as soon as possible, and believe me, I don't think they care about the other 120,000 people who died/missing/or lost their families and friends at this time! What would you like to know first, if someone you might know is alive and well or that someone from Thailand or Indonesia or Sri Lanka was found alive? Normally, I would have preferred to know the condition of someone I might know before the condition of Millions of other people that I have nothing to do with. That doesn’t mean that I don’t care (personally, I really don’t). In fact, I think that Asia got very lucky this time. Imagine this massive earthquake was in the center of the continent, then not a 100,000 people would have lost their lives, but 100,000,000 might have lost their lives. What would you have done in a case like that?
There is nothing much to do unfortunately. It a natural disaster and no one caused it! It’s not like the bombing in Bali a year a go or so. That was stupid and could have been prevented. But there is nothing to do about natural disasters…………
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
איני מסכימה איתך
אלה,
ירושלים,
30/12/04 18:26
|
אין זה נכון שאנחנו לא דואגים ל-100,000 האנשים . אנחנו שלחנו משלחות סיוע וכן אני וכל חברי מזועזעים מהאסון הנוראי הזה .אני מקירה אדם אשר היה בפוקט על החוף כשהגיע הגל ותודה לאל שהוא ניצל ואם הוא לא היה יוצר קשר עם משפחתו את חושבת שלא הייתי דואגת לו?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
Tsunami in the DAF YOMI
Los Angeles,
30/12/04 18:12
|
If you check Sunday's DAF YOMI (every day we learn one DAF in the TALMUD BAVLY) then you will find the word TSUMANI there (NIDA page 8b)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היו כל כך הרבה סימנים
אביתר הקטר,
30/12/04 19:12
|
אם תשמיע את השיר של רחוב סומסום אחורה ניתן לשמוע בבירור את המילים ''צונאמי זה רע, קיפי ואבנר לנצח''. וגם, אם תיקח את עיתון מעריב של הבוקר, תהפוך אותו, ואז תהפוך אותו שוב, תוכל בבירור לראות מספר פעמים את המילה ''צונאמי'' (וגם הפוך - ימאנוצ)! מקריות? איני סבור כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
יהי זכרו ברוך
ל"ת
יגאל,
ב''ש,
30/12/04 18:07
|
|
 |
27.
תאילנד
הרצל,
זכרון יעקב,
30/12/04 18:06
|
|
 |
וגם כמה פחות ישראלים לטפל בהם.
פיפי,
30/12/04 23:02
|
|
 |
אידיוט!
ל"ת
gi,
30/12/04 21:18
|
|
 |
nivze
haim,
brazil,
30/12/04 20:51
|
|
 |
להיפך=בוא נתחיל להתחשב בהם
אלמונית,
בארשבע,
30/12/04 22:46
|
אני מציעה שנתחיל להתחשב בעובדים תאילנדים. עד עכשיו היה עוני בתיאלנד, לכן הם עזבו ילדים ובעלים בשביל להרוויח פה כסף-עכשיו מצבם של התאילנדים מהאי קופיפי יהיה יותר גרוע אני מציעה שנתחיל לגלות התחשבות בבני אדם - עם כל הכבוד לנו. הרבה קשישים זקוקים לתיאלנדים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
הסבר ממקורות עליון
יודע צפונות,
מישור החוף,
30/12/04 17:57
|
קוראים יקרים, אולי תרימו גבה, אולי יהיו תגובות שיחשבו שהכותב חומד לצון, אולי יהיה קשה לשכנע אתכם להאמין, אבל התבקשתי לעשות כן וכך אעשה: אסון הטבע הוא פעולת תגמול של יישות תבונית ששמה דומה לשם המפורש , וששלחה חללית לאינדונזיה ב 20 לדצמבר בסוברה בטעות כי אינדונזיה היא ציביליזציה מתקדמת. האינדונזים יירטו את החללית ולעיתונאים סיפרו שזה היה מטאור. כתגמול, היישות התבונית החליטה להכות את האיזור בשלוש רעידות אדמה חזקות ביותר שאת הראשונה ראיתם. לא מאמינים? חכו לשתי הרעידות הבאות. לאחר הרעידות מתכננת היישות לשלוח שוב חללית והפעם לכיוון קליפורניה בארצות הברית. ימים גדולים לפנינו, חזקו ואמצו אחי בני האדם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יודע צפונות ואינדיאנה ג'ונס
נועמי,
31/12/04 02:38
|
יודע צפונות ,אתה מדהים המשך !! המשך!! אינדיאנה ג'ונס של ממש!! אפילו נועמי מפורטוגל כבר השתתקה כי הבינה שאתה עליון עליה. וגם מוטי איש אטלנטה כבר מזמן הוריד את נועמי מהבכורה . אחרי הכל נועמי שלטה כאן בכיפה יודע צפונות- תותח!!!!!!!!!!!!!!!!!1 אבל דפוק!!!!!! האמנם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיפה לך?
ל"ת
אני,
30/12/04 18:29
|
|
 |
יירטו חללית?
חנה,
על הכדור,,
30/12/04 18:21
|
עד כמה שידוע לי, טרם קיים כלי נשק המסוגל ליירט עצמים בחלל מעל פני הקרקע. אם האינדונזים מסוגלים לעשות זאת, כנראה שהיישות התבונית הנ''ל לא טעתה בהרבה, והם באמת אחת הציוויליזציות המתקדמות שיש. תהיה בריא, בכל אופן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד משהו
אסף,
ת''א,
30/12/04 18:17
|
|
 |
זה נשמע מופרך
אסף,
ת''א,
30/12/04 18:16
|
אבל משום מה אני מאמין לכל מילה, אני מחכה לרעידה הבאה בשביל לראות אם מה שנכתב מעליי הוא אמיתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26 did you forget to take your
ל"ת
MO,
USA,
30/12/04 18:15
|
|
 |
נתבקשתי לפנות אליך
ליאור,
בי''ח אברבנל,
30/12/04 18:13
|
מאותם יישויות חיצוניות שדוקטור דוליטל קורא לך לחזור לחדר ולקחת את התרופות שעל השידה ולהפסיק לדמיין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה הפסיכיאטר המחוזי?
ל"ת
ישות,
אפוקליפטית,
30/12/04 20:26
|
|
 |
25.
הרבה שנים יקח
שלמה,
30/12/04 17:28
|
|
 |
6,000,000
המפרש,
31/12/04 01:08
|
|
 |
24.
המספר הסופי יהיה בסביבות
יחיאל,
30/12/04 17:27
|
|
 |
23.
כנראה שגם לנו
שמעון,
תל אביב,
30/12/04 17:26
|
|
 |
22.
Get of my back
Scott Peterson,
Jail,
30/12/04 16:51
|
|
 |
21.
פצצת אטום של האיסלאם
z,
z,
30/12/04 16:28
|
|
 |
לידיעתך, רוב ההרוגים מוסלמים
ל"ת
יותם,
30/12/04 17:20
|
|
 |
העוצמה גדולה פי מיליון מאטום
ל"ת
לא תאמין,
30/12/04 16:58
|
|
 |
20.
אין גבול לנרקסים שלך
מושי מושי,
30/12/04 16:15
|
תגיד יה אהבל....מה למילה יפנית כמו צונאמי (שעד לפני כמה ימים רוב היהודים אפילו לא הכירו אותה) ולתנ''ך עוד מעט תמצא לי שם הוכחות שהצ'אי הוא משקה הכוהנים, ושפייפים לעישון הג'ארס עוצבו בתקופת עזרא ונחמיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה בתגובה ל-19 המסטול
ל"ת
מושי מושי,
30/12/04 16:38
|
|
 |
צונאמי לא חדש
אינפקטד,
ניו-יורק,
30/12/04 16:36
|
האמת שלא רק בישראל המילה מוכרת
TSUNAMI לייבל הטראנס אחד מהגדולים בעולם כן גל גדול גל מוזיקאלי
אגב עלה לכם לראש שהקב''ה ברא את כל העולם הזה ?
גם את יפן ? וגם את המוסלמים ? וגם את זה שכתב את התגובה שלפני ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
בלעדי!!!!! מדהים - הוכחות מהתו
yakov,
prague,
30/12/04 15:45
|
1. בצופן התנכ''י מופיע בספר במדבר כ''ט, בדילוגים שווים של 80, המשפט: ''נספו ב''צונאמי'', י''ד טבת''.
2. פרשת השבוע בו אירע האסון, פרשת שמות, מזהירה מפני הטמאה בעבודה זרה של כל אלהי אומות העולם, כאשר בני ישראל שלא שמעו לצו האלקי, נספו עם המצריים במכות מצרים!
3. י''ד בטבת, אמצע חודש טבת, שולט בו כוכב שבתאי עפ''י ספר יצירה, וכבר מנשבות הרוחות של שבט, שעפ''י ספר יצירה האטותיות השולטות בו הן ''צ'' ו''ב'' (-אות השולטת בכוכב שבתאי), וכמו שאומר הקוד התנכ''י בצורה מפתיעה ''בצונמי''-אותיות צ''ב. ויש לנו ביסוס ארוך טווח בקשר שבין אותיות החודשים בספר יצירה לבין אסונות, תאונות, פיגועים, ולהבדיל הצתחות בכל רחבי העולם.
4. ספר ''שושנת יעקב'' שנכתב לפני מאות שנים, ומחברו היה מקובל מפורסם דאז, כותב כי אם חל ליקוי בחודש חשון (כבשנה זו), יש להיזהר עד סוף התקופה (עד חודש ניסן) מפני אסונות טבע במים, ומפני מלחמות במערב.
5. הר''ן – רבינו נסים'', מגדולי רבותינו הראשונים כותב כי אם רעידות אדמה ואסונות טבע מתרחשים, צריך להסתכל על המפה, ואם הכיוון הוא בכיוון ארץ ישראל, (ובמיוחד שגם ישראלים נפגעו), יש להיזהר כאן בארץ הקודש, ולשדרג את מעשנו על פי הצו האלוקי.
6. חודש טבת הוא אחד מן החודשים שכתבו עליו ספרי הקבלה שניתן לשטן, והוא ''טבת'' - ''חסר טובות'', ועלול לאסונות, וכמו שבתאריך זה כבר קרתה רעידת האדמה בתורכיה, וגם באירן.
7. הרב יצחק כדורי, המקובל האלקי, כבר הזהיר את הציבור הישראלי, כמו שנכתב בכתבה בידיעות אחרונות לפני כשבועים מפני אסון טבע בהודו והאיזור, ושישראלים לא יהיו שם.
8. ''בצונמי'' – ראשי תיבות ''בצום וממון (צדקה) נגאל יחדיו!'' – כלומר לערוך מאזן נפשי בין אדם למקום, בין אדם לעצמו, ובין אדם לחבירו ע''י צום, הענקה לנצרכים ברמה של כלל ישראל ולפרט, ולהתאחד – זו הדרך לצאת מהמשבר הנוכחי, ומפני איום עתידי חס וחלילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Ok.. seriously
Benadam,
Norvegia,
31/12/04 06:14
|
I see that people make jokes of what you write-sorry for that
I am certain that there is some truth when it comes to the fact that natural events are a product of complex factors
However if the kabalistic approach that you choose in explaining this is so clear as you argue
Why wasn’t it announced openly and publicly by the leaders of this sect that you are a member of
Further more you are not suggesting that these signs were not strong enough or maybe the leaders of your sect had some doubt that they may not be correct
I am not intending to be ironic but you must certainly agree that if they were so sure about it they would make their best to tell the entire world for the sake of saving lives
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכי טוב שתשאר בפראג
אלמונית,
הרצליה,
30/12/04 22:51
|
עם פירושים כמו שלך = הכי טוב שתשאר בפראג. כל הדתיים יש להם פירושים. המאסתם עלינו את הדת. חבל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם בחסמבה אפשר למצוא סימנים
צונאמי,
30/12/04 22:44
|
|
 |
אין גבול לטמטום האנושי!!!!!!!!
סכלים,
מתי תשכילו??,
30/12/04 20:35
|
והנה רוח גדולה באה ותמחה כל אוויל משריש איש הגימטריאות מעל אדמת ה' (יחזקאל, י''ב, ל''א)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפסיקו לבלבל את המוח
ל"ת
דוד,
30/12/04 18:03
|
|
 |
Arc
Zoe,
30/12/04 17:51
|
|
 |
קרא בעיון את הפטרת פרשת שמות
צודק,
30/12/04 17:04
|
|
 |
לא יכולת לומר לפני שבוע
מאמין אחד,
30/12/04 16:09
|
יה חכם בלילה אחד!!! אולי תבדוק קודם ותזהיר ולא סתם תרדוף אחרי הזנב כשכבר מאוחר מידי. אני בדקתי בפו הדוב ובפרק על הדבש (סימן לגן עדן) ניתן היה להבין שהצונאמי יכה בחופים היפים רק בעוד חודש, לכן לא פרסמתי. כנראה שצריך לחפש בסינדרלה (נעל נטושה - סימן לטרגדיה) אולי שם ניתן היה לחזות את האסון. מכל מלומדי החכמתי...........
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למאמין אחד...
אילן,
יוסטון,
30/12/04 16:53
|
יעקב מפרג עשה קופי פייסט מהאתר של הרבכדורי. המקובל כדורי הודיע לפני שבועים לכל הישראלים לצאת מאזור הודו כי אסון טבע עוד להתרחש שם!!! הדבר פורסם בתקשרת וגם בידיעות שבועים לפני האסון אז מה יש לך להגיד על זה? כדאי ג ם לשים לב להפטרה של פרשת השבוע שנמצאת בספר ישעיה כז כח שם מדובר בפרוש על כל גאות שישטוף את הארץ. כמו כן בספר ירמיה מופיעה המילה צונאמי ללא קוד בפרק נא פס לט 'לא יקיצו נאם י' ובפסוק בהמשך כתוב עלה על בבל הים בהמון גליו נתכסתה http://gog.web-site.co.il/
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אידיוטים בדיעבד
חכם בלילה,
30/12/04 16:01
|
יופי אידיוט. למה לא אמרת את זה קודם? חכמה גדולה לדעת אחרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
And 9
Benadam,
Norvegia,
30/12/04 16:00
|
9.
Get a life
Why wasting time on pathetic speculations
We do not know how God thinks
If God wanted you to know that I am certain that she would tell you
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צונמי בגימטריה זה חוכמולוגים
ל"ת
הבבה בובה,
30/12/04 16:45
|
|
 |
she ?
AVI,
new york,
30/12/04 16:31
|
you mea that god is a she ? woman god ? hmmm could be
any how
בדיוק כמו שנאמר אם אלוקים רצה שנדע לפני אכן היינו יכולים לדעת לפני אבל אם לא היה קורה האסון אף אחד לא היה מחפש סיבות ולאלו שאמרו שמאוחר מידי לצערי יש לכם טעות גדולה ומרה גל הצונאמי הוא רק ההתחלה של הגל הגדול שסוחף את עובדי העבודה זרה ושמעניש גם את הצדיקים על חטאי אחינו בית ישראל עכשיו שהוא מראה לכם שהמכות כתובות לפנינו מוחבאים בתורהוהדרך היחידה לעצור אותה היא אם נאמין בלב שלם בתורה ומלך בדרך התורה מבלי לחפש את החבוי ונאמין במצוי נמצא בקרוב גאולה וישועה . וחיה את ביאת משיח בן דוד ואליהו הנביא . אברהם יעקב . ב ניו יורק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Read above 9
Benadam,
Norvegia,
30/12/04 16:58
|
Read above 9 is for you too
Who made you guys messangers
Get a life
הגב לתגובה זו
|
|
 |
same one
אבי,
ניו יורק,
30/12/04 17:48
|
same one who made you made me made the intire univers he made me belive in him he made me relise that belvinig in him is passing on his way & showing others his ways of truth . you may not be forced to belive him but you can not say his not there you can not who told us to speak his name you can not deny that he & we and the truth are here and can not be ignored
so can we not miss exactly that you wrote that if god can tell us she would she ?
and we need a life ? we have a good one stop trying to spoileit for your own misory .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
To roni
Benadam,
Norvegia,
31/12/04 06:06
|
Happy to learn that you like the discussion
Thanks I am fine
How are you too
Why do you ask for my name
הגב לתגובה זו
|
|
 |
to benadam
roni,
u.s.a,
31/12/04 00:16
|
very nice monolog but hwo are you. you dont have a name. what is the name. benadam what is it. ha hha
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ops..
Benadam,
Norvegia,
30/12/04 20:20
|
I came from my mother not yours
You see what you did you are so confused that now you managed to confuse me too
;-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Who ever made you
Benadam,
Norvegia,
30/12/04 19:13
|
Who ever made you didnt make me
I came from your mother
That you insist that you came from a male is your right
But please do not project your mono homo sexual religious beliefs into me
I am sure you have a life you would even have a better one if you stop pretending to be the messanger of God
Couldnt mind less that you do not mention her name in your words
The very simple fact that you refer to her with aevery second word you write make you violating one of the very important 10 rules
The fact that you have not even noticed that while preeching is an amusmenment to me
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
לכל מי שחושב שזה נורא שאנחנו
juac,
מרכז,
30/12/04 15:39
|
חושבים רק על הישראלים. אתם צריכים להבין שהמספרים הללו הם פשוט בלתי נתפסים. - מה ההבדל בשביל מישהו שלא נמצא שם אם יש 1000 או 100,000 או מיליון הרוגים , האסון לא נמדד במספרים אלא בעיקר בסיפורים האנושיים.
הדרך הכי ישירה להבין את האסון זה להביא סיפורים אישיים של אנשים שאנחנו יכולים להזדהות אתם - וזה בדיוק מה שעושים. בלי להיות צבוע - לא אומר לי הרבה אם עשרות אלפי אנדונזים נעלמו פתאום, אבל כשאומרים שתיירים ישראלים שהיו במקום שבאותה קלות גם אני הייתי יכול להיות שם , זה מכניס את כל הסיטואציה למשהו שאני יכול להבין ולתפוס
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סטאלין אמר:
מעין,
חיפה,
31/12/04 19:40
|
מות של בן אדם אחד זו טרגדיה, מות של 20 מליון זו סטטיסטיקה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
מבין
אני,
30/12/04 15:22
|
כולם דואגים ומודאגים....מה אנחנו בדיוק עושים על מנת לסייע? תפסיקו לקשקש הרי זה הכי טבעי שבעולם להתעניין בישראלים - זה לגמרי לא אומר שאנחנו לא עצובים על מה שקרה לשאר המשפחות. אז תפסיקו לקשקש .....הרי לכאן ולכאן בקרוב מאד נחזור לשגרה ואולי אפילו נשכח מה קרה שם.....מחר כבר נתחיל לדאוג לחיינו המאד, מאד אישיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
פרופוציה: אלף מתו בגלל המתנחלי
ל"ת
שירי,
ישראל,
30/12/04 15:21
|
|
 |
שירי הנחמודת, בבקשה הפגיני את
ישראלי,
30/12/04 15:59
|
הטמטום שלך במקום אחר, והניחי לנו להצטער על המתים. טפשה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
די לספור כבר גופות!!
Ralph Lauren,
חיפה,
30/12/04 15:20
|
לא נמאס לעשות מזה כותרות? כל יום, כל הכותרות, רק עסוקות במספרים.. כל שעה מוסיפים עוד כמה אלפים לכותרת.. זה לא מגוחך במקצת? אני לא חושב שהתאילנדים עצמם מתעסקים בזה כ''כ הרבה כמו אצלינו.. משמעותם של חיי אדם במזרח, רחוקה מאוד ממשמעותה במערב, ובמיוחד בישראל, שכידוע, כל יהודי הוא עולם ומלואו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מעולם לא שמעתי משהו כל כך
מתחלחל מטפשים,
30/12/04 16:29
|
מטומטם, חסר רגישות, חסר חשיבות, לא נכון, עלוב ועצוב כמו זה. חיי אדם, לכל אחד, בטח למשפחתו - הם הכל!! זה כמו שתגידי שהחרדים לא אכפת להם כי הם מאמינים. אבל, מה אפשר לצפות ממישהי שקוראת לעצמה רלף לורן.. כל אחד ומה שהוא יודע....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את כל כך מטומטמת
ל"ת
די לכולכם,
30/12/04 16:02
|
|
 |
you are so stupid
s.o,
new york,
30/12/04 15:56
|
|
 |
14.
1-5# אתם סתם מכוערי נפש!!!
בעד צדק,
30/12/04 14:05
|
שטויות כתבתם. ישראל והתקשורת מאוד מתעניינים באסון ואפילו ניסו להגיש עזרה אך בכמה מדינות עזרתם נדחתה. אתן מדברות שטויות. העוינות לישראל לא ירדה אפילו בעיצמו של האסון ואתן יורדת דווקא על עמכם שלכן. אתן לא יפות נפש - אתן מכוערת במלוא מובן המילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
You are both right and wrong
Benadam,
Norvegia,
30/12/04 15:45
|
Let me give you a small example from Sri Lanka
Israel offered help and got a mixed response in return
This is because a bad reputaion that we maaged to build during the war in Sri Lanka
A war that costed the lifes of atleast 60000 victims and with great help from Israel
That Tamils are sceptic to any help from Israel is only acceptable
If someone yesterday helped killing you and your family and today will offer you help will you jump on the offering hand
I doubt it
Let be realistic and honest with ourselvs we are not such great sheep with the most wanderfull human values
We did do horrible things to many of these nations that do not trust us
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה קשורה העוינות לישראל???
בת אדם,
30/12/04 14:59
|
הרעיון מאחורי דברי היה שלא כל דבר קשור אך ורק לישראל וישראלים. מה קשורה העוינות לישראל כאן? תסתכל על דברים באופן קצת יותר רחב. לא כל אסון טבע = בעד או נגד ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בגלל העוינות הם לא הסכימו לקבל
אני,
30/12/04 15:32
|
את העזרה של ישראל. אם את לא יודעת, אין לישראל יחסים דיפלומטים אם חלק מאותן מדינות. למרות זאת ישראל הציעה עזרה אך נדחתה!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מה עם שמות 17 הנעדרים?
רוצה לדעת,
30/12/04 14:05
|
|
 |
תסתכל בעיתונים
ל"ת
י,
30/12/04 16:10
|
|
 |
12.
מי השניים שנמצאו בתאילנד?
ל"ת
צלח,
30/12/04 13:57
|
|
 |
11.
שומר ישראל שומר על עמו!!
ל"ת
מודה אני לפניך!,
30/12/04 13:35
|
|
 |
10.
שבדים שבדים!!!
זורו,
שבדיה,
30/12/04 13:30
|
ממש כואב לישמוע על הישראלים הנעדרים והפצועים ומישפחותיהם ,אני כולי תיקווה שקולם יחזרו הביתה כמה שיותר מהר. בשבדיה המצב חמור בהרבה יותר מימה שמספרים בתיקשורת,בחדרי חדרים מדברים על מ''ס של בן 3 ל 4 אלף הרוגים,ומ''ס דומה של פצועים. והממשלה כניראה תשלם את המחיר בחירות הקרובות !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מטומטמת
שוודי,
30/12/04 16:02
|
|
 |
איך ממשלת שבדיה יכלה להזהיר
מראש?,
30/12/04 14:25
|
עם כל ההצער על כך ששבדים רבים בילו את חופשת חג המולד, עד ראש השנה האזרחית בתאילנד,- איך יכלה ממשלת שבדיה להזהיר מראש על אסון שכמוה לא היה באוקינוס ההודי לפחות 500 שנה? ממשלה לא יכולה לקחת אחריות על אסון טבע בצידו האחר של העולם.
כל עוד ממשלת שבדיה עושה את מה שביכולתה לעזור לאזרחיה ולנפגעים המקומיים- אין לה על מה לשלם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
זורו,
30/12/04 15:17
|
ממשלת שבדיה ידעה על האסון הגדול באותו יום אבל לא היתיחסה לזה ברצינת ושלחה עזרה ומטוסים רק אחרי יומיים וזה זמן ארוך מאוד בהיתחשב במ''ס השבדים שנימצאים באזור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם הם עיכבו את הטיפול בניצולים
אני מבין.,
30/12/04 18:03
|
כפי שאמרתי, אם הם מטפלים בזה כפי שצריך אין במה להאשים אותם, ומשום שאתה, כתושב שבדיה אומר שהם חיכו יומיים לפני שהם שלחו מטוס- אני מבין על מה אתה מדבר.
זה אחריות לטיפול בAftermath כמו ממשלת ספרד שניסתה לאשים את ETA אחרי מדריד כדי לשחק עם דעת הקהל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
The Muslims countries
Jack,
Denmark,
30/12/04 13:08
|
Everybody in Israel criticize the European countries for not doing enough for the ppl in Asia, But what about the Muslims countries, where are they? Whey are they not helping their brothers in Indonesia, Sri Lanka act. I believe that the majority of the ppl in these countries are Muslims
Think about it
הגב לתגובה זו
|
|
 |
the muslims dont even care
bla bla,
30/12/04 16:27
|
the muslim dont care for these ppl.... they will never send ppl to help cuz they are muslims!!! they suk
הגב לתגובה זו
|
|
 |
denish racist
amir,
30/12/04 14:35
|
|
 |
Yes the Danish are racists
greg,
30/12/04 17:54
|
Danish people are fed of giving away their nation to non Danish people so what?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
amir u'r right but musslims
yehudi eiropi,
arab france,
30/12/04 17:03
|
kill others musslims all around the world, like in Algeria . I know better than you that europe countries are racists, but in arab countries there are the biggest wealthy families of the world. What are they doing to help their own people?. Why the billions of Arafat are not used to help those musslims? How much ''billions'' dollars have sent Saudi Arabia? LOLLLLLL!!! please answer
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Amir, you are probably a Musli
ל"ת
Jacob,
30/12/04 16:16
|
|
 |
The Islam is not about helping
just tolking,
holland,
30/12/04 13:36
|
You are very right. Muslims like that the world will think about them as the religion of peace but now you can see how fare they are even helping their own people.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
ישראלים סהרוריים, חזרו לארץ .
ל"ת
אור,
תא,
30/12/04 13:06
|
|
 |
ישראלים סהרוריים - כיף לכם
ל"ת
סהרורי חדש,
30/12/04 16:03
|
|
 |
ישראלים סהרוריים תעזבו את הארץ
ל"ת
אבי,
30/12/04 14:34
|
|
 |
ישראלים סהרורים, תעשו מה שבא
ל"ת
אריאל,
פה ושם,
30/12/04 15:21
|
|
 |
7.
בשבדיה הסקנדל בדרך....
שמעון101,
מרכז אירופה,
30/12/04 12:29
|
הציבור השוודי זועם על חוסר טיפול ודאגה שמגלה ממשלתם ''המתקדמת'' לאור העלמותם של למעלה מ 1000 נופשים בני ארצם. כל הסיכויים שממשלה זו תיפול בגלל שאנונתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
משהו יודע מה קרה ב קו לנטה?
ל"ת
אני,
תא,
30/12/04 11:49
|
|
 |
תגובהלגברת מספר 5
לילי,
תל אביב,
30/12/04 12:56
|
תשאירי את הפרטים שלך אצל כל הגורמים כך שאם חס וחלילה יקרה לך פעם משהו שידעו שלך לא צריך להזדרז לעזור קודם שידאגו לכל האחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללילי היקרה (והמתלהמת)
בת אדם,
30/12/04 15:03
|
לא כתבתי שלא צריך לדאוג לישראלים. לא כתבתי שלא צריך לתת סיוע ככל שיידרש כדי להחזירם הביתה - בתקווה שחיים. למה את מתלהמת? קראי שוב מה שכתבתי. כוונתי הייתה להדגיש שהאבל מאסון הטבע הזה הוא יותר מאבל על 17 אנשים - ישנם יותר מ - 100,000 הרוגים. 100,000 אנשים מתים. תסכימי איתי ש - 100,000 זה קצת יותר קשה ועצוב מ - 17. תנסי להסתכל על הדברים גם כבנאדם שחי בעולם הזה, ולא רק בעיניים של ישראלית שכל מה שחשוב לה הוא רק ישראלים ויהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
not bad at all
ל"ת
dudi,
somewhere,
30/12/04 14:10
|
|
 |
5.
הסיקור בעיתונות דוחה
בת אדם,
ישראל, העולם,
30/12/04 11:07
|
נכון, טבעי להתרכז ב - 22 הנעדרים הישראלים, שאת שמותיהם ובני משפחותיהם אנחנו כבר מכירים. אבל - יש עוד 100,000 הרוגים, שנתפסים כדבר משני בעיני העיתונות הישראלית, וגם בעיני הגולשים הישראלים (גם המגיבים הקודמים). אירע אסון טבע איום, מאות אלפי הרוגים ופצועים, מיליונים שאיבדו בתיהם ואת רכושם הדל. 100,000 זה לא מספר - מדובר באנשים שנהרגו בדרך איומה. אז כן, להתרכז אך ורק ב - 22 מתוכם (ובעוד כמה יהודים) זה פשוט דוחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שהייתי ילד......השואה
חיים , רעננה,
31/12/04 19:31
|
שהייתי ילד לא הצלחתי לתפוס את מימדי השואה 6 מליון נרצחו
6 מליון מספר......
ואז המורה אמרה לעזוב את כל המספרים לקחת דמות אחת ולהתרכז בה.... זה עוזר להתחבר....טוב יותר
האמת שיהיה נחמד אם איזה כתב יקח משפחה הודית ששכלה את בנה או משהו כזה ותסקר קצת
אבל מן הסתם קל יותר להתעסק בישראלים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היהודים הוא עם דאגן
ל"ת
אלמונית,
הרצליה,
30/12/04 23:31
|
|
 |
I'm concentrating very hard,
Arie,
30/12/04 19:03
|
so what? Does it help you or any body else?
Do you think in any other country in the world those 22 Israelis are even mentioned?
Each country takes care of its own people and that normal. You don't like it, then go to hell!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההתרכזות בישראלים
אופיר,
30/12/04 18:47
|
זה שהתקשורת הישראלית מתרכזת בישראלים זה גם בגלל שקשה לתפוס את המספרים העצומים של הנפגעים. אי אפשר להביא את הסיפורים של כול הנפגעים ובני משפחתם, ושיש כמה ישראלים שנפגעו יותר קל להתמקד בהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז את בעצם רוצה שהעיתון יהפוך
ק,
30/12/04 17:40
|
מ- 15 עמודים שקשורים לישראל וקצת למה שקורה בעולם לאלפי ואלפי עמודים עם שמות של אנשים לא עניינו אותך לפני ורוב הסיכויים של יעניינו אותך מחר, שבחיים לא הכרת ולא תכירי שבינם לישראל אין כל קשר ויתכן וחלקם היו בכלל נגד ישראל לכי תדעי. אי אפשר, צריך להתרכז כרגע בעיקר כמה שזה קשה לכתוב דבר כזה. ולכתוב כמה הרוגים יש באסון הזה אבל להתרכז רק בישראלים. אנחנו בישראל זה מה שמעניין אותנו. אין מה לעשות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש להם מוסר מעוות, אז תדעו להם
RUSSIAN,
30/12/04 16:17
|
שלאהוב בן-אדם ספציםי הרבה יותא קשה מלאהוב אנושות כולה. לכולם כואב לראות את מה שקרה, אבל על מדינת ישראל יש קודם כל להתרכז בחילוץ בנייה כמו על מדינות אחרות כמו אנגליה או רוסיה למשל שכל יום מדברים על הנפגעים שלהם וכד' להתרכז בחילוצה של אזרחיה, מה שהם בעצם עושים. זה הרבה יותר חשוב מלהתחיל לבכות על האסון וכן, אין מה להתבייש בזה, ישראלים נעדרים ויהודים מדאיגים אוצי יותר מזרים (זה לא אומר שחלילה ולא איכפת לי מזרים), כמו ששלומם של ילדים שלי יותר חשובה לי משלומם של ילדים של השכנה נהדרת שלי (שיהי בריאים עד 120).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת
אנושית,
י-ם,
30/12/04 14:52
|
מסכימה איתך לחלוטין. ההשתקעות בביצה שלנו גורמת לנו לשכוח שיש עוד 100 אלף הרוגים, להתמקד בישראלים ולראות בזה את האסון ולא בכך שמיליונים איבדו את הבית שלהם ואלפים את חייהם. ההסתכלות הצרה על האסון הממוקד שלנו, עם מידע מינימלי ביותר על שאר העולם רק ממחישה את המציאות האגואיסטית שאנו חיים בה. ברור שאנחנו כואבים את מותם והעדרם של הישראלים, אבל חיים של מישהו אחד לא יותר שווים מהאחרים, גם אם הם גרים באותה ארץ שלך. בואו נסתכל מעבר לעצמנו, יש עולם שם והוא סובל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודי הכי חשוב בעולם
שמאלני שפוי,
30/12/04 17:09
|
|
 |
יהודי הכי חשוב בעולם
ל"ת
שמאלני שפוי,
30/12/04 17:07
|
|
 |
בת אדם - זה לא יעזור
מיכל,
30/12/04 14:42
|
את צודקת כמובן - מאה אלף בני אדם מהעולם השלישי הם כנראה רק תפאורה לדרמה האמיתית - 12 ''ילדים שלנו'' (שכבר מזמן אינם בחזקת ילדים וחלקם הורים לילדים בעצמם) שיש להשיב הביתה: כמובן שלמשפחות הנעדרים זו טרגדיה איומה, אבל הסיקור של התקשורת מקומם גם אותי: מליונים נותרו ללא בית, מזון או שרותי בריאות. אלפים רבים התייתמו, איבדו את משפחתם - כאילו שחסרות היו צרות במדינות האלה גם ללא הצונאמי - ואנחנו מקבלים סיקור תקשורתי של תולעת בתוך תפוח.
העליהום עלייך הוא דוגמא מובהקת - אנחנו כל כך אוהבים להתחמם יחד מול מדורת השבט הטלוויזיונית ולהזיל דמעות דאגה ואושר. הלואי ובאמת היה איכפת לנו כ''כ אחד מהשני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיכל, האם נסעת לסרי-לנקה
בנדרנייקה,
סרי לנקה,
30/12/04 15:39
|
או לאינדונזיה ,כדי לטפל בנפגעים? זהו המבחן האמיתי, ולא ''רגישות'' מתיפיפת/ אוניברסאלית! כולנו כואבים את הסבל האנושי, אך איננו יכולים להתעלם מן העובדה הבסיסית של הדאגה לקרובינו! ההומניסטים האמיתיים אינם מטיפים, אלא מזנקים אל איי החורבות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תביטי בכיסוי בסקיי.
תורת היחסות,
30/12/04 14:41
|
תפתחי רגע סקיי, ותראי ששם הכיסוי מתרכז בתיירים הבריטים באזורי האסון, שורת הטיקר הפכה לשורת מידע מוקדשת למסרים של תיירים בריטים בתאילנד וסרי לנקה שמודיעים למשפחתם בבריטניה ששלומם בסדר, סיפורים אנושיים של תיירים בריטים, ואפילו כיסוי משדה התעופה הית'רו שבלונדון.
אחר כך יש כיסוי כללי של האסון, ודיבורים על תרומות לארגונים כמו הצלב האדום, משום מה זה מתרכז בתרומות שניתנו מבריטניה, וממשלתה.
לאסון הזה יש כמה רבדים:
רבד של אסון כללי שבו אפשר לצפות בטלוויזיה, ואולי לתרום כסף לקורבנותיו.
הרובד האישי של קרוב/חבר/מכר שמבקר באיזור האסון כתייר, והנסיון להעביר מסרים ממי שנמצא שם.
הרובד הלאומי שבו מדינה דואגת לבניה, ומתרכזת במעשיה -למען בניה והמקומיים גם.
למעט ערוצי החדשות הבינלאומיים -CNN וBBC world, הכיסוי בכל מדינה ומדינה נעשה לפי הקריטריונים האלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וגם: הבריטים מתרכזים על הודו
וסרי לנקה,
יחסות,
30/12/04 21:59
|
כי יש מיעוט הודי וסרי לנקי גדול בבריטניה, והם יכולים לעזור לאנשים שם הרבה יותר מישראלים למשל- בשליחת רופאים או מתנדבים שמכירים את השפות המקומיות. היה בחור סרי-לנקי אנגלי על הרכבת שנסחפה באסון, שסיפר איך ניצל ממנה.
אוביקטיוות המצב הוא כזה: הצלב האדום הבינלאומי, האו''ם, ושאר הארגונים ההומניטריים מאוגדים בפדרציה אחת שמספקת עזרה לאיזורים מוכי אסונות, ומתאמים את העזרה הניתנת ממדינות שרוצות לעזור. ישראל יכולה לתרום כסף, ולתרום אנשים כמו רופאים ומחלצים דרך המנגנון הזה.
לתיירים שמבקרים שם יש לאן ללכת, הם יכולים לחזור הביתה או להעמיס על התשתית המקומית הקורסת, ואני בטוח שאת מעדיפה שהתיירים יחזרו לביתם ולמשפחותיהם המודאגות, ויתנו לכוחות ההצלה לעזור למקומיים לשקם את ארצותיהם.
ערוצי טלוויזיה זרים (ובכללם הטלויזיה בארץ) יכולים להרים תרומות, ללחוץ על הממשלות לעזור, ורלוואנטי ביותר- לקשר בין קורבנות האסון שאינם מאיזור האסון לקרוביהם בארץ המוצא. אם זה לא אנושי בעיני ''בת אדם'' אינני יודע מה יראה לה ''אנושי''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהממ... אז גם הכיסוי של הרשתות
בת אדם,
30/12/04 15:05
|
הזרות דוחה. האם רק התיירים שנפגעו במקומות אלה חשובים? מדובר באחוז קטן מאוד מהנפגעים (אלה שאיבדו את חייהם, נפצעו, ומיליונים שנותרו ללא בית ורכוש). באסון התאומים, לדוגמא, כן קראנו סיפורים על כבאים אמיצים ועל אמריקאיים מקומיים. למה במקרה הזה זה לא קורה? אולי כי מדובר בנפגעים אסייתיים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בת אדם, את מעוררת בחילה
אדי,
30/12/04 21:15
|
הצביעות המתחסדת שלך מגעילה. ההתנשאות המוסרית, מונופול על המוסר. כבת אדם את ממש לא מעוררת כבוד לבני האדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם ההתרמה לצלב האדום מחליאה
ל"ת
אותך- את לא בת,
אדם,
30/12/04 17:38
|
|
 |
בת אדם, את לא כל כך..כמה
דן,
30/12/04 14:03
|
שטויות כתבת. ישראל והתקשורת מאוד מתעניינים באסון ואפילו ניסו להגיש עזרה אך בכמה מדינות עזרתם נדחתה. את מדברת שטויות. העוינות לישראל לא ירדה אפילו בעיצמו של האסון ואת יורדת דווקא על עמך שלך. את לא יפת נפש את מכוערת במלוא מובן המילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
just a response
rita,
istanbul,
30/12/04 13:37
|
first of all we are israelies and we think of our people , and try to find them. But it doesn't say we don't think of the others. But first we should try to bring our !!!! brothers back home hoping for you not to be caught in a situation where you can't find your relatives ! I guess no one will help you!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עשי טובה...
אסף,
ב''ש,
30/12/04 12:21
|
לכי חפשי לך מדינה אחרת. פה זו מדינה קטנה שדואגת לתושביה (זה לא אומר שלא התעניינו בעולם וראיינו זרים) ואם את רואה בזה פסול- מקומך לא בארץ ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בת אדם ?
עמית,
פ''ת.,
30/12/04 12:01
|
תארי לעצמך שחס ושלום קרוב משפחה שלך היה נעדר כרגע. האם גם אז היית חושבת יותר על 100000 ההרוגים מאשר על בן משפחתך ? ברור שכולם חשים צער וזעזוע על גודל האסון - אך טבעי שהם דואגים לישראלים שהם כמו משפחתם המורחבת . ההתמקדות היא בישראלים אך בהחלט יש גם סיקור נרחב על האסון. די לקטר !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ושוב הוכחה לטיעוני
בת אדם,
30/12/04 12:40
|
לשמחתי אין מי ממכרי או קרובי משפחתי בין הנעדרים. אני מניחה שגם לא לך. לכן, הצער על אותם 17 ישראלים נעדרים (שהוא עמוק), קיים לצדו של צער רב על אותם 100,000 שאיבדו את חייהם. התגובות המתלהמות (לא תגובתך, אבל ראה תגובתה של רונה ותגובתו של אמן ואמן) רק מוכיחות מה שאמרתי - אנשים עוצמים עיניהם מול הסבל של כל אותם אומללים שאינם ישראלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה, אבל עם כל הכבוד והצער..
אמן, אמן, אמן,
30/12/04 11:49
|
אני דואגת אך ורק לישראלים שלנו ומקווה שיחזרו הביתה בשלום .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובתך מוכיחה את טענתי
בת אדם,
30/12/04 12:37
|
שאין בלבם של רבים מהישראלים שום צער על אותם 100,000 שנהרגו - הרי הם לא יהודים ולא ישראלים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
European tv sucks now
shay,
30/12/04 11:44
|
the israely coverage is much more accurate than the european now. i livei n belgium, they did NOT send any rescue mission and do not know nothing about their people, same with the dutch. 100,000 is a huge number but the worries for 22 israelies shows solidarity that does not exist anywhere else!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מראים בדיוק נמרץ
בלגי בארץ,
30/12/04 15:53
|
אני רואה את החדשות הבלגיות וקורא את העיתונים, מדווחים על כל בלגי שמוצאים, על כל אדם שחסר. הצבא הבלגי גם שלח סיוע וגם פינה 270 בלגים אתמול מהאי והיום יש עוד טיסות צבאיות בחזרה. אולי אתה לא מבין צרפתית ופלמית מספיק טוב?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפתח סקיי או SAT1, הם יודעים
מה קורה לאנשיהם,
-תורת היחסות,
30/12/04 15:02
|
מצער לשמוע שמדינות כמו בלגיה והולנד לא יודעות כמה אזרחים יש להם באזורי האסון, ושבלגיה (שבירתה בירת האיחוד האירופי) לא שולחת עזרה (האם היא שולחת עזרה בתור חלק מהאיחוד?), אבל זה לא המצב בשאר העולם.
אם יש לך לווין תפתח חדשות SKY ותראה איך הבריטים מתייחסים לרובד הבריטי של הסיפור- הם יודעים (בסיוע משרד החוץ) כמה בריטים יש באיזור שלא דיווחו, שכ27 אזרחים בריטים נספו באסון, את הטיקר הם הפכו למקום לשים הודעות מטעם בריטים באזור האסון שמודיעים על מצבם, יש מספר טלפון לתרום לקרן הסיוע, ומספר לחיפוש קרובים.
אם אין לך סקיי, תנסה את SAT1 הגרמנית, שמשדרת בתדר VHF (בברלין קלטו אותה ממערב גרמניה לשעבר) ותראה מה המצב שם. אם אתה דובר פלמית, הולנדית ואנגלית, לא תתקשה להבין גרמנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כך זה אכן בכל העולם
ל"ת
ירון,
צפון שבדיה,
30/12/04 11:41
|
|
 |
הטענה לא משקפת הדווחים בפועל
ל"ת
יהודה,
30/12/04 11:25
|
|
 |
את מפגרת
ל"ת
רונה,
30/12/04 11:23
|
|
 |
זה מה שעושים בכל מקום
mr pink,
finland,
30/12/04 11:23
|
גם העתנונות הפינית מתרכזת בנפגעים הפינים. הסקנדל פה הוא שבתחילה הודיעו שלכל הפינים שלום. אין שום בעיה, רק איזה גל קטן הרטיב רגליים של כמה אנשים. דווקא דרך העתונות הישראלית קבלתי דווחים הרבה יותר אמינים בשעות הראשונות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
in france newspapers are
yehudi eiropi,
arab france,
30/12/04 13:17
|
interested in french people. In Spain papers are interested in spanish people. Israel is not a rich country but sends a lot of help to Asia and most of european countrys didnt do half of that. Congratulations for israel because they do everything to found its own people and to help the others. But israeli ''yofei nefesh'' and israeli racists are so stupids that is a shame for all the rest.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד.
ל"ת
טרין,
צרפת,
30/12/04 15:44
|
|
 |
4.
תגובה ל-1
יניב,
י-ם,
30/12/04 11:04
|
זה קשור לתשמונת השמאל של הדאגה לכולם חוץ מלנו. ברור שאנו כואבים את האסון הנורא. אבל, כן, אנו יותר דואגים לאחים שלנו, בני עמנו, מאשר להודים. זה המצב. אם אתה לא מעדיף את האחים שלך את בבעיה מוסרית קשה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קודם תילמד לכתוב בלי שגיאות
ל"ת
אבי,
30/12/04 14:30
|
|
 |
גם אתה. תלמד בלי י'!
ל"ת
אור,
30/12/04 17:01
|
|
 |
3.
תגובה
דנה,
פ''ת,
30/12/04 10:03
|
הרי ברור שנדאג קודם לילדינו.זה לא אומר שאנחנו לא כואבים את האסון שנגרם לעשרות אלפי משפחות . מי שיש לו ילדים ומשפחה אוהבת בטח מבין .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
יש לנו ערך לחיי אדם ! ! !
איתן,
30/12/04 09:59
|
אני גר במזרח ואני רוצה להגיד לכם שלהודים לא אכפת בכלל מעשרות אלפי ההרוגים שלהם גם לא אינדונזיה ובטוח שלא תאילנד וסרי לנקה אז כל הכבוד לישראל שכל כך דואגת ל22 הישראלים הנעדרים. יש לנו ערך לחיי אדם ! ! !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מזרח הארץ - כלומר שומרון?
ל"ת
מזרחי מהמזרח,
30/12/04 16:04
|
|
 |
אתה קורא את המפה לא נכון
ירון,
30/12/04 11:23
|
ההודים, כמו גם התאלנדים, דואגים לאנשיהם לא פחות מאיתנו. הבעיה שלהם היא שהם בשוק טוטאלי ממה שקרה ומאידך מחוסרי יכולת/תקציב להתמודד עם המצב כפי שהוא כרגע. אם יש על מי להפעיל ביקורת זה יהיה בעיקר על מדינות אירופיות אשר לא שלחו משלחות הצלה רשמיות, ואשר להן מאות ואלפי אזרחים שתיירו במקום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מעניין
Caseyjones,
30/12/04 08:59
|
אם לא היו ישראלים שם ,האם האסון היה זוכה לסיקור כה נרחב באמצעי התקשורת ,
לי צורם העניין ש 100,000 איש מצאו את מותם באסון הנורא הזה וכל מה שאני רואה בכותרות זה חשש לחיי 5 ישראלים או 22 ישראלים עדיין לא יצרו קשר , יש בזה משהו צורם ,אתם לא חושבים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זוכר את רעידת אדמה בטורקיה??
girly,
30/12/04 21:12
|
לא היו ממש נפגעים ישראליים ברעידת אדמה וישראל שלחה סיוע ועזרה לשקם חלק מהכפרים שנפגעו... ישראל היא הראשונה שאכפת לה למרות שאין לנו משאבים כמו למדינות אירופה. אפילו שלחו סיוע למדינות שלא רצו לקבל סיוע. מדהים ישראל אפילו רוצה לעזור למדינות אחרות כדוחים אותנו שוב ושוב... אם זו לא שיא ההומניות אני לא יודעת מהי הומניות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה למעניין
דואגת,
קנדה,
30/12/04 16:16
|
קודם כל, כפי שאפשר ליראות שכל מדינה דואגת לאנשים שלה, ישראל לפחות שלחה אנשים לעזור. מדינות אירופה מה הם עושות ביכלל? ארה''ב שלחה 40 מיליון דולר , קנדה שולחת 50 מיליון דולר, וכל מדינה בעולם בחדשות כודם כל דואגת לאנשים שלה וזה מאד מובן ישראל היא מדינה קטנה והיא עוזרת בכל מה שהיא יכולה . אז אני לא חושבת שיש בזה משהוא צורם לא!!!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
I agree with you
Benadam,
Norvegia,
30/12/04 15:37
|
I live in Norway and very much like Israel the headlines are focusing on both the overall shocking number of casualtie and teh number of Norwegians that died 20 so far
But what I like about Norway which is certainly missing on our media is the call to conribute and give
Maybe its me that fail to find such call on the Israeli media
In norway at the first day after the rapports arrived and regardless of the number of the rapported dead Norwegians there were made over 50000 contrvuting calls to the red cross each call costed the ringer about 75 shekel
Norway is only 5 millions
It was also decided to cancel the new year celebrations in many cities and contribute the money to help
Is it only me that think that this event will have no impact whatever on the silvester parties in Israel
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לבן אדם מנורבגיה
חן,
ירושלים,
31/12/04 17:39
|
תארת יפה את הבדלים שבין התגובה בישראל לבין זו שלכם,בנורבגיה. גם אני חיכיתי שתהיה התארגנות לאיסוף תרומות,או סיוע בכל צורה שהיא-אבל עד כה,רק ארגונים פרטיים כמו ''לתת'' פועלים בנושא. גם המסיבות לא יבוטלו, אבל את זה אפשר להסביר בהסתגלות של רב הישראלים למצבי אסון. עברנו כאן כל כך הרבה מות ופיגועים ולא הפסקנו לחיות-כולל במסיבות. הערכתי לעם הנורבגי על התגייסותו לתרום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהו חסד
שפוי,
30/12/04 12:56
|
1. חסד אמיתי הוא קודם כל לדאוג למעגל הכי קרוב אם לא זה חסד מזויף. 2. אם יש כבר תמיהה היא על גודל העזרה של מדינות ערב העשירות. במקום להשקיע בנכסים לא יזיק להם לעזור לאנושות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין חסד מזויף
יהודי גאה,
30/12/04 13:25
|
נכון שאנחנו צריכים לדאוג קודם כל לקרובינו אך יש עניין של פרופורציה מול גודל האסון ! כמו כן טענתך הפוכה לגמרי : אם אני עושה חסד למישהו קרוב אליי , הדבר בדרגה הרבה פחותה מחסד למישהו רחוק או אפילו אוייב, הרי קל לעשות חסד למישהו שאתה אוהב, לעומת חסד למישהו שאתה בכלל לא מכיר. אברהם אבינו מוכר בדרגתו הגבוהה של חסד, גם מתוך קבלת הפנים של זרים (כמו המלאכים).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
to # 1
mark,
30/12/04 11:04
|
next deadly event if by any chance, it`ll include u, not that I wish it 2U, dont u worry we`ll all first ask about all the rest of missing ppl and not urself I promise u
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Think about it
ABC,
30/12/04 10:25
|
The people of these countries are really lucky that so many tourists died otherwise this would not even make front page news, sad but that is how it is
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תאוריית המעגלים שלי ?
ron,
sumsum st,
30/12/04 09:54
|
תאר לעצמך שמישהו מבני משפחתך היה שם, האם היו מעניינים אותך שאר ההרוגים ? בן אדם תמיד ידאג קודם למעגל הקרוב אליו ביותר, המעגלים שלי- משפחה, חברים, מכרים, יהודים,חיות, בני אדם. רק טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה כל כך צודק !
ל"ת
RUSSIAN,
30/12/04 10:39
|
|
 |
קודם יש לדאג לילדיך ולעמך
RUSSIAN,
30/12/04 16:08
|
על כל אדם יש לדאוג לפני כל על שלום ילדיו, משפחתו, אח''כ לעמו ואח''כ לאנושות בכלל. זה סדר בריא ונכון. אם כל אחד יפעל כך יהי הרבה יותר סדר בעולפ מאשר יש כיום. כל הכבוד לעם יהודי ומדינת ישראל שדואגת לשלומם אזרחיה בכל מקום, אפילו כאלה שנוסעים לסיני בניגוד להוראות שב''כ הם חלק מאיתנו ויש לדאוג להם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לבת טיפשה
חיים,
חיפה,
30/12/04 12:40
|
אני פשוט בהלם בהבנה של הכותבת הבלתי אחרית על מה שקורה סבבינו זה אותם טיפשים שתקופים את חילי צהל שמצילים חיים בת טיפשה יפת נפש עלובה.כנראה שאין לך ילדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן אה
איתן,
30/12/04 09:53
|
|
 |
מה מוזר?
ג.,
ירושלים,
30/12/04 09:36
|
אם הילדים שלך היו מעורבים חס וחלילה באיזה שהוא אסון, האם לא היית דואג קודם לילדיך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה יש את שמות ה-22
ל"ת
אריאל,
מודיעין,
30/12/04 09:31
|
|
 |
this is the world
gilli,
30/12/04 09:27
|
wake up! it is the same everywher. this week i spent a day in london and all i saw were wet english people and i live in belguim and see wet belguim people sorry you cant complain about israel this time
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה
גשש בלש,
30/12/04 09:48
|
הבן שלך הלך לטיול שנתי בצפת עם 10 חברים.
יומיים אחר כך הודיעו שהם נעלמו.
למי תדאג??? את מי תלך לחפש?
הגב לתגובה זו
|
|