 |
9.
ועדה מנותקת ומנוכרת
סופר רחל,
חולון,
10/01/05 00:04
|
האם ישבו אנשי חינוך בועדה? מתי היתה הפעם האחרונה שאחד מחברי הועדה ביקר בבית ספר. האם יש פתרון לבעיית האלימות כיצד ישבו ילדים עד שעה 4 על כסאות קטנים וצפופים. שנו ראשית את מספר התלמדים בכל כיתה והביאו אדם אחד שיחליף ליום את המורה בכתה ויתמוך עדיין בדוח דוברת. ועדה מנותקת ומנוכרת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
את מי משרתות המסקנות?
רואה את עתידה ב,
מרכז,
09/01/05 14:02
|
1. מה יקרה אם יתהדק הקשר בין הפוליטיקה המקומית לבין מערכת החינוך? 2. יש קשר רב בין חינוך לבין כלכלה, אבל האם ההתייחסות לנושא החינוך צריכה להיות רק דרך פריזמת הכלכלה? 3. איפה תהיה לימור כאשר יתבררו הכשלונות של התוכנית? מי ישלם את המחיר? 4. אפשר לקיים רפורמה מקיפה בלי המורים? בלי לתגמל אותם באופן הוגן? להוריד מרכיבים מרכזיים בשכר, ו''בכאילו'' להוסיף עוד עבור שעות עבורה נוספות. זו נחשבת רפורמה? במגזרים אחרים מתוגמל עובד עבור כל שעת עבודה, בניגוד למה שקורה אצלנו. 5. יש צורך בשינויים מפליגים במערכת לטובת ההווה ולטובת העתיד שלנו כאן. יש צורך בשינוי אמיתי. למשל: הפחתת מספר התלמידים בכיתה. מבינים את ההבדל בין ארבעים תלמידים לבין שלושים בכיתה? למה לא מטפלים בנושא זה למשל? 6. מה יש בדו''ח חוץ מאשר סיסמאות להורים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרואה את עתידה במרכז
טלי,
01/02/05 12:34
|
אני לא יודעת אם את מורה , אבל בתגובתך החכמה ייצגת יפה מאוד את דעת המורים בארץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כדאי לעבור לחרדים
יניב,
רמה''ש,
08/01/05 22:33
|
כדאי לעבור לחרדים גם החנוך לכבוד ההורים יותר טוב מאשר אצלינו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
האם יו''ר ועד החינוך השתתפה?
מרים הנביאה,
05/01/05 14:03
|
לא היא דנה בפיטום אווזים ורצה לתקשורת. אז מה רוצים מלימור? היא כבר הגיעה יותר רחוק מהמטומטמת הזו משינוי שלא מבינה מה באמת צריך לעשות. לימור כבר מבינה שרצוי שיהיו כמה שיותר בורים. רק עם העוזי כהנים היא תגיע לטופ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
פניה לראש הממשלה לפטר אתלימור
דודי,
04/01/05 09:45
|
אפילו שאיני מסכים עם נאום של אדון ארז לגבי מולוטוב... אבל את נציג המורים בממשלה (שר\שרה) יש לפטר! ושעה אחת קודם. השרה (בשם לימור) שמה למורים רגל! שמה רגל לילדים ! שמה רגל למדינה! ל פ ט ר ! קחי גם את רונית יחד עם תעשיין במבות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
קרש ההצלה היחיד- בתי''ס פרטיים.
:-),
04/01/05 09:34
|
כל עוד ''החינוך'' בידי המדינה אין סיכוי לשינוי. אני מצטער לירוק לבאר ששתיתי ממנו, אבל את ילדי היצלתי ע''י מתן רשות להבריז כמה שיותר וע''י כך ניזוקו פחות מעמיתי, והכן סימו בהיצטיינות את האוניברסיטה וחבל שכך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק בהחלט אבל....
אירית,
05/01/05 14:00
|
השתמטות מבי''ס היא מתכון נגד המפגעים הקוגניטיביים של המוסדות האלה. רק הפרטה של החינוך תביא ישועה. רק חבל שלא למדת כתיב נכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
אחת שאכפת לה,
כפר סבא,
04/01/05 11:40
|
כמוני כמוך גם אני חושבת שמערכת החינוך כפי שהיא ובשל העובדה שהיא בידי המדינה היא נראית כך.. אך מה לעשות ולא לכולם יש אמצעים לחינוך פרטי: הברזה מבית הספר ולמידה אחר הצהריים בשיעורים פרטיים אינם פתרון הפתרון הוא מענה אמיתי לצרכי הילדים. כמורה אני רואה לא פעם איך תלמיד שאינו מצליח לקלוט ב כתה בת 40 את החומר החדש , קולט בקבוצה קטנה חומר בחצי נהזמן הנדרש. אז הפתרון הוא : לא הארכת שעות ההמצאות בבית הספר אלא תוספת כוח אדם והקטנת כתות. למידה בקבוצות קטנות דבר שיאפשר גם שילוב אמיתי של ילדי החינוך המיוחד בבתי הספר. והורים כמוני לא יצטרכו לשלוח את ילדם לקוי הלמידה לבי''ס פרטי ולשם הרבה כסף בעבור תל''ן (תוספת שעות לימוד) את ילדי שלחתי את ילדי לבית ספר פרטי מיוחד לילדים לקויי למידה ושלמתי כסף רב כדי שיוכלו לצאת בסוף שנות הלימודים עם תעודת בגרות ואני מוכרחה לציין שזה עבד. לשלושתם תעודת בגרות מצויינת גם בציוניה וגם באיכותה. אבל אני עוד זוכרת את תחילת שנות עבודתי בהוראה לפני 28 שנה טרם הורדה חרב הקיצוצים על החינוך שילדים כמו בני למדו בכתות קטנות בבית ספר רגיל וזכו לחינוך מיוחד. בין בוגרי ישנם מהנדסי אלקטרוניקה, שחקנים בעלי עסקים ועוד. שישבו בכתה קטנה ולמדו באותו מספר שעות שלמדו בכתות הרגילות אותו חומר ואף יותר. זוהי הדרך הנכונה להביא לשוויון הזדמנויות ולא תוספת שעות שבהן גם התלמידים וגם המורים יהלכו כזומבים ואיכות החינוך עוד תרד. במעשה זה יש משום הליכה לבינוניות. החושבים אתם שיותר מורים איכותיים יגיעו לחנוך בעבור פרוטות . כן, האם חושבים אנשי ועדת דוברת שהתשובה היא בהכפלת שעות ההוראה, מה שיתקבל הוא מורה עייף שאין לו כוח וחשק לבדוק מבחנים שהורים שיצלצלו איליו שלא בשעות ההוראה לא יוכלו לקבל מענה, שהחומר שיכין בעבור התלמידים יהיה חדגוני ואחיד ולא מגוון כי מה לעשות ולמורה אין בחיים רק הוראה אלא דברים נוספים כמו משפחה שגם להן ירצה להקדיש זמן. דברת שוכח כי אדם העובד בהייטק עושה הכל בעבודה. ולא לוקח הביתה דבר. הוא לא השאיר למורים זמן לעשות הכל בעבודה, והם ימשיכו לקחת הביתה עבודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מזדהה עם דבריך
גננת 15 שנה,
10/01/05 00:14
|
דבריך משקפים בצורה בהירה וברורה את האמת על חיינו.לשלוח את תוכנם לשרת החינוך!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אל תדאגו - הם לא יעשו כלום
מורה לשעבר,
04/01/05 08:19
|
מנסיוני במשך למעלה מעשר שנים, לא ראיתי ארגון יותר אימפוטנטי מ''ארגון'' המורים העל יסודיים. כשירקו לי בפרצוף, אמרו לי שהם מטפלים רק בעניינים ''פרופסיונאליים'' (מה זה בדיוק ?). כשפוטרו כל המורים הלא קבועים - זה היה בסדר גמור. כשמצניחים אפסים מצה''ל לניהול בתי ספר - זה בסדר גמור. זוהי רק רשימה חלקית מאוד. אז כאשר בראש הארגון עומד ''מורה'' שמקומו במוסד אחר, אל תצפו מהם למאומה. את המחיר ישלמו כ ו ל ם !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
כנס המחאה
לי,
04/01/05 08:12
|
המורים הם מערכת החינוך ללא שיתוף המורים ביישום הרפורמה לא יושג שינוי.הדוח מלא במסרים כפולים. אין אפשרות לשינוי באוירה של הנחתות ואלימות מילולית נגד המורים .מתי שרת החינוך התמודדה עם ארבעים ילדים בכיתה? האם לימור היתה מסוגלת לחיות עם משכורת כה עלובה? בלי גיבוי וכבוד למחנכים לא יהיה שינוי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
משרד החינוך מתנער מהמורים
פ''א,
04/01/05 05:28
|
יהיה משרד של פקידים ומפקחים. המפקחים מקבלים שכר במשרד החינוך ושכר גבוה, אך מי שבפועל ממונה על המפקחים זו נציבות שירות המדינה. מצב חולה לגמרי, כי המשרד לא יכול לפעול נגד מפקח שהוא כישלון. יושבים אינסוף מפקחים שאין למשרד כל מרות עליהם!! לעומת זה מתנער המשרד מאחריותו למורים. הוא זורק אותם לרשויות. עכשיו המורים יעבדו כל היום, מתי יכינו שיעורים?? מתי יתכוננו?? ואילו השכר יעלה רק במידה מועטה. בתנאים האלה - מי בכלל ילך להוראה? זה הולך להיות חורבן של כל המערכת. איפה ההורים??הם יקבלו את התכנית בשמחה כמפעל שישמרטף את הילדים. מפעל לשמירטוף, זה מה שהולך להיות עם מערכת החינוך.
הגב לתגובה זו
|
|