 |
128.
מחפשת חומר לגבי תשלומי הורים לפי דוברת כלומר מי בעד ומי נגד
סטודנטית,
21/05/06 22:35
|
שלום אני סטודנטית ויש לי הצגה על תשלומי הורים בדוח דברת .. רוצה לדעת מי בעד ומי נגד ??? אנא תעזרו לי תודה רבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
127.
דוח דוברת
רחלה,
ירושלים,
15/12/05 18:22
|
לדעתי זה יהיה פתרון נכון ומתאים לכל האמהות העובדות אשר לא יכולות להיות בבית לפני השעה 16.00 נכון לשנה הבאה לי אישית אין פתרון לילד שלי שיעלה לכתה א מי יוציא אותו מביהס? לכן אני אתכם דוברת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
126.
יודעים מה קורה לתלמיד בארבע???
ליזה,
צפון,
12/08/05 16:43
|
יש לנו כיתת ביולוגיה שלומדת עד ארבע בצהרים ,השיעור קיים במערכת אבל במציאות אף אחד כבר לא מתפקד,לא התלמידים ואפילו המורה כבר משתגע... בסופו של דבר ב90ׁ אחוז מהשיעורים ברחנו ולפעמים אפילו המורה שחררה אותנו כי באמת אי אפשר ללמד... אתם צריכים לראות מה זה, כולם בהתמוטטות עצבים צוחקים נמרחים על השולחנות והרצפה...זה מצחיק לפעמים, אבל לחשוב שכולם יסבלו מזה...זה כבר עצוב!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
125.
מורה משקיעה שפורשת
יעלה לוי,
אזור השרון,
09/08/05 12:12
|
תאמינו לי , באמת שאני אוהבת ומוקירה את עבודתי בהוראה. אבל ברור לי שאם הזבל הזה יכנס רבים וטובים וביניהם גם אני נלך הבייתה. חבל חבל חבל. יעלה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
124.
אוףף!
ילדהה,
30/06/05 18:30
|
מזה השטויות האלה שלהם??? צריך לעשות הפגנות ושביתותת! זה לא פייר לקצץ חופשיםם! מאוד לא פייר!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
123.
מה עבר להם בראש?!?!
תלמידה מאוכזבת,
כפר סבא,
02/04/05 18:22
|
זה ממש לא הגיוני להאריך את יום הלימודים...בכל מקרה אנחנו מאבדים ריכוז בשעה 2 אז ללומד עד 4?! ואם הם חושבים שלבטל את חטיבות הביניים יעזור אז הם טועים ובגדול.. ולקצר את החופשות?? הן מספיק קצרות גם ככה.. ובכלל יש לנו טיולים של התנועה ופעולות להעביר ואי אפשר לעשות כלום בחופשים קצרים כלכך.. חוץ מזה צריך להתייעץ עם התלמידים לפני שמחליטים כזה דבר!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
122.
תלמידה שלומדת כבר 5 ימים בשבוע
תלמידה מהצפון,
צפון,
05/03/05 14:14
|
דבר ראשון... אני חושבת שדוח דוברת מכיל דברים הגיוניים... למשל הציונים בתעודות הבגרות... אני בתור תלמידה בכיתה י''א יצליח הרבה יותר כשאני יקבל 80% ציון מהמורה... כי אני ממש משקיעה בלימודים אבל לא מצליח לי כל כך בבחינות. בהקשר לחופשות.. אני לא ממש חושבת שזה יהיה נכון לקצר לנו את החופשה בקיץ.. כי באמת אי אפשר יהיה לממוד במזג אוייר כזה כייפי. אני לומדת כבר שנה חמישה ימים בשבוע ואני חייבת לציין שבהתחלה לא אהבתי את זה כל כך אבל עכשיו הגעתי למסקנה שזה הרבה יותר טוב... ואז זה גם יוצא שאני לומדת 3 ימים בשבוע עד שלוש... וזה סבבה! אבל ללמוד עד 16:00 כל יום!! זה כבר מוגזם... לא רק שאנחנו מתחילים בשעת אפס... אנחנו גם צריכים להישאר עד ארבעה??? זה כבר לא הגיוני... גם ככה אין לנו חיים מרוב כל הלימודים האלה... חייבים לעשות משהו!!!!!!!! לפני שיהיה מאוחר מידי!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיעורי האפס יבוטלו
ל"ת
k,
12/03/05 19:06
|
|
 |
121.
דוח דוברת
עמרי,
ירושלים,
01/03/05 20:30
|
דוברת ! זה פשוט לא הגיוני הד''וח הזה.... אתה חושב שילד בכיתה א' שלומד גם כך יום לימודים ארוך יוכל ללמוד עד 4 כל יום.? לפי דעתי חלק מהנקודות בד''וח יש השפעה ,ולפי דעתי לקצר את החופש הגדול ואת חופשת סוכות זה ממש טעות כי בחום של הקיץ פשוט אי אפשר ללמוד!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
120.
ומה עם תנועות הנוער?
אחת מהצופים,
01/03/05 11:59
|
שמתחילות לפעול בימי שלישי בשעה 5? אם המדריכים\חניכים יסיימו ללמוד בשעה 4, תנועות נוער יפעלו רק בימי שישי!
מה עם מחנות קיץ של הצופים, או קייצות של הנוער העובד? עם חופש כזה קצר, שעוד יהיה מלא בבגרויות, מי יוכל להנות מזה? אתם הורסים את הערכים של הילדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
119.
דוברת זה לא טוב
אביבית,
חיפה,
01/03/05 10:21
|
אני חושבת שזה לא טוב ה''דוח '' הזה יש פחות ימי חופש ולימודים עד 4 זה כשה כל יום ''להרקב '' בבית ספר עד 4 אני חושבת שהדוח הזה לא ממש גרוע ואסור לתת לדוברת לעשות אותו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
118.
אל תתנו להם לעשות לנו את זה
תלמידה מודאגת,
מרכז,
28/02/05 22:23
|
ללמוד עד 4!? זה פשוט אי אפשרי ! אני לומדת פעמיים בשבוע עד 3 וחצי, וכבר בשעתיים האחרונות אני לא מסוגלת להתרכז! אז מה יקרה עד 4???? ואם הם חושבים שזה יפחית את רמת האלימות אז כל משרד החינוך חי באשליות! זה שנהיה כלואים בבית ספר עד 4, רק יגביר את האלימות !! לא יהיו לנו יותר חיים חברתיים! ומה יקרה בימי שישי? חופש!? הילדים סתם יסתובבו יותר ברחובות (גם בימי חמישי, שאין לימודים למחרת)!!!זו פשוט טעות איומה להוציא לפעול חוקים שרב התלמידים פשוט לא מסכים להם! היו חייבים להתייעץ עם התלמידים ולתת להם זכות דיבור!
נ.ב. מחר - 1.03.05 יש שביתה של התלמידים שלא מסכימים לדו''ח דוברת! אז בבקשה, תעזרו לנו ואל תבואו מחר לבתי הספר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה כל כך מעצבן!!!
אלמוני,
תל אביב,
01/03/05 16:23
|
זה ממש לא הוגן! אי אפשר להכריח אותנו ללמוד עד 16:00 כל יום אנחנו חוזרים עייפים גם ככה. ומה לנו אין חיים פרטיים אנחנו לא מכונות אי אפשר לתכנת אותנו ללמוד כל היום בלי הפסקה. אנחנו ילדים זאת אמורה להיות התקופה הכי טובה בחיים שלנו. יש לנו את הזמן והרצון לשחק להתנסות ולהנות וועדת דוברת לא יכולה לקחת את כל זה. הם לא נותנים לנו זמן חופשי. זה כאילו הם לוקחים לנו את החיים והחופש!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
117.
זה רק שטויות!!
אלמונית,
26/02/05 13:56
|
אני בתור תלימידה בישראל לא חושבת שצריך לשנות משהו...
לתלמידים אין בעיה עם מה שיש עכשיו אז מה עשינו רע שאתם רוצים לשנות ככה?
ואם יהיה חופשה בחורף מה נעשה אי אפשר ללכת לים או לבריכה!! רק הטחונים שיש להם כסף לברכות מחוממות ילכו!! ומה אנחנו נעשה נשתעמם בבית??
והלימודים עד ארבע מי שרוצה להשאר עד ארבע יש צהרונים!!
אז לדעתי תפסיקו עם השטויות ותשאירו את זה ככה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
116.
דוחרע-דוברת
מתי,
20/02/05 18:01
|
אני בתור מורה שמשקיעה ימים כלילות בעבודתי במידה והתוכנית הזו תצא לפועל אשתדל למצוא תעסוקה אחרת ובטח לא אשקיע כמו שאני משקיעה היום.זה פשוט מאוד היות ויוס הלימודים הארוך הזה לא יאפשר למורים לחיות אלא יהפוך אותנו לעבדים.אם למורים לא טוב אז האמינו לי גם לתלמידים לא יהיה טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
115.
מאחל הצלחה
ח'דר,
אום אל פחם,
02/02/05 23:01
|
התוכנית יכולה להיות טובה ומעניינת אם ידאגו ליישמה בצורה הנכונה והגופים הסובבים אותה יתנו לה שכם. בתוכנית דובר על ערכים ועל חיב''פ ועל כישוריי חיים לתלמידים האם בכלל המורים כשרים להעביר פעילויות אלה ברמה של מקצועיים או שהם יהיו שעות ביזבוז ללא תועלת וביה''ס יהפך לבייבי סטר של ההורים העובדים ולאחר כמה שנים הכל יקרוס . החינוך הערכי והמורים במגזרים השונים יחנכו לאהבת האדם כפי שמחנכים לאהבת המולדת הם הערבים והם היהודים וימדד הדבר אחרי כמה שנים אם ישנם עוד אזרחים במידנת ישראל רואים בערבים כנטל עליהם ומה שדואגים לו להכביש את השם והאזרח הערבי . '' ראו כמה תגובות '' כוח המנהלים הינו מוגזם ואינו צודק כי מנהל '' עוור = סתום '' יתעולל במורים וידאג רק למקורבים לו ולמעבירים לו מידע על המורים כאילו הם הולכים לעשות מהפכה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
114.
מגוחך
מיכל,
חיפה,
21/01/05 23:09
|
לאחר שקראתי את הדוח המלא של דוברת יש לי רק דבר אחד לומר בחיים שלי לא קראתי כל כך הרבה שטויות בעצם מה שהוא אומר זה שיש לקצץ כמה שרק אפשר מהחינוך ולהגביל את התלמידים בכל דרך אפשרית המדינה הזאת צריכה לשאוף לחינוך הטוב ביותר וביינתים אנחנו לא נמצאים במצב הזה ועם דוח דוברת אנחנו כנראה בחיים לא נגיע ובטח שלא נתקרב ....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
113.
זה לא מגיע לנו!!!
אלמונית,
20/01/05 15:37
|
מה זה הדבר הזה?!?!?!?! מה אנחנו התלמידים עשינו?! למה לשנות הכל אם הכל בסדר עד עכשיו! תאמינו לי כולם מרוצים מאיך שלומדים עד עכשיו והכל.. זה אולי מגניב שנלמד רק 5 ימים בשבוע ויהיו 2 ימים חופשיים, אבל לחשוב מצד אחר מה עם החופשים?! מגיעים לנו חופשים! ולא שיקצצו אותם! למה צריך לשנות בכלל משהו?!?!?!
אני ממש נגד הדוח של ועדת דוברת! את, לימור לבנת לא מבינה כלום! פשוט כ-ל-ו-ם !-!-!-!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
112.
הפגנה!!!
תלמידה...,
בנימינה,
19/01/05 18:27
|
צריך לקיים הפגנה שבה ישתתפו מורים הורים ותלמידים!! צריך להראות ללימור לבנת שלא ניתן לה להקדם על הגב שלנו!!! התוכנית הוגתה ע''י אנשי עסקים ולא אנשי חינוך!! אין בה כל התחשבות בתלמידים ובמורים! רצונם היחידי אינו טובתינו אלה ציוניינו!! נ-ב-ל-ו-ת!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה ממש מעצבן
אלמוני,
מרכז,
01/03/05 16:07
|
גם ככה כולם חוזרים עייפים מבית הספר אז להישאר עוד כמה שעות וחוץ מיזה הדבר הכי טוב זה חופשים גם לנו מגיע לנוח. כל הילדים פשוט יתחילו להשתגע בואו פשוט נגור בבית הספר ככה לא יצטרכו לתת לנו חופשים ונוכל ללמוד כל היום. אי אפשר כל היום להציף אותנו בלימודים וחומר יש לנו גם חיים פרטיים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחי אני איתך
גל וילמוש,
מרכז,
28/02/05 17:16
|
|
 |
111.
רק לא עובדי רשויות
שחוק,
צפון,
16/01/05 17:26
|
כל הוועדה הזאת קשקוש מוחלט קל לכתוב קשה לבצע .ירימו את השכר אבל על מה על שעות נוספות אני מתפטררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
110.
עובדה פשוטה
מורה,
צפון,
16/01/05 17:21
|
לפי דעתי פשוט בעוד כמה שנים יחפשו מורים בנרות, כי אף אחד לא פרייאר.
בהצלחה ללימור לבנת, אולי שתעשה הסבה מקצועית ותהיה מורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
109.
its very simple.
אתיקה,
ירושלים,
15/01/05 17:43
|
all they need to do is to cut the amount of pupils in the class. 2o childrens, and to increase the salary.then im sure you will see a big reform at the education.. from a future teacher.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
108.
החינוך צועד אחורה ולא קדימה
אורה קרמרמן,
קריית אתא,
11/01/05 10:00
|
אני מאוד מאוכזבת מדוח דוברת. במקום באמת לדאוג למורים ולדאוג למערכת החינוך, החינוך צועד אחורה ולא קדימה. ככל הנראה אותם אנשי הועידה שישבו ודנו בנושא החינוך לא עבדו במערכת החינוך מזמן, ישנם תלמידים מעוטי יכולת שאינם מסוגלים לגשת לבחינות הבגרות, האם אלו ישבו על הברזלים???? האם הפשע יגבר??? האם השימוש באלימות יגבר??? האם השימוש בסמים יגבר??? רמת החינוך תלך ותרד ואנחנו חוזרים כמעט חמישים שנה אחורה - לא חבל על כל ההישגים החינוכיים שהגענו אליהם עד היום?!?!?!? בזמנו יצחק נבון כשהיה שר החינוך אמר: שעלינו לדאוג תמיד להעלות את רמת החינוך ואת רמת הלימודים של תלמידנו בגלל מיקומנו הג''ג!!! היכן אתה עתה מר יצחק נבון??? חבל שכאשר מנסים לשנות מערכת לא לוקחים מורים מן השטח!!! לא מנהלים!!! שלעיתים אינם נכנסים לכיתות ברמות הנמוכות (כמונו המורים אשר מתאמצים מאוד במערכת עבודה זו)!!!! במקום למקצע את ההוראה ולמשוך אליו אנשים ברמה אתם רק מרחיקים את האנשים. הלוואי שדוח דוברת לא יתקבל!!!! (אני כמורה טכנולוגית יודעת שסופי קרב במערכת החינוך וחבל)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
107.
לא מסכימה!
שיר,
ת''א-יפו,
10/01/05 16:15
|
מזה ללמוד עד 4??? מה אין לי מה לעשות??? יש חוגים! ומה אני יעשה ביום שישי????לא אכפת שיעשו את כל השאר אבל אני רוצה ללמוד רגיל ושישה ימים בשבוע לא חמישה !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
106.
תלונה לודעת דוברת!!
בדוי,
מרכז,
10/01/05 10:32
|
כל הכבוד על כל ההשקה שלכם בנסיון להפוך את הרפורמה בארץ לחינוכית יותר, אבל מה איתנו התלמידים???????? אנחנו לא נחשבים כחלק מהעניין??? מה אנחנו אוויר?? חוץ מזה שאתם רק מנסים לשחד את המורים בהעלת שכרם...אף אחד לא יאמין לכם!! דוח שלכם לא שווה כלום ובינייכם אין אפילו מישהו אחד ממשרד החינוך שיכול להביע דעה בעניין לפני שמגישים את הדוח לראש הממשלה.. אתם רק מדברים על המורים ועל הנסיון שלכם להעניק להם שכר גבוה יותר... תחשבו גם עלינו התלמידים שצריכים ללמוד עד השעה ארבע!!! ושלא נדבר על מורים שצריכים ללמד. בקיצור הדוח שלכם לא מרצה שום דבר....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
105.
שמשהו בועדה ינסה ללמד 40ש בשבו
ל"ת
א.מ.,
ת.א.,
10/01/05 09:45
|
|
 |
104.
אם לא ישקיעו במגזר הערבי אז
אושר,
10/01/05 09:03
|
אם לא ישקיעובמגזר הערבי ההישראלי שמגדיר את עצמו פלשתינאי ולוקחים מהם את התעודות הזהות הכחולה ביטוח לאומי ושאר הזכויות והכספים שהמדינה משלמת עבורם אז יהיה הרבה כסף לתמוך בציבור היהודי הנאמן של מדינת ישראל אם זה בחינוך בריאות ועוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פלסטינית גאה !!
1948,
26/08/05 15:00
|
אולי תסתלקו לנו מהארץ וכך לא יהיה דוברת וסוף סוף לא נשמע את הדואוינם והבולשיט שלכם !!! כך יותר טוב !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אל תדאג אושר
נורית,
10/01/05 10:13
|
לא ישקיעו בערבים וגם לא בישראלים. משקיעים רק ביהודים הנאמנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
103.
בכל הסיפור הזה אין חינוך
מחונך,
10/01/05 00:21
|
כמעט 57 שנים ועוד לא מצאו נוסחה? חינוך לערכים יש אך ורק בתורה לא יעזור לאף אחד כלום ותמיד יהיה מי שיזכיר לכם את זה גם אם רובכם לא אוהבים את זה זאת האמת ולא תוכלו לברוח ממנה כי אתם יהודים ויש לכם חלק בתורה כמו לכל יהודי כותרות אנטי תורה רק יחריפו (כמו שקורה כל פעם שמשהו מגנה את התורה ו/או את לומדיה) את המצב הנוער לא טיפש הם יודעים שחסר להם משהו ואתם לא מסוגלים לומר להם את האמת וכאן שורש הבעיה כי אתם בעצמכם שקועים בהנאות ותאוות העולם הזה כל כך שאתם מה שנקרה :''לא רואים ממטר'' השם יציל את כולנו, אמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
102.
שרות לאומיבמגזר הערבי בבתי ספר
ל"ת
יש לשקול,
09/01/05 20:43
|
|
 |
101.
לגבי יום הלימודים הארוך
תלמיד י''א,
נתניה,
09/01/05 20:17
|
אני לומד 48 שעות שבועיות כלומר יותר מתשע שעות ליום(שעות לימודיות כך שזה כאילו יותר מאשר משמונה עד ארבע) ככה שגם ככה כל יום אמור לצאת לי ללמוד ככה אבל מה לעשות שבבית ספר שלי לא מקיימים את ההוראה של האיסור על שעות אפס ככה שאני לומד חמש שעות אפס בשבוע וכל מי שתלמיד או היה תלמיד עד לא ממזמן בהחלט יבין איזה סיוט זה להתעורר חמישה ימים בשבוע ליום של כמעט עשר שעות שמתחיל משעת אפס.... סיוט... כל מקרה אנשים לא צריכים להתרגש מהארכת היום לימודים כי זה קורה כבר היום וצריכים יותר להתעסק בהקטנת מספר שעות הלימוד ושיפור איכות המורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הייתי מתאבד...
ל"ת
ניר,
הרצליה,
10/01/05 01:08
|
|
 |
100.
שאלות ל מר דוברת
מיכאל,
גדרה,
09/01/05 19:57
|
איפו בעית מישמעת? סמחוית מורים? ל מה רפורמה ? מר דוברת חושב שהוא במיפאל שלו זה לא היה אפילו אצל סטלון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רואים שאתה למדת בבתי הספר...
ל"ת
ללמוד,
לכתוב,
09/01/05 20:19
|
|
 |
99.
מורה שמלמדת עד 15:00
מורה מנוסה,
ת''א,
09/01/05 19:08
|
האם אתם חושבים שתלמיד מסוגל לקלוט בשעות אלו? במיוחד בימי החמסין .אני מודה ומתוודה שלי הדבר איננו קל כמורה . גם אני בן אדם ולא אלוהים. אני לא יושבת במשרד ולא יכולה ללכת לשירותים גם כשמאוד בא לי... מהן השטויות הללו? האם ישבת אדון דוברת היקר בכיתה ובה 35 תלמידים מ ת ק ש י ם ולימדת עד השעה 15:00? על אחת כמה וכמה עד 16:00 כן יש לתת תמריצים, ידוע ששכר גבוה יביא למקצוע את הטובים ביותר. אולם לא ניתן להתחמק מהשינוים הנדרשים כגון צימצום מספר התלמידים ולימודים שלא עד השעה 16:00 אלא אם כן ידובר על שעות העשרה בלבד. כדאי היה לתת את הדין לכל הבעיות שבשטח ולהצטרף לזמן מה למורה שמלמד באמת ואז לדון בבעיות הקימות ב א מ ת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
I hate the long school day
Mother Teressa,
Canada,
09/01/05 22:13
|
I live in Canada were schools adopted the 5 long days a week. I am also a teacher and i have to admit that i hate it as a mother as well as a teacher. Family time is really limited as the kids finish at 4 and than go through the marathon of activities and homework. The problem with this va'adat Dovrat is that it place all the responsebilities for educating children on teachers and schools. Schools do so bad partly because parents are not involved with their kid's education and leave it for the school to do everything from teaching kids how to read and how to behave. It is time for parents to ensure that their children read every night and do their homework. Another question is what would these kids do on the sixth day alone in the house with no supervision since their parents are working?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
98.
עצומה נגד יום לימודים ארוך
טלי,
09/01/05 18:04
|
הורים יקרים, הנכם מוזמנים להצטרף ל-2 עצומות נפרדות: האחת נגד יום לימודים ארוך והשניה נגד השינויים בחופשות. כתבו ל- avihuc@013.net.il ונשלח לכם את החומר. אנחנו קבוצת הורים בלתי תלויה שהתארגנה בעקבות דו''ח דברת. העצומות יישלחו לשרון וללבנת ולעדת החינוך של הכנסת. התנגדות מצד הורים רבים יכולה לעצור את התכנית. אחרי הכל הילדים הם קודם כל שלנו ורק אותנו שכחו לשאול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האחריות היא של ההורים לא של המ
אמא,
10/01/05 00:06
|
המדינה בפטרוניות מחליטה כי ילדינו צריכים לשהות עד 4 .האם מישהו עצר לחשוב ,מה יעשו בביהס כ''כ הרבה זמן.. טוב אז יתנו להם העשרה! אבל מה עם הבית החם שבו הם תמיד ירגישו בטוחים. לי אישית יש בעיה קשה מאוד עם השהיה הארוכה מדי במוסד. עדיף להיות ילד מפתח !במקרה הכי גרוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוברת
גל,
נתניה,
09/01/05 20:30
|
תשמע לדעתי אתה צודק רק אנחנו ההורים יכולים להחליט מה יקרה עם ילדינו ועם ועדת דוברת בכבודה ובעצמה חושבת שהם ישנו הכל במדינה אז שרק הילדים שלהם יעבדו לפי המתקונת שלהם תודה ותצליח!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש גם משהו לתלמידים?
ל"ת
ניר,
הרצליה,
09/01/05 18:48
|
|
 |
97.
גננות ביום לימודים ארוך
ציפי פנחסי,
אשדוד,
09/01/05 17:27
|
מדובר בועדת דברת על שעות לימוד בפועל עם הילדים ושעות הכנה למורה במהלך יום הלימ ודים הארוך. היכן תשב הגננת בשעות ההכנה ומי יהיה עם הילדים בשעות אלה.נראה לי שלא נתנו את הדעת על הגננות בועדת דברת אלא רק על מורים ובתי ספר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מורים וגננות
א.,
תל אביב,
09/01/05 20:13
|
אין בשום בית ספר אמצעים לכלל המורים בהם יוכלו ''לשבת עם עצמם'' דהיינו להכין את מערכי השיעור הבאים, לחדש לרענן או סתם לבדוק מבחנים ועבודות. למנהלים וסגניהם יש חדרים ולכל שאר המורים יש חדר מורים משותף חם ודביק. זהוא. זה מה יש ועם זה דברת ינצח!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
96.
הורים מודאגים ממהירות השינוי
אושרת גורן,
ק.חיים,
09/01/05 16:42
|
הורים רבים דואגים . לא מעוניינים ביום לימודים ארוך . אם האלימות גברה עד השעה 13.00 מה יקרה לילדים שלנו עד ארבע. הדוח לא מטפל בבעיית במהות , אלא בפתרונות מבניים חיצוניים . איך תטופל בעיית האלימות ? אם אין מענה על כך אני פוחדת כאמא לשלוח את הילד עד ארבע. עדיף שיצפה עוד שעה בטלווזיה רק שיהיה בריא .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
95.
לא לשיפור החינוך
יוסי,
קריות,
09/01/05 16:19
|
שלמה דוברת התראין אתמול בטלויזיה, ובפתיחת דבריו אמר: ''ועדת דוברת לא דנה איך לעשות חינוך טוב יותר, אלא מה לעשות בחינוך''. מרגע ששמעתי זאת אין לי עוד חפץ בדו''ח דוברת. אם זהו המוטו של יו''ר הועדה, הרי שחבל על הזמן. יש במערכת החינוך, על כל רבדיה, מורים נהדרים, שמשקיעים את מרבית זמנם כדי לקדם את החינוך ולעשותו טוב יותר משך עשרות שנים. אז, מה בדיוק רוצה דוברת? לחסוך במשאבים? הרי מערכת החינוך אף פעם לא תדמה לחברת היי-טק מצליחה, שבה משקיעים מצד אחד, וגורפים דולרים מן הצד השני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
94.
כמו מפעל יצרני !!!
יוסי,
קריות,
09/01/05 16:18
|
נראה כי עומד לקום במדינה קונצרן ענק - יצרני ל... (עדין לא ברור למה). אבל כמו לכל מפעל יש מנכ''ל (מנהל בי''ס) ומעליו יש דירקטוריון (??? - שרת החינוך ?).
שורה תחתונה, כמו בכל מהפכה - גם כאן הבורג הקטן (תלמידים) מפסיד.
האם בדקתם מה הרווח של התלמידים ? האם בוצעה סימולציה מדגמית לבי''ס שיכלול את השינויים ומה החסרונות לאומת התוספות ? בהצלחה - ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אל תדאג יהיה לך סימולטור מייצג
לולי,
09/01/05 22:03
|
עוד 9 חודשים בקריות והסביבה. הם 'הנבחרים' ליישום כל המלצות הוועדה. עירית חיפה ויתר הרשויות, ממש אבל ממש כבר מוכנות מבחינת התשתיות הארגוניות והתקציביות. תשאל את דני פסלר (לשעבר המנכ''ל המהולל של תשלובת ליאו-בק) הוא יספר לך ....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
93.
מי יפטר את המנהלים שיוכלו לפטר
ל"ת
יעל,
קריות,
09/01/05 15:29
|
|
 |
היא תעשה
איש טוב,
ה,
13/01/05 23:57
|
|
 |
92.
בית הספר הבייבי סיטר של המדינה
אם מודאגת,
09/01/05 13:29
|
כמובן שאין זה הוגן לפטור מסקנות של וועדה ציבורית נכבדה שחבריה הקדישו זמן רב ללימוד הנושא במשיכת כתף. ברור למדי כבר היום שהן יעלו אבק במרתפי משרד החנוך כמו כל הוועדות שקדמו להן. ככל שהמסקנות מהפכניות יותר הסיכוי ליישומן אפסי יותר. תמיהה היא כיצד פחות מורים יצליחו להעניק חינוך טוב יותר לקבוצות קטנות יותר של תלמידים. לא מובן גם כיצד יחזיקו התלמידים וילדי הגן מעמד מ 8 עד 4 ללא ארוחת צהריים משביעה. ברור שהוועדה וויתרה מראש על הנסיון לאלץ את הזרם החרדי להעניק השכלה כללית לבוגריו. בית הספר ימשיך להיות הבייבי סיטר הלאומי, והורה המעוניין באמת בהשכלה לילדיו יפנה למוסדות פרטיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
91.
המורים של היום
אבי,
ירושלים,
09/01/05 13:08
|
לכל המלעיז על המורים של היום שיסתכל על התלמידים של היום. חצופים שנהנים מאזלת יד של הורים. אני לא מורה אבל עבדתי תקופה קצרה כמורה מחליף וזה הספיק לי. רובכם לא הייתם מחזיקים מעמד שעתיים בכיתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבי - מילים כדורבנות !
ל"ת
הורה מיואש,
09/01/05 17:24
|
|
 |
מה אני אומר לך?
ירדן,
רחובות,
20/03/05 20:05
|
מה?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? זה מה שיש לי לומר לך ממממממממממממממממממממממממממממממהההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
90.
ועדת טיוח מיוחצנת היטב
בעל של מורה,
תל אביב,
09/01/05 12:54
|
הדוח כפי שפורסם עד כה מלא בסיסמאות יפות, שנועמות לאוזני הורים, מורים או סתם מתענינים. דעו לכם כי הכל קישקוש: תלמידים: 40 תלמידים בכל כיתה כל הזמן 8 שעות ביום!!!!!! טירוף מוחלט! מורים: לא יהיה אופק לקידום המורה, להפך ישנה מגבלה של פי 1.5 ביחס שכר בין מורה בשיא הותק/ תגמול למורה מתחיל. אני רוצה לשאול אתכם: כמה אקדמאים בתחום הנדסה, מדעים מרויחים פחות מ 8000 ש''ח ברוטו לאחר 5 שנות ניסיון ? אין !!!!! ישנם לא מעט מורות עם תואר ראשון / שני שבקלות יכלו להשתלב בתעשיה בשכר הולם ולא עשות זאת. יישום הועדה יבריח מורים ויביא במקומם חסרי ניסיון שיתפתו לשכר ההתחלתי ''הנדיב''. פוליטקה: עוד ג'ובים ל''מנהל האזורי'' ועידוד רשויות למנות מנהלים מטעם אך עם עודף סמכויות שיעלו להם לראש... מורה שיפוטר רק יזכה, ויוכל להקלט בכל מקום אחר בתנאים טובים יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנא הבא תגובתך לוועדה
ל"ת
מעניין,
09/01/05 20:45
|
|
 |
89.
לא מציאותי לחלוטין!
בלה,
נשר,
09/01/05 12:41
|
לא ברור לי למה כותבי הדוח חושבים שהעובדה שהתלימידים יהיו בביה''ס עד ארבע בצהריים תועיל לחינוך שלהם. כיום, בפועל, בבתי הספר יש אלימות רבה, מורים בבתי ספר יסודיים אפילו לא מסוגלים להשתלט על הכיתות. ילדים מרביצים אחד לשני במהלך השיעור, וכל זה כבר בכיתה ג' (אחותי בכיתה ג' בבית ספר שנחשב די טוב וזו המציאות היומיומית). בצורה כזאת, המורים לא יכולים ללמד, וכל החומר מועבר לתלמידים ע''י ההורים שלהם בבית! מצב בו כולאים את הילדים בבית הספר עד ארבע, מגביר את החשיפה שלהם לבלאגן הזה, מעייף אותם, והוא לא חיוני בעליל לילדים בגיל בי''ס יסודי. הכנת השיעורים ושיעורי העזר המתוכננים לשעות סוף יום הלימודים יהפכו לעבודה משותפת, ברדק מתמשך, ושום דבר שמזכיר ולו במעט למידה נבונה וראויה. שלא לדבר על כך, שלילדים לא יישאר זמן לחוגים ולזמן עם המשפחה, שבגיל בי''ס יסודי הוא חשוב במיוחד. ראוי שקודם כל מורים יצליחו לעבוד היטב עם התלמידים שלהם ביום לימודים של 5 ו-6 שעות, ורק אח''כ יש לשקול אם להאריך אותו ל-8. ובטח שלא באופן גורף כ''כ. יום שישי חופשי יאבד לחלוטין מהמשמעות שלו, אם יבוזבז כולו על השלמת חומר משבוע לימודים שלם. אני מאוד מקווה, שמסקנות העבודה ימותנו לפני שהתלמידים בישראל יהפכו לרובוטים חסרי כל הבנה של החומר הנלמד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
88.
מה עם החינוך המיוחד?
רונית,
09/01/05 12:39
|
לצערי, קראתי את הדו''ח שוב ושוב, ונוכחתי לדעת, שאפילו לא במילה אחת מוזכר החינוך המיוחד.
האם משהו בדק מה נעשה שם? האם משהו בדק וראה מה מקבלים העובדים ומה הם מעניקים? ומה מקבלים הילדים? טוב, אולי לטפל בסוגיית החינוך המיוחד זה לא כלכלי. רק לסבר את האוזן, הילד שלי נמצא במסגרת גן של החינוך המיוחד, הוא חוזר בסביבות השעה 14.30 , כי בחינוך המיוחד לא קיים יום לימודים ארוך. אני חוזרת בחינוך המיוחד לא קיים יום לימודים ארוך. האם זה לא עוול? הילד שלי יכול להיות בצהרון הגן, אך משרד החינוך לא רצה לממן לו הסעה, כי איננו מחוייב ליום לימודים ארוך. לידיעתכם ולשימת לבכם. שוב, ברור שזה איננו כלכלי עבורם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהיה בסדר
א,
09/01/05 13:09
|
לאחר שיבוצעו ה''המלצות'', כל התלמידים יהיו זקוקים לחינוך מיוחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש משהו בדברייך
רונית,
09/01/05 14:12
|
ראשית,לצערי, יש משהו בדבריך.
וזה עוד לא הכל. כדי לבדוק אם משהו יכול לעבוד, אם בכלל יכולה להיות סביבת עבודה מתואמת בין שלל הגורמים. צאו ולמדו מה נעשה במסגרת החינוך המיוחד. לא הילד וצרכיו ולא תיאום. רק בלגן. האמינו לי.
אינני רוצה להלאות בפרטים, רק מה שעברתי עם בני (וכמוני, לצערי, יש רבים) אני יכולה לכתוב כמעט ספר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רונית יקרה
מורה ח''מ,
דרום,
09/01/05 18:10
|
כמורה ותיקה בחינוך המיוחד גם אני חפשתי המלצות או הארות חדשות ולא מצאתי כמעט דבר מעבר לקוסמטיקה מילולית. שום חידוש (ויש לפחות 6 עמודים בנושא החינוך המיוחד (אני מתייחסת לטיוטה. עדיין לא הספקתי לקרוא את הדו''ח המלא). בכל אופן, ברור שגם החינוך המיוחד יעבור ללמד וללמוד עד 16:00. ההמלצות בדו''ח לגבי שעות הלימוד הן גורפות לגבי כל מערכת החינוך. הבעיה העיקרית, לדעתי, הם ימי שישי. מי יטפל אז בתלמידים? הרי הם חייבים להיות במסגרת, לא? כאן אני נכנסת לתגובתך השנייה; כתבת שהחינוך המיוחד הוא ''בלגן''. כמי שבאה משם כמורה ולא כהורה, אני יכולה לומר לך שאצלי, לפחות, אין ''בלגן''. גם לא בבית-הספר בו אני עובדת. כדי שתביני את מידת ההשקעה שלי בתלמידי אביא לך לדוגמה את השעות הרבות שאני מקדישה להכנת תוכניות אישיות ומציאת פתרונות לבעיות המתעוררות אצל תלמידי. כרגע לקחתי לעצמי פסק זמן לאחר שבמשך קרוב ל-6 שעות (ביום החופשי שלי...) אני יושבת ומכינה תעודות לתלמידים, מרכזת את כל החומר של המורים המקצועיים ומחפשת את הדרך הטובה ביותר והבהירה ביותר להבהיר לתלמיד ולהוריו באיזה שלב הוא נמצא. אני מקווה שתמצאי בית-ספר ללא ''בלגן'' עבור ילדך. יש רבים כאלה בחינוך המיוחד ואנחנו באמת עובדים קשה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
רונית,
10/01/05 11:21
|
אני בהחלט מעריכה ומוקירה את העבודה הברוכה שעושים (ובעיקר עושות ואולי זו הבעיה של ההוראה) כל העובדים ובכלל זה המורים, הגננות (הילד שלי נמצא במסגרת גן) המטפלות והצוות הפרא-רפואי (וסליחה עם שכחתי) הם/ן עושים/ות עבודת קודש. מי שלא עובד בתחום זה מהלב פשוט לא יכול להמשיך לעבוד במקצוע זה. לא זו בלבד שהעבודה שוחקת, היא גם קשה בהרבה מקרים רגשית וכל ילד עם הספור שלו. ולכך כיוונתי בדברי בתגובתי הראשונה.
אני חוזרת ומדגישה, הכוונה היא לרשויות השונות קרי, משרד החינוך, העירייה וכ''ו. לא ייתכן שהבן שלי ישב בבית חודש כי העירייה לא ארגנה לו מלווה+הסעה כמתחייב על פי חוק וכולם ישבו בשקט ויקבלו את זה כנורמה ''שבהתחלה ישנו בלגן'', זהו עוול וכאב נוראי שאין לי מילים לתאר אותו. לא ייתכן שבני יכול לשהות בצהרון של הגן (ואפילו יקבל מימון מטעם משרד העבודה והרווחה) ומשרד החינוך לא יאפשר לו.אני מדגישה משרד החינוך, רק בגלל שאין לו חובת יום לימודים ארוך, יקום מישהוא ויגיד שהילד שלי לא זכאי להיות עוד קצת בחברת ילדים לא מגיע לו חוג גינת ירק? לא ייתכן שמפקחת מטעם משרד החינוך תומר לי שאם את רוצה שילדך יהיה בצוהרון עליך לממן את ההסעה. הילד שלי לא בצוהרון לא בגלל שהוא לא ראוי להיות שם, לא בגלל שאין כסף למימון הצהרון עצמו. הילד שלי לא בצהרון רק בגלל שמשרד החינוך לא רצה לממן הסעה בשעה 16.00. בגלל כסף.
מימון יום לימודים ארוך אמור לבוא בחלקו מן העיריות, זו בדיחה טובה מה לגבי אותן עיריות, שבקושי מתחזקות את עצמן והן כמעט קורסת.או, מה לגבי אותן עיריות ( כמו העירייה שבה הנני מתגוררת) שמפחדות שמימון הסעה, שאמור לבוא ממשרד החינוך ולא מטעמן מפחדות שזה יגרום להן לגרעון? או שאם הן תממנה במקרה אחד אז למה לא בבאים אחריו?(ושוב ויכוח מה קודם למה הביצה או התרנגולת), ומי ניזוק מכך? העיריות אם תקציבן המאוזן? משרד החינוך? שאמור לחנך ולא רק ללמד? ואם המורים וכ''ו אמורים להיות מתוגמלים על פי השגיי הילד, כיצד השגים אלו יכולים להיות ממדידים בחינוך המיוחד? ואולי, כאמור, הכל כלכלי, ולא כלכלי להשקיע בחינוך המיוחד, או בליקויי הלימדה. ושוב סיפורים לא חסרים ויכולתי להמשיך עם עוולות (לא רק שלי) גם כלפי אלו הנמצאים בחינוך הרגיל אך מוגדרים כזכאים לחינוך מיוחד או לקויי למידה.
לכן, לכולם ולכולן אני חוזרת ואומרת כשאתם רוצים לדבר על ראוגניזציה ושינוי במערכת החינוך צאו ולמדו מה נעשה במסגרת החינוך המיוחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
87.
המורים של היום..
אמא ל- 2,
09/01/05 12:30
|
אני אם לילדה בכתה ד ולילד שיעלה בשנה הבאה לא'. אני מוצאת את עצמי יושבת ומכינה שעורי בית עם הילדה מכיוון שהילדה לא מבינה את אשר המורים מסבירים, וכמוה רוב ילדי הכתה. מה גם שהמורים שולחים אותם הביתה ''שההורים יסבירו לכם''.... ומה עם ''המורים יסבירו לכם''? המורים היום הם בזיון וסליחה, לא עושה הכללות , אבל- המורים של פעם היו ליגה אחת יותר. וועדת דוברת - יש בה הרבה פלוסים עבור ההורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המורים של היום
רונית,
27/01/05 23:21
|
שלום לך,
לא ארד לרמת ההכללות שלך. בהנף יד ירקת בבאר והכפשת ציבור שלם.
לאור סגנונך הבוטה והמכליל אהי מציע לך לקחת ראי ולפשפש היאב במעשיך.
נראה לי שאם תצליחי להיות כנה עם עצמך תמצאי שם את מרבית התשובות .
כי במומך את פוסלת אחרים , וחבל.
בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
86.
טוב, אז ככה
מורה שווה,
תל אביב,
09/01/05 11:55
|
חושבת איך אפשר להבהיר לאנשים מה יקרה, גם לחברים שלי. גם היום - ההוראה מול התלמידים היא קצה קצהו של תהליך ההוראה. לפני זה צריך להכין דברים (שעות של עבודה בבית), לבדוק מבחנים ועבודות, להיות בישיבות, לדבר עם הורים. גם היום - אין כלום, אין זמן אחרי העבודה. בתל אביב יש כבר הרבה תיכונים שעובדים חמישה ימים וגומרים בשלוש וחצי. בואו ללמוד כמה זה גרוע. ואז להיות עם הילדים הפרטיים שלי עד שהם הולכים לישון ואז לשבת להכין ולבדוק לימים הבאים. אתם לא מבינים שדווקא המורים הטובים יעזבו כי לא תהיה לנו בעיה למצוא עבודה אחרת בלי כל התוספות האלה ? תסתכלו הדו''יח המלא בסעיפים 3.1.2 מבנה המשרה בבתי-הספר ותגידו מי מכם (בעלי תואר ונסיון וותר ומקצועיות במקצועו) היה מוכן לעבוד בלי חשבון בשביל משכורת כזו ? בלי ביטוחי מנהלים ורכב ופלפון ? ועוד עם תלמידים וילדים שלא רוצים להיות שם. החורים בדו''ח הזה כל כך גדולים - מה בדיוק יעשו התלמידים, תנאים פיסיים, משכורת (יפורט בהמשך..) ועוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפרטי תפרטי
ירדן,
09/01/05 12:48
|
כי מזה כשנה פועלת מינהלת במקביל לשני המחוזות הצפוניים-חיפה והצפון של משרד החינוך. אותה מינהלת בראשותו של דני פסלר אמורה להביא ליישום פעיל של הדוח במלואו בתחילת שנת הלמודים הבאה במחוז חיפה והצפון. קרי תושבי חיפה והצפון נבחרו להיות שפני הנסיון של סדר היום הלאומי החדש של ''המחנכת הדגולה'' ושותפיה. תאריך תחולה 1.9.2005
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טוב, לא ממש ככה...
אמא עובדת,
09/01/05 12:42
|
סוף סוף מורה שמודה קבל עם ועדה, למה הלכה להיות מורה... קראתי ושוב קראתי ולא הבנתי מה הבעיה, דורשים מכם בדיוק מה שדורשים מעובד ממוצע.... ואם לא מתאים לך לכי וחפשי לך עבודה אחרת (מהר מאד תגלי שזה לא כ''כ קל כמו שחשבת...) המורים שנהנים ללמד (ותתפלאי יש כאלה), ישארו וזו בדיוק היתה המטרה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מניחה שמולם לא למדת
מיכל,
09/01/05 13:26
|
אז קצת מנסיוני - אחרי 5 שנים כאדריכלית במשרדים שונים עברתי לחינוך (כי אני אוהבת ללמד, לא משום סיבה אחרת) וחד משמעית אני אומרת: קשה יותר ללמד! לשבת במשרד ולעבוד מול מחשב בעבודה אחראית ומאומצת ככל שתהא לא שווה מבחינת הקושי להחזיק כיתה של 40 ילדים מרוכזים וקשובים. וזה כמובן בלי להתייחס לשעות העבודה הארוכות בבית ובשבתות, היות ואני רוצה שהשיעורים יהיו מעניינים ומושכים. יש תחושה שההורים מרבים להתלונן מבלי להבין באמת את הקושי במשרה זו, ורובם גם מבלי לנסות ולתמוך בתהליך הלמידה בבית. חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
85.
בראבו בראבו בראבו לעתיד ורוד.
ל"ת
אזרח,
09/01/05 11:33
|
|
 |
84.
אם הכוונה
מורה לשעבר,
09/01/05 11:24
|
אם הכוונה היא להעלות את רמת החינוך באמצעות פיטורי מורים גרועים (אשרי המאמין), אני מציע להחיל מסקנות זהות על הגופים הבאים: משרדי הממשלה, צה''ל, ''משטרת'' ישראל,החברות הממשלתיות, השלטון המקומי וסליחה ממי ששכחתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
83.
לעזור לחלשים
אמא דואגת,
09/01/05 11:23
|
מקווה שהתוכנית תועיל לילדים החלשים בלימודים. היום מנהלי בתי ספר ומורים מעדיפים שבבית סיפרם יהיו רק תלמידים מצטיינים כך קל להם יותר. מה עם ילדים חלשים ולאו דוקא ממשפחות מצוקה? למנהל או מורה עדיף להמליץ להעביר תלמיד חלש לכיתה מיוחדת- בדיקת נוירולוג, איבחונים וכו'. הילד בריא בגופו ובנפשו והוא רק עצלן לא אוהב ללמוד - לכן צריך להעבירו לחינוך המיוחד? לא! צריך לעזור לו במסגרת בית הספר יותר- אני בעד לתת יותר לילד כזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה להשקיע בעצלנים?
ל"ת
אני,
13/01/05 17:06
|
|
 |
והבונוס?
ל.י.,
09/01/05 14:47
|
את יודעת שהדוח הוא כלכלי. כתב אותו כלכלן והוא מבוסס על רווחים ובונוסים. אני שואלת שאלת תם: למה שהמורה ישקיע בילד שלך שאין לו סיכויים להגיע להישגים טובים? (כי הוא עצלן או לא ממש משנה!) הרי הוא פוגע בשכרו של המורה. המורה לא יקבל בונוסים על הצלחה אם יהיו לו תלמידים כמו הבן שלך. חשבת פעם על הכיוון הזה? זה מה שיעשה הדוח. אדם לאדם זאב. כל אחד ידאג לעצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
82.
תגובה ל-79
מרב,
09/01/05 11:06
|
לצערי עלי להגיד לך שלא החינוך של ילדנו מופקד בידייך אלי השכלתו ולפי המצב והסקרים לא נראה שההשכלה של ילדינו היא בשיא. לשמחתי, אם באמת יקויים הדו''ח ומורות ימדדו בשכרן רק על פי השכלתן רמת הלימודים גם תגדל בהתאם ואז אולי סוף סוף נראה תוצאות גם אצל ילדנו. למה את חושבת שרק את עובדת קשה? אחיות לא עובדות קשה? גם מזכירות שונות עובדות קשה גם נהגי אוטובוס עובדים קשה.... יש מישהו היום שלא עובד קשה? תפסיקו כבר לבכות. כל אחד בחר את מקצועו ואני בטוחה שידעת לקראת מה את הולכת כשהלכת ללמוד חינוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו באמת
ירדן,
09/01/05 11:37
|
המצב של חינוך והשכלת ילדייך לא רק שאינו בשיא הוא גם לא יהיה אם ייושמו החלטות הועדה. איכות ההוראה אינה נמדדת בזה שלמורה יש תואר ראשון או תואר שני כמו בכל מקצוע יש כאלה שמשקיעים יותר ויש את אלה שמשקיעים פחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
81.
מיהן המורות
שוקרו,
09/01/05 10:53
|
שיסכימו לוותר על מישרת ה-''לתפוס את האלוהים בביצים'' שהשיגו ? לוותר על הסייסטה אחה''צ תמורת 2000 ש''ח. להיות מחוייבות למצויינות ברת מדידה. להיות מחוייבות להשתלמויות והתפתחות על מנת להתקדם. להיות בתחרות עם חומר אנשים טובים בהרבה שיגיעו למקצוע כקריירה ולא כחלטורה כמשכורת שנייה ללא השקעה ? שתוותרנה על שעות הלימוד הפרטיות בהן נאלצים התלמידים להעזר על מנת ללמוד את מה שלא מצליחים ללמד אותם בביה''ס ? ניתן לומר כבר עכשיו שדו''ח דוברת ימצא, לצערי, את דרכו אל פח האשפה כי מורות ישראל לא יסכימו לוותר על גן (העדן) לשוטים בו הן מבלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המורות
אבי,
ירושלים,
09/01/05 13:12
|
סייסטה?? תהיי את 6 שעות בגן חיות ונראה אם לא תנוחי. אני מקווה שאת הדעה שלך את שומרת לעצמך ולא חולקת עם ילדיך. לא פלא שהילדים לא נותנים כבוד למורים - תסתכלו על העץ ותבינו למה התפוח רקוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה ל-81
מורה בישראל,
09/01/05 12:33
|
כמורה בישראל אינני יודעת מהי שנת צהריים כפי שצויין. כמו אני יודעת מה פרוש לקבל טלפונים בשעות משונות של היממה, ולא יתכן כי לא אוכל לענות לטלפון. כמו כן נשכחה העובדה שאני חוזרת הביתה אינני חוזרת עם ראש שקט כשאר העובדים: עלי לבדוק בחינות, לבדוק עבודות ולהכין שעור ליום המחרת. כל זאת תמורת משכורת עלובה. כעת מחייבים אותי לעבוד יותר שעות, תודה ישלמו לי יותר כסף כי אעבוד יותר שעות, וכל הישיבות ובדיקת מבחנים וכו' ימשיך להיות על חשבון הזמן הפרטי שלי, שכבר לא יהיה לי, כי פשוט כשאחזור הביתה לא יהיה לי כוח לעשות כל אלה לאחר יום מפרך. ברור שכעת התלמיד יסבול יותר!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
סיקרון מלי,
מעלה אדומים,
29/08/05 12:01
|
את בחרת להיות מורה ומה לעשות זה חלק מתפקדך למה את לא תלוננת שיש לך פעם ב-7 שנים שנת שבתון שאת יכולה לשבת וללמוד פעם בשבוע או יותר ולקבל משכורת מלאה !!!!!!!!!
הלואי עלי לא לעבוד שנה ולקבל משכורת!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למורה בישראל איך הצלחת להכניס
גמלאי,
09/01/05 13:49
|
תגובה ב12.33 אם את עובדת כל קשה? ז''א ''שברחת'' מביה''ס עוד לפני שהתלמידים הצליחו לצאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי היא ביום חופשי?
מורה ח''מ,
09/01/05 18:24
|
לא חשבת על זה, מה? גם אצלי היום החופשי הוא יום ראשון. ''חופשי'', ממש חופשי:-( כבר בבוקר התקשרה יועצת בית הספר לבקש 2 דו''חות דחופים ואני גם בלעדיהם כבר יושבת על הכנת תעודות קרוב ל-6 שעות, ובשבת עסקתי בקריאת מאמרים ובחיפוש פתרונות לבעית התנהגות קשה שקיימת אצל אחד התלמידים שלי (חטפת פעם מכות, נשיכות ומריטת שיער בעבודתך?) חיים קלים יש למורים, מה? סייסטה, היתה פעם רשת בתי-מלון כזאת, נכון? לא אף פעם לא ביליתי שם עם המשכורת המדהימה שמשלמים לי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברור
ל.י.,
09/01/05 16:17
|
המגמתיות של ה''עליהום'' נגד המורים כל כך ברורה בשאלה שלך המכוונת אל המורה. ברור וברור ושוב ברור שלא שאלת שאלה כזו את האמא העובדת כאן באתר או כל מגיב אחר.
מזל שיצאת לגימלאות אדם צר עין שכמוך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא קראת כנראה את הדוח....
אמא עובדת,
09/01/05 13:06
|
בדיקת המבחנים, ההשתלמויות, הישיבות והטלפונים מההורים, יהיו במסגרת ה 8 שעות בבי''הס... מספר שעות ההוראה בכתה כמעט ולא משתנה. גם ההורים ירוויחו, גם התלמידים ירוויחו וגם המורים ירוויחו....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המלצה בלבד
מורה,
09/01/05 14:41
|
עבודת 8 שעות וכד' היא המלצה בלבד. אם צריך (וכולם יודעים שיהיה צריך) ההמשך יהיה בבית. כל שלא ישתנה כלום מהמצב היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנראה את לא קראת טוב
מורה,
09/01/05 13:29
|
האם את מכירה את בית הספר ואת התנאים בהם אנו עובדים? היכן בידיוק נבדוק מבחנים, על הרצפה? או אולי נכין מערכי שיעור על המחשבים שנמצאים בכמויות אדירות בבית הספר? בבתי הספר התיכוניים אנו בכל מקרה מסיימות בשעה שלוש ואולי יום אחד בשבוע קצת יותר מוקדם. אז ראשית הכירי את מבנה מערכת החינוך ורק אחר כך העבירי ביקורת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
80.
שהפלסטינים יממנו החינוך הערבי
רן,
09/01/05 10:33
|
ישראל לא צריכה לממן את הפלסטינים בתוך ישראל שהולכים ללמד את ההפך הגמור: התכחשות לציונות, למדינה היהודית. אין שום אזכור בכלל. אם הם הולכים לכנך ילדהם כפלסטינים - אזי שידרשו מימון מהרשות הפלסטינית ולא ממדינת היהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רן רפה השכל ורדוד המחשבה.
בני,
09/01/05 10:49
|
אם כל מה שיש לך לומר לגבי דו''ח בן 300 עמודים, הוא שלא צריך לממן את החינוך לפלשתינאים, אז כנראה כדאי לשבץ אותך ללימודים בגן הילידים לגילאי 3 שעפ''י הדו''ח לא יעלה לך כסף ושם אולי תתפתח שכלית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הלוואי והיית מגן על עמך כפי
אוהב ישראל,
09/01/05 11:55
|
שאתה קופץ בראש כדי להגן על אוייבך. קבל את תנחומי הכנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
79.
הורים יקרים
מורה,
09/01/05 10:31
|
לצערי הרב הורים רבים מתייחסים רק לחלק קטן מן הדו''ח, ליום לימודים ארוך, אך אינם מתייחסים לתכנים הפדגוגיים ולמעמדו של המורה. לכל המקטרגים לאוכלוסיית המורים, בחודשי הקיץ אנו שומעים אתכם כמה קשה לכם עם ילדכם, להעסיק אותם, לבדר אותם ולדאוג שלא ייגררו לתרבות רעה. אנו המורים עושים זאת דקה דקה בכיתות, אנו במאים, מרצים תסריטאים וכל זאת על מנת שילדכם יגלו עיניין בחומר הנלמד ובנוסף מתמודדים עם מספר רב של ילדים בכיתה ועם בעיות אלימות. היכן כל ההורים שטוענים שעבודתנו קלה כאשר מבקשים מהם להתנדב בהעברת שיעור בבתי הספר, על תחומי עיסוקם וכדומה, אז לפני שאתם ממהרים לשמוח לאיד אל תשכחו שמדובר בראש ובראשונה בחינוך ילדכם הנעשה על-ידי אנשים, שלמדו שנים רבות ועובדים קשה מאד גם בבית על מנת להוביל את ילדכם להצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוח דוברת
מלי סיקרון,
מעלה אדומים,
29/08/05 12:06
|
אני אמא מעריכה את עבודתכם אתם כל הזמן מעריכים תלמידים בודקים אותם הגיע הרגע שיעשו זאת לכם את אשמים בחלק ממעמדו של המורה ז''א: אתם שובתים בוע שלפני הלימודים למה אתם לא כועסים שיש לכם הרבה חופשים וגם שנת שבתון ????????????
תתעוררו קצת ותשקיעו קצת יותר את בחרת להיות מורה!!!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
78.
חוץ מקיצוצים דבר לא יבוצע
יוסי,
09/01/05 10:24
|
והלוואי ואני טועה. לא מאמין ששכר המורים יעלה - עובדים על כולם בעיניים. יעלו את שכר המורים המתחילים והמורים הוותיקים בעלי תואר בחינוך ועוד תוספות שונות ורבות ימשיכו לדשדש סביב 5000 ש''ח מקסימום במקרה הטוב ולא משנה כמה שעות יעבדו. וזה בטח לא מה שיבא איכות למערכת החינוך. לא רואה את האוצר מקציב מיליונים לשיפוץ בתי הספר שנראים כמו כלא שאטה. לא נראה לי שיוקצו כספים להקמת חדרי אוכל בבתי ספר ומשרדים למורים בכדי שיהיה להם היכן לעבוד - לבדוק מבחנים, להכין מערכי שיעור, לשוחח עם הורים ותלמידים... לא נראה לי שיופחתו מספר התלמידים בכל כיתה מהמספרים המפחידים כיום. לא נראה לי שמישהו מתייחס לבעית המשמעת והאלימות הנובעת מכך בבתי הספר. אני בטוח שכן יפוטרו מורים ולא דווקא הפחות טובים - יפוטרו חדשים (גם מוצלחים במיוחד) ומבוגרים. והלוואי ואני טועה ובסופו של דבר רק טוב ייצא מהשינוי, אבל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
77.
מצויין,כל הכבוד לשרת החינוך
ל"ת
אביהו,
09/01/05 10:20
|
|
 |
76.
אם ישללו את האזרחות של ערביי
אושר,
09/01/05 10:12
|
אם ישללו את הזכויות והאזרחות של ערביי ישראל כמו ביטוח לאומי טיפולים רפואים חינוך אז למדינת ישראל יהיה הרבה כסף להשקיע במגזר יהודי ציוני במדינת ישראל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
75.
ייהי מהפכה!!!
טרוצקי,
מרכז,
09/01/05 10:10
|
מותר יהיה למורים גם להעניש תלמידים על היחס הלא מכובד כלפיהם ו\או כלפי תלמידים אחרים - לדוגמא להעמיד תלמיד שהתנהג לא כיאה על הברכיים על חצץ או גרגירי חומוס :-) ושכולם יראו אותו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
74.
''נפלא''
ירדן,
09/01/05 09:48
|
במערכת כפי שהיא קיימת היום לא ניתן ליישם את הדוח בעיקר מהסיבה שתשתיות בתי הספר לא ערוכות ליום לימודים ארוך. שיעורי עזר?! איפוא? ארוחת צהריים איפוא? שיחות עם הורים איפוא ומתי? התמקצעות המורה מתי? ביום שישי? שכר גבוה יותר?! הצחקתם. אולי למורה מתחיל. מורה בשיא הוותק מגיע לשכר ברוטו הרבה יותר גבוה היום. בקיצור הרעת תנאים הן לתלמידים והן למורים. יצירת מערכת חינוך לעשירים עניים וחרדים. איזורי פריפריה אמורים לקבל יותר תקציבים. כולנו יודעים מה קורה ברשויות המקומיות בשנים האחרונות במיוחד באיזורי פיתוח. חינוך זה לא עסק כלכלי ואת זה כנראה דוברת לא השכיל להפנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את/ה ממש לא מעודכנ/ת...
אמא עובדת,
09/01/05 11:44
|
כמעט בכל בי''ס היום, פועל צהרון שמספק ארוחות צהרים (ע''י קיטרינג) , דואג לעזרה לילדים בשיעורי הבית ומוסיף פעילויות העשרה, בי''ס יפעל בדיוק כמו הצהרון רק שכל התלמידים ישתתפו ובעלות תשא המדינה ולא ההורה... בדיוק אבל בדיוק כמו בכל העולם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת?
ירדן,
09/01/05 13:43
|
מאיפוא שאבת את האינפורמציה הזו? לו היא הייתה נכונה, לא היה צורך בחלק מההמלצות הכתובות בדוח שמזכירות בדיוק, אבל בדיוק את הדברים שציינת, כחסרים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה נראה לך שכולן מורות?????
אמא עובדת,
10/01/05 07:54
|
נשים היום עובדות עד 16 והילדים נמצאים בצהרונים, כן וגם לי יש ילדים בבי''ס שמאחר ואמא שלהם עובדת הם זקוקים לצהרון וכמה מפליא אבל גם לחברי לעבודה שגרים במקומות שונים גם יש ילדים וגם הם שולחים אותם לצהרונים... את/ה מוזמן לבדוק בכל עיר ועיר הצהרונים מתקיימים בתוך בי''ס ולא צריך שום מערך לוגיסטי מיוחד, בשביל זה יש קייטרינג, פורסים לילדים על השולחנות של בי''ס מפה עבה וכל אחד מקבל מגשית מחולקת עם האוכל שלו... לאחר שהילדים מסיימים לאכול הם עושים שיעורי בית והמדריכות עוברות בינהם ועוזרות למי שצריך ולאחר מכן יש במקומות מסויימים חוגים לבחירה ובמקומות אחרים הפעלה משותפת של כל הכתה יחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מילה בסלע
ל"ת
מורה,
09/01/05 10:19
|
|
 |
73.
דברת = ''צדיק '' וטוב לו
ל"ת
רוחמה,
חיפה,
09/01/05 09:14
|
|
 |
72.
סוף סוף דואגים לאמהות
מימי,
חיפה,
09/01/05 09:01
|
הגיע הזמן !!
שעות העבודה של מרבית ההורים בארץ הינם עד 16:00 , יוםימודים ארוך ייתן מענה וכן יחסוך עלויות רבות מן ההורים (ממוצע לשני ילדים קטנים בגן ובבית ספר מגיע ל-1500 ש''ח )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בייבי סיטר בעל תואר שני
שבי,
09/01/05 22:35
|
אז סידרת לך בייבי סיטר לא מורה, לשם כך לא דרושים מורים בעלי תואר שני הם יכולים להשתכר בכבוד בכל מגזר אחר, בייבי סיטר יכולים לעשות גם תלמידי תיכון . מורה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במרכז, 1000 ש''ח לילד בממוצע
ל"ת
אמא עובדת,
09/01/05 11:35
|
|
 |
לאמהות העובדות-מורים אינם ביבי
ל"ת
avi,
09/01/05 16:19
|
|
 |
71.
התוכנית היא התחלת דרך חדשה
מרג',
מרכז,
09/01/05 08:48
|
ולכן אני בעד. כמובן שיש מקום לתיקונים ואני מניחה שכאשר תופעל יהיה גם מקום לשינויים. בכל מקרה צריך לברך. הגיע הזמן שתסתיים חגיגת ההפקרות כאשר המורים נמצאים מספר שעות מצומצם באים והולכים ונפקדים בימים אחרים. וכשצריך לדבר איתם הכל מתנהל עם סטופר. הגיע הזמן לבדוק את איכות המורים וכשירותם לתפקד בתנאים החדשים שיוצרת החברה היום, הווה אומר הרבה אלימות בעיות של קשב וריכוז שעם שימת הלב הנכונה יותר הילדים לא בהכרח היו מתגלגלים לחינוך מיוחד או נתפסים ''כמטרד''. במצב היום כולם סובלים וביה''ס חממה לאלימות.הגיע הזמן לבצע מהפכה בתכני הלימוד באופן הלימוד. וצריך להבין שאי אפשר לעשות מטאמורפוזה ולכן צריך לקבל שינוי זה. ולבסוף אני מתפלאת על אותם יפי הנפש שרוצים את ילדיהם בין 12-13 בבית כי אין להם מספיק שעות איכות איתם. מה עם ימי שישי שבת האם זה לא מספיק? והאם ההורה נכון להשקיע בשעות שהילד חוזר מביה''ס? או שהילד נמצא לבד ואין פיקוח על מעשיו שזה הדבר הכי גרוע. פלא בעיני תגובות האנטי של ציבור הנשים. הגיע הזמן לאותן אלה שהילדים היו תרוץ להשאר בבית להשתחרר מכבלים אלה. ולפתוח דרך חדשה המאפשרת לאישה להשקיע יותר שעות בעבודה בלי לשלם ע''כ בריבית דריבית ולהלחץ אם לקחה מטפלת. מדובר ברווח כספי גדול לשכבות החלשות והבינוניות במידה וימצאו יותר מקומות עבודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את שומעת את עצמך?
מורה,
09/01/05 10:17
|
את כותבת כי: ''כמובן שיש מקום לתיקונים ואני מניחה שכאשר תופעל יהיה גם מקום לשינויים.'' מי את רוצה שיהיה שפן הניסיונות של התוכנית? הילד שלי או שלך? לכל תוכנית וודאי שמהפכנית כמו זו - חובה לערוך פיילוט לשנה או שנתיים ללמוד מטעויות ולהסיק מסקנות לפני שזורקים מדינה שלמה למים הקרים ואף אחד לא יודע איך לאכול את זה. את לא חושבת?
על המשפט: ''המורים נמצאים מספר שעות מצומצם באים והולכים ונפקדים בימים אחרים'' אין לי מה לומר מאחר וברור שאינך מורה. ידוע לי כי זוהי הדעה הרווחת בציבור שאיננו מורה (וגם איננו רוצה להיות מורה). בסתר לבכם אתם יודעים שאתם מדברים שטויות, אחרת - כל בר דעת היה הולך לעבוד כמורה. מדברייך: ''לבסוף אני מתפלאת על אותם יפי הנפש שרוצים את ילדיהם בין 12-13 בבית כי אין להם מספיק שעות איכות איתם. מה עם ימי שישי שבת האם זה לא מספיק?'' נראה כי גם לך חודשיים חופש הם יותר מידי עם ילדייך וודאי שיום יום לסבול אותם זה עונש. אבל על המורים את מטילה אחריות מאוד גדולה שאינך מוכנה לקחת על עצמך. ועוד דבר קטן - הורים שיש להם זמן איכות רב עם הילדים שלהם - איתם דוקא אין בעיות משמעת בבית הספר. ניסיוני קטן - רק 16 שנה מורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לתגובתך
מרג',
מרכז,
09/01/05 12:02
|
נתחיל מהורים שיש להם זמן איכות עם ילדיהם אין בעיות משמעת. תשאלי את עצמך מה הם מקבלים בשעות האלה והתשובות יהיו רבות. זמן האיכות יכול גם להיות טיולים בקניון או רביצה מול המחשב כך שהמשוואה שרשמת אינה נכונה. ואת במקרה מדברת עם אם משקיעה. ודוקא אחת שלא קונה בהכרח זמן איכות בכסף. לידיעתך אכן כל ''בר דעת'' הלך להיות מורה. וזה מזמן הפסיק להיות אידיאל. אני בטח לא אחדש לך שהיו הורים שהמנטרה שלהם לבנותיהם היתה לכו להיות מורות זה פרקטי ונוח אם מקימים משפחה. אז לא אומר שלא נותרו היום מורים איכותיים אבל רבים הם אלה שהגיעו בטעות למערכת. ולכן צריך לשנות את הקריטריונים להעסקת מורים ולהעלות את הרף. כן אני מצפה מבתי הספר שיהיו אמונים על החינוך ולא על בליסת החומר. בני פיתח הרגלים שליליים בביה''ס ולא בבית שם למד לקלל ואיבד את ''תמימותו'' לא ברחוב כי אין היום שכונה כולם בבתים. כמובן שישכאלה שמביאים מביתם דוגמא שלילית ובביה''ס מפיצים אותה ללא שום בעיה. הגיע הזמן למורים שידברו בשפה אחרת כאלה שיוכשרו ותאימו להתמודד עם הידים והנוער של היום ולא מורים עייפים חסרי סבלנות ובעלי כישורי הקניית חומר הלימוד בלבד. ולבסוף נא הפסיקי עם הפאתוס מדינה שלמה אינה שפן נסיונות וגרוע יותר ממה שמתחולל בבתיה''ס לא יכול להיות כך שאין מקום לפיילוט וצו השעה לפעול גם אם בדרך יהיו טעויות. מה שבטוח מצב כמו שהיום ללא טיפול רק יגרום להורים להושיב את ילדיהם בבית כי בתי הספר הפכו למסוכנים ואין מי שעינו פקוחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התוכנית הזו
מורה,
09/01/05 14:20
|
א. אני מסכימה איתך שיש מורים שאינם מתאימים למערכת. גם כאם וגם כקולגה לפעמים אני מתפוצצת , אבל זה נכון לכל מקום עבודה. ודי אם נסתכל על הכנסת. יושבים שם אנשים שקובעים לי ולך ולא כולם מתאימים לתפקידם. ב. אני לא הייתי מציעה לך לצפות מהמורים שיהיו אמונים על חינוך ילדייך . גם למורים שרואים את עבודתם כאתגר ואידאל קשה (אני מורה בחט''ע ) לחנך את הילדים. אני רואה כל ילד (לא כמחנכת) בין שלוש לארבע שעות בשבוע ובזמן הזה אני צריכה להספיק חומר. אני יודעת שזה אולי צורם לך אבל עלי מתנופפת חרב הספק החומר. את חושבת שאם אני אומר שלא הספקתי כי היו דברים חשובים יותר (כמו עניין החינוך) מישהו יספור אותי? למי איכפת? רק בסיסמאות זה קיים. יש כאן בעיה רצינית שכל הנטל מוטל על המורה ועם כל הכבוד - דה כמעט בלתי אפשרי. אני מזכירה לך שהנוער של היום זה לא אותו נוער שהיה כשאת ואני גדלנו . היום הנוער חוצפן (לא כולם), יודע את כל זכויותיו ומתעלם מכל חובותיו. עם אנשים (ואני בהחלט חושבת שהם אנשים) כאלה קשה לעבוד.
אני אתן לך דוגמא: אני מלמדת בבית ספר הנחשב ביותר בעיר הצפונית שבה אני גרה. בסוף השנה כשתלמידה באה להתלונן על השלילי שקיבלה בתעודה - הסברתי לה שהיא נעדרה 90 אחוז מהשיעורים וזה גרר ציון שלילי. (אין לה ציוני בחנים אין לה מבחנים ש.ב. וכד') התשובה? אבל למה לא אמרת לי שאני צריכה לבוא כל יום לבית הספר? אם זה לא היה מלווה באמא שהרימה שולחן במשרד המנהלת זו יכולה היתה להיות בדיחה. יקירתי, מתלמידים כאילו בנך לומד. לי אין מה לעשות נגד זה. זו דוגמא לייט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את כ''כ מנותקת...
אמא עובדת,
09/01/05 11:33
|
את חיה בתוך הבועה של המורים, אחרת לא היית כותבת משפט כמו: ''נראה כי גם לך חודשיים חופש הם יותר מידי עם ילדייך ...'' הכניסי היטב היטב למוחך, אין לנו חודשיים חופש!!!!!!!!!!! יש לנו 12 יום בשנה!!!! אנחנו עובדים בחול המועד, בחנוכה ובערבי חג ... ובחופשים המוגזמים והלא מוצדקים שיש למורים אנחנו צריכים לדאוג למסגרות לילדים שלנו, אין לנו את הפריבילגיה לבלות עם הילדים שלנו חודשיים בחופש הגדול, חודש בפסח, שבוע בחנוכה וכן הלאה...הילדים המסכנים שלנו צריכים לעבור ממסגרת למסגרת (ואני לא מדברת על הכסף שזה עולה לנו...) אז מה הפתרון שלך? שכל האמהות יהיו מורות??? למה אשה בישראל לא יכולה לעבוד כעורכת דין, מהנדסת או עובדת סוציאלית? למה בכל העולם מורים יכולים לעבוד עד 16, 17, ו 18 אח''הצ ללא תלונות??? תהיי כנה עם עצמך, תחשבי את כל השעות הפורמליות והלא פורמליות שאת עובדת, תכפילי במספר הימים בשנה שאת עובדת, את מגיעה למשרה מלאה??? 5 ימים בשבוע 9 שעות ביום, 12 יום חופש בשנה (את יכולה להוסיף גם ר''ה -2 , יו''כ -1 , פסח, סוכות ושבועות -5) עכשיו תעשי חישוב כמה את מרוויחה לשעה וכמה שכירה במשרה מלאה מרוויחה לשעה (אל תשכחי להוריד לכל שכירה 1000 ש''ח לצהרון פר ילד) האם יש הצדקה להתבכינות של המורים???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם את כל כך טובה בחשבון בכיס ש
גל,
חיפה,
09/01/05 17:43
|
אז כדאי שתעשי אותו נכון:גם למורים אען חודשיים חופש בקיץ:שבוע בסיום הלימודים מוקדש להשתלמויות חובה, שבוע וחצי לפני תחילת הלימודים מוקדש לימי הערכות. נשאר חודש ןחצי, תנכי ממנו שבתות וימי שישי שגם את ''אם עובדת'' , לא עובדת בהן, נשאר בערך חודש חופשה, בעברית פשוטה=30 יום, כמו כל עובד מדינה, אלא שלמורים אין אפשרות לקבל השתלמות על חשבון המעביד באילת (במלון, מפואר, על חשבון ימי עבודה), המורים לא מקשקשים בטלפון, גולשים באינטרנט, עושים סידורים, קופצים לקניות-הם עובדים את מלוא(!)משרתם בכיתה בהוראה. נסי ותהני....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסכם
ל.י.,
09/01/05 14:30
|
את פשוט עלית על הגל הלא נכון! מה איכפת לך מה מישהו אחר מקבל? זה הכל עניין של הסכמי עבודה. את זועקת שבכנסת מקבלים חופשת קיץ שלמה? את כועסת כשהם לא באים לעבודה, הכנסת ריקה ומשלמים להם על זה כולל הטבות? את יודעת שבמפעל אלביט מערכות - לדוגמא - מותר לכל עובד להעדר יום בחודש ללא סיבה? בנוסף לחופשה השנתית? על מה את נתלוננת? על שיש לך 12 יום בשנה חופש? לכי תהיי חברת כנסת. תוכלי גם להיות בבים עם הילדים וגם ישלמו לך כשלא תבואי לעבודה. מה את מתנפלת על המורים? מה כואב לך?
את פשוט צרת עין ואכולת קינאה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללא מושג
מורה,
09/01/05 14:22
|
תגובתך הנזעמת מראה כי אין במשפחתך הקרובה אך לא מורה אחד ולכן כל כך הרבה שטויות. אהבתי את סיכום החופשות. במיוחד את יום הכיפורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועוד איך יש לי מושג...
אמא עובדת,
10/01/05 08:29
|
אחותי, גיסתי וחמותי מורות ואם זה לא מספיק לך אז יש גם דודות וחברות מורות... ודוקא בגלל זה אני יודעת בדיוק כמה מורות עובדות.... אבל מהן לא תשמעי משפטים כמו שלך, הן יודעות בדיוק כמה קשה אשה במשרה מלאה עובדת ולמה התכוון המשורר כשדיבר על זמן איכות ... אולי לא הסברתי את עצמי מספיק ברור (אני רוצה להאמין שאין מורים עם בעיה בהבנת הנקרא...) אבל אין לי בעיה שתהיי בחופש כל היום, יש לי בעיה עם מורה שחושבת שהילדים שלי הם עונש ושאני (ההורה) שולחת אותם לבי''ס בגלל שאני לא מסוגלת להתמודד איתם יום יום ולכן צטטתי את דבריך בתחילת תגובתי ולמקרה ששכחת מה כתבת אז שוב בשבילך : ''נראה כי גם לך חודשיים חופש הם יותר מידי עם ילדייך וודאי שיום יום לסבול אותם זה עונש. אבל על המורים את מטילה אחריות מאוד גדולה שאינך מוכנה לקחת על עצמך.'' אז זהו שהילדים שלנו הם לא עונש ואם היה ביכולתי להיות אתם יותר הייתי עושה זאת בשמחה, בנתיים מגיעה להם מסגרת חלופית נורמלית, כמו בכל מקום אחר בעולם וסוף סוף מדינתנו החליטה לעשות את הצעד הזה ואז המורים בתואנות שונות ומשונות מנסים להכשיל אותה, האמת שזה לא מפליא לגבי מי שחושב שעד 13 להיות עם הילדים שלנו זה יותר מידי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל כך טוב ולא תהיי מורה?
ל"ת
מורה,
09/01/05 14:21
|
|
 |
לא נעים, אבל אם את מתעקשת....
אמא עובדת,
10/01/05 09:00
|
בד''כ אלו שמתקבלות למשפטים, רפואה, מדעי המחשב, פסיכולוגיה ועוד כמה... לא בוחרות במקצוע ההוראה, יש דברים שהם מעבר לנוחות וכסף... ועדת דברת מנסה להעלות את יוקרתם ורמתם של המורים, אבל אתם המורים שכ''כ מפחדים משינוי לא מוכנים לתת לה צאנס, זה גול עצמי וחבל שאתם לא מבינים את זה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות גמורה...
תלמיד...,
השרון,
21/01/05 02:09
|
זה הוא להעלות את יוקרתם, אבל להוריד בצורה אדירה את רמתם... זה כבר לא יהיה ''חינוך'', אלא רק ''לימוד''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
70.
שני הקבצים שלכם בפורמט פידיאף!
ל"ת
ארי,
09/01/05 08:47
|
|
 |
69.
בד''כ אני לא מאמין במהפכות
:-),
09/01/05 08:46
|
אבל לנוכך כישלון המערכת והתבוססותה בבוץ יש רק פתרון אחד - להפריט, חינוך פרטי בדומה לארה''ב וביבי-סיטריה של המדינה. עזרה כספית רק לנצרכים. את המהפכה החינוכית של דוברת לא יוכלו לבצע מפני שהמורים והמנהלים של עכשיו מקובעים באפסותם. אגב השרה והמנכ''לית לא יוצאים מכלל זה. :-( מנהל היורק לבאר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
68.
תוכנית טובה - אך נחוצים תקונים
אילנה ג,
תל אביב,
09/01/05 08:05
|
היה צורך לעבור ליום לימודים ארוך בן שמונה שעות ולשבוע לימודים בן חמישה ימים החל מגיל 3 כבר לפני שנים רבות. במסגרת יום לימודים ארוך מחוייבת הגשת ארוחת צהריים חמה לתלמידים. אסור שמספר התלמידים בכיתה יעלה על 24!!! מימון פעילויות חוץ בית-ספריות כגון טיולים וסל תרבות צריכים להיות ממומנים במלואם על ידי מערכת החינוך ולא על ידי ההורים. על מנת למשוך מורים טובים למערכת החינוך, שכרו של מורה מתחיל צריך להיות 7,500 ש''ח, נכון לרמת המחירים של היום, ולא 5,500 ש''ח כפי שמציעה הוועדה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
67.
הכל יירשם על הקרח...
שושי,
צפון,
09/01/05 08:03
|
אך מסכנים המורים שיפוטרו. מכל הדוח נחיה ונראה מה ייצא לפועל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
66.
פוליטיקה בבחירת מנהלים
אברהם,
אשדוד,
09/01/05 07:53
|
הרי ידוע כי בשיא השחיתות מחזיקות הרשויות המקומיות . והם לעיתים בוחרות מנהל לפי קרבתו לעסקנים במפלגות המקומיות . רבים מהמנהלים נכשלים לחלוטין והם שיהיו אחראים עם ביקורת מינימלית עוד יותר על ילדינו ? זוהי עוד שטות של המלצת דוברת .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השיטה הקודמת של המפקחות
מהשטח,
09/01/05 17:42
|
היתה הרבה הרבה יותר גרועה ! קודם כל במינויים תמיד יש פוליטיקה, גם בשיטת הפיקוח החיצוני , אז הפוליטיקה לא היתה ביצתית נקודתית, אלא מחוזית וארצית, אבל היא תמיד היתה קיימת. שנית - כל ביה''ס היה נערך ליום הצגה בבואו של המפקח(ת) , ולכן למפקחים לא היה מושג מה באמת קורה בשטח ! ולכן ניטרול או ביטול מוסד הפיקוח במתכונתו הקודמת - הוא מבורך.
הבעייה היא שלא ברור לי איך פחות מורים יטפלו באותו מספר של תלמידים, ומעל לכל בעיית הבעיות בחינוך בישראל היום היא המשמעת ! ובה צריך לטפל וצריך לתת שיניים למערכת החינוך, ולא שוועדי ההורים (שלפעמים הורים לילדים בעייתיים מתנדבים אליהם) ''יטפלו'' במורות או במנהלות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שכחת לציין
מורה לשעבר,
09/01/05 13:06
|
שאחוז גבוה מהאפסים שנעשו ''מנהלים'' הם מתוצרת צה''ל. השכלה אינה משחקת תפקיד מיוחד למרות הדרישות של משרד החינוך. לדוגמא, דגנראל חולדאי הוא בעל תואר בהנדסת מחול ואומנות מאלבמה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
65.
34ש''ח לשעה you must be joking
ל"ת
בארי,
צפון,
09/01/05 07:14
|
|
 |
64.
הרס החינוך
מורה,
שרון,
09/01/05 07:11
|
ללא ידברות והסכמה זו תהייה בכייה לדורות. בי''ס הוא לא חברה כלכלית. שכר המורים לא יעלה מכיוון שהם יעבדו פשוט יותר שעות ולכן השכר לשעה אפילו ירד.גברים לא תראו במערכת כיוון שאין תמריץ משמעותי .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
63.
למה ילד בן 3 לומד עד 16:00???
איתמר,
09/01/05 07:10
|
|
 |
ילדים בני 3-4 לומדים עד 16:00
אורית,
מודיעין,
09/01/05 09:43
|
רוב ילדיי ישראל לומדים עד השעה 16:00 . לא כל הורה יכול להרשות לעצמו להוציא את ילדו מהגן בשעה 12:00 וללכת לישון איתו שנת צהריים ולרדת איתו לפארק בשעות היום . מערכת החינוך הפרטית לגליאי 3-4במדינת ישראל של היום. אינה תחת פיקוח מסודר של גורם כל שהו. הורים רבים מכניסים את ילדם למערכות הפרטיות , כי הרבה ברירה אין להם. כהורה הייתי מעדיפה להיות עם ילדיי בבית בשעות הצהריים המוקדמות, אך אני גם הורה מפרנס .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
62.
הם מטורפים או ש...
איתמר,
09/01/05 07:09
|
למה הבת שלי בת ה-4 צריכה לבלות בגן עד שעה 4 אחה''צ? תסלחו לי אבל זה נשמע לי מטורף, משהו על גבול הקומוניזם הסטאלניסטי. להזכיר לכולם השמש שוקעת בימים אלה בשעה 17:00... לא נורמאלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה בדיוק הבעיה ?
אורית,
מודיעין,
09/01/05 10:11
|
קל לך לדבר כאבא ולא כאמא עובדת. אני מתארת לעצמי שיש לך מישהיא שמוציאה את הבת שלך מהגן בשעות הצהריים המוקדמות. שוב לא כל הורה יכול להרשות לעצמו את הפינוק הזה. יש לך מושג כמה עולה גן פרטי? יש לך מושג מה רמתן של רוב עובדות ומפעילות הגנים הפרטיים? יש לך מושג מה זה להכניס את הילד שלך לגן פרטי שעולה הון , כי אין ברירה אחרת?! אני מעדיפה שהיו גנים תחת פיקוח והעלות תהיה סבירה עד השעה 16:00.מאשר להניח את בני בגן כל בוקר ולקות כי הגננת אכן תעמוד בציפיות , ואני אוכל להתחיל את החודש בלי ה''משכנתא'' הקבועה לגן.סוף סוף מדינת ישראל הולכת לקרת רפורמה שתעזור לאמהות העובדות, אז קשה לי להבין מה בדיוק הבעיה שלך!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
61.
דוברת יותר מפחיד מרפי גינת....
ל"ת
ארנון,
09/01/05 07:07
|
|
 |
60.
החינוך נמצא בירידה המנהל בעליה
גדעון,
09/01/05 07:03
|
דוח זה לא יתרום לחינוך טוב יותר מה יעשו הורים עובדים עם ילדהם ביום שישי האם התשלום של משכורות המורים היה כמו התשלום שניתן בראשויות -כולנו זוכרים את השביתות וכל מה שהיה סביב השביתות בראשויות המקומיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
59.
מורה לשעבר
שלמה,
09/01/05 06:23
|
לימדתי במשך 15 שנה, ניהלתי במשך 8 שנים,ואני מאושר על שהחלטתי לקפוץ למים הקרים ולפנות לעסקים. לא רק שהיטבתי עם עצמי ומשפחתי מבחינה כלכלית ומבחינת המתח והזמנים בהם אני מצוי עם בני ביתי, אלא שבעיקר נחסכת ממני ההשפלה שהיא מנת חלקם של מורים ומנהלים רבים הנותנים את הנשמה ומקבלים חזרה יריקה בפרצוף. מפקחים שאינם אלא פוליטיקאים בעלי קשרים, מנהלים שאינם יותר מבעלי מרפקים, הורים אגרסיביים וולגאריים הם רק חלק ממה שמצפה לאידיאליסטים ההולכים לחינוך, וגם אם עבודת החינוך מלאה סיפוק, הקש שנאלצים לאכול בדרך אינו מצדיק זאת. דו''ח דוברת לעניות דעתי הוא תקיעת המסמר האחרון וניתוק המכשירים מן החולה הקרוי מערכת החינוך. ההמלצות ירעו את המצב הרבה יותר ולדעתי אם החינוך באמת יקר למאן דהו , דבר שאני מאד מסופק בו, יש לדחות את ההמלצות על הזף בטרם יהיה מאוחר מדי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
strengths and weaknesses
Y,
09/01/05 06:13
|
The report is very interesting and refreshing and I am sure that it will do a lot of good. I liked the part about finally turning teaching into a serious profession and about the emphasis on continuity in contents. I also have some criticism. First, I think that the approach is too egalitarian to promote high achievers. This was noted by Ms. Klinov in her minority opinion. Second, The report reads as if it was written by business school types who really care about education. Overall, they did a good job when it comes to organizational matters. However, understanding the teaching profession as well as content also matter and here they missed several things. First I did not find any mention of class sizes. This is a serious ommission If a class is too big even a good teacher cannot do much. Second I did not find much about educational objectives. Let me give one example. I am familiar with education in the US and in Israel. Relatively speaking, Israeli schools are embarrassingly weak in teaching students to express themselves orally and in writing. Still the report says nothing about this topic. Improving the situation on this matter requires a strategic plan and major investment. But the report does not even recognizes the problem. Overall this is a blessed effort, but more needs to be done.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
57.
הורים, הוציאו ילדיכם מהממלכתי!
עובד,
בשביל הילדים,
09/01/05 05:35
|
כי בבתי הספר הממלכתיים תהיה קבורתם המנטלית והשכלית.
המלצתי להורים שאכפת להם מילדיהם - הוציאו אותם כמה שיותר מהר מבתי הספר הממלכתיים והעבירו אותם לבתי ספר ייחודיים-פרטיים.
אין מצב שהחינוך הממלכתי יוכל לספק רבע ממה שמספק בית ספר ייחודי. חבל שזה ככה, אבל זה ככה ודו''ח דברת מבטיח שזה ימשך ככה עוד עשרות שנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
56.
תשובה למספר 48
נתי ברידנר בת י,
בת ים,
09/01/05 04:38
|
אם המורים יעבדו 40 שעות במקום 24 שעות שבועיות, ניתן בקלות לצמצם את מספרם ולהגדיל את איכות הנשארים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
duaj dobrat
aharon,
buenos aires,
09/01/05 04:34
|
|
 |
54.
''יופי'' - הולכים אחורה בזמן !
שעון הזמן,
09/01/05 04:18
|
למשרד החינוך מגיע פרס נובל על הליכה בזמן לאחור. כל השנים השיטה הסוציאליסטית שהיתה נהוגה בישראל תפשה את כולם בגרון וסחבה אותם לתהום. העלו את תרבות הווחש והבינוניות לדרגות על, ובזו להשכלה ולמצויינות. פה ושם קמו פרויקטים זניחים למצויינות ואי אלו בתי ספר תיכוניים פרטיים. במקום להעלות זאת על נס ולפתח את המצויינות ובתי ספר דיפרנציאליים, עושים הפוך ! הולכים אחורה - כלפי הסוציאליזם והתעלמות מהעובדה שרוסייה והקומוניזם נפלו ובגדול. צריך להפנות עיניים ולחקות את הקפיטליזם !
עיירות הפיתוח קיבלו תקציבים כפולים ומשולשים משאר בתי הספר במשך עשרות שנים. ובכל זאת לא יצאו אנשי שם ומלומדים גדולים מתוכן...
איך פחות מורים יתנו חינוך יותר טוב לאותו מספר של תלמידים עם תרבות ישראלית של חוסר משמעת וכל דה-אלים גבר ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
53.
Another Va'ada
Dr. PePPer,
09/01/05 03:57
|
Was there any good from all those commitees we had in Israel? Moreover, this one is more than another commitee; This one seems to a very unrealistic one. When teachers in Israel will be university graduates, have the talent and the knowledge how to teach, will get paid really well AND will have more respect ---- then things will look different. The Dovrat Commitee does NOT address these VERY IMOPORTANT issues. (I wonder how much the tax payer paid them.....hahaha).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
Evolution yes revolution no
logic,
09/01/05 03:53
|
small steps are better than this huge change.
Start with 5 full study days 8:30 to 16:30 and then examine it again in a year time
The middle year break should be longer - give the little ones a break so they can put their effort during the semesters
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
הבעיה היא איכות המורים.
יודע יודע,
09/01/05 03:24
|
עד שלא יעלו את שכר המורים בצורה דרסטית, ימשיכו האנשים הפחות טובים להגיע למערכת החינוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה ל-51
מרב,
09/01/05 11:49
|
לא עד שלא יעלו את השכר בעית איכות המורים תפטר. אלא רק כשתהיה צקלציה טובה יותר למורים ומשכילים ובעלי תואר בלבד ילמדו את ילדנו אז תפטר בעיית איכות המורים וכמובן רמת התלמידים!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השכר הכי טוב העולם לא יפצה על
מהשטח,
09/01/05 03:58
|
המנטאליות הישראלית, בה אין קבלת מרות וסמכות (בצורה החיובית של המילים הנ''ל), אין משמעת, אין כבוד למערכות ולאדם בפרט. עד שלא יחוקקו חוקי ענישה משמעותיים והמערכת תקבע את הכללים ולא תתקפל לכל פיפס של על עסקן-נית בגרוש ולוועדי ההורים - לא יחול שום שינוי משמעותי.
י
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
השתגעתם?
ספרי,
קליפורניה,
09/01/05 03:09
|
ילדי ישראל חשופים למערכת חינוך נחותה, ויוצאים ברובם נחשלים ברמה אקדמאית. פיטורי אלפי מורים היא יריה עצמית ברגל ואבוד לדעת ברמה לאומית. אנו מאבדים את יתרוננו. הגדילו את שעות הלימוד והוסיפו מורים! יצאתם מדעתכם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
מר דברת
אבי,
ת''א,
09/01/05 02:47
|
1) חינוך זה לא עסק כלכלי. 2) איך פיטורי 14 אלף מורים (!) יביא לשיפור ההוראה? זה יצליח רק אם ''יפוטרו'' בו זמנית גם 40 * 14 אלף תלמידים. 3) חצי של 22 מיליון דולר היה באמת עושה מהפכה בחינוך. טוב, אולי לא, אבל בטח היה מאפשר פטורי פחות מורים. הרבה הרבה פחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
they've lost their mindsq
Danny,
Beer Sheva,
09/01/05 01:52
|
If someone thinks that with 14 thousand teachers lost you can maintain discipline and reduce the number of pupils per class room then obviously they need to go back to school!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
עוד לא הבנתי:מה הפיתרון
Nutrition,
09/01/05 01:45
|
לארוחות הצהריים? כי,כדי ללמוד,צריך בטן לא מלאה אך גם לא ריקה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
עשו זאת ומהר
ל"ת
האזרחית,
09/01/05 01:32
|
|
 |
45.
חובה לקרוא
sam,
09/01/05 01:24
|
לבטל לחלוטין את בחינות הבגרות ולחייב במקומן עבודות בנושאים בהם יבחר כל תלמיד להעמיק את ידיעותיו. הציון יקבע על ידי היקפי העבודה, תכניה, וכן מבחן בע''פ בפני וועדה. כך לפחות גם רכשו ידע, גם העמיקו והחשוב מכל יהפכו להיות בעלי מטען לעתיד לבוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
I actually read the report
Y,
US,
09/01/05 01:22
|
The report is very interesting and refreshing and I am sure that it will do a lot of good. I liked the part about finally turning teaching into a serious profession and about the emphasis on continuity in contents. Criticisms: 1. I think that the approach is too egalitarian to promote high achievers. This was noted by Ms. Klinov in her minority opinion. 2. The report reads as if it was written by business school types who really care about education. Overall, they did a good job when it comes to organizational matters. However, understanding the teaching profession as well as content also matter and here they missed several things: (i) I did not find any mention of class sizes. This is a serious ommission! If a class is too big even a good teacher cannot do much. (ii) I did not find much about educational objectives. Let me give one example. I am familiar with education in the US and in Israel. Relatively speaking, Israeli schools are embarrassingly weak in teaching students to express themselves orally and in writing. Still the report says nothing about this topic. Improving the situation on this matter requires a strategic plan and major investment. But the report does not even recognizes the problem. Overall this is a blessed effort, but more needs to be done.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
הגיע הזמן-מעולה
דינה,
ת''א,
09/01/05 01:14
|
תודה לאל שסוף סוף מדינתנו עולה על דרך הישר במערכת החינוך ושהמורים יפסיקו לעבוד חצי משרה הגיע הזמן שמערכת החינוך תשנה את דרכה אנו במאה ה21 עובדים יותר מ10 שעות ביממה וילדינו יעושרו אין שמחה ממני ילדתי בכיתה א ולמזלי זה הגיע ישר כוח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכיתה א?
מורה,
09/01/05 09:44
|
אין ספק שזו ילדתך הבכורה שאם לא - היית יודעת ומבינה מניסיון שהדוח כמו שהוא רק יוריד את ביתך לרמה נמוכה יותר כי התנאים שהדוח מחייב הם זריית חול בעיני אמהות כמוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
,תגובה
סיקרון מלי,
מעלה אדומים,
29/08/05 12:17
|
ישנו צליל של זלזול בדברייך הגיע הזמן שמשהו יבקר אוכם ורגישו גם אתם שאם לא תשקיעו יותר בתלמידים מקומאינו שלכם!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
פיספוס
בעל של מורה,
09/01/05 01:01
|
עפ''י הפרסומים אין לועדה ידע וניסיון בחינוך הכוונה לשנות הוראה בתוך המערכת אתן דוגמא, לדברי הועדה יפרשו מורים מרצון ...בכל שנה מבקשים לפרוש כ 5000 מורים'' ובכל שנה רובם לא פורשים מפני שהאוצר אינו מאפשר זאת וכעת כן?מאין התקציב לכך? דוגמה נוספת-תלמידים עם צרכים מיוחדים לא עוברים ללמוד בכיתה מיוחדת אלא -עפ''י החלטת משרד החינוך-ילמדו בכיתה רגילה בסיוע סייעת שתמומן ע''י הרשות המקומית שפיטרה את כולן כך שילדים אילו לומדים בכיתה רגילה ללא סיעת וכל הכיתה נדפקת כך נראית גם הרפורמה החדשה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
אני מבינה שזאות תוכנית
מכולת,
09/01/05 00:56
|
|
 |
40.
פשוט 1984. לא יאומן !
דור,
09/01/05 00:53
|
איש עסקים וועדה שאין בה יצוג למורים ואנשי חינוך מהשורה הראשונה אמורה לעצב את מבנה מערכת החינוך. אם זה לא היה אמיתי הייתי בטוח שזה סרט אימה. לאור איזה עקרונות ואידאלים עיצבה הוועדה את המלצותיה? עקרון התשואה השולית הפוחתת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
אין כפרה
אברשה,
09/01/05 00:52
|
לא יודע אם צריך להבין בחינוך או לא בשביל לדעת כי בחמשת השנים הבאות יפוטרו 10 מקומות עבודה בכל יום ויום ועל זה גברתי צרת החינוך אין סליחה וכפרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
ל21,חשוב יותר שבתי הספר
פחימה זביידה,
09/01/05 00:40
|
יהיו חילוניים,שילמדו יהודים וערבים יחד,שילמדו ערבית ועברית,שילמדו מה קרה לסבתא ב48 ולסבתא אחרת ב40 אולי נתחיל להתקדם במדינה המפגרת מרב גזענות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא רוצה שהילדים שלי ילמדו עם ע
אושר,
09/01/05 07:41
|
לא רוצה שהילדים שלי ילמדו עם ערבים לא רוצה שהילד שלי ילדמ ערבית לא רוצה שהילד שלי ישמע את סיפורי הסבתא של הערבים משנת 48 כי זה סיפורי אגדות ואני לא רוצה פה ערבים פה זו מדינת ישראל מדינת היהודים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
דוברת-מעניין כמה תמריצים קיבל
סתם אזרח,
09/01/05 00:15
|
דוברת קיבל הזמנה ליצור דוח מושחט. כיון שענה על כל הקריטריונים שהוכתבו לו עי' לבנת, מעניין היה לדעת כמה תמריצים קיבל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
עוד רפורמה:סידור שולחנות
בשם המורה,
08/01/05 23:54
|
התלמידים בכיתות. ממש פטתי לראות שהשולחנות עדיין מסודרים כמו קרונות רכבת. יש לסדר אותם בצורה של -ח- של שתי שורות כאשר בשורה האחורית השולחנות מסודרים מאחורי החיבור של השולחנות הקידמיים. כך כולם יכולים לראות והמורה רואה את כולם. בנוסף יש לשנות מקומות מדי פעם כדי שהתלמידים לא ייפתחו ''תפיסת צוואר''torticolitis
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
טמטום
דורי א,
08/01/05 23:45
|
איך נותנים לאיש היי טק לקבוע מה הןלך לקרות במערכת החינוך שלנו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
מצוין! ישר כח. סוף סוף
ל"ת
אב לילדות,
08/01/05 23:37
|
|
 |
33.
הישום בגני הילדים מהפיכה פמניס
הורה,
08/01/05 23:37
|
משפחה ישראלית בת 5 נפשות, כאשר 2 ילדים מתחת לגיל 4 ואחד בכיתה ב, השארות עד שעה 4תאפשר לאמהות לעבוד משרה מלאה, ולחסוך למשפחה צעירה כ4000 ש''ח בחודש. בנוסף האשה תשתחרר לעבודה שמלבד תוספת שכר, היא תוכל להתקדם.מהפיכה ממשית לנשים, ולזוגות הצעירים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
מלי סיקרון,
מעלה אדומים,
29/08/05 12:19
|
|
 |
זו הפנטזיה שלך?
אמא,
יקרה לי,
09/01/05 04:01
|
לעשות מקלחת והשכבה.... בשביל זה עשית ילדים? תקשיבי לעצמך, היית רוצה אמא כמוך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם סיום בשעה 4 מחסל את ההורות
הורה,
09/01/05 07:29
|
דיבריטיפשות לא ישנו את העובדות מ4 עד 8 בערב , ימי שישי ושבת.האם אם עובדת גרועה ממטפלת , צהרון, וכ''ו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
נהרסו לי החיים!!!!
תלמיד מצוברח,
08/01/05 23:21
|
|
 |
למה את צריכה לעבוד
דינה,
ת''א,
09/01/05 01:16
|
ישר כוח לימור לבנת אנו אנשים עובדים ושמחים שישקיעו בילדינו וכל המורים העצלנים -החוצה לא רוצים אותכם רוצים מורים עם חזון ואש בעניים ולא עיניים נבובות הבייתה לכל המורים העצלנים-החוצה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יחס הורים ומורים
מורה,
09/01/05 11:21
|
בבית הורי היה רספקט מוחלט כלפי המורים שלימדו אותי. גם למורים שלא היו מעולים. בעבודתי כמחנכת אני חוזה לא פעם בהורים חצופים ומאוד לא תרבותיים. הביטוי ''מורים עצלנים'' זורקת בוץ על כלל המורים. גם אם את לא מחונכת לא תשמעי זאת ממני אף פעם. עצם העובדה שאת אמא של תלמידה שלי יזכה אותך בכבוד, גם כאשר אישיותך מפריעה לחנך את בתך כשורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
Its about time
ל"ת
AMR,
08/01/05 23:16
|
|
 |
30.
נשארה הבעיה העיקרית
עמית,
באר שבע,
08/01/05 23:16
|
אם עדיין לא התעוררתם , הבעיה העיקרית של מערכת החינוך היא האלימות והמשמעת. מה שהיה צריך לעשות הוא להעיף תלמידים אלימים ומופרעים. אני לא רואה שיש לכך התייחסות. חבל שהבעיה האמיתית של האימה וההתנהגות המחפירה במערכת החינוך לא טופלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה להפסיק אלימות?
מורה,
09/01/05 09:38
|
להפך , עכשיו התלמיד גם יודע שלא חשוב מה הוא יעשה יש חוק שאסור לסלק אותו מבית הספר. הוא קיבל פרס. אין יותר אפשרות להעניש. להוציא מהכיתה אסור כבר ממזמן ועכשיו גם אסור להוציא מבית הספר וכמובן שחייבים לקבל אותו לרישום איפה שהוא רוצה. יש חוק במדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
They did!
Gill,
Canada,
09/01/05 02:20
|
Amit, please read the whole report. It will be (attention to violence in schools)in paragraph 1.3.2
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבנת את הדוח כשקראת?
מורה,
09/01/05 10:00
|
בדוח כתוב כי היתה תוכנית לאומית לצמצום האלימות בקרב ילדים ונוער , שאומצה לפני מספר שנים על -ידי משרד החינוך (דוח וילנאי ) . וזה עזר? לא נראה לי.
בוועדה *** ממליצים *** להקפיד באופן מלא על עמידה בכללי ההתנהגות והתקנון , ולתת גיבוי רחב לצוות (שים לב זו לא חובה!!!) בית -הספר לנהל את הטיפול במקרי האלימות במסגרתו , כולל מתן כלים לקיום מדיניות תקיפה כנגד אלימות בית -ספרית מכל סוג שהוא .
ובכלל כל החלטה תהיה בהסכמת הממונה על בית -הספר במינהל החינוך האזורי (מח ''א ) , ובאחריותו למצוא פתרון הולם להמשך לימודיו של התלמיד .
הכל המלצות אין כלום חד משמעי.
ומאחר ויש איסור הל הנשרת תלמידים ( סעיף 1.3.3 בדוח) העתיד ותמונתו תלויים על הקיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק עמית 100% !!!!!!!!!!!!!!!
ל"ת
מציאות עגומה,
08/01/05 23:53
|
|
 |
אחד הפתרונות הוא כיתות קטנות
תלמידה,
08/01/05 23:39
|
יתר וקשב לתלמיד. יש לציין ששנים המורים יכלו להשפיל תלמידים והיום התהפכו התפקידים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
**מדים לתלמידים וחיפוש בכניסה
טוטאלי,
09/01/05 10:03
|
*כל התלמידים חייבים לבוא במדים אחידים לבית ספר, ובכניסה חייבים לעבור בדיקה לסמים ונשיאת נשק כלשהו (אשר יוחרמו אם יימצאו). כל התלמידים חייבים לקום ולברך לשלום מורה שנכנס לכיתה. **
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
כל עוד לא יהיו כיתות של 20 תלמ
ל"ת
מורה,
08/01/05 22:57
|
|
 |
28.
למי יש כוח?
תלמיד מודאג,
08/01/05 22:39
|
1.מי אמר שהתלמידים רוצים חמישה ימי לימודים? 2.גם המורים וגם התלמידים לא יישרדו עד 16:00 זה פשוט טירוף ויוציא את התלמידים והמורים מן הכלים. אני קורא למי שיושב שם שייזכר בתקופה שהוא היה תלמיד ויתעורר, אנחנו בסך הכל ילדים ורוצים לחיות את הילדות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבוב הגיע הזמן ללמוד
דינה,
ת''א,
09/01/05 01:19
|
תודה על זה יום אחד וחץ מזה שיתנו לכם פעיליות העשרה במקום שכל היום צבהה בתיקרה-מעולה ושכל העצלנים יתחילו לעבוד-ישששששששששששששששששששש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגידי, בת כמה את 100??
התלמידה חני,
טבריה,
28/02/05 21:35
|
היום אי אפשר להשאר מהשעה 8-4 בבצפר!!! אולי כשאת היית תלמידה, כלומר בתקופת הדינוזאורים, לתלמידים לא היה חיים והם לא רצו חופש או זמן לנשום, זה היה אפשרי. היום בשנת 2005 זה בלתי אפשרי. אם מישהו חושב שהתלמידים מתעצלים, אז הם טועים, לסיבה שאף אחד לא רוצה ללמוד קוראים ''חוסר מוטיבציה''!!! לא עצלנות!!! ביטלתם לנו טיולים, אתם מתכוונים לקצר לנו חופשים, לוקחים תקציבים שאמורים לפעול לרווחתינו (ביטוח לאומי וקיצוצים במשרדי החינוך והספורט) וחושבים שאנחנו רובוטים שכל היום יכולים לקלוט מידע. אם זה משאתם חושבים יגרום לנו ללמוד, אתם טועים בריבוע, זה רק יגרע את המצב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה בהחלט אפשרי להשאר עד 16.00
אמא עולה,
08/01/05 23:45
|
בתנאי שתהיה הפסקת צהריים מסודרת לארוחה. בנוסף,חשוב שהצעת שעון הקיץ כל השנה תתממש ,אחרת,רוב השנה, שעות הפנאי של התלמידים יתרחשו בחושך וזה יגרום לבעיות חדשות! נחמד שיום שישי הוא יום פנוי כך שזה יהיה סוף שבוע ארוך לפעילויות פשוטות או מורכבות..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוכל?
מורה,
09/01/05 09:34
|
ראית בדוח מימון לאוכל או בכלל דיברו על הזנה לילד/ה שלך? אף אחד לא מתייחס לזה בכלל. ואני אומרת שוב הדבר היחידי שיתממש הוא מה שאפשר - הקיצוץ!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
ל-21: . שיפטרו את המורים מהמג
ישראלי,
08/01/05 22:34
|
התגובה של 21 כל כך לא רצינית, אפילו מביכה. מה ? לפטר אותם? ראשית, איך זה קשור לדיון ? שנית, אני לא חושב שכמה מורים מסיתים זו הבעיה. שלישית, חבל שהרשו לפרסם תגובה כל כך שלילית ומעליבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זאת אומרת אם כמה מורים
יניב,
08/01/05 22:46
|
מה זאת אומרת אם כמה מורים מסיתים אתה לא חושב שזו הבעיה?אתה גם מסית את ילדיך נגד מדינת ישראל?אתה מצדיק אתה זה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה ערבי והאמת כואבת
אושר,
08/01/05 22:46
|
|
 |
יחי הדו קיום
סימה,
09/01/05 08:39
|
בתי ספר מעורבים, יהודים ערבים, היו עושים טוב יותר לדו-קיום במדינה. נוצרת מדינה בתוך מדינה. כאשר יש מגמה להקצנה ולהתבדלות של החינוך במגזר הערבי. זו התוצאה של הגזענות והדחיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפתרון טרנספר לערבים
אושר,
09/01/05 10:11
|
|
 |
טרנספר לאידיטים
ron,
09/01/05 11:24
|
טרנספר לאידיוטים - ללא קשר למוצאם הלאומי, עדיף. אותך הייתי מעדיף לטרנספר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
גאה בועדת דוברת
יונתן,
08/01/05 22:31
|
אני חושב שזה כל כך חשוב, שיבדקו מיהם המנהלים, שיבדקו כישורי ניהול, דרישות קדם, מערכת ביקורתית. במיוחד אחרי שראיתי כל כך הרבה תלמידים שפשוט ''נפלו בין הכסאות של מערכת החינוך ופוספסו. אני מאוד מקווה שיצליחו.
לגבי המורים: אכן הרבה מורים ישמחו לעזוב מרצון, זו לא הבעיה, אנחנו צריכים ליצור מערכת שתתנהל בצורה בריאה ונכונה, ושיותר אנשים ''עם רמה'' יחנכו אותנו ואת ילדנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגאה בועדת דוברת
ישראל,
09/01/05 09:30
|
למה שמנהל בי''ס יעסיק מורה עם תואר שני ועשר שנות ניסיון, כאשר זול יותר להעסיק מורה שכעת סיים תואר ראשון והוא מנהל עסק רווחי? למה שאדם סביר ילך להוראה אם אחרי 10 שנים יפטרו אותו, לא בגלל שהוא רע אלא שיש זול ממנו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנשים על ''רמה''
רמת גני,
ר''ג,
09/01/05 00:22
|
כיצד מודדים רמה ע''פ יכולתם למכור את ''החינוך '' בכסף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
האם יישמו את דוח דוברת
אי שם,
08/01/05 22:16
|
|
 |
24.
איזה מגניב שיש לינק לדוח המלא
מעריץ,
08/01/05 22:12
|
|
 |
23.
עוד פעם הולך הכסף לחרדים?
אורי,
08/01/05 22:12
|
|
 |
22.
מי יפקח על המנהלים?
חגי,
08/01/05 22:11
|
אם מורה לא יראה למנהל מסוים הוא יפטר אותו וימרר את חייו ללא שהמורה חוכל לתנות את צרותיו בפני ערכאה גבוהה יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
שיפטרו את המורים מהמגזר הערבי
אושר,
08/01/05 22:01
|
משם מתחילה ההסה נגד מדינת ישראל וסיפורי הסבתא שלהם על מה שקרה פה ב 48 סיפורים שיקריים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שקט
אוששש..,
08/02/05 15:29
|
בכל כיתה יש את התלמיד המופרע, הפעם זה אתה. אוששש.. אנא ממך הנושא כה רציני גם אם אתה לא מעקל זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
חחח
ניר,
15,
08/01/05 22:00
|
למה נותנים לאנשים טיפשים ולא מגובשים בעצמם להפוך חלק ממדינה שלמה ומבועיתת. זה סיכון גבוהה מידי ברמה העקרונית, שלא לדבר על החבורה הזאתי ובכלל אחרי שהם אומרים מה הם מתכוונים לעשות.
אני בוכה על זה שזה הולך להשפיע גם עלי לעוד שלוש שנים, ולא רק על הילדים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברגע שאתה כותב ''הזאתי''
ל"ת
כדאי שזה,
ישפיע עליך,
08/01/05 22:53
|
|
 |
ברגע שאתה מתקן טעויות כתיב
ניר,
הרצליה,
09/01/05 01:18
|
זה מראה שאתה בכלל לא מסתכל על מה שכתבתי, ודעה בטח שאין לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Nir need school again
Teacher,
09/01/05 10:17
|
Nir from Hertzlia needs school again, to learn Hebrew.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
And the teacher needs to learn
ניר,
הרצליה,
09/01/05 16:41
|
English again..
אני מקווה שהשגיאות שלך בדקדוק, ניסוח ותוכן המשפט באו בכוונה כדי שאני יתקן אותן אם לא, אני לא מבין ממש איך את\ה קורא\ת לעצמך מורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
תיאורטי אבל לא נראה לי שדוברת
משה,
נתניה,
08/01/05 21:56
|
הנכבד ראה בי''ס בשנים האחרונות. העסק כלל אל ריאלי. כל המורים ישהו בבית הספר 5 ימים בשבוע מ 8 עד 4? הצחקתם אותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
שנת העבודה של המורה
מורה,
08/01/05 21:26
|
מתחילה הרבה לפני 25.8 .מורים לומדים עורכים ישיבות ומכינים תוכניות ומערכים במשך שבועות בקיץ. זה ששרת החינוך והדו''ח מקדימים לנו משהו רק מראה על הבורות , הזילזול והרצון להשמיץ .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכיינים-כולנו עובדים קשה
דינה,
09/01/05 01:23
|
קדימה לעבודה כמו כולנו ולא כחלק נכבד מציבור המורים שבחר את מקצועו מהמקום של חצי משרה-בטלנים החוצה מליון צעירים יחליפו אתכם ויראו לכם מה זה מוסר עבודה רוב ציבור המורים הוא נפל לא רוצים אתכם בבית ספרנו- החוצה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדינה הקטנונית והמתוסכלת
דני,
09/01/05 10:10
|
אנשים קטנים ומתוסכלים כמוך יש בארצנו בשפע. אנשים שלא מעניין אותם כלום חוץ מלדפוק אחרים. אני לא מורה אבל את נשמעת חרא של אדם - נפל ואדם שפל ומכוער. כמה ארס יכול פה אחד לפלוט? אנשים כמוך הם אחת הבעיות הכאובות במדינת ישראל - אנשים קטנים וצרי עין שמחפשים רק שיהיה רע לאחרים. אני כולי תקווה עבור כל המורים שבסופו של דבר כן יהיה להם טוב ושכרם יעלה באופן משמעותי וכנ''ל לגבי תנאי העבודה שלהם. ההיגיון אומר שמורה לא עובד חצי משרה, ישיבות, אסיפות הורים, מבחנים להכין ולבדוק, להכין את חומר הלימוד... כל זה בטח ודורש שעות רבות מעבר לשעות השגרתיות ואין שום סיבה שהמורים יעשו זאת בשעות הפנאי. אני בטוח שדינה צרת העין לא הפעילה את מוחה הקטנוני בכדי לחשוב על כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם המורה עצלן?
ישראל,
09/01/05 09:34
|
מדוע את חושבת שמורה שסיים זה עתה תואר ראשון (3-4 שנות לימוד + לימודי הוראה) ישקיע את כל כולו בעבודה המשלמת לו 2800 ש''ח ברוטו? ואם ישלמו 5000 ש''ח ברוטו זה מכסה את ההשקעה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוראה זה לא קייטנה
merav,
usa,
08/01/05 21:59
|
מורים אינם צריכים לקבל יותר חופשות מכל שכיר אחר! תפסיקו לבכות ותתחילו לעבוד! מקצוע ההוראה אינו קייטנה (כמו שנהוג היה לחשוב עד היום!)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשארי ב - USA תינוקת
דני,
09/01/05 10:14
|
|
 |
רק דפוקים כמוך חושבים כך.
אוהד,
09/01/05 10:13
|
בכיין מתוסכל וצר עין. צרי עין כמוך הם מגפה במדינה שלנו. לא מעניין אותך כלום - רק לדפוק אחרים. כולי תקווה עבור המורים שבסופו של דבר הם רק ירוויחו מכל העסק - גם בשכר וגם בשעות. אני מציע לכל המורים לא לעשות שום דבר הקשור בעבודה בבית - כמו שעשו עד היום. לעשות מה שצריך בשעות שיש להם בבית הספר- השעות עבורם משלמים להם. מעבר לכך אין סיבה לעבוד בבית לא על מבחנים ולא על מערכי שיעור ולא על אסיפות הורים... בדיוק כמו כל שכיר כמו שטוענת מירב מ - USA.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה למי שגרה בארה''ב
ישראל,
09/01/05 09:38
|
ללא קשר לדיעה, עם כל הכבוד, מי שחי בחו''ל אין לו זכות הבעת דיעה לגבי מה שהולך כאן. את רוצה להשפיע, תחזרי לחיות כאן. מירב היקרה, אם מורה ישראלי יקבל תנאי עבודה ותנאי שכר כמו בארה''ב, הוא גם יעבוד כמו בארה''ב. הדיעה שביבי נתניהו הוא מייצגה אומרת כי על עובד ישראלי לעבוד כמו בגרמניה ולקבל שכר ותנאים כמו בבנגלדש. המציאות מוכיחה שזה לא עובד. אגב, זו תמצית האלילות (ניתן לחלק נושא למספר רשויות).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מירב תפסיקי לייעץ שטויות מחו''ל
נגד שטויות,
09/01/05 00:07
|
המורים עובדים קשה יותר ממך ומטיפשה כמוך שמקשקשת שטויות בלי לדעת עובדות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תת רמה
merav,
10/01/05 19:33
|
האם את חושבת שאני צריכה להגיב לתשובה נמוכה כמו שלך? אם את לא יודעת לדבר לעניין תסתמי את הפה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
מה טוב בתוכנית ?
רמת גני,
רמת גן,
08/01/05 21:23
|
צריך לשפר את מערכת החינוך אבל מה טוב בתוכנית ? האם למנהלים יש זמן\ידע \יכולות ניהוליות ,במקום לחנך יעסקו המנהלים בהשגת תקציבים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפקיד המנהל הוא להשיג תקציבים
merav,
usa,
08/01/05 22:01
|
ולדאוג למורים הכי טובים ולא לחנך.. בשביל זה יש מורים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מנהל
רמת גני,
רמת גן,
09/01/05 00:21
|
גם היום כשאין למנהל את החובה לשיג כסף-זו המטרה האמיתית של הדוח המנהל לא מצליח לעמוד במחויבותיו לא כל תחום אפשר להפריט לא כל דבר חייב להמדד בכסף ברמה הנמוכה ביותר יש מקומות בודדים בהם עדיף שילדנו יפגשו מחנכים ולא סוחרים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
חתני פרס נובל
מיכאלה,
08/01/05 21:19
|
מה כל הזמן מדברים רע על מערכת החינוך?
הרי תראו איך המערכת הזו הוציאה שני חתני פרס נובל בכימיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חתני פרס חינוך
משה,
09/01/05 02:20
|
מיכאלה, המערכת גם ''הוציאה'' שרת חינוך כזו. ומה עם כל חברי וועדת דברת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Od chatanei nobel
Gill,
Canada,
09/01/05 01:55
|
Yacholnu lehozi od chatanei pras nobel, ani batuach baze
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
דוח דברת
אברשה,
08/01/05 21:19
|
אני מקווה שלא מדובר כאן רק במילים, אלא שבאמת יהיה שינוי. אבל כבר ראינו איך דוחות סתם שוכבים במגירות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מה אם סעיף נגד
לבנת?,
08/01/05 21:19
|
|
 |
13.
רק השנה יצאתי לפנסיה
מורה בפנסיה,
08/01/05 21:18
|
וכבר מגיעים כל החידושים... למה חיכינו כל כך הרבה זמן למען השם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
השכר הוא שעצר אותי בסיום
גולם,
08/01/05 21:15
|
הלימודים, בבחירת ההוראה, אולי כיום אוכל להתפרנס בכבוד מהוראה ולא להמשיך בעבודות סטודנטיאליות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא רק גולם
מורה,
09/01/05 09:27
|
אתה לא רק גולם אלא גם פתי, אם אתה חושב שכל ההמלצות ימומשו. המימוש הראשוני יהיה לפטר מורים כי זה הכי קל. אמרו לך מנין ישיגו מימון לכל השינויים הללו? ודאי שלא. ועוד- אם תשים לב יש המלצה לכיתה מתחת ל- 35 תלמידים. אדוני הגולם זו המלצה בלבד. זה לא חוק. ועוד ועוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
חבל על הזמן זה ימות מות נשיקה
ל"ת
הורציוס,
08/01/05 21:09
|
|
 |
10.
דברת לחסל את הדתיים
אבי,
ירושלים,
08/01/05 20:50
|
הם רואים בהתרבות הדתיים, סכנה קיומית למדינה. ומטרת הדו''ח לחסל את הדתיים. אין שום הסבר אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
ל-5 חבל עליך חילוני חולני
ל"ת
חרדי חרד,
08/01/05 20:33
|
|
 |
8.
לא משלמים כיום על טיולים,ס''ת?!
הורה לתלמיד,
08/01/05 20:20
|
|
 |
7.
זעזוע לא יזיק למערכת החינוך
אלכס לוין,
גוש דן,
08/01/05 20:17
|
זעזוע חזק לא יזיק למערכת החינוך לאחר עשרות שנות תרדמה עמוקה,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק שיהיה זעזוע חיובי
גדי,
09/01/05 10:15
|
אם כבר עושים שינוי צריך לחכות ולבדוק טוב לפני שיבוצעו טעויות שכולנו נסבול מהן בשנים הבאות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מה שייוסם,רק הקיצוצים
אמנון,
ירושלים,
08/01/05 19:55
|
רק הקיצוצים בתקציבים ופיטורי המורים ומה שיהיה נוח לממשלה לפי ראות עיניה ולא שום דבר אחר מהדוח לא ייוסם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
Bad news
Eitan,
08/01/05 19:54
|
This means that students will have worse grades and our ability to compete in the world will shrink. But do not worry- in the religious schools which support parasites from Shas and Yahadut Ha-Torah there will be more money.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלה, בלה, בלה, הבכיין התורן
דני,
09/01/05 10:16
|
|
 |
חילוני חולני שמלכלך באנגלית על
חרדי חרד,
08/01/05 20:31
|
|
 |
אולי מובחר, אבל טפיל
ישראל,
09/01/05 09:39
|
גם אם זה נכון, הכלל ''מי שמוציא את עצמו מהכלל (שירות בצה''ל) כופר בעיקר''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמו בכל חוק יש כאלה ששוים יותר
ל"ת
פראייר,
08/01/05 21:12
|
|
 |
4.
דו''ח של אנשי כלכלה לא שווה כלו
דודו,
ת''א,
08/01/05 19:39
|
ועדה אשר פרשו ממנה מספר שופטים בדימוס ואנשי חינוך מכיוון שלא היו מוכנים לשמוע מהם ועדה שחושבת שחינוך ילדינו זה כמו מפעל המייצר וממלא בקבוקי קוקה קולה מבלי להבין איך אפשר להמשיך ללמד 40 תלמידים בכיתה וזאת אחרי שמפטרים עשרות אלפי מורים הרי מספר התלמידים לא קטן היכן הבלוף ? למורים: אל תסכימו לועדה זו !!! מהורה מודאג
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דאגה
בר,
09/01/05 14:23
|
כבר חשבתי שכול ההורים מעונינים רק בביבי סיטר, אני שמחה לראות שיש כאלה שמבינים את הקטסטרופה שתתרחש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אוי ואבוי - עולם הפוך !
איוב,
08/01/05 19:39
|
במקום לעודד בתי ספר פרטיים ומיון תלמידים - שמבוסס על נתון אחד - שמי שרוצה ללמוד - ברוך הבא ! עושים הפוך ומבטלים את כל הייחוד. צועדים אחורה לתקופת המהפיכה הסוציאליסטית ברוסייה, במקום לצעוד קדימה למהפיכה הקפיטליסטית ולקידמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הללויה..
אבי,
ירושלים,
08/01/05 19:35
|
צריך להכריז מחר על יום לאומי למערכת החינוך בישראל..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמת הדבר
ל"ת
נעמה,
09/01/05 01:25
|
|
 |
1.
הלוואי. לקרוא...
מורה מודאגת,
08/01/05 19:34
|
כיום, החינוך היסודי והתיכוני מחפירים. ילדים לא יודעים לקרוא, מתקשים בחשבון פשוט, יוצאים בורים מוחלטים. לא ממש מפתיע כשרואים מי עומד בראש משרד החינוך - אבל היא לא האשמה היחידה. מדובר בהתדרדרות של שנים. גם ההתנכלות המתמשכת להשכלה הגבוה מבית מדרשה של ל. לבנת לא מבשרת טובות.
זה העתיד שלנו. מתנצלת על המליצה. והוא לא נראה טוב.
הגב לתגובה זו
|
|