|
|
עד כה: 113 תגובות, ב- 59 דיונים.
|
|
|
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
59.
באמת, אני במקומך
המודה משמאל,
ירושלים הגאה,
18/01/05 12:12
| לא הייתי מצטלם. ובמקום ראשי *המתנחלים* הייתי כולא אותך במאסר בית. בדיוק הפרצוף שהם לא רוצים שנראה. תודה שכתבת והצגת את עמדתך. יראו כולם עם מי יש לנו עסק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
חנה, תראי מה כתבו עליך
רמי,
17/01/05 16:01
| |
 |
חנה אל תכנסי לשם
ר א,
17/01/05 17:09
| זה בדיוק התשובה ...הם רוצים להציג אותנו כמו שהם....בהמות גסות וזה בדיוק -למה אני נגד להשיב על שנאה תהומית תת-אנושית זאת בשנאה כלפיהם. לא מגיע להם. ועל אחת כמה וכמה לא מגיע לנו להפוך למה שהם רוצים שנהפוך. ואין שום דבר משותף בין מה שאני אומרת לבין לתת את הלח השניה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חנה תיכנסי
מוטל,
18/01/05 19:55
| |
 |
דר אפשטיין השונאת-מצפה לתשובה
Ehad Haam-Zioni,
דמוקרטיה לעד,
17/01/05 18:47
| על שאלתי בהערה 34 לגבי בלימת ההתנהגות בעלת הפרמטרים האנטישמיים של היהדות האורתודוקסית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רציתה תשובה
ד'ר רעיה אפשטיי,
17/01/05 19:57
| לא עניתי משום שלא רציתי לפגוע בך. אך היות ואתה עומד על שלך ודורש תשובה, אענה לך שבנאדם אשר אינו מבחין בין 'אתה בחרתנו ' של היהדות לבין 'אתה בחרתנו' הגזעני של הנאצים - או שהוא בור מוחלט או שהוא אנטישמי. וכנראה , קיימת אף תופעה מוזרה של אנטישמיות-עצמית יהודית מתוך בורות. אני נוטה להסביר כך את טענתך, כיוון שאיני מסוגלת נפשית לחשוב שאתה עושה את זה לא מתוך בורות אלא בזדון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ד*ר-התחמקת מתשובה-ותקפת במזיד!
Ehad Haam-Zioni,
הגינות מחשבה,
18/01/05 15:51
| אני שאלתי אותך שאלה *פשוטה*: הסבירי את האנטישמיות המודרנית של האורתודוקסים היהודים נגד יהודים אחרים-אכן א נ ט י ש מ י ו ת-ואת סירבת להשיב.
לא שאלתי אותך שנית איך את מעיזה להשוות את מחנה השלום הישראלי ופועלו להיטלר וסטלין-רק מוח שונא אמיתי מסוגל לכך/
ואגב: הגדרתי את שורשי הפאשיזם והנאציזם היא המקובלת בעולם-ולה הניסוחים הפסיכו-פוליטיים שלך.
ואגב שני: לא טענתי לדמיון בין תפיסת האומה הגרמנית של *גזע עליון* לבין*אתה בחרתנו* היהודי-השתמשתי במילה פרובוקטיבית במכוון כדי להזהיר מפני התהום שהקצה הלאומני משיחי בעם נסחף אליה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
57.
רעיה, איני מצליחה להבין אותך..
קטע מדברים,
שכתבתי מזמן,
17/01/05 15:20
| וכך, בעקבות הדמוניזציה של המתנחלים, קראנו לאחר רצח שלומי הר-מלך, הי''ד: ''יופי, אחד פחות להגן עליו''. וכך מצאנו לאחר הלינץ' בטלי חתואל ופעוטותיה: ''מתנחבלת, רצחה את הבנות שלה''. ועוד מצאנו, לאחר רצח שלמה מילר, אב לשבעה: ''למה אני לא עצוב היום = גם מתנחל וגם דתי''. השנאה התהומית פרצה בכל עוזה אל פני הקרקע. שנאה עירומה ללא כחל וסרק, שנאת יהודים עמוקה ונוראה. זו השנאה שמפניה חרדים הכל, שכן, נושאיה הם חסרי כל עכבות, אין בהם מוסר, אין בהם צדק ואין בהם רחמים; ובהשפעתה המאיימת והמהפנטת, הולך שוב עם ישראל כצאן לטבח. הם עשו זאת בשקידה, בחריצות ומתוך דבקות במטרה. שלושים שנה של דמוניזציה, בניה וטיפוח ''סטריאוטיפ'' ה''מתנחל'', שהקשר היחיד בינו לבין המתנחל האמיתי היא תעמולת הזוועה של מהרסינו ומחריבינו מבית, מקרבת את קץ ההתיישבות היהודית בארץ ישראל! אחד המרכיבים להצלחת מכונת התעמולה בשירות האויב היא סתימת פיות המבקשים להגדיר אותה נכונה. אתה יכל להסית, כנאצי לכל דבר, נגד המתנחלים, זה לא רק חופש הביטוי, זו מצוות ההתבטאות למען ה''שלום'', אין זו בשום אופן הסתה. עמוס עוז, ידיעות אחרונות, 8.6.89: ''כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים שהגיחה מתוך פינה אפלה של היהדות... מתוך מרתפי התבהמות וסיאוב... על מנת להשליט פולחן דמים צמא ומטורף''. זה מותר! לומר שאיש הכותב כדברים הנ''ל על יהודים מתוך שנאת חינם, הוא אנטישמי, בלשון המעטה, זו כבר תהיה ''הסתה''. הם ייחסו למתנחלים את כל הסיבות נוסח שטירמר, לישיבתם בלב ארץ ישראל, רק לא את הסיבה האחת והיחידה, שאכן הביאה אותם, כאנשים שפויים, חפים מתסביכי שנאה עצמית, למרחבי נחלת אבותיהם – שיבת ציון. שיבת הבנים הביתה. שיבת הבנים, ספוגי הגעגועים, אל אמא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, לא פשוט
ר א,
17/01/05 16:47
| אולי זה משקף משהו בנ?אולי זה איזה צל מחריד - אבל צל שלנו? ...זה לא אומר שלא צריכים להיאבק, ובוודאי לא לתת את הלחי השניה...אבל...אבל למה אנו לא מצליחים? למה דווקא בדרך זאת הולכת המדינה, ולא בדרך שלנו? למה כל פוליטיקה ישראלי עומדת כיום שם? רק בגלל ש''שרון החליף את עורו''? כל כך פשוט? אין לי תשובות סופיות, אבל גם לך אין. אנחנו חייבים להיאבק, אבל גם לחשוב ...הרבה הרבה לחשוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדבר הראשון שאני קוראת, אלה
אני ממש שותה,
את דברייך!,
17/01/05 18:17
| מאמרים שלך. איני מתכוונת לפתור את הבעיה הנפשית שאליה את מתייחסת. אך הגיע הזמן להילחם בגילוייה החיצוניים! לא ייתכן לתת לחולי נפש להרוס את כל יצירתו של העם היהודי, וזה כולל גם יצירות ''פרוזאיות'', כמו בניה בבטון ואבן, הפרחת השממה ויהדות בכלל. ובענין ה''אמונה הילדותית'' - את אינך מאמינה, אך אדם חושב כמוך, בוודאי גם מעלה בדעתו, שאולי הוא טועה, העובדה שאת אינך מאמינה אינה הופכת את האמונה למשהו ילדותי, מה עוד שיש לנו הוכחות לאורך כל ההסטוריה של העם היהודי. ולא ניכנס לזה כאן. בהזדמנות זו אסביר למה אינני חותמת בשמי, למרות שאינני מנסה כלל להסתיר את זהותי (המערכת יודעת, על פי כתובת הדוא''ל). גולשים, כמו רבים כאן, שלא היתה להם תשובה עניינית, כתבו שטויות וחתמו בשמי. הבהרתי למערכות מעריב, Ynet ו-walla, שאינני מתכוונת עוד לחתום בשמי, ואם שמי מופיע, עליהם לדעת שזו לא אני. ואצלי מילה היא מילה, מאז ומתמיד ולעולם - על כן אני מקפידה מאד שלא לחתום בשמי. אני חותמת רק בערוץ 7וב-.yeshanews
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מאמינה
ר א,
17/01/05 19:43
| |
 |
זה לא פשוט
ר א,
17/01/05 16:45
| איני שוללת את עצם התופעה, ואם קראת פעם את מאמריי, עליך לדעת את זה, ולדעת כי הכל שכואב לך כואב גם לי. מה שאני מנסה לומר הוא שהתופעה הזאת הרבה יותר מסובכת ואינה מצטמצמת בתשובות שגרתיות. גם לי אין תשובה סופית, ואיני חושבת שיש בידינו להשיגה . זה כמו איזה פן הפוך, פן נגדי של זהותנו - ויש בו, כמו בזהותנו עצמה, רמה מטה-פיסית, אין-סופית. אולי זה קיים כדי שנבין קודם כל את עצמנו, את טעויותינו, את חטאינו?...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
56.
היהדות האמיתית !!! הידד !!!
אריה,
17/01/05 12:11
| יהדות זה לא הבולשיט של שמירת מיצוות ! יהדות זה לא הבולשיט של מה כן לאכול ומה לא לאכול! יהדות היא הידיעה שאנחנו העם הנבחר ! יהדות זה הידיעה שהשם יתברך אמר לנו לגבי כ ל הכוכב ''טרה'': ''לך ולזרעך אתננה !!! יהדות זה הציות לצוו האלוהי: שזכותו וחובתו של העם הנבחר להרחיב את מרחב המחיה שלו עוד ועוד ועוד ועוד ועוד על חשבון העמים הנחותים. יהדות זה להבין שכל העמים הנחותים נבראו בלי כוונה ובטעות, טעות איומה, על ידי השם יתברך, ושהכוכב ''טרה'' כ ל כ ו ל ו שייך אך ורק לעם הנבחר !!!!! לא משנה בכלל אם תלכו עם מגבעות ותמדדו במיקרומטר את עומק החריץ בגרגר החיטה לפני פסח,- מי שמסרב להבין שהכוכב ''טרה'' שייך כ ו ל ו. לעם הנבחר ושזו ורק זו משמעותה של היהדות הוא פשוט עוכר ישראל !!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
הכותבת שונאת את השמאל
אברהם שפר,
17/01/05 09:47
| בעיקר בגלל שהיא דתייה. אוי לדת היהודית אם אלה נציגיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכותבת אינה שונאת חילונים כלל
מום שבך ולא,
בשנוא לבך!,
17/01/05 10:12
| וכלל, שאילולא כן, היתה שונאת חלק גדול מבני משפחתה, ולא היא! הכותבת אוהבת את אוהבי ישראל, חילונים מוצהרים, כמו אל''מ משה לשם, אנשי כפר יהושע והמושבה כינרת ודומיהם, המגיעים לכל אירוע למען העם והארץ. הכותבת אינה שונאת את מי שאינו שונא אותה על אמונותיה ודעותיה! הכותבת כואבת את רציחתו של כל יהודי, באשר הוא יהודי, להבדיל מן השמאל, שאינו כואב רצח ''מתנחלים'' למשל. להיפך! ויש מאות הוכחות, אם לא אלפים, באתר מעריב, בלבד! היום מזמינים קבוצי השמאל את ילדי שדרות לנפוש אצלם. אבל את ילדי גוש קטיף, שעליהם הם ''מרחמים'' כל כך וגם מעמידים את אמותיהם למשפט באשמת ''התעללות'' בילדים, לא עולה כלל בדעתם להזמין, ובוודאי אינם מזדהים עם סבלם של ילדים אלה, הנושאים בסבל הדורות של עם ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוהבת חילונים! בתנאי שישמרו מי
אריה,
17/01/05 11:39
| אוהבת מאד חילונים ! בתנאי שישמרו מיצוות ויסכימו שאדמת ישראל חשובה יותר מחייהם של בני עם ישראל !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק שלוםחשוב מחיי בני עם ישראל
יהודיה,
17/01/05 13:43
| למה אינך מוחה נגד הפצצות בלתי פוסקות על תושבי גוש קטיף? הם בעינך אינם בני עם ישראל ואולי אף אינם בני אדם ? ומה אם ''קורבנות השלום''? גם הם, לפי ''היהדות האמיתית'' שלך, אינם בני עם ישראל ואינם בני אדם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנו קוראים לך! לסי שובי הבייתה
ל"ת
דינה,
17/01/05 13:50
| |
 |
כאן בית שלי
יהודיה מרוסיה,
17/01/05 15:41
| אני דווקא כבר חזרתי הביתה. כאן, בארץ ישראל בית שלי, כיוון שכאן בית של עמי. דרכי הנה היתה ארוכה וכואבת מדי, שמחתי להצטרף לעמי גדולה מדי – כך שלא תצליחי לגרש אותי מפה. ואני עדיין מקווה שזה גם בית שלך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק
ד'ר רעיה אפשטיי,
17/01/05 11:29
| הסיבה היא ש ''ההומניסטים'' ו''המוסריים'' הללו כלל אינם מחשיבים את המתנחלים לבני אדם. כאן טעות שח חנה - שהרי זו לא שנאה רגילה, אלא דבר הרבה יותר חמור ומחריד : כך במשטר האפל ביותר שקם במאה ה20 הוקדמו מעשים ידועים נגד היהודים בטיפוח דמוניזציה של הקורבנות המיועדים ....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ד*ר ראיסה-המשטר האפל ביותר????
Ehad Haam-Zioni,
ליברל-דמוקרט,
17/01/05 15:30
| למי את משווה את מחנה השלום בישראל???????? להיטלר???????? לסטלין????????
תתבישי על השנאה התהומית העטופה במעטה אינטלקטואלי שהתנפץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המפלצת הזו היא אני????
ורד,
תל-אביב,
23/01/05 18:20
| כשמציבים את המראה מול פניו של שמאלן ישראלי הוא מתחלחל למראה עיניו: כל הרפש שזרק על המתנחלים, למעשה היתה דמותו המכוערת המשתקפת במראה, רק שאף פעם הוא לא טרח להסתכל בה! כאשר מגיע -אחר- ופשוט מניף את המראה התגובה הטבעית היא: המפלצת הזו זו אני???תתביישו לכם!!!- לא ייתכן, אלו דימויים ו''השמצות'' השמורים אקסלוסיבית למתנחלים ודומיהם...ובכן כן, כאשר הפגיעה והמילים הקשות מגיעות מצד אינטלקטואלי השמאל- גם לימין זה כואב ולפיכך, מה ששנוא עליך, אל תמהר לעשות למתנחלינו!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
54.
השלום חשוב יותר מכל המתנחלים
זוס,
17/01/05 09:30
| |
 |
אני מת להבין
שלמה,
23/01/05 08:12
| השלום אמנם הכי חשוב. אבל על איזה שלום מדובר כאן? הרי הפלסטינים רצחו מעל 1000 יהודים שרוצים שלום. אול י תתפקח מן האשליה הילדותית שלך תסתכל למציאות בעיניים, ותגיד שלום לשלום המוטרף שפרס ורבין הביאו עלינו .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למתנחלים יש בעיה אקוטית -
שלום קודם לחיי,
עם ישראל!,
17/01/05 10:14
| |
 |
53.
חזרתי וקראתי את הדברים, וחוץ
אמת מארץ תצמח!,
17/01/05 09:08
| מתיאור שנאת השמאל ליהודים לא מצאתי שום שנאה אחרת, אלא רק קריאה להילחם בשנאת החינם מצד שמאל המחריבה עלינו את הבית השלישי. נראה כי אמירת האמת היא מעשה אכזריות מאין כמוהו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
כל מילה בסלע
איתמר,
צפון,
17/01/05 08:51
| |
 |
51.
חנהנגד חנה הסמולנית,האנטישמית
אתלה,
17/01/05 08:47
| חנה- המשיכי לכתוב.את חסרה בנוף האנושי..הקיים.נחפש את השם חנה איזמן בכל עיתון.פני למחלקה ראשונה, להכל דיבורים, למאזינים ברשת א על כל בימה- עלי..מוצלחת שכמוך !!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
כתבה שונה, מקורית ומצויינת
ראובן,
כפר-סבא,
17/01/05 08:38
| תמיד טוב לשמע משהו מקורי שהולך נגד מוטיב העדר (לשחיטה) . במיוחד כשהדברים אמיתיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
The Left wants and takes
Allen Towne,
Pennsylvania,
17/01/05 08:19
| The Israeli left sees the transfer as it's last chance to regain it's control over Israeli society and return us to the rule of law (totaliatarian and absolute) that they so admired in Father Stalin. So what if the transfer will cost billions, endanger Ashdod and Ashkelon to kassam, dry out the country by loss of water resources in the Shomron and do nothing to bring peace? The important thing is to screw the religious.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
התמנקות: לא יותר משינאת אחים
אילן,
רבבה,
17/01/05 08:02
| אין להתנתקות שום קשר לשלום או לביטחון והשאל אפילו לא מדגישים שום תירוץ לגירוש הזה. כל החשיבות לתוכנית של שרון היא בשליטת החילונים הקיצונים על המדינה. המתנבדים הם ה''סטרום טרוופרס'' של הסדר החדש ישן שאנו כיהודים זוכרים די טוב מימי הגלות. מי שרוצה ליהיות חייל יהודי לא יגרש האחים שלו מביתיהם. מי שרוצה להיות קוססאק יגייס לפוגרםה של שרון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
שיחקת אותה
הגלילי,
17/01/05 07:58
| כל מילה אמת צרופה. החוכמה לחיות איתם ביחד לשמור על הקיים ולבנות ביחד עוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
הקב''ה של כולנו
חן,
חיפה,
17/01/05 07:25
| מי יתן והוא ידחוף אותך ואת שכמותך כל כך עמוק לכלא, כדי שסוף סוף תסתמו את הפה. גם בדמוקרטיה הסטה היא עבירה פלילית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טיפש ובור
רותי3,
17/01/05 08:50
| חן-אתה אפילו אינך יודע לכתוב בלי שגיאות. בור ורשע.אין להתיחס אל שכמותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
האמונה כאסון
גידי,
ראש פינה,
17/01/05 07:10
| נושאי הבשורה המשיחית ,ראוי שילמדו מההיסטוריה.אין הבדל עקרוני בין נושאי הצלב הנוצרים,הפונדמנטליסטים המוסלמימים וקיצוני ''היהדות'' הדתית. כל אלה אין להם אלהים מלבד חנוך מעוות שנולדו איתו או שבחולשותיהם סטו עליו ושיבחו את אסונו.רק האדם באשר הוא אדם צריך להיות בעית המין האנושי.המשך ההתלהמות סביב קדושת האדמה ,ספר,או אלהים הם המתכון הבטוח לחרבן התבל .את הבנת את זה גברת אייזנמן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האמונה משיחית?
שלמה,
23/01/05 08:16
| האמונה המשיחית היחידה הנשענת על משאלות לב ומתעלמת בילדותיות מן המציאות היא אמונת השמאל בשלום. רבותי רבין ופרס הביאו אסון על עמנו והגיע הזמן להבין זאת. חנה אייזמן כותבת לענין, נקיה ממשיחיות ומעיזה לומר לכולנו את האמת לאמיתה. הגיע הזמן שנקשיב ואז אולי באמת יבוא שלום אמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סיום ממש
יהודיה מרוסיה,
17/01/05 10:47
| ועכשיו לא נותר לך אלא לקלל אותי (כי הרי אין לך תשובה) ולדרוש שיעצרו אותי ואת כל מי שחושבים אחרת ממך – זו לפי מיטב מסורת רוסו, אבי דת אתיאיסטית שממנה יצאו קומוניזם ונאציזם, דרש לתלות את מי שאינם מאמינים בדת זו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והעיקר לסיום דברי
יהודיה מרוסיה,
17/01/05 10:41
| כל מי שבאמת למד היסטוריה של העידן המודרני (אם אינו משיחיסט של דת אתיאיסטית כמוך) יודע היטב שאף דת לא הביאה לעולם אסונות כאלה כמו דתות טוטליטריות המודרניות – קומוניזם ונאציזם - שמקורן המשותף בדת אתיאיסטית שנולדה במאה ה-18
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפרופו קומוניזם
גידי,
רץפינה,
17/01/05 11:16
| ליהודיה מרוסיה! את כבר יודעת עלי הכל כולל השכלתי בהיסטוריה ויהדות...אחרי ארבע שורות באי מייל-מענין.כך בדיוק נערכו ה''משפטים'' במולדת שלך לשעבר.גם שם ידעו יותר טוב ממך עלייך,אז מי משנינו לא למד?אני לא רמזתי אפילו על מעצר של מי שחושב אחרת,טענתי הפשוטה שאת ושכמותך אינכם חושבים כלל,לכם יש רב,מילה כתובה ואלהים שאינו האלהים של העם היהודי,אלא המצאה ועוות שטני שלך ושל רבנייך רחמנא ליצלן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רבנך
יהודיה מרוסיה,
17/01/05 13:14
| ובלי ''רבנך'' אתה ממש אינך יכול, ולא משנה מי יכתוב כאן משהו שאינו מסתדר עם דתך האתיאיסטית האפלה. תגובות אוטומטיות כמו של רובוטים מתוכננים (סליחה אם יש טעות בכתיבת מילה, עוד לא הספקתי ללמוד אותה היטב)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבר יודעת עלי הכל
יהודיה מרוסיה,
17/01/05 13:06
| איני יודעת עליך א י ש י ת כלום ואף איני רוצה לדעת. הגבתי על הכתוב - אז תחזיר את מה שכתבת עלי בתגובתך האחרונה לעצמך, שהרי כתבת בדיוק על עצמך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המשך
יהודיה מרוסיה,
17/01/05 10:36
| כל הטענות הבורות שלך ושל כמוך כאילו אין הבדל בין דתות וכאילו כל צרות באו לעולם מדתות, שמעתי ברוסיה הקומוניסטית האתיאיסטית והאנטישמית כשלמדתי שם בעל כורחי את ''האתיאיזם המדעי''. משם אתם עדיין שואבים את ''הידע המדעי'' שלכם על יהדות ודתות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בור
יהודיה מרוסיה,
17/01/05 10:34
| יש הבדל עצום בין יהדות ושאר הדתות . ולך אין כל מושג בהיסטוריה, ואין לך מושג בהיסטורית התרבויות והיסטורית הדתות, אין לך מושג במה שכתבו דווקא מומחים לא יהודים על ייחודה של היהדות, אם לא לדבר על כך שאין לך מושג ביהדות עצמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
מפי עוללים ויונקים ייסדת עוז..
אמונה ילדותית,
17/01/05 07:07
| המורה מצביע על השולחן ושואל - רואים את השולחן הזה? כן. בואו, געו בו, מרגישים? אפשר למשש אותו, נכון? כן. סימן שיש שולחן! אלוקים אפשר לראות? לא! אפשר למשש? לא! סימן שהוא לא קיים!!!! מקשה תלמיד - את השכל של המורה אפשר לראות? לא, אפשר למשש? לא ולא, סימן שלמורה אין שכל! מצאנו שאלה שאין להם אמונה ''ילדותית'', משחקים את משחקיהם האסורים של ה''גדולים''. שרון, פרס וכל שאר מתחככי הסופר-פוליטיקה, משחקים בבני אדם, כבז'יטונים. מרמים, מוכנים להרוג, כדי לנצח ולהרגיש טוב אם האגו שלהם, שאיננו אלא ואקום. גדולי המדענים בעולם כבר קבעו, שאי אפשר להתעלם מניהול העולם בידי א-ל חי וקיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
תעשי לנו טובה ותפסיקי לכתוב!!!
מתנחל,
התנחלות,
17/01/05 05:12
| מהשנאה שלך לא יצא שום דבר טוב. ודרך אגב, תפסיקי לכתוב גם בערוץ 7 בכל עמוד. תפתחי לך אתר משלך! ותנסי למצוא תמונה פחות מפחידה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי באמת הגיע הזמן להתייחס
שקר החן והבל,
היופי.,
17/01/05 09:40
| לנושא ה''חשוב'' כל כך - תמונתי המפחידה - א. מה היו כל ה''משיבים כהלכה'' כותבים, אילולא יכלו להיתלות בתמונה מפחידה כזו? התמונה מסייעת להם, וכך הם יכולים לציין, שדברי מכוערים כמו מראה פני. ב. גם אני נבהלתי למראה התמונה. שאלתי את בתי - את רוצה להתעלף? והיא השיבה, שכבר התעלפה. היא כבר ראתה את המיצג הזה. ג. התמונה בצבעים ממש לא יוצרת את הרושם שיוצרת התמונה הזו, בשחור-לבן. אך זה לא הדבר החשוב. אולי אשלח פעם תמונה אחרת, אך, כאמור, זה לא הדבר החשוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
L'NASHIM NETIYA L'MACHALOT
ל"ת
NEFESH,ZE AKETA,
LAMA VIKUACH,
17/01/05 01:56
| |
 |
41.
למה לא מזמינים לה את המשטרה..
יגאל כהן,
רחובות,
17/01/05 00:02
| |
 |
40.
לחנה
Yossi V,
16/01/05 23:15
| מקרא דברייך נתנו בי את התחושה כאילו כל מילה שנייה או שלישית בכל במשפט חסרה. משהו 'כאילו' כל משפט נאמר אמנם עם נושא נשוא ומושא, והתחביר לא רע, אבל... תוכן, אין.
על מנת להביא דוגמא קונקרטית שגם קרובה אלייך, אתחיל דווקא ברזומה הקצר של מאפייני ותחנות חייך: ''...שבראש מעייניה נכדיה...'' כתוב שם. קבלי את בקיאותי בעברית כמובנת מאליה, בבקשה. הבנתי כל אחת משלש המילים הנ''ל לאשורן וגם את שיזורן הדקדוקי בתוך המשפט, ועדיין נפלא מבנתי מובנן. מה זאת אומרת שבראש מעינייך נכדייך? כלומר, במילים אחרות איך לומר, איך זה בא לידי ביטוי מעשי בחיי היומיום? את קמה בבוקר למשל, ואז מה? איך 'בראש מעינייך' בא לידי ביטוי?
נגיד למשל שהתורה, או גינת ביתך, או עבודתך בחינוך, או המאבק למען הארץ היו בראש מעינייך, הייתי מבין מכך שאת קמה בבוקר ופונה מיד לטיפוח העיסוק שהוא בראש מעינייך? אבל נכדים? איך זה, בדיוק (או בערך) בא לידי ביטוי?
כך גם דברייך שבאסופת ארבע מאות המילים שלעיל. מילים. דוגמא? בבקשה: הפיסקה שמתחילה ב: ''מחללים שם שמים ברבים...'' ומסתיימת ב:''... משאלות ליבנו לטובה, אמן סלה'' ועדיין קבלי את בקיאותי בעברית כמובנת מאליה, מה זו אמורה להגיד? איך מתקשרת הרישא לסיפא? מה, מה כתוב שם?
הצידוקים והנימוקים היחידים לדברייך הם דברי אלוקקייך. לא ראיתי בדברייך את אהבת האדם, לא ציינת את כבוד האדם ואת זכויותיו - יהודי כערבי (רחמנא ליצלן), לא מצאת לנכון לציין, ולו פעם אחת, מילים שיש בהן אור, אהבה ותקווה - הכל מעשי אדם. כתבתך רצופה במילים המציינות שינאה, כלייה, השמדה, מלחמה, אוייב, שמאל-אוייב, טבח, תלם עקום, סטאלין, גירוש, מוות ועוד. אלו ורק אלו הם מעשי ידי אדם? מעשה השמאל? משנה קצת אכזרית ודכאונית, הייתי אומר, ובלשון המעטה. וזו, דרך אגב, המורשת האנושית ערכית שאת מעבירה לנכדייך הענוגים?
האור היחידי בדברייך המדבר על ניסים ישועות ותשועות ועוד כל מיני קסמים ומעשי כישוף טובים, מיד אלוהים הם יבואו.
אז חנה, לא כל מעשי האדם רעים הם, ובמיוחד אם אינו דתי, אבל נחמות ותשעות ונפלאות, גם אם אלו מילים עם המון נשגבות, נעלות ומרוממות הן, ביניינו, מעבר ומחוץ לתפילה, חסרות משמעות הן.
וחוץ מזה חנה, השמאל אינו מעדיף מלחמת אחים כדברייך. וזאת משתי סיבות שכדאי שתפנימי אותן יותר מכל הקישקושים שהטפת להם בכתבתך: קודם כל, השמאל מעולם לא הטיף ולעולם לא יטיף לשום מלחמה שהיא. שמאל ומלחמה אלו ניגודי מושגים בסיסיים. ושנית, השמאל לא יטיף למלחמת אחים משום שאינו רואה בך ובדומייך אחים. אינכם אחינו. וספק אם אתם כלל בני עמנו. ולעת עתה, כפי שנראים הדברים, פורעי החוק ומפיריו, מחרחרי המלחמה והמדון אלו הימניים, הדתיים המשיחיים - המצוייצים והמשובסים. הם ורבניהם המשוקצים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
מי מנהיג הטאליבן??
ירושלמית,
ירושלים,
16/01/05 23:07
| את יושבת שם על זמן שאול כך גם חברייך שלא רוצים להתפנות!! לא מפנים אותכם מארץ ישראל ולא מעלים אותכם על רכבות אז תפסיקו כבר עם כל הדימויים על הקורבונות שאתם מקריבים כי בנתיים. ואל תטיפי לנו מוסר על מי זה יהודי ויהודי מגרש יהודי אתם רוצים שהצבא יהיה שפוט שלכם. אולי תשאלי את האלוהים שלך למה הוא עושה לכם את זה? אולי כי אתם יהירים מדי, גזעניים מדי, וחושבים שאתם חיים במדינה הזו לבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם היית נראית כמוה גם את היית
אריה,
17/01/05 07:34
| אם היית נראית כמוה גם את היית בועטת בכל החתולים שאיתרע מזלם להיקלע לקירבתך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
יש לך טעות מרה ימנית שכמותך
דובל'ה,
עין חרוד,
16/01/05 22:55
| את מלחמת האחים לא יתחיל הפינוי ולא ההתנגדות לו, פשוט מפני שהגינו את אוסלו לביצועה של מלחמת אזרחים!! מה את חושבת? שבאמת יש הבדל אם אנו הקיבוצניקים יורים עליכם, או שבחכמתנו הידועה אנו נותנים לערבים לעשות עבורנו את העבודה ואנחנו נישאר לנצח יפי הבלורית והתואר? התחלנו את מלחמת האחים באוסלו, היא היתה אז המשכה של אלטלנה שהיה המשך הסזון שהיה המשך דריסתנו את הימין בקיץ 33 עם רצח ארלוזורוב, ומאז אתם בקנטים. ואם לא תתנהגו יפה גם שם לא נשאיר אתכם!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ימני אדיוט ומחרחר ריב
ל"ת
חיים עין חרוד א,
17/01/05 01:49
| |
 |
37.
מי האיש המפחיד בתמונה ?
ל"ת
אמאל'ה !!,
16/01/05 22:41
| |
 |
36.
המערכה האמיתית: דמותה היהודית
כתום לודאי,
לוד,
16/01/05 21:18
| ההתנתקות הינה עוד קרב במערכה האמיתית - דמותה היהודית של המדינה. המיעוט השמאלי חילוני נבהל מהשתלבות ה''דוסים'' בכל מערכות המדינה ובעיקר בצה''ל ומנסה בכל כוחו ל''החזיר'' את דתיים למשבצת בבית המדרש. לשם כך מאחדים בנים ובנות ביחידות קרביות למרות הפגיעה בצה''ל. לדעתם בעקבות ההתנתקות תכנס הציונות הדתית לנתק מוחלט מהמדינה או אז ישחררו כמה מושכות חשובים מידיהם, מי מהתפטרות מכל הקשור לצבא ולמדינה ומי כמודח עקב סרוב וכיו''ב. מי שיישר קו מימלא יעיד על עצמו כשפן או קרנף ולא יבהיל את הכת השלטת ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
סיום תשובה
רעיה א,
16/01/05 20:54
| בריחה מן האימה – ביטוי של עוד חוקר חשוב. באנטישמיות מודרנית יש הרבה מן השורש הזה...קל להשליך את האשמה על היהודים. קל להשליך את הפחד הקיומי שאוכל את נפש האדם אם אין לו משען רוחני חזק – על המתנחלים....אתה חי במדינה שסביבה ים אויבים שרוצים להשמידך. אז אתה בורח למיתוס האומר שיש בקרבך קבוצת יצורים חסרי צלם אנוש שרק בגללם שונאים אותך. אם ייעלמו - הכל יסתדר ויהיה שלום לנצח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2
ר א,
16/01/05 21:38
| ומי עומד על הדרך? מי מפריע? הדת היהודית, הדתיים, החרדים, המתנחלים ''הקנאים'', ''המשיחיסטים''... השלכת המצוקה הבלתי פתורה הזאת על ''האשמים'' זקוקה לדמוניזציה שלהם שעוזרת להרגיש טוב עם השנאה כלפיהם:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועוד
ר א,
16/01/05 21:37
| עניין בריחה מן האימה והדחקת האמת המפחידה קשור, דרך אגב, אף עם שנאה ליהדות בתור 'אתה בחרתנו' היהודי. הרי 'אתה בחרתנו' פירושו שאתה לבד, שונה, בודד מול כל העולם. האם קל לשאת בעול הזה? האם לא מתוך דחף להשתחרר ממנו ברחו ובורחים היהודים להתבוללות, לאוניברסליות של הקומוניזם, ל ''להיות עם ככל העמים'', ל''אחוות העמים'', ל''מזרח התיכון החדש''...?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם אין *אתה* אין גם *בחרתנו*!!
ל"ת
Ehad Haam-Zioni,
דמוקרטיה לעד,
16/01/05 21:56
| |
 |
משענת יציבה לאדם-על שתי רגלים!
Ehad Haam-Zioni,
ליברל-דמוקרט,
16/01/05 21:25
| ד*ר אפשטיין-קטונתי מתבונתך כי רבה, ואני בעוונותי רק פרופסור במדעים המדויקים ובהנדסה-אך כמדומני שהמטען והמשען הרוחני שלי הוא איתן-מאחר והוא נשען על המטען היהודי הלאומי בן 4000 שנה של כל החיובי בסובלנות וב*הרי אנשים אחים אנחנו...אם תיימין ואשמילה....*, חכמה פנימית והבנת *ותחסרהו מעט מאלוהים*-והמטען הרחב והעמוק של תרבות המערב הנאורה.
השענות על אמונה בלבד בעל היא השלכה על ה*ההשגחה האלוהית* שתפתור את בעייתך-ואם האמונה נעלמת-האדם נשאר לפני שוקת שבורה.
אני מעדיף את דבריו של קנדי:*כאן עלי אדמות-מלאכת האלוהים נעשית בידינו אנו*
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על ה*ההשגחה האלוהית* שתפתור את
ד'ר ר א,
16/01/05 21:52
| אכן יש רמת אמונה ילדותית כזאת, ואף היא לא כל כך רעה בהשוואה לאמונות כזב אתיאיסטיות כמו דת הקומוניזם או דת השלום-מזרח-תיכון חדש: דתות של הפגעניות המודרנית, המקריבות את חיי אדם על מזבחיהם. ויש רמת אמונה מעמיקה יותר, שאין בה כדי לעזור לברוח מן הבעיות אלא דווקא להבין משמעותן ולמצוא כוחות פנימיים להתמודדות עמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
תשובה
רעיה א,
16/01/05 20:51
| את העובדות האלה אני מכירה, ויש לי מה להוסיף אליהן. העניין הזה ברור וידוע, ואילו חשיבות העניין אליו התייחסתי, מובנת, נדמה לי, פחות. הדחקת האמת זה לא ''רק'', בריחה מן המציאות הקשה זה לא משהו בלתי משמעותי. אריך פרום מצא בבריחה מן החופש (שהיא בו בעת בריחה מן האמת) שורש של הפשיזם הגרמני...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ד*ר-אודה אם תעני לענין-ועוד...
Ehad Haam-Zioni,
עם פלורליסטי,
16/01/05 22:10
| ככל שזה נשמע אבסורדי-האורתודוקסים מנהלים מדיניות מעשית שאינה *רק* כוחנית ופסולה-אלא שהיא ממש אנטישמית:
אנטישמיות בהגדרתה היא פעולה נגד חלק מבני העם היהודי -החל משלילת אפשרות לקיום מצוותיו -דרך הוצאת חלקים ממנו בכפיה וחוקים מהעם היהודי -וכלה בשמד פיזי.
אין כיום שמד פיזי-אך הכת האורתודוקסית ביהדות מנהלת מדיניות אנטישמית בשני הפרמטרים האחרים:
-שלילת אפשרות וזכויות מקיום עבודת האלוהים לפי הלכות הכתות הקונסרבטיבית והרפורמית-הרוב מבין הארגונים הדתיים היהודיים בעולם-היא אנטישמיות מהסוג הראשון
-פסילת כשלושה מליון מבני העם היהודי בגלל ש*רחמנא ליצלן* הם ילדים *רק* לאב יהודי-ופסילת קהילות שלמות החשות כיהודיות בגלל *קוצו של יוד של כשרות דתית*-היא אנטישמיות מהסוג השני.
ואגב שורשי הפאשיזם הגרמני היא בתודעה (או המחלה) הלאומנית הקיצונית של *בחרתנו*-והפאשיזם ככלל היא מיקום האומה כדבר היחידי-לעומת אפסות זכויות הפרט והדמוקרטיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
רצוי באמת ללמוד
ל-30,
16/01/05 20:24
| בסיומו של המשא והמתן, הוסכם על הפסקת-אש כללית והעברת כל הנשק שהיה על החוף לידי מפקד כוחות צה''ל במקום. בינתיים, עלה בגין על סיפון האנייה, אשר הפליגה לכיוון תל-אביב. בגין קיווה כי בתל-אביב אפשר יהיה לקיים, באמצעות מנהיגי המפלגות האזרחיות, הידברות עם הממשלה הזמנית ולפרוק את יתרת הנשק בשלום. אלא שלא כך קרה. בן-גוריון הורה ליגאל ידין (קצין המבצעים של צה''ל) לרכז כוחות גדולים על חוף הים בתל- אביב ולהכניע את האנייה בכוח הזרוע. גם תותחים הועברו לאזור ובארבע אחר-הצהרים הורה בן-גוריון להפגיז את 'אלטלנה'. בגין סיפר כי בכל פעם שעלה אל הגשר רב החובל, הומטרה לאותו כיוון אש בלתי פוסקת, שנפסקה רק כשירד מהמקום. אחד הפגזים פגע באנייה, אשר החלה לעלות באש. היה חשש שהאש תתפשט עד למחסנים שהכילו חומר- נפץ, ועל-כן הורה רב-החובל לכל האנשים לנטוש את האנייה. האנשים קפצו אל המים, וחבריהם, שהיו על החוף, יצאו לקראתם עם סירות ''חסקה''. למרות שרב-החובל הניף דגל לבן לאות כניעה, לא פסקה האש האוטומטית שנורתה לעבר הניצולים שהיו בלתי-חמושים. בגין, שהיה על הסיפון, הסכים לרדת רק לאחר שהורד אחרון הפצועים.
16 אנשי אצ''ל נהרגו בעימות עם הצבא; שישה נפלו באזור כפר-ויתקין, ועשרה נפלו בחוף תל-אביב. מכוחות צה''ל נהרגו שלושה; שניים נפלו בכפר ויתקין ואחד בתל-אביב.
לאחר הפצצת ''אלטלנה'', נעצרו בהוראת בן-גוריון למעלה מ 200 מלוחמי האצ''ל. רוב העצורים שוחררו לאחר מספר שבועות, להוציא חמישה מפקדים בכירים (משה חסון, אליהו לנקין, יעקב מרידור, בצלאל עמיצור והלל קוק), אשר הוחזקו במעצר למעלה מחודשיים ימים ושוחררו, בלחץ דעת-הקהל, ב-27 באוגוסט.
בן-גוריון ניצל שורה של טעויות, אי-אמון, ובעיות יוקרה, כדי להיפטר אחת ולתמיד מיריב פוליטי. שנים אחר-כך, לאחר שבן-גוריון פרש מן הממשלה ערב מלחמת ששת הימים, הצטרף מנחם בגין לפגישה בשדה בוקר כדי לשכנע את בן-גוריון לחזור אל ראשות הממשלה. בן-גוריון אמר בעקבות אותה פגישה: ''אילו היכרתי את בגין אז כפי שאני מכירו היום, היו פני ההיסטוריה שונים.''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי כתב את התעמולה הזאת?
היסטוריון,
איזור תעמולה,
17/01/05 07:56
| ממש נופת צופים. שכחת רק לכתוב שכמו שבן גוריון נתן דוגמא אישית ופרק את הפלמח, הוא צפה שכל הצבאות יתפרקו כולל צבא המחתרות.
לפי הידוע לי גם שלושה מחייל צה''ל נהרגו, מכאן שהמורדים השיבו אש.
ורק היום יותר ויותר אנשים מבינים כמה חכם היה בן גוריון. הוא הבין שיש כאלה שצריך להרוג אותם קטנים. ואילו היום מלחמת האחים היא כנראה בלתי נמנעת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
או זה משהו אחר לגמרי.....
לרעיה,
16/01/05 20:14
| עמוס עוז, ידיעות אחרונות, 8.6.89: ''כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים שהגיחה מתוך פינה אפלה של היהדות... מתוך מרתפי התבהמות וסיאוב... על מנת להשליט פולחן דמים צמא ומטורף''.
זאב שטרנהל, ''דבר'', 15.4.88: ''אי אפשר לעצור את הפאשיזם בנימוקים רציונאליים. את זה עוצרים רק בכוח. וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים. בשעת ההכרעה נצטרך להתמודד בכוח עם המתנחלים בעפרה או באלון מורה. רק מי שיהיה מוכן לעלות על עפרה עם טנקים, יוכל לבלום את הסחף הפשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית...''
חיים ברעם, עתון ''ירושלים'', 8.3.96 (לאחר פיצוץ אוטובוס בירושלים ב-7.3.96, אחד מרבים באותה תקופה, בה נרצחו 65 יהודים, מחציתם ילדים): *... ביום ראשון השבוע הגיחו הכהניסטים ממחילותיהם האפלות והרעילו את אויר העיר בנשימתם המצחינה... ליד מקום הפיגוע התגודדו הסוחרים בדם, סרסורי הגזענות והשנאה, שניסו לתרגם כל טיפת דם וכל איבר פגוע לרווח פוליטי בזוי. התבוננתי בפרצופים המעוותים של האספסוף...* (תמיד ידענו שרצח יהודים נוגע רק לליבו של ה''אספסוף''. אינטליגנטים אינם מתרגשים מרצח יהודים, זה מיושן...).
חיים חפר, ידיעות אחרונות, 28.2.86: ''לא יהיה לך מנחם ומנוחם ואש תצא מזרעית שעל גבול לבנון ותיגע באש הבאה מירוחם ומכל טירות גוש אמונים יעלה העשן, והאבק מכל עסקי החווילות עלה תעלינה בהר שומרון כל עיירות ה''לחם'' הרעבות והמובטלות וכאשר החשכה תרד עליכם בצהריים, וסכין המסכנים תבוא בלילות כבר לא תהיינה יותר שאלות.
''... כך ערי המובסים/ הרוח תפער דלתות חורקות ותנקש בחלונות ובתריסים חרולים יתגלגלו בכיכר ועשב בר יכסה את הגבעות/ ברכות השחיה יתייבשו ובמתנסי''ם שברי כיסאות/ ושלטי חנויות התלויים על בלימה, יספרו מה שהיה ולא יהיה עוד/ הארץ אכלה את יושביה, ולא נותר להם דבר, מלבד – דמעות..''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
האם זו רק הדחקת האמת?
לרעיה,
16/01/05 20:12
| הקיבוץ, 17.8.1995: ''אלה לא האחים שלי, הם לא... ואם יום אחד תהיה מלחמה, והיא תהיה – מלחמת אחים תהיה המלחמה.... אבל אם תהיה מלחמה, והיא תהיה, אני ארוץ לשם, אל מעבר לקוים ששנים ארוכות לא חציתי, ואדוש את בשרם במכות נאמנות להניס אותם, והארץ תשוב ותשקוט. אצא אל הקרב, להילחם על ביתי, כדי להילחם פעם אחת, באמת, במלחמה צודקת.... יירד הרבה דם.....''
ב. מיכאל – 1993ידיעות אחרונות: ''מאד מפתה להציע לממשלת ישראל פשוט לחמוק מן הגדה באישון לילה, מבלי לומר דבר לכל הקצוברים, הדומבים ונגזריהם. ואז, כשישכימו אלה לבקר חדש, יגלו כי מעתה אין הם אלא עוד בעיה אחת של הפלשתינים, כמו החמאס והג'יהאד האיסלאמי, והפלשתינים, כמו שנהוג לומר בקריצה אכזרית, כבר יידעו איך לטפל בהם.... ''ממשלת ישראל על כן מוזמנת בזאת להקים עבורם אי-שם, בנגב, הרחק מכל מקום נושב, כמה וכמה התנחלויות דמה, וסביבן סימטאות ואבנים, צלליות ערבים מקרטון ודוכני שוק גדושים, דודי שמש וכמה טנדרי פז'ו רעועים. ושם ב''כפרי לוינגר'' המלאכותיים הללו, יוכלו השבים להמשיך בסיוריהם ובשירתם, ביריותיהם ובמחסומיהם, בניקוב דודי שמש, פיצוח פנסי פז'ו והפיכת דוכני ירקות, מבלי להפריע את מנוחת השכנים. ''ואולי, אולי כתום עוד מחצית יובל, יצמח מהם דור חדש ובריא, דור אשר ראוי יהיה לבוא שוב בקהל מדינת ישראל''.
דן תדמור, עתון ירושלים, 28.5.93: ''מתנחל עטוי עוזי ודובון כחול, רסיסי רוק ושיירי מזון משובצים בזקנו הפראי. ולצדו, בטראנספורטר המשפחתי, אשתו המתנחלת בעיצומה של אביונה לאומית. תינוקות נושרים ללא הרף מבין חלציה... אם אתה מטומטם, אתה ימני, ואתה ימני אם אתה מטומטם. אם אתה פשטני, מתלהם, נבער ואכזרי – אתה ימני...''
מיכאל הר-סגור מעריב: ''נכון, החשיבה אינה מלאכה לכל. עובדה עצובה זאת מסבירה את קיומן של המפלגות הימניות והדתיות בעולם כולו. מאחר שהחשיבה קשה וכרוכה בסיכונים, התפתח בישראל סוג יצורים המצטיינים במיעוט החשיבה, והמעט הזה הוא דלוח, קלוקל ורע. קוראים לייצור כזה ''חושב מעט ורע'' (חמו''ר)....''
אברום בורג, ידיעות אחרונות בימי ממשלת שמיר: ''... פסיכולוג של המדינה היה אומר מן הסתם, כי הקוזקים של קצובר ונשות ספרטה של דניאלה וייס הם רק המבע החיצוני לאישיותם האמיתית של שמיר וארנס. ''כששמיר רוצה להרוג את השלום יבצע בעבורו גוש אמונים את פסק הדין. ההתנחלויות שלהם ניצבות בינינו לבין השלום. ההתנחלויות הן קוץ בבשר האיזור.....''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
נו אאמת ?
לובנגולו,
16/01/05 20:08
| לא כדאי לבדוק קצת היסטוריה לפני שמקשקשים? המעפילים ירדו מאלטלנה יום קודם בעזקת חברי מעגן מיכאל, חיילי צה''ל יוצאי אצ''ל ערקו כדי ללחום בחיילי צהל, תפסיקו לקשקש אלטלנה בלי פרופוגנדה אחת משעותיו היפות של עם ישראל .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
היו מי שהקדימו אותי -
גם זה לרעיה,
16/01/05 19:59
| על שכאלה אמר הסופר ארתור קסטלר, שטעה לחשוב שהערב-רב יהודי: ''תמיד עורר בי גיחוך הטיעון היהודי השכיח בדבר מוסריותם כביכול של ''ישראל ערבים זה לזה''. הלוא כמה מתלייניו הגרועים של סטאלין היו יהודים, הם היו האכזריים מבין ה''קאפוס'' בטרזיינשטאדט, ולתופעת המוסר והמלשין היהודי אין אח ורע בקרב העמים''. ונמצא לו תנא דמסייע בעדותו של סטאלין עצמו ''סמוך על הרבינוביצ'ים. לא תמצא חלאת-אדם גרועה מהם מפה עד ולדיווסטוק. תראה את רשימת מפקדי הגולאגים, תראה, תראה.... כל שני זה סגל, כהן, רבינוביץ', זיסקינד....'' גם המשורר האידי, יצחק כצנלסון, הי''ד, מיטיב לתארם: ''...הפחותים שבפחותים, מזוהמים מתוכם, מזוהמי הנפש.... רקב החלודה הם העולה במי בצה. אם אתה נתקל בם, אתה בא לידי הקאה... הם המה החומר הרצוי ביותר לגרמנים, במין ''אנושי'' זה שמחו הם כמוצאים שלל רב....'' יצחק כצנלסון, שגילה לפני השמדתו למה מסוגלים יהודים, שנא אותם שנאה עזה ביותר. האם גם לו היה אסור?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
וכך זה נראה אז.....
לד''ר אפשטיין,
16/01/05 19:50
| ''ואני, בתוך כל ההמון הגדול, למטה על שפת הים, עמדתי, ויחד עמהם במו עיני ראיתי.... ראיתי בחורי ישראל קופצים ממכוניות גדולות וכובעי פלדה על ראשיהם, ומקלעים דרוכים בידיהם, והם חמושים מכף רגל ועד ראש, והם שנים שנים, שלושה, עשרות, מאות רבות – רצים לירות ביהודים.... ובין הבתים עברתי ועל הגגות והגזוזטראות פלוגות ישראל, ולמטה בים, על תורן האניה ועל סיפונה יהודים עומדים ומניפים דגל לבן וזועקים: אל תירו! שברי גדול כים, והאסון מחריד. כולנו נוצחנו עתה, כולנו הפסדנו, ולא ניטהר אלא במעיינות אהבת ישראל''. כך תיאר עזריאל קרליבך בעתון ''ידיעות מעריב'' (היום מעריב), ''אלטלנה'', שלמה נקדימון) את הטבח באלטלנה והטבעת הנשק שהיה חיוני לישוב כאויר לנשימה. אך לבן גוריון היתה חשובה יותר ה''הגמוניה הצודקת של - הציונות העובדת -''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
ועוד
לד''ר אפשטיין,
16/01/05 19:47
| יגאל אלון הכיר גם הוא בחשיבות הציות ל''דמוקרטיה'', בתנאי.... שהוא מגדיר אותה - ''אני חושב שהצבא צריך להיות נאמן לממשלה הקואליציונית. היתה לי ... שיחה עם מזכיר אחת הצירויות שלנו שנשלח לחוץ לארץ. כטוב לבו ביין הסביר לי (את) השקפתו על עבודתו כדיפלומט. היום הוא משרת את בן גוריון, מחר אולי ישרת את גרינבוים. אמרתי לו: ואם בגין יהיה ראש ממשלה? הוא נרתע ואמר: אם יתפוס את השלטון – לא (אשרת אותו). אם ייבחר – (אנהג) אחרת. אין עלי לומר פה מה עניתי לו, שאם בגין יהיה ראש ממשלה - לא איכנע לו כל עוד אני חי'' (יגאל אלון, בפגישת בן גוריון עם מפקדי הפלמ''ח, לדיון בפירוק הפלמ''ח - (בן גוריון, מדינת ישראל המתחדשת):
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
ועוד, לד''ר רעיה אפשטיין
אין קשר להדחקת,
האמת,
16/01/05 19:40
| אהוד שפרינצק (מאמר ביקורת: ''אלטלנה, הרהורים מקץ שלושים שנה''): ''.... שאם הנהגת האצ''ל לא שללה את לגיטימיות ההנהגה היישובית ולא תכננה שום מרד. הרי זו, ההנהגה היישובית, שללה מאז ומתמיד ובצורה נחרצת את לגיטימיות הקיום של האצ''ל. בעיני המרכיב הדומיננטי של ההנהגה היישובית – אנשי תנועת העבודה – לא היתה לאצ''ל אף פעם זכות קיום. המושגים 'פרישה' ו'פורשים' קיפלו בתוכם תמיד, גם לפני הכרזת המדינה, עמדה נחרצת של דה-לגיטימציה....... מאז סוף שנות השלושים היה הארגון הצבאי הלאומי, שיצא נגד ה'הבלגה', תופעה חורגת וחסרת זכות קיום. הוא היה בנה האופרטיבי של תנועה פשיסטית בלתי-לגיטימית, המאיימת, דרך קבע, על ההגמוניה הצודקת של 'הציונות העובדת'. רק על הרקע הזה אפשר להבין, למשל, את הקלות היחסית שבה נתקבל 'הסזון הגדול''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וזבוטינסקי *יא ברכן-כן לשבור*?
Ehad Haam-Zioni,
דמוקרטיה לעד,
16/01/05 21:31
| אני הכרתי את אודי שפרינצק והוריו עו ב1973-ודעותיהם אז היו שצריך לחלק את ירושלים עם השגת השלום.
אם אתה מוכן לקבל את משנתו של אודי שפרינצק, אני מקבל את דבריך אפילו ללא ההקשר ההיסטורי וההקצנה של שני הצדדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
האנטישמיות של הזמן המודרני....
Ehad Haam-Zioni,
עם פלורליסטי,
16/01/05 18:51
| אנטישמיות בהגדרתה היא פעולה נגד חלק מבני העם היהודי -החל משלילת אפשרות לקיום מצוותיו -דרך הוצאת חלקים ממנו בכפיה וחוקים מהעם היהודי -וכלה בשמד פיזי.
אין כיום שמד פיזי-אך הכת האורתודוקסית ביהדות מנהלת מדיניות אנטישמית בשני הפרמטרים האחרים:
-שלילת אפשרות וזכויות מקיום עבודת האלוהים לפי הלכות הכתות הקונסרבטיבית והרפורמית-הרוב מבין הארגונים הדתיים היהודיים בעולם-היא אנטישמיות מהסוג הראשון
-פסילת כשלושה מליון מבני העם היהודי בגלל ש*רחמנא ליצלן* הם ילדים *רק* לאב יהודי-ופסילת קהילות שלמות החשות כיהודיות בגלל *קוצו של יוד של כשרות דתית*-היא אנטישמיות מהסוג השני.
על ביטול אנטישמיות זאת-וכפיה דתית בכלל-צריך להתנהל משאל העם הראשון!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
השכלתו הרחבה של אחד-העם-הארץ
איגרת תימן,
16/01/05 18:50
| תולדות חיים
רמב''ם - רבי משה בן מימון - היה מגדולי הפוסקים בכל הדורות, מחשובי הפילוסופים בימי הביניים, איש מדע, חוקר ומנהיג. רמב''ם נולד בשנת 1138 בעיר קורדובה שבספרד, שבה שימש אביו, מימון, כדיין. עד שנת 1148 חי רמב''ם עם משפחתו בקורדובה. באותה שנה, בהיותו בן 10, פלשו המוסלמים הקנאים – המואחידון – מצפון אפריקה לספרד הדרומית, והחלו לרדוף את היהודים. יהודים רבים ברחו מדרום ספרד צפונה, לאזורים שהיו בשליטת הנוצרים. משפחת מימון לעומת זאת ברחה דרומה, ונדדה במשך 10 שנים בדרום ספרד ובצפון אפריקה, עד שהתיישבה בשנת 1158 בעיר פס שבמרוקו. 10 שנים אחר-כך עבר רמב''ם לקהיר העתיקה (פוסטאט), ושם חי עד יום מותו בשנת 1204. בפוסטאט התפרנס תחילה ממסחר באבנים טובות שניהל אחיו, דוד. לאחר מות אחיו החל רמב''ם לעבוד כרופא, ואף התמנה לרופאו הפרטי של הסולטאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדקתי-והרי האינפורמציה הנכונה!
Ehad Haam-Zioni,
דמוקרטיה לעד,
16/01/05 21:12
| מאינציקלופדיה בריטניקה: הרמבם נולד בקורדובה 1135 בתקופה ארוכה שבה היה חופש דת מלא לכל האזרחים-והיהודים היו מעורים בשלטון ובחברה.
ב1148 המרד של כת פאנטית באיסלם כבש את קורדובה-וכפה המרה לאיסלם או מעשית חיי *אנוסים*-וכך חיה משפחת הרמבם עד 1159-כשעברה לפאז, שגם היא הייתה בשלטון האלמוהדין עד 1165 ואז ברחו דרך ארץ ישראל למצרים. בינתים התגלה הרמבם במבריקותו-ופרסם את מחקרו הראשון בגיל 16- ואת עבודתו על פירוש המשנה התחיל בגיל 23 בספרד-וגמר אחרי 11 שנה.
אחיו הצעיר היה סוחר אבנים טובות-וטבע בים עם כל רכושו-והרמבם שלא לפנות למקצוע הרבנות המגביל-עסק ברפואה ומדעים אותם למד-והפך לרופא החצר של הסולטן הידוע סלח א דין ושל בנו.
ואגב: אגרת תימן היא אחד מחיבוריו הקטנים-והגדולים שבהם ידועים, כולל החיבור שעשה בין עקרונות הדת היהודית למדע ולפילוסופיה כללית-דבר שהיום חרדים לא רוצים לשמוע עליו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז הרמבם לא היה מגיל 10 בספרד?
Ehad Haam-Zioni,
דמוקרטיה לעד,
16/01/05 19:06
| וכמובן לא הייתה תקופת זוהר שבה היהודים השתתפו ברמות בכירות בשלטון המוסלמי!!!!!
מעניין איך ההיסטוריה מזוית האגרת התימנית שונה מזאת שלמדתי בבית הספר(יחד עם ילדים יוצאי תימן, מרוקו, תוניסיה ופולנים עולים)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
יאללה חנה, לעבודה-לשרוף הבית
אלעזר בן יאיר,
16/01/05 17:39
| ...רק אות עברה הוא, גמול חטאותינו הרבות, אשר חטאנו במשובה ובזדון לאחינו בני-עמנו. ואמנם על הדברים האלה לנו לתת דין וחשבון לא לפני הרומאים אויבי-נפשנו, כי-אם לפני האלוהים, ונוח יהיה לנו משפטו ממשפט השונאים. על-כן תמותנה-נא נשינו בטרם נטמאו, ימותו-נא בנינו בטרם טעמו טעם עבדות. ואחרי-כן נגמול איש לרעהו חסד-גיבורים, ומה טוב ומה יפה יהיה בנשאנו את חירותנו אלי-קבר, ולפני מותנו נשחית באש את הרכוש ואת המבצר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
פרנואידית-ההצדקה היחידה לישראל
Ehad Haam-Zioni,
דמוקרטיה לעד,
16/01/05 17:23
| לגברת אייזנמן שטרחה לפרוץ לדלת פתוחה של תאור מקרים של רדיפת היהודים בתקופות שונות בגלות (ומשום מה לא מזכירה את הרמבם ותקופת הזוהר בספרד)
הסיבה היחידה-ה י ח י ד ה-המצדיקה את תקומת הציונות והקמת מדינה לעם היהודי בארצו ההיסטורית-היא חוסר היכולת שלו להתקיים אוטונומית ולנהוג לפי מנהגיו, וחלקם לפי מצוות דתם, בקרב מדינות רוב אחרות בעולם.
אין כל הצדקה-אני חוזר: אין כל הצדקה להקמת מדינת ישראל מסיבה של *הבטחת האלוהים לאברהם-או משה-או עזרא הסופר, או כל פעמי משיח בימינו* .
הדת היהודית-כמו כל דת-והכיתות השונות בתוך הדת היהודית- היא נושא וולונטרי של המאמינים-ולא רק שאסור לכפות אותה על כלל עם ישראל (ולגרש מקרבו 3 מליון מבני העם היהודי מאחר ו*אינם כשרים לפי ההלכה*)-אלא שבודאי אסור לכפות *ציווי דתי* זה על *עם ילידים* שגר כאן (ובעורקיו זורם דם יהודי של אותם שלא הוגלו לאחר מרד בר כוכבא-ולו יש זכות הגדרה טבעית.
ועל ההפרדה וקיום שתי מדינות בשלום זאת לצד זאת ויקיימו בארץ ששניהם רואים הסטורית וטבעית כשלהם את זכות ההגדרה העצמית נסוב מהלך ההתנתקות והויכוח הלאומי הלגיטימי
*צו אלוהים* אינו לגיטימי כטיעון דמוקרטי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
זה רק קטע קטן
עוד קצת פראנויה,
16/01/05 16:56
| אין לנו עלילה כוזבת כעלילת-הדם. כשהיהודי רוצה לסמן איזה דבר כשקר מוחלט ואין בו אפילו קורטוב של אמת - הוא אומר ''ממש עלילת דם''. עלילה נוראה זו מוצאה מימי הבינים. בראשונה היו הרומאים עובדי-האלילים מאשימים את הנוצרים - במאות הראשונות לצמיחת דתם - שצריכים הם לדם אדם: ואח''כ כשנהפכו הנרדפים לרודפים, התחילו הנוצרים מעלילים על היהודים עלילות שונות, ובתוכן גם עלילת-דם זו.
מאירופה המערבית ששלטה בה עלילה נוראה זו כל ימי הבינים (החל מהמאה השתים עשרה) הובאה בסוף המאה השש עשרה גם לפולניה ע''י הישועיים, שבאו לפולניה כנושאי דגל המדע וההשכלה. הם השרישו בעם הפולני רוח קנאות ואי-סבלנות לכל אמונה ודת אי-קתולית, וביחוד זרעו שנאה נגד היהודים והיהדות. ועל ידי החנוך שהיה בידם הקימו בפולניה דורות רבים מושפעים מתורתם. הישועיים הפיצו כל מיני תואנות ועלילות נגד היהודים, וביחוד עלילת-הדם שהתגברה מדור לדור עד שבמשך שנות ת''ס-תק''כ (1760-1700) היו כעשרים משפטים של עלילות דם.
מפולניה חדרה עלילה זו גם לרוסיה, כשרוב אדמת פולניה בא תחת ממשלת רוסיה (בשנת 1772, בימי המלכה קתרינה השניה). באותם הימים רוב בנינם ורוב מנינם של יהודי אירופה חיו בצל מלכות רוסיה. אינני בא למנות פה את כל עלילות-הדם שהעלילו על היהודים ברוסיה, אזכיר את היותר אפייניות וחשובות בתוצאותיהן, והן: הורודנא, וויליזש, סאראטוב, קוטאאיס, ווילנא (בלונדס) וקיוב (בייליס).
גם אחרי כבוש פולניה על ידי רוסיה פרצו בימי חג הפסח בשנות 1815 ו-1816 במקומות אחדים בפולניה עלילות-דם. הרבה יהודים הובאו במאסר, חקירתם היתה נמשכת זמן רב, כי השלטונות קוו שהנאשמים יתוודו מתוך ענויים קשים על חטא שלא חטאו. אבל, ברוך משנה העתים! הפעם לא עלה בידי הפולנים להביא לידי גמר את המשפטים האינקויזיציונים כדרכם במאות שעברו. וזאת היתה הסיבה: סמוך לחג הפסח בשנת 1816 מצאו בסביבת הורודנא ילדה נוצרית בת ארבע הרוגה. ההמון הוציא קול שהיהודים הרגו את הילדה לשם מציצת דמה ''לצרכי פסח''. המשטרה התחילה מחפשת את ה''רוצח'' בין היהודים. יהודי מומר אחד העיד עדות שקר שהיהודים צריכים לדם-נוצרים לזריקה על מזוזות ביתם ערב פסח, לזכר יציאת מצרים. נוסף לחקירתה הגלויה של המשטרה נעשתה עוד חקירה חשאית. תוצאות החקירות והדרישות נשלחו לשלטונות בעיר הבירה, סט. פטרבורג. שם החליטו שאין שום יסוד להאשים את היהודים, והקיסר אלכסנדר הראשון גזר בחדש פברואר לשנת 1817 שהמשטרה המקומית תחדל מדרכה להאשים את היהודים בעלילת-הדם, אלא תתחיל בחקירה חדשה ותמצא את האשמים. המיניסטר לעניני אמונה הנסיך גולצין איש נאור ורודף-צדק, אשר לא האמין באשמות אלה שהטילו על היהודים, החליט לעקור מן השורש את עלילת-הדם, הירושה הנבזה שהפולנים באו להנחילה לרוסיה. על פי השתדלותו של הנסיך גוליצין נתן הקיסר אלכסנדר הראשון בשלישי לחדש מרץ לשנת 1817 צו (''אוקאז'') זה: ''יען כי במחוזות אחדים שהיו מקודם תחת ממשלת פולניה נהוגות עד היום מלשינויות נגד היהודים ומוציאים דבה על היהודים שהם רוצחים ילדי נוצרים באשר הם צריכים לדמם, הואיל הוד מלכותו הרוממה - כשהוא סומך על העובדה שעלילות כאלה הוכחשו פעמים רבות בזמנים שחלפו הן על ידי חקירות בלי משוא פנים והן על פי פקודות של מלכים - ליתן צו רומם לכל נציבי הפלכים למלא את רצון המלך שלא להאשים בימים יבואו את היהודים ברציחת ילדי נוצרים בלי שום יסוד ורק על פי דעה מוקדמת''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
די. מכירים את ההיסטוריה
פרחיה,
16/01/05 17:46
| די. מספיק עם הדוגמאות, לא לחינם שנאו תלמידי ישראל את שעורי ההיסטוריה היהודית, מסכת ארוכה כאורך הגלות של התנכלויות, פוגרומים, עלילות דם, גירושים, והשמדה ששיאה בשואה. האם את סבורה שאיננו מכירים את החומר. אך אנו יודעים שהקמת מדינת ישראל נועדה לשנות באחת את גורל העם היהודי. והיום, תודה לאל ולבן גוריון, אין עוד יהודים נרדפים בגולה, והשער פתוח לכל מי שחפץ להיות אזרח גאה במדינת היהודים. אם את טרם הפנמת זאת, ואת מאמינה שאת וחבריך עדיין בגולה הדוויה, ואת רואה בהחלטות הפרלמנט שלנו המשך לגזרות תח תט, הבעייה אצלך. חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סיום תגובה
ד'ר אפשטיין,
16/01/05 18:48
| חנה שרוצה להשיב על שנאה בשנאה (וזה דבר לא טוב ולא בריא כמו שלא טובה ולא בריאה אף תופעה הפוכה אותה היא מבקרת) מתבלבלת וטועה כיוון שאינה מבינה את הדבר העיקרי. שנאתכם למתנחלים שורשה אינה באנטישמיות-עצמית (מונח נפוץ אך אינו רלוונטי למצבנו) אלא בנטייה (ששורשה פסיכולוגי-תת-הכרתי) לדחוק את האמת, לברוח ממנה דרך האשמת המתנחלים באנטישמיות של ''העולם הנאור'' שלפי תיאוריה שלכם אינו יכול להיות אנטישמי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רעיה, הפעם את טועה! אינני רואה
אז מה? כן להגיש,
את הלחי השני,
16/01/05 19:33
| בשנאת השמאל אוטו-אנטישמיות, אלא, שנאת הזר, כלומר - אנטישמיות! אין לזה קשר להדחקת האמת. בן-גוריון, יגאל אלון, יצחק רבין, יוסי ביילין ודומיהם, אינם שונאים משום הדחקת האמת! הם שונאים כי הם שונאים! רוזה כהן, אמו של יצחק רבין, שהיכתה ברחובות תל-אביב את חניכי בית''ר, ילדים בני 12-14, לא עשתה זאת משום הדחקת האמת, אלא משום שנאתה לכל מי שלא היה מ''שלנו''. כשחיים ויצמן קבע שעלובי החיים היהודים באירופה, הם ''אבק על גלגלי ההסטוריה'', ושעליהם ''לעמוד לגורלם'', כי ''לא נהפוך את תל אביב שלנו לגיטו...'', זו לא היתה הדחקת האמת, זו היתה שנאה ליהודי השטעטל. הם מנוכרים ליהדות ומבקשים להשליט את התנכרותם על העם. קראי כאן את אחד-העם-הארץ, שטוען טענה אידיוטית וחושב שאם יחזור עליה - ''..אני חוזר..'' אז היא תהפוך לאמת, למרות שהיא תמצית השקר. הם ה''צודקים'' ועל כן ''יודעים יותר טוב ממני, יותר טוב ממך, מה טוב בשבילי, מה טוב בשבילך...''. הם מוכנים להכיר בשנאת הגוי, כאשר השיר האידיוטי של ישראל אינו זוכה באירוויזיון, או כשהשופט מוציא יותר מדי כרטיסים אדומים נגד מכבי תל-אביב. אבל תמיד אפשר להגיד, שזה בגלל ה''כיבוש''. הם פשוט רשעים! מי שעומדים מנגד, כשלמעלה מחמשת אלפים פצצות מרגמה נוחתות על יהודים, גברים, נשים, ילדים ותינוקות, ואפילו שמחים, אינם מדחיקים את האמת, הם משקרים ביודעין, כי הם דורשי רעת הקרבנות האלה! ואת, כנראה, אינך מכירה את פרחיה! בדברי השטנה שלה, אפשר למלא כמה וכמה ספרים ועוד יישאר עודף!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין עוד יהודים נרדפים בגולה
ד'ר רעיה אפשטיי,
16/01/05 18:46
| את צודקת, שם - כמעט אין.כמעט - כיוון שבשל תהליך התאבדות מדינת ישראל שהחל מאוסלו ומתקדם עתה במהירות איומה - חוזרת והולכת אנטישמיות באירופה, וצרפת היא רק דוגמה אחת. תגידי , בוודאי, שאין זו אנטישמיות אלא התנגדות ל''כיבוש'' . אז תגידי, תמשיכי לברוח מן האמת שמפוצצת את הקונצפציה הילדותית והארכאית שלך, לפיה ציונות והקמת מדינת ישראל גרמו להיעלמות האנטישמיות בעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רעיה-אוסלו הביא לאנטישמיות????
Ehad Haam-Zioni,
דמוקרטיה לעד,
16/01/05 20:50
| נדמה לי שהגדרה כזאת היא תופעה המאפיינת את *הדחקת האמת ובריחה ממנה על ידי האשמת מישהו אחר*-כפי שהגדרת יפה כל כך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
YES,OSLO BROUGHT THE
Ipcha Mistabra,
16/01/05 23:18
| ANTICIMITICS OSLO is the begining of Israels acknowledge and recognition of the Palestinians ''rights'' IN FACTon the expence of the Jewish History,Herritage,interests So, every common non Jew explain it so: The JEW stole a land from the Original owners,and now he addmits and return it back
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
גן עדן ליהודים בארצות האיסלאם
פרנואידית,
16/01/05 16:42
| מומרים בספרד הנוצרית במאה ה- 15
במשך מאה שנים - בין גזירות קנ''א (1391) לבין גירוש ספרד (1492) - פעלה בספרד הנוצרית חבורה של ''מומרים קנאים''. הייתה זו חבורה קטנה מאוד, אך השפעתה הייתה רבה: אותם מומרים קנאים לקחו חלק פעיל ברדיפת היהודים ובניסיון להעביר את היהודים על דתם תחת איומים.
ההיסטוריון פרופ' בן-ששון מתאר את התופעה ומציין, כי ''גדול-המומרים והקנאים'' לאחר משבר 1391 היה הרב דון שלמה הלוי, שלאחר התנצרותו נקרא בשם פאבלו די סנטה מריה. הוא למד תיאולוגיה, התמנה לבישוף בעיר בורגוס, והיה לשונא וליריב קשה של יהודי ספרד באותה תקופה.
על-פי חיים הלל בן-ששון, עיונים בתולדות ישראל בימי הביניים ובעת החדשה, הוצאת עם עובד, תשמ''ד-1984, עמ' 194.
עדוּת מספרד: עדותו של יצחק אורוביו די-קאסטרו באיגרת אחת כתב: ''...בספרד העמדתי פני נוצרי, כי חביבים הם החיים, אך מעולם לא עשיתי זאת היטב, וכך נתגלה שלא הייתי אלא יהודי... שם, מול פני הסכנה [של אובדן] החופש, הכבוד והרכוש ואף החיים, הייתי לאמיתו של דבר יהודי - ונוצרי [רק] למראית עין...''
ובאיגרת אחרת: ''הסתרנו את אמונתנו, ואף-על-פי שאין מחילה (=שאין סליחה) לעוונו של מי שמסתיר את האמת או מתכחש לה, לא ידענו כולנו שחובתנו להודות בה...''
© יוסף קפלן, מנצרות ליהדות - חייו ופועלו של האנוס יצחק אורוביו די-קאסטרו, הוצאת מאגנס והאוניברסיטה העברית, תשמ''ג-1983, עמ' 289.
התאסלמות בתימן: המרות דת עקב מצוקת רעב
אחת מחמש מצוות האסלאם היא מצוות הצדקה. אך במצווה זו חייבים המוסלמים רק כלפי מוסלמים אחרים - ולא כלפי יהודים או נוצרים. בזמנים של רעב ניצלו שליטים מוסלמים את העובדה הזאת כדי לאלץ יהודים להמיר את דתם ולהתאסלם: בתקופות של בצורת ורעב היו השליטים מחלקים תבואה ומצרכי מזון למוסלמים בלבד, ואותם יהודים שנזקקו למזון מהשלטונות כדי שלא למות ברעב - נאלצו להתאסלם.
על הרעב בתימן במאה ה- 18 (בשנת 1724) מסופר באחד המסמכים מאותה תקופה: ''בעוונותינו הרבים חזק הרעב בחודש תמוז. ויצאו מהכלל (=יצאו מכלל היהודים, התאסלמו) במדינה זו (=בעיר זו, בצַנְעָא) בכל יום ארבעה או חמישה, ולפעמים עשרה או יותר - נשים ואנשים וטף. והמלך מזמין להם [מזון]... ומנו אותם (=את המתאסלמים) שבע מאות וחמישים איש... מלבד מה שבכפרים...'' *
* יוסף טובי, התאסלמות בקרב יהודי תימן תחת השלטון הזיידי, פְּעָמִים (42) תש''ן-1990, עמ' 114.
אנוסים
כלפי חוץ התנהגו האנוסים כמו נוצרים או מוסלמים. היו אנוסים שהמשיכו לשמור בסתר את מצוות היהדות - כמו רבים מן האנוסים בספרד ובפורטוגל - והיו אנוסים שלא המשיכו לקיים את היהדות, גם לא בסתר, אבל חיכו לרגע שבו יוכלו לחזור ולחיות כיהודים. כאלה היו האנוסים בצרפת ובגרמניה בתקופתו של רש''י בעקבות מסע הצלב הראשון - במאה ה-11, וכאלה היו גם האנוסים בתימן במאה ה-12.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
with her looks and speech
Marvin,
16/01/05 16:40
| |
 |
18.
דמיון פרוע
פרנואידית,
16/01/05 16:40
| המרות דת כפויות
הידיעות הראשונות על המרות דת כפויות מתחילות במאה ה- 4 לספירה, כאשר הקיסרות הרומית (בשלטון ביזנטיון) קיבלה את הדת הנוצרית, והחל שיתוף פעולה בין הקיסר השליט ובין הכנסייה הנוצרית. תחת איום של גירוש או מוות נאלצו יהודים לוותר על דתם ולהמיר את הדת היהודית בדת הנוצרית. תופעה זו של המרות דת בכפייה תחת איומי השלטון הייתה גם בארצות מוסלמיות: בצפון אפריקה ובספרד במאה ה- 12 נאלצו יהודים וגם נוצרים להתאסלם. יהודים שלא הסכימו להתאסלם נאלצו לברוח - כפי שעשתה משפחתו של רמב''ם. בין היהודים שנאלצו להתנצר או להתאסלם בניגוד לרצונם היו שהפכו לאנוסים - והיו שהעדיפו למות על קידוש השם (=קידוש שם האלוהים), ובלבד שלא יצטרכו להתכחש בפומבי ליהדותם ולאמונתם. בזמן השלטון הנאצי, בתקופת השואה, היו נוצרים שרצו להציל ילדים יהודים. למטרה זאת הם הטבילו את הילדים לנצרות - ובכך הצילו אותם ממוות.
עדוּת ממרוקו: עדותו של יוסף אבן עקנין ''...וכל כמה שנראה כאילו אנו שומעים למצוותיהם, מקבלים את דתם ונוטשים את דתנו, הם מכבידים את עולנו ומקשים את ייסורינו... צא וראה את סבלות המשומדים (=המומרים) בארצנו (=במרוקו) שעזבו כליל את דתם והחליפו את לבושם מחמת הרדיפות האלו. אבל בהמירם את דתם לא הועילו מאומה... אפילו כשהמירו אבותיהם או אבות-אבותיהם את דתם לפני מאה שנה לא צמחה להם ברכה מזה... עד שבאה גזירה חדשה מרה מן הראשונה וביטלה את זכותנו לרשת [רכוש] ולגדל את ילדינו, ונתנה אותם (=את רכושנו וילדינו) בידי המוסלמים... בזאת ביקשו לכלות את נכסינו ולבוללנו (=לגרום לנו להתבולל) בקהל המוסלמים...''
© בת יאור, הד'ימים - בני חסות, יהודים ונוצרים בצל האסלאם, תרגם אהרן אמיר, עריכה מדעית משה שרון, הוצאת כנה, תשמ''ח-1986, עמ' 286-287.
דיין יהודי מתאסלם: דמשק - המאה ה- 14 (שנת 1302) ''בהא אל-דין עבד אל-סיד... בן יחיא הישראלי (=היהודי) הרופא. היה דיין היהודים ואהב את המוסלמים והיה נוהג לבקר בחוגי הלימוד של התורה שבעל-פה המוסלמית... אחר-כך נחה (=הוביל) אותו האלוהים בדרך הישרה, והוא התאסלם, למד את הקוראן והתאבק בעפר רגליהם של חכמי הדת המוסלמים. הוא היה מומחה במלאכת הרפואה ורפואת העיניים... הוא ובניו באו אל בית הדין והתאסלמו כולם, ונחלק להם כבוד רב, כי התאסלמו מרצונם ומתוך הכרה. באותו לילה ערך בביתו קריאת קוראן חגיגית ומשתה גדול בהשתתפותם של השופטים וחכמי הדת [המוסלמים]. באמצעותו התאסלמה קבוצה מקרוביו היהודים, ו'ביום הקורבן' יצאו וקראו יחד עם המוסלמים 'אללה אכבר' (=אללה הוא הגדול מכולם)...''
© בן-ציון דינור (עורך), ישראל בגולה, הוצאת דביר ומוסד ביאליק, תשכ''ה-1965, כרך שני ספר ראשון עמ' 384.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
סתם דמיון חולני
פרנואידית,
16/01/05 16:34
| חסיה מרגולין נולדה בבלרוס, בעיירה קטנה בשם טורץ,קרוב לעיר מיר בפלך מינסק, אמה באשה-פרידל הייתה המיילדת של העיירה ושל כל אזור מיר.
בטורץ הכירה את משה-שמואל קלמנוביץ ונישאה לו, משם עברו ליקטרינוסלב, עיר מחוז גדולה על גדת הדנייפר. בבית החולים היהודי שבעיר הייתה חניכה-מתלמדת ולמדה לעסוק במיילדות.
משם התארגנו ליציאה לארץ ישראל, היציאה בפועל הייתה מוקדם מהמתוכנן, וזאת בשל פוגרום שערכו הקוזאקים ביהודי יקטרינוסלב בערב יום הכיפורים בשנת 1903 (תרס''ג). הם נאלצו לחכות עד פסח עד אשר היו להם את המסמכים הנדרשים ליציאה לדרך ובינתיים קיבלה חסיה את ההסמכה כמיילדת מטעם בית החולים היהודי.
המשפחה ידעה כי בארץ מחכים להם חיים קשים ועבודה קשה אבל האמינו כי בארץ ישראל יהיו חופשיים.
בדצמבר 1902 (כסלו תרס''ב) יצאו לדרכם עם שבעה ילדים והתגלגלו בדרכים במשך שני ימים ושני לילות נסעו בעגלה רתומה לשני סוסים עד אשר הגיעו לעיר חרסון ומשם לאחר לילה הפליגו במשך יומיים בספינת קיטור לאודסה.
כאשר הגיעו לאודסה לא מצאו אנייה המפליגה לארץ ישראל, אבל חסיה שתמיד הייתה בעלת תושייה פנתה לועד הקהילה, ובעזרתם מצאה חדר לשכור בעיר עד שתימצא אניה. באודסה התגוררו במשך שבועיים עד אשר הגיעה האנייה ''רוסלאן'' שהייתה מפליגה בקו אודסה-יפו ועוברת דרך איסטנבול וביירות, חסיה שילמה 14 רובל עבור כל בן משפחה והמשפחה עולה על סיפון האנייה.
בי''ד בכסלו תרס''ב (דצמבר 1902) מגיעה האנייה לנמל איסטנבול לאחר שחצתה את הים השחור, בו ביום ממשיכה הספינה בדרכה חוצה את ים השיש ומגיעה למצרי הדרדנלים ובתום ארבעה ימי הפלגה וטלטולים בים הגיעו לנמל ביירות, בעודם בדרך חסיה, אשר הייתה בהריון, חשה צירים. הודעה נמסרה לרב החובל אשר דאג לפנות את אחד מקציניו מתאו, ואחת הנוסעות נלוותה אליה ופעלה על פי מוצא פיה של המיילדת המדופלמת, הרתיחה מים, והכינה בדים נקיים, וכך נולד נחמן, בנה השמיני של חסיה על סיפונה של אניית צליינים רעועה בדרך לארץ ישראל. רק כשהתחיל הרך הנולד לבכות במלוא הגרון, הפקידה אותו בידי הנוסעת שסייעה לה ל''ניקוי כללי'' ועטיפת גופו בבגדים שהוכנו מבעוד מועד. בהגיעם לנמל ביירות ירדה עם התינוק מהאניה.
האניה המשיכה בדרכה עם המשפחה ובכ''ג בטבת תרס''ג (ינואר 1903) הגיעה לנמל יפו , חסיה הצטרפה אליהם לאחר מספר ימים ביפו. והמשפחה המשיכה בדרכה למושבה עקרון, היא מזכרת-בתיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
הוכחה -
פרנואידית,
16/01/05 16:26
| ב-19 באפריל 1903, בעיר קישינב, עסקו הרוסים בספורט הלאומי החביב עליהם – פוגרומים ביהודים. פוגרומים רבים אירעו ברוסיה ובאוקראינה במשך מאות שנים, ומבחינת ממדיו פוגרום קישינב לא היה יוצא דופן. בפוגרום נרצחו 49 יהודים, 495 נפצעו, צעירות רבות נאנסו ורבים נותרו ללא קורת גג, מה שגרם לו להיחשב מבחינת תוצאותיו כפוגרום סטנדרטי למדי. אולם פוגרום קישינב זכור מאחר שזו היתה הפעם הראשונה שבה היהודים התייחסו לפוגרום כפגיעה בכבודם הלאומי ולא כאירוע מקומי. היהודים בעולם בכלל והיהודים ברוסיה בפרט סירבו הפעם להוריד את הראש ולמלמל שזה כורח המציאות. העולם היהודי זועזע כולו. ביאליק, שהיה חבר במשלחת מחקר שנשלחה כתב את ´בעיר ההריגה´ ואת ´על השחיטה´, ברחבי העולם ארגנו כנסים ועצרות לזכר הנרצחים והיהודים ברוסיה החלו לארגן לראשונה כוח יהודי לוחם כנגד הפורעים. אותו כוח אכן נלחם בספטמבר 1903 כשהחלו פרעות בעיר הומל, עלה לארץ בנובמבר 1903 וסימן את התחלת העלייה השנייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
בע'ה מאיפה הפליצו אותך מהקב''ה
משה,
פ'ת,
16/01/05 16:12
| או מאיזה ג'ונגל תחזרי מהר לבוליביה שם מקומך אין לך שום מונפול ולא חלקה על ארץ ישראל ותגידי תודה שהעלו ארצה פאנטית משיחית כמוך והפכו אותך מליכלוכית לסינדרלה תצופה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
חנה-את קרובה לרמת השפלות שלך
Ehad Haam-Zioni,
דמוקרטיה לעד,
16/01/05 15:39
| שהרי בתגובותיך הרגילות למאמרים את קוראת לא רק למרד נגד השלטון הדמוקרטית והשלטת האורתודוקסיה הפאנטית ביותר עלינו (ועכו את מפנה את האנטי דמוקרטיות להאחזות בעזה בעז*ה)-אלא שבתגובות הרגילות את קוראת גם לביצוע מעשי ועכשו של רצח עם-או כפי שאמרת: מצוות כיבוש הארץ מחייבת לעשות עכשו את הוראות האלוהים כפי שבוצעו על ידי יהושע (ואפילו נופפת בגאווה את הפסוקים המתאימים).
אני מחכה בכליון עיניים למאמר האמיתי
שלך
דמוקרט לעד (האויב מבפנים לפי הגדרתך)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
חנה אייזנמן
משה,
ישראל,
16/01/05 15:35
| האמירה שלך כל נצחונותנו בעזרת האלוהים בשקר יסודה כי אין דבר כזה ביקום ההכחה היא מחנות ההשמדה באירופה אלוהים שלא עוזר להציל את בניו גם כיוםהיא הכחה שהכל דמיון ושקרים ודי לנו עם שקרים אלו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם אין לך שכל אל תגיב
ל"ת
אלברט,
דימונה,
17/01/05 08:42
| |
 |
12.
העולם כולו נגדך, גוואלט
פרחיה,
16/01/05 15:28
| גבירתי, את צודקת. עמלק מעולם לא חדל מלטבוח אותנו ומלבקש להשמידנו. מדי דור הוא לובש דמות חדשה, הבבלים, היוונים, הרומים, המוסלמים, הקתולים בספרד, האוקראינים, הבולשביקים, הנאצים ימש, והיום השמאל במסווה של ממשלה יהודית כשרה, שיש בה אפילו חרדים אשכנזים למהדרין. ולעולם, מעולם לא התגנב צל של ספק לאמונתך שהעולם כולו נגדנו, שאת מוקפת אויבים מבית ומחוץ. אולי את פשוט פראנואידית ללא סיבה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא חכמה לקבוע דיאגנוזות פסיכיא
אריה,
17/01/05 07:32
| לא חכמה לקבוע דיאגנוזות פסיכיאטריות כשעוד רגע, כידוע, עומדים לסגור את אברבנאל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
קול העם
שלמה,
16/01/05 15:03
| |
 |
10.
הצעה לפתרון הבעיה !!!!!!!!!
אריה,
16/01/05 14:16
| לשים תמונה גדולה-גדולה של הגברת ככה שכל .תושבי עזה יוכלו לראות אותה ותוך עשר שניות הם כולם נסים באימה על נפשם וכל עזה נשארת שממה !!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
''כי מין הנהר הגדול נהר פרת ועד
אריה,
16/01/05 14:09
| הנהר הגדול מיסיספי ומשם בואכה הנהר הגדול נהר גאנגס, ולמן הארץ בירכתי צפון אשר היא ערקטיקע ועד הארץ הגדולה בתימן אשר היא ענטערקטיקע רק לך ולזרעך אתננה ! כל הארץ טרה רק לך, העם הנבחר נתתיה, והורש תוריש מפניך את כל הגוי הנחות עם הארץ אשר נפלט לי ובראתי בטעות, ( סליחה ! ) וידעת כי אני אדוני !''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
''מנהר פרת ועד המיסיסיפי, מערבו
אריה,
16/01/05 13:57
| מערבות הקרח אשר ארץ אסקימו ועד הארץ הגדולה מקום הפינגווינים לך ולזרעך אתננה ! קום וירש את כל כוכב טרה אשר אנוכי נותן לך, והורש תוריש מפניך את עם הארץ, אשר נפלט לי ובראתי בטעות, וידעת כי אני אדוני !''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
גירוש יהודים
אלדד,
16/01/05 13:31
| אותה פנאטיות עיוורת עם סימן רשום על א''י על אלוהים אתם כידוע יודעים הכול הטירוף העיוור שלכם כבר הוביא לחורבן בית אחד לא למדתם דבר ואלוהים גם לו נמאס ממכם הרבה יותר מעניין אותו ליגת האלופות בכדורגל מלאך גבריאל מתי היא כבר חוזרת אין לי כבר כוח אל הפסיכים האלה למטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
שחצנית ימנית!
יהודיה שמאלנית,
16/01/05 13:19
| מי שמך לקבוע מיהו יהודי? אני יהודיה פחות טובה כי יש בי גם חמלה לגר, ליתום ולאלמנה ולא רק לרגבי אדמה? בגלל קיצונים ימנים כמוך תחרב הארץ הזאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תחשבי עוד פעם...
ישראלית גאה,
16/01/05 17:08
| |
 |
5.
''קול באשה ערווה ''
אזרחית,
16/01/05 13:15
| נימאס לשמוע את הנשים המורדות ביהדות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! איפה הרבנים שישתיקו אותם !!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ביקשת מהזרזיר להשתיק את העורב.
ל"ת
אריה,
16/01/05 13:52
| |
 |
4.
השמאל תמיד התנגד לציווי האלוהי
אריה,
16/01/05 13:11
| לגבי הכוכב ''טרה'' : ''לך ולזרעך אתננו'' השמאל תמיד חשב שלעם ישראל מגיעה מדינה שתהיה שלו, אבל התנגד לרעיון,- האלוהי, כאמור,- שזכותו וחובתו של העם הנבחר להרחיב את מרחב המחיה שלו על חשבון העמים הנחותים. מי שמסרב להבין שהכוכב ''טרה'' שייך כ ו ל ו. לעם הנבחר הוא עוכר ישראל !!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה מצערת מאוד
ענבל,
16/01/05 20:49
| אני מציעה לך אריה לקרוא מעט היסטוריה וביחוד על ספרו של היטלר שבו כתב את אותם הדברים. כגון הרחבת מרחב המחיה על חשבון העמים הנחותים. עצוב לאן הגענו. זה מה שקורה לעם ששוכח את ההיסטוריה שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יקירתי, אני בצד שלך.
אריה,
17/01/05 07:29
| אני רק מניח מראה אל מול פניהם של אנשי ''מרחב המחיה'' החדשים שהחליפו מגפיים בכיפה, ועיברתו את ''ארצנו מעל כולם'' ל: ''אנחנו העם הנבחר !!!''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הערה קטנונית
אריאל,
חיפה,
17/01/05 23:11
| (גם אני בצד שלך) משמעות השורה בהימנון אליו התייחסת היא ''...מעל לכל'', לא ''מעל כולם''. ומשמעותה היא החובה של כל אזרח לארצו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
בלי קבלות מהקב''ה, תפסיקי לקשקש
ל"ת
גרפומנית,
16/01/05 12:52
| |
 |
2.
לעשות מעשה לא לברבר
ל"ת
יהודי,
16/01/05 12:42
| |
 |
1.
מילים כדורבנות
שלום,
נהריה,
16/01/05 12:05
| |
|
|
|
|
|