 |
72.
לשון הרע קשה מגרמנית, צבועים!
אלי,
אנגליה,
20/01/05 13:52
|
אולי נשקול להוריד משידור אופרות סבון המדוברות בספרדית, זה מזכיר לי סיפורים קשים מימי האינקויזיציה. כיתה טיפולית של שרים המתרכזים בלעורר שערוריות במקום להראות קצת פתיחות לעולם, שזהו תפקידם, כמסבירי עם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
71.
צביעות יהודית טיפוסית
נביל,
ישראל,
18/01/05 02:41
|
לקחת כסף מהגרמנים כפצוי עבור הזוועות, כן. לשמוע גרמנית, לא.
בעוד כל שני וחמישי נבחר ציבור אחר משתמש בסמלים נאציים לקידום מטרותיו, הנה מתיפיפים להם הנהנתנים בכנסת ולא רוצים לשמוע גרמנית, מנשיא מדינה מבין הידידותיות ביותר לישראל.
לא תאמינו, אבל רוב האנגלים, הצרפתים, השוויצרים, ההולנדים, הבלגים, האוסטרים, השבדים, הנורווגים ואפילו האיטלקים שונאים שינאת מוות את היהודים בהשוואה לגרמנים שרובם לא שונאים יהודים.
אז כדאי ליהודים לחשוב שוב. העולם משתנה. ההסטוריה נכתבת והמציאות מכתיבה.
אגב, רוב שונאי היהודים מבדילים בין אשכנזים לספרדים ושינאתם מופנית בעיקר למה שאנחנו קוראים אשכנזים. מעניין למה זה קורה? למה חלק מהספרדים בישראל לא נמנים מבין אוהבי האשכנזים? האם יש קשר? חכמים יגידו שכן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צביעות
יעל,
שוויץ.ישראל,
20/01/05 08:59
|
צביעות היא חלק מאופי האדם צביעות היא חלק מובנה אצל הפוליטיקאים הם מסוגלים בנשימה אחת לקבל כסף ואחר כך להשחיר את פני הנותן אנחנו עם סגולה. זוכרים? אנחנו בכלל לא גזענים. יש בכנסת הזו מפלגות גזעניות מתיפיפות כולן נהנים לשבת על כסאות מרופדים, ולהחזיק במשרות כבדות משכורות ולגדף. נמאס מהם. החליפו אותם. הם מסריחים מנפטלין
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נבל כותבים בלי יוד
ל"ת
ואידך זיל גמור,
18/01/05 17:06
|
|
 |
70.
ומה עם אנגלית וטורקית ???
עוזב לגרמניה,
17/01/05 16:44
|
איזה כיף היה בתקופת המנדט. ומה עם לטינית, איטלקית ספרדית.... מרוקאית.... רוסית....
ובכלל, אני מכיר אנשים שנרצחו ע''י ישראלים. אני לא מוכן יותר לשמוע עברית.
אני בוחר בלהיות חרש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינך צריך לסתום את האזניים
ל"ת
בין כה אינך,
מבין,
18/01/05 17:08
|
|
 |
69.
יש בכנסת גרועים מהגרמני....
א.ש,
ירושלים,
17/01/05 15:48
|
החכי''ם הערבים התומכים באוייבי ישראל.....חכי''ם אחרים הפוגעים ביהדות....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינך יכול להשוות,
ל"ת
למרות הדמיון,
במטרה הסופית,
18/01/05 17:10
|
|
 |
68.
?What is Yidish
ittai,
17/01/05 15:36
|
|
 |
אז שינאם בידיש
ל"ת
פתרון מצוין,
18/01/05 17:10
|
|
 |
צודק, אבל...
איל,
17/01/05 16:27
|
אני מסכים שההגיון של חברי הכנסת המעוות. אבל רק כדי לשים דברים על דיוקם, יידיש היא עירוב של גרמנית, פולנית ועוד כמה תבלינים בדרך. עברית לא בדיוק תפסה שם מקום של כבוד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סכמתך איננה משנה דבר. שפת הקדש
ל"ת
היתה עברית,
השאר - חול,
18/01/05 17:25
|
|
 |
67.
גזענות לשמה
ronen,
munchen,
17/01/05 13:41
|
כנסת ישראל בעוד אחת מהופעותיה הגזעניות שיסתכלו על עצמם לפני שהם מקטלגים מישהו או משהו כגזעני כנסת ישראל היא גזענית!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צר לי עליך רונן
ל"ת
באמת צר,
18/01/05 17:11
|
|
 |
66.
גרמנית בכנסת לא - ובול כן?
אחד העם,
מתהפך בקברו,
17/01/05 13:09
|
תמיד הח''כים דואגים לעצמם, כאלה רגישים. אבל מה עם הבול המשותף עם גרמניה? את זה הם מוכנים לסבןל, הצבועים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
65.
פאק! איי לייק דיס לנגואיץ'!
יוהאן,
17/01/05 12:00
|
שוב מוכיחים חברי הכנסת את טימטומם ואת חוסר הכל שלהם. השפה היא לא מייצגת את הרייך השלישי אלא דורות שקדמו לה ותרבות מפוארת.יש לכם בעיה עם הגרמנים היום? תבקשו שיחתכו את הסיוע ואת הרנטות. באותה הזדמנות ניתן לאסור על כל תייר לדבר רוסית,פולנית,ערבית,צרפתית,הונגרית,יוונית,אנגלית ועוד - כולם כולל כולם עשו פרעות וכבשו בתקופה הזו או אחרת את היהודים.מספיק עם הצביעות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מייצג היטב את הבעיה
ל"ת
שקול מחדש,
18/01/05 17:12
|
|
 |
גרמנית ?
חיים,
גבעתיים,
17/01/05 14:09
|
|
 |
64.
העם הגרמני פשע . לא השפה
פרחיה,
17/01/05 11:53
|
כמה טפשות וכמה צביעות מגלים נבחרינו. האם האשם בשפה הגרמנית שבה נכתבו חוקי נירנברג וניתנו פקודות ההשמדה או בעם הגרמני שביצע אותם. הוגן יותר היה לומר שאין רוצים שנשיא גרמני ינאם בכנסת כי הדור של הוריו וסביו אחראי לזוועות השואה, אך לכך חסר האומץ. בגרמנית נכתבו מהיפות וההומניסטיות שביצירות התרבות האנושית, גם על ידי יהודים, ואפילו ''מדינת היהודים'' של הרצל, האם נפסול גם אותה? צאו מהטמטום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את יודעת מה זה לדראון עולם
ל"ת
או שאופקייך,
צרים,
18/01/05 17:24
|
|
 |
63.
הגזענות האמיתית נמצאת בכנסת
ל"ת
נגעלת ממכם,
17/01/05 11:28
|
|
 |
62.
אבל את הפיצויים לוקחים, צבועים
ל"ת
מתביישת בכם,
17/01/05 11:27
|
|
 |
61.
לא רוצים לשמוע גרמנית בכנסת.
אש,
השרון,
17/01/05 11:12
|
ואנגלית כן? ללא העזרה הפסיבית ומחדלי הממשלה הבריטית וממשלות העולם החופשי השואה לא היתה מתבצעת .קראו את זכרונות הגנרל דה גול בהקשר לשבוי המלחמה השחורים לאחר קרבות ביר חכים. אפילו צעד כזה נמנעו הבריטים לעשות.חוץ מזה במה חטאה שפתו של היינה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
60.
סבתי ניצולת שואה דיברה גרמנית
אורן,
17/01/05 11:02
|
עם חברותיה בארץ, בבתי הקפה. לאדם רציונלי זה לא מפריע! רק לחברי כנסת אופרטוניסטים וטיפשים זה מפריע. לישראל קשרים דיפלומטים עם גרמניה בה השפה היא גרמנית. אז מה הבעיה שהנשיא ידבר גרמנית בכנסת? עוד מעט תדרשו שהוא ידבר עברית ויחבוש כיפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סבתך ניצולה, לא קנצלר גרמניה
ל"ת
ולא בקשו עברית,
ולא כפה,
18/01/05 17:33
|
|
 |
באמת אינך מבין את ההבדל
ל"ת
בין סבתך לקנצלר,
גרמניה?,
18/01/05 17:27
|
|
 |
59.
לא רוצים גם ערבית בכנסת!!!!!!!
להכיר רק בעברית,
17/01/05 11:01
|
מבחינתי גם זאת שפה שאין לשמוע. זאת שפת האוייב המר שלא נותן לנו לחיות כבר למעלה ממאה שנים. יש לבטל לאלתר את ההכרה הרשמית בשפה הזאת. מיעוטים יש בכל העולם אך אין מכירים בשפתם כשפה רשמית. מי שחי כאן צריך להבין שזאת מדינת ישראל ולא פלסטין!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין מילים
יהודי,
17/01/05 15:44
|
פשוט הצעה נכונה ומתבקשת. מדינת ישראל היא מדינת היהודים ומדינה יהודית. נקודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
הכנסת משתגעת
באיזה שפה שידבר,
17/01/05 10:51
|
מספיק עם מצעד האיוולת. ככל הנראה הדרך להתקבל לכנסת הוא נימוסים ירודים וצרות אופקים. את הכסף מגרמניה יודעים לקבל, נכון? המדינה המרכזית שמכירה באופן פומבי באחריותה לשואה היא גרמניה. לעומת מדינות כגון, רומניה, אוסטריה, וארצות נוספות בגוש המזרח אירופי. אבל, עם האנטישמים הישנים והחדשים מכל המדינות האחרות (למעט גרמניה) יודעים לדבר ולקבל אותם כאן בכבוד מלכים. חוצפה, אותי אתם לא מייצגים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
57.
פשוט בושה - מה הקשר לשפה?
בושה וחרפה,
17/01/05 10:51
|
גרמניה של היום היא אחת המדינות שמחזיקות את ישראל בחיים. מדובר במדינה ליברלית ברמות שקשה לתאר ועם קודקס חוקים שלא יאפשר לאיש לשנות את הדמוקרטיה כפי שקרה בעבר.
זאת השפלה מיותרת לנשיא המעצמה הזאת שעושה לנו (למדינה הקטנה והמיותרת) כבוד רב בעצם ביקורו כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
56.
.
ל"ת
יוסי,
17/01/05 10:45
|
|
 |
55.
צביעות ישראלית
יאיר,
רמת גן,
17/01/05 10:43
|
מה זה הגלגול עיניים הזה ? הרי מהרגע שהחלטנו לדרוש ולקבל את כספי הפיצויים והשילומים(ובצדק) אבדו לנו כל הצידוקים המתיפייפים הללו. אי אפשר להחזיק את המקל משתי קצותיו ................. וכן, אני בן 50 היום ואימי היא היחידה ששרדה מתוך 8 אחים ואחיות !!!!!!!!!!!!!!!!!! די לצביעות !!!! כל כך מתאים לדני נווה. כמו כפפה ליד. דוחה וילדותי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה הכסף של העם היהודי!!!!!!!!!
ל"ת
אתה צבוע היחיד!,
17/01/05 12:11
|
|
 |
54.
כיליד שווייץ שהוריו מגרמניה
שלמה מאיר,
בני ברק,
17/01/05 10:38
|
איני רואה קשר טבעי בין השפה הגרמנית והנאציונאל סוציאליזם. מיום עמדי על דעתי אני מדבר גרמנית עם בני משפחתי,עם הורי שעברו את מוראות השואה ואיבדו את הוריהם. יהודי אוסטריה, גרמניה, שווייץ, אלזאס, דיברו גרמנית במשך דורות לפני שהיטלר תפס את השלטון בגרמניה. עוד כיום חיים אלפי אלפי יהודים בארצות אלה ומדברים בשפה זו, בלא לחוש קשר כלשהו עם הנאציזם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
53.
לא רוצים גרמנים - אין בעיה
בנימין מאי,
ת''א,
17/01/05 10:29
|
וותרו ''כמו גדולים'' על הכסף והתמיכה הצבאית והכל טוב, אבל הדרישה למנוע מנשיא גרמניה לנאום בשפה נוכרית לו הופכת את הדורשים לטפילים, הדורשים רק דבש בלי עוקץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
באותו משקל-חובה לקרוא!
מנדל הגדול,
מרכז,
17/01/05 10:25
|
בדיוק באותו משקל,אסור גם לח''כים ערביים לנאום בערבית.תחשבו על זה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
זו לא הגרמנית
יהודי 2,
ישראל,
17/01/05 10:23
|
יהודים יקרים, זו לא הגרמנית אלא עצם הביקור. העובדה שגרמניה מסייעת לישראל במידה זו או אחרת אינה הכרת טובה. העם הנתעב הזה רצח מליון וחצי ילדים יהודים, ואתם שמאלנים יפי נפש (אם יש לכם בכלל ילדים או רק כלב וחתול) תעצמו רגע את העיניים ותנסו לדמיין משפחה יהודית, אבא ואמא שילדיהם נרצחים להם בידיים. אמנם אתם בעצמכם רואים כשעושים את זה למתנחלים וזה לא מזיז לכם, ולכן אתם כל כך נפגעים בשם הגרמני הלז. הוא לא אמור לנאום בכנסת בכלל. גרמניה לא השיבה מאית ממה שנטלה מהעם היהודי בדמים (תרתי משמע).אין סליחה ואין כפרה וגם לא צריכה להיות ידידות וחברות עם האומה הזאת. דור הרוצחים עוד חי וקיים, וגם העם הגרמני עצמו רובו הגדול מרגיש מנוער ואדיש למעללי אבותיו בשואה למרות מאמצי המערכת החינוכית-פוליטית בגרמניה. דם אחינו ואבותינו זועק אלינו מהאדמה, באיזו זכות אנחנו סולחים? צריך לשתף פעולה באינטרסים משותפים, כלליים, אינטרסנטים בלבד כמו שטיוואן וקוריאה ויפן משתפות פעולה עם סין (וזו דוגמא לא הכי מוצלחת), אבל לא יחסי קירבה. הם עוד לא הרויחו את זה עם כמה פרנקים (אלף-אלפיים פרנק עבור כל יהודי שנרצח? אולי 20 אלף פרנק? מה זה משנה) שתי צוללות ומילים יפות. לעם הזה יש חוב לעולמי עד לעם היהודי ולמדינת ישראל, פשוט, כי יום אחד הם קמו והחלו בהשמדת 6 מליון יהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו לא העברית ולא הגרמנית..
פיקס,
הדביר 2,
17/01/05 11:28
|
זה האדם! עם אינו רוצח, אנשים רוצחים. אף אחד לא שוכח ואף אחד לא סולח, אבל למי? רוב הפושעים הנאצים מתים כבר מזמן - וגם אלו שאינם מתים נמצאים בשנותיהם האחרונות ואין להם כל השפעה על גרמניה המודרנית. כל גרמני בן דורנו יודע היטב מה עוללו אבותיו הבזויים והרוב המוחץ בגרמניה בז לאנטישמיות ואף מוביל את אירופה בגישתו הסובלנית והפתוחה כלפי הזר. שנאה כלפי עם שלם ללא הבחנה היא גישה לא פחות גזענית מגישתם של צוררנו..
ילד גרמני אינו שונה פיזית מילד יהודי בכלום ואין הוא נולד עם אות קין על מצחו.
ההפך - עלינו להעמיק את הקשר עם גרמניה על מנת שנוכל בדרכי נועם להמשיך את החינוך נגד גזענות ובעד סובלנות ועל מנת להעמיק את זכרון השואה בדרכים נאורות של חינוך ושיח. לא חסרים לנו אויבים ושונאים בעולם, לא יעלה על הדעת שמעל לשמונים מליון איש דוברי גרמנית בעולם יקוטלגו על ידי ילדינו כנאצים - זו שנאת חינם לכל דבר ועניין. אם נשיא גרמניה (אשר מודע היטב להיסטוריה של עמו) מעוניין להושיט לנו יד לעזרה או תמיכה (גם אם יש במחווה עניין של רחיצת יד), אנחנו צריכים לנצל את המחווה לטובתנו ולהשיג ממנו תוצאות - גם במובן המדיני,כלכלי או פוליטי וגם בהתחייבות להטמעת זכרון השואה במערכת החינוך הגרמנית - למען עתידה של המדינה והיהדות בעולם.
גם אני באופן אישי נכד למשפחה של ניצולי שואה, גם סבי וסבתי איבדו את כל משפחתם באושוויץ ואחות סבי היתה אחת מ''תאומות מנגלה''. לצערי סבי ואחותו אינם עוד בחיים -אך כשהיו בחיים ,הם לימדו אותנו כבוד לאדם באשר הוא אדם, דווקא הם ידעו היטב על בשרם לאן השנאה העיוורת מובילה את המין האנושי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפיקס - תגובתך מאוד ריגשה אותי
girly,
21/01/05 04:59
|
מילותייך ריגשו אותי מאוד ואני חושבת שזו התגובה הכי יפה ורגישה לנושא זה שקראתי עד כה...
אני אשמח להתכתב איתך בעניין אם תרצה. vachuk1@yahoo.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
זהו פופוליזם זול של חברי הכנסת
דור שנ י לשואה,
17/01/05 10:20
|
אני בהחלט מבין לליבו של מי שיבחר לא להיות במליאה בזמן הנאום. אך מכאן ועד לנסות ולמנוע את הנאום יש מרחק רב. מדובר בנשיא של המדינה האירופית החשובה ביותר והידידותית ביותר לישראל ב-20 שנה האחרונות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
בושה לחברי הכנסת שלנו - בושה !
ל"ת
לולי,
ת''א,
17/01/05 10:18
|
|
 |
48.
אני צופה רק בסרטים גרמניים
ג'וני בלו.,
17/01/05 10:14
|
|
 |
47.
ח''כ אלדד: השפה לא חשובה
המשמעות חשובה,
17/01/05 10:12
|
אלדד אתה גזען מהסוג הנאלח ביותר. אינטלקטואל אטום מהסוג של החברים של אדולף. הגרמנית היא רק שפה. המשמעות הפשיסטית גזענית יכולה להישמע בכל שפה שהיא. והיא נשמעת בפיך מאד מאד אותנטית.
אז תשתוק ותכבד נשיא של מדינה שמכה על חטאיה.עוד לא הגעת למדרגה הזאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שאלדד אומר נשמע כמו
Deutsch,
17/01/05 11:04
|
|
 |
הלואי וכל חברי הכנסת היו כמוהו
רוני,
17/01/05 10:57
|
ח''כ אלדד הוא איש שמסור לארץ ישראל וליהודיה, בניגוד לכמה יפי נפש אחרים, שבהם אתה תומך כנראה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
Es ist nicht einfach
היהודי זיס,
17/01/05 10:12
|
|
 |
45.
הייקים הסמולנים מדברים גרמנית
ל"ת
יקה פוץ,
17/01/05 10:11
|
|
 |
44.
מה עם הצורר העכשווי?
פולני,
ירושלם הבירה,
17/01/05 10:04
|
מדוע מול הצורר העכשווי(''בכל דור ודור....'') מדוע כלפיו לא מגלים נציגינו נחישות כמו מול אלה שסביהם צררו את סבינו? מה זה משנה באיזה שפה דברים נאמרים השאלה היא מה ייאמר באותה שפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כי חבריהם מדברים ''סמולנית''.
ל"ת
זיקו,
17/01/05 10:15
|
|
 |
43.
שטות חדשה של חברי כנסת!
manu,
17/01/05 10:03
|
|
 |
האם אתה ''פרנק''
הילה ל.,
17/01/05 10:35
|
האם אתה ''פרנק'' שעדין בדור השלישי יושב בארץ ומקטר: מגיע לי, מגיע לי ומגיע לי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד גזענית קטנה פצתה פיה
אנה פרנק,
אמסטרדם,
17/01/05 11:40
|
מה את דוחפת את השנאה שלך המתועבת שלך למזרחיים אל תוך נושא שאין לו כל קשר לעניין!!
ולמען תשכילי (יצור חסר בינה שכמותך), המילה פרא'נק - מקורה בכלל בתנועה הפרנקיסטית (יעקב פרנק) שמקורה ב..פולניה, לאחר שגורש יעקב פרנק (תלמידו של שבתאי צבי) מפולניה לתורכיה ושם הטיף את תרתו המעוותת, החלו יהודי אשכנז מכנים את כל זר שאינו חבר בית הכנסת שלהם או סתם כל יהודי חשוד כ''פרא'נק''. ברור לי לחלוטין למה את שונאת גם גרמנים, לא מאידיאולוגיה - את כנראה מתמחה בשנאה עיוורת לכל דבר ...אולי בגלל שאת פשוט שונאת את עצמך (ובצדק).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
IN MY COMPANY NO ONE DARES IN
TO TALK HEBREW,
USA,
17/01/05 10:01
|
Just because Finkelsteinim...=Israeli politicians... talk this distorted language -a poor and despicable mimic of the Holy one- which causes me a horrible allergy
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
כשלייבוביץ' אמר ''יודונאצים'' זה
סבוטאז',
17/01/05 09:58
|
היה בסדר, אבל טלאי כתום....
אוהההוווו זה כבר משהו אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
גם אמא שלי מדברת גרמנית
ל"ת
יוחאי,
17/01/05 09:57
|
|
 |
39.
איזה בושות שככה אנחנו נראים
ל"ת
מתביישת,
חלם,
17/01/05 09:56
|
|
 |
38.
נו באמת...
איל,
17/01/05 09:53
|
לא נמאס לחברי הכנסת להתפוצץ על כל קשקוש. אותם לא למדו ''הסבר פניך לתייר''? סוף סוף סיכוי לעשות קצת נפשות לישראל באירופה וגם את זה הם רוצים לטרפד? אני יכול להבין את אלה שמסיבות אמוציונליות פנימיות אינם יכולים לשמוע גרמנית. הם רק צריכים לזכור שזה אומר שצריך לצנזר גם אוסטרים וגם שוויצרים. אבל כל האחרים פשוט קופצים על עגלה פופוליסטית שאין בה שום דבר מועיל לישראל. זה רק מזיק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אתה מתלהב ?
שירי,
17/01/05 10:10
|
אפשר לחשוב שאם שרון יסע לגרמניה, הוא ינאם שם בבית הנבחרים ב..עברית?!? אפילו אם נוריד את האסוציאציות הכואבות, ואת העובדה שגרמנית היא שפה בעלת צליל מאד לא נעים, שלא לומר מכוערת- אנגלית היא שפה בינלאומית, ולכן נאומים צריכים להעשות באנגלית שכולם מכירים. נקודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון, אבל...
איל,
17/01/05 16:32
|
גם לנו היה פעם שר חוץ שלא היה מסוגל לומר מילה באנגלית, וכל הנאומים שלו היו בצרפתית. קראו לו דוד לוי. לא יודע מה רמת האנגלית של הנשיא הגרמני, אבל לא זו הנקודה. לא צריך להתרגש מעניין פעוט כמו שפת הנאום של הנשיא הגרמני. ברור שאם היה מגיע נשיא צרפת ומבקש לשאת נאום בצרפתית לא היתה קמה כזו מהומה. הבעיה, כפי שציינתי היא פופוליזם זול וחוסר יכולת של חברי כנסת קצרי רואי לנצל הזדמנות ולהתייחס בכבוד לנציג אחת המדינות המשפיעות וכן, גם המכובדות היום בעולם המערבי. מילא אם הם היו גורמים נזק רק לעצמם, אבל במעשיהם הם גורמים נזק ומביכים את כולנו (תראי את הכותרות בעיתונים הגרמניים). פשוט לא נעים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
עוד לקח שצריך ללמוד מהשואה הוא
נשוי לגרמנית,
17/01/05 09:44
|
שאסור לנו להכליל. ואסור לנו לנקוט בגזענות ובודאי שלא כנגד גרמניה החדשה, שנושאת על כתפיה בלית ברירה את פשעי אבותיה הארורים ומשלמת על פשעי העבר (ובצדק) עד היום.
במקום לכבד אדם שנותן לנו כבוד ובא לחזק את הקשר עימנו יש אנשים שברגל גסה רומסים את כבודו.
כואב לי במיוחד שתגובות כאלו נשמעות על ידי חברי כנסת שאמורים להיות דוגמא ומופת לדיפלומטיה.
בושה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סע לאושוויץ עם הנסיך הארי...
דורה,
17/01/05 10:28
|
|
 |
תסביך מצפוני
בת לניצול שואה,
17/01/05 10:21
|
דיפלומטיה הינה דו צדדית. מדוע לא יוכל הנשיא הגרמני לתרגל דיפלומטיה מצידו ולנאום באנגלית או צרפתית? וכי בהיותו נשיא גרמניה הוא פטור מלנהוג כבוד בעצמו? ובמקרה הזה לכבד את אלה שצליל שפה זו מצמרר את בשרם ובצדק??? נאורות לא מקדשת את ויתור הגאווה היהודית והרגישות בנושא השואה. לדעתי אתה משקף תסביך מצפוני בהיותך נשוי לא רק לגויה אלא לגרמניה. נ.ב. לא אתפלא אם הינך מעדות המזרח....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה להרוס?
איל,
17/01/05 18:01
|
החלק הראשון של התגובה שלך היה ראוי. אפשר להסכים ואפשר שלא.
החלק השני היה טמטום מזוקק. מאיפה את יודעת שאשתו של פלוני גויה? ולמה לערב אבחנות פסיכולוגיות בשלט רחוק? וללא ספק - הקינוח הגזעני טרף כל שמץ של כבוד שעוד נותר מהתגובה שלך. לפחות ברמה התיאורטית הוכחת שאינך טובה מאחרון הנאצים, ובודאי שלא למדת לקח מאותה תקופה שחורה בתולדות האדם. חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בושה לך!!! לך לסיור בבירקנאו!!
ל"ת
לתמים,
17/01/05 09:50
|
|
 |
בושה גם לך גזען
ל"ת
תום,
ת''א,
17/01/05 10:42
|
|
 |
36.
השפה הגרמנית והאסוציאציות
האדמור,
17/01/05 09:38
|
זה רק אני, או שעוד מישהו חושב שהשפה העברית המשובחת שמדברים בה ח''כים מסוימים כמו אורי אריאל ואריה אלדד וכמה מרבנינו המצוינים נשמעת כמו הגרמנית של שנות השלושים והארבעים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם העברית שלך די אנטישמית.
סובחי,
17/01/05 09:59
|
|
 |
מה דעתך?
האדמור,
17/01/05 10:14
|
אתה באמת חושב שכל מי שהזכרתי בשמם או לא בשמם הם יהודים? לגזענים יש דת משלהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הימין דובר עברית במבטא גרמני
דןדי כוהן,
17/01/05 09:59
|
|
 |
אין מה להשוות!
גלעד,
17/01/05 10:21
|
אלו אחיך, ואלו רוצחיך! מה נסגר עם ציד המכשפות הזה כנגד המתנחלים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אח שלי
האדמור,
17/01/05 13:06
|
|
 |
תזכיר לי מי פה חובב ואגנר?
RAUS,
17/01/05 10:10
|
הסמולנים של כיכר המדינה או חברי מרכז הליכוד?
חפש איזה לולב לנענע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא ואגנר
תום,
אלטניולנד,
17/01/05 11:51
|
אם היה חי בתל אביב היה יכול להיות חבר טוב שלך, יש לכם הרבה נושאים משותפים לשיחה.
ביחד הייתם יכולים להעלות על המוקד איזה סמאלן ולרקוד סביב האש לתאווה רצחנית
צא דיבוק -צא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
מה עם המצלצלין של המרקים???
apolo,
17/01/05 09:34
|
את זה , חברי הכנסת, אתם רוצים כן לשמוע?איך הם נופלים בחשבונכם?? האם אתם לא נוסעים במרצדסים? האם אתם לא קונים מוצרים גרמנים? מהי הצביעות המרושעת הזאת? כל חברי בכנסת האלה סובלים מצביעות גדולה. אתם מהווים בושה לעם היהודי!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין מרקים יש יורו !! תתעורר
ל"ת
בלילי,
17/01/05 10:17
|
|
 |
מרצדס הוא דבר טוב ולכן אינו
נחום,
17/01/05 10:00
|
|
 |
ה SS של המתנחלים ממשיך
יחיאל,
17/01/05 09:59
|
|
 |
34.
יש שתי צדדים למטבע...
ערן,
מינכן,
17/01/05 09:34
|
אני חי בגרמניה, אני רואה שלא מדובר באותה מדינה של אז, למרות שיש נאצים ואנטישמים (הבעיה הכי גדולה מהבחינה הזאת היא לא בגרמניה אלא בצרפת, בלגיה, אוסטריה וכן, גם אנגליה) אין לי אישית שום התנגדות לנאום בגרמנית בכנסת. אבל אם ישנם ניצולי שואה שיסבלו\יפגעו מזה, לדעתי צריך להתחשב בהם ולבקש מאדון קולר לנאום באנגלית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה איתך! צריך להתחשב במי
girly,
17/01/05 23:23
|
שעבר את השואה ולעשות את זה בכבוד והבנה לכל הצדדים
אגב יש לי חבר גרמני , בחור משכמו ומעלה ואני לא רואה שום דבר רע בזה
יש אנשים טובים בגרמניה למרות שזה לפעמים קשה לתפוס
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
כולה גרמנית,עברו 60 שנה טמבלים
רז,
17/01/05 09:33
|
מה הקשר לשפה לזה,למה אידיש לא מצלצל בידיוק באותו צליל,אני בטוח שאותם ח''כים לא יבדילו ביניהם.. את הכסף כן יכולתם לקבל במארקים בזמנו??נמאס מהח''כים הפופוליסטים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
ואני לא רוצה לשמוע אותם מדברים
אור,
17/01/05 09:33
|
|
 |
31.
שאלה
ראובן מ.,
17/01/05 09:32
|
ואם מגיע לכאן נשיא אוסטריה \ שוויצריה - גם להם לא ניתן לנאום ?
אתם יודעים שיש ניצולי שואה המדברים גרמנית בבית ?
די לקטנוניות הזאת. העיסוק בזוטות ( כמו ניצול נושא השואה למטרות כאלה ואחרות ) פוגע בזכרון השואה ומציג אותנו באור שלילי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
כשהמתנחלים ענדו טלאי- זה היה
טלי,
17/01/05 09:32
|
בסדר. אבל עכשיו לנאום בגרמנית זה לא בסדר- איזה ממשלה צבועה !!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
אז למה מוכנים לקבל מהם כסף?
שניידר,
17/01/05 09:23
|
הצביעות הימנית שוב מרימה ראש. לקבל כסף מהגרמנים אפשר אבל לתת להם לדבר בגרמנית אי אפשר?!
כמה נמוך יכולים לרדת חברי הכנסת כדי לגרד כותרת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כסף אינו מסריח-להיפך
ל"ת
A,
17/01/05 10:02
|
|
 |
28.
מעדיף את הגרמנית של הנשיא
זוס,
17/01/05 09:20
|
|
 |
27.
אינני רוצה לשמוע ערבית בכנסת!
ל"ת
דני,
17/01/05 09:20
|
|
 |
מה השלב הבא- מחנות השמדה?
ל"ת
תום,
ת''א,
17/01/05 11:55
|
|
 |
לבטל את הערבית כשפה שנייה!!!!!
רק עברית!!!!!!!,
17/01/05 10:58
|
כאשר הכירו בשפה הזאת הערבים לא ידעו עברית ולא היתה מדינה פלסטינית עתידית. היום החוק הוא לא רלוונטי ויש לבטל לאלתר את ההכרה בשפה הערבית. יש לנו מיליון עולים מרוסיה ואיש לא מעלה על דעתו להכיר בשפתם כשפה רשמית. פה זאת ישראל ומי שרוצה להיות חלק ממנה צריך להכיר בשפתה, דתה ולאומתה. נקודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק!!!
ל"ת
דורון,
17/01/05 09:44
|
|
 |
כולנו אתך אכן שפת אויב
אחמד,
רמת אביב ג,
17/01/05 10:55
|
|
 |
26.
צביעות ישראלית! ברבריות!!!
אורן,
17/01/05 09:15
|
כמה מהחכ''ים פשוט מאוד מטומטמים. לא יאמן מה שהם מנסים לעשות. רק משניאים אותנו יותר על אומות העולם. גועל נפש!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
FERTZEL DIBER GERMANIT
ל"ת
SATMAR TZODKIM,
17/01/05 09:10
|
|
 |
Dummkopf!
וולפרם פון זודן,
גטינגן.,
17/01/05 09:21
|
Hertzel war ein Oestreicher ובאוסטריה מדברים גרמנית!
אם יצא לך לשמוע על מושג האנאכרוניזם, היתה מבין שהרצל מת כמעט 30 שנה לפני שהנאצים עלו לשלטון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הונגרית טיפשון
יוסי,
17/01/05 09:21
|
תואודור הרצל נולד בבודפשט וחי מס'' שנים עם משפחתו בוינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה משנה
תום,
ת''א,
17/01/05 11:46
|
את אלטנוילנד הוא כתב בגרמנית... מה קשורה השפה - חשוב התוכן ולא הצליל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
נשיא גרמניה יותר אוהב ישראל
לוכד שמאלנים,
17/01/05 09:09
|
|
 |
אתה צודק -סע לגרמניה
תום,
שמאל TALK,
17/01/05 12:05
|
שם (באזור באווריה אצל גלוחי הראש) דעותיך יתקבלו בהבנה וחיבה רבה יותר.
צא דיבוק - צא מהשטחים הכבושים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
הלקח האגואיסטי של השואה
רועי,
17/01/05 09:04
|
נראה שמרבית האנשים בארץ הפיקו רק את חצי מהלקח של השואה, זה הקשור לניסיון למניעת השמדה נוספת של יהודים.
מהלקח הכלל אנושי, שפירושו סובלנות ומאבק נגד גיזענות באשר היא, ונגד רצח עם באשר הוא (בין אם מדובר ביהודים נירצחים, בארמנים, בתושבי סודן, או רואנדה) ניראה שמרבית האנשים מעדיפים להיתעלם.
נכון שבמובנים רבים השואה היא יוצאת דופן ביחס למעשי רצח עם אחרים, אבל רצח עם הוא רצח עם, וגיזענות היא גיזענות! אפשר היה לצפות שמי שסבל כל כך מתופעות אלו יהיה רגיש אליהם גם כשהן מופנות כלפי אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הלקח הראשון חשוב יותר
צחוקים,
17/01/05 09:50
|
|
 |
22.
אבות אכלו בוסר, ושיני בנים...
מיכה,
17/01/05 09:04
|
גרמניה של היום נותנת לנו צוללות בחינם. יש לינהוג בגרמניה לפי מיהג מנהיגיה היום, לא אז. יש לקבל בברכה את נשיא גרמניה ולאפשר לו לינאום בשפתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
לחכ''ים יש לי עוד הצעות חכמות..
מיכה,
17/01/05 09:00
|
בואו נאסור הבאת רכבים גרמנים (ב.מ.וו, מרצדס, פורש ועוד) הרכבים הללו שמשו את הנאצים. בואו לא נקבל יותר צוללות הם הרי הפציצו והשתמשו בצוללות בזמן השואה. בואו נאסור הבאת תיירים מגרמניה הם מדברים גרמנית והסבים שלהם בטח היו בס.ס. אההה... גם בואו לא נסע ברכבות ולא במשאיות בלי כל קשר לגרמניה. דרך אגב מישהו יכול להגיד לי איפה הכסף שלהם למה הוא לא מגיע בזמן?.!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיכה! אתה צודק לגמרי!!
המאסף,
17/01/05 09:37
|
טוב לראות כאן אנשים מאוזנים. אני תומך בעמדך מהאות הראשונה ועד לאחרונה.
ולמלעיזים בפוטנציה משפחתי מצד אימי נרצחו כולם בידי הנאצים בגרמניה פולין ורוסיה אבל אדיין יש לשמור על פרופורציות ויש להסתכל קדימה ולמעלה ולא אחרוה ולמטה כי זה יגרום לנו ליפול - ותחשבו על זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
זאת שפת המוות של העם היהודי!
ל"ת
שלי,
17/01/05 08:58
|
|
 |
לעם היהודי עוד שפות מוות רבות
פיקס,
הדביר 2,
17/01/05 12:02
|
פרסית לטינית -רומאית (אולי גם איטלקית) יוונית בבלית פלישתית אוקראינית ערבית ערבית מזן סורי ומצרי ועירקי פולנית הונגרית רוסית אמורית גירגשית מדוברת ארמית רומנית צחה והרשימה לא נגמרת - אני מציע להחרים את העולם ולהכריז מלחמה על נורווגיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו שפת המוות
אש,
השרון,
17/01/05 11:29
|
באמת?מה אעשה ב400ץ אלף יהודים? משפט זה המיוחס ללרוד מוין או לפקיד בריטי כול שהוא במענה ליואל ברנד, נאמר בגרמנית, הלא כן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
דני נווה-אופורטוניסט קלאסי
שכן,
17/01/05 08:55
|
האיש שכל הזמן חושב מה יעזור לו להיבחר שוב במרכז הליכוד. שום דבר אחר לא מעניין אותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
לא להאמין שבחרנו בכם....
מכאל,
17/01/05 08:54
|
עד מתי נשמע על השטויות של החכ''ים שלנו . אינטילגנצית השפה הרדודה שלהם אומרת עלהם הכל חבורה של פרזיטים שרק לקלל כל היוםזה מה שהם יודעים. נמאס מההתעסקות בשטויות אהה.... נכון בשדרות כבר לא מתים אנשים (רק נפצעים), המתנחלים לא עוברים על החוקים שאתם העברתם ואנחנו חיים היום בעושר רב (לא באושר).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
לשנורר מהגרמנים כן לשמוע לא
ערן,
17/01/05 08:46
|
50 שנה ישראל המדינה (לא ניצולים) קיבלה כ-150מליון מרק שנה בשנה, אחרי מלחמת המפרץ קיבלה שתי צוללות מתנה, אבל לשמוע את השפה שכחצי מליון יהודים מדברים אותה וממנה התפתחה היידיש אתם לא מוכנים. צבועים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
מצעד הצבועים מתחיל. אחרי זה
ל"ת
תראו אותם בBMW,
17/01/05 08:42
|
|
 |
15.
דווקא זו גדולתו של העם היהודי
.,
17/01/05 08:37
|
''לשמוע גרמנית בכנסת'' אין פירושו לסלוח, שהרי יש דברים שברור לכולם שלא ניתן לסלוח עליהם.
אבל שהנשיא הגרמני בא לדבר בבית הנבחרים של המדינה היהודית? דווקא פה טמונה הרבה עליונות, והרבה גדלות.
אין שום אצילות בלדרוש שינאם באנגלית, ההיפך הוא הנכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
to no.9
Yakov,
17/01/05 08:34
|
we don´t take money from them! They give back the money which they stole from us!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Tzodek Legamrei
znm,
USA,
17/01/05 09:03
|
Not only they Killed 6 million jews, torture and starved children and elderly, mainly, they stole property money and more. What they are giving back in comparisson is a bad joke.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
צודקים!!!
בילי,
17/01/05 08:30
|
לא מבין איך בכלל איפשרו לקודמו לנאום בגרמנית או אידיש, או אנגלית!! (עדיף באידיש....:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
לא יהיה ולא תשמע השפה....
צבי,
17/01/05 08:26
|
הגרמנית מעל כנסת ישראל. שפה שמזכירה לאנשים רק שואה שעבר העם היהודי. לכן שינאם באנגלית או בשפה אחרת שהוא מכיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
Are you kidding me?
The Dude,
17/01/05 08:24
|
|
 |
10.
איזו צביעות ! צוללות גרמניות
יהודי,
17/01/05 08:22
|
כן מוכנים לקבל, כסף גרמני - נאבקים על זה , בשירותי הגרמנים למידע על שבויים - מקבלים בשמחה , אבל את השפה לא מוכנים לשמוע .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק בכל מילה!
אסף,
17/01/05 08:42
|
|
 |
9.
לקחת כסף מהם מותר?
ל"ת
שאול,
17/01/05 08:22
|
|
 |
8.
ואים קצב היה מגיע לגרמניה?
מוטי צ.,
ק. אליעזר,
17/01/05 08:17
|
ולא היו נותנים לו לדבר בעיברית, איזה צעקה הייתה קמה? עם של צבועים, כסף מגרמניה כן, לדבר בכנסת לא, אנחנו עים גרמניה התפייסנו עים הנאצים לא ויש הבדל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז הוא היה נואם באנגלית
אופס,,
סליחה,
17/01/05 09:59
|
|
 |
7.
בורים, תתבגרו!
משה,
17/01/05 08:09
|
זאת קטנוניות! וגם.. גזענות! וגם.. בורות! וגם.. אטימות! וגם.. טימטום ישראלי נפוץ.
מה? זהו? אי אפשר לשמוע גרמנית בכנסת? למה מה קרה? עד מתי נשחק את המסכנים והפגועים? תתעוררו אנשים!
וזאת בתור נכד ל 4 ניצולי שואה, שרוב משפחתם הושמדה בשואה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז אולי הם לא הסבירו לך....
שמילי,
17/01/05 08:28
|
אבל הגרמנים, אלה שאתה צועק לטובתם, השמידו 6 מיליון יהודים אני יודע שבשבילך זה כלום, הרי הסבים והסבתות שלך חזרו משם, אבל יש איזה כמה מיליונים שלא חזרו!
נכון, זה יכול להשמע כמו גזענות, אני חושב, שזאת יהדות לשמה, אני חושב, שזה לשמור על הכבוד שלך בתור עם אבל אתה, כנראה לא שייך לכאן, לא חלק מהעם ובטח גם הצלחת להוציא דרכון אירופאי, כי אין כמו אירופה הגדולה...
אז תעשה לכולם טובה, תעזוב אותנו באמא'שך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בגלל בורים כמוך
משה,
17/01/05 10:19
|
העולם הזה עדיין תקוע בימי הביניים (#2).
אני לא ''לטובת הגרמנים'', אני בסך הכל טוען שזו גזענות, בורות ועוד הרבה דברים אחרים. לא הגרמנים שחיים היום ביצאו את מה שהיה אז.
דבר אחד אני מבין, וזה את ניצולי השואה עצמם. לא את דובריהם (אני מנחש שאתה בין דובריהם).
כנראה אתה לא מבין, כנראה גם לעולם לא תבין, ואני לא אבזבז את הזמן שלי על להסביר לבור כמוך על מה ולמה אני מדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מה עושה אותך יהודי?
איתן,
מבשרת,
17/01/05 08:06
|
ואם אתה כזה הומני למה אתה גזען כלפי החרדים ושונא אותם שנאת מוות למרות שאתה יודעת שהם הם היהודים האמיתיים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
צמרמורת עושה לי השפה הגרמנית-
שלי,
17/01/05 08:05
|
צריך להבין שלא רק הסמלים הנאציים מזכירים לנו השואה -- גם השפה הגרמנית! אני מבינה את המתנגדים וכולי תקווה שראש הממשלה יבין ויכבד אותנו בכך שלא ינאם בשפת המוות הזאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואידיש נשמעת בדיוק כמו גרמנית
ל"ת
זה יותר טוב???,
17/01/05 08:41
|
|
 |
פה יותר אנושי?
עבדול,
בדואי מהנגב,
17/01/05 08:22
|
אחי לומד שם באיניורסיטה ומקבלים אותו יפה. פה לא היה לו סיכויים ללמוד. גרמניה של אז השתנתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אתה קשור לזה בכלל?
ציוני,
ארץ ישראל,
17/01/05 10:24
|
מה אתה נדחף בכלל?? מה הקשר בין בנושא שדנים בו בכתבה ובתגובות לבינך?? אתה לא קשור לזה אז תשב בשקט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש הבדל , קרא דפאר
מוטלה,
17/01/05 08:19
|
וכסף מה אתה מוכן לקבל? יש הבדל בין גרמניה היום לבין הנאצים ימח שמם דאז
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
איזה שטויות
ענתי,
ארהב,
17/01/05 08:05
|
לא כל מי שדובר גרמנית הוא נאצי. אי אפשר לדחות על הסף כל עניין שמעורר איזושהיא קונוטציה של השואה. עם כל הכבוד הרב שיש לניצולים ובניהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
tipesh
avshalom,
L-A-,
17/01/05 08:14
|
shame on you that your brain lets you talk like this your heart doesnt have any fillings to a subject so painfull
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הנושא אכן טעון
תום,
ת''א,
17/01/05 10:49
|
אבל תהיה זו גזענות לשנוא אדם רק בגלל השפה בה הוא מדבר או בגלל חטאי אבותיו. אי אפשר להמשיך ולקנות לנו שונאים בעולם בגלל גזענות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
טיפשים
דניאל,
17/01/05 08:01
|
|
 |
2.
רק להתעסק בשטויות
מכיר אותכם,
17/01/05 07:57
|
כמובן שכל בעיות הבטחון, אבטלה, איכות סביבה, בריאות, שוויון חברתי נפתרו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
איזה צביעות
ל"ת
איש אחד,
מהשרון,
17/01/05 07:55
|
|