 |
10.
מעניין מדוע כבוד הרב .........
יוספה.,
19/01/05 07:03
|
|
 |
9.
החילונים ניצחו את הקרב על השבת
אילנה ג,
תל אביב,
17/01/05 22:19
|
החילונים ממוצא יהודי וגויים בני דתות אחרות (נוצרים, מוסלמים ואחרים) שהתנחלו בארץ ישראל פעלו וממשיכים לפעול בלהט לניתוק מדינת ישראל מישותה היהודית וכפועל יוצא מנתקים אותה בקצב הולך וגובר מהעם היהודי בארץ ובתפוצות. את מחיר האיוולת הזו ישלם העם היהודי כלו, שלא יצא חוצץ כנגד התופעה בעוד מועד ולא היה מסוגל לשמור על מורשת אבותיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מדינת ישראל אינה מדינת היהודים
ברוך ו,
ירושלים,
17/01/05 21:43
|
החילונים-המתיוונים השתלטו על כל רמות השלטון במדינת ישראל והפכוה למדינה חסרת כל ציביון, מוסר ותרבות יהודיים. ההזדהות של העם היהודי בארץ ישראל ובתפוצות עם מדינת ישראל הולכת ומתרופפת, ככל שמדינת ישראל מבססת עצמה כישות פוליטית חילונית הפועלת לטשטוש ולהעלמת ישותה היהודית. האירוניה היא שללא ישותה היהודית, סיכויי מדינת ישראל לשרוד בטווח הארוך קטנים מאד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
100% right and more
ל"ת
Noni,
Israel,
18/01/05 05:50
|
|
 |
7.
למה להכפיש את הנצרות?
שולי,
דרך פ''ת,
17/01/05 19:38
|
הרב הלא מכובד בכלל מקדש את השבת באמצעות הכפשת הנצרות. מה שמעיד על תפיסה מעוותת של המציאות בכלל ושל הנצרות בפרט.
ואגב, הדבר הכי חשוב ביהדות זה ''ואהבת לרעך כמוך'' ולא שמירת השבת. אבל כנראה שאת הערך הכי חשוב ביהדות קשה לדתיים לקיים לכן הם מוצאים תחליף קל בעבודת אלילים שבתית.
מה הפלא שהיהדות הולכת ומצטמקת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשולי - מדינת ישראל הוקמה...
עמיחי,
צפת,
17/01/05 21:58
|
כבית הלאומי של היהודים ולא של הנוצרים, המוסלמים ואחרים. מתגובתך נראה שאת בקיאה בנצרות ובורה גמורה ביהדות. את ודומיך התנחלתם ללא זכות בארץ ישראל ואתם מבקשים להמיר את דתנו ומורשתנו היהודית בארץ אבותינו. חזרי לך אל המקום ממנו באו אבותיך וקיימי את דתך הנוצרית בארץ מוצאך יחד עם מליוני הנוצרים בני עמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה?!
רועי,
17/01/05 21:23
|
1. זה שהנצרות היא סילוף זו עובדה מוכחת.
2. הנצרות המכובדת שלך רצחה המוני יהודים לפני תקופה לא רחוקה - בשם דת האהבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3. judism is GROWING B''H
ל"ת
to # 7,
17/01/05 21:30
|
|
 |
6.
כבוד הרב-שמירת שבת
לאה,
17/01/05 15:58
|
ב''ה
הבעיה מתחילה כבוד הרב עם הפרשנויות הרבות ''לנושא שבת''. בגלל זה ניתן למצוא הרבה יהודים ששומרים שבת כל אחד בדרכו (ולאו דווקא לפי ההלכה,או חלקי) ובכל בית של שומרי שבת ימצא הנוסח שלו. אינני באה כרגע לשפוט ולחלק ציונים על מידת התנהגותם לפי ההלכה (גם אני חוטאת ולא ממלאה את כל ההלכות בנושא).
היפה ביהדות שגם אם אינך ממלאה את כל הלכות שבת בתוך ליבך אתה יודע (לפחות לגרים בישראל) מה אתה מפסיד ו/או איך זה אמור להראות. בעתיד אולי יהיה שלב שבו תוכל להתחבר ליהדות ולשבת מהזוית שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
להיאבק שלכל אחד תהיה השבת שלו
שי,
מודיעין,
17/01/05 15:47
|
אכן יש צורך להיאבק, כבוד הרב. להיאבק שלזרם גדול ומשמעותי של היהדות, הזרם החופשי, תהיה היכולת להעביר את השבת בעונג, כל אחד כפי רצונו. ואגב, השבת אצלי ואצל הציבור החופשי אינה ברית עם השם, שאיני מאמין בו. היא בראש ובראשונה אמצעי חברתי לתקשר בו עם בני משפחה וחברים, וכן גם המנוחה לגוף ולנשמה - שיכולה לבוא לידי ביטוי גם בטיולים ובילויים, לא רק במנוחה אמיתית. ולאלו שעובדים ביום זה - מלבד העובדה שהם בוחרים בכך (ויש לכבד זאת), גם כדי שיוכלו לפרנס את עצמם ובני משפחותיהם, שהרי התגמול על עבודה בשבת גבוה, הם יכולים לנוח ולהנות גם בימים אחרים. תמיד ציבור העובדים ביום זה יהיה מיעוט, ולא ישפיע על דמותה של השבת, גם בעיניי, כיום מיוחד שאני מחכה לו כל השבוע - יום לנוח, לחגוג או סתם להיפגש עם יקיריי. האמן לי שאין לי שום כוונה ללכת לבית כנסת או לקיים מצוות שבין אדם לחברו גם אם תסגור לי את כל המדינה, שהרי אני לא מאמין באלוהים ומבחינתי קיום המצוות בין אדם לשם היא ברכה לבטלה. אז במקום להילחם בי, חשוב כיצד תוכל להפוך אותי לחבר שלך ולא למישהו שעויין אותך על שאתה מנסה להצר את צעדיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תיקון טעות, אני מקווה...
אריאל,
חיפה,
17/01/05 22:49
|
אני מקווה שכאשר כתבת ''או לקיים מצוות שבין אדם לחברו'', התכוונת ''או לקיים מצוות שבין אדם למקום''. שהרי מצוות שבין אדם לחברו - כמעט כולנו מקיימים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
סבבה, רק תן לי זכות להפר את זה
כככ,
17/01/05 15:27
|
|
 |
3.
כחילונית גמורה גם אני מסכימה ש
רונית,
רמת גן,
17/01/05 13:49
|
בלי שבת - אין קיום לעם! אין לי כמעט שום קשר לשום דבר יהודי - אבל שבת אני שומרת.
מדוע רוצים לקחת מהמדינה הזו את אחד הדברים היחידים ההופכים אותה ליהודית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרונית
נ,
17/01/05 14:56
|
קיום יהיה לעם ישראל . רק עפ''י יושר ועזרה לזולת.
שמירת שבת זה מישני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המציאות הנוכחית מוכיחה
אבי,
ירושלים,
17/01/05 15:19
|
שכאשר היהודים עוזבים את היהודות הם שוכחים גם את המינימום של האנושיות. (ע''ע הייחס לתושבי גוש קטיף ושדרות, קריסת מערכת החינוך מבחינה מוסרית ועוד...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת? אז איך זה שדווקא
אורן,
מודיעין,
17/01/05 16:21
|
המתנחלים מפליאים לעתים (נכון, לא כולם, ונכון, לא תמיד, אבל בכל זאת) ביחס בלתי אנושי בעליל הן לערבים והן לחיילי צה''ל השומרים עליהם? אבי, ההסקה שהיסקת אינה במקום. הרי רוב החילונים הם יהודים מצוינים, גם אם אינם מאמינים באלוהים. יהדות זה לא רק דת, לידיעתך. זה בעיקר לאום, תרבות, שפה, מורשת. כך שאיש מהם לא עזב את היהדות. הם פשוט יהודים מזרם אחר, לא הזרם הקנאי והחשוך שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שאמרת מוכיח את צידקת
מנגנון ההסתה,
הישראלי בפעו,
18/01/05 09:58
|
דבריו של קודמך. כל מה שאתה אומר על המתנחלים הוא פרי תעמולה אנטישמית של מנוכרי ישראל! המתנחלים אינם מתעסקים כלל בערבים, יש להם דברים חשובים יותר לעשות. למעשה, לביצוע הדברים החשובים הם שכרו ערבים ופרנסו אותם בכבוד, עד שבאו האורי אבנרים והסיתו את הערבים נגדם. אשר ליחס ל''חיילים השומרים עליהם'', זה אינו ראוי כלל לתגובה. העובדה היא שהמתעללים בערבים במחסומים הם לעולם לא שומרי מצוות או מתנחלים, אלא תמיד חילונים, בעיקר שמאל, ואז הם גם משתמשים בזה לתעמולה נגד ה''כיבוש''. את היותם חלאות אדם הם משליכים לפתח היהדות. ובענין ''קנאות חשוכה'', את הדברים האלה שמענו ממהרסינו ומחריבינו כבר בימי החשמונאים ועוד לפני כן. מה שקרה, שכל אלה נעלמו מבמת ההסטוריה, ואילו הקנאים החשוכים הצליחו לשמר את העם הזה ואף להחזירו לנחלת אבותיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
@@ שאלה לרב מיכה לוי. @@
צ.,
17/01/05 13:20
|
לכבוד הרב שאלה בנושא שאותו אתה מעלה בכתבה זו. מה דעתך על מוהלים שמבצעים ברית מילה ביום השבת תמורת תשלום?
מה דעתך על חזנים שמובילים את התפילה בשבתות וחגים תמורת תשלום?
בתודה מראש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובות ל''צ''
עדי,
17/01/05 14:06
|
שלום,
נראה לי שאם אתה רוצה באמת רוצה לקבל תשובות מרב כדאי שתפנה אליו בפקס או במכתב ולא בתגובות באתר...
בכל אופן, מתוך הנחה שאתה באמת רוצה תשובה, אשתדל אני לענות לך:
בדיוק כפי שמצווה וחובה לרפא בשבת כך מצווה להיות חזן וודאי שמצווה למול ומכיוון שכך - אין סיבה שמי שהמקצוע שלו הוא דבר שהוא מצווה יצטרך לעשות את מלאכתו בחינם.
בדיוק כפי שלרופא מותר לקבל את שכרו כיוון שהששכר השבת בלוע בתוך השכר על ביקור החולה או הטיפול בו לפני ואחרי השבת - כך גם שכר המוהל בשבת בלוע בשכרו על לפני ואחרי השבת.
לגבי חזן שמתחזן רק בשבת אינני יודע את התשובה ואכן לא ברור לי שזה מותר (כדאי שתשאל רב אם זה חשוב לך)
בכגל אופן.. אני אישית ממש לא אוהב חזנות (:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כשאנשים מסוגו של עדי רצו
איך מעשרים מלח?,
18/01/05 10:08
|
להקניט את רבי עקיבא, שאלוהו, למה ראשיהם של בבלים סגלגלים..... מי שנשכר כחזן לשבתות או לימים נוראים, ושחזנות היא מקור פרנסתו, מובן מאליו שמשלמים לו. רופאים, אחיות ואחרים, מקבלים על תרונויות וכוננויות שכר מיוחד וגבוה יותר, כשהם עושים זאת בשבת. המלאכות האלה שהם עושים, מחוייבות המעשה ואין סיבה כי מי שעושה מלאכה שחובה לעשותה בשבת, לא יקבל על כך שכר. מי שמל את נכדנו הבכור, וזה היה בשבת, סירב לקבל תשלום, ואמר שהוא עושה זאת לשם מצווה. פרנסתו היתה ממקור אחר, לכן לא לקח פרוטה על המילות שהוא עשה. יישר כוחו. אבל זה ענין אחר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעדי.
צ,
17/01/05 14:53
|
ברצוני לעדכן אותך . שבקהילות המזרח .מוהלים לא היו מקבלים שכר על ברית שבוצעה בשבת.והשכר עבור בריתות בימי חול היו סכומים סמלים. לא יזיק למוהל לוותר על שכרו עבור מלאכה שהוא מבצע בשבת. לידעתך. מוהלים במדינתנו לא סובלים מחסרון כיס. ההפך הוא הנכון.
לגבי שכר לחזנים. כן הם מקבלים שכר. דבר שבעיני לא מקובל. אפשר לבצע את מלאכת החזנות עפ''י חלוקה שווה בין כל המתפללים. ואז הכל היה כשר ומוסרי.
לגבי טענתך שהיה כדי לפנות בשאלה לכבוד הרב באופן אישי. לדעתי היה כדאי שכלל הגולשים יקבלו תשובות לשאלות מענינות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגבי הסיפא של דבריך
עדי,
17/01/05 15:18
|
אני מציע שפשוט תפנה לרב ותפרסם את תשובתו.
או לחלופין שתפנה לרב שמשיב על שאלות דרך האינטרנט (וכיום יש רבים כאלה)
בכל אופן, יישר כח על החתירה למוסר ולצדק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אי אפשר להיות אסקימוס בלי להצי
אריה,
17/01/05 12:33
|
אי אפשר להיות אסקימוס בלי להציע את אשתך לאורחים, אי אפשר להיות לבנוני בלי לשחוט את ביתך על כבוד המשפחה, אי אפשר להיות אזרח אפריקאי בלי לאכול בני אדם, איזה עם יכול להתקיים בלי לשמור ולהקפיד כעל קוצו של יוד בכל אחד מהמנהגים של אבותיו !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
א. אומרים אסקימו, הס' היא ה-s
אל תען כסיל,
כאיוולתו,
17/01/05 19:26
|
של לשון רבים באנגלית. ב. בעצם, לך תגיב על שטויות....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על הצורך להתעדכן
אריאל,
חיפה,
17/01/05 23:01
|
אל תען נכבד, משמעות דבריו של אריה הובנה לך היטב, (אני מניח...) אלא שבחרת להיתפס ל-s במקום להגיב לגוף דבריו. עיקר הבעיה היא שדברי הרב הנכבד מכוונים לעולם שהשתנה כבר מן המאה ה-18. ניכורה של האורתודוכסיה ממרבית היהודים בעולם נובע מפחדה להתאים עצמה לזמן ההווה. בחקר המאובנים מוכרת התופעה של ''מאובן חי''. בעל חיים שנחשב כנכחד מזה מליוני שנים, ולפתע מתגלה חי במעמקי הים או בפינה נידחת ביבשה. היהדות האורתודוכסית של היום מביאה עצמה אט אט למצב כזה. היהדות כולה מתקדמת - הם לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבר אמרתי - אל תען כסיל
דקלום שטויות,
היא כסילות!,
18/01/05 10:02
|
|