 |
23.
כל הכבוד למאמר ניתוח מעולה
רוני פיזם,
צפון,
24/01/05 22:26
|
יוסי דהאן ויוסי יונה . איך ממשיכים מכאן? הרי ברור לכם כי זה חלק ממכלול שלם של מהלכים שתפקידם הפרדות העשירון העליון מהחברה הישראלית, וכל זה תחת סיסמאות יפות. איך מעוררים את ההמונים. איך פוקחים לכולם את העיניים? זו השאלה. איך אוספים סטודנטים ,בני עדות המזרח ויוצרים כח פולטי חדש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
ומי ''יתלבש'' על הפוליטיקאים?
מורה,
מהצפון,
23/01/05 21:22
|
איזו חוצפה ותעוזה יש לכמה פוליטיקאים ובראשם לימור לבנת ביחד עם אנשי הייטק, חברו להפיל את המדינה. מי ישקם את ההריסות?ככה מחליטים ועושים?זו הפקרות לשמה וצר לי לראות כמה אנשים נסחפים אחרי הטעות הגורלית הזו. אני אינני פוחדת לאבד את משרתי.הוראתי באה מייעוד ומהרגשת שליחות ואני במערכת כזו אם תיכון לא אהיה.צר לי על ילדי ישראל ועל עתיד המדינה.צר לי על כל המורים שעליהם התלבשו במקום להעלות את הדרם. ומי יתלבש על הפוליטיקאים?מי יוריד ממשכורתם,יקצץ בפנסיה שלהם ויפגע בזכויותיהם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
כל ח''כ שיתמוך
לנקנק פוליטית,
23/01/05 19:53
|
זכרו שלשבעים אלף מורים יש בני זוג ומשפחות המספר מגיע בהערכה זהירה ל300000 בוחרים אז יש לסמן פוליטית כל ח''כ שיתמוך ולנקנק אותו ואת מפלגתו בקלפי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
מאה אלף מורים בירושליים!!!
מורה מהשורה,
23/01/05 13:32
|
שובתים רעב. סובבים את הממשלה. סוגרים כבישים. רצים לכנסת. רק כך יקחו המורים את גורלם בידיהם. מורים - התעוררו!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
הדו''ח = לתחת !!!
אני,
22/01/05 22:10
|
הדן''ח הזה בוודאי לא יקדם לא את התלמידים לא את המורים ובוודאי לא את החינוך הכושל בישראל . לכן צריך לראות את מי הוא משרת באמת ואני מסכימה שהוא משרת את הפולטיקאים את מחבריו ואת ארגוני המורים . אם השניים הראשונים הסבירו קודמי המגיבים אז נשארת רק השאלה למה את אירגוני המורים ? כי בכל מינהל של אירגון זה טוב שמאיימים על החברים זה מעלה את המניות של מנהלי הארגון ולא מותיר זמן לחברי הארגון לבדוק טוב מה הם עושים באמת . והאמת שחוץ מלדאוג לעצמם ולמנגנון שלהם הם לא עשו ויעשו הרבה . הדו''ח הזה לא יקדם אף ילד בישראל אבל הוא כיסוי תחת לאי קיום החלטות בגץ נגד משרד החינוך שזה כשנתיים משתמש בדוח הזה כסיבה לאי קיום החלטות אופרטיביות שניתנו בבגץ כמו בגץ הילדים בחינוך המיוחד ובגץ בחינות הבגרות . לימור ושרון לא יראו את קולי יותר לעולם אחרי מה שעוללו לחינוך בשנות כהונתם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
לימור
מורה,
חיפה,
22/01/05 18:02
|
מה דעתכם, לימור לבנת קראה את הדוח במלואו?!!!!!!!!!!!!!!!!!! לא נראה לי. או שכולם צודקים והיא עד כדי כך...................................
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
''העלאת מעמדם של המורים...''
מחנכת עם קבלות,
22/01/05 17:56
|
''העלאת מעמדם של המורים...'' מס שפתיים...לעג לרש...יחצנות ושיווק המלצות ועדת דברת. שרת החינוך וחבריה לממשלה מתייחסים לציבור המחנכים, המורים כאל ציבור תם שאינו מבין דבר. מורים בותק של 20 שנה, בעלי נסיון...אשר הגיעו לרמה מקצועית טובה ביותר, לאחר שנים רבות של השתלמויות בתחום החינוך...חלקם רכשו תואר שני במקצוע ההוראה שלהם. יעבדו יותר שעות וישתכרו פחות! מורים צעירים חסרי נסיון...ישתכרו יותר! היכן ובאיזה עיסוק הדברים מתנהלים כך? האם כל שנות ההשקעה בהתמחות מקצועית...אלפי שעות לימוד ...שעות עבודה נוספות ללא תמורה...ומסירות של הרבה מחנכים ומורים ירדו לטמיון?! כן, מערכת החינוך תאבד את הטובים ביותר שבמורים. אלה שאמורים לחנוך את הדור החדש של המורים. ניצול יכולת החקיקה לפגיעה בציבור המחנכים האיכותי, שעושה עבודתו במסירות הינה פגיעה קשה במעמדנו. אולי נדגים את אופיו המשתנה של המשטר במדינת ישראל בפני תלמידנו במסגרת שעורי אזרחות. האומנם דמוקרטיה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
שיטת הממשל אשמה
מיקי,
מרכז,
22/01/05 17:52
|
גושא החינוך הוא רק אחד מני רבים שלא ניתן לביצוע וסביר שייכשל בשל מחויבויות קואליציוניות כי בתכנון ובכוונה כל התוכניות הם בכוונה לקידמה או לקידום המצב במדינה ,אבל בגלל אילוצים של שיטת הממשל והבחירות, כאשר יש לשלם מחיר עבור ההשלטון למרות שנבחר כחוק, יש להתפשר,לפצות שוטפים ושום תכנית אשר תהייה לא ניתן לבצע כפי שתוכננה ע''י המקצוענים. אין בעולם מבנה שסוי מפלגתית לסקטורים עדתיים ודתיים כמו בארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
להקים וועדה שעוסקת בערכים
מחנך.,
22/01/05 17:03
|
עכשיו אנחנו זקוקים למומחים בערכים שיובילו את החינוך הערכי ולא רק את ההישגים הלימודיים שהשרה רוצה להתפאר בהם קבל עם ועדה.כדי לעסוק בערכים צריך לשנות את כל הגישה הקימת היום, ולבנות תכניות לימודים חדשות.לחנך בני אדם, אזרחים,מעורבים בקהילה,עוזרים לזולת וצרכני תרבות על כל ענפיה זו צריכה להיות מטרת החינוך ולא למדנים חרשנים ואגואיסטים שלומדים רק למען עצמם.את זה וועדת דברת הזניחה ועל כן היא לא ראויה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
עם כל הכבוד
איש חינוך,
22/01/05 15:49
|
יש מקום לחינוך אליטיסטי. לא כל ארחי פרחי זכאי לקבל תעודת בגרות משמעותית. אסור למנוע חינוך משמעותי מילדים מוכשרים הבאים מרקע של מצוקה. הכותבים הנכבדים שוכחים את חלקם של הבית, המשפחה, הסביבה והתקשורת בתהליך החינוך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
יש צדק, אולם...
יונתן,
תל אביב,
22/01/05 14:14
|
שינויים צריך לעשות בשלבים. אני מאמין שעם חינוך טוב יותר (לדוגמא, לדמוקרטיה), עסקנים פוליטיים שסוחטים כספים בניגוד לעקרונות - ייחלשו. יחצקו המורים, מערכת החינוך תוברא, ואכן, יוחלפו ספרי הלימוד, שיטות הלימוד, וכו'... אך יש להבין שכדאי לדחוף לשינוי. אף תוכנית לא תהיה מוחלטת או מושלמת, אך יושבי הוועדה, הם ללא ספק, אנשים רציניים שרבים מקשיבית להם - לפחות בתחום הכלכלי.
טיפשים הם לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
תגובות ל-2 ול-3
ראובן מ.,
22/01/05 13:59
|
יתכן ואתם צודקים . יש בדו''ח החמצות , לא הכל מושלם , אבל חייבים לאמץ את הדו''ח כמסגרת. מערכת החינוך קורסת , אז חייבים לעשות מעשה. יכול להיות שזה לא יצליח , אבל זה עדיף מאשר לשבת ולא לעשות דבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לראובן
יוסי,
23/01/05 18:46
|
אכן המערכת קורסת. אך האם השיטה לתקן את המצב היא לאמץ את הדו''ח שהורס את הסיכוי לתקנה. זה כמו לעזור לטובע בכך שתשב על ראשו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דיברי הבל
גבי,
ירושלים,
22/01/05 17:58
|
|
 |
11.
מס 2 צודק במאה אחוז
סתם 1,
22/01/05 13:56
|
אין ויכוח שצריך ניעור גדול ואין ויכוח שבמשרד החינוך מפטרים מורים ואף פעם לא מפטרים פקידים יש יותר מדי מפקחים רכזים ויועצים למיניהם והמפקחים כותבים את ספרי הלימוד ואי ואבוי למורה שלא ילמד לפיהם המורים חסרי ידע כללי ואפילו את השפה העיברית אינם יודעים שלא לדבר על היסטוריה כללית וישראלים ויהודית מחזיקים באינטגרציה שהיא קורבן למולך של פוליטיקה ובערות חברתית מדהימה ומסוכנת ושמגביר את הקיטוב במקום להקטין היום כל תלמיד יכול להרביץ למורה ללא חשש ואילו מורה שרק יצעק על ילד ישפט והורי כל תלמיד עושים בבית הספר כבשלהם התוצאות ניכרות בסרבנות ותאונות וירידה וחוסר ערכי התנהגות מוחלט מתי יקום לנו מנהיג אמיץ וחכם שיבין שתקציב החינוך חשוב כמו תקציב הבטחון ואולי יותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד ''סתם 1'' - תגובה 10 !
ל"ת
ליאת,
22/01/05 20:11
|
|
 |
10.
ביקורת אינטליגנטית וחשובה
גילי,
ירושלים,
22/01/05 13:49
|
|
 |
9.
חינוך כן/פיטורים למה??
שולה,
22/01/05 13:36
|
למה לקשור את הצורך בשיפור החינוך לרצון ביבי נתניהו לחסוך ? הרי כל מי שיפוטר כבר לא יוכל להביע את דעתו וישב בבית מובטל עם גרוש וחצי שיבזבז תוך שנה. באותה שנה כל הכסף שחסכו על המשכורות ילך יחד עם החלטות שרון לתת לדתיים/הסכמים קואליציונים/הטבות לביבי והעדפותיו וכו. לעיריות במילא לא יהיה תקציב לשפר את החינוך כי בקושי יש להם למשכורות שלהם. התוצאה - הרבה יותר מובטלים, פחות חינוך כי יהיו פחות מורים, התוספות לאלה שישארו תיהינה אפסיות כמובן, וחזרנו לנקודת ההתחלה במצב גרוע יותר. כמובן שלא יודו בטעות, ימצאו מישהו להאשים אותו, יגידו שלא קיימו את ההסכם כילשונו והקברניטים יגיעו לפרישה עם בוכטות ענקיות . תסריט מוכר כלכך שבא ליבכות עד כמה אנחנו תמימים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
שכחו לבדוק מה קורה בבתי הספר
עובדיה,
חולון,
22/01/05 13:31
|
כהורה ואיש חינוך 15 שנה הפתרון הכי טוב הקטנת כיתות ל-25 ילד בכיתה . אני לא יודע מאיפה נילקח הנתון ממוצע כיתה 33 את הממוצע הזה אני לא מכיר . זה כמו שנגיד שני ילדים הלכו בנהר אחד טבע הממוצע 50% טובעים בנהר . דוח דברת מנותק בחלקו ממציאות הקיימת בכיתות רגילות שם יש מעל 35 ילרד בכיתה נראה אותו מלמד כיתה כזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כל הכבוד! ניתוח ענייני ומסקנות
עין,
ירושלים,
22/01/05 13:12
|
|
 |
6.
הצרוף של איש עסקים ועסקנית
יעקב,
חיפה,
22/01/05 12:55
|
שיתוף הפעולה בין איש עסקים שכל עולמו המיליארדים שהוא מגלגל תוך עושק העובדים השכירים
ושל עסקנית בורה וירודה שכל עולמה לאומנות רדיקלית
מבטיח מרקחת פלאים שתייצר את העבדים ואת גדודי החיילים המטומטמים הדרושים לקיום הישות הציונית בגירסתה הנכחית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד
מורה ותיקה,
ירושלים,
22/01/05 17:54
|
|
 |
5.
חברה=חינוך לא שווה להון
אלי,
מבשרת ציון,
22/01/05 11:54
|
כאשר ממנים וועדה דואגים שיו''ר הוועדה וחלק משמעותי מחבריה יהיו אנשי מקצוע בתחום הפעילות של הוועדה. במקרה זה, מינו לראשות הוועדה אדם מצוין ובעל מקצוע מעולה בתחומו, אך אין שום קשר בין מקצועו לתחום הפעילות של הוועדה. בשנים האחרונות שרי האוצר הפסיקו לחשוב על מדינת ישראל כמדינה של העם היהודי, מדינה הקולטת עלייה.שרי החינוך גם לא פועלים בתחום החינוך אלא מדברים כמו פקידי ושרי האוצר על יעילות. יעילות היא דבר חשוב מאד בניהול עסק מסחרי, תעשייתי, חברתי ועוד, אך בניהול מדינה חייבים להשתמש במונחים אחרים, היות ויעילות בניהול חברה מתייחסת לכך שפחות אנשים יועסקו ואין לחברה המסחרית שום אחריות מוסרית כלפי אילו שאינם מועסקים אצלה. לפי חשיבה זו כל אילו שאין להם עבודה פשוט יחפשו אותה בארצות אחרות. האם זו מטרת הציונות? האם זו רוח היהדות? ברור שלא!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
מרשם להבטלה
שפיץ,
ראשון,
22/01/05 11:33
|
הפרטה = הבטלה. דוגמה למחשבה הטלויזיה בכבלים מופרטת אבל השרות גרוע בגלל חוסר בעובדים, אין תחרות, משאב לאומי נמסר לחברים ואנחנו מקבלים איכות תוכן ירודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
כשמעמד המורה נשחק המערכת קורסת
ש.לוין,
22/01/05 10:58
|
אמרתי את זה כשפירסמו את דוח דוברת ואני חוזר ואומר זאת פעם נוספת ועדת דוברת לא רק שלא מקדמת את החינוך היא קוברת אותו עמוק עמוק באדמה. ועדת דוברת לא שמה לה למטרה להאדיר ולטפח את מעמד המורה שהוא עומד בלב ליבו של העשיה החינוכית. ללא המורה לא תתקיים המערכת כלל. לפיכך ניראה בעליל שהמטרה של ועדת דוברת היא שינויים מבנייים במערכת החינוך כשכל מאוויהם למוטט לחלוטין את ועדי המורים ולהפוך את המורה לעבד נרצע עושה דבר המנהל. זו דרך של דיקטטורה מהשפל הכי גדול שיכול להיות. לכן ועדת דוברת לא תשיג מאומה בכל הקשור לרמת החינוך והלימוד בארץ, תוהו ובוהו ישרור במערכת החינוך, הכאוס יהיה גדול מנשוא. המורים שכבר היום זקוקים לעזרה נפשית ולא רק בגלל התסכול עם הפעלת דוח דוברת רבים מהם יזדקקו לשירות הפסיכולוגי . היזהרו ממורי ישראל כי רק מהם תצא תורה.............
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ניכר בכותבים שהם מתומכי אסכולת
k_nemo,
Beer Sheva,
22/01/05 10:39
|
אלוני בחינוך. אסכולה, הרואה באינטגרציה ו''חינוך לערכים'' (ערכים של מי לעזאזל?) את חזות הכל. אותה אסכולה, שדחפה ל''דמוקרטיזציה'' של בתי הספר, כולל המצאת ''תקנון זכויות התלמיד'' הרה האסון, שבמקום ללמד את דור העתיד חשבון, אנגלית, מדעים, ושפה עברית, התמקדה ביחצנ''ות פוליטית של ערכי השמאל הקיצוני, ושגרמה בסופו של דבר לקריסת החינוך בישראל. אין עיקר תפקידו של ביה''ס-''לשאת באחריות להתפתחותם התרבותית והרגשית של תלמידים, ושאמור להיות אחראי לעיצוב אזרחים, ביקורתיים, אוטונומיים ודמוקרטים'', כלשונם של כותבי המאמר, כשהכוונה היא כמובן, שלחינוך ''לערכים'', של ילדינו הפרטיים, ידאגו הפוליטרוקים של משרד החינוך. לא לשם כך אנו שולחים את ילדנו לשם. החזית העיקרית והמופקרת, שלשם התמודדותה עמה, אנו שולחים את ילדינו לאותו מוסד, כוללת לימוד אפור וחסר ברק וזוהר של מקצועות הבגרות, תוך שינון של מילים, עובדות, מספרים ותאוריות. לשם כך, יש להחזיר למוסד ביה''ס, מבנה היררכי מוקפד ומשמעת שתתבטא בכבוד למורה ושתכלול סממנים חיצוניים כגון, תלייה טכסית של דגל המדינה, לבישת מדי ביה''ס ובעיקר, ביטול הפריבילגיות ''הדמוקרטית'' של התלמידים כפי שאלו נובעים מאותו ''תקנון''. מנגד, חובה למזער את מידת ההיררכיות בתוך סגל ביה''ס. כבר כיום מגיעה זו לרמה מפלצתית ממש, בה על כמעט כל שעת הוראה פרונטלית, מוענקת שעת ''ריכוז'' למלחכי פינכתה של כבוד המנהלת. התוצאה האפקטיבית היא, חיזוק מעמד המנהל באמצעות צבא הרכזות, על חשבון המורה, המדוכא עד אפר. אין כיום מורים שמחים ''במערכת''. לכך אחראיים כמובן סביבת החינוך של ילדי ביה''ס ומנות האנרכיה המופלגות שהשליטה מערכת החינוך לערכים, אך לא פחות מכך, השתלטות חצר ביזנטינית, שהתפתחה בסביבת המנהל ברוב בתי הספר התיכוניים, הרודה במורים המפוחדים (בתקופה זו של פיטורים והפרטה), בדרך של קביעת מנגוני דווח טוטליטרי והפיכתו של המורה לעבד של המערכת. התוצאה היא שבין סדן המנהל לפטיש התלמיד, נשחק המורה לחלוטין. לשם הפיכת הפירמידה על-פיה, אין צורך להקצות תקציבים נוספים. כבר כיום ההקצאה לחינוך בישראל היא בין הגבוהות ביותר בעולם. להיפך, יש לבטל פונקציות רבות של ''ריכוז''. את המשאבים המתפנים, יש להפנות לטובת העמקת הוראה פרונטלית. הפירמידה ההפוכה, גורמת לכך שכיום, מורה מצוי, משקיע על כל שעת הוראה, עוד שעה ויותר לדווח, קבלת אישורים, וישיבות פדגוגיות חסרות תכלית (לבד כמובן מעצם מימד השליטה, שאלו מעניקים). זאת מבלי להזכיר את שעות העבודה הרבות המושקעות בבית. לארגוני המורים המסואבים יכול היה להיות תפקיד מכריע בכך, ע''י הקפדתם על הזכויות הנרמסות של חבריו, כפי שאלו מנוסחים בתקנון משרד החינוך. זאת במקום ההתעסקות התמה (אך נראה המשתלמת יותר), ב''דילים'' כספיים ונופשונים למורים.
הכותב-אינו מורה ומעולם לא היה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
k-nemo - מילים כדורבנות !
אזרחית מן השורה,
22/01/05 16:12
|
כל מילה אמת ! תגובתך היא ניתוח המצב בצורה הכי נכונה ומדוייקת של המציאות, שקראתי עד היום.
הכותבת מורה לשעבר שברחה כל עוד רוחה בה ממערכת ה''חינוך''.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי צריך גם...
חיים,
י-ם,
22/01/05 15:42
|
למה שלא יחייבו אותנו התלמידים להצדיע במועל יד למורה הכל יכול . אני לא יודע המ קרה פתאום אבל כולם מתמקדים במורים כאילו הם העיקר ,אז יש לי חדשות בשבילכם ... הם לא!! בתי ספר קיימים בשביל תלמידים לצרכים של תלמידים, לא בשביל לתת כסף לחבורה של אנשים שחושבים שהם יודעים משהו מהחיים שלהם כי יש להם תואר (במקרה הטוב) בהוראה ... כל הקריאות בזמן האחרון לבטל זכויות תלמידים מזכירות לי משטרים אפלים יותר ואולי זה מה שהמגיבים כאן צריכים איזה דיקטטור שיראה להם מה זה לחיות במדינה בלי זכויות ויגרום להם לחשוב פעמיים אם זה מה שהם רוצים בשביל הילדים שלהם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאין הידע תגובה ל2
מורה,
22/01/05 14:39
|
אם אינך מורה מאין הידע אם אתה כל כך דואג למורים כדאי שתקרא את הדוח של דברת ותמצא שם לא חצר ביזנטינית אלא הרמון ביזנטיני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
צודק!!
david,
22/01/05 10:27
|
הרפורמה היא רק למורים ולא לתלמידים!יש לשנות את כל ספרי הלימוד.ואני מורה מתנדב בבית ספר יסודי ברמת גן!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההפרטה -מתעשרים הפוליטיקאים
עקיבא,
תל אביב,
22/01/05 14:21
|
דו''ח דברת הוא חלק מהשתלטות הפוליטיקאיים , ונסיון להפוך בכוח למעמד העליון: 1. לימור לבנת , שדוגלת בדו''ח , מקבלת פנסיה , עבור שנים מועטות כשרת חינוך 2. ביבי נתניהו-שדוגל בתאצריזם-מקבל פנסיה גבוהה -עבור כ3 שנים בראשות הממשלה 3. אפילו לגרושתו מיקי הוא דאג , וגם היא כמנכל ממשלתי מקבלת פנסיה 4. בניגוד לאמריקה , בה העשירים הם אנשי עסקיפ שהתעשרו מיגע כפיהם בישראל העשירים הם הג'ובניקים שמתעשרים מקופת הציבור. 5. למורה לוקח 30 שנה להגיע לפנסיה של ביבי ב3 שנים. 6. גליה מאור-מבנק לאומי-היתה פקידה במשרד האוצר וראו לאן הגיעה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פואמה פאדאגוגית לא בבית ספרינו
ולדימיר,
קורצ'ק מדרסה,
22/01/05 14:05
|
כל מפלגה שילטונית וחלומה... רפורמה דוברת על חינוך בהתאמה... ראו את עוזי כהן וכל האספסוף במרכז אז קדימה לימור,תני קאדרים,תני גז! שילמדו ילדי המאו לדגל וסטירה לשיר הימנון חובה-והסגידה ובחינוך ייצור של בלומנטליזם צחים,גדעונים ושרונים-אידאליזם
הגב לתגובה זו
|
|