 |
24.
אני משרת בלשכת גיוס באר שבע...
עמיתי,
אשדוד,
27/01/05 02:35
|
ואין מה לעשות נגד אנשים כאלה שבאים כי אחר כך אנחנו יוצאים אשמים עם אנחנו תקפנו אותם......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צעיר
אלמוני,
28/01/05 12:34
|
|
 |
23.
בנות, על תצאו ען ערבים!!!
ל"ת
קובי דן,
תל אביב,
26/01/05 00:28
|
|
 |
22.
איזה פחדנים
דני,
25/01/05 22:51
|
''הצעיר החסון מיהר לעלות לאוטובוס וגרר אותה בכוח למכוניתו. המאבטחים החמושים של הלשכה עמדו מנגד ולא עשו דבר.''
אם הוא היה שולף סכין ודוקר אותה? גם אז הם היו ממשיכים לשבת שם בלי לעשות כלום? נמושות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
לכל גאוני הדור תקראו ותחכימו
קצין בלשכת גיוס,
25/01/05 20:54
|
מדהים כמה אנשים אוהבים להטיף ולהסביר כאשר בעצם הם אינם יודעים כלום! מדי שנה נערכים כ 200 גיוסים מאבטחי הגיוס הם חיילים של אותה לשכת הגיוס אשר מגייסת אותם (תל אביב חיפה ירושלים באר שבע וטבריה) בכל בוקר של גיוס אותם המאבטחים עוברים תדרוך שבו מורים להם שבשום פנים ואופן אסור להם להתערב במריבה בין מתגייסים/משפחה/חברים וכו'' בגיוס ותפקידם היחידי הוא לשמור מפני פח''ע לשם כך בכל לישכת גיוס וכמובן בכל גיוס ישנו שוטר של משטרת ישראל אשר מוצב בלישכת בגיוס אשר הוא היחידי שיכול להתערב ומוסמך להתערב בכל ריב שהוא. במידה ואחד ממאבטחי הגיוס יתערב הוא עלול למצוא את עצמו בפני דין משמעתי. מה בדיוק מצפים כל אותם אמיצי הלב אשר מגנים את המאבטחים שירו באותו בן מיעוטים? (במיוחד של הכשרתם היא ירי של 3 כדורים לעבר מטרות קרטון במצב שכיבה פעם בחצי שנה ללא שאף אחד אף טורח לבדוק או אפילו אכפת לו איפה הם פגעו) אירועים כאלה מתרחשים השכם וערב בגיוסים אך לצערנו (והבנתנו המלאה)חוקי צהל ומדינת ישראל קובעים כי אסור לנו להתערב! לכן גם כשמישהו משתמט מצהל לפני גיוסו הוא נעצר על ידי משטרת ישראל ולא משטרה צבאית. מתגייס אשר בא לגיוס או אזרח כלשהו אשר פוגע בגיוס ולא נותן לבתו, חברתו, שכנו, חברו, וכו'' להתגייס ואף מאיים עליה בפנינו עם כל הצער שבדבר איננו יכולים ואף נאסר עלינו לעשות כלום כל עוד היא לא התגייסה גם ביום גיוסה! השאלה היחידה שצריכה להשאל היא היכן היה השוטר בגיוס באירוע הנ''ל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ביזיון שנתנו לך דרגות קצונה
חיים,
דרום,
25/01/05 21:44
|
אתה קצין בלשכת גיוס שמדבר על חוסר המקצועיות של המאבטחים ואני מצטט: ''במיוחד של הכשרתם היא ירי של 3 כדורים לעבר מטרות קרטון במצב שכיבה פעם בחצי שנה ללא שאף אחד אף טורח לבדוק או אפילו אכפת לו איפה הם פגעו''/ אתה מודע למחדל ולא עושה שום דבר לתקן את המצב. במקום להתריע על אסון אפשרי אתה תוקף את מי שנותן ביקורת על התפקוד העלוב של היחידה שלך. אפס מאופס, מה אתה שווה בתור קצין כשאתה לא עושה כלום? חותמת גומי על הפסים ליציאה הביתה שכמוך. צריך לתלוש לך ולקצינים הסמרטוטים האחרים בלשכת הגיוס את הדרגות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לחיים הגאון שרק מוכיח צדקתי
קצין בלשכת גיוס,
25/01/05 22:14
|
רק לידיעתך הרבה התראתי על המצב לכל גורם אפשרי (ראש העיר, ראש מנהל גיוס, קצין שלישות ראשי, מנהל המחוז הצפוני של משטרת ישראל ועוד רבים טובים אחרים. כמו כן עבדתי במשך חודש ימים על מנת לקבל אישור להוציא את המאבטחים הנל לימי אימון על מנת להכשירם וזעקתי עד אין קול בפני כל מי שרצה לשמוע וגם בפני מי שלא רצה. לבסוף אחרי שקיבלתי אין ספור תשובות שליליות לקחתי אותם למטווח בעצמי והעברתי להם כמה ימי אימונים (אבל מה אני כבר יודע בתור חותמת פסים נכון?) אני מסכים איתך שזאת לא צריכה להיות ההכשרה אבל אני מסכים עם החוק שאין זאת סמכות הצבא אלא משטרת ישראל אבל משום מה אף אחד לא שאל איפה היה השוטר? (דרך אגב גם לקבל עוד נידת שיטור בגיוס לא אישרו לי כנראה בגלל שאני סתם סמרטוט שלא מגיע לו דרגות אני מצטער חיים ההגאון משוחרר? )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה רק מתחמק מאחריות
חיים,
דרום,
25/01/05 22:38
|
כל עוד הוחלט שאבטחת הלשכת גיוס אחראית על המתגייסים, בין אם זה נראה לך נכון או לא, אתם הייתם אחראיים על בטחון המלש''בית. בשביל מה יש למאבטחים (חסרי אונים ככל שיהיו) נשק? הבחור חטף את החיילת-לעתיד, בזמן שהחיילים בלישכה הסתכלו על הנעשה עם הידיים בכיסים (ואיפה הקצינים היו בזמן המתרחש? אין קצין תורן?). זאת לא היתה ''מריבה בין מלש''ב לחברו''. זאת היתה חטיפה, שאתם לא מנעתם ביודעין (תוך כדי התחמקות מצויינת מאחריות והטלת האשמה על המשטרה). רק מראה כמה שהמאבטחים למדו ממך באימון המאולתר שהעברת להם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ושוב אתה מגיב מבלי להבין
קצין בלשכת גיוס,
26/01/05 00:58
|
הגיוס מתבצע בבית החייל שטח אזרחי לחלוטין ועל פי הגדרה ברורה אבטחתו היא בסמכות משטרת ישראל (אלא אם כן אתה אלוף הפיקוד ויכול להורות על הפיכתו לשטח צבאי מה שקצין חותמת פסים וסמרטוט כמוני הוא רק לציית) במידה ואחד המאבטחים היה משתמש בנשקו היה סמוך ובטוח שהוא היה נזרק לכלא יחד עם הקצין האחראי עליו ורק בשביל הפרוטוקול אני ממש לא הייתי באירוע ולא שייך ללשגת גיוס הנל פשוט כואב לי לראות איך אנשים חסרי הבנה אוהבים להתלהם ולהאשים מבל להבין כלום אז מר חיים היקר מהדרום תבין אין כאן שום התחמקות מאחריות אלא ציות לחוק וכן תפקיד השוטר בגיוס היה לעצור תכף ומיד את החלאה הזאת (כמו שקרה מספר פעמים בעבר) ובמידה ומישהו מהמאבטחים היה משתמש בנשקו אני מבטיח לך שהיתה כותרת ענקית ומרכזית יותר על רשלנות המאבטח הגובניק שמיהר להשתמש בנשקו מבלי שהיה רשאי ואתה בתןר אזרח דואג ואיכפתי היית ממהר לקלל ולהשמיץ ושוב מבלי להבין בכלל על מה אתה מדבר...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק בשביל הפרוטוקול
קצין בלשכת גיוס,
25/01/05 23:05
|
לא הייתי באירוע המצויין אבל אם היו מפרסמים את הידיעה כמו שצריך היית מבין שהגיוסים מתרחשים בבית החיל ולא בלשכת הגיוס שטח אזרחי לחלוטין שאין לצהל כל סמכות בו אלא בהוראת אלוף פיקוד ומה לעשות חותמת פסים שכמותי היא לא אלוף פיקוד הנשק של המאבטחים על פי הוראות הרמטכל נועד אך ורק על מנת לירות במי שעומד לבצע פיגוע פחע וגם זאת בתנאי שהוא בטווח פגיעה ולא בין ההמון ושוב אין מה לעשות האחריות היא של המשטרה וכשמקרים כאלה קרו אצלי (ומקים כאלה קוראים הרבה) אנחנו מפעילים את המשטרה כי אסור לנו בפירוש האיסור להתערב ואם נעשה כן נישפט!!! ןנעבור על חוקי הצבא וקצין סמרטוט שכמותי (שמעביר אימון מאולתר...שלקח לו שבועיים לתכנן יחד עם מדרכי צלפים ומדרכי קליעה) חייב לשמור על חוקי הצבא למאבטחים אסור היה להתערב ובטח שלא לירות יש למישהו טענות שיבוא בטענות למי שכתב את הפקודות לא למאבטחים המסכנים שרק מילאו את תפקידם ולא גיבורים וחכמים כמוך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפקירו אדם ונכשלו במשימה
חיים,
דרום,
26/01/05 10:16
|
מה שאתה בעצם אומר כאן, זה שאין לחיילים שום אחריות. המלש''בית לא הלכה מרצונה החופשי ונכנסה לתוך רכב. היא נחטפה מתוך האוטובוס. היא ישבה על כיסא, בזמן שישבו שם מאבטחים חמושים, נכנס פנימה בן מיעוטים וגרר אותה בכוח מהכיסא שלה, בזמן שהמאבטח ישב בכיסא הראשון ליד הנהג ולא עשה כלום, וחיילים אחרים שהיו ברחבה היו שם, הסתכלו, ולא עשו כלום. איך שלא תעקם את ''גבולות הגיזרה'' של המאבטחים, מה שהיה שם זה הפקרת אזרח בעת צרה. המאבטחים השאירו את הנערה לגורלה, בזמן שמישהו חוטף אותה. הם לא הכירו את הבנאדם ולא ידעו מה הוא הולך לעשות לה (וטוב שלא רצח או אנס אותה באמת) עכשיו, כל הדיבורים שלך על אחריות המשטרה והפחד מעונש הם רק מראים על חוסר הבטחון שלך בחיילים ובמערכת. אתם לא פועלים להגנה על האזרחים, למרות שזה תפקידכם, כי אתם פוחדים מעונש ופתיחת תיק במשטרה. בזה בעצם אתם לא ממלאים את תפקידכם כחיילים, ובגלל זה אני מגדיר אתכם כאפסים. אמנם אתה לא משרת שם, אבל אני מבין מדבריך שאתה היית פועל באותו האופן כמוהם. אני מכיר את לשכת הגיוס וגם אני עברתי שם לפני 6 שנים, אגב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה כתבת!!
nat nat,
25/01/05 21:16
|
|
 |
מסכים עם חיים
גולנצ'יק (מיל),
סוף העולם,
26/01/05 00:37
|
הקצין נשמע מנומס ואינטלגנטי, בעוד שחיים בוטה ומעצבן, אבל בכל זאת מסכים עם חיים. מדובר כאן על חטיפה, כל אזרח חייב לנסות לסכל פשע כזה, על אחת כמה וכמה מאבטחים/משטרה צבאית. נראה לי שהנקודה העקרית הייתה פחד ולא ציות לחוק זה או אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
יהודיות מוסרות נשק לערבים
יואל ראש העין,
25/01/05 20:07
|
בשביל מה מגייסים אותה בודאי יתנו לה נשק ואת הנשק תמסור לערבים ותהייה מרגלת ותתן לחברים הערבים שלה אישור כניסה למחנות צהל איפה השבק ואיפה הטמטום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע שערבים שומרים עליך?
קולומבוס,
25/01/05 23:37
|
אחת היחידות הטובות בצה''ל מורכבת מחיילים ערבים, בדואים ודרוזים. אם תלך לקרייה או בכל מקום שנמצאים בו ג'ובניקים אני מבטיח שלא תמצא ערבי אחד. לעומת זאת, אם תלך לעזה, תמצא שם הרבה ערבים שמשרתים בצה''ל ומסכנים את חייהם כל יום (ושישה מהם נהרגו לפני חודשיים, אם לא ידעת) ולא תשמע אותם מתבכיינים שקשה להם להיטחן בגזרה הכי מסוכנת בעזה כבר ארבע שנים.
לשאלתך, אני לא יודע איפה השב''ק, אבל הטימטום נמצא אצלך בראש. לוחם אחד בגדוד הסיור המדברי שווה יותר מ100 טמבלים כמוך מראש העין
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
אין גבול לאופי הג'ובניקי
ל"ת
אבנר,
25/01/05 19:07
|
|
 |
18.
אין גבול לבושה
בושה,
25/01/05 19:06
|
מה אתם רוצים חיילי צעצוע שרק רוצים ללכת הביתה בחמש אין להם אחריות או מחויבות בכלל בושה שיש חיילם כאלה בצה''ל גובניקים מהרמה הכי נמוכה אפילו לא יודעים איך להגיב פשוט בושה לצהל ולשם שינוי אני מאחל לש''ג ולמאבטחים שישבו בכלא פשוט בושה זה לא שטחים זה בק''ום בב''ש לא צריך להוסיף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
לכל הדואגים ל''בנות ישראל''...
סטודנט,
טכניון,
25/01/05 18:59
|
|
 |
ואם כן?...
אריאל,
חיפה,
25/01/05 20:12
|
סטודנט נכבד, ונאמר שהיא בדואית, אז זה בסדר לחטוף אותה? והמאבטחים, האם נשכרו כצופים במתרחש בלבד?
אני לא נוטה להגדיר אנשים שאיני מכיר, וגם ידוע לי שהטכניון (בדרך כלל) אינו בוחן ידע באזרחות, אבל נראה לי שאכן לא חשבת חשיבה מעמיקה מדי טרם שכתבת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טמבל בדואיות לא מתגייסות לצבא
אושר,
25/01/05 19:36
|
איך הטכניון הסכים לקבל אותך אני לא יודע דבר מינימלי אתה לא יודע
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טמבל, יש בדואיות בצה''ל
פרסי גאה,
25/01/05 20:36
|
|
 |
16.
שישפטו את''המהבטחים'' ואיך ניכנס
נאור,
25/01/05 18:43
|
|
 |
15.
8 - אל תקשקש בנושאים שאתה לא
ל"ת
שוטר צבאי לשעבר,
25/01/05 18:40
|
|
 |
14.
הפעם הש.ג כן אשם
ל"ת
כככ,
25/01/05 18:37
|
|
 |
13.
די לקטול את המאבטחים!!!!!!!
יום טוב!,
25/01/05 18:33
|
מדובר בילדים קטנים שלא ציפו שדבר כזה בכלל יקרה, הם בני אדם ובני אדם טועים!!!!!! יש אפילו שם לתופעה, טעות אנוש!
תאשימו את הילדה הזו שיוצאת עם בין מיעוטים, את הוריה שמאפשרים דבר כזה, את הוריה שבטח נכחו במקום ולא עשו דבר. אבל אל תאשימו את הילדים שבטח זה נראה להם כמו מריבת אוהבים, כמו מריבה שלא קשורה לשלום הציבור.
לא יורים בכל דבר שזז!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נאצי שב בשקט
אופיר,
25/01/05 19:12
|
זה לא שאלה של גזענות זה בעיה חמורה בצהל מספיק כבר עם הגזענות הזות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
בושה..
מסעודה,
25/01/05 18:32
|
|
 |
11.
המאבטחים בבקו''ם הם ג'ובניקים
ישראל,
תל אביב,
25/01/05 18:32
|
|
 |
10.
מאבטחים??????
דורית,
25/01/05 18:10
|
|
 |
9.
טלי פחימה החדשה אין לגייסה
ליאורה,
25/01/05 18:04
|
|
 |
8.
לחייל אין סמכות של שוטר !!
מסעוד,
חורה,
25/01/05 18:01
|
כל המאבטחים בתחום מדינת ישראל הם סתם ''דחלילים'' כי אין להם סמכות של שוטר לכן אין להם גם סמכות מעצר לגבי אזרח. וכפועל יוצא אין להם סמכות לבצע נוהל מעצר חשוד או אפילו בדיקה יזומה של חשוד. אם החיילים יבצעו אחד מהדברים המפורטים הם יעברו על החוק. הדבר היחידי שמותר להם (במקרה שאין סכנת חיים מידית) זה לקרוא למשטרה. רק במקרה של סכנת חיים מידית מותר להם לפעול עד שחלפה הסכנה בלבד. אז הגיע הזמן לתת מענה משפטי לסוגיית שומרי הדמה האלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו באמת סתום ת'פה
אופיר,
25/01/05 19:11
|
אני מבין שאין לך שמץ של מוסג אז אני יסביר לך כמה דברים: כל חייל ואזרח יכול לעשות דבר שנקרא מעצר אזרחי דהינו מעצר על אדם עד שכוחות הביטחון יגיעו. וחוץ מזה בבסיס צבאי יש לכל חייל סמכות וחובה לעצור אנשים חשודים מה שהמאבטחים עלאק עשו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון ! ! !
שוטר,
חיפה,
25/01/05 18:55
|
מקרה של חטיפה כמו זה הוא חשד לפח''ע והמאבטחים רשאים לבצע מעצר ולהשתמש בכח כנגד החשוד. הבעיה היחידה היא שהם היו גובניקים פחדנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
בושה לצה''ל
שון,
25/01/05 17:49
|
איך יתכן ששמים חיילי שוקולד כמאבטחים בלשכה לצערי הרב צה''ל הדרדר לרמתם של החייליםה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
כזאת שמתחברת לערבים - מקומה
ל"ת
בכלא ולא בצבא,
25/01/05 17:48
|
|
 |
5.
אם זה באמת קרה
שרי,
25/01/05 17:31
|
|
 |
4.
המאבטחים לא עשו כלום??
ל"ת
nat,
25/01/05 17:26
|
|
 |
3.
המאבטחים - לכלא
אריה,
25/01/05 17:25
|
יש לזרוק את המאבטחים לכלא. אם הסיפור היה נגמר ברצח - אז צריך להאשים אותם בסיוע לרצח. בשביל מה חדלי האישים האלה שם ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יישר כוח
אופיר,
25/01/05 19:14
|
|
 |
2.
האפסים של הלשכת גיוס
חיים,
דרום,
25/01/05 17:25
|
לוקחים שני סמרטוטים שכמעט ולא גויסו בעצמם, נותנים להם אם-16 שהם בכלל לא זוכרים איך מפעילים ומצפים שהם יאבטחו אוטובוס. איך מתפלאים כשדבר כזה קורה? איזה מן מענה יכולים לתת חיילים חסרי אונים כאלה שהתפקיד המוגדר שלהם בצה''ל זה לשבת באוטובוס ולחזור הביתה? הגיע הזמן ששר הביטחון יקח את עניין ביטול גיוס החובה לידיים. צה''ל הפך מצבא קטן וחכם לצבא גדול ומסורבל בו 90% מהחיילים הם ג'ובניקים מיותרים (ולא, אני לא מדבר על תומכי הלחימה שהם חיוניים ביותר) ועיקר התקציב מתבזבז על משכורות לג'ובניקים, בסיסים פתוחים עם כל ההטבות, גל''צ, ימי כיף (לאלה שלא מגיע להם, כמובן) ורכבים מפוארים לכל רס''ר במקום על ציוד חדיש, תנאים ללוחמים ומיגון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חים מגרונך עולה מרמור של ממש
לחיים היקר,
25/01/05 22:42
|
כנראה אתה עוד אחד מהמשטמטים של צהל שלשכת גיוס עצרה ושלחה לכלא או בעצם שאני רואה את יכולת ההתבטאות שלך בטח היית מאלה שטיפשים מדי להתגייס ובלשכת גיוס לא רצו לגייס אותך זה לא אשמתם מותק שאתה דפר חסן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועוד איך שאני ממורמר
חיים,
דרום,
26/01/05 12:24
|
בתור מפקד טנק בסדיר ובמילואים, אני רואה את התקציבים שמיועדים להגן על חיי ועל חיי חברי לנשק עוברים למטרות אחרות. לדוגמא: החוסר בשכפ''צים שהיו יכולים להציל חיי חיילים מפני פגיעת כדורי 7.62 החלפת נגמ''שי הברדלס חסרי המיגון לנגמ''שים חדירים (היו יכולים להציל את חיילי שני אסוני הנגמ''ש), טנקים חדשים שיחליפו את המג''חים המתפרקים (הטנק האחרון שהתפוצץ לפני שנתיים היה מג''ח, בו נהרגו כל 4 אנשי הצוות, ביניהם חבר שלי) ועוד מליון ואחת דוגמאות. כנראה שחיי הלוחמים זה לא מה שחשוב לך, ואתה מעדיף את המצב שבו חיילי ה-כל יום בבית נהנים מצ'ופרים (חברה שלי לשעברה היתה מאבחנת פסיכוטכנית בלשכת גיוס בירושלים ונהנתה משלושה נופשונים בני שבוע בשנה) בינתיים לוחמים נהרגים בשביל שאתם, הג'ובניקים תקבלו מתנות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נראה לך שמופז והבוס שלו
נביל,
ישראל,
25/01/05 17:43
|
|
 |
1.
המאבטחים החמושים הם ג'ובניקים.
BK,
25/01/05 17:23
|
וגם אם הם היו יורים בבחור, היו מעמידים אותם למשפט כפי שעושים למ''פ ברפיח. לכן חבל לתת נשק לחיילי צה''ל. עדיף לצייד אותם בעורך דין צמוד וחוקר מצ''ח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מדושן מעונג...
יוסי שריד,
25/01/05 18:38
|
|
 |
אכן כך!
מסכימה איתך!,
25/01/05 18:32
|
|
 |
שימו לב לאן הגענו
*,
25/01/05 18:12
|
הכל התחיל מהפחד משריד וממשפט.
בקריה בתל אביב, חבר שלי ושוטר ניהלו מרדף אחרי מחבל שכמה דקות לפני זה הגיע לשטח עם רובה, חשב שהוא רמבו, ופתח באש. חבר שלי צועק תירו בו תירו בו... אף אחד לא ירה. לבסוף השוטר מגיע ליד המחבל וחבר שלי צועק תירה בו תירה בו! השוטר צעק: 'אם אני אירה בו שריד יעשה לי משפט'
הגב לתגובה זו
|
|