 |
34.
שאלה
ראובן מ.,
01/02/05 09:56
|
אני מסכים שצריך לצמצם את חיל השריון מסיבות כאלה ואחרות , אבל ההגיון אומר שצריך להיפטר מן הטנקים הישנים ( מג''ח 7 + מג''ח 8 , מרכבה סימן 1) ולהמשיך לבנות טנקים חדשים .
הרי אם אתה מקפל היום את ייצור הטנקים , אם תצטרך אותם בעוד 10 שנים - תיאלץ להתחיל מאפס וזה קשה ויקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה לידידי ראובן
בוסי,
01/02/05 12:12
|
מהמג''ח 7 ייקח עוד ה-מ-ו-ן זמן עד שייפטרו כי יש פשוט המון. על מג''ח 8 עוד לא שמעתי, אבל התעשייה הצבאית משפרת טנקי פטון של צבא טורכיה בעיסקת השבחה ענקית. מרכבה סימן 1 אתה תמצא רק במוזיאון לשריון בלטרון.
ואתה צודק, אם יבטלו את ייצור הטנקים עכשיו אז בעוד 10 שנים נמצא את עצמנו תלויים בחסדם ארה''ב (ומי יודע מה יהיה המצב שם? גם האמפריה הזאת תיפול יום אחד). להתחיל מאפס יהיה בלתי אפשרי כי כל המהנדסים והאנשים שעובדים על פרוייקט המרכבה כבר יעבדו במשהו אחר ורק נפסיד מכל העניין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
לפיד מומחה צבאי??ובהחלטיות כזו
פ''א,
01/02/05 04:04
|
בעירק עדיין לא שוררת שלווה ומצרים הקרובה אלינו יותר מתעצמת ומתעצמת וצוברת נשק וציוד רב. לשם מה היא עושה זאת?? לפיד חסר מעט צניעות או ספקנות. הכל הכל הוא יודע הכי טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
תקראו את תגובה 26
פון רונדשטדט,
01/02/05 03:51
|
זה ההסבר הנכון והקולע לנחיצותו של פרוייקט המרכבה: פרנסה לעשרות אלפי עובדים. אם זה חשוב או לא זו כבר שאלה אחרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגיד חשבת לעשות סקר
רני השובב,
01/02/05 06:03
|
כמה קוראים באמת יודעים מי היו פון-רונדשטדט והיינץ גודריאן ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרני
פון רונדשטדט,
01/02/05 07:38
|
את גודריאן אף פעם לא סבלתי. מי עשה את המתקפה בארדנים, הוא או אני? ולגבי עצמי - מה'כפת לי אני אם הם יודעים מי אני. העיקר שיקראו את הדעות שלי :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פון היקר
רני השובב,
01/02/05 08:04
|
על איזו מהן אתה מדבר, על המוצלחת של 1941 או על הנכשלת של דצמבר 44 ? המתקפה שלך היוותה את הבסיס לכישלון בחזית המזרחית. תמיד היית יהיר :=) ודרך אגב יפה שאיש בן 35 בערך מגלה בקיאות מדהימה כמו זו שאני מגלה ובנינו למה אתה חושב שמישהו שם לב לדעותייו של אדם המסתתר מאחורי שם כה אריסטוקרטי ? אוטומטית אתה משויך לאליטה: ביבי נתניהו, החוואים מחוות השיקמים וכולי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
הבעיה היא לא מרכבה
Avi Ecuador,
01/02/05 03:01
|
הבעיה היא מנטליות של יהודי, עותק:
https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART/793/318.htm אתה מזכיר לי סיפור על מרכבה קצת יותר עתיקה: שלשה יהודים באירופה הגלותית היו צריכים לצאת למסע מחוץ לעירם. היהודים החכמים בתורה הכינו את המזוודות, סידרו את תשמישי התפילה שלהם נפרדו מהנשים והילדים בצער ובלב כבד, לקחו את הסנדוויצ'ים שנשותיהם הכינו להם ויצאו למסע הארוך. לאחר יום של מסע מייגע להפתעתם של היהודים הזהירים נתקלו היהודים בגל אבנים, במפולת שחסמה את הדרך, היהודים המופתעים והחכמים בתורה התחילו לבדוק את הבעיה כיאה ליהודים משכילים (לא היה טכניון בזמנו וגם לא פרס נובל); אחד מהם אמר שיש לבדוק את האבנים ואם הם לא חלקות מדי, השני אמר שזה מסוכן וכל האבנים יכולים ליפול ולפצוע, השלישי אמר שמחרתיים ניכנסת השבת ועדיף לחזור... המשיכו היהודים להתווכח עד שלפתע הגיע מאחור כירכרה רעועה שבה היו שני גויים מגושמים, ירדו הגויים, הפשילו שרוולים ופינו את האבנים והמשיכו בדרכם. נשארו היהודים החכמים בתורה עם פה פעור ולא האמינו למראה עיניהם; אלה עם הכיכרה הרעועה, השיקץ... תוך שתי דקות פתרו את הבעיה... המשיכו היהודים החכמים לדסקס את הבעיה שנפתרה וניסו למצוא מוסר השכל לבעיה... ידידי היהודים, היום האמריקאים מפשילים שרוולים ואפילו לא צריך כירכרה לפיתרון הבעיה. טרנספררררר!!! בחלם מדברים על מרכבות?!?!?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
Stop with Le-Pid
ל"ת
AMR,
01/02/05 02:33
|
|
 |
29.
פגיעה משמעותית בכוחו של צה''ל
רענן,
בצריח,
01/02/05 01:17
|
בלי הטנקים לא ניתן להחזיק בשטח. תשאלו את קהלני בקרב על עמק הבכא. אפילו האמריקנים עם הכוח האווירי האדיר שלהם לא יכלו לנצח במלחמת המפרץ בלי כוח על הקרקע. לבטל את פרוייקט המרכבה ולהחליש את השריון הצה''לי תהיה התאבדות צבאית, במיוחד עכשיו שסוריה והחיזבאללה מקבלים טילי נ''מ מתקדמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
מספיק 60 חברי כנסת
אלי,
המרכז,
01/02/05 00:59
|
בעקבות המומחים בכנסת אני מציע להקטין את מספר חברי הכנסת ל,60 בלבד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והחםחון להעביר לצה''ל.
ל"ת
דוד,
נתניה,
01/02/05 03:53
|
|
 |
27.
מטען גחון אחד, והטנק הפוך...
ג'מאל,
01/02/05 00:49
|
|
 |
26.
מר לפיד, אני מאוכזב ממך
גיל,
01/02/05 00:43
|
בתור מי שאמר שהוא מייצג את הישראלים שמתגייסים ואת המילואימניקים הייתי מצפה ממך שלא תפגע בביטחון שלנו. כבר אין מאיפה לקצץ שאתה רוצה לקחת את הפרוייקט שנותן כל כך הרבה פרנסה לעשרות אלפי אנשים בישראל? מיום ליום אני מתחיל לחשוב שעשיתי טעות שבחרתי בך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
אפילו אם כל הטנקים
חץ,
01/02/05 00:09
|
שנייצר ינוחו במחסנים כדאי להמשיך לייצרם הסיבה היא פשוטה מה שהפיל את רוסיה הקומוניסטית בסופה של המלחמה הקרה היה מרוץ חימוש עם ארצות הברית שרוסיה לא יכלה לעמוד בו מבחינה כלכלית לישראל שמחינה כלכלית עולה על אויביה יש את היכולת למוטט את האויבים וליצור אולי תנאים נוחים לדמוקרטיזציה במדינות אילו כמו ברוסיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
לפיד היה כתב ''במחנה''...
פון קלאוזוביץ,
פרוסיה,
01/02/05 00:07
|
המצביא הגדול יוסף לפיד, בעל רקורד עשיר של ניהול מערכות דוויזיוניות במתארי קרבות הגנה והתקפה, מומחה בעל שם עולמי לקרב נייד תוך הפעלת מאסת אש. יש לסמוך עליו שביום פקודה, יעלה לרמת הגולן ויטיח בטורי טנקי ה-טי 72 הסוריים גליונות ''במחנה'' שהוא כתב בעצמו ככתב הביטאון. שב בשקט רב''ט לפיד, מדובר בעניינים רציניים ולא בליגת העל לשחמט. לך תתפרק קצת על כמה חרדים ותרגע. תן לאחרים לשחק בטנקים וחיילים, הם מבינים בזה קצת יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פון קלאוזוביץ צודק
ל"ת
דודו,
01/02/05 01:15
|
|
 |
23.
המהירות היא מהסטן .וכל אלו ש
בר כוכבה,
גרמניה,
01/02/05 00:05
|
השולפים החלטות והברקות רגעיות שומעים נושא בלי הבנה בסיסת קובעים עמדה .בושה למקבלי החלטות שכאלה יש דרג מקצועי ועליו לנמק לחקור ולהמליץ הטיפשות ושליפת פיתרנות היא אבות הטומאה במדיניות הישראלית המשתנה תוך שעות . המוסלמים טובים ליהודים תוך פחות מיממה זו הדוגמא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטן אולי?
דיאבולוווו,
עמק רפאים,
01/02/05 01:32
|
|
 |
''סטן'' התמ''ק של מלחמת השחרור...
ל"ת
אריה,
01/02/05 07:44
|
|
 |
טומי שלף בלי לחשוב
מסכים איתך,
01/02/05 00:47
|
הצעות שכאלה רק יפגעו בבטחון המדינה ובכלכלה. כמה אלפים מרוויחים את לחמם ביושר מעבודה על הפרוייקט הזה? כמה כסף תפסיד המדינה אם הוא ייפסק? כמה חיילים ייפגעו בלי מיגון המרכבה? הרבה לוחמים חייבים לה את חייהם.
תחזור בך, טומי לפיד. טעית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
לסוריה 2000 למצרים 4000 טנקים
שריונאי קשיש,
01/02/05 00:05
|
ולאיראן נאמר 3000 אז נכון שזה לא אומר שגם אנחנו צריכים 4000 טנקים והיום רצוי יותר אפאצים שהם צוות של 2 ובטנק הצוות גדול יותר אבל מי שמצפה לימות המשיח לכשיחתמו פיסת נייר ויקראו לזה שלום ואז רודפי השלום המגיבים אתם חולמים בהקיץ הטנק חשוב פסיכולוגית לא פחות מכח האש שלו ואל תוותרו ככ מהר על האגרוף שקוראים לו מרכבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
מומחיות
תם,
31/01/05 23:48
|
אני תמה עליך מר לפיד. בנושאים שאתה מבין בהם אתה משמיע דברי טעם. ממתי נהיית למומחה צבאי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
unknown risks
sugar,
moon,
31/01/05 23:45
|
how exactly they calculate the risks if they are unknown
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
יש ליזכור!!!!
שי,
אשדוד,
31/01/05 23:39
|
יש ליזכור שפרויקט המרכבה יש לו השלכה חברתית חיובית ביותר הוא מעסיק אלפי ואולי עשרות אלפי אנשים במישרות שונות מענף המתכת ועד לשרותים נילוים .כמו כן יש ליזכור תמיד שמצרים הינה ידידה שלנו ומה שיש לנו זה רק הסכם הפסקת אש ''שלום'' יש ליזכור בזמן שהם יוכלו אז יפתחו במיתקפת פתע שהרי הם מיתאמנים בתרחשים שונים מישרוצה ליראות את זה יכול ליראות לפני 6 לאוקטובר בערוץ המצרי את התרגלים שלהם ותחשבו על זה אני גם מסכים שיש לשפר את מערך הטילים שלנו בלי קשר ולחשוב על מעגלים רחוקים כגון אירן פקיסטן וכו' אחד העיקרים של צה''ל הוא ניצחון מהיר במינימום אבדות לכן שמדינות האויב שסביבנו מיתחמשות על לנו לישון בשמירה על אף עלות הכספית למשק יש ליזכור מלחמה אחת שנפסיד וזה סוף הסיפור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
In my opinion, who needs an
Arie,
31/01/05 23:36
|
In my opinion, who needs an army? Look at it this way, in the past 4 years, the Israeli army, with all the respect I have for it, didn't provide a shred of security to the citizens of Israel and it doesn't matter if it's because of George W. Bush or because of Shimon Peres and Betselem. The fact still remains - Who needs an army that no one uses?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מלא שטויות כרימון...
פסיכולוג,
01/02/05 00:10
|
כמו לשאול מי צריך משטרה ?ובפרט עם שכנים כשלנו ...איפא אתה חי מה שתית ? תגיד יש לך מנעול בדלת הבית, או שאולי אתה כבר לא צריך מנעול כי העולם הוא תענוג ומלא שלום ושלוה שרק פתי מאמין......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
העיקר לא לבטל הטבות לח''כים
ל"ת
ציקליד,
31/01/05 23:28
|
|
 |
16.
לשקול מחדש נחיצות טנקים בכלל
דרור,
חיפה,
31/01/05 23:19
|
יש מקום לשקול מחדש כמה נחוץ טנק בשדה הקרב העתידי . כל השנים מספרים לנו שהמרכבה הוא הטנק הטוב ביותר. ראיתי אותו בלבנון וראיתי אותו גם בעזה. אז מי שרוצה לספר שיספר. אבל מי שחרד לגורל המדינה צריך לשקול מחדש בכלל את נחיצות הטנקים. וסתם קצת למי שחושב שהוא חכם: בלבנון בשנה מסויימת בוצעו 7000 מארבי טנקים ואף אחד מהם לא פגע אפילו במחבל אחד!!! אז היה כדאי כבר מזמן להסיק מסקנות לגבי נחיצותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפקיד הטנק
אריאל,
חיפה,
01/02/05 00:19
|
טנק לא אמור לשמש במארב נגד מחבלים. הטנק מיועד, פרט לתפקידו ה''קלסי'' - להלחם בטנקים אחרים - להוביל את החיילים בבטחה יחסית בשדה הקרב. הטנק הוא עדיין הכלי הפחות פגיע בשדה המערכה. הטנק קיים בעיקרו לצורך מלחמה של ממש, לא מלחמה בטרור. לו היתה דעתי נשמעת, היה משרד הבטחון מסב חלק מיצור המרכבה לייצור נגמ''שים על בסיס שלדת המרכבה, לצורך המלחמה בשטחים, אך ממשיך לייצר טנקים לצורך המלחמה האמיתית, אם וכאשר תבוא, בין מסוריה מיואשת - ובין ממצרים שתחוש בטוחה מדי בעצמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13 מחבלים מתים וטנק אחד
גור,
כפיר,
31/01/05 23:46
|
מחבלים לא נפגעו במארבים בלבנון? באיזה עולם אתה חי? או שאתה ילד בן 12 שרק היום גילה שהיתה מלחמה בלבנון או שהיית טבח בפיקוד דרום. טנקים הורידו יותר מחבלים במארבים מכל יחידה או טייסת בצה''ל. אני יכול לתת לך אם שם הקצין שחיסל בלילה אחד ב1997 13 אנשי חיזבאללה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בתור אחד ששירת בעזה
אבי,
י-ם,
31/01/05 23:44
|
אין ספור פעמים מארבי הטנקים פגעו והרגו עשרות מחבלים אתה פשוט טועה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מדוייק.
ד''ר בזיק,
31/01/05 23:39
|
הוכח מעבר לכל ספק במלחמה בעיראק שהאפצ'י איננו ''טנק מעופף ואין תחליף היום לטנק,למרות שראוי לשפרו ולהעניק לו יכולות של נ''מ.
בכל מקרה ,הבריטים הוכיחו בעיראק שהם הצבא הטוב בעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ידעתי שהבריטים בעיראק
ל"ת
נלחמו נגד,
כל העולם,
01/02/05 02:04
|
|
 |
15.
צמצום מצבת השריון כן! ביטול יכ
ראובן גרפיט,
רחובות,
31/01/05 23:18
|
ולות הייצור של המרכבה בשום פנים ואופן. טומי לפיד, כעיתונאי לשעבר משוכנע שהוא מבין גדול גם בתחומים שאינו מבין! נכון הדבר שצה''ל היה צריך זה מזמן לשנות את מפת האיומים והמענה הנדרש ונגזר מכך שתפיסת שהשריון כיום אינה עומדת בתפיסה שהיתה פעם העבר . אך טנק המרכבה, למרות שמו ''טנק'' הוא הרבה מעבר לכך. מדובר בפלטפורמה של שנות ה2000+, ממש כמו שמטוס מודרני הינו פלטפורמה ולא מטוס במובן של מלמת העולם ה2. המרכבה מכילה יכולות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם המונעות באמצעות שלדת הטנק ממקום למקום. יכולות אלה , בדומה ליכולות שפותחו בלביא, או בחץ, חורגות הרבה מעבר לפלטפורמה שעליה היא מונחת. הידע הקיים הינו נכס לאומי שחובה להמשיך לפתח אותו , יש לשמור על כח האדם החושב והיוצר וכן על הטכנולוגיות הקימות. יחד עם זאת אין צורך בכמות גדולה של מרכבות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
לפיד וחוץ מהמרכבה הכל בסדר
טוראי בשריון,
31/01/05 23:13
|
מה אתה מבלבל את הבצים אתה סתם מחפש כותרות שלא יעיפו אותך משינוי .לאיראן יש כ3000 טנקים לסוריה כ2000 למצרים לפחות 4000 נו ,ולנו עדיף לך שיהיה לנו כלום וולאה אתה חכם בלילה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
לצערי אין מספיק כסף למרכבה
ביטחון שווה כסף,
31/01/05 23:07
|
ברור שזה טנק טוב אבל האם תרצה שכספי המיסים ילכו לטנק שיעמוד במחסן או לחינוך ילדיך. הסמיכה קצרה וחשוב לדעת מה לכסות ומה לא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חינוך ילדיך?
סטודנט,
טכניון,
31/01/05 23:54
|
|
 |
אין אפילו מרכבה אחת במחסן
בוקסי,
31/01/05 23:40
|
כולן נמצאות בשימוש שוטף, לא נחות לרגע. לא תמצא טנק מרכבה אחד בצה''ל שהמנוע שלו קר בסוף היום חבל שאנשים שמבינים כל כך מעט פותחים את הפה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלי הטנק לא יהיו לך חיים
ל"ת
פלמחניק,
31/01/05 23:15
|
|
 |
12.
ומה עם האיום המצרי?
fesale,
31/01/05 23:05
|
למצרים יש כוח שריון ענק, וצריך לחשוב על מה יקרה אם יום אחד ישתלטו על מצרים המוסלמים הפונדמנטליסטיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי לדעתך שולט היום?
אבי,
אילת,
31/01/05 23:29
|
תקרא את הכתבה של מי שהיה שגריר במצרים תיווכח שזה רק עניין של זמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוז'י שולט!!!!!!!
ל"ת
דבורה אחי -יויו,
01/02/05 21:47
|
|
 |
כל הכבוד זה האמת והשאר נביחות
בר כוכבה,
גרמניה,
01/02/05 00:08
|
|
 |
11.
Iran
Morzinho,
Brazil,
31/01/05 23:02
|
Iran has 2800 tanks and can reach Isreal through Sysria !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
לפיד השתגעת הם ישחטו אותנו....
טנקיסט גאה,
31/01/05 23:00
|
איך אתה יוסף החכם סומך ומאמין לערבים? ובאמת אתה מאמין שהם לא יתקפו אותנו אחרי איזה חתימה על פיסת נייר ...הצחקת אותי...ואתה ניצול שואה שמאמין לשונאי ישראל ...מה קרה לך? אל תעקור את המרכבה כי הטנק הזה ממש האגרוף של צ ה ל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
לפיד אינו רואה את דבשתו .
חפץ חיים,
מרכז,
31/01/05 22:59
|
באם החסכון למול עיני לפיד שיתחיל בדוגמא אישית . הוא היה שותף לשרון בהקמת ממשלת ענק תמורת עוד שר לשינוי למרות הבטחות שרון רק ל-18 שרים בממשלה. הוא לא פעל להורדת טובות ההנאה לחכ''ים , להוצאותיהם המוגזמות או להעלאת השכר של העוזרים הפרלמנטרים שלהם. הוא כראש האופוזציה יכל לוותר על כל ההטבות המיותרות שאין ןלהם ולא כלום עם חובות ראש האופוזיציה שבעצם אין לו שום חובה פרט מלקבל הטבות !! לכן לפני שלפיד פוגע ביכולת שמירת חיינו שיפגע באוכלי החינם !!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מטען גחון אחד, והטנק מתהפך...
ג'מאל,
31/01/05 22:59
|
הטנק המוביל בעולם....עלק....
כל הצבא שלכם זה בלוף- אפילו אתם אומרים ככה.
עוד מעט גם מטוסים לא יעזרו לכם!
ושלום על ישראל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הצבא שלנו חזק יותר מאללה
ישראל,
31/01/05 23:39
|
בגלל זה לנו המדינה הזאת וכל מה שנשאר לכם זה להתלונן בפורומים באינטרנט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
לפיד,אתה סומך על הערבים...?
בצלאל,
31/01/05 22:52
|
חשבתי שאתה יותר חכם ופתאום המרכבה מפריעה לך ? לדעתי חובה להמשיך עם המרכבה ולו רק פסיכולוגית שיראו ארצות ערב הזוממים ומתכננים אפילו אחרי חתימה על איזשהו פיסת נייר וברגע שיבחינו בחולשתנו אני מבטיח לך שהם יעשו לנו עליהום ...חלוץ עלהכיפק וצודק 100%
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Iran
Morzinho,
Brazil,
31/01/05 23:00
|
Iran has 2800 tanks and can reach Isreal with ease!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
המיגון של המרכבה באמת הכי טוב
ל"ת
לשמור על,
חיילינו,
31/01/05 22:49
|
|
 |
5.
Merkava
Morzinho,
Brazil,
31/01/05 22:40
|
|
 |
4.
ההבדל בין חיים למוות בשריפה.
חיים,
שריונר,
31/01/05 22:30
|
טנק המרכבה הציל חייו של לוחמים רבים בלבנון ובשטחים. הטנק המופלא הזה עוצר יותר טילים מכל טנק בעולם ותוכנן במיוחד להגנה מקסימלית על חיי אנשי הצוות. אם חיי חיילים ישראלים חשובים לך אז תשאיר לנו את המיגון הזה שבשבילנו הוא ההבדל בין חיים למוות בשריפה. חיים, מפקד טנק במילואים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אפיק מחשבה אחר.
יאיר,
31/01/05 22:28
|
אכן,צריך להפסיק את פרוייקט המרכבה,אחר ולמעשה,הוא עושה כסף רב ולא דרוש לישראל מפעל שכזה,אלא אם מיצאים אותו לחו''ל.
האיום המיצרי עדיין אקטואלי ויש סכנה של מלחמה מסוריה ,או מעיראק(האמריקאים עוד יברחו משם ,כמו שברחו מוויטנהאם) ,לכן,ראוי לרכוש (למרות הויתור על המונופול על הכח) טנקים זרים ויש מספר אופציות: אברהמס האמריקאי ,שאפשר לקבלו מוכנים בכספיי סיוע. צ'לינג'ר 2 הבריטי הנחשב הטוב בעולם,בניגוד לנאמר,או אף הלאופארד הגרמני,אשר מוביל את צבא האיחוד האירופי.
בעיה נוספת היא,שאם ניקלע לסכנה ביטחונית ונזדקק לרכבת אווירית,ייתכן שנקבל טנקים אמריקאים ,אשר אין לחיילים הישראלים הכשרה עליהם או לא נוכל לקבל חלקיי חילוף לטנק ישראלי ,בדמות המרכבה משום מקור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
buy from the egyeptians
David,
31/01/05 23:23
|
I believe that the Egeptians are assembling an American tank. We could buy our tanks from them
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אברמס סימן 1
אתה פשוט,
לא מבין,
31/01/05 23:49
|
טנק מהדור הקודם, מבזבז כמויות אדירות של דלק עם המנוע גז טורבינה שלו, מערכת בקרת אש בינונית. לקנות אותו יהיה כמו לקנות היום מכונית אמריקנית מתחילת שנות ה-90.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפיק מחשבה לא נכון
חיים,
שריונר,
31/01/05 22:38
|
הצ'לנג'ר 2 הוא לא הטוב בעולם. הוא חדיש, ובין הטובים אבל אפילו לא מתקרב טיפל'ה ליכולות ולמיגון המרכבה 4. הליאפורד הגרמני גם כן מצויין, אבל בעל מיגון אחורי גרוע שיהיה מלכודת מוות בשטח בנוי. הטנקים האמריקנים הכבדים שטיל אר.פי.ג'י בודד הצליח לפוצץ בעיראק הם הוכחה שהאברמס לא מספק את הסחורה. אני לא יודע עד כמה חיי שריונרים ישראלים חשובים לך, אבל אני לא מכיר שריונר אחד שמוכן לוותר על המיגון שלו תמורת כמה גרושים. מקום לקצץ בטנקים שפועלים 24 שעות ביממה ולעולם לא נחים יש מקומות רבים ושונים שניתן לקצץ בהם. אחרת במלחמה הבאה נספוג כמות של הרוגים כמו במלחמת יום כיפור, ש2200 מתוך ה2800 הרוגים היו שריונרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
כמו תמיד מסתכלים רק עד קצה האף
הטנקיסט,
31/01/05 22:21
|
|
 |
1.
צה''ל מתכונן לפלישת חייזרים?
מישו,
31/01/05 22:16
|
אולי זה מה שהתכוון סגן הרמטכל כשאמר ''צה''ל גם לוקח בחשבון סיכונים בלתי נודעים אל מול האופק''. איך אפשר לקחת בחשבון סיכונים בלתי נודעים - בשביל זה באמת צריך אינטיליגנציה צבאית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינטיליגנציה צבאית - מהי?
רוני,
31/01/05 22:58
|
האינטיליגנציה הצבאית אומרת שמי שחלש מזמין את אויביו להתחזק מתוך ראיה שהם יכולים לגבור עלינו. היום מרבית אויבינו נחלשו, התיאשו מאופציה צבאית וכו' אבל כל זה בגלל שינויים גאופוליטים אבל גם בגלל כושר ההרתעה שלנו. את ההרתעה יש לשמר במידה סבירה כדי שלא יקומו איומים באופק ןלאו דווקא כדי שנילחם בפעל בהם. אלו החייזרים שלך....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה
שי אשדוד,
אשדוד,
31/01/05 23:48
|
זו אשליה אופטית היום הצבא המיצרי ברמה פחות או יותר כמו שלנו צבא מודרני אמרקאי ויש האומרים שמנסה ליתחמש בפצצות אטום הצבא הסורי יש לו ארסנל של נשק כימי שאני לא כול כך בתוך שצה''ל ידע איך לאכול אותו במילחמה הבא חלילה לכן אל לנו לחזור על המישגא שליום הכיפורים יש ליזכור ללא לחץ על אמרקאים לא היתה לנו הספקת נשק ואז האינו מפסדים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא, אתה טועה. תקרא תחכים
אבאל'ה,
01/02/05 00:40
|
הצבא המצרי נמצא בשלב של התעצמות: הוא מחליף את כל הציוד הסוביטי המיושן ומחליף אותו בכמות אדירה של נשק אמריקני חדיש. יש להם מסוקי אפאצ'י, אף 16 וטנקי אברמס אמריקנים (וזה לא סוד - הכל כבר הופיע בעיתונים מזמן).
אל תסמוך על האמריקנים, כמו שלא היה על מי לסמוך במלחמת ששת הימים. אין לנו על מי לסמוך חוץ מאשר על אבינו שבמילואים (ועדיף שלאבא יהיה טנק מרכבה סימן 4 ולא מג''ח שבוער כמו גפרור).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואם רק היית טורח לקרוא
רני השובב,
01/02/05 06:06
|
את העיתונים היית יודע, שלF16 שמכרו למצרים יש מנועים הרבה פחות טובים ומערכות אוויוניקה הרבה פחות טובות. ואני מניח שכך גם המצב עם כלי הנשק האחרים שהם קנו. האמריקאים הם היחדים שאפשר לסמוך עליהם, הם ולמרבה הצער על ההודעות של חברנו מהצפון נסראללה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התכוונת לאמר ''אביהו שבשמים''...
אביהו,
חו'ל,
01/02/05 04:37
|
|
 |
מה נסיון לפיד בצבא?!
ל"ת
כשהיה שר?סבר כך,
חרדים/דים/די,
01/02/05 11:29
|
|