 |
68.
אני מתבייש!
אמיר קוזינסקי,
ברלין,
04/02/05 15:23
|
אני כולי בושה שבכנסת ישראל יש חברי כנסת כאלו בורים ופרימיטיבים! שכל אחד ישמור את הפסיכוזות שלו בבית! כשר הוא אמור ליצג את מדינת ישראל והתנהגות כזו גורמת יותר נזק מתועלת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
sehr gut gesagt...
ל"ת
roy,
berlin,
04/02/05 20:21
|
|
 |
67.
WE FORGIVE
INEVICTOS,
02/02/05 21:04
|
|
 |
66.
המכתב היה מיועד למישהו אחר
זלצמן,
חיפה,
02/02/05 20:00
|
נווה אינו טפש. הוא סתם חסר בושה עם עור של פיל (וכך הגיע חדל האישים הזה לתפקיד שר). נזכור תמיד איך הפטריוט הלאומי הזה ברח מביתו כשהיה איום של הפלשתינים על חייו. את מכתבו המיותר הפנה, למעשה, אל מרכז הליכוד ואל אותם חמומים חסרי בינה שבחרו בו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
65.
נוה,בטל את חברך בכנסת,
דוד,
נתניה,
02/02/05 16:15
|
תרומתך למדינה במקום אחר תהיה הרבה יותר גדולה.דו ביסט הקליינר מאנטש אונד קליינר שכל.ובכלל-תתמקד בדברים שאתה מבין בהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
64.
איזה בושה,ראיתי חדשות בערוץ
Anna,
02/02/05 02:03
|
ARTE,הם דיברו על זה וחלק מהצוות שהוא גרמני ממש הרגיש נבוך. אל תתפלאו שהאנטישמיות חוזרת. איך אמר De Gaulle? ''עם מתנשאה''! מזל שהצעירים הישראלים שהסתובבו בעולם שונים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
63.
Danny le Rose ,אני מציע
Dany le Rouge,
02/02/05 01:59
|
שהגרמנים לא ידברו יותר גרמנית. ובכלל,עדיף עברית במקום אספראנטו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
62.
נוה, בוא נחרים את ''אלטנוילנד''
ל"ת
נכתב בגרמנית,
לא?,
01/02/05 22:00
|
|
 |
61.
Who Voted for this Idiot???
ל"ת
Giora,
Tel Aviv,
01/02/05 17:59
|
|
 |
60.
Mr President speak in Arabic
ל"ת
UK-9999,
UK,
01/02/05 15:00
|
|
 |
59.
U DNT WANT HIM SPEAK HIS LAN
DONT INVITE HIM,
01/02/05 14:21
|
HE WAS INVITED, SO DO NOT PUT CONDITIONS
MAYBE YOU SHOULD TELL HIM HOW TO SHEET OR TO FUCK.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
נשיא גרמניה קודם,
אורי,
01/02/05 14:15
|
יוהנס ראו , כבר נאם בגרמנית בכנסת, ומאד יסולח לי אם אני טועה , אך נדמה לי וזה היה דווקא בימיו של מנחם בגין כראש ממשלה. אז דני היקר ''למה אתה קופייץ?''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
57.
שגם יצבע את שיערו לשחור
נדב,
צוללת צהובה,
01/02/05 14:14
|
כל הגרמנים האלה בלונדינים. כל פעם שאני רואה בלונדיני אני נזכר בשואה. השר נווה חייב לדרוש מהנשיא לצבוע את שיערו לשחור, ומיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
56.
דני נווה-אתה מאוס
מתבייש בליצן..,
01/02/05 13:44
|
אני קורא את הכתבה ואני לא מאמין כמה טימטום טיפשות וגסות נכנסו למכתב האומלל של דני נווה. מה השר נווה רוצה?שנשיא גרמניה יתנצל על היותו גרמני?האומה הגרמנית(ובעיקר הצעירים איתם אני מדבר יום יום..)מכירה את ההיסטוריה הנוראית שלה..אבל מספיק...יש גבול! אתה ממאיס את מדינת ישראל על העולם!!יום שחור בו אני מתבייש להיות ישראלי.אל תתדאג אני אנסה לתקן את הרושם הרע שאתה משאיר אצל חברי..חבל חבל חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
נשיא גרמניה-ברוך בואך!
מיכאל,
אשקלון,
01/02/05 12:19
|
מר קולר הנכבד! ברצוני לברכך לרגל בואך לארצנו ולחזק את ידך לקראת נאומך בכנסת. צר לי על כך ששר בישראל יורד לשפל כזה של מדרגה ומבקש לעשות כותרות בפופוליזם זול,נלאה ודוחה! אנו מברכים אותך ואת המשלחת הנלווית אליך בברכת ברוכים הבאים לישראל!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
54.
בושה לישראל
טל,
01/02/05 12:19
|
חבל, דני, חבל. אם זה נועד כדי להשיג הון פוליטי, נראה שרק הפסדת. זה לא חכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
53.
נוה תפסיק לסחוט כותרות טפשיות
אייל,
01/02/05 12:12
|
|
 |
52.
פיזיקה
מור,
ירושלים,
01/02/05 12:09
|
נווה מוכיח את הידוע על מהירות האור אל מול מהירות גלי הקול. הוא נראה פיקח הרבה לפני ששומעים את דבריו..ואז הוא נראה .....אידיוט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
essential
Mark,
01/02/05 12:00
|
I am an Israeli that live in Germany. My family came from Europe and was horribly suffered the horrors of the holocaust.
I learned this language, and to be honest, this is one of the richest language that still exist. By trying to ignore and eliminate the memories (I.E. the German language or even the Nazi symbols), we eliminate something very important and essential to the world and especially to us. By ignoring things or try to bend language or symbols, we are not changing nothing. More than this, we are actually giving this a higher value.
The German language should be heard load and clear, unless we haven't learned a thing !. Never forget, it’s a must, but let go and forgive is essential to all of us.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
השר נווה פשוט פופוליסט ופאשיסט
מתבייש בכנסת,
מרכז,
01/02/05 12:00
|
למנ יש לנו גזענים בכנסת?
זוהי פעם שניה שהוא נכנס בגרמנים כאילו הם היום אחראים לפשעים שביצעו אבות אבותיהם.
הלוואי ויכולנו להיות נאורים כמוהם, איך שהם מתביישים בעברם ללא דופי.
השר המבוזה הזה הוא גם גדול מתנגדי הליגליזציה, הוא מפיץ מחקרים שקריים שמנוגדים לגמרי למחקרים אמריקאים של ה FDA והנשיונל סיינטיסט - פשוט פשיסט!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
כסף - כן , נאום לא
דן,
תל אביב,
01/02/05 11:58
|
40 שנה יש לנו יחסים דיפלומטים עם גרמניה , אנחנו מקבלים פיצויים , נוסעים במכוניות גרמניות , מוזיאון שואה קיים בערים מרכזיות בגרמניה , קבוצות כדורגל מגרמניה מתארחות כאן ולהיפך , סרטים ישראלים מוצגים בפסטיבלים בגרמניה ולהיפך , אנחנו מתפוצצים באוטובוסים גרמניים ,אבל דני נווה חושב שלבית הנבחרים שלנו יש זכויות אחרות . ''הצליל'' של השפה . לא כך לגבי ''צלילי המטבעות . כמה צבוע , איזו עבודה קלה לאנטישמים החדשים שיגידו בצדק שמה שמעניין את היהודים זה רק כסף . אדוני השר אם אתה לא נותן לו לדבר בשפתו , אז אל תקבל ממנו שום דבר , מבחינת ''לא מדובשך ולא מעוקצך'' .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
כניצול, תגובתו של נווה טפשית
משה,
01/02/05 11:53
|
|
 |
47.
לנאצים אין בעלות על הגרמנית
לם,
01/02/05 11:52
|
התפיסה של נווה פופוליסטית וירודה.לשפה הגרמנית מסורת נפלאה, זו שפתם של גתה, שילר, היינה ופרויד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
נווה -אל תשתטה-זו שפתו!!!!
ל"ת
רן,
01/02/05 11:51
|
|
 |
45.
נוה לנשיא גרמניה: ''בטל נאומך''
Danny,
London,
01/02/05 11:46
|
The proposed ban on German in the Knesset is politically expedient but nontheless hypocritical because one wonders whether the nex suggestion of Naveh and his cohorts would be t burn German books, and destroy German-made cars etc. Enough with this nonsense!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
נווה - בור ועם הארץ. כבר נאמו
ישראלי,
01/02/05 11:45
|
|
 |
43.
ברוך הבא לנשיא גרמניה, ידיד
ל"ת
יקי,
01/02/05 11:42
|
|
 |
42.
מצבנו גרוע
יהודי,
ישראל,
01/02/05 11:28
|
המצב של ישראל בקהילה הבין לאומית והאירופית גרוע מאוד עד אז שבא לפה נציג רשמי ולא סתם נציג אלא נשיא גרמניה אנחנו עושים לו תמוות לא פלא שבסוף נישאר לבד כולם ישנאו אותנו כפול ממה ששונאים אותנו עכשיו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
נווה מבזה את זכר השואה
גיא,
01/02/05 11:22
|
נמאס מהבכיינות הזו. על כל פיפס מישהו זוכר לצעוק haven't the jewish suffered enough?? נעשה לעם היהודי העוול הכי גרוע שיכול להיות. אסור להשכיח את השואה, אבל יותר מדי פעמים דוחפים אותה למקומות לא רלוונטיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
קצב ,עוד אדיוט
ל"ת
נ,
01/02/05 11:18
|
|
 |
39.
נווה אתה נוהג לא בחכמה
יאיר,
01/02/05 11:15
|
זה כבוד גדול בשבילי שנשיא גרמניה, אותה גרמניה שהרגה את הסבים והסבתות שלי, ואת כל משפחתו של אבי, וכל בני דודיה של אמי, בא לנאום בבית המחוקקים של העם היהודי. הוא צריך לנאום בשפת אימו, שהיא גרמנית. לבוא ולבקש סליחה. תפסיק לחפש כותרות. אתה סתם נודניק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק בהחלט
ענת,
01/02/05 12:10
|
העובדה שנשיא גרמניה מגיע לפרלמנט של מדינה יהודית ונואם בשפתו רק מעצימה את הניצחון שלנו, כעם, על מכונת ההשמדה הנאצית. נראה לי שנווה פשוט מצא עוד דרך למשוך כותרת בתקשורת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
זו גם השפה ל היינה, גטה ושילר!
דני,
תל אביב,
01/02/05 11:14
|
אני אוהב את הגרמנית, היא חלק ממורשתי. אני אוהב את גרמניה, גם היא חלק ממורשתי. אין בכך דבר מלהמעיט או באי כיבוד זכר ניספי השואה, שמשפחתי ביניהם. הזיהוי בין השפה הגרמנית לנאצים הוא זיהוי העושה רדוקציה לשפה בה כתבו חלק מגדולי המשוררים, ההוגים, והפילוסופים, וביניהם גם יהודים כגון היינה ומנדלסון. עלינו לברך על כך שנשיא גרמני בא לנאום בפרלמט ישראלי, ולו דברי שלום ואחווה, ולא דברי מלחמה ושנאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
the german language
roy,
berlin,
01/02/05 11:12
|
the german language is not satanic or nazi.. YOU PREMITIV! i am a jew that speak german like many other jews in germany, so what i am ??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
probebly an asshole!
ל"ת
one of six,
million,
01/02/05 14:53
|
|
 |
36.
עצוב לקרוא את התגובות
יעקב,
01/02/05 11:12
|
הטענה שהנסיעות לפולין מלמדות משהו את בני הנוער והצעירים אינה מוכיחה את עצמה כאשר קוראים את התגובות כאן.
צליל השפה הגרמנית קשה ביותר לא רק לניצולים אלא לרבים מבני הדור השני.
יש לעמוד על כך שהנאום לא יהיה בגרמנית.
אם בכל זאת הנאום יהיה בגרמנית אז אני ממליץ לחברי הכנסת לקום ולצאת מהאולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאידיוט-רוי מברלין כל הכבוד על
ל"ת
הכנות והמודעות,
שהנך אידיוט,
01/02/05 12:03
|
|
 |
idiut
ל"ת
roy,
berlin,
01/02/05 11:20
|
|
 |
35.
נוה מחפש כותרת בעיתון
ניצול שואה,
01/02/05 11:12
|
|
 |
צודק מאה אחוז.
ל"ת
תום,
ת''א,
01/02/05 12:12
|
|
 |
34.
השילומים והסיוע הגרמני.
חיים,
תל-אביב,
01/02/05 11:10
|
במשך 40 שנה אנו מחוברים לכיסו של העם הגרמני. אמנם בצדק, אבל מן הראוי גם להכיר בתועלת שהצמיח הכסף הזה לארצנו, הן ברמה הכלכלית, והן ברמה הבטחונית, ודי להזכיר צוללות שהתקבלו בחינם מהגרמנים, ובטח עוד ציוד בטחוני בשווי של מיליארדים רבים. מרכיב רציני בנטרול הסכנה הקיומית שריחפה על ראשה של מדינת ישראל בשנים עברו, ראוי לזקוף לזכות הסיוע שנתקבל מגרמניה. זה אמנם לא מכפר על השואה ועל אחריותו של העם הגרמני, אך ראוי שניקח את זה בחשבון. אני בטוח שהמו''מ לקבלת הצוללות הגרמניות התנהל בשפה הגרמנית ולא בשפה העברית, אז כשנוח לנו אנחנו מוכנים גם לשמוע את השפה הזו, וכך גם כאשר נציגי גרמניה באו''ם מתנגחים בשונאינו. אז תפסיקו להיות צדקנים בגרוש, ותנו לנשיא גרמניה לנאום בכנסת. הרי זה אמור להיות נאום של פיוס ותמיכה בישראל ובעמדותיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
אז למה מותר לדבר א'טלק'ת?
מומו,
טירה,
01/02/05 11:10
|
גם הם והצרפת'ם רצחו יהודים גם הרוסים אגב אז תחרימו את כל השפות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
נווה צבוע
מוטי חיפה,
01/02/05 11:07
|
נשיא גרמניה דהיום לא נולד כאשר השואה הייתה ואו שהיה תנוק לקבל כסף מהגרמנים כן, לשמוע דברי אהדה וסליחה לא? אני רק רוצה ולא לסנגר אבל בשנות ה50 אילולא הינו מקבלים כספים מגרמניה מדינת ישראל לא היית מתפתחת, מאות אלפי מקומות עבודה נוצרו מכספים אילה, ופליטי השואה השתקמו בארץ אז לא לשכוח לעולם את השואה זה נכון הכרחי וחשוב אבל לנהוג כבת יענה זה אווילי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
נאום נשיא גרמניה בכנסת
אש,
השרון,
01/02/05 11:07
|
הנאצים רצחו והעולם שתק לכן יש לאסור את כול השפות האירופיות! יש לבקש את נשיא גרמניה שינאם בלטינית. את כול המתממים והצדקנים משמאל ומימין דתיים כחילונים יש לשלוח לכיתה א' שידונו בשאלה אשמתו של מי גדולה יותר של הרוצח שאמר מפורשות ''יהודי מלוכלך אותך ארצח''או של זה ששמע שתק ואמר בליבו איזה יופי שמישחו אחר עושה את העבודה הזאת במקומי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
תגובה אוטומטית לשפה
מתי,
ירושלים,
01/02/05 11:06
|
הרגש האוטומטי שעולה אצל יהודים רבים במיוחד אלו המקושרים משפחתית (אימי עלתה מגרמניה) לשפה הגרמנית - מובן: קישור אסוציאטיבי מציאותי בין המעשים הנוראיים שנעשו בשם גרמניה הנאצית לבין מנבצעיהם הגרמנים שמין הסתם דיברו גרמנית. השאלה האם על האסוציאציות הקיומיות להכתיב את מהלכינו עולה לדיון. ההנחה כאילו שמורות עימנו ידעות ''גנטיות'' החזקות מכוח השכל שלנו ושבסופו של דבר יתבררו כנכונות על פי גורלנו - בעוכרינו. השימוש במונח ''סמל'' ביחס לשפה מפתיע בעוורונו. הן הנאצים היו מומחים עולמיים לשימוש בסמלים ובהטיה גורפת של דעת הקהל על פי תפיסת עולם פשטנית כפי שהיא נתפסת בסמלים לאומיים ומאבקי איתנים בין לאומים. ההבנה שמאחרי הדברים עומדים בני אדם מניפולטיביים המשתמשים באמצעי מדיה לצורך השפעה גורפת ולא פעם הרסנית ומסוכנת בסופו של דבר, היא זאת שמחייבת אותנו לתשומת לב לדברים הנאמרים עצמם. השפה היא רק האמצעי שבה מתקשרים אנשים שונים. נוה לא מקוה שהגרמנים יפסיקו לדבר גרמנית. זאת השפה שלהם ושל יהודים רבים (מאוד) בעבר ובהווה. גם הכוונה הנסתרת שהם אולי יעלמו (כמו שקיוו גרמנים רבים לגבי היהודים) ואם לא יעלמו, לפחות שיחם ושפתם תתפוגג באיזה קסם - עניין לא מציאותי וילדותי. עם כל האמפטיה שיש לי לדברי השר נוה, אני יכול להציע לשים דגש מרוכז על הדברים עצמה שיאמרו, פחות על השפה בהם הם נאמרים. - פחות לדבר בסמלים, יותר במושגים של תוכן..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
נווה, אתה טיפש
עיתונאי,
תל-אביב,
01/02/05 11:05
|
אתה לא הצאצא היחיד לניצולי שואה והדברים שלך הם כל כך אווילים ומטופשים שאין לי אלא לחשוד שכל מה שאתה מחפש זה פרסום, שכן אין דבר כזה פרסום שלילי.
ניסית פעם אחת למנוע את הנאום ולא הצלחת, שב בשקט. מה אתה קופץ?
במה אתה מאשים את נשיא גרמניה, אחד הידידים הגדולים של ישראל באירופה? מה אתה רוצה ממנו? שינאם בצרפתית? אולי ברוסית או ערבית?
נאומו בגרמנית לא גורע דבר מזכר השואה להיפך, הוא מסמל את הגבורה - נשיא גרמניה נואם אצלנו בבירה שלנו בפרלמנט שלנו, אין בזה שום פסול.
השאלה היחידה שנותרה לשאול היא האם זה כואב להיות טיפש?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה דיברת
ל"ת
ELI,
J-M,
01/02/05 11:45
|
|
 |
נווה,,טיפש או אידיוט?
ירושלמי,
01/02/05 12:07
|
מצטרף אליך בתחושת אין אונים אל מול הטיפשות והאווילות הזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
Nave, are you a diplomatic?
Iki,
Milano,
01/02/05 11:00
|
Diplomatic as you only damage the interest of Israel Change your profession pl.se, ! You will do a big favour to the country Iki
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
להזמין נשיא ולאמר לו שתוק
גיל,
רמת גן,
01/02/05 11:00
|
זה הכי טוב לאמר שתוק . מה הטמטום הזה. או שאתה מזמין אותו או לא. להזמין את נשיא גרמניה לישראל זה אולי פוגע ברגשות,אבל לאמר לו לא למאום בשפתו זו טפשות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
קשקוש מקושקש
רועי,
תל אביב,
01/02/05 10:54
|
אין לי היכולת או הבינה להבין את אלו מחכ''ינו ושרינו המהוללים שמשקיעים כ''כ הרבה אנרגיה בנסיון למנוע את נאומו של נשיא גרמניה בגרמנית. איזו איוולות! איזה טיפשים! מה הם חושבים? הרי זוהי שפתו והוא צריך לעמוד מאחוריה בגאון. הרי נשיא גרמני שנואם בכנסת בגרמנית זה כה סימבולי וחיובי בעל משמעות רבה ואני חושב שדוקא ניצולי השואה יחושו התרוממות רוח מצעד שכזה. וכל מבקשי תשומת הלב התקשורתית,אותם פפוליסטים עלובים עשו טובה,שבו בבית ואל תטריחו את עצמכם....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
פופוליזם זול
יענקל,
ניצול שואה,
01/02/05 10:53
|
|
 |
24.
דווקה עדיף בשפה הגרמנית
שלמה,
01/02/05 10:51
|
דווקה עדיף שינאם בשפה גרמנית שפה שבה נתנו הוראות השמדה ובאותה השפה ינאם בכנסת ישראל זאת תהיינה נצחון לנשמות שהושמדו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
שר שזקוק לאשפוז
ל"ת
גלי,
01/02/05 10:50
|
|
 |
22.
נווה - אתה אידיוט
ציוני,
ארץ ישראל,
01/02/05 10:49
|
אני נכד לניצולי שואה ואני חושב שאתה, השר נווה, פשוט אידיוט. גמרנית היא גם שפתם של הפילוסופים, סופרים ומדענים יהודיים, כגון לאון פויכטוונגר ואלברט אינשטיין. אתה שר גרוע, פרלמנטר גרוע, וכפי שאני גם רואה, בן אדם גם לא משהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
לדני נווה הנודניק הפופוליסט.
אריק,
רעננה,
01/02/05 10:46
|
|
 |
20.
בושה וחרפה שכך מקדמים את האורח
ינקל'ה יוגב,
רביבים,
01/02/05 10:44
|
הנכבד.
אפשר לחשוב שכל שני וחמישי אנו זוכים לביקורים של אורחים רבי מעלה מחו''ל.
גרמניה נחשבת למדינה הכי ידידותית של ישראל באירופה כיום, ולמי שלא יודע מספקת לישראל נשק ומידע מודיעיני רב ערך.
ביקור האורח רק מעצים את זכר קורבנות השואהף שכן מי האמין אז שנשיא גרמניה יטריח את עצמו ויעלה לרגל לירושלים לנאום בפרלמנט של העם היהודי.
שיתבייש השר נווה על פנייתו חסרת הטעם לנשיא גרמניה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
כישראלי דובר גרמנית שלא סובל
יש,
01/02/05 10:44
|
כישראלי דובר גרמנית שלא סובל מרגשי נחיתות אני מביא מחאה על דבריו של מר נווה שנשיא של המדינה שעזרה למדינת ישראל בכל מצבי המצוקה מאז הקמתה לא ידבר בשפתו שך אנשטין ועוד שורה מפוארת של אישים יהודים ששפתם היתה גרמנית? נווה מנסה למצוא כותרת ויתחיל להכתיב לראשי מדינות באיזה שפה לנאום בכנסת אז מה אם ערבית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
הצביעות של נווה וחברי הכנסת:
א,
01/02/05 10:44
|
מה נזכרת פתאום? את כספי השילומים ידעת לקחת? את הצוללות שניתנו לנו במתנה ידעת לקחת? את שאר הדברים שגרמניה נתנה ונותנת לישראל ולא ניתן לפרט גם לקחת? אז מה הדמוגוגיה הזולה הזו עכשיו? נ.ב אני חייב לומר שאני ישראלי ואין לי שום זיקה לגרמנים, אבל אני חושב שהבקשה של נווה היא לא במקום (חישבו אם היה להיפך..) ובגלל שהוא פוליטקאי - מין הסתם מדובר בדמוגוגיה בלבד... (מהסוג הזול ששווה כותרת וחצי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
Speak in Rumanian !
Iki,
Milano,
01/02/05 10:44
|
German people, if you want me as a friend, you should learn Rumanian !
Iki
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
צביעות והטפלות לזוטות
פרחיה,
01/02/05 10:43
|
אם השר הנכבד נווה, שמינויו לשר בממשלת ישראל עדיין גורם להרמת גבה ומנוד ראש לרבים, המכירים ואינם מוקירים את האיש הלא ראוי הזה, ניחן במידה מזערית של יושרה, מוטב שידיר רגליו מהכנסת ומהממשלה לא רק מחר אלא לתמיד. מאז הסכם השילומים וכינון היחסים הדיפלומטים עם גרמניה פעלו כל ממשלות ישראל להידוק הקשרים עם המדינה שהפנתה עורף לעברה, והיא הידידותית והמחויבת לשלומנו יותר מכל מדינות אירופה. אם ינאם בשפה אחרת האם מבטאו הגרמני לא ירתיע את מי שלא סובלים את היינה והרצל, שגם הם דיברו וכתבו בעיקר בשפה זו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מר נווה תרגע (אל תסחף)
Erez,
01/02/05 10:42
|
כמי שרגיש לנושא הגרמני אני חושב שמר נווה מגזים. הבעיה אינה השפה הגרמנית ,יהודים נרצחו בשפות הפולנית ,הטוקראינית ,הלטווית ,ההונגרית והחשוב מכל חאג' אמין אל חוסני שדיבר ע ר ב י ת. יש היום גילויים ,הזדהות של בני עמך שלפעמים מצטערים שהגרמנים לא הרגו אותנו ,והדברים נאמרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
Psijim
John,
Miami,
01/02/05 10:41
|
|
 |
13.
גרמנית וגרמניה - לגרמנים.
אבי,
ת''א,
01/02/05 10:40
|
אם המילה הראשונה שהוא יוציא מעל דוכן הכנסת (בגרמנית או אחרת) לא תהיה סליחה - אין לו מה להגיד בכלל והשפה ממילא לא תשנה כלום. אם אכן זו תהיה המילה הראשונה שלו, בגרמנית, הוא יכול להמשיך ללהג בשפה הגסה הזו. ודבר אחרון בעניין שפה - הלואי ומישהו יענה לו ביידיש (טומי? רביץ? מישהו?).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טומי לא יודע יידיש
תום,
ת''א,
01/02/05 12:22
|
בהונגריה למדו (כמו בכל ארצות שהיו חלק מהאימפריה האוסטרו הונגרית ),רק גרמנית ויהודים רבים לא ידעו יידיש כלל. וכדאי שאתה והנוה שלך תגידו קודם כל סליחה לשמונים מליון דוברי גרמנית שלא נולדו בכלל בתקופת גרמניה הנאצית ולא עשו לכם דבר אחד רע. שנאה ידידי - גוררת רק שנאה ושום דבר טוב לא יצמח ממנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא שלי ולא רוצה!
אבי,
ת''א,
01/02/05 14:49
|
1. נוה לא שלי. בשום מובן. 2. סבא וסבתא ז''ל שלי באו מצ'כיה והונגריה וידעו גם ידעו יידיש. 3. כיום חיים כ 80 מיליון גרמנים. הם לא נולדו אתמול כולם בבת אחת. 4. אכן, בין דור שלישי כאן ושם אין צורך בשנאה. בודאי שאין כזאת בצורה אישית, במפגש אקראי בין יהודי לגרמני. 5. גרמניה כיום ''די'' מנוקה מעברה על ידי השימוש במושג ''גרמניה הנאצית'' שאם לא כן לעולם לא היו מתנקים. 6. גרמניה כיום אינה אנטי ישראל רק בזכות העננה הרובצת מעליה, אחרת היתה מובילה יחד עם צרפת מדיניות חוץ הרבה הרבה יותר פרו פלשתינאית מכפי שהיא נוהגת כיום. 7. אכן ידידי - משנאה לא צומח דבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
דני נווה חצוף!!!
גלעד,
01/02/05 10:40
|
מזמינים ראש ממשלה לארץ ולא מאפשרים לו לדבר בשפתו מחשש לפגיעה??? בושה וחרפה!!! אז שפשוט לא יזמינו אותו, זו פשוט פרובינציאליות ילדותית שלא תורמת לתדמית שלנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
Wake up Mr. Nave !
Iki,
Milano,
01/02/05 10:39
|
40 years ago we already decid ! Now we are in the beguining of 2005 !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
to number 11
guy,
new zealand,
01/02/05 11:08
|
we will never forgive, and we will never forget! time is not a cure for the ''SHO`A'', and will never be. never is a strong word, but it will stand in the test of time...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Small mind as Nave !
Iki,
Milano,
01/02/05 11:41
|
Mr. Guy, Don't forgive and don't forget! but take with you also Mr. Nave to new Zealand. Iki
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
אם כך,תאסרו את כל השפות
אירופאי,
01/02/05 10:38
|
הארופיות. אם כלכך הרבה יהודים נספו,זה בגלל השותפות או עדישות של כל אזרחי אירופה. ואל תבקרו באירופה בכלל רק באושוויץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לבקש ממנו שידברו בגרמניה עברית
ל"ת
שלומי,
יהוד,
01/02/05 10:56
|
|
 |
9.
כמה יוצאי גרמניה עדיין מדברים
קישקוש,
01/02/05 10:35
|
ביניהם גרמנית? זה בסדר...זה לא מפריע... אתה קשקשן דני נווא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
נדמה לי שהגזמת.
למרות ההבנה,
01/02/05 10:34
|
כן, גם לי יש תחושת אי-נוחות מהשפה הגרמנית. וכן, הייתי מעדיפה שהוא יבחר לנאום באנגלית, אבל...
אתה צריך גם לחשוב על מה הצד השני שומע כשאתה אומר את מה שאתה אומר, ובמיוחד בעיתוי הזה, לאחר הטקס באושוויץ בשבוע שעבר.
האם המסר שלנו הוא שלא משנה מה יעשה העם הגרמני, ולא משנה באיזו עמדה מוסרית יחזיקו היום מנהיגיו, ישראל לעולם לא תהא מוכנה לקבל כל מה ש''נגוע'' בתרבות גרמנית?
שפה היא חלק משמעותי בתרבות.
נדמה לי שאמירה כמו זו של נווה, על רקע הזמן שבו היא נאמרת, מעוררת יותר מהכל תחושה ש- זה בכלל לא משנה מה אנחנו (העם הגרמני) נעשה, ואיך נתייחס לאותה תקופה ארורה בהיסטוריה, כך או כך, בין אם נכיר באחריותינו ובין אם ננסה להתעלם מהחלק הזה בהיסטוריה, כך או כך, לעולם היהודים/ישראלים ינטרו לנו טינה והתייחסו במיאוס לכל דבר שהוא גרמני.
אז בעצם מה הטעם?
לו היתה המחלקות מתעוררת בעת אחרת, כנראה שהייתי מסכימה עם נווה. אבל על רקע הטקסים של לפני שבוע... נדמה לי שהגזמת.
גם ברגשות העם הגרמני יש לנהוג מידה של התחשבות. נדמה לי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
לא לענין
דנה,
01/02/05 10:25
|
עדיף שלא היו מזמינים אותו וזהו, אבל ברגע שהוא הוזמן, יש לכבד אותו ולתת לו לנאום בשפתו. כמי שמכבדת מאד את זכר הניספים ולא חושבת שיש גרמניה אחרת, אני עדיין חושבת שיש דרכים אחרות להביע את רגש ההזדהות עם קורבנות השואה ולהעביר את המסר שלא שכחנו ולא נשכח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מטומטם דני הוורוד.
קורט-צ'ן,
01/02/05 10:24
|
צא מזה כבר. העם הגרמני ברובו כבר לא יודע מה לעשות כדי לכפר על מעשי ההורים והסבאים. דני הוורוד,אתה בטוח קונה תוצרת גרמניה ועל המוצרים כתוב בגרמנית. עד לאן הטימטום יגיע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
Your parents have also spoken
AL,
Center,
01/02/05 10:24
|
Yor parents and like everyone else in Germany back then and today, have also spoken German. I'm sure that many survivers of these horrible times, are speaking German themslves. German is the language in which Einstein has spoken, Schiller, Goethe, Mozart, Bach, Bethoven, Mahler, Nitsche, Freud and even Shimon Visental, so please stop being so rude and provokative. and learn to respect one of our most loyal friend in Europe these days.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
The Truth
Smart,
01/02/05 10:24
|
Do not read Herzel, the book was written in Nazi-German
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
גרמניה היום לא גרמניה של 1939
ל"ת
א.זרח,
איזור א,
01/02/05 10:23
|
|
 |
2.
נווה מבזה את זכר השואה
ל"ת
יואב,
01/02/05 10:17
|
|
 |
1.
נווה - אתה נודניק פופוליסט
ל"ת
יובל,
01/02/05 10:16
|
|