 |
41.
תגובה לאלון 1 שחושב שהוא מבין.
שרון,
03/02/05 07:25
|
כל הפטרונות על החוכמה תסלח לי אבל לא נמצאת אצלך. יש ויכוח גדול האם היסטוריה זה דבר מחזורי או לא בין היסטוריונים אז על לך לבטל בהינף יד סברה אחרת. כמו כן אני מאמין שהיטלר עצמו לא יחזור אני מקווה שגם אתה. אבל שואה יכולה להתרחש בכל מקום ואותנו לא מעניין הפרטים הקטנים מי יוביל אותה? איפה? מה הסיבות? וכדומה במקרה שתתרחש . אם תיקח לדוגמה את המחזוריות של מלחמה ,ההיסטוריה רצופה בהם וכל אחת שונה מקודמתה בפרטים הקטנים אבל בסך הכל לגבי הההרוגים זה חוזר על עצמו להם ממש לא משנה למה? מתי? ומדוע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
אולי הוא יציל אותנו מהתנתקות ?
רגע לפני,
סגירת הדלת,
02/02/05 23:19
|
הוא יודע מה זה לגרש יהודים. הוא מבין את משמעות הרס היישובים. הוא גם יודע איך שלטון מעוות מצליח לגייס את דעת הבריות. הוא הבטיח לעזור לנו בעת צרה... אז, בבקשה, BITTE !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
גרמניה אחרת
ישראל,
חיפה,
02/02/05 22:22
|
גרמניה היא מזה עשרות שנים ידידה קרובה לישראל, וכל מי שמשמיץ אותם, על פשעי שנות 30 וה 40 לא יודע מה הוא שח
עמים רבים טבחו ביהודים, במהלך השנים 1940-45 , עמים אחרים טבחו ביהודים גם לפני כן, אבל יש פה ''אהבה לשנאה'' לגרמנים.
לא מגיע להם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
סלחתי
מוטי אטלנטה,
כדור הארץ,
02/02/05 22:15
|
לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה,וכתתו חרבותם לאיתים וחניתותיהם למזמרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
לא רק נאצים גרמנים פעלו
מאיה,
צפון,
02/02/05 21:39
|
היטלר בכלל נולד באוסטריה. הנאצים ההונגרים (אנשי צלב החץ) היו פעמים רבות הרבה יותר אכזריים מהגרמנים. גרמנית מדברים גם בשוויץ שהייתה מדינה ניאוטרלית. הפולנים איפשרו הקמת מחנות ריכוז ותאי גאזים על אדמתם. האשמה רובצת כמעט על כל אירופה ולגרמנים אין בלעדיות לא על הנאציזם ולא על השמדת היהודים, פרט לעובדה שהיטלר, יליד אוסטריה התחיל את פעילותו מגרמניה. מדינות אירופאיות רבות שיתפו פעולה בכיף עם הנאצים לצורך השמדת העם היהודי. מעבר לכך לא השפה היא הקובעת, אלא תוכנה. היו גם גרמנים טובים כמו חסיד אומות העולם, אוסקר שינדלר שהציל ממוות בטוח מאות יהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
לא נשכח!!!!
שלו,
02/02/05 20:29
|
ויותר מזה לעולם לא נהיה כמותכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
Deutschland ueber alles
איליה,
ירושלים,
02/02/05 19:54
|
רובי ריבלין העלוב עם העברית העלובה שלו ''מאפשר'' לנשיא גרמניה לנאום בגרמנית????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
נשיא גרמניה נאם בכנסת
אש,
השרון,
02/02/05 19:46
|
משה הס, פינסקר, הרצל, והיינה כתבו גרמנית, אה כן גם אותו מדען מה שמו.....אה כן אינשטין כתב גרמנית. ולדבר ווז ווזית מותר הרי זוגרמנית של ימי הבניים! טיפשים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
גרמניה
יצחק פרידמן,
02/02/05 19:35
|
אם כל ההבנה שאנחנו צריכים קשרים עם מדינות העולם,הרי לתת לנשיא גרמניה לדבר בכנסת ועוד בגרמנית, זו הודעה של ישראל שהיא סולחת לגרמניה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
HIPOCRITUM JUDAIKA
ולדימיר,
OSWIECIM,
02/02/05 20:26
|
ומה הבדל בין עמלק ותקופת נאציזם? הרי בשני מקרים מובלט קאניבאליזם.. רק שעמלק רצה להשמיד שבי ציון ובשואה-6 מיליון והקונגרס היהודי שתק עד יהודי האחרון...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
ח''כ גילה-Frida לא רצתה להקשיב
קורט,
דובר גרמנית,
02/02/05 19:30
|
בכנסת אבל דרך המסך הטלויזיוני הקשיבה לכל מילה! יכולה לשמוע גרמנית או לא...תחליתי! עשית הצגה יפה עם דיקלום למופת בערוצים השונים...תשני בשקט!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
לא היו צריכים לקבל אותו
עמי,
צפון,
02/02/05 18:51
|
כל ההתרפסות הזו בפני הבעת ההתנצלות המזויפת שלהם מגעילה אותי ויתרה מכך גורמת לי להבין איך מעשים כאלו נוראיים קרו מלכתחילה.
בן גוריון עשה את מה שעשה לא רק כדי שיהיה נשק למדינה אלא כדי שלא לתת משקל רב לניצולי השואה שהתביישו במה שקרה, שום גאווה לאומית הם לא חשו, רק חיפשו מקלט. בכלל למדינת ישראל יש הרבה מה ללמוד מארה''ב על התייחסות לגרמניה (פיצויים, קבלה למועצת הביטחון').
בנוגע לסיוע שכביכול הם מעניקים, שידחפו את הצוללות שלהם והמכוניות שלהם. אני באופן אישי נמנע מכל מוצר שיוצר בגרמניה או ע''י חברה גרמנית ובשום אופן לא מתכוון לבקר שם. לא רוצה שום חברים גרמניים (לא אכפת לי כמה נחמדים הם וכמה מתורבתים שהם) אני גזעני? יכול להיות שכשרוצחים את כל המשפחה שלך מותר לך שלא לרצות בשום קשר מבלי להחשב לגזעני. בלי קשר, אני חושב כמו מגיב XX כי גרמניה מזמן צריכה היתה להתפרק לפדרציות שהרכיבו אותה מלכתחילה לפני איחודן ע''י ביסמרק. צריך רק להפנים את התייחסותם לאמריקאים (בניגוד ליפנים שהפנימו היטב את המסר, ומהווים אחד הגורמים החיוביים העולמיים) כדי להבין שלא השתנה כלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
יהודי לא יופקר?
ל"ת
אביעד,
התנחלות,
02/02/05 18:21
|
|
 |
29.
עברו 60 שנה!
שולי,
מינכן,
02/02/05 18:17
|
לעולם אין לשכוח. אמר חכם ממני פעם, ''לשכוח זה אנושי לסלוח זה אלוהי''. אין לי כל כוונה לייחס למישהו תכונות אלוהיות, רק רוצה לומר שאני חיה בגרמניה כבר 7 שנים והעם הגרמני ככל העמים הוא. יש ביניהם טובים, רעים, נחמדים, אנטיפאטים, אנטישמיים וגם אוהבי ישראל. מי שחי פה יודע בוודאי, שזוועות השואה וההתייחסות למלה''ע השנייה מועלות לסדר היום הציבורי ובתקשורת הממלכתית יום יום. הם בעצמם מתעסקים עם העובדה שהיו נאצים. תנו לנשיא גרמניה את הכבוד המגיע לו! גם שר החוץ הגרמני יושקה פישר מביע בכל הזדמנות את תמיכתו בישראל. חוזרת שוב אין לשכוח, אבל צריך מתי שהוא להפסיק לתפקד כקורבן, עברו כבר 60 שנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גרמים ויהודים טובים ורעים...
elimer,
02/02/05 21:09
|
גם יהדות אבותיי ישבו בחרן ואני כבר לא. יהודים נשחטו ונשרפו בערש הדמוקרטיה של אז גרמניה. הנאציזים צמח על בסיס דמוקרטי, אז תשארי על סיר הבשר רק תזהרי שלא יבשלו אותך בהחלטה דמוקרטית של רגע. אני וחברי הלבנטינים נשמור לך פה על הבית ונשקם אותך רק במטותא שבי בשקט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גרמנים טובים ורעים...
שולי,
מינכן,
03/02/05 11:14
|
מאופן הכתיבה שלך elimer ניתן להניח שאתה אינטלגנט. כנראה שתמיד חייך בארץ ואף פעם לא התנסית באמת לחיות בין זרים (אם חיית בניו-יורק, זה ממש לא נחשב!). אתה מסמל בדיוק רב את אותו ''קורבן תמידי'' שציינתי. לא כל מי שחיי בחו''ל יושב על סיר בשר. אגב, קצינה, חיל האוויר, 4 שנים! רוצה לשקם? אז בבקשה לא בהטפת מוסר טפלה ובשינאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Shully, thanks for writing!
Tsodeket 100%,
02/02/05 20:50
|
We are chronic victims. You are right. It's time to let go and go on with our lives. We'll never forget, and I try to avoid German products SHELO YAALEH LAHEM LAROSH. Still, being a Second Generation, I will never feel safe on planet Earth.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
מי זה הנרי?
Amir,
02/02/05 18:07
|
|
 |
לפיד התכוין לגתה, אך שכח שמו
יששכר בטלהיים,
בון,
02/02/05 18:45
|
חבל שאנשים שיש להם חורים בהשכלה מביישים אותנו בכנסת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגותה קראו יוהאן וולפגנג
Amir Deutschlan,
02/02/05 20:32
|
לגותה קראו יוהאן וולפגנג - וזה לא דומה כלכך להנרי. אני בכל זאת חושב שלפיד התכוון להיינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל לגתה קראו יוהאן וולפגנג
Amir Germany,
02/02/05 20:28
|
אבל לגתה קראו יוהאן וולפגנג - זה לא מזכיר כלכך הנרי, אני חושב בכל זאת שלפיד התכוון להיינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
...Unless...
-Ex-Likudnik-,
02/02/05 17:48
|
ריבלין: ''הרבה השתנה מאז, יש לנו מדינה ויש לנו צבא וכל יהודי יודע ששוב לא יופקר''.
Unless that Jew lives in some portions of Eretz-Israel where the Jewish government itself (under Sharon and the Likud) can kick him out of his home!!!
Of course, if such action would have been taken anywhere else in the world the whole Israeli and Jewish nation would have rise in protest!
And they say that Jews are smart... what a joke...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Idiot
David,
02/02/05 17:59
|
|
 |
Poor David
-Ex-Likudnik-,
02/02/05 20:54
|
Did I say a singler wrong thing???
Or are you as blind , short-sighted, and fool as Sharon?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
you think we
sam,
03/02/05 07:20
|
are fool as you are. but you are the only one. idiot...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
הנאצים רצחו את משפחת אבי
מוטי אטלנטה,
כדור הארץ,
02/02/05 17:45
|
בטרבלינקה נרצחה משפחתו של אבי דודיו ודודותיו ורכושם נגזל. אבי עם סבי שהיו בעלי אזרחות גרמנית וילידי ברלין,עלו לארץ ובזכות זה נצלו חייהם. אנו שמנו בגיגית גדולה את כל המסמכים בגרמנית ושרפנו אותם ולא לקחנו גרוש,וזאת לגבי המגיבה שטוענת כי כולם לקחו כספי-פיצויים.-אני בתור ילד אמרתי לאבי שאני מעדיף למות ברעב ולא לקחת אגורה מעם שהתאכזר לבני-אדם והרג תינוקות נשים וטף במסע רצח שיטתי. אבל אני מודע לכך שהיו ניצולי שואה שהכסף שימש לריפוים הפיזי לאחר ההתעללות שעברו בידי ד''ר מנגלה ועוזריו,או מרעב ומחלות שהיו מנת חלקם במחנות של אותם ניצולים ששרדו. הנאצים כיום הם ה''מחבלים הפלשתינאים'' אשר קוראים לנישול הנכדים של אותם יהודים מאדמתם ביהודה ושומרון. הם גם זוכים לאהדה בקרב מדינאים ברחבי העולם אשר סוגדים לכוחניות. אבל דעו-כפי שלא הצליחו להשמיד את העם היהודי,כך לא יזכו לנשל את היהודים ביהודה ושומרון מאדמתם. כי יהוה נלחם עבורם.-ושלא יהיה לכם כל נקודת ספק בנידון. אזרחות בישראל -כן מדינה פלשתינאית-לא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
stop preaching us
ל"ת
ram,
03/02/05 07:24
|
|
 |
25.
כל אלה שקמו ועזבו
יהודי,
מרכז,
02/02/05 17:40
|
הם מטומטמים . אתה יכול לראות גרמני שמדבר בפרלמנט שלך ואתה לא מוכן שידבר בגרמנית ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
לא! האחריות לשואה איננה חלק
אבנר א. ראם,
ירושלים,
02/02/05 16:58
|
מהזהות הגרמנית. היא איננה חלק מזהותו של אביו של שחקן השח-מט המהולל, בובי פישר (אמו של בובי פישר היא יהודיה, ולכן על ישראל-שקמה כדי להגן על יהודים משגעונות של עריצים-להזכיר לנשיא גרמניה שיש להנפיק לו דרכון גרמני). וודאי לא של כל העולם. ותודה לארצות הברית של פעם (אני מדגיש: של פעם) על עזרתה לנרדפי הנאצים ולמחתרות שלחמו בהם. רוזוולט,תודה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
לזכור,ולא לסלוח,כי
דוד,
נתניה,
02/02/05 16:58
|
אי אפשר לשכוח ואי אפשר לסלוח. יחד עם זה החיים ממשיחים ולנציגיה של מדינת ישראל הגאוה בעד יהדות עלה על בישנות של נציגיה הגרמנית בעד מעשים הנאצים.היו,היה ולא עוד. לזכור ולא לשכוח ולעשות הכל שלא יחזור לעולם.לכן-להפגש,לדבר,לשתף פעולה ולזכור ולא לסלוח ו......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
כמזרחי,אני סולח לאחי הגרמנים!
נמשיך הלאה,
02/02/05 16:27
|
|
 |
מרוקאי גאה
שלו,
02/02/05 21:00
|
|
 |
Really funny
ל"ת
GTI,
02/02/05 19:25
|
|
 |
מזרחי או צפוני.וואלה, כמה
ל"ת
שאתה דביל.,
02/02/05 19:11
|
|
 |
כל עם עושה פאשלות?????
לא מזרחי,
אוסטרליה,
02/02/05 17:50
|
תגיד לי יא חתיכת אידיוט מזרחי, השואה זה ענין של פאשלה????? מה שקרה שם היה עניין של מה בכך??? אני לא מבין איך הראש שלך עובד, יא מזרחי דגנרט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל עם טבח עם אחר,ככה זה
מזרחי,
02/02/05 19:09
|
|
 |
למה את מגיבה בכלל לחידק?
דוד,
02/02/05 18:02
|
החידק כזה ודומים לו ראויים רק לדוסט או חומרים מדרנים של סנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה יופי
יורגן,
02/02/05 19:16
|
התביישו לכם, גזענים קטנים ועלובים. הרי לשניכם ברור שמדובר בפרובוקציה. אבל מה, לא יכולתם להתאפק. ודוקא בכתבה על נאצים... לך תבין את היהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדול
משועשע,
02/02/05 17:42
|
|
 |
21.
ריבלין,יהודי לא יופקר?
ל"ת
גוש קטיף,
02/02/05 16:25
|
|
 |
20.
לא לדחות את מי שמקבל אחריות
פיני,
ת''א,
02/02/05 16:02
|
כמובן שאין לסלוח לנאצים לעולם על שעשו, מצד שני הגרמנים של היום לא חיו בעת ההיא והיו שותפים לזועה אל אף שאני מסכים שיש בתוכם קבוצות שעדיין תומכות. גרמניה כמדינה קיבלה אחריות לנעשה ולא התכחשה למה שהיה ביקשה סליחה ושילמה ועדיין משלמת עלכך עד היום בכספים ותמיכה במדינת ישראל, לכן אסור להפנות להם את הגב. הם יכלו גם להתכחש להכל ולהתנער מהתמיכה והפיצויים אבל הם בחרו שלא לעשות כך. אז צריך לקבל את בקשת הסליחה שלהם(כדור שני) שמלווה במעשים ולא רק במילים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש נאצים בכל מקום
טניה,
02/02/05 17:21
|
|
 |
19.
כל הכבוד לנשיא גרמניה
נו,
02/02/05 15:49
|
|
 |
18.
פרופורציות
הראל,
02/02/05 15:45
|
כל הויכוח על השואה, בין אם מדובר בצאצאים- אין לצאצאים, אגב, משקל יתר בדעותיהם, ותעיד על כך אותה אישה אובססיבית, שמשווה בינינו לבינם (תגובה 3)- ובין אם לא , הוא בסה''כ משחק מילים בעל תוכן מוגבל בדור הזה. ארוע מפלצתי בסדר גודל כזה הוא עדיין קרוב מדי, ואי אפשר לבחון אותו במרחק זמן כה קצר. נראה לי שרק בעוד כמה דורות יבינו הצאצאים במה מדובר ולדעתי, רק אז תבעבע השנאה האמיתית והעמוקה לכל עניין גרמני, כולל שפה ומוצרים. אגב, לא מובן לי איך יהודי מסוגל לקנות מוצרים גרמניים. בסדר, אנחנו נאורים, אבל מה- אין גבול? אנשים קונים מוצרים של סימנס. סימנס! וזה מרמז על כך, שכנראה עניין השואה קרוב מדי ועדיין חסר פרופורציה הסטורית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
הפלסטינים לא רוצים לשמע עברית.
שפוי,
עין הוד,
02/02/05 15:25
|
|
 |
שפוי אתה בטח לא
ל"ת
girly,
03/02/05 03:33
|
|
 |
מה אתה בכלל עושה בכדור הארץ?
ל"ת
בוריס,
חיפה,
02/02/05 22:24
|
|
 |
16.
לא יופקר?
ל"ת
מדחת יוסף,
פולארד,
02/02/05 15:24
|
|
 |
15.
האחריות לשואה היא של כל העולם
ל"ת
גם של ארה''ב.,
02/02/05 15:06
|
|
 |
אוניית פליטים גרמנים לחופי USA
ולדימיר,
נמל המבורג,
02/02/05 20:38
|
וגרמנים מימנו אוניית פליטים כי נאצים רצו להיראות נאורים אמריקה דחתה,קובה, ברזיל אז הובלו לאושביץ,מישהו בעולם דמע הזיל?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
To the Dominican Republic
ל"ת
Shachachta,
02/02/05 20:56
|
|
 |
14.
כל הכבוד לנשיא גרמניה-אדם
המבקש מחילה אזי,
02/02/05 15:04
|
ראוי לסלוח לו.
לכל יפי הנפש גרמניה מקיימת קשרי מסחר הדוקים עם ישראל ובמיוחד בשנים האחרונות (בזמן האינתיפדה) כשארצות אחרות לא חשבו לדרוך בכף רגלם הקטנה בארץ ובטח ובטח לא לעשות עסקים עם ישראל.
את השואה זוכרים ולא סולחים על כך אבל חייבים להמשיך הלאה. ליפי הנפש ישנם נצולי שואה שעד היום מדברים גרמנית בלי קשר לגרמנים משום שזוהי שפת אם! צאו וראו את כל המותגים מגרמניה שאנשים קונים ורק אח''כ ידברו על נאום בגרמנית. עדיף להחרים את הצרפתים והצרפתית (כולל הבלגים) שונאי ישראל מוצהרים ומובהקים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
נווה הוא בכלל לא ניצול שואה
טרין,
02/02/05 14:52
|
טומי ניצול שוא והוא כן משתתף בטקס, מה נווה מנסה להשיג פה? פרסום? קולות? כי אמנם את הפרסום הוא מקבל אבל קולות- תשכח מזה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
נשיא גרמניה היקר....
דודי,
גרמניה,
02/02/05 14:51
|
נאם בגרמנית בבקשה. התנצל עוד פעם על מה שעשו אבותיך. חבל שעדיין אינך יכול להסביר שלך אין שום קשר אישי עם הפשעים. שלא אכפת לך אם בתך תתחתן עם כושי, ערבי, יהודי או אינדיאני. שאתה עובד קשה כדי לשלב אזרחים זרים ותרבויות שונות במדינתך. חבל שאינך יכול לומר שאמנם אין להשוות בין מעשי רצח עם תעשייתים למלחמה פשוטה בין שני עמים, אבל מתישהו יצטרך נשיא ישראל לנאום נאום דומה בפרלמנט הפלסטינאי. ויש לו עכשיו אפשרות להתכונן. אם היית מכיר אותי, היית אולי מספר שכשקיבלתי את אזרחותי הגרמנית, אמר לי פקיד המדינה שנתן לי את תעודת הזהות שהוא גאה לתת ליהודי ישראלי את האזרחות הגרמנית. ואולי כך ודרך זאת, יוכל להרגיש שהוא חלק ממדינה נורמלית. והוא אדם נורמלי. והודה לי על בחירתי. ולא היה חייב לומר כך. ובפני משפחתי שנשרפה הומתה וסבלה, אני מתנצל בשם פקיד ההגירה, בשם נשיא גרמניה ובשמי, שרוצים כל כך לשוב להיות בני אדם. דודי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
How can you be a citizen there
le Dudy,
02/02/05 20:58
|
|
 |
from doody
doody,
germany,
02/02/05 22:58
|
|
 |
11.
60 אחרי וכבר שכחנו-בושה
ל"ת
אסור לשכוח,
02/02/05 14:33
|
|
 |
10.
ומתי הפגנת אנשי כהנא בכנסת
פרחיה,
02/02/05 14:33
|
האין זה מוזר שדווקא חברי הכנסת המצטיינים בגזענותם ואף אינם מצניעים את הסטייה הזו, ובראשם אלדד והנדל, הם אלו שיחרימו את קבלת הפנים לכבוד נשיא גרמניה, לציון 40 שנות יחסים דיפלומטיים. למה דווקא היום ולמה דווקא בתירוץ הדחוק של השימוש בשפה הגרמנית. וסאדעת כשהגיע לכנסת לא דיבר בשפת האויב ערבית? כעת נותר רק להמתין להפגנת כהנא חי עם בן הגביר ומרזל בכניסה לכנסת היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סאדאת דיבר ערבית.
שולה,
02/02/05 15:09
|
איסמאחי לי , פרחיה. הוא דיבר ערבית בכנסת כדי שאת תביני . לי למשל אין תקווה. כבר הבנתי שאין בכוחך להבין הרבה דברים המובנים לכל דכפין. אני בד''כ לא מגיבה לפרובוקציות הנחותות שלך אבל מאד חשוב לי שתדעי : סאדאת ולא סאדעת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מצטערת שנאלצת לקרוא תגובתי
פ,
02/02/05 17:54
|
השתדלי להמנע מקריאת תגובותי שלא נועדו ליצורים נחותים כמוך. קיראי והגיבי למשל לאבי אקוודור ודומיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שולה צודקת
Philip Marlow,
LA 1947,
02/02/05 20:13
|
לפי כל כללי התעתיק זה אכן סאדאת ולא כפי ש''פרחיה'' כתב. חבל רק ש''פרחיה'' ירד לרמה של האספסוף הנקלה שאותו הוא כל כך אוהב לגנות ממרומי האקדמיה שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
כבוד
בת של ניצולה,
מרכז,
02/02/05 14:31
|
אני חושבת בתור דור ראשון לשואה כי אימי בעיני היא דור השואה , שאין לנו זכות לא לכבד את נשיא גרמניה מר קוהלר כאשר הוא נושא נאום בכנסת. המדינה הזו הוקמה מכספי הדמים ודמי יסורי המצפון הגרמניים ואני ממש לא מדברת על התשלום לניצולים אלא ישירות למדינה הצעירה דאז. לכסף לא היה ריח ולתאבון היהודי אין שובע ותמיד ביקשנו עוד ולרוב קיבלנו. חובה עלינו לכבד את הנואם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Tsodeket 100%
ל"ת
Gam Bat,
02/02/05 21:00
|
|
 |
מסכימה איתך
טניה,
02/02/05 17:19
|
הם שילמו פיצויים היו היחידים שסיפקו לנו מסכות אב''כ לפני ההפצצה שהייתה בשנות ה90' תתגברו הוא לא שחט יהודיםם או הרג אותם זה חוסר טאקט תנו כבוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
לא חברים שלך. שפתך מזוהמת!
יואב,
מרכז,
02/02/05 14:18
|
איננו חברים שלך. שפתך, הגרמנית, מזוהמת במאות אלפי קריאות ''שנל!'' - מהר לתאי הגזים! איננו חפצים בכך שתנאם בשפה הזאת ותזהם את בית המחוקקים שלנו. הציבור שלך הוא אנטי ישראלי, כמסווה לאנטישמיות. אם רצונך לתת לנו כבוד, בוא לכאן כאזרח פרטי, אבל לא תחת דגל מדינתך שרצחה 6,000,000 מאחינו. האם אתה מסוגל בכלל לתפוס את המספר הזה? אין לנו שום דבר נגדך אישית, או נגד גרמנים אחרים, אבל כל זמן שיש לכם את הזהות הלאומית הגרמנית, אנחנו בזים לכם, ולא מעוניינים בכל קשר. ראוי היה לפרק את המדינה שלכם, ולפזר את האזרחים בין המדינות השונות, על מנת שתרבותכם הנוראה, תרבות של ציות עיוור ושנאה, לא תשוב לעולם לשלוט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השפה הגרמנית היא גם שפתי
לידר,
02/02/05 16:05
|
לנאצים אין אדנות על הגרמנית. משפחתי(שנשרפה בבירקנאו) דיברה גרמנית. כל גדולי התרבות, עליהם גדלתי(היינה, גתה, שילר, מנדלסון, וכן הוגים יהודים שכתבו לאחר המלחמה, כגון אדורנו, הורקהיימר, בנימין) כתבו ודיברו בגרמנית. זוהי גם שפתי ואיני מתבייש בה. איני סולח לנאצים הארורים, אך אני גאה כי היום יש לי חברים גרמנים, שמכירים ומתביישים בפשעי אבות אבותיהם. ידידי, החרמה של גרמניה היום היא מעשה איום ונורא, שאין בו אלא גזענות מהצד השני. אני יכול להבין שלחלק מהציבור יש אי נחת מצליל השפה הגרמנית, אך מדבריך עולה שנאה, עולה גזענות שאיתה לא ניתן להשלים. גזענות זו, אגב, היא אותה גזענות עיוורת שמובילה למעשים איומים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבר עניתי על הרוב, אבל
יואב,
מרכז,
02/02/05 18:04
|
איני שונא, ואיני גזען, אני מתעב את התרבות הגרמנית, במיוחד החלק שאינו מבחין בין טוב לרע. קרא את תגובותי האחרות בנושא. השפה הגרמנית בכנסת, מפי נשיא המדינה הארורה הזאצ היא בוודאי סדין אדום וחוצפה. כדאי לתבחין בין גזענות ובין התנגדות לתרבות מסוכנת שכבר הובינה לרצח 6,000,000 איש במחנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז למה קיבלנו מהם צוללות?
גיל,
מתחת למים,
02/02/05 14:36
|
אם הגרמנים כאלה מרושעים גם היום אז למה הסכמנו לקבל מהם 3 צוללות חדישות שמהוות את חוד החנית של חיל היום הישראלי? גרמנים שנולדו לפני פחות מ60 שנה לא אשמים בפשעי הסבים והסבתות שלהם, כי הם עצמם לא רצחו יהודים, ועצם העובדה שהם זוכרים את השואה, מקימים אנדרטאות ועושים הכל כדי שההסטוריה לא תחזור על עצמה (ומתנצלים בכל הזדמנות שיש להם) מראה שהעם הגרמני כן השתנה, והוא עדיף על עמי אירופה האחרים שרצחו יהודים ומעולם לא התנצלו (האוסטרים, הצרפתים, הרומנים, ובעצם כולם). ולגביך, אני בטוח שאתה מחזיק לפחות מוצר גרמני אחד בבית (מכונת כביסה, טלויזיה, מכונית)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינדיוידואליסט, ודאי אינך מבין
יואב,
מרכז,
02/02/05 15:16
|
(האם אתה הוא חברי הטוב גיל?) אני רואה את העם הגרמני כאשם, לא כל איש ואיש. כמו כן, איני מוכן לפגוע בעצמי באופן מוגזם. אינני מעוניין בכל סממן ל-א-ו-מ-י גרמני, אבל אם אין ברירה, ושאר מדיחי הכלים גרועים, אקנה גרמני בלית ברירה. אני מקווה שאתה יכול להבחין בין האשמה הקולקטיבית של העם, ובין אשמת היחיד. תרבותו של העם, ושפתו, מה לעשות, לא השתנו. עדיין יש מריבות איומות בין מורים, למשל: מי ימחק את הלוח: זה שנכנס או זה שיוצא. עם מדוייק כזה, שיש בו אכזריות, עליו להטמע בין העמים האחרים. ולעניין הצוללות, אני מעדיף לחיות עם נשק גרמני, ולא למות בלעדיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי הגזען עכשיו
אלון שכטר,
02/02/05 16:12
|
''עם מדויק כזה ... עליו להטמע ביו העמים האחרים'' ''ראוי היה לפרק את המדינה שלכם, על מנת שתרבותכם הנוראה ... לא תשוב לעולם לשלוט. גם הנאצים דיברו על התרבות היהודית המטונפת ששלוטת בעולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אתה
הראל,
02/02/05 19:24
|
וגם הטמבל שכתב מעליך נגועים בתסמונת הקורבן המזדהה עם התוקף. לכו והתנצרו, שם בודאי ילמדו אתכם להגיש את הלחי השניה. אגב, אתם מדברים על פאקינג שלוש צוללות, כשאפילו שישה מליון צוללות לא יכפרו על מליונית ממה שהם עשו. הייתי לוקח מהם הכל וזורק אותם לרחוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינך מבחין בין גזע ובין תרבות?
יואב,
מרכז,
02/02/05 16:55
|
האשם הוא בתרבות הגרמנית. תרבות של ציות. תרבות של דיוק מחריד. אין לי כל דבר כנגד גרמני כיחיד. התרבות שלו אכן גרמה לדברים נוראים. כיום הגרמנים סוטים לכיוון ההפוך. הם עוזרים למדינות ערב (כולל אספקת אמל''ח) הדיקטטוריות, בשם ה''שיוויון''. הם מאמינים באינדיבידואליזם קיצוני, ובשם כך מוכנים לעוולות הנוראות ביותר. אין זה סוד שהם רואים בטרור מלחמת שחרור, כיוון שהם מזהם מדינת לאום עם אכזריות, משל הייתה גרמניה הנאצית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה קרה להגיונך
מוחה,
02/02/05 16:05
|
בדבריך אין מלת אמת. הגרמנית היא שפה, כלי בלבד, שנכתבה בו מדינת היהודים וגם השירים הענוגים ביותר והרעיונות הנאצלים ביותר בתרבות האנושית. היא שפה שבה דברו יהודים מאות בשנים ואפילו פיתחו דיאלקט מיוחד, אידיש, שמקורו בגרמנית הימי ביניימית. ממשלת גרמניה ואזרחיה הם ידידינו הטובים ביותר והמחויבים ביותר לשלום המדינה בכל אירופה, ואולי יותר מארהב. הדייקנות, היושר וההגינות היקית של הגרמנים מאפיינת גם את עמי הצפון, האם גם אותם תתבע לפזר ולחסל כעם? לא היית באושוויץ, אך כדברי קישון עליו השלום, ההגיון שלך נשרף שם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההגיון הוא פשוט. הסכת ושמע:
יואב,
מרכז,
02/02/05 16:58
|
הגרמנית היא סמל. כך גם צלב הקרס, ולהבדיל, דגל ישראל. גם צלב הקרס היה פעם קישוט (בבית כנסת בגולן, למשל). אני תובע לפזר כל עם שאחראי לרצח המונים, אלא אם כן עבר שינוי כה גדול שכבר אינו אותו עם. דוגמא לעם שעבר שינוי היא ארה''ב. דוגנא למקרה גבולי היא טורקיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא דומה. יש אצלנו דומים יותר
מוחה,
02/02/05 19:47
|
נשיא גרמניה הוא האדם האחרון שמזכיר לי את אימי הנאצים, מבטאו אינו אוסטרי כשל היטלר ואפילו שפם קטן אין לו. יש הרבה אנשים גם אצלנו, גם בממשל ובמערכת הבטחון שמזכירים את הפשיזם הגרמני הרבה יותר מהאורח שלנו. הגרמנים הלא בוחרים לנשיא את האדם שהכי פחות מזכיר את העבר. אינך מבין זאת? אבל באמת יכולת להמנע משמיעת הנאום, אם קשה לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינך ראויה לתגובה, אבל
יואב,
מרכז,
02/02/05 18:01
|
לא, השפה הגרמנית אינה כמו צלב קרס. השפה הגרמנית בכנסת, מפי נשיא גרמניה, קצת דומה לצלב קרס. אם אינך מסוגלת להבחין בהבדל, חבלץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז אתה בעצם אומר
טניה,
02/02/05 17:17
|
שהשפה הגרמנית היא כלי כמו צלב קרס וכאלה רגע אני חייבת להתגלגל על הרצפה איזה טמטום אנושי אתה מאותגר שכלית?תסמונת דאון?חולה פרקינסוןו? מה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
הוא בטח יסיים....
אורי,
02/02/05 14:17
|
|
 |
6.
זכותו לדבר גרמנית
גברי אשד,
השרון,
02/02/05 14:16
|
כי גרמנית היא גם השפה של הרצל, פרויד, קפקא וטובים רבים אחרים. זאת השפה של מדינה מאד ידידותית לנו. כבן לניצולי שואה שאיבדו את כל משפחותיהם בשואה אני אומר: לא נשכח! אבל הדור הנוכחי בגרמניה חפים מכל אשמה בניגוד לדור הוריהם. החרם של הח''כים שאת חלקם אני מאד מכבד לא מוסיף להם כבוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מסכימה
טניה,
02/02/05 17:15
|
זה חוסר טאקט הוא עצמו לא הרג אנשים ודבר שני כל האנטי -גרמנים עוד שניה אתם תשמידו את כולם תסתמו כבר ותפסיקו להתבכיין הוא היה עם ניצולחי שואה ביקר במוזיאוון איזה כבר נאצי לדעתכם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קפקא
מנשה אל,
02/02/05 16:18
|
|
 |
5.
החכמה היא ללמוד מההיסטוריה
סיון,
השפלה,
02/02/05 14:13
|
מספיק. כל גרמני או כל אדם בעל זיקה מסוימת לגרמניה גם אם הוא זה עתה נולד אנחנו דוחקים לפינה וגורמים לו להתרפס ולהתנצל על ''ה- ש-ו-א-ה''. כבת לניצול שואה אני מבקשת די להתחשבן. עלינו לעשות דבר חשוב יותר. עלינו ללמוד את לקחי ההיסטוריה ולהתבונן בהתנהגות המחפירה שלנו. אנחנו בונים חומות וגטאות, אנחנו מתנשאים וגורמים לבני אדם לחיות בצפיפות נוראית ולרצות להתאבד. החכמה היא ללמוד ממהיסטוריה ולא רק לזכור אותה לשם הזכרון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מאוד מקווה שאת לא מתכוונת
girly,
03/02/05 03:50
|
|
 |
4.
מענין מאד
אזרח,
02/02/05 13:52
|
שכל אותם חברי כנסת שלא יגיעו לנאום כי הוא בשפה הגרמנית לא הביעו זעזוע מהשימוש בטלאי כתום או קריאות נאצי וכו' נגד חיילים ושוטרים או שימוש באלימות נגד פלסטינאים. מענין שהם זועקים כשהם עצמם נגועים באותו מום עצמו מום חוסר הסובלנות והסבלנות כלפי האחר אם כלפי הפלסטינאים ואם כלפי ילדינו חיילינו. לכל אותם צבועים רק ניתן לומר ''מי שגר בבית זכוכית אל יידא אבנים בשכניו''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפלסטינים בעצמם גזענים- וכל
אל תעוות את פני,
ההיסטוריה!!!,
02/02/05 14:20
|
רצונם שאנחנו היהודים נעלם להם מהעיניים. אך אתה מעז להשוות בכל את היהודים באירופה שחוסלו, ונשנאו רק מפני שהיו יהודים. הפלסטינים והעם הערבי מנסה לחסל המדינה היהודית מאז הוקמה. אם יש קשר, אזי שלעם היהודי קמו אוייבים חדשים שניסו לחסל אותו ואת מדינתו.
אני מכיר ומוקיר את רצונם של הפלסטינים להגדרה עצמית. הלוואי ויכירו בהגדרה עצמית של העם היהודית. כרגע זה הכל טקטיקה באמצעות אותם ערבים בתוך ישראל שיעשו את עבודתם, כך שמדינת ישראל תעלם בעוד דור או שניים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אולי הגיע הזמן לדבר ביושר
יהודיה ישראלית,
02/02/05 13:49
|
האם השפה הגרמנית היא הגורם החשוב ביותר היום כשמדובר באדם שבא לבקש סליחה? האם השימוש בסמלי השואה בידי המתנחלים והזילות שהם נוהגים בשימוש במילה נאצי, צורר לא גרועים יותר? השימוש שעשה יו''ר הסתדרות המורים בהסכם ריבנטרופ מולוטוב לא גרוע יותר משימוש בשפה הגרמנית? אני נכדה של קורבנות שואה שלא זכו לראות את תקומתו של העם היהודי בארצו ואני בושה במעשי חלק מבני עמי שאחרי 60 שנה נוהגים כמו אותו צורר. אני חרדה שיבוא יום ויבואו איתנו חשבון על אותם מעשים פאשיסטים שאנחנו לא מגנים ומונעים היום. כל אותם ניצולי שואה שכל כך מזועזעים מהשפה הגרמנית חייבים להרים קול צעקה גם נגד השימוש בסמלי השואה ונגד השימוש בכח ובחוסר צדק נגד האחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדבר ביושר וודאי אבל גם בשכל
סתם 1,
02/02/05 14:52
|
את מערבבת דברים בדברים אחרים שללא ממינם את מנסה להקציף מים ללא תועלת. את חיה במרחב שאין לך טיפת מושג מה קורה בו והכוחות המפעילים אותו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן ירבו אנשים ויבינו את דעותיך
ל"ת
צודקת 100%,
02/02/05 14:34
|
|
 |
אם תמכת באוסלו?
ישי,
תל אביב,
02/02/05 14:20
|
אם כן, דם אלפים על ידיך. אל תטיפי מוסר. אינך מקשיבה למתנחלים אלא לדיווחים במטעים בתקשורת. חצופה. קודם בקשי סליחה מאלפי ההרוגים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לתומכי אוסלו אין דם על הידיים
נמאס לי,
מכם,
02/02/05 17:44
|
למכשילי אוסלו יש. הגיע הזמן להתחיל להתנגד לשקר הזה שנקרא ''פושעי אוסלו''. נמאסתם כבר דמגוגים ימנים דקלמנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תתבייש בעצמך
טלי,
02/02/05 15:10
|
אישה נבונה כותבת תגובה אינטיליגנטית ואתה נוגח בה במילים שלא אמרה? אל תשכח - אלימות גוררת אלימות. גם אלימות מילולית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראת את מחשבותי...
ל"ת
...,
02/02/05 14:13
|
|
 |
2.
אם הזמנתם אותו - תכבדו אותו!!!
ל"ת
ניצול שואה!!,
02/02/05 13:46
|
|
 |
ממש נכון!
Shir,
02/02/05 14:14
|
כל הלבטים והויכוחים הסתיימו! הוא כאן - כבדו אותו. מצד שני אם ח''כ לא רוצה לשמוע גרמנית - שלא יופיע - אבל שלא יצא בחוסר כבוד והפגנתיות מהמליאה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אל תשכחו את לקחי ההיסטוריה
חיים,
דרום,
02/02/05 13:32
|
מה מיוחד ביחס האיחוד האירופי בראשות גרמניה שתוקף את ישראל בכל הזדמנות שניתנת לו? הפוליטיקאים הגרמנים מדברים על ''חברות'' עם ישראל בזמן שהם מנהלים קשרים הדוקים עם החיזבאללה ועם איראן. כל מסר הפיוס המזוייף הזה הוא נסיון נוסף להראות שגרמניה השתנתה, למרות שהאנטישמיות נמצאת חבויה בליבו של כל גרמני, ואני מקווה שכל ישראלי שמנסה היום להשיג דרכון גרמני בשביל לחיות בגרמניה יזכור זאת. אל תשכחו את לקחי ההסטוריה, כי היא עתידה לחזור על עצמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לך תךמד היסטוריה חיים
אלון שכטר,
02/02/05 14:57
|
ההיסטוריה אף פעם לא חוזרת על עצמה באופן מדויק כשם שמערכת השמש נמצאת במקום אחר בגלקסיה בהשוואה לאותו יום בשנה שעברה. צוררינו עכשיו הם לא הגרמנים, אלא העולם המוסלמי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חיים-לקחים מפיקים-לא זוכרים!
ל"ת
asher,
02/02/05 14:33
|
|
 |
צודק. תודה על התיקון
חיים,
דרום,
02/02/05 14:59
|
|
 |
ל1 אתה דמגוג בגרוש
ל"ת
רוני,
02/02/05 14:33
|
|
 |
דווקא הגרמנים שפגשתי היו
גבריאל,
02/02/05 13:55
|
הכי פתוחים ו-אנטי 'אנטישמים' שפגשתי. חינכו אותם עם המון ריגשיאשמה, וזה מתבטא. עמים אחרים הרבה הרבה יותר אנטישמים.
הגב לתגובה זו
|
|