 |
4.
לנין צדק: הדת היא אופיום להמון
מצביע שינוי,
מתעב דתיים,
03/02/05 15:04
|
אנחנו צריכים להחליט איזו מדינה אנחנו רוצים כאן: מדינת תיאוקרטיה חשוכה נוסח אירן וטאליבאן או מדינה מערבית מתקדמת השייכת למשפחת העמים. אתם תחליטו בבחירות הבאות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השנאה היא אופיום להמונים
ליאור ש.,
בנימין,
03/02/05 21:11
|
|
 |
הרוב החליט
אורה,
03/02/05 17:22
|
|
 |
3.
''קומץ''?
מתפללת גאה,
ירושלים,
03/02/05 13:52
|
למי שלא ראה במו עיניו-המקום תמיד מלא במתפללים והאוטובוסים נוסעים הלוך-חזור כמה וכמה פעמים ביום.מומלץ ביותר!ולמי שלא מאמין-שיבוא בר''ח הקרוב! זכות גדולה ומצווה עילאית! קבר רחל לעולם לא יועבר לידי המחבלים בעזר ה' יתברך!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שני קברים לרחל?
ענבל,
03/02/05 14:22
|
על קברים ופוליטיקה אפילו התנ''ך מציין שני מקומות שונים לקבר רחל.. תשוו בין בראשית ל''ה 20-19שם נכתב שרחל נקברה ליד בית לחם לבין ספר שמואל א י, 2 שם כתוב שהיא נקברה בנחלת בנימין.. ובירמיהו (לא זוכרת מיקום מדוייק..) נאמר שרחל מבכה את בניה ברמה(שזה כנראה קבר מספר שלוש) ועוד לא דיברתי על הזהרות התורה נגד עבודת מתים והערצת קברים..(ולפי חלק מהפרשנים המסורתים זו הסיבה שמקומו של קבר משה נותר לא ידוע) סביר להניח שאם הרמב''ם למשל היה יודע מה עושים ממשיכיו המשיחיים הוא היה מתהפך בקיברו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה לענבל. ובזכותך יש חידוש
ליאור ש.,
בנימין,
03/02/05 15:57
|
מאחר ואת מעריכה לפחות את הרמב''ם אענה לך על דרך חז''ל שתסכימי איתי שהיו מקובלים עליו. דעי לך שחז''ל בתוספתא במסכת סוטה שאלו כבר את השאלה לגבי הסתירה בפסוקים. התשובה נמצאת בפסוק עצמו. שמואל הנביא אמר לשאול ללכת לפגוש שני אנשים שבאים מביקור בקבר רחל ומאחר והם חוזרים לכוונו יפגוש אותם בגבול בנימין. לגבי קברות צדיקים, אין מתפללים בהם למתים אלא לקב''ה ומבקשים שזכותם תגן עלינו. מדוע דווקא זה סמלי להתפלל ליד קבר הצדיק כשאנו מזכירים אותו? זה קשור להשארות הנפש של הצדיק במקום ואין כאן המקום להרחיב. וגם בזכותך נתחדש לי מדוע התנ''ך טורח לספר לנו על כך שהם באים מקבורת רחל? נועד הדבר להיום לדעת שכבר אז אבותינו הלכו להתפלל שם כדי לסתום פיות המלעיזים של היום. ומקום קבורת רחל וקברי האבות הוא גם בקבלה מאב לבן מאזעד היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי בגלל זה כתוב:
ענבל,
03/02/05 16:37
|
המלמד את בתו דברי תורה כאילו למדה תפלות...:) (מקווה שזה הציטוט הנכון) לגבר קשה להתמודד עם מוח של אשה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים איתך ו...
ליאור ש,
בנימין,
03/02/05 19:13
|
וכמובן שלכן העלמתי ממך את התשובות היפות מתורת הקבלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרבה שאלות..:)
ענבל,
03/02/05 22:25
|
מה זה של ישראל ? ישראל באיזו תקופה? בתקופה הזהר הקצרה של מלכות דוד ושלמה? הרי אין זה יחודו של עם ישראל שאין קיומו תלוי בחומר? בקברים? ושוב שמואל א -האם הפכנו להיות ככול העמים? האם הניסיון הזה לא למד אותנו דבר על שכרון הכוח הבלתי מרוסן, על השנאה וההתעללות שהוא מביא על הגרים והאלמנות שגרים מתחת לגבעה הקרובה? ואולי לך יש תשובה סופית אבל לי ולעוד רבים אחרים אין אל תדרוש מאיתנו לסכן את חינו ואת יקירנו למען קברים מפוקפקים, למען פולחן המתים וקידוש המקומות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לי הם ברורים, ולא זו הסיבה...
ליאור ש.,
בנמין,
03/02/05 20:34
|
שאנו מסכנים חיים שם. זו ארצנו מולדתנו ואנו שבנו אליה להגן על ארץ הקודש. זה נקרא ציונות או אהבת הארץ. ואני בטוח שתסכימי איתי שבטוח וברור שבית לחם היא של היהודים וגם בית אל וגם חברון. הרי לכך מקראות מפורשים למכביר. על השאלה האם יש מקום למדינה ליהודים או לא, לא נתווכח כי על כך יש שיחלקו עלינו וגם ''טוב למות בעד ארצנו'' כבר שנוי במחלוקת לגבי כמה אנשים. אבל על גבולות ארץ ישראל ההסטוריים אין בעולם מי שיחלוק לפי כל הדתות. ודרך אגב נהניתי להתכתב כאן איתך על אף חילוקי הדעות והלוואי והאנשים פחות ישנאו ויותר ידברו ביניהם. וכן ירבו כמותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על עבודה זרה
ענבל,
03/02/05 19:39
|
אין צורך להעלים מפני המבין מדעתו. אבל לפחות אפשר להסכים שהדברים לא פשוטים או ברורים האם על כאלה כדי לסכן חיי אנשים ולהוסיף קברי צדיקים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולגבי הרמב''ם
ענבל,
03/02/05 16:24
|
במשנה תורה (הלכות אבל ד-4) כותב במפורש: ''ומציינין את הקברות, ובונין נפש על הקבר; והצדיקים, אין בונים להם נפש על קברותיהן--דבריהם הם זכרונם. ולא יפנה אדם לבקר הקברות.''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ענבל היקרה- ידוע גם ידוע
ליאור ש.,
בנימין,
03/02/05 18:48
|
מצטער שהתעכבתי עד כה. פשוט הלכתי להתפלל, מה שלהלן יביא תשובה סופית לשאלתך. ראשית לגבי הרמב''ם אכן כך כתב וכבר התייחסו לענין כל מפרשיו כגון הכסף משנה וכן בשו''ת הריב''ש, כתבו שהכוונה היא שאין לבנות נפש דהיינו מצבה, על קבר הצדיק אלא רק אהל כמו שאנו רואים שיש מבנה על קברות הצדיקים. וכן אין לבקר קבר הצדיק דהיינו שכל עניין העליה לקבר הוא לעורר אותנו במעשיו ולא לחשוב שבלי שארצה להיות צדיק אז תפילתי במקום תתקבל אוטומטית. וכל עניין המצבה כדי שיזכרו את המת ואין צורך בכך בצדיק בגלל מעשיו. הגויים עושים מצבות ענק כמו למשל ללנין במוסקבה כדי שיזכרו אותו ב''תפארתו''. מה שאין כן אצל הצדיקים שנזכרים בגלל מעשיהם.ומדוע פירשו כולם את דברי הרמב''ם כך? משום שהגמרא במסכת שמחות אומרת הלכה שמבקרים הקברים בתוך שלושה ימים וכו' וכן עוד גמרות נוספות המדברות על ביקור בקברות ואין זה הגיוני שהרמב''ם יסתור את חז''ל כמובן. ואם רצונך לראות תשובות יותר מפורטות עייני ברמב''ם לא דרך האינטרנט אלא בספר עצמו ובקרי במראי המקומותשם ובמפרשים כי לא כאן המקום להאריך. ומאחר ואת בקיאה כל כך ארשה לי לתת לך תשובה ניצחת. הרי המדרש אומר שיוסף הלך להשתתח על קבר אימו וכן שכלב בן יפונה הלך להשתטח בחברון על קברי אבות שהקב''ה יושיעו מעצת מרגלים (ילקוט שמעוני במדבר פרק י''ג) והנודר לילך אצל קברות צדיקים ועוד מקומות רבים בחז''ל שמזכירים השתטחות על קברי אבות ועל קברות צדיקים ולכן גם המפרשים נדחקו לבאר את דברי הרמב''ם לא כפשוטם. ואין אף פוסק אחר שיכתוב לא לבקר בקברי צדיקים. ואין פוסקים ההלכה כך. וכך נהגו אבותינו מאז ועד היום. ונקוה שהתשובה הזו מספקת אותך כי את צריכה גם להשאיר מקום להאמין בחז''ל ממש כמו הרמב''ם זצוק''ל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ידוע גם ידוע..:)
ענבל,
03/02/05 21:03
|
מצטערת על ההתעכבות אבל גם כתבתי בחופזה בגלל שמהרתי לעבודת האל שלי..:) אתה כותב: ''שכל עניין העליה לקבר הוא לעורר אותנו במעשיו ולא לחשוב שבלי שארצה להיות צדיק אז תפילתי במקום תתקבל אוטומטית.'' עם זה אני מסכימה הרי הדיון כולו התחיל מאותה מתפללת גאה שכתבה שעליה לקברים היא ''זכות גדולה ומצווה עילאית'' מה פרוש זכות ומצווה עילאית? מה מתרחש במוחו של ההמון ? (מצטערת שוב הרמב''ם)האם עצם ההגעה למקום הקבר היא שמזכה במצווה? (שלא לדבר על כאלה שמגיעים עם בקשה ספציפית מהמת, במקרה של רחל אני משערת שזה ילדים?) האם כל המבקרים מכירים לעומק את מעשיי הצדיק?? ייתכן שיש זכות גדולה בקברים אך האם היא מחפה על הכשלה הגדולה של ההמונים התמימים? ועד כאן לעניין רמבם. לדיון עם המפרשים לגבי הפרוש של נפש אני לא אכנס בגלל קצר המקום וגם בגלל שהוא לא ממש רלוונטי אם מתיחסים ''לרוח הדברים'' ולגבי אינטרנט וספרים- יש כמה שסיבות שבגללן אני מעדיפה ספרים ברשת על ספרים חומריים . הסיבה התכליתית ביותר היא שככה פשוט יותר לצטט. סיבה עמוקה יותר היא שלמען ספרי רשת לא עוקרים נטוע.. (ועל זה אפשר לנהל דיון נפרד על ''קיצוץ בנטיעות'' שמתרחש בשטחי הכיבוש בידי שלומי אמוני ישראל...:)) והסר דאגה מליבך גם בביתי הקט יש ארון ספרים יהודי וכל הטקסטים שהתיחסתי אליהם נמצאים בו.( ועוד הרבה אחרים שאתה אולי תגדיר לא יהודיים...)
ונעצור בזה..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והרי הכתוב מדגיש
ענבל,
03/02/05 16:13
|
''וסעו מבית-אל, ויהי עוד כברת ארץ'' כלומר ביחס לדרך מבית אל ולא מפדן, כמעט כל מקום בארץ בנימין קרוב יותר לבית אל מאשר לבית לחם... כלומר אני מכירה את ההסבר שלך אבל הוא לא מספק..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגבי הפסוק
ליאור ש.,
בנימין,
03/02/05 19:10
|
הבנתי שהתכוונת לפסוק ויסעו מבית איל ויהי עוד כברת ארץ לבא אפרתה (בראשית ל''ה). המילה כברת ארץ היא מידת אורך שהיתה ידועה באותו הזמן. הרמב''ן מעיד שמדד את המקום ואין בין בית לחם (העתיקה) למקום הקבר אפילו מיל אחד. וכברת ארץ לכל הדעות אינה מרחק רב אלא להיפך לא יותר מאלפיים אמה למאריך ביותר. דרך אגב אני גר באיזור בנימין ומכיר המרחקים והכוונה בפסוק שהבאת ברורה שכן גם אמר לפרעה ''ואני בבואי מפדן ארם מתה עלי אשת'' ואין כוונתו שהיה זה סמוך לשום מקום מלבד אפרתה היא בית לחם. כל מה שאני אומר מגיע מחז''ל ונקווה שהתשובה מספקת אותך ונאמר ''רבי חנניה בן עקשיא וכו' (-:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת! מספיק עם הנקרופיליזם!
ל"ת
מנהגים פגניים,
של מוטרפים.,
03/02/05 15:00
|
|
 |
בורות
משה,
03/02/05 14:33
|
|
 |
הפוסל במומו פוסל
ענבל,
03/02/05 14:43
|
|
 |
2.
תפנו תא הקבר
פלשתיני,
03/02/05 12:51
|
מוזר שמכל הפתרונות שהיה אפשר להעלות אותם בפני בג''ץ נשמטה ההצעה לפנות את הקבר להעבירו אל תוך ישראל , ואז כולם ירבו נחת , לא עוד חיילים הרוגים כדי לאבטח קומץ של מפללים הזויים שאפילו אלוהים לא יודע מה הם עושים שם . אם אכן מדובר בקבר ולא בסוגייה פוליטית שמטרתה לספח עוד ועוד אדמות פלשתיניות לידי ישראל , והלגיע למצב שבו בבוא הזמן המדינה באמצעות אותו בג''ץ תספח את התושבים ולחסל את מדינת היהודים , עדיף לעקור את הקבר להעבירו לכפר חב''ד לדוגמא שם ישמחו לקבל אותו . ויפה שעה אחת קודם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה ל 2
חיים,
03/02/05 14:53
|
אולי את ההצעה שלך אפשר לישם במקרה של מקום תפילה הקדוש שהם מסגד אל אקצה ומסגד עומר.נעביר אותם לסעודיה או ירדן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה ערבי שנולדת לאם יהודיה
לאותו הערבי,
בשמות שונים,
03/02/05 14:37
|
וטוב שאתה מבין שאתה לא שייך לעם היהודי. מה לך וליהודים עזה פתוחה בפניך. שם עמך ואחיך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מבין שתפסת בעלות על מי
יהודי ומי לא.,
יא פרימיטיבי,
03/02/05 14:58
|
מי בכלל רוצה להמנות על העם היהודי עם ''אחים'' משיחיים ופרימיטיביים כמוך. כל אפס ממנה את עצמו כדובר האלוהים ע''י אדמות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''הנאורות'' של השמאלנים הוא ברמה
לאותו הערבי,
בשמות שונים,
03/02/05 15:56
|
של ערבים. אז מה יש לך לעשות כאן???? מקומך עם אנשים ברמתך, הערבים של עזה. מה לך וליהודים....
תגור עם אחייך בעזה!!! תגור עם אחייך בעזה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
TEMBEL
yoshef,
bney berak,
03/02/05 13:23
|
|
 |
1.
רוקדי הקברים והדם זכו
ספי,
03/02/05 12:18
|
|
 |
ארץ ישראל היא אמריקה שלי
יוסי,
רומניה,
05/02/05 02:56
|
כנראה שכול יפה הנפש מהשמאל שכחו שהארץ היא ארץ ישראל של עם ישראל בשביל עם ישראל לכן מי שרוצה מדינה מערבית השמים פתוחים והוא יכול לעוף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השמאל ''הנאור''-שרוצה טרנספר
אותו הערבי,
בשמות שונים,
03/02/05 14:40
|
שהוא פשע מלחמה. השמאל ''השפוי''-שבחר את דרך הבגידה על מנת להגשים את מטרת הערבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
and you dance with drugs
ל"ת
logic,
03/02/05 14:14
|
|
 |
אתה מדבר על השמאלנים ?
ל"ת
בני,
03/02/05 13:37
|
|
 |
בג:''ץ קובע
חיים,
03/02/05 14:08
|
|