 |
31.
מלחמה נגד הרס החינוך הטכנו
משה ר,
ראשל''צ,
10/02/05 10:10
|
שלום לחברי המורים. בממשלה אשר חרטה על דיגלה הרס החינוך הממלכתי/ ציבורי,והרס מוחלט של החינוך הטכנולוגי, צריך להילחם בנשק שלהם!!!. השבתת ההוראה לא מספיקה, תלמדו מפועלי הנמלים!! הממשלה מבינה רק כוחניות,שריפת צמיגים,חסימת צמתים,הצגה נגדית של דרישות כספיות ב150% יותר מהשכר של היום!! ,ותנאי בל יעבור של 20 תלמידים בכיתה.שיביאו מורים מהודו/סין/פיליפנים נראה אותם . איזרו אומץ חברים והיכונו למלחמה ממושכת ועקשנית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
מלחמה - עכשיו!!!
מורה מהשורה,
10/02/05 09:50
|
מאה אלף מורים חייבים לפתוח בצעדה מכל קצוות הארץ לירושליים!!! בירושליים הם יפתחו בשביתת שבת מול בניין הכנסת. הם יכריזו על הקמת מפלגה חדשה - לא פוליטית - שתחרוט על דגלה את החינוך והתרבות בישראל. השביתה תסתיים רק עם ביטול מוחלט של דו''ח דוברת והכרזה על הגדלה של תקציב החינוך - בלי השקעה אין חינוך. יתכן והמאבק גם יסלק את לימור לבנת מתפקידה ויפיל את הממשלה: לטעמי ביטול דו''ח דוברת חשוב יותר למדינת ישראל מההתנתקות! בבחירות הבאות נכניס חמישה שישה חברי כנסת נמרצים ומשכילים. מי לדעתכם יעיז אז להיתעסק עם המורים?!? זו התוכנית. וזו הדרך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
לבקש ערבות של 100 מיליון דולר!
מורה מהשורה,
10/02/05 00:33
|
האם מר דוברת יהיה מוכן לשים ערבות של 100 מיליון דולר מכספו שילך לשיקום מורים ותלמידים למקרה שהתוכנית שלו תיכשל?!? אני בספק גדול מאוד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
לא לתת ללבנת- שביתה מיד!
חי אדרו,
צפון,
09/02/05 22:12
|
שביתה מהדקה הזו!! המצב בלתי נסבל- מעודדים מנהלים להיות עריצים ודקטטורים. רוצים לסחוט אותנו אנו המורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
שביתה עכשיו
מאור,
אשדוד,
09/02/05 17:12
|
הגיע הזמן שהמורים ירימו ראש ויחלו בשביתה ללא הגבלת זמן עד לביטול ועדת דוברת וחיפוש רפורמה אחרת . אנו בכל זאת זקוקים לרפורמה ולשיפור אמיתי בשכר המורים דבר שיביא אנשים טובים למערכת וכך ישפר את החינוך במדינה . אבל נראה לי שהמורים והועדים חיים בפחד מתמיד ואני לא מבין למה? האם הממשלה יכולה להתמודד עם שביתה לאורך זמן ? ועדת דוברת פוגעת במורים ובתנאיהם ובכך מחלישה את המערכת כולה . אני רוצה לראות בסקטור אחר עליה פי 2 במספר שעות עבודה ללא תגמול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
לבנת השלימי השכלה! בושה!!!!
מורה בדימוס,
09/02/05 16:50
|
בושה וחרפה! שרת החינוך ללא תעודת בגרות?????
ללא תואר ראשון לפחות????
ועוד מרשה לעצמה את כל זה?????
הורידו אותה כבר, לא כאן ולא בשום משרד אחר! די כבר עם הפרובוקציות!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
אם לא תפרוץ שביתה עד פסח
חייל בצבא המורי,
09/02/05 11:47
|
אני אתחיל את השביתה בעצמי. אתנחל לפני בניין הכנסת עם שלט גדול. לא אחזור ללמד עם סיום חופשת הפסח. את ליל הסדר אעשה באוהל במקום. אני מקווה שאחרים יצטרפו אלי. גם הורים גם תלמידים. מישהו כנראה צריך לשכב על הגדר עבור כולם. אם המאבק יצבור תנופה נחסל את דו''ח דוברת. נזרוק את ראשי האירגונים הביתה ואולי כן אולי נקים מפלגה שתבטיח את זכויות המורים לדורות. אם אף אחד לא יתייצב למלחמה לצידי - גנרלים ללא צבא לא שווים דבר - אשקול את דרכי במערכת. כמו שאומרים הפוליטיקאים - אעשה לביתי. מישהו אמיץ דיו להצטרף?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצטרפת. צור איתי קשר.
ל"ת
נועה,
ירושלים,
09/02/05 14:49
|
|
 |
שביתה ומייד !!!!!
ענת,
09/02/05 13:53
|
|
 |
24.
הפוסל במומו פוסל!!!!
מורה מהשורה,
09/02/05 11:32
|
טוענים שהמורים שחוקים. טוענים שאינם משכילים. והנה ראש ממשלתנו אינו שחוק והוא כבר בן שבעים ומשהו. ושמעון פרס - עלם חמודות בתחילת דרכו. המורים אינם שחוקים כי זה טבעם. המורים שחוקים כי מישהו דואג לשחוק אותם. ולימור לבנת על כל עשר שנות השכלתה בתפירה היא היא שרת החינוך. למה שתלין על מגזר שרובו אוחז בתואר ראשון ואף שני? --- רק במדינת חלם. מדינת עולם שלישי המנהיגים אינם מגיעים לקרסוליים של האזרחים בהם הם שולטים. רק במדינת חלם מייצרים תוכניות גרנדיוזיות הקורסות חיש מהר (זוכרים את הבחירה הישירה לראש הממשלה???) --- דו''ח דוברת הוא בדיוק כזה. אל תתרשמו מהישגיו הכלכליים או מתארים אוניברסיטאיים. בשם אלו כבר הורדו אזרחים רבים אל הברכיים. אסור לתת לחינוך ולמורים ליפול במקסם השווא הזה. ללא שביתה מידית וטוטאלית לא ינצלו החינוך והמורים. כל יום שעובר מסכן את המאבק. מה יעשו המורים שאת מרכז תשומת הלב יתפסו בקרוב המתנחלים וההתנתקות??? יש להיתנתק מיד מדוברת ולבנת. זה לא הזמן למשא ומתן - זה זמן למלחמה!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
תגובה ל14
מורה מהשורה,
רחובות,
09/02/05 10:26
|
צודק במאה אחוז!!! אם אמיר פרץ היה מיצג אותנו לא היו רומסים אותנו!!! עדר של נשים חלשות עם סימפטומים של נשים מוכות!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
ראשי אירגוני המורים פחדנים!!
apolonia,
09/02/05 10:09
|
מנהיגי המורים מפחדים לצאת למאבק אמיתי וחריף. לו היה מדובר בכל סקטור אחר מזמן הבעיה כבר הייתה נפתרת. מנהידי המורים מוכיחים עוד פעם שהם מפחדים משביתה. הם פחדנים גדולים ואין להם שום אומץ. עליהם היה להתחיל בשביתה ללא הגבלת זמן. היות שלא עשו כך, עליהם לתת את הדין על כך ,להתפטר, ולהשאיר את המאבק בידי מורים אחרים אשר יוכיחו לממשלה כיצד מנהלים מאבק. יש להשבית את הלימדום מייד!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
education is only a symptom
A.H,
Aus,
09/02/05 04:05
|
our children represnt us, our culture, our hidden secrets. what goes on at the schools is only a microcosm, a reflection of the wider picture. untill we transform the lot- we are only treating the surface. and- yes, it is confronting!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
המורים דואגים רק לעצמם
מוזר,
צפון,
08/02/05 23:53
|
כל טענות המורים נוגעות רק לתנאי עבודתם. החינוך אינו מעניין אותם. ובכן חשוב שידעו שרוב הציבור מתעניין מאוד בדו''ח דברת. ואם יש ניגוד בין טובת המורים לטובת התלמידים וחינוכם, הציבור בוחר בתלמידים. פיטורי מורים אינם כואבים יותר מפיטורי פועלים, פקידים, עובדי היי-טק. איננו מתרגשים מזה. גם איננו מצטערים על יום עבודה ארוך יותר חמישה ימים בשבוע.. טובת החינוך היא מעל נוחות המורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוא והצטרף אלינו לחינוך!
ל"ת
מורה גאה,
09/02/05 22:10
|
|
 |
אם היית קורא את הדו''ח*****
רועי,
י-ם,
09/02/05 10:23
|
לא היית מיתבטא כך. לגופו של ענין ,אין לי שום בעיה עם פיטורים המוניים של מורים,וזאת על מנת לייעל ולשפר את המערכת. הבעיה היא, שהדבר גורם להרעה משמעותית בתנאיהם של המורים שיישארו במערכת. לגבי התלמידים: 1) עצוב לשמוע שאנשים מכובדים,חושבים שילד בכיתה ג יוכל להחזיק מעמד עד השעה 1600 . 2)יום חופשי בשבוע: מה בדיוק התלמידים יעשו? שנינו יודעים מה יילך בפאבים ביום חמישי בלילה,ומה יהיה במרכזי הערים במהלך יום שישי. יש עוד המון דברים מעוותים בדו''ח זה שרק גורמים לי לחזק את ידיהם של איגוני המורים במאבקם הצודק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
Teachers
Schuster,
CA-USA,
08/02/05 23:04
|
קראתי לאמעט מן התגובות כאן. ראשית אתיחס לתגות המורים והעומד בראשם. תגובות המורים: ''מרושע ,בורות,'' הרבה מלים מבלי כל נסיון להסביר את עמדתם. יו''ר ארגון המורים, אחד שצריך לייצג בכבוד וממלכתיות מאבק. ''הסכם ריבנטרופ-מולוטוב''. רן ארז באמירתו זו חשף את פרצופו כתגרן זול מן השוק, ומסית בהשוואתו את ראשי שילטון ישראל לרשאי שילטון הרשע הנאצי.
לכן יש צורך דחוף ברביזיה. 1-להחליף את יו''ר ארגון המורים לאדם ישר ושקול. 2-לרענן את שורות המורים במורים בעלי ידיעות מוצקות בחמר הנלמד. 3-לבצע תהליך סינון ובחינה לקבלת משרה כפי שעובר מהנדס בהי-טק. 4-לפטר מורים בעלי השגים וידעת החומר מתחת לדרישות המינימום. כשם שמהנדס הייטק מסונן 5-להגדיר שעות עבודה כמשרה 40-45 ש''ע שבועיות. 6-להשאיר שישה ימי הוראה אולם להנהיג שעון נוכחות. 7-להקצות למורים משרד,חדר מורים ובומן חופשי יתקנו מבחנים, יכינו מהלכי שיעור. 8-מאחר ולמורי משרה כמתואר לע''ל אזי הם יהיו בהתקשרות עם בי''ס אחד ולא כמה. לכן בזמן פנוי יעסקו בעבדת הכנה,ואו בדיקת מבחנים. 9-מי שאין לו תאר אקדמי לא יוכל להיות מורה. 10-מורים לתיכון ידרשו בתאר שני. 11-תארים חייבים באישור ות''ת והמועצה להשכלה גבוהה. 12-לא יאושרו תארים בהתכתבות ופיקציות. 13-יועלה הסף הפסיכומטרי להוראה. 14-ממוצע אקדמי תקין להוראה 80. 15-מוסדות וסמינרים לא מוכרים ע''י הות''ת והמועצה להשכלה גבוהה, יסגרו. 16-שכר המורים יהיה דומה לשכר מהנדסים בשירות המדינה לדוגמא רפא''ל. וזאת לפי נסיון השגים וחות דעת. ניתן להפליג עוד ועוד אולם המטרה להבהיר. אין מקום בהוראה לחלשים, בינונים. ומניפולטורים. אין מקום לחסרי אחריות בלשונם כרן ארז לעמוד בראש ארגון המורים. נכון להיום מערכת החינוך סובלת 1-תקציב ירוד 2-מבנים מיושנים וצפיפות. 3-אחוז גבוה מדי של מורים בינונים ולא בקיאים בחומר, וחסרי ידע כללי מעבר לחומר הנלמד.
כל טוב Avi Schuster Ph.D-EE Palo-Alto CA-USA Major Reserves IDF Paratroopers
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החינוך הוא לא רשימת מכולת!
ל"ת
מורה מהשורה,
09/02/05 06:59
|
|
 |
Teachers
Schuster,
CA-USA,
09/02/05 18:53
|
Dear teacher. Sorry I am replying in English it is faster for me to write you that way rather than again looking for a virtual keyboard from other web sites. Any ways to our debate issue. Again I stated in my previous argument you have neither an argument nor justification for your position. Just a slogan in the air out f any content. Empty one. Yes education has many action items which I have listed in my very short review. If you were reading these carefully you would have found out it supports your struggle. So why some oppose. Because they are not satisfying the criterions of excel in education. As I said educators should be carefully screened including the one heading their union. So far the balance is against you. Those which are bellow the bar should go home and this will provide a better future. I’ll be a bit rude and rough. You are lucky you have the option to be a teacher. Otherwise you would starve to death if you had to go and look for a job. Fortunately, there are few of the few which are teachers observing this profession as way of life and a mission. So please take your time observe at the mirror, place the facts on the table as you say and judge. I assume you will reach the same conclusion I had. Otherwise why our education achievements are in such a steep down slope.
Kol Toov
Avi-Schuster Ph.D-EE Palo Alto CA-USA Major Reserves IDF Paratroopers.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
The fact that I'm a teacher do
Vera,
Haifa,
09/02/05 23:29
|
Why do you think that because you're sitting in the States you know better than I do what has to be done ? I have some news for you, I know far better than you what has to be done in order to improve the Isareli Education System: The only problem is that nobody has ever bothered to ask me and my fellow teachers!! All of us know that in order to improve the system you must first of all have much, much smaller classes. Believe me, that is more important than anything else but it is very expensive and therefore not popular! Then you should raise teachers' salaries and turn teaching into an attractive profession. Only after that you can raise the standards.!!! Why should anybody want to become a teacher under the existing conditions? I love my job, I love the kids and believe me, I know exactly how we could improve the system. But it won't work without investing lots and lots of money!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה הערות שוליים!!!
מורה מהשורה,
09/02/05 23:28
|
שמחתי לשמוע שאתה נושא תואר דוקטורט. שמחתי לשמוע שאתה סרן בצנחנים במילואים. שמחתי לשמוע שאתה חי לך שנוחות החמימה של קליפורניה. כן - הרשמת אותי כאדם משכיל. אדם שהשיג משהו בחייו. רק מה לא לגמרי בקיא בנושא שלפנינו. אדם שלא ממש חי כאן (כמה זמן?) ואדם שלא עמד ולו יום אחד בכיתה. וזה בדיוק מה שגרם לי לאי נוחות קלה. ההתנשאות מרחוק הזה. מזכיר לי מעט את דו''ח דוברת עצמו. על הנייר התוכנית שלך מצויינת אלא מה היא בחלקים רבים בלתי אפשרית. כל אחד יכול לייצר רשימות או לייעץ לאחרים מה טוב. למה שלא תודיע כאן ועכשיו על חזרתך לארץ להצטרפותך לכוח המורים? את זה הייתי מכבד. בוא תן דוגמא. לי אמנם יש רק תואר שני (בהצטיינות.) לי יש גם קריירה מעשית בתחום אותו אני מלמד (אמנות). אני אמנם רק סמל במילואים אבל אבי (חלל צה''ל) היה סגן אלוף. סבא וסבתה שלי מתו באושוויץ - זה נותן אולי עוד כמה נקודות. אני רואה בהוראה שליחות. אני לא חייב. אבל הסקטור הזה של המורים הפך לשעיר לעזאזל של המדינה הזו - ולי זה די נשבר! לא רוצה עצות מרחוק. רוצה תמיכה. זה לא אישי. וזה די פשוט להבין. לכן אל תשלח אותי להתבונן במראה. תציץ לך באוקינוס השקט ושאל עצמך מה אתה עושה שם. כשתהייה לך תשובה שלך לי תגובה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
great! we need more thinkers!!
A.H,
Aus,
09/02/05 03:51
|
also- educators without passion for children, for education, for making a difference- should find another job to complain about!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
רן ארז ויוסי וסרמן
יונית,
קריות,
08/02/05 22:57
|
חייבים להמשיך ולהלחם בדו''ח ידוע כבר שמספר רשויות מקומיות קפצו על העניין לצערי ורוצים לייששם את הדוח זה כמובן פוליטי אתם חייבים לפנות למשרד פרסום טוב בכדי שכל העם ההורים במיוחד ידעו כמה חסרונות יש לדוח זה וההורים הם אילו שישפיעו נגד הדוח נעביר עצומה ברשת לכולם. בהצלחה!! על כל המורים והמנהלים להצטרף למלחמת קיום זו. אני מכירה מנהלת בי''ס שרוצה להתפטר מהעבודה בעקבות הדו''ח. מי שיקרא את הדוח עד הסוף יבין למה?!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אירגוני המורים פחדנים!!!
ל"ת
apolonia,
09/02/05 10:11
|
|
 |
17.
שביתה אחת ולתמיד וללא ויתורים
דנה,
תא,
08/02/05 22:34
|
מצד המורים כשהייתי תלמידת תיכון פרצה השביתה הגדולה של חודשיים. חודשיים לא למדנו והמורים זכו במאבק המורים הפעם צודקים יותר מתמיד אם לבנת היתה מרוויחה כמו המורים או מנסה להתמודד אינטלקטואלית כמו המורים היא היתה מדברת אחרת!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
מי מייצג את המורים???
חבר,
08/02/05 22:15
|
עושה רושם שכל מפלגות ישראל - ימין ושמאל - נטשו את המורים. אם חפצים המורים בישראל בשפיות והגנה אין להם ברירה אלא להקים מפלגה חדשה שתחרוט על דגלה את טובת החינוך והתרבות בישראל ולרוץ בבחירות הבאות לכנסת. אני באמת מאמין שהמורים ובני משפחותיהם יכולים להביא לא מעט בוחרים לקלפי. אתם מתארים לכם איזה כוח יהיה למורים כשחמישה שישה מחבריהם יכנסו לכנסת???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
רן ארז - צא לשביתה או צא
ישראל ישראל,
08/02/05 22:08
|
|
 |
ראשי האירגונים מפחדים מלימור!
aplonia,
09/02/05 10:12
|
זה לא ייאמן עד כמה אשה אחת הצליחה להפחיד ציבור של 130000מורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
אתם המורים חדלי אישים ונציגיכם
איתמר,
08/02/05 22:05
|
אנשים קטנים וחלשים , אם משהו היה נוגע באיגוד המקצועי שאני משתייך אליו, המדינה היתה רועדת בעצם אף אחד לא היה נוגע בנו, אבל אתם חלשים אמיתיים, אתם הפכתם את עצמכם לשק החבטות של החברה. גם אני חושב שועדת דוברת בהצעותיה לא תפתור את בעית החינוך, ולימור רוצה יותר מכל דבר שררה וכבוד, אותה לא באמת מעניין החינוך לכן.. היא כן תחיל את הרפורמה עליכם, אלא אם תקומו ותחליטו לא עוד. בלי חשבון ובלי יסורים, פשוט קומו כולכם כגוף אחד ותעזבו את שטח בית הספר. ואל תגידו חובתינו כלפי התלמידים, או מצפוננו וכ''ו, אבד הכלח על המילים האלה, השרה , ודוברת עושים שיקולים כלכליים, להם אין ערכים , זוכרים איך שלימור קפצה על גל פרידמן ולקח לה הרבה זמן לברך את צ'חנובר והרשקו על פרס הנובל, זאת האישה ואלה ערכיה. הקשר שלה לחינוך הוא כמו הקשר של הנזם לאף החזיר. מורים זאת ההזדמנות שלכם להחזיר את כבודכם, תעיפו את רן ארז ואת ווסרמן ותשבתו באמת, מבטיח לכם שיתחילו לכבד אתכם. הרבה מאוד הורים מסכימים אתכם ומצפים מכם לתגובה מכובדת. להיות שוב סמרטוט זה לא מכובד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
במדינת חלם
חיל בצבא המורים,
08/02/05 21:31
|
מערכת החינוך בישראל על מאה וחמישים אלף מוריה ומיליון וחצי תלמידיה עומדים בפני קריסה וההסתדרות מטפלת בשכר המלצרים... זו בדיוק הבעיה שניצבת כיום בפני המורים התלמידים וההורים בישראל. לדבר היום על חינוך, השכלה, ערכים - זה לדבר לקירות. אף אחד לא מבין. אף אחד לא שומע. האם עתיד ילדנו אינו מספיק חשוב שישקיעו בו את הכסף הנחוץ??? האם שיפור חיי המורה והתנאים שבוט לומדים לא ראויים לכל מאמץ??? --- רבותי, אין מורים אחרים. אלה שישנם רובם המכריע טוב למדי. אין פתרונות קסם. אי אפשר לרבע את העיגול. תנו למורים תנאים יותר טובים תקבלו תוצאות יותר טובות. זה כל כך פשוט שבא לצרוח. --- בהעולם מלא דוגמאות הסטוריות של מנהיגים שהובילו את עמיהם לאסון (ספרה של ברברה טוכמן ''מצעד האיוולת'' הוא אחת הדוגמאות היפות לכך.) אסור לנו לתת לממשלה האטומה הזו לחסל את עתיד ילדנו. חייבים לשבות מיד - רצוף - עד הניצחון. הפסד פשוט לא בא בחשבון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא משנה מה הסיבה העיקר לשבות
דניאל,
09/02/05 07:07
|
תאמין לי שלגבי החינוך כבר באמת לא משנה דבר. אצלכם המורים, כל סיבה היא סיבה לשביתה. תזכיר לנו מתי היתה הפעם האחרונה שמשך כחצי שנה לא שבתתם? אתם יכולים לשבות עד מתי שאתם רוצים, ממילא החינוך כבר מזמן קרס במדינתנו ובין היתר בגללכם המורים. בזמננו תפקיד ההוראה היה שליחות נעלה וכך התייחסו לזה קודם כל המורים ואח''כ התלמידים, ההורים וכל השאר. היום, לא בדיוק איכפת לכם מההוראה אלא יותר מהשכר, תנאים, חופשות וכד'. אז באמת כבר לא איכפת לעם מכם. לידיעתכם, מרבית האזרחים כלל לא מזדהים איתכם ואולי הפכו להיות אפילו נגדכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדוני המורה - אתה יכול לשבות
A Woman,
08/02/05 22:06
|
עד כלות הימים, אבל אם למערכת לא יתנתבו מורים שרואים במיקצוע ההוראה ייעוד ושליחות, ויציבו גבולות ברורים לתלמידים ולהורים, ויבהירו למנהלות שהן צריכות לתת גיבוי לצוות החינוכי ולא לפחד מוועדי ההורים - אזי לא תהייה תקומה לחינוך בישראל. שיפור חיי המורה - כפי שאתה מכנה זאת תלוי בראש ובראשונה ביחס הכבוד של התלמידים וההורים כלפיו וכלפי מערכת החינוך ומערכות בכלל. אזי יום עבודה בין כותלי בית הספר יראה כיום הקניית דעת וחינוך ולא כיום קרב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
אל תשבתו
בשמת תלמידת י''ב,
08/02/05 21:21
|
נכון גם אני לא מסכימה עם הדו''ח,אבל השבתה רבותיי זה לא הפיתרון. אני עכשיו נמצאת באמצע שנת י''ב שלי, זוהי השנה האחרונה,והבגרויות מרחפות מעל הראש. בבקשה אל תהרסו לי את ההזדמנות לקבל תעודת בגרות. אני רוצה לנצל את השנה האחרונה שלי בתיכון עד הסוף. האמצעי היחיד שנותר זהו המשא ומתן. בבקשה אל תשבתו, זה יהרוס את הכל וזהו לא הפיתרון כוחניות זהו לא הפיתרון תחשבו על זה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על לבנת היה לחשוב על כך!
דידי,
09/02/05 10:15
|
ואתם? תלמידי יב? האם אתם דואגים למערכת החינוך? אתם דואגים לתעודת הבגרות- ודוגלים בשיטה של :אחריי -המבול! לא הפעם. יש להכריז שביתה ולהשבית את כל המערכת ללא הגבלת זמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אסור להיות אגואיסטים!!!
אבא לתלמידת י''ב,
08/02/05 21:36
|
אני אגיד לך מה שאמרת לבתי: את הבגרות ניתן לדחות - את הצדק לא. תמיד יהיה מישהו בכיתה י''ב. תמיד למישהו זה לא יהיה נוח. --- מה שקובע זה כלל הציבור. למה להתאכזר לעשרות אלפים כדי שכמה אלפים ירוויחו. עדיף שחלק יסבלו זמנית למען הכלל ולמען הצדק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
חבל על הזמן!!!
מורה מהשורה,
08/02/05 21:13
|
כל הכנסים האלו הם כוסות רוח למת. כל בר דעת - ויש רבים כאלה: תלמידים, הורים ומורים - מבינים שישום דו''ח דוברת הוא אסון. הם גם יודעים שלימור לבנת אינה פועלת מאהבת החינוך אלא משיקולים פוליטיים סתומים (ראה מאמר בהארץ על התנגדותה הנחרצת ליום לימודים ארוך אך לפני מספר שנים.) במדינה של כוח רק כוח יעזור. כשבחרה וועדת דוברת להיתעלם מהמורים ומנציגיהם היא פעלה באלימות. אלימות זה לא רק מכות אלא גם חוסר התחשבות אנושית באדם ופועלו. זה בלבד מצדיק שביתה טוטאלית כבר עכשיו. ארגוני המורים לצערי מהססים. מה מפחיד אותם? מה הם מסתירים? לא יודע. זה לא הזמן לדיבורים רכים לליבו של היריב. זה זמן לפעולה נחרצת. המורים חייבים להראות כי הם רציניים. המורים חייבים לשבות. בלי זה ימרחו אותנו ונתעורר בשנה הבאה בלי כלום כשזה כבר מאוחר מידי לפעול. אם האירגונים לא מסוגלים להנהיג את המלחמה שיזוזו הצידה. נמאס ממסרים כפולים. הכרזתם על סכסוך עבודה! תצעדו את הצעד הבא. אחרת אף אחד לא יקח אותנו ברצינות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי כבר לוקח מורים ברצינות?
שימילוב,
09/02/05 10:16
|
|
 |
גם אתם אינכם פועלים מאהבה
תגובה למורה,
09/02/05 07:16
|
לידיעתך ובניגוד לדבריך, אותם רבים שאתה מדבר בשמם, כלל אינן מזדהים איתכם ובטח שאינם רוצים בך כנציגם. כולם למדו לדעת שאצל המורים בכל יום שני וחמישי יש שביתה. יתכן ולימור לבנת אינה טלית שכולה תכלת, אך גם אתם פועלים מטעמים אגואיסטים גרידא ולא מאהבת החינוך: שום דבר לא נוח לכם וגיליתם את נשק השביתה שבו אתם משתמשים מעבר לגבולות הטעם הטוב. לכל האזרחים מצב המשק לא מתאים ולא נוח, אז כל המשק שובת. בכל 1 בספטמבר אתם בשביתה וזה צפוי מראש. אז אנא, אל תנסה להישמע מסכן כי מרבית העובדים במשק משתכרים פחות מכם ועובדים יותר שעות, יותר ימים ויותר חודשים. אהדת הציבור רחוקה מלהיות נתונה לכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוא אלינו...
מוקדון,
15/02/05 10:31
|
אם זו כזאת עבודה נהדרת , מדוע שלא תצטרף? הרי נוח להורים מאוד שיש בייביסיטר בחינם לילדים בעוד הם מנהלים קריירה מפוארת? זה אפילו חוסך צהרונים? מעניין אם לך היו מרעים את תנאי העבודה היית שותקת. עבודת ההוראה היא אינה עבודה משרדית. עליך להיות דרוך וקשוב לתלמידים, לדעת להבין, להתחשב, להיות חד מחשבה כל הזמן ולדעת לחוש את השוני בכל ילד. להיות מנהל, מורה, פסיכולוג, איש רווחה והורה איפה עוד יש עבודה כזאת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
כל הכבוד ללימור ליבנת
בנימין,
שומרון,
08/02/05 21:05
|
סוף סוף יש שרה עם שכל לא לעשות חשבון לוסרמן צריך לעשות סדר במערכת החינוך היום הילדים שלנו במקום גרוע בעולם אולי סוף סוף נגיע למקום טוב יותר
טר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזו תגובה מצחיקה!
tpolonia,
09/02/05 10:18
|
האם כבודו יודע מהי השכלתה של לימור??? היא סיימה י כיתות בבית הספר של ויצו בעפולה במגמת.....תפירה!!! חחחחחחח!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד שכל כזה ואבדנו.
ד,
ראשון לציון,
08/02/05 22:06
|
תשב בשומרון, בנימין. ותיקח איתך את לימור ליבנת שתשאר איתך שם. נמאסתם אתם - המתנחבלים והשרים שלכם גם. די. די. יש גבול למה שאפשר לראות ולשמוע מכם. איכס. הילדים שלכם - לומדים בתנאים שאף אחד מהילדים בארץ ישראל לא לומד, והרי לכם יש תנאים מיוחדים, אתם לא א''י.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תחזרי לשורה
ל"ת
אמא מהטור,
08/02/05 21:27
|
|
 |
הצד הרע של האינטרנט!!!
מורה מהשורה,
08/02/05 21:15
|
לכל דבר טוב יש גם צדדים רעים. תגובה כזאת שכולה בורות, טימטום ורשעות. לא על כל דבר צריך להגיב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
תגובה למיואשת 4
א,
08/02/05 20:28
|
אולי לא שמת לב, אבל בדיוק השביתה הזאת היר על העניינים הללו שאת מציינת! זאת בכלל לא שביתה על שכר, זו שביתה על עתיד החינוך בארץ! מר דברת מציעה להרוס כליל את החינוך בארץ הזאת. הדבר היחיד שמר דברת התעניין בו זה כיצד ניתן לחסוך כסף, ובכלל לא התעניין בכל נושא חינוכי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלתי בתגובה 4 - למה ההסתדרות
מיואשת מהבנת,
הנקרא,
08/02/05 21:58
|
התעוררה עכשיו - אחרי שהאדמה כבר חרוכה ואין מה להפסיד, ולא עשתה זאת במשך 20 השנים האחרונות. לו היו שביתות כאלו בעבר: אז כבודו של המורה היה שונה, רמת הלימודים היתה גבוהה יותר, ורף האלימות היה נמוך יותר. משום שלמערכת היו מראש מתנתבים מורים איכפתיים שרוצים לשבות בגלל ערכים ולא בגלל עוד תוספת חסרת משמעות לתלוש המשכורת. מורים שהיו נלחמים באלימות ומקנים ערכים לתלמידים. ערכים שונים מהעובדה שכל תלמיד יכול לעשות מה שהוא רוצה ואין דין ואין דיין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
דוח קוברת
מיכל,
08/02/05 20:19
|
דוח קוברת יביא את מערכת החינוך לקריסה טוטאלית. בעוד מספר שנים יקימו ועדת חקירה, איך קרה הדבר? ואז המורים יהיו שוב אשמים בכישלון. כמו תמיד-יש את מי להאשים הטובים שבמערכת יעזבו, ואלה שאין להם לאן לצאת ישארו. המורים יהיו מתוסכלים יותר מאשר היום, דבר אשר ישפיע ישירות על ההשגים של התלמידים ועל האוירה בבית הספר, דבר שיסלים את האלימות בבית הספר. ביום ו' יסתובבו תלמידים רבים ברחובות כך גם גל הפשיעה יעלה בקיצור שיחקת אותה גברת ליבנת אפשר להיות חכמים רק במדינה של טיפשים. בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כנס מחאה
דניאל,
ירושלים,
08/02/05 20:01
|
הכנס האמור כלל אמירות חשובות ונכונות, ובלט בהתייחסותו המעשירה פרופ' יוסי יונה. דוח דברת מהווה כיסוי ורמיה של תהליך הפרטה, שעובר המשק, ורוצים שגם המערכת החינוכית תצורף. אין בדוח נשמה וחידוש ערכי, את בעיות המערכת הוא לא יפתור, ולא בכדי סרבו מחברי הדוח לערוך פיילוט. ההשלכות יהיו חמורות ומערכת החינוך תראה כמו מערכת הבריאות; חינוך ציבורי וחינוך פרטי. הדוח עצמו נכתב במטרה להוזיל את עלות מערכת החינוך ולכן בחרו בכלכלן לעמוד בראשו, המערכת כמו במפעל תייצר נורות חשמל, או ברגים, כדבריו של פרופ' יונה, ולא תחנך אזרחים לעתיד. ומה תעשה המערכת עם הנורות הפגומות?!. כנס המחאה אולי מדגיש יותר את ההשלכות הכלכליות שיחולו על המורים, אך הבאים לכנס לא רק מחו על כך, אלא למרות הקור המקפיא, באו למחות על האכזבה העמוקה שחשו ממסקנות הוועדה. נראה שהמסקנות היו כבר כתובות מראש, עוד בטרם נדנו. הצפייה מהדוח הייתה גדולה וכנה אך כגודל הצפייה גודל האכזבה, ועל כך מחו המורים, שהשתתפו בכנס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
הלוואי שיהיה שביתה הלוואי אמן!
חסוי~~~,
ת''א,
08/02/05 19:33
|
הלוואי שיהיה שביתה הלוואי אמן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מורים תשבתו בבקשה אני מתחנן!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
כועסת,
רחובות,
08/02/05 21:54
|
אני מבינה מהתגובה שלך שאתה תלמיד. גם אני תלמידה, ואני אפילו לא לומדת בשנה משמעותית של בגרויות אלא בחטיבת הביניים, אבל אני לא חושבת שאתה צודק. ישנם מבחנים שצריך לעבור, דברים חשובים, ואני, שהולכת ומתקרבת לבגרויות שלי כבר עכשיו מודעת לזה. אז אומנם יש עוד מעט זמן עד לבגרות הראשונה, אבל כל שנה בבית הספר היא משמעותית, בין אם זה מוצא חן בעינינו ובין אם לא. אני לא מסכימה עם חלק מהסעיפים בדו''ח דוברת, אבל אני לא חושבת שצריכים לשבות בגלל זה. אם יעשו זאת, הדבר לא יועיל, לא למורים ולא לתלמידים, וזה יהיה רק בזבוז משאבים, אנרגיות, זמן וכסף וחבל לוותר על כל זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
חזק ואמץ לשני הארגונים!!!
ל"ת
חריש מוטי,
אשדוד,
08/02/05 19:28
|
|
 |
4.
אדון יוסי וסרמן - מדוע לא
מיואשת,
08/02/05 19:26
|
השבתת את מערכת החינוך בגלל האלימות הגואה ? בגלל זילות כבודם של המורים ? בגלל התערבות יתר של וועדי ההורים שלא נתנו למורים למלא את תפקידם כראוי ? מדוע כל השביתות היו על רקע שכר בלבד ? הן כמובן לא הועילו. לו היו אפקטיביות לא היה צריך לשבות בכל פעם מחדש...
למה ההסתדרות מתעוררת עכשיו ששדה החינוך חרוך מאש הטעויות החינוכיות שנעשו עד היום ? איפה הייתם בעשרים שנה האחרונות ? ב-Coma ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתי היתה שביתה לאחרונה?
יעקב,
דרום,
08/02/05 21:40
|
לא זכורה לי ולוא שביתה אחת בשלוש השנים האחרוןנות. אז על מה המהומה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל שנה יש איום לשביתה בתחילת
אבא לילדים,
09/02/05 02:27
|
השנה. לפעמים האיומים יוצאים לפועל ויש שביתות ולפעמים אחרי מרתונים של ישיבות בין האוצר להסתדרות מגיעים להסכמים. זה כולל שלושים שנה אחורה, ולא שלוש שנים אחורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
כל החנוך - על הפנים
אלמונית,
הרצליה,
08/02/05 19:18
|
היום הילדים לא יודעים ללמוד, לא מכינים שעורים, המורים לא בודקים - כל התלמידים מזלזלים במורים, וזה חבל מאד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבד את עצמך ויכבדו אותך
חיפאית,
09/02/05 08:32
|
נכון שהיום החינוך על הפנים וזה אך ורק באשמת המורים. הם אלה שצריכים ללמד ולחנך ובמקום זה הם מתעסקים תמיד במה שטוב רק להם. כמו המורים בימינו, רק נראית מערכת החינוך. טרם שיבקשו לכבד אותם, צריכים המורים לכבד את עצמםולכבד את המערכת שממנה הם משתכרים.לא אני הייתי שובתת ולו דקה אחת, מיד היו מעיפים אותי מהעבודה. מספיק כבר לאיים בנשק השביתה - זה משעמם פחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
שרת חינוך כוחנית ורדודה
אם מודאגת,
צפון,
08/02/05 18:54
|
מתי עמד מר דוברת מול כיתה וניסה ללמד?? מתי שרת החינוך עשתה זאת? איזה שינוי מטופש והרסני הם דוחפים לכולנו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שרת החינוך
ד,
ראשון,
08/02/05 22:08
|
עומדת מול התלמידים רק אחרי שהיא מוודאת שיש תקשורת באיזור. או פודיום.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לבנת החבלה
מורה,
09/02/05 08:39
|
האם הייתם רוצים שילדכם יקבל את האישיות הכוחנית של לבנת החבלה, הגיע הזמן שליבנת תבין שאין לה שום קשר למערכת החינוך ,כל צורת הדיבור הכוחני שלה ללא יכולת הקשבה לאחר. האם יתכן שבמדינה מתקדמת החינוך במקום האחרון, צר לי אך ועדת דוברת עם כל הכבוד לה לא יכולה להתיחס לחינוך רק מבצד הכלכלי. וכך נעשה, הרי היתה תוכנית לשינוי החינוך שמה לעשות אדם גדול מילבנת עמד בראש המערכת אדם שמבין בחינוך, אך רק בגלל שאינו מכוחות ליבנת נזרקה תוכניתו לפח על אף ההצלחה שזכתה בבתי הספר שניסו את התוכנית. חבל לימור הגיע הזמן שתתחילי להקשיב לאנשי חינוך ובכלל לאנשים . אולי עוד תצליחי פעם בחייך להביא תועלת לעם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
קוברים את החינוך קבורת חמור
ש.לוין,
08/02/05 18:33
|
ממשלה של מטומטמים ואטומים . המדינה בלי חינוך הולכת לאבדון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא מנסים לשפר את החינוך.
מציאות עגומה,
08/02/05 18:57
|
נכון להיום החינוך בקרקעית הכי נמוכה שיכולה להיות, תולדה של ניהול כושל ומיקוד מעוות של הערכים האמיתיים. אולי אם לאחר הפיטורים ישכרו מורים חדשים איכותיים שמסוגלים גם להשליט משמעת וסדר שיובילו להעלאת כבודם של המורים ולשיפור הישגיהם הלימודיים של התלמידים ולהורדת רמת האלימות - אז התוכנית תצליח. כמו שהמצב היום - גרוע יותר לא יכול להיות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיפה יבוא המורים?
יעקב,
דרום,
08/02/05 21:43
|
אולי כמו באנגליה, נביא מרים מהודו ומפקיסטאן? אולי ממצרים? אולי מהירח? איזו תמימות לחשוב שאפשר להביא מורים יש מאין. איפה יכשירו אותם? כמה שנים דרושות לשם כך? אין לך מושג בנושא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיפה יבואו המורים ?
מציאות עגומה,
09/02/05 02:35
|
מהאוניברסיטאות. ולא מהסמינרים למורות - לשם מתקבלת כל מי שלא היה לה מספיק ממוצע פסיכומטרי להתקבל ללימודי חינוך באוניברסיטה. ולמה יבואו בוגרי אוניברסיטאות ? כי יתנו להם משכורות מכובדות. האם כולם יהיו טובים יותר ? לא בהכרח. אבל לפחות יש סיכוי שהמצב ישתפר. עד היום הלכו בשיטה אחת 20 או 30 שנה. בוגרות סמינר היו מופקדות על החינוך. ולאן הגענו ? אולי עם שיטה אחרת המצב ישתפר. המשך של אותה שיטה כמו היום - לא ישנה כלום. עובדה שכל שנה המצב רק מחמיר. מורות ברמה ידרשו אוטונומייה וישליטו משמעת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מורים מהאוניברסאות
נור,
09/02/05 17:46
|
את באמת נאיבית.. איזה מורה יגיע ללמד בתנאים כאלו?? גם חדורי אמונה צריכים לגדל ילדים ולשלם במכולת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם יישמו את דברת יהיה גרוע
shkuti,
צפון,
08/02/05 19:12
|
הרבה יותר גרוע. אף מורה נורמלי לא ישאר במערכת. התלמידים יסבלו 8 שעות בבית הספר. אנרכיה מושלמת. סוף החינוך בישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא איש חינוך. לא קראתי את
ראובן מ.,
08/02/05 23:53
|
דו''ח דוברת. אני רק יודע דבר אחד. היום מערכת החינוך בשפל וחייבים לעשות משהו.
הגעתי למסקנה שהפעם מאבק המורים הוא על הכיס שלהם ולא על מערכת החינוך. נניח שהם יזכו ודו''ח דברת לא ייושם. אז מה כן יהיה ? הרי במתכונת הנוכחית העסק מדרדר . נקים עוד ועדה ? עוד שנה-שנתיים ויגיעו למסקנות דומות ? מה האלטרנטיבה של המורים ?הרי בתור אנשי חינוך צריכה להיות להם הצעה חלופית - איפה היא ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש תקווה
מורה,
09/02/05 23:40
|
כל מורה יאמר לך שאם יקטינו באופן משמעותי את מספר התלמידים בכתה - הרבה מאוד בעיות ייפתרו.פחות אלימות, יחס אישי לתלמיד, בדיקת שעורי בית ועוד. כבר נעשה מחקר שהראה שהזמן נטו המוקדש ללמידה בכיתה מגיעה ל-50% - 60% לכל היותר בשל בעיות המשמעת. דווקא בבעיה זו לא מטפלים. במקום לזרוק כסף על בניית פינות עבודה - שפשוט ישקיעו אותו בבניית כיתות נוספות ותוספת של מורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה סיבות להתנגדותינו
אנה,
צפון,
09/02/05 15:43
|
תרשה לי לא להסכים! נכון, דרוש שינוי במערכת החינוך של היום אך המלצות של דוח הנוכחי לא ישפרו אלה יחמירו את המצב. 1. היום לומדים בכיתות של 30 - 40 ילד. מחר יהיה אף יותר כי הולכים לפתר מורים. 2. בבה''ס שאני מלמדת בו (תיכון שש שנתי) ילדים לומדים כבר היום 5 ימים בשבוע מ- 8 עד 3 בצהריים. צריך לראות אותם תלמידים בשעה 2 בצהריים!!! שפוכים והפוכים לגמרי! והם אוכלים ים של לחמניות כי בה''ס לא מספק אוכל חם. יותר מזה - את הלחמניות האלו הם קונים במזנון המקומי ב- 10 ש''ח. על מי יפול הנטל הזה? חוץ מזה - כשעברנו ל - 5 ימים הבטיחו לנו חדר אוכל מסודר לילדים כבר 3 שנים בוחרים מקום כנראה רוצה לשמוע עוד? יש המון סיבות להתנגדות מורים לדוח המפורסם חוץ מכיס האישי שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|