 |
20.
מה שתמיד חשבתי על חיפה מרחוק
רות,
ת''א,
03/03/05 22:00
|
חיפה בשבילי הייתה מאז ילדותי, העיר הכי מקסימה, והאמת גם כשגדלתי. איכשהו תמיד אמרתי לעצמי, טוב שיש עיר אחת במדינתנו הקטנה, עיר קסומה, ירוקה. חשבתי גם תמימה. אם משהו באמת היה רוצה, אי שם ממרומי העריה, הוא היה היום מלך הצפון. מה שרק אפשר היה לעשות בין הרי הכרמל הירוקים כל ימות השנה, והים הכחול, כחול עד לאופק הרחוק. אפשר היה........................
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
תבוא לבת ים בכלל תברח !!!!
ל"ת
בת ימי,
02/03/05 14:42
|
|
 |
18.
מחיפה לסיאטל
טל,
סיאטל,
01/03/05 19:48
|
בחיפה חיינו ברמה גבוהה בשכונה מצויינת בבית פרטי עם נוף לים אבל כשחשבנו על לגדל ילדים בארץ, ואפשרות הקידום במת''ם העדפנו להתחיל מחדש בארה''ב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
צודק - חובה לקרוא
ציקו,
01/03/05 19:08
|
כיליד הקריות , חיפשתי עבודה במחשבים מעל שנה והבנתי שאם אני אחפש אותה בצפון , אני אמשיך לשבת בבית. כמו שצוין, במת''ם יש מספר מוגבל של משרות ורובן שמורות למצטייני טכניון. יתרה מזאת , הגעתי למצב שאני מתמודד עם עשרה אנשים על מקום אחד! , אתם מבינים ? גיוס של אדם אחד ! קיבלתי שכל וכיום אני כבר חמש שנים במרכז הארץ ואין בכוונתי בכלל לחזור. אני רואה את ההבדל בין העיר שאני חי בה (גבעתיים, שהיא עיר הרבה יותר קטנה) לבין חיפה ופשוט לא יודע אם לצחוק או לבכות. חיפה נשארה הרבה מאחור. ערים כמו נתניה , הרצליה ורעננה השאירו אותה הרבה מאחור. יש שם יותר אטרקציות , יותר מקומות בילוי ,יותר צעירים ויותר מקומות עבודה מתפתחים עם גיוסים גדולים של עובדים. לסיכום : אני מדבר מתוך נסיון ולא מתוך תסכול חלילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
צודק - יונה יהב הביתה
ישי,
01/03/05 17:39
|
כבוגר של פקולטה יוקרתית בעיר , הרייני לציין כי מירב הבוגרים החיפאים ילידי העיר עזבו אותה כ- 80% .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
חיפאית בנשמה
ליהי,
ארה''ב,
01/03/05 16:43
|
אמנם עזבתי את חיפה לפני כ-30 שנה אבל בנשמה אני חיפאית. כמו שכבר נכתב לפני, במקום לעזוב את העיר המקסימה הזאת, קומו כל הצעירים שאיכפת להם ועשו משהו לעיר, הביאו לכך שראש העיר וחבר מרעיו יתפוטר לאלתר ושבמקומו יקום מישהו שבאמת ובתמים איכפת לו מעיר. הוי, איפה אבא חושי, איזו עיר נהדרת יפה ונקייה הייתה חיפה? גאוות המדינה !!!!! אז קומו הצעירים ועשו משהו למען עירנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
אין עבודה - זו ממש בעיה
חיפאי,
01/03/05 16:28
|
אין עבודה בחיפה. זה ממש עצוב, אבל נכון. אני חיפאי ובעבר שקלתי לעזוב כיוון שאני עובד בת''א. אבל אני אוהב את העיר ואת החברים שלי שגרים בה. חייבים למצוא פתרון על מנת להביא עבודה לחיפה. בנתניה עושים את זה יפה מאד ואיזור התעשיה שם ממש מתפתח יפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
לא חיפה-מדינת ישראל
ל"ת
גיא,
הוד השרון,
01/03/05 16:11
|
|
 |
12.
צחי...אתה צודק!חובה לקרוא!!
רמי,
תל אביב,
01/03/05 15:37
|
בדיוק כאשר הייתי בגילך עזבתי את חיפה..ובצער רב. גם היום,לאחר כ 30 שנה אני עדיין ''קורא'' לעצמי חיפאי,אבל מה לעשות..העיר עם הפוטנציאל היפה ביותר בארץ..נרדמה!! הר+ים מדהים,זו התרכובת היפה ביותר של ערים בעולם.נמל,שווקים,שכונות מעורבות יפות,ואדי ניסנאס,הגן הבאהי,הר הכרמל ועוד....אלא מה..שנים על גבי שנים..כיהנו בחיפה ראשי ערים ללא מעוף,יוזמה,ראית פיתוח חכמה וכך חיפה הולכת ומדרדרת!! המשחק בידי התושבים צחי..יקום איש\ה,משכמו ומעלה..חיפאי\ת אשר מבין בפוטנציאל הטמון בעיר המקסימה הזו..ותריצו אותם לראשות העיר.זירקו את המפלגות ונבחריהם ואז אולי נחזור הביתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
לא דיברת על דמי החסות....
יגאל,
צפון,
01/03/05 15:22
|
שמשלם כל בית עסק בעיר הזאת אחרת רוצחים לו את הכלב או שורפים לו את העסק או ממררים לו את החיים. משטרה מסריחה מתעסקת בלתת דוחות להולכי רגל במרכז הכרמל כאשר עשרים מטרים ממנה מתרחשים פשעים בקנה מידה היסטרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
חיפה משעממת וחסרת מקומות עבודה
חיפאי לשעבר,
ת''א,
01/03/05 14:57
|
אין על חוף הים של חיפה, אבל מבחינת פעילות תרבות ואורך חיים אי אפשר לתחיל להשוו אותה בכלל לת''א. לגור בחיפה זה כמו להעדיף לגור באלסקה לעומת ת''א. לא לדבר על פוטנציאל העבודה הזעיר של העיר הזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
כך נראתה נסיעה בחיפה
תל אביבי,
01/03/05 14:42
|
הפתיח רק מפחית מחוויית הביעותים של נסיעה בכביש הראשי בחיפה. נסעתי שם לפני שבועיים וכמעט שקיפחתי את צמיגיי ואת חיי. הכביש מחייב נסיעת סלאלום כדי לברוח מהבורות הרחבים והעמוקים. מתחרי הראלי פריז דקאר בהחלט יכולים לשקול את המסלול החיפאי בדרכם. מעניין איך נראים המאזינים של הפנצ'רמעכרים החיפאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
קרא את התגובות ותבין
לחיפאי הנוטש,
01/03/05 13:59
|
מה שנכון לחיפה, נכון לכל הארץ... ממנה לא תוכל לברוח על ידי שינוי העיר בלבד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
אני דווקא גאה להיות חיפאית
ל"ת
עידית,
נווה שאנן,
01/03/05 13:51
|
|
 |
באמת?
אחד העם,
חיפה,
01/03/05 14:58
|
האם את כל-כך מרוצה לגור בשכונה בה רמת הפשיעה הגניבות וההזנחה היא מן הגבוהות בעיר אם לא הגבוהה שבהן? האם את כל-כך מרוצה לגור בעיר בה הארנונה היא מן הגבוהות במדינה תמורת שירות אפסי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
למה החיפאים תמיד מקטרים?
ל"ת
מרגלית,
01/03/05 13:51
|
|
 |
למה?
דותן,
כבביר,
01/03/05 14:31
|
|
 |
5.
לצחי אופיר. צא ולמד.
צ,
באר שבע.,
01/03/05 13:49
|
בוא לבאר שבע ותראה את ההזנחה . מצבכם בחיפה עוד טוב לעומת באר שבע. ואני לא רוצה לפרט מדוע. מכיון שבבאר שבע הכל מוזנח באופן מוחלט. אז כדי שתישאר בחיפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
לא הכל רע כל כך, אבל -
שם,
01/03/05 13:47
|
|
 |
3.
חיפה - עיר שבורחים ממנה
עידו, חיפאי פעם,
01/03/05 13:46
|
אני עזבתי את חיפה לפני 6 שנים ועברתי לתל אביב, כשהייתי בן 26. כמוני רוב החברים שלי עזבו עם השנים. היום נותרו בחיפה רק קשישים ורוסים. בביקורים המועטים שלי בעיר אני נדהם מההזנחה של העיר. איזור הדר נראה כמו עזה, ליכלוך אין עבודה אין תרבות ובפשע חיפה מובילה. עצוב אבל המצב הנורא הזה לא ישתנה בשנים הקרובות. מבחינה אישית ומקצועית המעבר לתל אביב עשה לי רק טוב. מסכנים מי שאין להם ברירה והם נאלצים לגור בחיפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
חיפה , עיר בהפסקה !!
אני,
01/03/05 11:38
|
אני חיפאית מלידה וכך גם כל משפחתי וכל ילדי נולדו כחיפאים . לצערי הרב גם אנחנו מצאנו עצמינו באותו מקום , ולאט לאט עזבו כולם . קודם האחין ואח''כ הילדים שבגרו ואח''כ גם הצעיר ואנו . הסיבות דומות לשלך . אין עתיד בעיר הזו . האדם היחיד שנותר שם זה אימנו היקרה שהיא נשארת שם כי אינה יכולה להתמודד עם מעבר לסביבה חדשה מפאת גילה המתקדם .
חיפה הולכת ודועכת בעיקר כי החינוך בה רע . כי אינה מתפתחת וגודמת כל ניסיון להתפתחות . נשארים בה רק הזקנים , והיא תהפוך בקרוב שוב לעיר ערבית . פעם בצעירותי הדו קיום היה אמיתי , היום הוא כבר לא . העירייה שלה אינה מתפקדת כלל לרווחת האזרחים ורק גובה מיסים . ראש העיר שלה אינו נגיש לאזרחים שרואים אותו רק כשיש מקום של כבוד אבל איננו לפתרון בעיות של האזרח . הוא שבוי של חברות ואינטרסים שאינם האינטרסים של התושבים . חיפה היא עיר בהפסקה !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראש העיר
אחד העם,
חיפה,
01/03/05 14:55
|
טוב יעשו תושבי העיר אם באחת יתנתקו כולם מעיתון אינטרנטי הזוי הנקרא ''עירונינט'' העוסק כולו בהאדרת שמו של ראש העיר ופועלו. רבותי הקוראים אפילו בימיה האפלים של המפלגה הקומוניסטית ששלטה בברה''מ - לא היה כדבר הזה עיתון מטעם, יתר על כן כל מכתבי לראש העיר בנושא התשתית הירודה, נענו ע''י דוברים מטעם בתגובה של בערך ''זה מה יש''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
להגנת חיפה
עמי,
אקס-ירושלמי,
28/02/05 23:49
|
אמנם אני מסכים בכמה עניינים כמו בעיקר התשתיות, אבל עלי לומר להגנת עירך (כמי שמבקר בה לעתים) כמה דברים: ראשית, חוף הים - הטיילת נהדרת, החופים יפים ונקיים-יחסית ובחינם. לך אין מילה טובה על כל זה, כי אם רק תלונות. שנית, איכות החינוך בירידה והפשיעה בעלייה? זה לצערנו מאפיין את כל אזורי המדינה, וזה תוצאה של מלחמות, תרבות פוליטית, וכו' וכו'... זה לא נון של חיפה. שלישית, הבנייה הלא חוקית - גם זה למרבה הצער מאפיין של רוב אזורי הארץ. למיטב ידיעתי רק בחיפה נעצרה בנייה כזו (שני מגדלים בוצעו, ואילו השלישי נעצר עוד בתשתיתו). רביעית, גם על המת''מ אתה מתלונן? נכון, זה אמנם לא הפתרון לכל מחוסרי התעסוקה, אך זה בכ''ז פרוייקט שיש להתפאר בו ולא לעקוץ אותו ולקטר עליו. אם אנחנו מדינת עולם שלישי עם הייטק, לפחות תמשיכו לטפח את ההייטק, לצד הטיפול בבעיות בוערות אחרות שאינן חסרות. אני גר(תי) בעיר יקרה בפני עצמה שהעירייה שלה זלזלה בי, ירקה עלי וצחקה בפניי, וגבתה ממני מיסי עירייה אסטרונומים. נחשו למי הכוונה, זוהי עיר הבירה שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עיר בירה?
אלון תמיר,
(נגב)ערד,
01/03/05 10:57
|
אם האדון הנכבד מתכוון לירושלים,אז עיר זו היא עיר בירה רק בדבורי ''פקה-פקה'' של פוליטיקאים מהזן הירוד ביותר.הבירה האמיתית היא תל-אביב.כמעט כל משרדי הממשלה מרוכזים בה,משרדי המפלגות השונות, ולהזכיר עוד עובדה עצובה:באיזו עיר לא יוצא לאור אף עתון ארצי בעברית? נחשתם נכונה:ירושלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה עובדות לאיש הנגב
שי,
גבעתיים,
01/03/05 15:19
|
רוב הגדול המכריע והראשי של משרדי הממשלה נמצאים בירושלים ולא בתל-אביב אז על מה אתה מדבר בדיוק. מפתיע אותי יותר שאתה מהנגב החשוך שעשיתי שם את שרותי הצבאי בב''ש וזה עשה לי סיוט לכל החיים. מה יש בדיוק בנגב ? רק חול וחול ובדואים. אף אחד לא רוצה להתקרב למקום הפרמיטיבי הזה בכלל. האם איזשהו תייר היה מגיע לארץ אם לא הייתה ירושלים ? לאן הוא היה מגיע לנגב או אולי לתל-אביב שאין בה שום דבר מיוחד חוץ מזה שהיא קצת יותא מערבית אבל אם נשווה אותה לעיר מערבית באירופה זה יהיה ממש מגוכח. אתה ממש חמור קופץ בראש ,תחשוב קצת קודם(אם אתה בכלל מסוגל) לפני שאתה כותב דברים חסרי שחר אי שם מהחור הזה שאתה גר בו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאיש מגבעתיים
אלון,
ערד,
01/03/05 20:12
|
אם דעתך השלילית לגבי דרום הארץ נקבעה כבר לפי שרותך הצבאי,אז כנראה שאתה מנותק מהמציאות וחי לך בתוך בועת הערפיח שעוטפת את גוש-דן.אם אתה כל-כך ''ציוני'' לגבי ירושלים,ואמרת משהו לגבי הבדואים בנגב,שכחת לציין שתייר המזדמן לירושלים יראה בעיקר פלסטינים,מה גם שרוב הפרסומים התיירותיים של המדינה לא מראים כלל את הצד היהודי של העיר,אלא בעיקר מסגדים. ועוד מילים על האזור בו אני חי ומתפרנס,הרבה יותר נוח לגדל ילדים כאן, מאשר בתוך העשן והפקקים שאתה חי בתוכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
HUNGRY AND HE STILL THE SAME
ל"ת
ULMART WAS,
01/03/05 02:40
|
|