 |
10.
שאלת הבהרה
השואלת.,
06/03/05 13:14
|
האם ניתן לתבוע את הסכום שנכתב בכתובה בלירות, להמיר לשווה ערך דולרי של אז? ומי שהתגרשה כבר (6.5 שנים), האם יכולה לתבוע את הסכום בכתובתה בטענה שויתרה מתוך לחץ להתגרש?
אשמח לתקדים משפטי שהיה, או שיהיה ולו בזכותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אצלנו נוקבים בדולרים
ל"ת
ד''ר שולה ליפשיץ,
מורג,
06/03/05 12:10
|
|
 |
8.
אצלי זה בשקלים ישנים הא ,הא
ל"ת
Erez,
06/03/05 11:51
|
|
 |
אצלי זה היה בלירות !נתתי לכלבה
מאיר רונן,
06/03/05 12:09
|
|
 |
7.
שידבר קודם עם הרבנים עצמם
שי,
06/03/05 09:40
|
לפני החתימה בחרתי סכום סמלי של לב חי (50) שקלים. הרב לחץ ולחץ ולחץ ובסוף רשם על דעת עצמו חי רבבות שקלים (כלומר 180 אלף). הכל מוקלט בוידאו ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהסיבה היחידה
יונה,
06/03/05 15:16
|
שיש סכום מינימום, הסיבה לכתובה היא כדי שלא כל בעל יום אחד החליט להתגרש מאשתו יוכל לגרשה בלי סיהבה, במיוחד כיון שהוא היה המטה הכלכלי של האישה פעם, ולכן חייב להיות מינימום שיכסה את חיי אשתו אם הוא מת או מתגרש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
גירושין וכתובה
יהודי,
ארץ ישראל,
06/03/05 09:38
|
כדאי לעשות שיעורי בית מכיון שמזה אלף שנה אין גירושין בכפייה אלא ההסכמה הדדית (חרם דרבנו גרשום) אין כל משמעות לסכום הכתוב בכתובה. הכתובה כוללת את זכויותיה של השה במסגרת גירושין או התאלמנות. על-פי דין תורה הילדים יורשים ולא האשה. הכתובה נותנת קדימות לאשה. לכן ראוי לחזק את הכתובה ולא להחלישה. המקרה היחיד שבגירושין יתחשבו בכתובה הוא במקרה שאין אפשרות למצוא את האשה ומפקידים עבורה את הגט. מקרה זה הוא כל כך חריג שחבל לדון בו. לגבי סרבניות גט יש לדון כמו סרבנים. כאן דין כפיית בית דין קל בהרבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
שלא יקריאו את הסכום
מיכאל,
06/03/05 09:30
|
שהרבנות תתקן תקנה שהרבנים לא יקריאו את הסכום בקול (ויש עוד דברים בכתובה שעדיף שלא יקראו בקול) בסופו של דבר זה הסכם בין האיש לאישה ולא ענין ציבורי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תתקנו את העם
פייגל'ה,
בייגל'ה,
06/03/05 09:51
|
הרבנות לא צריכה לתקן תקנות לכל שיגעון גדלות שיש לאנשים. הזוג יכול לבקש מהרב שלא יקריא את הסכום, נראה לי מספיק בוגר. זו לא חובה!!! אנשים רוצים לעשות רושם על אחרים אז למה לא? הרי את לא משלם על זה, זה חינם..... אז זהו, שכן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
Marriage contract is better
ל"ת
AMR,
06/03/05 08:53
|
|
 |
3.
האבסורד חוגג ברבנות
יאיר,
06/03/05 08:11
|
האבסורד חוגג. מחתימים את הגבר על מסמך לא רלונטי לחיים המודרניים... ובסוף עוד מחיבים אותו על זה. אולי שיפסיקו להיות כאלה שובניסטים ושיחתימו על כתובה שיויונית ובא לציון גואל ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האבסורד בתגובה שלך
דודי,
06/03/05 09:34
|
מטרת הכתובה להגן על זכויות האשה, החתן המתחייב על הכתובה צריך לחשוב על מה הוא מתחייב . אם הרבנות רואה שחתן ממוצע דביל ומתחייב על סכומים אסטרונומיים יפה תעשה אם תגביל את הדביל. אבל האבסורד אינו ברבנות אלא אצל הטפשים שרוצים לעשות רושם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצטער התגובה הקודמת שלי כוונה
דביר,
06/03/05 09:34
|
|
 |
למה לא רלוונטי
דביר,
06/03/05 09:31
|
למה לא רלוונטי? במה שונה הכתובה מהסכם נישואים שעושים אצל עורך דין. כנראה שאתה כמו כל השמאלנים. כנראה שאתה חושב שאם זה נעשה ע''י מישהו דתי עם כיפה וזקן אז זה מסמל פרימיטיביות ואם זה נעשה ע''י עורך דין שמאלני אז זה שיא הנאורות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
שתהיה ועדה שתקבע.
יאיר,
06/03/05 08:04
|
|
 |
1.
האם גם ההפך נכון?
הגיוני,
06/03/05 07:09
|
קודם כל מדובר במנהג מגונה - קניית האישה, שהיה כבר צריך לעבור מן העולם. מעניין אבל אם המצב קיצוני לצד השני, אישה שנקנתה נאמר בשקל אחד, האם גם אז הרבנים יסתפקו בסכום הכתובה? ואם מותר להם לקבוע שהסכום נמוך מדי מדוע לא שהוא גבוה מדי? מה קרה לסתם הגיון נורמלי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למיכל וגלעד
הגיוני,
06/03/05 13:19
|
הכתובה אם לא ידעתם היא זכר לתקופה שבה הגבר היה קונה את האישה ממשפחתה ולראיה עדיין נהוג שהאימא של הכלה שומרת עליה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אני חשבתי כמוך....אבל תפקיד
מיכל,
06/03/05 09:48
|
הכתובה היא דווקא להגן על האישה ולא על הגבר. הסכום שמדובר אינו מדבר על קניית האישה, אלא על הסכום שמגיע לה ברגע שיש גירושין
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קניית האישה? האומנם?
גלעד,
06/03/05 09:03
|
ממש לא. מטרת הכתובה הוא להחזיק כלכלית את האישה לאחר הגירושין (מכל סיבה שהיא...) וזה מצב שלא היה מקובל בעת העתיקה, וגם היום. זה בעצם הסכם גירושין מודרני, אז תתיחסו אליו ברצינות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה ומטעה!!! הפירוש שלך
ל"ת
הוא מודרני!,
06/03/05 11:03
|
|