 |
16.
מורים שמאלנים בישיבות תיכוניות
אסף,
ירושלים,
04/05/05 15:14
|
במקרה הכותב הוא בן של מורה שמאלני בישיבה תיכונית שעל מכוניתו מופיע הסטיקר, 'מימד כי בנפשנו היא'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
לידיעת כולם
אברהם,
שעלבים,
19/04/05 17:17
|
טעות! השיעור לא בוטל בגלל דעותיו של הרב אבינר ודעותיו היו ידועות גם לפני כן. השיעור בוטל מכיוון שהיתה פגיעה רב אברהם שפירא (הרב הראשי לשעבר וראש ישיבת מרכז הרב) ומעוד כמה סיבות שאני יודע וכנראה שיש עוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
אני מסכימה איתך אריאל
אחד,
מירושלים,
07/03/05 08:10
|
אבל הנושא שאתה מדבר עליו הוא רק אפס קצהו ממה שקורה היום בחברה הציונית דתית. ראה למשל את הסגירות המחשבתית שמובילה לרדידות. כמעט בכל מוסדות החינוך הציוני דתי התפיסה השלטת היא תורת הרב קוק כפי שבנו הבין אותה. ה''משולש הקדוש'' של עם-תורה-ארץ, כאשר בפועל בקודקוד אחד מרוכזו כל כובד המשקל. ראה את התגובות שקיבלת למטה בנוסח ''מי אתה שתבקר'' וכדו'. זה המצב אריאל ואתה צריך לבחור לאן אתה רוצה ללכת. אבל אל דאגה, יש גם נקודות אור שאני מקווה שיגדלו ויפרחו ויחזירו את החברה הדתית לאומית למסלול הנכון. קוראים להם: ''במעגלי צדק'', ישיבת הר-עציון, ''ציונות-דתית ריאלית'', ''קולך'' ועוד מוסדות וארגונים שם ניתן לחשוב בלי ש''יעזרו'' לך לחשוב. אז תחשוב על זה אריאל והיזהר מצפעונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
נכס כוחני
קהלת,
צפון ירושלים,
07/03/05 04:13
|
אריאל, הטענה שהרב אבינר הוא ''נכס שחבל להפסיד'' משחקת לידיו כאשר הוא רוצה לכפות את פרסום דעותיו. כך, מאמרו שהסעיר את הציבור פורסם בעלון ''באהבה ובאמונה'' משום שהוא איים שאחרת יפסיק לכתוב שם. ההתיחסות החמורה לדבריו איננה בשל ''דעתו השונה'' אלא משום כך שאת מעמדו הוא יונק מהיותו ממשיך-לכאורה של הרצי''ה קוק. כאשר רובם ככולם של תלמידי הרצי''ה סוברים שהוא סוטה מדרכו, וכאשר הוא חולק - הוראה למעשה - על גדולי תלמידיו וגדולי עולם התורה בו הוא חי שומה עליהם להעמידו על חומרת דבריו, לדעתם (כפי שהוא לא בורר מילים כנגד רעיון הסרבנות ותומכיו). ושוב, חשוב להמחיש לו שאין הוא כזה ''נכס'' ואין כזה ''קייס'' לדבריו. באופן אישי, אני לכשעצמי - שאיני נמנה על תלמידי הרצי''ה (או תלמידי תלמידיו) - גם אינני מבין כיצד רואים ברב אבינר אחד מגדולי הדור וכו'. אני מבין מהיכן באה הפופלאריות שלו - סגנון התבטאות, 'ירידה אל העם' (מילה אחרת ל'רדידות'), ענוה ואהבת הבריות וכו' - אך לא זכיתי להבין היכן שיעור הקומה והעומק של גדול. במובן זה, יש רווח כללי בכך שלא יכפפו קומה בפניו במחשבה שהוא ''נכס שחבל להפסיד'' - חשוב שהציבור יבחין בין מי שהוא איש טוב, ונאמן לתורה ובקי בה, ואף מקים עולה של צניעות וכו', לבין גדלות ושיעור קומה אמיתיים בתורה. לא כדי לקנטר, אלא כדי לא לשגות ברואה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
100%%% i agree !!!
ELI,
07/03/05 01:33
|
|
 |
11.
מי אתה שתכתוב את דעתך על הרב
תלמיד הישיבה,
לשעבר,
07/03/05 00:45
|
מלמד? הלכת בכלל לברר את דעתו? הלכת לבדוק למה באמת לא נותנים לרב אבינר לדבר בישיבה? מה אתה מבין בכלל. עיתונאי רדוד שעוד לא שכח את טעם החלב, לא בודק דברים לעומק, לא מברר כמו שצריך וישר רץ לכתוב את דעתו הנכבדה שלא שווה כלום. לך תלמד קצת לפני שאתה מעיז לפתוח את הפה שלך על רבנים כמו הרבה מלמד. מה אתה עשית בשביל עולם התורה? מה אתה עשית למען ארץ ישראל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
קלקול
רבקה,
07/03/05 00:29
|
לצערי המקרה של הרב אבינר אינו מפתיע אותי. כמי שנמצאת במערכת החינוך הדתית(ולא כתלמידה..). גליתי שהציבור שלנו רואה בדעות שונות ''סכנה לחינוך'' במקום תוספת לחינוך. חלק מראשי הציבור לצערי אינם מוכנים שהדור הבא יכיר דברים שונים בכדי שלא ''יתקלקל'' - אך בעצם הסגירות גורם לקילקולו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
קו חינוכי מחייב צוות הומוגני.
זאב,
שומרון,
07/03/05 00:20
|
לאריאל הצעיר המפוקח (וטוב שכך).
הלימוד בישיבה , מעבר להקנית ידע-מידע-תורה, בא להקנות לתלמידים דרך חיים -חינוך. וכשמחנכים אמור כל הצוות בישיבה ( כולל הצוות המינהלי) להיות דוגמא באורח חייו ובדרכו לתלמידי הישיבה.
לכן גם חשוב כי השקפותיהם והנהגותיהם של כל המורים והצוות בישיבה יתאימו לדרכה החינוכית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
הבהרת העובדות
אחד שמכיר,
06/03/05 23:30
|
חבל שדוקא הישיבה הכי פלורליסטית באיזור ישיבות הקו היא זו שזוכה לכינויי גנאי והשוואה למשטרים טוטליטריים. אין מה לעשות - ישיבה היא לא סופרמרקט של דיעות, לישיבה יש דרך שאליה היא רוצה לחנך ואין זה ראוי שיועברו בה שיעורים הנוגדים את תפיסת עולמה. דעתו של הרב מלמד אף פעם לא היתה נוחה משיעוריו של הרב אבינר וזאת למרות הידידות העמוקה ששוררת ביניהם (בתו של הרב אבינר הייתה נשואה לבנו של הרב מלמד), והסרבנות היתה רק תירוץ ע''מ להפסיק את שיעוריו הנוגדים את תפיסת עולמה של הישיבה (עודף ''ממלכתיות'').
הגב לתגובה זו
|
|
 |
why was married ?
ל"ת
n,
07/03/05 06:45
|
|
 |
7.
יש רק ישיבה אחת
יוסי,
פתח תקוה,
06/03/05 23:23
|
יש בארץ רק ישיבה אחת שבה מתייחסים בכבוד לדעות של אחרים, ורמי''ם בעלי עמדות שונות ומנוגדות חיים בשלום ובשלוה. אריאל - בוא ל''הר עציון'' (ה''גוש'') ותראה עולם אחר. גם לי הפריעו דברים מהסוג הזה. באתי לגוש והוקסמתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
איפה אתה חי, חומד?
אלעד,
בית-אל,
06/03/05 23:16
|
אם אתה באמת רוצה לעבוד בהוראה ברמת-אביב, אין מצב בכלל שתגלה שאתה גר בהתנחלות. גם את האוטו עם הסטיקרים תשאיר בבית, מאמי. הילדים שלך רוצים לאכול, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות בידי הכותב הלא-מלומד
אנוכי,
07/03/05 08:22
|
כמי שאכן למדה בבית ספר חילוני, אני יכולה לומר שהיו לי מורים דתיים. אחד מטובי מורי להיסטוריה היה רב. אבל האם אני, כאשה חילונית, יכולה ללמד בבית ספר דתי בלי להתחפש לדתיה? חס ושלום. כי אצלכם, ''שונה'' פירושו ''רע''. על זה אמר אבא שלי: אני סומך על החינוך שנתתי לבתי, עד כדי כך שאני לא מפחד שתתקלקל על ידי מפגש עם משהו אחר, יהא אשר יהא. הדתיים כנראה לא סומכים על החינוך שהם נותנים שהוא חזק ומושרש כדי לעמוד בפיתוי של מפגש עם האחר. אגב, אצלנו במשפחה מקובל לחשוב שהעיקר שהצאצא יהיה מאושר בדרכו, גם אם אינה דרך ההורים. ואצלך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
נניח שבי''ס חילוני היה עושה דבר
גיא,
06/03/05 22:44
|
תארו לכם שמוסד חילוני היה מחרים מרצה שסוטה טיפה מהדעה של המנהל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
הפוליטיקה תמיד היתה בישיבה
חיים,
דרום,
06/03/05 21:36
|
ישיבות ההסדר שבדרכים פוליטיות השיגו ''קומבינה'' עם צה''ל ובני הישיבות צריכים לשרת שנה וחצי בלבד בזמן שאחיהם לנשק הפראיירים משרתים שלוש שנים מלאות. פוליטיקה תמיד היתה, אבל אתם מתלוננים רק כשהיא לא מתאימה לכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסלול ההסדר דומה למסלול הנח''ל
ל"ת
עם ישיבה במקום,
של''ת והאחזות,
07/03/05 07:08
|
|
 |
3.
אריאל היקר, נפלת בפח
נחום,
06/03/05 20:36
|
שרבים נפלו בו. ההסתכלות על העניין היא שטחית מידי.
הרב מלמד לא מאפשר לרב אבינר לשאת דבריו בישיבת בית אל, לא משום שהוא חושש מדעות שונות, אלא משום שהרב אבינר מדבר כתלמידו של הרב צבי יהודה, בעוד שהרב מלמד הבין את הרצי''ה אחרת. לדעת הרב מלמד הרב אבינר מסלף את דברי רבו.
גם הרב צבי יהודה זצ''ל לא איפשר לרב שאול ישראלי לתת שיעורים במרכז הרב, כיוון שאמר שניתן להבין באופנים שונים את דברי הרמב''ן על מצות ישוב הארץ.
אין זה נובע משנאה, אלא מהבהרה תקיפה שכך היא עמדתו וכך צריכה להיות עמדת הישיבה ביתר נחרצות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני בעד סירוב פקודה זאת, אבל
לא תלמיד חכם,
07/03/05 00:37
|
הרב שלמה אבינר לדעתי עקבי הרבה יותר מאלה התוקפים אותו , שכן אסכולת מרכז הרב רואה במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו, ומכך נובע שאסור לסרב פקודה שיוצאת לא מצבא אלא ממדינה. מי שרוצה להיות עקבי בתמיכת הסירוב אינו יכול בו בזמן להמשיך באמונה המוזרה הזאת שמקורה לדעתי כלל אינו יהודי שכן שיש בה אלמנט פאשיסטי מובהק . אז תהיו בבקשה ישרים עם עצמנו - אתם הרי רבני ישראל ותלמידי רבני ישראל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Dictatorship
David,
06/03/05 23:32
|
You must preach what I say even if you dont believe in it ! This is known as @darkey Noam'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נחום היקר נפלת בפח
יאיר,
חיפה,
06/03/05 23:17
|
קשה להאמין איך אתה קונה שטויות כאלה. בגלל חילוקי דעות בין תלמידי חכמים, לשם שמים, לא נותנים ללמד בישיבה? מה, יש רק אמת אחת? מתי בדיוק בעם ישראל הייתה עמדה אחת שלטת? ואתה עוד הולך לסנגר על התנהגות כיתתית איומה כזו, שחוץ מחילול השם אינה תורמת דבר. אין למעשה כזה שום תקדים בהסטוריה של עולם התורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
חבל על תלמיד חכם השוגה כל כך
צ'ופצ'יק,
06/03/05 15:34
|
לרב אבינר יש קונספציה שהמדינה קודמת להלכה. התיזה של ''ראשית צמיחת גאולתנו'' התקבלה אך ורק על ידי ציבור מצומצם של כיפות סרוגות, כאשר רוב העולם התורני מסתייג ממנה. אבל היום, כאשר רואים בעליל שהמדינה פועלת נגד עקרונות הלכתיים יסודיים כמו: ''מיהו יהודי'', חוקי אישות, חוקי מלחמה ופיקוח נפש, ועוד. כל בר דעת היה מסלק את ידו ממנה. הרב אבינר נצמד אליה, ומתנתק מהתורה. וחבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''כל בר דעת''???
דתי לאומי,
עדיין ציוני,
07/03/05 00:47
|
ומי אתה שתחליט מיהו בר דעת? רבים רבים רבים רואים במדינה ''ראשית צמיחת גאולתנו'', גם אם היא עדיין לא שיא השלמות אנחנו מאמינים במדינה הזו ואוהבים אותה, למרות שיש בה כמה דברים צורמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אעפ''כ-ראשית צמיחת גאולתנו
ל"ת
גם אם ראשיה,
טועים ומטעים,
07/03/05 07:05
|
|
 |
1.
הדחת אבינר היא מעשה נפשע
שמואל צדקה-מור,
06/03/05 13:27
|
בגלל הטוטליטריזם הרבני והעליהום על הרב אבינר וכל מי שלא חושב כמו הנהגה הדתית-בולשביקית, עזבתי את ההתנחלויות ואת הימין ועברתי לצד הדמוקרטי השפוי - מדינת ישראל.
המעשים האלה של ההנהגות הפוליטית והדתית של המתנחלים משניאות אותם על הציבור ומרחיקות אותם מכל עמדת השפעה. ובצדק.
קצנו בבולשביקית הרעיונית בהתנחלויות. יש אנשים שמרוב פחד לא אומרים מה הם באמת חושבים. מספיק עם הטרור הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמו שאתה מבין אותה זה באמת פשע
אברהם,
שעלבים,
19/04/05 17:08
|
אתה כותב שטויות בצורה יפה! אין לאף אחד בעיה עם דעתו של רב זה או אחר. לצערי אתה קופץ וצועק מבלי להכיר את העובדות השיעור לא בוטל בגלל דעת הרב אבינר אלא מכיוון שבדברי הרב אבינר ובצורת כתיבתם היתה פגיעה ברב אברהם שפירא שהוא נחשב כיום בעיני רבים כגדול הדור וגם בגלל עוד כמה סיבות .
חבל שגם בהבנה הפשוטה מי הם אנשי הימין ומי הם המתיישבים טעית.
לידיעתך המתיישבים הם אנשים שפויים לחלוטין שאוהבים את מדינת ישראל ואת עם ישראל ומוכנים גם לעשות הרבה בשביל לקדם את המדינה!
הגב לתגובה זו
|
|