 |
23.
המאבטח מילא את תפקידו.
רחל לאה,
ירושלים,
02/04/05 21:57
|
הואיל והטכנאי לא נכנס בדרך הרגילה, אלא קפץ מעל הגדר ונכנס, התעורר חשדו של המאבטח בצדק. קרה אסון. אבל המאבטח אינו אשם בזהוי השגוי. אילו היו נוהגים כלפי הרצחים בכבישים (של אהתכוונו להרוג בדריסה) במידת חומרה כפי שנהגו כלפי המאבטח - היו נמנעות תאונות קטלניות רבות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
מדינה של מפגרים!
מתנגד,
צפון,
02/04/05 21:11
|
בלי להכיר את הטכנאי אני יודע כבר מה קרה שם, בטח הטכנאי הגיע, השומר ביקש ממנו להזדהות, הוא אמר ''למה מי אתה שאני יזדהה'' או משהו בסגנון רק בגלל מוצאו הרוסי של השומר, במדינה מתוקנת השומר הזה היה צריך לקבל העלאה בשכר!
שר לשעבר בממשלה שהודה בייבוא של סמים מסוכנים שיכולים לגרום בקלות למוות קיבל רק 5 שנים.
פשוט כואב על האמא הזאת שנשארת לבד, כל יום רק משכנע יותר לעזוב את הארץ המגעילה שלנו.
בסוף תהיה כאן מהפכה, אי אפשר יותר לחיות כאן!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
ירה לו בראש? זה רצח, והעונש
זאראטוסטראח,
01/04/05 11:28
|
חייב להיות מאסר עולם ההקלה בעונשו של הפרימיטיבי מלמדת כאילו הנרצח בהתנהגותו אשם במידת מה, כלומר להיות שחצן זו עבירה שיש עמה סנקציה והרי לא כך הדבר ביהמ''ש טעה ועל המשפחה לערער על קולת העונש ועל הרמיזה בעניין הבן המת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
טעות של בית המשפט - חייב זיכוי
ל"ת
רפי,
01/04/05 02:36
|
|
 |
עוד טיפש ,,שקט בית משפט
מרים,
01/04/05 06:48
|
אמר את דברו,,בעירעור יקבל עוד כמה שנים טובות ,,,,,,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
השומר מבטיח שזו פעם האחרונה
עדי,
31/03/05 22:23
|
|
 |
18.
רוצח רוצח,רוצח,רוצח,רוצח
מיכל,
31/03/05 22:12
|
חבל שבא לארץ ,איש זקן וגלמוד היה יותר טוב שהיה נשאר בארצו,אז היה חוסך לנו אזרח ישראלי שנתן ותרם למדינה ועוד היה יכול לתרום למדינה ,אבל בגלל זה יש לנו זקן רוצח שרק יעלה לנו כסף רב כי עולה כסף להחזיק אדם כזה בבית הסוהר , והגיב מי שהגיב שחבל שאנו לא ברוסיה כי שם היו מוצאים אותו להורג
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוצח!
דינה,
תל-אביב,
31/03/05 22:42
|
צודקת, גם אני חושבת בדיוק כמוך. חבל שאי-אפשר לשלוח אותו לרוסיה חזרה עם תיק המקרה ולתת לשופטים שם להוציאו להורג, במחשבה שניה אולי עדיף שייקרב בתא מצחין בכלא ושיחשוב יום יום, דקה דקה, שניה שניה על מה שעשה, ויצא מהכלא קשיש חולה שתמו חייו בסבל וייסורים. נשמע הוגן! הלוואי ויכולנו להחזיר את אלון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה לי אל מיכל ודינה
צבר שחושב אחרת,
רמת גן,
31/03/05 23:16
|
אם היה מדובר במחבל? והמאבטח היה היה יורה ומציל את הבית ספר גם היית כותבת ומקיאה שנאה ורעל בין אצבעותיך. מדובר בטרגדיה איומה אבל אם הטכנאי לא היה מתנהג כמוך כלומר כישראלי מכוער שבטוח שהוא יותר עליון מכולם אולי הוא היה עדין חי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לצערי אתה לא צבר
צבי,
01/04/05 04:39
|
כי אם ההיית צבא אז לא היית כותב את המילה ישראלי מכוער,כי אני בטוח שהרוסי שהרג את הישראלי המכוער ,לא היה הישראלי היפה כי תכתוב מה שאתה רוצה אבל הרוסי הוא זה שרצח ,וזה מה שקורא לאדם שבא מתרבות רוסית שלחיי אדם אין ערך, כאן בארצנו היפה עדין יש ערך לחיי אדם אפילו אם הוא ישראלי מכוער, ועדיף להיות ישראלי מכוער מאשר רוצח ,,,,,,,אולי גם אתה באתה מארץ אחרת ובגלל זה אתה חושב אחרת,,תמשיך לחשוב כך ועוד מעט תשב לידו בתא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובתך מעידה שלא היית בצבא
קוקי,
ישראל,
01/04/05 12:08
|
|
 |
לצבי =קוקו. גם גזען וגם דביל
צבר שחושב אחרת,
מרכז,
02/04/05 00:00
|
התגובה שלך מתאימה לגזען עם מוח קטן במיוחד. אני הייתי בצבא, חובש בשריון אם זה מענין אותך. אני דור שלישי בארץבטוח שתורם ושווה יותר מגזען מושתן כמוך. אולי שתעבור את גיל 17 ואולי אם יגיסו אותך למרות מנת המשכל הגבולית שלך תראה ששופטים בן אדם לא על סמך המוצא שלו אלא על סמך מי שהוא. אבל כמו כל גזען מושתן כנראה אין לך סיבה להתגאות בעצמך ובחייך לכן אתה שונא רוסים, בטח גם אתה שונא ערבים ובטח גם אשכנזים. אבל לא נורא. תמיד תשאר אדם חסר חשיבות וחוץ מלהתיז רעל במחשב לא תוכל באמת לשנות משהו. מסכן שכמוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
israeli arab
shadi,
01/04/05 02:05
|
walak ia hamor, they already said that their was an argument for about half an hour. he already knew he was not a terrorist. read then respond
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
כל המגינים על הרוצח בני משפחה
איציק,
31/03/05 22:06
|
אם אתם קוראים את התגובות אתם רואים שכל הכותבים אשר מגיבים על הרוצח הן של אותו כותב סגנון הכתיבה וגם סימני הכתיבה , חבל שבמקום להצדיק את הרוצח השפל לא היו מודעים לפני המקרה שיש ענין עם בן אדם חמום מוח ואז היו צריכים להרחיק אותו מהציבור , ואז אוי הייתם מונעים ממנו את הסבל לשבת בבית הסוהר,לי נראה שגם בני המשפחה שלו סובלים מפיגור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע גם אני חושב כך
אבי,
01/04/05 06:45
|
|
 |
צודק. אשור לכך- התגובות ב-18,
ל"ת
אזרח המדינה,
31/03/05 23:04
|
|
 |
16.
גזר הדין הזה עלול לעלות בחייהם
אזרח המדינה,
31/03/05 21:30
|
של אזרחים רבים, מפני שרבים מהמאבטחים יהפכו לראש קטן. מי ירצה להסתכן בעונש כזה במידה ויטעה בזיהוי מחבל? עונש כזה לא יוטל לעולם על מאבטח שלא יפעיל את נישקו כנגד מחבל. מעבר לכך, הטכנאי אשם יחיד במותו שלו. השחצנות, הדאווין והחוצפה הביאו עליו את מותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16 שנה עונש קל מדי על רצח.
גספדין,
31/03/05 22:07
|
סלח לי. המאבטח ידע טוב מאד שאין המדובר במחבל. אין לי כל ספק, כפי שמתואר בכתבה, שהרצח נעשה מטעמים אישיים. גם אם הנרצח באמת היה מנוול גדול והעליב את הרוצח, אפשר היה לגמור את העניין ללא שימוש בנשק חם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מה המרחק בין תהילה לכלא?
אופיר,
31/03/05 20:34
|
אילו היה מתברר בדיעבד שהטכנאי הזה היה מחבל. אותו איש ביטחון היה זוכה לתהילת עולם. למרות ש''רצח'' אותו. אך בגלל שהיה יהודי המאבטח יושב בכלא..... אך לצערו או לטפשותו הוא לא ידע מראש....... זה ההבדל בין צל''ש (ציון לשבח) לבין צל''ש (צלחת שעועית) בבית הכלא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו באמת!
ברק,
31/03/05 23:17
|
חצי שעה של ויכוח זה זמן מספיק בהחלט כדי להבין שאדם הוא לא מחבל!
אין לשומר סמכויות חיפוש, אין לשומר סמכויות כלל, למעט הרתעה, ומתן מענה במקרה של מחבל בלבד!
הוראות המשטרה סותרות את חוקי המדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השכל של אדם שפוי
משה,
31/03/05 21:59
|
הרוצח פשוט רוצח ,אדם שמנצל את הנשק שלו מעניו מה היה ורה אם לא היה לו לרוצח מוח חמום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ברור לגמרי שהשומר פעל
יוני,
י-ם,
31/03/05 19:11
|
בתוך אי-שפיות זמנית ( יש מצב כזה שבלועזית נקרא ''אפקט'' ). נקר הזה קילל אותו והעליב חצי-שעה שלמה! אתם הרי מכירים את זה: ''רוסי מסריח וכו...'' בן-אדם במילוי תפקידו שמשפילים אותו - איך הוא יגיב? אני לא מגן על הריגה,אבל זה מקרה טרגי של מציאות המחורבנת שלנו. על זה לתת 16 שנה?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליוני
שי,
01/04/05 13:55
|
|
 |
16 שנה לא מספיק
גספדין,
31/03/05 22:01
|
ברוסיה הוא היה מקבל עונש מוות. אתה מרגיז אותי, שאבוא להרוג אותך? לא יתכן שכל נושא נשק בארץ (יש הרבה מאד) ישתמש בו למטרות חיסול חשבונות אישי. המאבטח היה צריך לקרוא למשטרה שהיתה עוצרת את הטכנאי על אי הישמעות להוראות המאבטח ועל הפרעה במילוי התפקיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מדוייק.
ברק,
31/03/05 23:15
|
המשטרה אינה יכולה לעצור את הטכנאי על אי השמעות הוראות מאבטח וגם לא על הפרעה לשומר במילוי תפקידו. אבל זו בהחלט יכולה לעצור את האזרח (הטכנאי) על הפרעה לסדר הציבורי. זהו. שומר הוא לא שוטר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
==על חטא היוהרה והמצ'ואיזם==
קוורטי,
31/03/05 18:39
|
המאבטח הוא קורבן אומלל של המערכת. השופט חבט בו ללא שמץ של רחמים וכילה בו את רשעותו, עד תום. הטרגדיה התחילה והסתיימה כמות שהסתיימה בגלל השחצנות והמאצ'ואיזם של הטכנאי המשקף את הישראלי הממוצע. ''למה מי אתה שתגיד לי להזדהות? רוסי מסריח''. זה קרוב לודאי הטקסט שכיכב במיפגש בין עולה חדש, קשה יום, שקיבל הוראות קשוחות ממפעיליו ושביקש לשמר את מקום עבודתו בכל כוחו, לבין הצבר הישראלי השחצן, חסר הסבלנות והסובלנות. העונש שנגזר על היורה הוא עונש על רצח שבו הוכחה כונת זדון ותכנון מוקדם, ולא על הריגה בנסיבות מאד שנויות במחלוקת. עוול נוראי נגרם למאבטח ולמשפחתו, שחייהם נהרסו עוד לפני גזר הדין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק עלובים נעלבים, ובדרך כלל
זאראטוסטראח,
01/04/05 12:02
|
הם גם אלה שמזיקים לחברה והפעם באפן בלתי הפיך
מה יש לו להיעלב? רוסי מסריח? זו העלבה? זה טמטום להיעלב, זו שפלות נפש, עליבות, מסכנות. כל בר דעת עם טיפה כבוד עצמי יכול לדלג מעל התנהגות כזו בקלות. כיוון שתגובתו של המאבטח היתה צריכה להיות פניה להנהלת ביה''ס ולמשטרה במקביל, וכיוון שבמקום זה בחר ''להעניש'' את הטכנאי על עלבונו ומסכנותו שלו עצמו, אין לראות במקרה אלא רצח בכוונה תחילה ולהעניש במאסר עולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
שופטים חכמים על אנשים חלשים
ל"ת
שלומי,
אשקלון,
31/03/05 17:40
|
|
 |
11.
מנסיוני כפסיכולוגית רלינית אני
ד''ר שולה ליפשיץ,
מורג,
31/03/05 17:10
|
|
 |
אני מאד מקווה שזו בדיחה...
ל"ת
זאראטוסטראח,
01/04/05 12:03
|
|
 |
10.
למה הטכנאי התגרה בשומר ?
ל"ת
סטניסלב,
31/03/05 16:53
|
|
 |
אז מה, מגיע לו למות ?
גספדין,
31/03/05 22:10
|
אפילו אם הוא לא בן-אדם, אולי אגרוף בפרצוף, אבל לא כדור בראש!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
הוא בתפקיד הש.ג.
רונלדיניו,
31/03/05 16:46
|
כל הנסיבות למקרה היו הגיוניות (במרכאות). הוא לא אשם ותפסיקו להאשים ש.ג. במדינה הזאת. מגיע לו עונש אבל לא כזה חמור. בנאדם עשה עליה לארץ, חיפש עבודה, הלך בלית ברירה לעבוד כמאבטח - המקצוע הכי משפיל בארץ. עשה את עבודתו בתום לב, ונכנס לכלא. בום ! הלכו החיים.... כמו כן אני משתתף בצערה של המשפחה שאיבדה את הבן. יהי זכרו ברוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
בושב למערכת המשפטית
יוני,
השרון,
31/03/05 16:28
|
חכם בלילה השופט הזה. כרגיל הש''ג משלם. היה צריך להעמיד לדין את מי שיצר את המערכת המושחחת הזאת בה עולים חסרי כל הכשרה צבאית עובדים כמאבטחים במקומות רגישים, בתת תנאים, ללא מתן הכשרה ראויה כלשהי.
האפשרות שהאיש אולי פעל מתוך פניקה כנראה לא הצליחה לחדור את מוחו האטום של השופט.
גם הפרקליטות הייתה צריכה להפגין יחס קצת יותר מתחשב. רוצחים, אנסים וסוחרי נשים וסמים מקבלים עסקאות טיעון הרבה יותר טובות. כנראה שהעובדה שמדובר ברוסי חסר כל קשרים ומרפקים שיחקה תפקיד מרכזי בהעמדתו והרשעתו של האיש.
בושה וכלימה למערכת המשפט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטויות יוני- ירה לו בראש!
זאראטוסטראח,
01/04/05 12:07
|
כשהוא שוכב פצוע?! אחרי חצי שעה ויכוחים?! מי שנשאר ב''פאניקה'' חצי שעה בדרך כלל מגיע תשוש לבית חולים
הזבל הזה ירה לו בראש כמו שנאצים ירו ליהודים בגרמניה כמו שסטאליניסטים ירו ליהודים בסטאלינגראד כמו שפלסטינים יורים לישראלים שנופלים בידיהם
מה עוד אתה צריך?
טמבל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם הנרצח היה ערבי לא היה בכלל
אחמד מאדבולי,
מורג המשוחרר,
31/03/05 17:14
|
|
 |
7.
האם...
RONIAL,
31/03/05 16:15
|
האם לפני שמציבים שומר - מאבטח שחמזיק נשק ואמור להגן, בודקים לו את הפרופיל הפסיכולוגי?
התשובה ברורה, לא.
אני לא מכוון לכיוון שאולי מדובר ב-''חמום מח'' אלא לעובדה שהוא נמצא בפתח בית ספר ויכול להיות סוטה מין (?).
לדעתי, שומר בכניסה לבית ספר צריך לכבד ואם הוא אומר עצור!, חייבים לעצור. נקודה.
כאן עובר הגבול הדק בין גיבור ישראלי לבין עולה חדש שהולך לשבת 16 שנים בכלא.
כאן עובר הגבול בין שומר אמיתי לבין כסת''ח של הרשויות וכסף רב שמתגלגל בין הרשויות לבעלי חברות השמירה... אשר לעיתים מתגלים כמקורבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יותר אנשים נהרגו...
ברק,
31/03/05 23:22
|
מפליטות כדור, ירי על רקע פלילי, ירי על רקע כבוד המשפחה, ירי על רקע סכסוך משפחתי, ירי מחמת כבוד וזעם של מאבטחים וירי בשוגג מאשר ניצלו בזכות היות השומרים נושאי נשק.
אדם אשר מבקש להתאבד, כל שצריך הוא סכין, חגורת נפץ והרבה מאד אומץ. זו האמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
הרהורים נוגים ומייגעים...
אף אחד,
ארץ אוכלת ..,
31/03/05 16:04
|
1. נראה כאילו נערך משפט שיטחי והשופט קבע עונש לפי מצב רוחו. יכל גם לקבוע עשרים שנה או שנתיים... 2. מה רוצים ששומר יעשה כשמישהו מתפרץ ככה? 3. ברור שאם היה מדובר בערבי היה עונש אפסי ואולי זיכוי. כמה מצער! 4. אין שום ספק שבעליון יופחת העונש ועו''ד טוב יוכל גם לגרום לזיכוי. בהצלחה. 5. ליבי עם משפחת הטכנאי אבל למה ההתנהגות שלהם כל כך מוטרפת ופרימיטיבית. מה קרה? הקללות וה''איחולים'' שלהם מועילים במשהו? סתם ברבריזם והתבהמות שמביישת את התרבות שהיינו רוצים לחיות בה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
או שאתה בן משפחה או שמפגר
שלומו,
31/03/05 17:14
|
רק בן משפחה יכול לכתוב תגובה כזו , אני לא מבין אותך ואת התגובה שלך הרוצח הרג בן אדם היה ויכוח לפני זה , והוא ידע שזה לא מחבל כי אם זה היה מחבל הוא כבר היה מתפוצץ לפני זה ,אבל חבל שבן המשפחה שלך לא היה בצד של הנרצח ולא בצד של הרוצח,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל כך קשה התייחס לעניין...
RONIAL,
31/03/05 16:30
|
קל להקליד כאן מילים, כאשר לנו אין את כל המידע.
נכון שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה להתחלף לא עם זה ולא עם זה.
אולי זה נשמע זול או פסיכולוגיה בגרוש אבל בתרבות של השומר מילה זו מילה. עצור! זה עצור! במיוחד עם אתה על מדים ויש לך נשק.
ומצד שני, התרבות הכוחנית של הטכנאי הביא להתפתחות הדרמתית. לא פלא שהמתפחה מנבלת את פיה -למרות הכאב העצום - במקום לשבת בשקט ולנסות להבין מה היה שם.
משהו ברור לי כשמש. עשרות אם לא מאות אנשים עברו את שער בית הספר ושום דבר לא קרה להם.
משהו השתבש שם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התשובה שלך מביישת
עודד,
31/03/05 16:24
|
על סמך מה אתה קובע שהיה ''משפט שיטחי''?? הישתתפת בדיונים? ראית את כתבי ההגנה והתביעה? אם יש משהו שיטחי זאת התגובה שלך. דבר שני, גם אם מישהו מתפרץ לביה''ס, ונניח שלא היה ניתן לעצור אותו ללא פתיחה באש- בשביל מה לירות לו בראש אחרי שהוא מנוטרל?!?! השומר הוא פשוט רוצח עלוב, וחבל שבן אדם כזה שמר על ילדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התשובה שלך ...
א,
קריות,
31/03/05 21:32
|
כל בן אדם נורמלי מבין שברגע ממבקשים ממנו תעודה הוא מציג אותה ונכנס חופשי. חבל שפה זה לא קרה.... המאבטח היה אמור לעצור אותו בכל דרך אפשרית חבל שהנפטר ז''ל היה חסר תרבות ולא הציג תעודות כנדרש. לפני ששולחים אדם לכלא והורסים לו את החיים, תחשבו מה אתם הייתם עושים באותו המצב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אסור למאבטח להשתמש באלימות
ברק,
31/03/05 23:26
|
כלשהי על מנת לעצור חשוד, גם אם הוא חושד בו כמחבל. החוק מתיר לו לחסום את דרכו בגופו, לדרוש ממנו להזדהות ובמידה והזדהה כאזרח, לפנות לו מייד את הדרך. זה החוק. כל יתר ההוראות לשומרים אינן עולות בקנה אחד עם החוק. אם הצלחת לחדור למתחם מבלי שהמאבטח עצר אותך, כל שמותר לו לעשות הוא לשמור עלייך מקרוב, למקרה שתעשה פעולה שעשוייה לפגוע בעסק או יושביו ולהזמין משטרה שתפנה אותך בטענת הסגת גבול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לברק
ניר,
01/04/05 14:04
|
במידה וחשד בו שהוא מפגע מותר לו לעשות שימוש בכח ואף בנשק (על פי מידרג מסויים) על מנת לעצרו. לא רק מאבטח אלא כל אדם וזה מעוגן בחוק. בהעייה במקרה הזה היא שברור גם לשופט שהמאבטח ידע שלא נשקפת סכנה מהנרצח, ולכן למרות כל הקקלות וההעלבות אסור היה לו להשתמש בנשק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חסר תרבות? -אתה מכיר את הנרצח?
דינה,
תל-אביב,
31/03/05 22:32
|
אז אני אענה לך מה הייתי עושה באותו המצב - נניח שכבר יריתי והאיש נפל - הייתי מכוון אקדח מטווח 0 וקורא לעזרה, מה כבר יכול פצוע קשה לעשות? למה לירות עוד שתי יריות שעלו לשניהם בחייהם? מי שחסר תרבות, חסר-לב וחמום-מח זה המאבטח. ולידיעת כולם - אלון היה בחור עם לב נהדר, תמיד נרתם לעזרה, חיי את חייו באהבה ונתן לאחרים לחיות את חייהם בדרכם, אף פעם לא נכנס לתגרות מיותרות ותמיד היה עם חיוך על פניו - חבל שכזה נרצח לחינם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אריה ממבשרת- אתה דפוק לגמרי?!
dguy,
31/03/05 15:58
|
להצדיק שליפת נשק וירי על בן אדם לא חמוש בגלל מריבה על כבוד? אז מה אם בחלק ממדינות ארה''ב זה מקובל?! אז מה אם יש שם אנשים שאוהבים יותר את הרובה שלהם מאשר את השכן שלהם?!
זה מה שאתה מאחל לנו כאן בישראל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
עונש כזה צריך לתת לפדופילים
ל"ת
asaf,
31/03/05 15:43
|
|
 |
3.
אני לא מבין
מאבטח,
31/03/05 15:41
|
אדוני השופט, תחליט! או שהירי היה מיותר כי קדם ויכוח לארוע, או שהוא היה מוצדק לצורך עצירת החשוד!!
מחמירים עם קורבנות של נסיבות מצערות ומקלים עם העבריינים האמיתיים. אין אמון במערכת המשפט!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק
שי,
31/03/05 16:43
|
השופט בעצמו אמר שהיה ברור שלא מדובר במחבל -אם כך, לא היתה שום סיבה לא רק לירות, אלא אפילו לשלוף נשק.
אני מציע לשופט לקרוא את הוראות הפתיחה באש למאבטח: אין מצב בו אתה יורה בגב שלא על מנת להרוג!
מעל הכל הייתי מכניס לכלא את חברת השמירה שלא טרחה לחזור ולבוודא שהשומר בקיא בנהלי הפתיחה באש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הכל כל כך פשוט
yty,
31/03/05 16:08
|
היריה הראשונה והשניה אולי אפשר לטעון לנסיבות, אבל יריה לראש מטווח אפס אחרי שהאדם על הריצפה וכבר ברור שזה לא מחבל.. זה ההבדל בין טעות לרצח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פשוט דווקא
מאבטח,
01/04/05 14:01
|
הירי בראש הוא לנטרול המטרה על מנת שלא יפעיל מטען או ישלוף נשק, ואין בעייה עם זה. הבעייה היא שעל פי תיאורו של השופט, ברור שלא היה מקום לשליפת שנשק, שלא לדבר על שימוש בו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה כן פשוט
שי,
01/04/05 14:00
|
נוהל פתיחה באש הוא ברור מאוד ומנחה בדיוק איזו תגובה לאיזה שלב. 1. אזהרה 2. שליפה 3.ירי לאוויר 4. ירי לרגליים אין מצב בו אתה יורה לגב שלא על נמת להרוג!!! בלי קשר - מכיוון שהיה ברור שמדובר בטכנאי חצוף ולא במחבל, לא היה מקום לשימוש בנשק. חד משמעית !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
לשחרר אותו מיד-הוא לא פושע
ל"ת
יואב שחורי,
ר''ג,
31/03/05 15:36
|
|
 |
צריך לשחרר אתהאטימות שלך מיד.
aaa,
31/03/05 17:04
|
צריך לשחרר אתהאטימות שלך מיד. נראה לך הגיוני, שבן אדם לקח חיים של בחור צעיר שלא הספיק לעשות שום דבר בחיים שלו רק בגלל שהוא חמום מח, עצבני או בשביל הכבוד שלו. והא ישתחרר לחופשי ולא יתן על כך את הדין?! לאן הגענו - הפקרות חבל שיש אנשים במדינה הזו שדרך המחשבה שלהם מעוותת כל כך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא ירה בבן אדם בראש בשכיבה.
rr,
31/03/05 16:08
|
|
 |
1.
בארה''ב
אריה,
מבשרת,
31/03/05 15:19
|
אם הארוע היה קורה בארה''ב - הרי שאולי היו מאשימים את המאבטח בהריגה. אצלנו - עם תרבות ''מי אתה שתגיד לי מה לעשות...'' אפילו לא חושבים שאולי הטכנאי הביא עליו את מותו בהתנהגותו הישראלית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לך לארה''ב ,לך ,לך, לך
ישראלי,
01/04/05 06:52
|
|
 |
מאבטח אינו שוטר!
ברק,
31/03/05 23:09
|
למאבטח בישראל, כל מאבטח, וגם לחייל, אין שום סמכות חוקית להפעיל כח או להשתמש בנשק כנגד אזרח, אלא אם קיימת סכנה ברורה ומיידית, יש אמצעי ויש כוונה.
מאבטח שישלוף עלי נשק, יקבל כדור בראש עוד בטרם יאמר ג'ק רובנינזון, ולא משנה אם עברתי אותו ללא בידוק. אין חוק המחייב בידוק או המתיר את בדיקת הכבודה של הלקוח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אריה עם כל צער על המת אתה צודק
ל"ת
רוני,
רעננה,
31/03/05 16:32
|
|
 |
נראה שהטכנאי שיחק באש .
שטולץ,
31/03/05 16:19
|
עם כל הצער על מותו המיותר , על פי פסק הדין נראה שהטכנאי הרצח פשוט שיחק באש . הוא לא רק ציית להוראות השומר , אלא גם עלב בו בגסות . אני מנחש שהוא פשוט הוציא את השומר מדעתו . טרגדיה מיותרת שמקורה התרבות הישראלית המזורגגת שלנו .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למאבטח את שום צידוק!
ברק,
31/03/05 23:10
|
למאבטח בישראל, כל מאבטח, וגם לחייל, אין שום סמכות חוקית להפעיל כח או להשתמש בנשק כנגד אזרח, אלא אם קיימת סכנה ברורה ומיידית, יש אמצעי ויש כוונה.
מאבטח שישלוף עלי נשק, יקבל כדור בראש עוד בטרם יאמר ג'ק רובנינזון, ולא משנה אם עברתי אותו ללא בידוק. אין חוק המחייב בידוק או המתיר את בדיקת הכבודה של הלקוח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק, גם תגובת אמו לא עושה לה
ל"ת
כבוד,
31/03/05 16:39
|
|
 |
אריה סתום
ee,
31/03/05 16:09
|
|