 |
43.
עדיף כפייה דתית, מכפיית הבוס הנבזה
ל"ת
חן,
27/05/06 14:30
|
|
 |
42.
אהרון ברק גילה את השבת לאחרונה
ברכה,
נס ציונה,
04/04/05 19:01
|
מושב בית המשפט בראשות אהרון ברק דחה את העטירה להעסיק יהודים בשבת בטיעון ש-: שמירת השבת ''הפכה'' להיות מרכיב מרכזי של היהדות. מטיעון זה ניתן להתרשם ששמירת השבת היא המצאה של העשורים האחרונים ולא ציווי מהתורה שניתנה לעם ישראל לפני כשלושת אלפים ושבע מאות שנה. אמנם נכון הדבר שבזכות שמירת השבת על ידי העם היהודי במשך ''אלפי שנים'' שרד עם זה, בעוד שעמים אחרים שעמדו בראש הציביליזציה בתקופות מסויימות נעלמו מההיסטוריה האנושית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
יעסיקו עולים חדשים לא יהודים!!
ברוך ו,
ירושלים,
04/04/05 18:51
|
חוק השבות מיועד ליהודים ולא לגויים. כיצד גויים נוצרים ממזרח אירופה התנחלו בארץ כעולים חדשים וקיבלו סל קליטה וזכויות אזרח ישראלי על חשבון כספי יהדות העולם ומשלמי המסים הישראלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
עדיף מנוחה בשבת ממנוחת עולמים
ל"ת
המגיד מלובלין,
04/04/05 15:54
|
|
 |
39.
בג''ץ באמת מסכן יהודים
חיים,
דרום,
04/04/05 15:15
|
מסכן אותם ולוקח מהם אז הזכות להתפרנס בכבוד. מדינת הלכה - הלכה המדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
ל 36: תעשה אתה את עבודתך: ...
אישינוי,
ת-א,
04/04/05 14:57
|
|
 |
37.
גברים? לא משטרה, לא פקחים, לא
אריה,
04/04/05 13:47
|
לא בתי חולים, לא חברת חשמל,- גברים? אסור אז אסור !!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
ולמה לסופר בשיינקין מותר?
ל"ת
תל אביבי,
04/04/05 13:29
|
|
 |
35.
מה בריזון רוצה מבית המשפט? שיע
ל"ת
שה את עבודתו,
ויחוקק חוק!!,
04/04/05 13:15
|
|
 |
34.
''מרכיב יהודי''?? בג''צ התחרפן?
אורי,
חיפה,
04/04/05 13:08
|
השומר האחרון על מפתן הדמוקרטיה הישראלית נכנע גם הוא מול כוחות החושך החרדיים...
יום אבל לעקרונות הדמוקרטיה, כשבית דין גבוה לצדק עוסק בדיני דת ופוסק על פיהם, במקום עפ''י עקרונות הצדק הדמוקרטים, עפ''י הוא אמור לפסוק ועליהם הוא אמור להגן- למען זכויות האדם והאזרח הוא קיים!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אורי עזוב את ישראל והגר לארה''ב
איתן,
חיפה,
04/04/05 19:05
|
מקומך איננו במדינת היהודים!!! תשעים ושבעה אחוזים מאזרחי ארה''ב אינם יהודים ובקלות תוכל להשתלב בתוכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
צריך לחוקק חוק שיאסור את
דורי,
רמת השרון,
04/04/05 12:43
|
|
 |
אם כבר
מיקי,
04/04/05 13:33
|
צריך לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. להזכירך רוב תאונות הדרכים הקטלניות נגרמות בלילות סוף השבוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
קשה לתפוס את אלוהים ברגל
מוסמך רבנות,
מרכז,
04/04/05 12:40
|
בניגוד לרבנות , ביהמ''ש מציב ערכים זה מול זה ושוקל אותם -רווח מול תועלת . לא תמיד התוצאה נכונה - אבל הדרך כן . הרבנות האורטודוקסית [ שגם הסמיכה אותי לרב בבחינות קשות מאוד בהיכל שלמה - ולא בפרוטקציה ] כיום , לבושתינו , עסוקה בקראות של התורה שבכתב , ומבלה עולם מתוך משנתן - לא יכולה לדבר על אלוהים . את החלל שהם יצרו , ממלאים כיום בתי המשפט האזרחיים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
החלטה מבורכת
אורי בוננפלד,
ת''א,
04/04/05 12:26
|
החלטת בג''ץ משקפת את חשיבותה של המנוחה ביום השבת - מנוחה לגוף ולנפש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטויות! בג''ץ פוסק לפי חוק
ל"ת
אלון,
04/04/05 15:19
|
|
 |
30.
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המש
שניאור,
04/04/05 12:21
|
|
 |
פה אתר יהודי
ל"ת
אישיהודי,
04/04/05 13:59
|
|
 |
29.
השבת – שלט היהדות
אורן,
בני ברק,
04/04/05 12:21
|
כל אדם שיש לו חנות או בית מלאכה וכדו', קובע שלט מעל דלתו. בשלט זה, הפונה לרשות הרבים, מוסבר באותיות גדולות מה טיבם של החנות או של בית המלאכה. השלט מעיד, כל עוד הוא תלוי, שבעל העסק חי וקיים והוא מנהל את עסקו. יתכן שהלה יסע ויסגור את המקום לשבועות אחדים, אולם השלט התלוי מעיד כי העסק מוסיף להתקיים ובעליו יחזור למקום. לעומת זאת, אם הסירו את השלט מעל העסק, הדבר מעיד כמאה עדים על כך שבעל העסק העתיק את משכנו למקום אחר ונטש מקום זה לחלוטין. הוא לא ישוב עוד!
כך הם פני הדברים גם ביחס לשבת.
השבת הינה אות בין בורא העולם ובין עמו ישראל, כפי שנאמר בפסוק: ''כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ וביום השביעי הוא שבת וינפש''. (שמות לא, יז) השבת היא אות וסימן גם לגבי כל יהודי. השבת מעידה על היותו יהודי ועל הברית שנכרתה בין הקב''ה ובין עמו ישראל. גם אם ארע שיהודי עבר חס ושלום על אחת ממצוות התורה – עדיין הברית קיימת, שהרי גם אם עזב בעל העסק את עסקו לפרק זמן קצר – עדיין לא הוסר השלט. כל עוד שומר היהודי את השבת עדיין הוא בעל העסק. לעומת זאת, אם מחלל הוא חלילה את השבת, הוא נחשב כמי שהסיר את השלט מעל דלתו, כאילו הוא מעיד על עצמו שנשמתו היהודית פנתה ונסעה למחוזות אחרים, כאותו בעל עסק שנטש את חנותו. על פי דברים אלו נבין את דברי חכמינו ז''ל שאמרו, שכל המחלל את השבת כאילו כפר בכל התורה כולה. כאמור, חילול שבת הוא ניתוק ממורשת היהדות, יש בו מעין הכרזה על הפרת הברית עם ה' ועל נטישה של דרך המצוות לכל אורכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין היום שום מדינה נורמלית בעו
אלון,
04/04/05 15:18
|
בעולם שיכולה לתפקד אם אין מישהו שעובד בכל יום ויום,לאו דוקא אותו עובד,כך שזה לכאורה מוכיח שהתורה לא ראתה ,בכפותה את יום המנוחה כפי שכפתה,פני עתיד.וזאת אומרת שאולי אבל אולי לא אל כתב את התורה.דרך אגב מה אתה אומר על תגובה 10
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
בבקשה
דודויור,
04/04/05 12:15
|
שמישהו יסביר לי, למה?
אם אני רוצה לעבוד 6 ימים בשבוע, יש מקום אשר פתוח 7 ימים בשבוע, אני רוצה לנוח כל יום שלישי בגלל סיבות אישיות, אבל לצערי הרב, מישהו אי שם בשורשים שלי החליט לפני כמה מאות שנה שהוא רוצה להיות יהודי...
למה אני לא יכול לעשות את זה?!?
חבורת ליצנים מגוחכת.
פשוט בזיון שאלו האנשים החכמים במדינה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
מהי עבודה?
פרשן רשי,
מרכז הארץ,
04/04/05 12:09
|
למשל לנהוג ברכב היא עבודה, כך גם לשטוף כלים או להגיש מזון או למלצר, אז זה אומר שרשתות המזון צריכות להעסיק מעתה לא יהודים בשבת ולכן כבר לא משנה אם הן מגישות אוכל כשר או לא כי זה מה שרצו הדתיים, שנצא מהעם כי להם יש זכות להחליט מהי יהדות ומיהו יהודי וחילוני בעיניהם לא קיים. לנהוג במונית מותר? בקיצור - נתחיל לשים כיפה כיאה לצביונה הלאומי דתי של המדינה ולגדל זקן וללכת למקוה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
ברק, אינו מחובר. איפה טומי?
המום,
04/04/05 12:00
|
על איזה ערכים הוא מדבר? אם יש למישהו ערך לא לעבוד בשבת, שיקיים אותו ולא יכפה אותו. הרי רוב העם הזה מבלה בשבת, אם הוא מבלה הוא קונה - דלק, סיגריות, כרטיסים למועדון, אי אפשר להגיד שלא לעבוד בשבת הוא ערך גורף. אולי הפסיקה לא סותרת את החוק, אבל היא מעצבנת את החיים שלי. מתאים לעליון להיות מתחסד ומתחנף לגורמי כח. תזכרו גם את אישרור חוק חזקת הגיל הרך השערוריתי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
כל הכבוד!
גיא,
04/04/05 11:50
|
''לקראת השבת לכו ונלכה, כי היא מקור הברכה, מראש מקדם נסוכה, סוף מעשה במחשבה תחילה''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
ברק
אני,
04/04/05 11:33
|
''ההולם את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.'' ???
אדון ברק היקר, האם אתה מבין מה אתה אומר?
יש להפריד בין דת למדינה, אולי כך, אחוז הירידה מהארץ יפחת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
ההחלטה נכונה
פרופ' בוזגלו.,
04/04/05 11:32
|
ישראל היא מדינה יהודית דמוקרטית ועליה לשמור על צביונה ככזאת. יום השבת נועד למנוחתו של היהודי. יהודי שמתעקש לעבוד בשבת יכול למצוא מספיק מקומות שיעסיקו אותו. בגיור אינני מבין דבר אך תחושתי היא שיש להקשות על המתגייר בכדי למנוע גיורים פיקטיביים. דברי פורוש על קולקטיביות מחשבתית במערכת השיפוט הם שטות גמורה, עובדה ש 4 שופטים מתוך ה 11 התנגדו להחלטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
איפה כל המתלהמים שיצאו נגד בגץ
כולכם צבועים!,
04/04/05 11:14
|
לפני כמה ימים איימו על חייו ברצח, טענו שהוא אנטישמי ושונא ישראל ופתאום השופט ברק הפך להיות החבר הכי טוב שלכם...
אתם אנשים מגעילים! איך אתם מסתכלים במראה בבוקר בלי להקיא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה לערבי כמוך וליהדות.
לאותו הערבי,
בשמות שונים,
04/04/05 12:08
|
בג''צ לעולם לא היה חברם של יהודים אלה רק של גויים שונאי ישראל ושמאלנים. להיות יהודי זה שונה מעבודת יהודים בשבת.
ערבי כמוך בוודאי לא יבין זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתחבאים
ניצנצ,
04/04/05 11:55
|
מרוב בושה על הטיפשות שלהם
התנהגות ידועה של מתלהמים שרוטים
אל תחפש אותם
לא מתצא !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניראה אותך יוצא כנגד...
ניר,
ב''ש,
04/04/05 11:45
|
בעלי העסקים שבוודאי ימשיכו לצפצף על כל חוק (גם על זה של בג''ץ יקיר השמאל והחילוניות). הרי רק את החרדים מותר לתקוף....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גיור אינו ערך יהודי ??? מוזר !
אודי,
צפון,
04/04/05 11:43
|
אם תאמר שהרפורמים אינם מכירים בערך הזה של גיור כהלכה הם גם אינם מכירים בשמירת השבת כערך אז... מוזר מאד
אולי ביהמ''ש מכיר מובנים שונים לערך ''ערך''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
מדברים על כפייה דתית
אישיהודי,
04/04/05 11:12
|
בפועל הולכת ונוצרת במדינה כפייה אנטי-דתית, אנשים דתיים מתקשים למצוא עבודה כשאינם מוכנים לעבוד בשבת, היו תקופות כאלו בגלות וחשבנו שכשחזרנו לפה הבעיה הזו נפתרה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תקרא
אני,
04/04/05 11:40
|
נניח שיש לי חברה כלשהי. בתור הבעלים של החברה, אני מעוניין ברווחים.
האם יש סיבה שהחברה צריכה לעבוד חמישה/שישה ימים בשבוע כששאר החברות בעולם עובדות 7 ימים?
הקיפוח הוא לא כלפי הדתיים, הוא כלפי אותם עסקים שלא מורשים לעבוד או להעסיק עובדים בשבת.
לא לשכח דבר חשוב, אתם הדתיים בחרתם בדת, אני לא חייב לבחור בכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בעל עסק שלא נותן כבוד לעוב
יובל,
04/04/05 12:25
|
לעובדים שלך ולכן אתה בעד , אם היית עובד רגיל לא היית מדבר כך, אתה רוצה לעשוק את הפועלים שלך למען בצע כסף ולא רואה אף אחד ממטר , ובא לדבר על מדינה דמוקרטית? טוב שהוציאו חוק כזה ואני חילוני ,שיהיה ברור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
אני,
04/04/05 16:40
|
אני לא בעל עסק כלל!
לידיעתכם, העובדה שרוב החברות המצליחות בעולם עובדים 24/7 לא מוטלת בספק בכלל. העובדים בחברות הללו, לא חייבים לעבוד 7 ימים בשבוע, ויש להם את כל התנאים הסוציאליים !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא בעל העסק לא נותן כבוד לעובד
אלון,
04/04/05 14:57
|
מטבע הדברים רוצה בעל העסק שהעובד יעבוד כמה שיותר(פעם היו עובדים 14 ו 16 שעות ביום) ויקבל כמה שפחות. על המדינה להעמיד חוקים שיגנו על העובד.הבעיה שפה נוצרת זהות בין יחסי עובד מעביד לדת ומדינה.ותוך כדי כך נוצרת אפליה לרעת היהודים-לפחות ככה רואה את זה חלק מהאוכלוסיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק!
יוני,
04/04/05 12:02
|
תנו לי לחיות כמו שאני רוצה, ולא כמו שאתם רוצים. אני לא מאמין בשום דת, אני מכבד אותכם, אבל תפרידו את הדת מהמדינה! אם יש לי יום אחד בשבוע שאני לא עובד, אני רוצה ביום הזה לעשות סידורים בבית - כמו לקנות רהיטים, למשל. אתם תעשו מה שאתם רוצים, אבל אל תכפו את זה גם אלי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה לא עובד וכופה
אישיהודי,
04/04/05 12:35
|
|
 |
הוא לא כופה על אף אחד
ל"ת
אלון,
04/04/05 14:58
|
|
 |
העובדה שאתה בעל עסק ומעוניין
Estas nur mi,
04/04/05 11:57
|
ברווחים, לא אומרת שמותר לך הכל. אתה עדיין חייב לכבד חוקים, הגבלות, עקרונות יסוד ועוד.
עקרון חופש הדת הוא אחד העקרונות הבסיסיים בכל מדינה דמוקרטית, כך שהמשפט האחרון שלך לא קביל משום בחינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה לא לגמרי אבל טועה
ל"ת
אלון,
04/04/05 14:59
|
|
 |
אף חברה רגילה בעולם
אישיהודי,
04/04/05 11:56
|
לא עובדת 7 ימים בשבוע, ימי העבודה הולכים ויורדים בכל העולם, חוץ אולי מכמה מדינות מפגרות שאנשים עובדים בהם בלי שום תנאים סוציאליים אי עבודה בשבת היא חוק מדינה גם מוסלמים ונוצרים זכאים ליום מנוחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מילת המפתח היא
יגור,
04/04/05 12:18
|
|
 |
20.
שופט דגול עם ידע מועט בהיסטורי
הרצל,
04/04/05 11:08
|
צר לי מר ברק אך אתה טועה ובגדול התנועה הציונית קמה כאנטי תיזה לתפיסה הדתית בעם היהודי אשר פשוט חיכתה למשיח. התנועה הציונית הושפעה מתקומה של תנועות לאומיות באירופה אשר קמו כנגד הזהות הנוצרית ומחיקתה בעקבות המהפכה הצרפתית. מדינה יהודית ודמוקרטית היתה סמל מאחד בלבד ,אחרת לציונות לא היה מכנה משותף. שופט דגול כמוך וודאי מבין כי בדמוקרטיה החוק הוא אבן יסוד ואסור שתהיה לא חלופה ( כגון רבנים במקום שופטים, והלכה במקום חוק) הגיע הזמן לעשות מעשה ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז למה הוא טועה
אלון,
04/04/05 14:52
|
אני דרך אגב בדעתך והייתי פוסק אחרת אבל הוא פירש את החוק כפי שהוא מבינו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
מעניין מאוד למי יקרה השבת
:-),
04/04/05 11:06
|
הדתיים אומרים שהשבת שמרה על עם ישראל. החילוניים יותר שומרי שבת, אם חילוני צריך לעבוד בשבת, הוא רוצה תוספת, למה? הרי הוא לא דתי זה יום רגיל. מצד שני הוא רוצה שבשבת יעבדו המסכנים כדי שהוא יוכל להתבדר בבתי אוכל, תאטרון, קניות..... כל הכבוד לנאורי טומי/ארצי באנקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
מי בכלל קונה רהיטים בשבת
ס,
04/04/05 11:01
|
|
 |
כולם קונים רק בשבת!
אהרן,
בני ברק,
04/04/05 11:16
|
צא וראה את הקניונים העמוסים בשבתות, אזור התעשייה של שפיים ואזורים דומים הומי אדם עד אפס מקום.
כולם קונים בשבת כי זה נוח ולא מצריך נסיעה במיוחד אחרי העבודה.
ואגב, אני דתי לחלוטין כמו שאתה חילוני לחלוטין...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאני אבין
אני,
04/04/05 11:54
|
אתה גר בבני ברק ואתה טוען שראית את כל אותם האנשים בקניונים, אזורי תעשיה ועוד.. . בנוסף אתה דתי.
איך בדיוק הגעת לאותם המקומות בשבת? ברגל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
לכל חסרי הבינה שהגיבו עד כה
יבין,
04/04/05 10:59
|
אם הייתם מבינים מה עושה הבג''צ לא הייתם מגיבים בשטויות. הבג''צ אינו נגד הדת, הבג''צ פועל עפ''י החוקים הקיימים במדינה. במקרה של הגיור הבג''צ נתן למדינה ''צ'אנס'' של 6 שנים להחליט בעצמה, אבל הממשלות בישראל בחרו שלא להחליט, עד שלבג''צ לא נותרה ברירה והוא החליט. ודרך אגב ממתי נאור ומתקדם אלו שמות גנאי, מתאים לליכודניק מטומטם לחשוב כך, הרי מזמן אצלם פרופסור נחשב לעלבון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד
ל"ת
אלון,
04/04/05 14:48
|
|
 |
16.
ניסיון אמיתי או ספין תחמני?
ש,
04/04/05 10:56
|
ניסיון אמיתי וטובאו ספין תחמני מנושא הגיור ? אם אמיתי - כל הכבוד גם מבחור מסורתי כמוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
שמירת שבת
נועה,
04/04/05 10:53
|
''שמירת השבת הפכה להיות מרכיב מרכזי של היהדות'' כך אומר כבוד השופט ברק. והשאלה שלי היא, מתי היא לא הייתה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ברק הפוליטקאי הכי משופשף בארץ
יצחק,
תל אביב,
04/04/05 10:51
|
עשר צעדים נגד הדת ונגד היהודים ועכשיו צעד אחד של בלימה כדי לאפשר עוד עשר ולהתכסות בעלה התאנה של הפסיקה הזאת, אבל על אף הכל עדיין זו הפתעה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מלבים את השנאה
עמוס,
חדרה,
04/04/05 10:51
|
החלטות מסוג זה גורמות לי כחילוני להתרחק עוד יותר מהדת היהודית שיש בה גם הרבה מנהגים יפים. בג''צ מצליח ללבות את שנאת החילוניים לדתיים - פשוט טמטום חושים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהדות זה לא רק מנהגים יפים
אייל,
04/04/05 10:57
|
יהדות זה לקיים מצוות יום יום שעה שעה וגם מנהגים יפים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן אבל מי קובע מה עלי לעשות
אלון,
04/04/05 14:47
|
נניח שאני יהודי אבל לא מסכים לעשות את המצוות כמוך ונניח שאני חושב שאני יודע לקרוא את התורה ומצוותיה יותר מכל החכמים שחיו אי פעם, מי קובע מה אני חייב לעשות ומתי?למי יש את הזכות ואיך הוא קבל אותה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
הכיצד אינם יהודים עולים?
ל"ת
נאווה/,
04/04/05 10:48
|
|
 |
11.
סיבובים
גלילאו,
איטליה,
04/04/05 10:46
|
מגוחך ממה עושים משהו ''קדוש''. כדור הארץ מסתובב סביב צירו כל 24 שעות. משום מה הסיבוב השביעי הוא משהו קדוש. אתם באמת חושבים שאם יש איזה כוח עליון אכפת לו מהסיבובים האלה ומהרבבובדיות למינהם?
הגיע הזמן להגיע להסדר כמו בארה''ב: שבוע עבודה של 40 שעות. מי שעובד בשבת לא עובד ביום ראשון ושני או ביומיים אחרים בשבוע. אין לממשלה שום זכות להגביל את זכות ההשתכרות של שום אדם שרוצה לעבוד בכל יום של השבוע.
יותר משיהודים שמרו על השבת השבת שמרה על הרבבודיות ויתר האייטולות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל 23 שעות 56 דקות ו 4.095 שני
אלון,
04/04/05 14:43
|
שניות אבל מי סופר.דרך אגב אתה טועה לעם דרך הממשלה מותר להחליט מה שהוא רוצה אבל מהרגע שנולדתי לדעת הממשלה יהודי ואסור לי לשנות את דתי זוהי אפליה אסורה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו מוחמד לך לירדן
ל"ת
יאיר,
04/04/05 10:55
|
|
 |
10.
שחקנים עובדים בשבת
שומרת שבת,
04/04/05 10:44
|
למה הממשלה שמממנת את רוב התיאטראות בארץ, מאפשרת העסקת שחקנים בערבי שבת ובערבי חג????????????. שחקן שמסרב לתנאי העסקה מזעזעים אלה, לא מתקבל לתיאטרון...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ודוסים לא עובדים בשבת?
יהודי נאור,
04/04/05 10:55
|
רבנים, חזנים, שמשים ושאר ירקות - עובדים הרי בשבת, נכון? אז למה להם מותר ולאחרים לא????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הם לא עובדים תמורת שכר!
שומרת שבת,
04/04/05 11:07
|
וחוץ מזה זו עבודת קודש, ולא בכפייה. פרנסתם לא מהחזנות, ופרנסתם לא תלויה בהסכמתם לעבוד בשבת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אריה צודק ב 100% אחוז
אלון,
04/04/05 14:39
|
בפעם הראשונה אני מגיב שמישהו כבר טען את טענותי. במילים אחרות על מי אתם מנסים לעבוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרגת אותי מצחוק. גבאי שלא יעבו
אריה,
04/04/05 13:52
|
גבאי שלא יעבוד בשבת יעוף כמו טיל, וחזן שלא יעבור לפני התבה ביום כיפור... ו''בלי שכר'' עאלק. רושמים שהשכר הוא בשביל יום אחר...אולי את אלוהים אתם יכולים לרמות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
בג''צ הפוליטי מקל וגזר
ישורון,
04/04/05 10:41
|
הפסיקות שלהם צבועות כדי לעשות רושם שאין אצלם ,לא עוולה,לא מיקח שוחד,ולא משוא פנים,הם ישרים יותר מבית דין רבני. שני הדברים אסורים על פי אמות מידה של צדק. לאיתכן שתרשום גוי כיהודי,ואני הדתי האורתודוקסי צריך להנשא לממזר, או לגוי . לו היו רושמים גיור רפורמי,לפחות היה אפשר להנצל והשרליליות הרפורמית שמחקה את הנצרות. הרוסים רוצים להיות כיהודים אבל לעבוד כגויים,הם רוצים להרויח מכל כיוון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה שטויות כל אחד יכול לדבר
ל"ת
אלון,
04/04/05 14:37
|
|
 |
8.
לקראת התייחסות עניינית
ערן,
04/04/05 10:38
|
בג''ץ פותח כאן פתח להתייחסות עניינית לנושאים השנויים במחלקת בין הדתיים לחילוניים. עלינו להפסיק לקטלג כל פסיקה 'בעד' הדתיים או 'נגד' וכו'. השאלה הנשאלת כאן היא האם ראוי ששכירים יהיו מועסקים ביום המנוחה, והיא ראויה גם לדתיים וגם לחילניים. העובדה שיש תשובה דתית נחרצת לשאלה לא צריכה לבלבל את החילוניים מלעסוק בשאלה ולתת בה תשובה הוגנת. (כך גם בשאלות אחרות שמוגדרות כיום בסקאלה 'דתיים-חילוניים'.)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
להפך, עבודה בשבת היא זו שפוגעת
Estas nur mi,
04/04/05 10:34
|
בעקרון חופש העיסוק.
שכן בהנחה שתותר עבודה בשבת - ככל שיותר ויותר עסקים יכנעו לתחרות וייאלצו להפתח בשבת, כן יקטן הסיכוי של יהודים שומרי מסורת להכנס לשוק העבודה. והרי לך פגיעה בוטה בחופש העיסוק ואפליה על רקע דתי/אמוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק פרט לדבר קטן אחד
אלון,
04/04/05 14:35
|
שהופך הכל על פיהו. מה קורה עם הלא יהודים. במצב כזה הם מופלים לטובה על חשבון יהודים(כולל מאמינים).היום ליום השבת יש כוח קניה עצום ,אם כל היהודים יאלצו לסגור עסקהם עסקי הלא יהודים והערבים בפרט ישגשגו בשבת על חשבון יהודים.דרך אגב אני בעד לסגור את כל המשק בשבת אבל את כ ו ל ו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם אני יכול לעבוד כמשגיח כשרו
אריה,
04/04/05 13:12
|
אני יכול להיות בלן במקווה של נשים? אני יכול להיות מוהל? עולם שלם של עבודות בארץ סגור בפניי כי אני לא דתי. אז יש עבודות שחילוני לא יועסק בהן, ויש עבודות שבהן דתי לא יועסק...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפליה?!
hezus,
04/04/05 11:00
|
אם לא נותנים למישהו עבודה בגלל שהוא לא מוכן לעבוד בשבת זה אפליה על רקע אמוני??
הרי גם אם הוא היה זן בודהיסט , ולא היה מוכן לעבוד בשבת , לא היה מקבל את העבודה.
אז איך אפשר להגיד שהוא לא מקבל את העבודה בגלל שהוא יהודי דתי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה
Estas nur mi,
04/04/05 11:19
|
נניח שאיזה בוס יחליט שכחלק מתנאי הקבלה, על העובד להתחייב שלא יצא לחופשת לידה.
האם גם כאן תטען שלא מדובר באפליה על רקע מיני (כי גם אם גבר ירצה לצאת לחופשת לידה הוא לא יקבל את העבודה)?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את צודקת 100%
בני,
04/04/05 10:54
|
העבודה בשבת של הרשתות הגדולות פוגעת בעסקים הקטנים הסגורים בשבת וגורמת לנזקים חברתיים וכלכליים כבדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה. אבל זה לא את, זה אתה.
ל"ת
Estas nur mi,
04/04/05 11:04
|
|
 |
6.
למה לא ביום א' כמו הנוצרים?
דניאל,
גוש קטיף,
04/04/05 10:33
|
בג''ץ חזר בתשובה? מה ימי המשיח סוף סוף הגיעו? כל מה שתגידו חברי לא יעזור לכם, מזמן עבדתם את אימון עם ישראל!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
העיתוי הוא המענין כאן
יוסי,
שרון,
04/04/05 10:28
|
אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון, בוחר את העיתוי של הדיונים השונים בקפידה רבה. זה לא סתם שהדיון הזה התקיים עכשיו לאחר הפסיקה הקודמת באשר לגיור לצורך חוק השבות. כך נהג תמיד, וכך גם עתה, אלא שעכשיו זה די שקוף.
ברק צריך להתפטר מנשיאות בית המשפט העליון, מהטעם שאינו מייצג אלא פלחון, פלחונצ'יק קטן מהאוכלוסיה -- האדם ה''נאור'', ה''לבן'', ה''משכיל'', ה''ליברלי'', המבקש לדרוס את הצביון היהודי של מדינת ישראל בשם ערכים מערביים שהיום הם כאן ומחר אינם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה שטויות יכול כל אחד לדבר
ל"ת
אלון,
04/04/05 14:29
|
|
 |
4.
ועכשיו........................
מוטי,
04/04/05 10:26
|
|
 |
בג''ץ ללא זהות יהודית אין לו
ערך לא לטוב,
ולא לרע,
04/04/05 10:34
|
אינו יודע עומק מושג היהודי.. וערך שבת בעם ישראל החרדי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
צריך לאסור על כולם לעבוד בשבת,
ל"ת
גם אנו ניאלץ,
להתיישר,
04/04/05 10:16
|
|
 |
2.
עבדי השבת!
נורית כהן,
ירושלים,
04/04/05 10:03
|
עוד כמה יהודים הרוצים להיות''עבדי שבת'' ללא כבוד ,העיקר הכסף. לפעמים הבג''ץ חס עלינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
זו בדיחה...
בדיחי,
דרום תימן,
04/04/05 09:59
|
...מה, הם חושבים ברצינות שיש כאן ''איזון''?
הרי ברור שביסוד הפסיקה הזאת מונחת ההנחה שהשבת היא יום מנוחה סוציאלי, ולא ''יום מנוחה וקדושה''.
וחוץ מזה, בפסיקת הגיור הם יצרו דין חדש, כאן בסך הכל אכפו את הדין הקיים. א גרויסע גליק...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל אזרחיה או יעוד ליהודים שבאו
ל"ת
מכל גלו'' רק-אי,
לכן הזכות פה,
04/04/05 18:34
|
|