|
|
עד כה: 8 תגובות, ב- 6 דיונים.
|
|
|
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
6.
מסכים
ראובן,
08/04/05 17:38
| אני מקבל את העובדה שהאפיפיור היה איש דת בעל שיעור קומה ענק למאות מילוני מאמינים קתולים.אבל השאלה הנשאלת היא האם הפסטיבל סביב פטירתו לא היה מוגזם בישראל ובעולם בכלל? נא לזכור שהאפיפיור היה מבוגר מאד,חולה וככל האדם חייו קצובים.באשר לזווית הישראלית-מה חובנו כחברה לאיש דת נוצרי,דגול ככל שיהיה,להתאבל עליו?הנצרות לא תמיד היטיבה עמנו,בלשון המעטה. תפקידה של התקשורת לעסוק בין היתר בהפיכת אנשים שנפטרו לדגולים ולעסוק בפולחני אישיות.יכולתי להביא כאן דוגמאות מקוממות של אנשים שלאחר מותם הפכו אותם לגדולים בהרבה מאשר היו בחייהם.שכל אחד יעשה את חשבון הנפש שלו עד כמה האירוע הזה,מצער או לא-ככל שיהיה,נגע לו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
כותרת גזענית
עדי י.,
06/04/05 06:43
| אין לי צד בויכוח הנ''ל אבל כאשר ראיתי את העניין התקשורתי ציפיתי שמשהו כבר יגיע עם ''תשובה ציונית הולמת''
לעומת זאת הכותרת משאירה טעם רע כאילו שאין להתאבל על אדם רק כיוון שהוא נוצרי. אם הכותרת הגזענית אכן משקפת את כותבת המאמר במה היא טובה יותר מהגזענות הנוצרית נגדה היא יוצאת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
לא מסכים בהחלט
צחי כהן,
06/04/05 06:35
| האפיפיור היה אדם דגול ולא משנה מאיזה רקע דתי הוא מגיע. העוצמה והאנושיות שהוא הפגין כאשר לדוגמא הוא נפגש עם זה שניסה להתנכש בו מעוררת הערצה.
כתבי הברית החדשה נקראים כאנטישמיים רק כאשר הם אינם נקראים בהקשר היסטורי, מפליא ששומעים אמירה פשטנית כל כך מבעלת תואר בהיסטוריה.
לבסוף, אין להכחיש שהנצרות רדפה יהודים במשך ההיסטוריה שלה, אבל כאשר רואים איך אנחנו מתייחסים לנוצרים בארץ, ובכלל לבני דתות ותרבויות שונות רואים שאנחנו רחוקים מלהיות ''יותר צדיקים מהאפיפיור''.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הברית החדשה - ההקשר המילולי
עוד אחד,
06/04/05 17:21
| וַיַּעַן אֹתָם פִּילָטוֹס וַיֹּאמַר רְצוֹנְכֶם שֶׁאַתִּיר לָכֶם אֶת־מֶלֶךְ הַיְּהוּדִים׃ 10 כִּי יָדַע אֲשֶׁר רַק־מִקִּנְאָה מְסָרוּהוּ רָאשֵׁי הַכֹּהֲנִים׃ 11 וְרָאשֵׁי הַכֹּהֲנִים הֵסִיתוּ אֶת־הֶהָמוֹן לְבִלְתִּי הַתִּיר לָהֶם כִּי אִם־בַּר־אַבָּא׃ 12 וַיֹּסֶף פִּילָטוֹס וַיַּעַן וַיֹּאמֶר לָהֶם וּמָה־אֵפוֹא רְצוֹנְכֶם שֶׁאֶעֱשֶׂה לַאֲשֶׁר אַתֶּם קֹרְאִים מֶלֶךְ הַיְּהוּדִים׃ 13 וַיִּקְרְאוּ עוֹד הַצְלֵב אֹתוֹ׃ 14 וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם פִּילָטוֹס מָה־אֵפוֹא רָעָה עָשָׂה וְהֵם הִרְבּוּ־עוֹד לִקְרֹא הַצְלֵב אֹתוֹ׃ 15 וַיּוֹאֶל פִּילָטוֹס לַעֲשׂוֹת כִּרְצוֹן הָעָם וַיַּתֵּר לָהֶם אֵת בַּר־אַבָּא וְאֵת יֵשׁוּעַ הִכָּה בַשׂוֹטִים וַיִּמְסֹר אוֹתוֹ לְהִצָּלֵב׃ 16 מתוך הבשורה על פי מתי, פרק טו. וראה גם פרק קודם לכן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
שנאה רודפת שנאה
אסף,
בואנוס איירס,
05/04/05 18:19
| כן! לא יזיק לעם היהודי להתאבל על הראשון מהכנסיה החשובה בעולם שהעז לבקש סליחה, להכיר בנו, לבקר אותנו בשנת 2000, אותו אדם שבזכותו ובתקופתו נוצרו יחסים דיפלומאטים מלאים עם הוותיקאן (כבר שכחנו את הימים שחלמנו על כך), ואולי יכולנו להעיר בצער על כך שלא צלח ולא רצה לקדם את הכרת הכנסיה בגירושין, בהפלות וכו', אבל בנו - העם היהודי? הלוואי וכל קודמיו יחדיו היו עושים מעט ממה שהאחד והיחיד הזה עשה. קל לקחת את המקלדת ולהקליד את מה שכתבת מיכל, אבל האמת היא שונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שכחת! ועוד איך שכחת!
צבר,
דרום צ'ילה,
06/04/05 02:02
| הנידון אינו מהו האיש אלא מה האיש מייצג. וכנראה שכחת מה עשתה הכנסיה בשם דת הרחמים: אינקויזיציה, שתיקה בשואה, פרעות, השפלות, מעשי אונס, החרמות רכוש, גרוש ספרד, פוגרומים, מסעי הצלב, ועוד ועוד,
ולאלו שמתו בקשת סליחה לא תועיל!!!
אולי מכיון שאתה תומך בהפלות אז אינך רואה פשע בלרצוח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מסכימה בהחלט
מירב,
05/04/05 16:28
| אני מסכימה איתך בהחלט. אבל את הישראלים ובעיקר אנשי החדשות שלנו לא מאפשרים לנו לראות משהו אחר פיגועים לא מסקרים כך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מסכים בהחלט.
זולו,
05/04/05 08:39
| למרות העדויות שמציגות את האפיפיור המנוח , כאיש טוב ומוסרי , הרי זה כמעט מובן מאליו שתידרשנה התכונות הללו מאב רוחני , בכל דת שהיא... מגיעה לו לפיכך , הוקרה על היותו איש טוב , ואל ייקל הדבר בעיניכם שכן בהשוואה לקודמיו שהיו מנוולים אמיתיים (פאולוס ה6 ופיוס ה12 הזכור לדיראון עולם...), אך לא צריך להסחף... ינוח בשלום על משכבו , ולוואי והבא בתור יהיה אדם , כפי שהיה זה.
ומעבר למימד האישי - החשבון עם הנצרות לא נסגר בגלל אפיפיור זה או אחר , מה גם שמעמדו נחשב בקרב צאן מרעיתו הקתולי בלבד...
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|