 |
56.
עברו לנגב!!! הועקים השמאלנים.
המפונה הבוכה.,
07/04/05 06:22
|
תשובתינו... מצטערים שמאלנים יקרים, אנחנו גמרנו להיות חלוצים למען הערבים, עכשיו נעבור רק לאיזורים בהם יושבים השמאלנים. שם נהיה בטוחים עוד כמה שנים, עד שלערבים יהיה ראש ממשלה במדינה הדמוקרטית, הדו-לאומית הדפוקה. הוא יעתיק משרון, איך עובדים על היהודים... אז כבר לא תהיה ברירה, כי הם יפנו גם את השמאלנים טיפשי המדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה סתם כריש נדל''ן
שמאל לוחם,
אלי סיני,
08/04/05 08:10
|
אתם רוצים קרקע יקרה מאד כי אתם חמדנים כפי שהייתם עד היום ( ניצול עבודה פלסטינית זולה )
אתם רוצים לפגוע באוצר המדינה כי ישובים חדשים עולים פי כמה וכמה מהצטרפות לישובים קיימים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
תנו מפה, על מה בדיוק מדברים
ל"ת
תודה מראש,
05/04/05 16:51
|
|
 |
54.
ועוד קטע של גלילי -
לא ישראל......,
05/04/05 13:46
|
מכירה כללית של ההתנחלויות המעלה החשובה ביותר של חוק פינוי-פיצוי היא התקדים שהוא יוצר והניסיון שנרכוש. כמה שווה כל בית וכל חממה. מה מחירו של לול וכמה מגיע על כל חלקת אדמה. מה הן זכויותיו של מתנחל בודד וכמה מגיע לו אם הוא בעל משפחה. איך מכמתים את השווי של עשר שנים בהתנחלות, וכמה מגיע למי שכאן נולדו נכדיו ונקברו אבותיו. את הכל יחד שמים בחבילה אחת, כולל הוצאות הובלה, צער, שבת ובושת. מקבלים משהו כמו 300 אלף דולר בממוצע. כשחושבים על זה בהיגיון זה ממש סכום מגוחך לעומת התועלת שעבודת היסוד הזו מבטיחה לעתיד. תכפילו את הסכום הזה בתושבי הגולן וכבר יש לנו גולן נקי מיהודים. גם פינוי היהודים מכל שטחי יהודה ושומרון כבר לא נראה מי יודע מה במחירים האלה. במיוחד כשיעברו לתחשיב סיטוני. יותר מזה. חבר הכנסת אפרים סנה כבר מצא מיליארדר ממדינות המפרץ המוכן לקנות את יישובי הפיתחה, בכמה עשרות מיליוני דולרים. כך שעוד יתברר שמכל פינוי כזה נצא ברווח. אבל עיקר העיקרים הוא פתרון הקבע. במחיר כזה אפשר הרי לפנות את כל מדינת ישראל. תכפילו 300 אלף דולר במיליון וחצי משפחות ותקבלו סכום שהוא לא בשמיים. שישו ושמחו יהודים. יש פתרון לבעיה היהודית במזרח התיכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
53.
קטע של זאב גלילי
לא ישראל גלילי,
05/04/05 13:44
|
חוק פינוי-פיצוי קיבוץ שפיים
כדאי אולי לעשות ניסוי קטן, מה שקוראים בשיטות מחקר ''קבוצת ביקורת''. לחוקק חוק לפינוי-פיצוי יישוב קטן, או שכונה עירונית במרכז הארץ. כפר שמריהו למשל, או אפקה, או צהלה, או רמת-אביב ג', או קיבוץ שפיים. קיבוץ שפיים הוא אולי יעד המתאים לניסוי. שוכן במרכז הארץ, כחמישה קילומטרים צפונית להרצליה, שטחו קרוב ל-5,000 דונם. זו אדמת מדינה ששווה מיליארדים. אפשר להזיז את הקיבוץ ממקומו בשביל יעד לאומי חשוב. למשל: מפעל גדול להמתקת מי ים. קל מאוד. מחוקקים חוק פינוי-פיצוי בכנסת. מאמנים את יחידות צה''ל והמשטרה לביצוע המשימה ומבצעים. הקיבוץ יוקף גדרי תיל ויוכרז שטח צבאי סגור, אין יוצא ואין בא. מי שיפר את הצו צפוי לעונשים שייקבעו בחוק. שמאים יעברו מבית לבית ויקבעו את ערכו על פי השטח, המיקום ומצב המבנה. ביום הקובע ינתקו את המים והחשמל. התושבים ייקראו לצאת מבתיהם ולפנות את השטח. מי שיתנגד יזכה לטיפול מיוחד של היחידות שאומנו לכך. על כל חבר קיבוץ יופעלו ארבעה חיילים או שוטרים מצוידים באזיקים. הם יועברו בכוח לאוטובוסים וייאזקו באזיקים כדי שלא יעשו צרות בדרך. מי שיתפנה מרצון יקבל כסף ויישלח לחפש דירה במקום אחר. אם הקיבוץ ירצה לעבור בשלמותו יוכל לקבל מקום בנגב. מי שיתנגד יוענש כדין: קנסות, מאסר, ביטול הזכות לקבל פיצויים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
אתמול ישב בטלויזיה רמאי
האמת ורק האמת!,
05/04/05 13:36
|
שהכחיש את הירי של אנשי הפלמ''ח באנשי האצ''ל, ששחו במים וגם רמז, לא העיז לשקר בפירוש, שבגין תכנן מרד.... נראה שאני צריכה שוב לכתוב את פרשת אלטלנה. יש בידי הרבה, הרבה, הרבה חומר. מסתבר שנכתב על כך רבות, אך הדברים הוסתרו מן הציבור. אחרי פסח, אי''ה, אתפנה למשימה הזאת. בכל אופן - אותה שנאה תהומית שהדריכה בשעתה את השמאל, מדריכה אותם גם היום. הדוגמה הטובה ביותר לאנטישמיות היא ההכללה רווית השנאה התהומית ל''מתנחלים''. הם יצרו סטריאוטיפ של אנשים שכלל אינם מכירים אלה את אלה, שגדלו בכל רחבי הארץ, לכל אותם אנשים החיים, בונים ויוצרים, באותם חלקי ארץ, שאינם כלולים ב''מדינה שהשמאל בנה''. חד וחלק! חיים שם אנשים שאינם שונים מחתך האוכלוסיה הישראלית, בדרך כלל, אך לרוב אלו אנשים הרבה יותר תרומיים וחיוביים, שהשמאל הפך למפלצות, ברוח מורשת ה''סזון'' והטבח המתועב ב''אלטלנה''. כל חטאם של ה''מתנחלים'' הוא, שהם אינם מ''שלנו''! הם לא ביילינים, הם לא שרידים, הם לא גלאונים והם לא פרסים! זה הכל! זה פשר התישפוכת האנטישמית בתיקשורת, ע''י המובילים והעדר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בינתיים חנה, שלא ישעמם
Avi Ecuador,
05/04/05 17:15
|
https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/archive/ART/590/612.html
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואני אומרת ,רב האנשים טובים
כל טוב,
05/04/05 16:36
|
שם,ושישארו שם ,העיקר שבניי לא ישרתו בשטחים,ויילכו למות בשביל אדמה שאיזה אלוהים נתן! יש להגיע להסכם עם הפלסטינים כדי לאפשר למתנחלים לחיות בביטחון תחת שילטון הרשה''פ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
לתת למגורשים בתים ברמת אביב!
יואב,
תל אביב,
05/04/05 13:10
|
אם מגרשים את החלוצים האלה, נראה אתכם נותנים להם את היקר לכם מכל: בתים צמודי קרקע בין רמת אביב לרמת השרון, באדור גלילות. אז מה, לא רוצים דתיים לידכם? אם ויתורים כואבים, שגם השמאלנים יוותרו קצת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לתת למשלמי המיסים ווילות!
צדק בע''מ,
05/04/05 13:23
|
מי ש:
- עבד - שילם אקסטרא מיסים - סבל בפקקי איילון - עשה מילואים - ונהרג בנצרים
מגיע ווילה!!
מה ... לא?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון - גם אני רוצה ווילה!
ל"ת
אהרון,
05/04/05 13:55
|
|
 |
לך ליהודה ושומרון
ל"ת
שמאל לוחם,
לא אלי סיני,
05/04/05 17:45
|
|
 |
אתה מתכוון לאנטישמים?
ל"ת
לא נמאסתם על,
עצמכם?,
05/04/05 13:37
|
|
 |
לא נמאסה זעקת נדלניסטים?
פורת,
חיפה,
05/04/05 13:53
|
כמה אפשר לחגוג על קופת המדינה? כמה אפשר לאיים באלימות ומלחמת אחים ומצד שני להתחשבן? לא מאסתם כבר בעצמכם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
לא לפגישה עם המושחת!!
המנותק,
05/04/05 13:04
|
בשעה שהנוכל/דיקטטור ''מתנתק'' נורו יריות לעבר מורג מגבול מצרים ופציעת פועל יהודי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא לפגישה עם המתנחל!!
צדק בע''מ,
05/04/05 13:26
|
שיחזיר את החיילים המתים לחיים קודם!!
- וגם -
את כספי המיסים חזרה למי ששילם אותם!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
שרון גם ייתן שטחים ברמת אביב..
.,
05/04/05 13:03
|
רק בשביל שהפינוי יהיה שקט, ושהוא יישאר בשלטון עוד זמן, יבזבז כספי המדינה לעצמו וימשיך לעסוק בשחיתויות שלו ושל משפחתו !!!!
אל תדאגו כל חובבי הטבע.......בשביל שהפינוי יעבור בשקט יהיה מוכן לתת כל שטח.....גם אם הוא יצטרך לפנות בשביל זה שטחים ברמת אביב !!!
אז כדאי שנתחיל לשכוח את חוף ניצנים....כמו את חוף תל אביב !!!!
בשביל מה לפנות את המתנחלים בכלל תגידו לי ????
שיישארו שם !!!!
כמו שלנו יש מדינה עם אוכלוסייה מעורבת, כך גם צריך להיות בפלסטין !!!
הפלסטינים רוצים מדינה נקייה מיהודים ????
אז בתנאי שכל הערבים עוברים לפלסטין....כולל ערביי מזרח ירושלים !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
שוחד למתנחלים על חשבוננו?
אלעד,
05/04/05 12:41
|
כאשר יפנו את יהודה ושומרון מה יתנו למתנחלים משם? יתנו להם את יערות הכרמל? את שמורת הטבע של זיקים? מספיק עם הגועל נפש הזה, השטחים האלה הם של כל תושבי המדינה ונועדו להיות שמורות - תשאירו גם לנו קצת ירוק - אלה שלא זכו לווילות עם דונם וחצי גינה וחממות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
להפוך את תל אביב לשמורת טבע
חדווה,
צהלה,
05/04/05 13:03
|
הרי גם אותה בנו על חולות יפהפיים רק שאז כנראה לא התאגדו מספיק חברות להגנת הטבע והעיר הוקמה לצערינו הרב
הפתרון: להניח לאנשי גוש קטיף לנפשם ולהתנתק חד צדדית מתל אביב את מגדלי העיר מלאי הפיח וזיהום האוויר יש לרסק לאיי חורבות כדי שלא יפלו ליידי המחבלים הערבים
זהו פתרון צודק מאחר שרבים מתושבי תל אביב בעד התנתקות חד צדדית,
חכמה קטנה היא לוותר על בית של מישהו אחר בעד עקרונות שאתה מאמין בהם,
לכן יוותרו אנשי תל אביב על ביתם שלהם
ידוע שהערבים לא ממש הצליחו להפריח את השממות כשלא היינו כאן (תיעוד נמצא בספרי ההיסטוריה ובכתבי הטיילנים האנגלים ששוטטו בארץ במאה הקודמת)
לכן יש להתנתק חיד צדדית מתל אביב וכל יושגו שתי המטרות כאחד:
אלה שמצדדים בהתנתקויות למינהן ינתקו את עצמם
החולות היפהפיים של תל אביב ישובו ויהפכו לשמורת טבע
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
בבקשה אל תהרסו את ניצנים
דני,
05/04/05 12:35
|
לא חסרים מקומות המיועדים לבניה. מי שמכיר את המקום יודע שלהרוס אותו זה פשע, המקום הוא אחת משמורות הטבע היפות והאחרונות במישור החוף - חי טבע : צבאים, שפנים, פרדסים, מקום מושלם לטיולי אופניים ולשאר הטיולים ומשמש את תושבי האיזור שנים רבות כאתר מנוחה בטבע (בלי מנגלים ורעש). לבוא ולשחד את המתנחלים ולהציע להם את המקום הזה זה פשוט פשע! מה עם תושבי המקום? תושבי המקום לא נחשבים? אפשר לבנות באין סוף מקומות אחרים בסביבה : כל השטח בין אשקלון לקרית גת פנוי, כל השטח בין אשקלון לשדרות פנוי אז למה להרוס?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גרשת אותם להיות התושבים שם
אילן,
רבבה,
05/04/05 13:07
|
|
 |
הם ''חלוצים'' לא?! יאללה - לנגב!
ל"ת
משה,
כבישי איילון,
05/04/05 13:28
|
|
 |
46.
מתנחלים = הרס
צדק בע''מ,
05/04/05 11:44
|
הרסו בעזה הרגו חיילים סיכנו חיים סיבכו את ישראל חסמו כבישי מדינה
ועכשיו, חזית חדשה - להרוס שטחים פתוחים אחרונים
דייייייי כבר!!! שבו כבר בשקט בלי להרוס!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את הירוקים אני שונא אפילו יותר
נעמן,
שונא מתנחלים,
05/04/05 12:16
|
אתה רוצה שהמתנחלים יעברו לגור לידך? אתם רוצים אלפי לובשי דובונים עם רובי אם-16 בשכונה שלכם? שיהרסו שטחים פתוחים ולא את הילדים שלנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דמגוגיה זולה של שמאלן/ערבי בור
לאותו הערבי,
בשמות שונים,
05/04/05 12:05
|
הרסו בעזה - חה... חה... חה... חה... היהודים הקימו שם התיישבות לתפארת.
הרגו חיילים - חה... חה... חה... חה... שקר של שמאלן/ערבי טיפש ובור.
סיכנו חיים - חה... חה... חה... חה... הערבים רוצחים היהודים אשמים, זאת ה''שפיות'' של ערבים ודומיהם(השמאלנים).
ערבי טיפש בור ועם ארץ...........
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראית איך ענו לך ב-36
שחר,
05/04/05 13:46
|
|
 |
45.
david malki,
05/04/05 11:41
|
בתחילת התהליך הודיעה מנהלת ההתנתקות שכבר 2500 משפחות יצרו איתה קשר על מנת לעזוב את גוש קטיף, בפועל יש בגוש (בינתיים) רק 1500 משפחות.
אבל מסכת השקרים והזיופים של יהונתן בשיא (שר''י) וחבר מריעיו לא מפסיקים.
גוש קטיף כמעט כולו עומד כחומה בצורה מול מתקפות השנאה ונסיונות ההחלשה של מנהלת סל''ע, ברוב שיישובים עומדים כרגע על אכלוס מלא כאשר עשרות משפחות ממתינות להתקבל ולהקלט, ורק במנהלת ההתרסקות עוד עסוקים בחלומות כאילו כל גוש קטיף עומד בתור כדי לעזוב, גם אצלנו ביישוב (ניסנית) יש אמנם משפחות שרוצות לעזוב אבל עם זאת רבים המעוניינים להלחם על ביתם מאשר אלה הרוצים לנטשו.
עצתי לך מר בשיא הנח לתושבי גוש קטיף, הבט בהם ונסה להפנים מעט מאהבת הארץ שלהם מהדבקות למען אידיאלים ולא למען כסף. מר בשיא הרי גם אתה באת מתוך ההתישבות ואני מבין כי כחבר קיבוץ קשה לך לראות איך מסך האידיליה של התק''ם נפל וקרס ואילו ההתיישבות החלוצית ביש''ע תפסה את מקומה בחיבור לארץ, בהתקשרות לאדמה ובפיתוח החקלאות בארץ. אני מבין כי כאשר אתה בא ורואה את הדברים האלו עולה בך ההרגשה כי אותם סהרוריים לכאורה הקרויים מתנחלים הם אלו שממשיכים באמת את דרכם של אלו שהקימו במסירות נפש את מדינתנו, ויותר מכך מבין אני לליבך הדווה על כך שלא זכית להיות שותף להם. נכון, לעיתים כאשר יש בעצמך מום, קל יותר להכפיש את האחר אבל גם אתה יודע כי לא זו דרך האמת. מר בשיא אנא אל תשלה את העם ויותר מכך על תשלה את עצמך, אל תטען לצער וצעדים קשים כאשר בדל של חיוך לא מצליח להיו מוסתר מפניך. יודעים אנו היטב עד כמה אתה שמח להיות שותף בנסיונות החורבן של ההתיישבות החלוצית ועד כמה אתה חדור מוטיבציה להיות ממהרסיה וממחריביה.
יהונתן עצור כאן ואל תמשיך בדרך הנלוזה הזו, כפי שחברי קיבוצך מתביישים בך כך גם אנו.
אנא עצור כאן כדי שילדיך ונכדיך לא יתביישו בך גם, ילדים הגודלים על סיפורי הגבורה והאומץ של אביהם וסבם יגדלו במקרה שלך על גבורת ההרס והחורבן, הרי גם אתה יודע באמת ובתמים כי ה''הנתקות'' מלבד מה שהיא גזרת מוות להתיישבות היא גם גזרת מוות לאזרחים בדרום הארץ מאשקלון, שדרות, נתיבות ועוד יישובים רבים באיזור, אזור חייל וכוח וגבורה לומר די להרס הזה ואז תזכר כמי שביטל את טובות והנאות העולם, כמי שביטל את הרכב והמשכורת לעומם האמת הנצחית של יישוב ארצנו, לך יהונךן ועשה מעשה גבורה אמור לאריק לא עוד, אמור לו אני לא אהיה שותף למעשה הנפשע והנואל הזה, וכך תזכר בהסטוריה לצד גיבורי ישראל.
נצח ישראל לא ישקר וסופה של האמת להיגלות, חברי ואני בגוש קטיף מוכנים ונכונים להמשיך ולשאת בנטל האמת למרות שהוא כבד מנשוא ומחירו רב, אך יודעים אנו כי בבוא היום ידעו כולם כי זו דרך האמת כ זו הדרך שהצליחה לשמור על העם ועל הארץ.
וכפי שכבר נאמר בידוע שהתנתקות הרי לא תצא על הפועל כל מה שנשאר הוא לראות מי יהיה שותף לה על כל המשתמע מכך ומי יזכה להיות שותף לאמת הנצחית של עם ישראל ולחיזוק העם והארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
הירוקים מאוסים יותר מהמתחנלים
נעמן,
שפוי,
05/04/05 11:38
|
ותאמינו לי אני לא סובל את המתנחלים (פסלו לי המון הודעות בגלל מה שכתצבתי עליהם) אבל הירוקים כאן הגדישו את הסאה. עם כל הכבוד לטבע, מחוייבות הממשלה היא בראש ובראשונה לבני האדם (גם אם הם מאוסים בעיניי) ולא לאיזה ילק גמדי או לסממית החולות המקננת בחולות ניצנים. נמאס לי מהירוקים האלה, ילדים חסרי פרופורציות, שנגד כל פרוייקט , הם ימצאו את התירוץ התורן להתנגד לו. שמורת טבע נדירה? על ה*&)* שלי. קינון נדיר של בעלי חיים? חולות טבעיים? תסתכלו על עצמכם, ילדי פרחים פאטתיים. בני אדם חשובים בהרבה מכל אלה. גם לאנשים סהרוריים מותר לחיות במדינה הזאת, ואם זה לא מוצא חן בעיני כמהבני-תפנוקים תלאביביים עשירים, יש להם בעייה.
חוצמזה, עדיף שהמתנחלים יחיו רחוק ככל הרפשר מהבית שלי. לא רוצה לראות את הפרצוף שלהם לידי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פגשת פעם מתנחל?!? אחיך הוא!
עדי,
05/04/05 12:48
|
מאיפה אתה מדבר בכזאת שנאה על ה''מתנחלים'' לא משנה שזהו שם כוללני וחסר משמעות. הפגשת פעם מתנחל? לא דרך הטלויזיה, לא דרך התקשורת באמת לפגוש סתם בן-אדם. לשבת לשתות כוס קפה. לדבר. סתם על הא ועל דא. לא על פוליטיקה. כשתפגוש אחד תראה שאולי אפילו תוכלו להיות חברים. אולי קשה לך לחשוב כך בגלל כל מיני דברים הסובבים את השם ''מתנחלים'' ומרחיקים אותך ממנו אבל תדע הם בני אדם! כמו שאתה נלחם על האידיאולוגיה שלך כך גם הם. כמו שלציבור שלך (שאגב אני לא יודעת לאן אתה משתייך) יש ילדים אישה משפחה כך גם הם. אתם בני אדם באותה המידה. ומעבר לזה אתם יהודים! אחים לכל. אחים לשמחה ואחים לצרה. באמירה כוללנית זו שאתה אינך רוצה את המתנחלים על ידך ואינך רוצה לראות את פרצופם: יש המון מתנחלים שברגע שתצא לפעולה ח''ו תוכניתו של שרון יבואו ויעברו דווקא למרכז. לתל אביב לירושלים לפתח תקווה לגבעתיים. למה מה הם מנודים? למה הם תריכים להדחק בנגב בחולות ניצנים?!? הם יכולים לבוא ליבתך ואף לדרוש אותו וע''פ תוכניתו של בשיא אתה אף תצטרך לפנות להם אותו. אנא ממך אל תכליל. תנסה להבין שאחיך הם. בשר מבשרך ואין שום סיבה של תהיו חברים. אינכם מסכימים בדעות הפוליטיות אך דבר זה עושה אותם לא בני אדם?!?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היי - צאו לי מהמשפחה!!
שי,
05/04/05 13:41
|
|
 |
מתנחלים, אינכם אחים שלי
נעמן,
שפוי,
05/04/05 13:17
|
אינני רואה אח שלי במי ש:
מכנה החלטה דמוקרטית של ממשלה ריבונית כ:בלתי חוקית ובלתי מוסרית.
חוסם צמתים ומונע מהבת שלי להגיע לטיפול בבית חולים
מאיים בפולסות דנורות נגד ראשי ממשלות לגיטימיים בישראל, או כל מי שמתעסק בטקסי וודו באופן כללי
אין מכחישי שואה במשפחה שלי
אין במשפחה שלי אנשים שמאיימים להתאבד
רוצה להיפגש? אהלן וסהלן. בואו אלי ותשתו במטבח הלא-כשר שלי קפה. תאכלו עוגה מהתבנית הלא מוכשרת שלי. תטעמו מהסטייקים הלבנים שאני עושה על האש. אם אתם באמת אחים שלי אתם תעשו את זה. אבל אתם לא. אתם לא מכבדים את האמונה שלי, מזלזלים באינטיליגנציה שלי, חומסים את הכסף שלי, גורמים לי לעשות מילואים בשמירה עליכם, ועוד קוראים לעצמכם אחים שלי?
חוצפנים. לא אחים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אברבנל מלא בשפויים כמוך...
לא מתנחלת,
קרית אונו,
05/04/05 13:55
|
קצת יותר פתיחות וליברליות עוד לא הרגו אף אחד... הדמגוגיה והשקרים שאתה משתמש בהם מובילים למסקנה אחת, אתה לא יהודי, אם היית יהודי היית מכיר ככל הנראה איזה מתנחל, דתי, או סתם איש ימין (באוניברסיטה, בעבודה, במילואים שאתה לא עושה, בשכונה, חבר של חבר...) ואז בוודאות לא היית מתבטא בצורה כזו... אנחנו אכן לא אחים, אלא בני דודים, אבל זה גם משפחה ומבחינתי זה בסדר...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ימנית סהרורית, פקחי את עינייך
נעמן,
שפוי,
05/04/05 14:09
|
יש יהודים רבים בעלי תפישת עולם שפויה כמוני. בכדי לחשוב שמתנחלים הם נזק למדינה לא צריך להיות ערבי. אגב, אני שכן שלך, וגר ברח' צה''ל בקיראון.
באה אלי לקפה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ושוב מסקנות שגויות...
לא מתנחלת,
05/04/05 14:22
|
אם אני לא צובעת את המתנחלים בשחור, זה הופך אותי לימנית סהרורית???
ובענין הקפה, אל תעלב אבל אני מעדיפה את קפה ג'ו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פאק יו
יש,
גבול,
05/04/05 11:49
|
תעשה משהו פעם אחת מבלי לחשוב על רווח. אם זה היה תלוי בך, כל המדינה הייתה בטון!
אם היו כולאים את הילד שלך כמו שכולאים נשרים או חיות אחרות - נראה אם אז היית מזיל דמעה!!
לך תגדל לב, אטום!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ירוק מאוס, שנאתך מעבירה אותך
נעמן,
שפוי,
05/04/05 12:05
|
על דעתך
ואין לי שום בעיה שילדיי יגדלו בין קירות בטון ואינני מתנצל שהכל כסף בעיני, כי זוהי המציאות
ואני ממליץ לכל הירוקים המשועממים ללכת להפגין על הרס מקומות הקינון של הירגזי המצוץ בנחל אלכסנדר
מספיק הרסתם מקומות עבודה, ובגללכם מחירי הדיור מרקיעי שחקים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נאמן, יש במה שהוא אומר משהו
איתי,
הרצליה,
05/04/05 13:38
|
אנחנו הופכים חולים יותר ויותר, סוללים הכורטים יותר ויותר, ומפוקסים על ההון שלנו מבלי לשים לב.
אנחנו משחיטים את סביבתינו. אם תחשוב שנייה (רציני), המלה ''טבע'' כבר מהייתה סוג של בדיחה אצלינו...
צרף בייחד את ''טבע'' עם ''של ישראל'' ויש לך סוג של בדיחה. חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא דווקא צודק - באמת הרסנו
עמית,
תל-אביב,
05/04/05 13:30
|
לאט לאט לא נשאר פה כלום.
אני כמוהו גם חושב שהכל הופך לבטון... איפו שלא מסתקלים: בטון וביוב.
אני לא קיצוני או משהו - אבל כן כואב לי הלב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תחיה בשנאה שלך,
אסף,
נגב צפוני,
05/04/05 12:56
|
אבל כשתגיע ליום בו יפקחו העיניים שלך, יום בו אתה תראה כיצד יש אנשים המרוויחים מהדרך בה אתה ואחרים כמוך חיים, לפעמים על חשבונך, לפעמים על חשבון החופש שלך ולפעמים על חשבון הבריאות שלך. תדע איפה למצוא אותנו ואולי תשנה את דעתך, כי אנחנו הירוקים, כאן למען אנשים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ירוקים=אנטי חברתיים
נעמן,
שפוי,
05/04/05 13:20
|
הירוקים גורמים להעלאת מחירי הנדל''ן בכל הארץ עקב התעקשות מיותרת על קינים של ציפורים נדירות שאפילו המנגל שלי לא יודע מיהן.
בגללכם לא נפתחים מקומות עבודה
בגללכם כבישים ורכבות לא נסללות
אתם הופכים כל יוזמה להקמת שכונות חדשות למסע-צלב למען איזה זוחל נדיר
תתביישו, צפרדעים חשובים לכם יותר מבני אדם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
שוב קשר בין הון לשלטון
כהן,
אשקלון,
05/04/05 11:24
|
יש בעלי ענין -חברות ענק בעלות אדמה בחולות אשדוד אשר דחפו את ראש הממשלה לכיוון זה כדי להתעשר ומיד על-חשבון איכות החיים שלנו ושל כל הדורות הבאים . והרי יש מספיק קרקעות שאינן שמורות טבע או נכס לאומי .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כאילו מה, כהן, אתה מופתע?
ל"ת
צדק בע''מ,
05/04/05 11:51
|
|
 |
42.
שימו לב לעוולות
איציק,
חיפה,
05/04/05 11:21
|
שרון וממשלת הבובות שלו עשו בקשר לתוכני ההתנתקות את הצעדים הבאים: 1. הכינו בית-כלא מיוחד למתנגדי הגירוש. 2. מכינים את השוטרים והחיילים פיזית ונפשית להשתתף בפעולת הגירוש. 3. התקינו מערכת התרעה באשקלון עבור התושבים לקראת הקאסמים שיפלו שם. 4. העבירו תקציב של מעל 5 מיליארד שקל בשביל ההכנות לגירוש. מה הם לא עשו: 1. לא הכינו דיור חליפי למגורשים. מצידם שיגורו בפחונים. 2. לא דברו איתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
לשדרג את מ.א. שדות נגב (עזתה)
אזרח,
שדות נגב,
05/04/05 11:17
|
האיזור של שדות נגב (לשעבר עזתה), דרומית לרצועה, משווע לשידרוג. אפשר לקחת את כל החבורה הטובה הזו, על אנשיה הנפלאים, להרחיב את היישובים המזדקנים והמתרוקנים באזור שלנו (שובה, שוקדה ועוד) ולמעשה לתת להם ביד איזור שאינו ''חור'', בעל אוריינציה חקלאית חזקה, בעל תשתית מסורתית רצינית, ותוך שימור הקהילות האורגניות שלהם, כאשר בכל ישוב כזה יהיה להם רוב אוטומטי (מה גם שרוב האוכלוסיה, חוץ מכמה בריונים שהשתלטו על מרבית גורמי הייצור, תקבל אותם בזרועות פתוחות). כל מה שצריך זה לחשוב אחרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
הנה הצעה פרקטית
ג,
ירושלים,
05/04/05 11:11
|
כדי שגם אם תופשר שמורת הטבע, לא יווצר מצב לא צודק שבו המתנחלים יקבלו חינם אין כסף את נכסי הנדל''ן היקרים ביותר במדינה: להגביל בחוק את החכירה באדמות הללו, כך שכל העברה של זכות החכירה - בין אם במכירה, במתנה, בהשכרה או בכל צורה אחרת - יקבלו המתנחלים עד גובה סכום מסוים (נאמר, השווי של קרקעותיהם הנוכחיות?) ושאר הרווחים יועברו לקופת המדינה. הרעיון הוא שגם אם כסף לא החליף ידיים בעיסקה, כל שינוי רישום - אף אם כתוצאה מירושה - יהא חייב בשווי הרווח שהיה מתקבל לפי שווי הקרקע ביום עשיית העיסקה, כך שיהא להם לכל היותר דור אחד של חסד, שאחריו יהיו זכאים כלל אזרחי המדינה ליהנות מאוצרותיה! כמובן, שרצוי לקבוע להוראת חוק כזו שריון של רוב מיוחס, כדי שלא ניתן יהיה לשנותו לפי גחמותיהם של ח''כים תאוותנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
סוף סוף דברים של היגיון!!!!
ל"ת
רמי,
05/04/05 11:10
|
|
 |
38.
צריך להקל על המפונים +++
משה,
חדרה,
05/04/05 10:51
|
קל לנו, להתייחס לדברים שקורים לאחרים. קל לנו לבקר את המתיישבים על מעשיהם. קל לנו לבקר את הממשלה על מעשיה או מחדליה. אבל זה לא פשוט ולעיתים גם לא הוגן. אם יורשה לי, אז יש לי הצעה לכולנו: צריך להקל על המפונים עד כמה שאפשר, צריך לבנות להם בתים-יפים יותר ממה שהיה להם! מבלי שנחשוב שעשינו להם מחווה. צריך לעזור להם עם מקומות עבודה, סיבסוד משכורות למשך מספר שנים, חינוך גבוה מסובסד או חינם, ועוד כהנה וכהנה דברים שניתן להעניק להם, זאת מבלי שנחשוב שעשינו להם מחווה. מאחר ופינוי של אדם מביתו האהוב הוא משהו טראומטי, גם בלי הפוליטקה והאידאולוגיה. תמיד דגלנו באי השארת נפגעים בשטח. זה אומר שצריך לטפל בנפגעים בצורה הטובה ביותר, בלי תנאים מוקדמים ובלי התחכמויות!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
מתנחלים בקשו מקלט מדיני בארה''ב
בת אל,
קליפורניה,
05/04/05 10:46
|
כל יהודי בר דעת היה עוזב היום את מדינת ישראל השמאלנית-חלמאית ומבקש מקלט מדיני בארה''ב. ליהודים המועמדים לעקירה, גרוש והרס בתיהם בא''י על פי תוכנית בוש-שרון יש זכות מלאה לדרוש מארה''ב מקלט מדיני ואזרחות אמריקאית. אין טעם לנסות ולהבנות באיזור אחר במדינת חלם, משום שבעוד מספר שנים תעקרו ותגורשו גם משם. אז קדימה צאו בהמוניכם ממדינת חלם ובואו למדינת הזהב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
'' הפטריוטית''
גבריאל,
ישראל,
05/04/05 12:37
|
לבת אל או איך שלא קוראים לך. ירדת מהארץ ?! את נמושה .אז אין לך שום זכות להטיף מוסר למי שחיים פה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
תמשיכו להרוס את המדינה כאילו
א.פ,
נתניה,
05/04/05 10:35
|
|
 |
סגנון/תרבות של שמאלני/ערבי....
לאותו הערבי,
בשמות שונים,
05/04/05 11:02
|
|
 |
יאללה טמבל
ברוך,
הגבר,
05/04/05 11:55
|
אין לך איזה הילולה לכהנה-חי שאתה מאחר אליה?!
תעשה טובה ותלך תחסום איזה איילון או משהו - רק אל תהייה כאן!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
איפה יהיה הגמר של כוכב נולד ?
ל"ת
השתגעתם?,
05/04/05 10:34
|
|
 |
34.
כול הכבוד!
אלון,
ירושלים,
05/04/05 10:24
|
סוף סוף כולם נעשים שפויים..... כול הכבוד למיתנחלים על הבגרות למען העם והמדינה! כה לחי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן - כל הכבודה למתנחלים הורסים
צדק בע''מ,
05/04/05 11:58
|
רגע ... מה אני שומע? יש שמורה בגליל פנוייה של איזור מוגן?
אני רוצה שם בית!
עם כבישי גישה! עם ביוב! עם זבל! ועם הההההרררררבבבה שטח מהממשלה! ו-ע-כ-ש-י-ו!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
ככה? לניצנים? בלי אודישן?
ל"ת
צביקה ה.,
05/04/05 10:22
|
|
 |
חה חה חה גדול!!!
ל"ת
רביב,
05/04/05 10:26
|
|
 |
32.
אני לא עונה לטלפונים של בשיא
תושב מקומי,
05/04/05 10:19
|
ניתקתי את קו הבזק שלי והתחברתי לwww.msmnetphone.com ושם אני מדבר ללא הגבלה במחיר קבוע ממכשיר טלפון רגיל! שבשיא יחפש אותי בסיבוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך עושים את זה?
ל"ת
יואב,
05/04/05 10:34
|
|
 |
פשוט מתקשרים אליהם
תושב,
05/04/05 11:52
|
|
 |
31.
חבורת הגזלנים
מושון,
פה ליד,
05/04/05 10:17
|
אחרי שגזלו את כספי המדינה, הם רוצים לגזול לנו את החוף האחרון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
להיכנס ללינק המצורף...
שטיפת מוח,
1984,
05/04/05 10:08
|
http://www.a7.org/news.php?id=108227
עוד שטיפת מוח של רה''מ בלווית עיתונאים לא אחראים מספיק...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
שרון זורק ספין,והתקשורת בולעת
עובד עלינו,
05/04/05 10:07
|
|
 |
28.
עוז לתמורה בטרם פורענות !
משה מ,,,,
בת ים,
05/04/05 10:06
|
פיתרון נוסח קפריסין
הפיתרון היחידי והיחיד שיבטיח את קיום מדינת ישראל, הוא נוסח קפריסין . כידוע היתה לחימה מרה ואכזרית בין העדה היוונית והטורכית , עד שפלשו כוחות טורכיים לאי וכפו חלוקה אתנית בכוח, חצי לעדה היוונית וחצי לעדה הטורכית. כל העולם גינה את הפלישה הטורכית אך המציאות הוכיחה שההסדר הכפוי הזה הטיב עם כל הנוגעים בדבר בכך שפסק לחלוטין ההרג ההדדי בין העדות וגם העולם מכיר דה פקטו במצב החדש פתרון כזה אפשרי גם באזורנו אם ארה''ב ובני בריתה יכפו הפרדה בין העדות היהודית והדרוזית , לעדה הערבית על קו נהר הירדן כשכל הפלסטינים ייושבו בירדן בעזרת תוכנית מרשל של המערב . כתוצאה לישראל תהיה מדינה ברת הגנה לפלסטינים: מדינה נורמאלית ורחבת ידיים ולמערב: עמדה קדמית להשפעה דמוקרטית על האזור כולו ברור שרק נאיבי יאמין שזה אפשרי ... זו האפשרות היחידה לשרידותה של מדינת ישראל!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
הצעה מעשית:
אמיתי,
05/04/05 09:52
|
|
 |
Ata Gadol
ל"ת
avishai raviv,
05/04/05 10:31
|
|
 |
26.
למתנחלים : בשם תושבי הנגב.
ניר מהנגב,
באר שבע,
05/04/05 09:38
|
יש לכם הזדמנות נדירה להמשיך את החלום הציוני, ולעזור לשמור על רוב יהודי בנגב ,לפתח אותו ולהביא לשיגשוגו ולפריחתו. בשם רוב תושבי הנגב שכן תומכים במאבקכם הצודק נגד הטרנספר - אני קורא לכם לעבור לכאן, אם וכאשר תכנית הגירוש תצא לפועל. מצד שני אני מצהיר, כי אם תחליטו שלא לעבור לנגב אני ושכמותי (תומכי א''י השלמה) ניראה את עצמנו משוחררים מעזרה למאבקכם הצודק, שכן הנגב הוא הראשון שיש לסייע לו מבין כל אזורי המדינה. בתקווה שתנהגו כמו חלוצים אמיתיים , כפי שנהגתם עד כה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הפריירים להצטרף למפוני הנגב
ל"ת
המפונים החדשים,
07/04/05 05:52
|
|
 |
חלוץ מחמד?
מתנחלת ותיקה,
05/04/05 10:07
|
היינו חלוצים לפני 27 שנים אנחנו בני חמישים פלוס. האם תצפה מאיתנו להיות החלוץ התורן לכל תקופה? הגיע תורכם כעת. תניחו לנו לאחר הגירוש ללקק את הפצעים ולנסות להשתקם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למתנחלת:
ניר מהנגב,
באר שבע,
05/04/05 14:22
|
אם לא תבואו לנגב אז בעוד עשרות שנים הוא כולו ייושב ע''י המון לא יהודי. כבר עתה מבקשים הערבים והבדואיים לפתוח מחדש את המסגד העתיק באמצע העיר באר שבע. אני שוב מקווה שתכנית שרון לא תצא לפועל אבל אם וכאשר, זה הזמן לגלות אחריות ולא להפקיר את הנגב ולטמון את הראש בחול. תהיה זאת שעתכם היפה , אם בתום הקרב על הבית , תשובו ותקימו את קהילתכם באזור שזקוק לכך מכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את אומרת שהכל ענין של מחיר?
גדי,
05/04/05 12:37
|
עד עכשיו לא רציתם להתפנות, אבל אם תקבלו את ניצנים ועוד איזה מיליון או שנים למשפחה אז את רוצה ללכת ''ללקק את הפצעים''? גם לי מתאים ללקק את הפצעים בווילה בניצנים! ואני תושב הסביבה עשרות שנים. אז תפסיקי לבלבל את המוח ותעזבו לנו את שמורת החוף האחרונה בשקט ואל תהרסו לנו אותה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתנחלת ותיקה ויקרה-הצדק עמך
חדווה,
רמות אשכול,
05/04/05 10:57
|
ושכל המלעיזים ירכינו ראשם ויבקשו את סליחתכם. חיזקו ואמצו אחי ואחיותי המתנחלים, לבי דואב ובוכה יחד אתכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קבלת פיצוי - תתפני בשקט
ל"ת
שייקה,
05/04/05 10:24
|
|
 |
פצצות תמשיך לחטוף עד שתתפקח
ל"ת
עמיחי,
צפת,
05/04/05 10:50
|
|
 |
פיצוי?!
מתנחלת ותיקה,
05/04/05 10:47
|
מהיכן המידע שלך? בקושי קבלנו תמורה עבור הרכוש. אין מה לדבר על פיצוי, וותק, עוגמת נפש ואובדן מקום עבודה והכנסה. תברר עובדות לפני שאתה משתלח. 180 אלף דולר עבור בית בן 200 מר , דונם וחצי גינה, חממות ועבודה וותק של 27 שנה?תציע לי הצעה להמשך חיי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא רוצה! תציעי לפצות אותי על
צדק בע''מ,
05/04/05 12:02
|
המיסים שחיית על גבי!! על הילד של השכנים (גלעד) שהתפוצץ ב-1998 בנצרים להגן על ה-''מפעל חיים'' הדפוק שלך! על הקרקע השהרסתם - ועל המילואים שכפיתם - ועל המוות שהבאתם!
בשביל אגו ימני! דייי כבר! תצאו משם כיבינימאט במלי להרוס עוד שטחים במדינה!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חייב לגור בקצה?! קדימה לבאגדד!
ל"ת
ביי,
ביי,
05/04/05 13:48
|
|
 |
צדק מעוות
יותם,
תל אביב,
05/04/05 13:15
|
תציע אתה אדון יקר פיצוי על כל הרוגי המלחמות במלחמות ישראל, על כל החיילים ששומרים עליך בינהם הטובים בבני המתנחלים והימנים שעל פי הסקרים האחרונים עומדים באחוזים הכי גבוהים בקצונה בצה''ל
ידוע שלכל מדינה יש קצה ומישהו חייב לגור בקצה, ושם, מה לעשות, יש יותר חייליעם ששומרים מאשר במרכז המפה
אם אתה לא מכיר את המפה כדאי שתפתח ותוכח בעצמך בענייני הקצה של המדינה
לפי שיטתך אגב יש לפנות גם את החיילים מגבול הצפון כי למה לשמור על מעט משפחות ביישובים ובקיבוצים הקטנים שם?
ואם חלילה יתחולל הגירוש לא נשמור גם על יד מרדכי- יישוב קטן בהרבה מנווה דקלים לדוגמה, כי למה שחיילים ישמרו על קומץ המשפחות של יד מרדכי? ואין לדבר סוף
אני מציע לך להפסיק להשתלח ולהודות לאלה שעוד יש להם קצת אידיאליזים ומוכנים לשבת בקצה, לספוג פצצות והרוגים כדי שפטפטן כמוך יוכל לשבת ליד המחשב ולקשקש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
פיצויים לתושבי עיירות פיתוח
איתן,
באר שבע,
05/04/05 09:36
|
נאלצו לעקור מהעיר בגלל בעיית האבטלה ולעבור למרכז הארץ לשלם מכיסם שכירות כדי לעבוד. אם המדינה הייתה משקיעה שם ולא בחורים בגוש קטיף, הנגב באמת היה פורח. להתנתק אתמול!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פטרוניוס, במשך שלושים שנה
ההסתה כבר לא,
עובדת!,
05/04/05 11:29
|
ויותר ניסיתם להסית את אנשי עיירות הפיתוח נגד המתנחלים. לא הצלחתם, אך גם לא התייאשתם. ה''עולים החדשים'' לא נתלו בסינרים שלכם! הם הלכו לגוש קטיף ובנו שם את חייהם, למשל משפחת חתואל, עד שבאו הפרטנרים שלהם לחורבן ישראל ורצחו אם על חמשת ילדיה. שנים לפני שקמו ה''התנחלויות'', נועדו עיירות הפיתוח, ע''י ממשלות מפא''י, להיות עיירות פיתוח ניצחיות, התלויות לעד במדינה ''שלנו'' ומצביעים ''נכון''. פיספסתם! מי שפועל היום בעיירות הפיתוח ועוזר להם להתפתח, אלו הם אנשי התנחלויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התנחלות=יבוש ערי פיתוח
איציק,
דימונה,
05/04/05 13:39
|
צאו כבר ותתפנו אין לנו כסף להמשיך ולבזבז על כמה ימנים שרצו בחלקם וילה מול היום ובחלקם מסתובבים עם תמהונות ארץ ישראל השלמה. ממשלות ימין וקומץ מתנחלי סבסטיה סחבו מדינה שלמה להרפתקאה מיותרת ויקרה שאלפי משלמי מיסים שפויים שלמו עליה. הגיע הזמן להעביר כסף להיי טק בנגב, רפואה בגליל וחינוך בדרום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למי איכפת? עיקר תצאו בלי להרוס
ל"ת
יאללה,
כבר,
05/04/05 13:02
|
|
 |
24.
שמעתי ברדיו,זה שקר,לא עוברים!
הכל שקר,
05/04/05 09:35
|
מצאו 2-3 משפחות שמוכנים להטרנספר,השאר בחיים לא,עוד ספין של שרון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
פראירים מתחלפים לא מתים
ל"ת
אחד,
05/04/05 09:31
|
|
 |
22.
לא לפנות מתנחלים לשמורת טבע
שי,
אופקים,
05/04/05 09:28
|
אולי נפנה אותם לדימונה, אופקים, נתיבות וירוחם ואז נראה מי מהם באמת אידיאולוגי ומי מהם רק רוצה וילה מול הים עם נוף? כמה מתנחלים מעזה באמת עובדים בחקלאות (לא כולל תאילנדים) וכמה מהם הם עסקני המועצה המקומית שם? הגיע זמן שמשרד האוצר יפרסם עובדות. כמה נזק גרמה ההתנחלות הזו לחינוך, בריאות ורווחה במדינת ישראל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון, רוצים וילה מול הים לקרוא
מיטל,
05/04/05 13:06
|
כן, נכון. תושבי גוש קטיף אכן רוצים וילה מול הים. זה מה שיש להם. לקח להם להגיע לכך לאחר עמל קשה במשך 30 שנה עם דם יזע ודמעות. זה מה שיש להם וזה מה שהם רוצים ולא יתפשרו על פחות. יש להם גם חיי קהילה יפים ותוססים, ולא מוכנים לוותר. גם זאת בנו במשך 30 שנה. לכן אין להם שום בעיה להשאר במקומם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשארו במימון והגנה עצמית?
אורן,
ק. ביאליק,
05/04/05 13:48
|
האם לא בניתם גטו ''יוקרתי'' על חשבון מיסים של ישראלים, זכויות אדם של פלשתינים והכי עצוב- חיי אדם של חיילים? אין בך שום חרטה? שום הבנה למצוקת כלל אזרחי ישראל? שום אמפטיה לחולים וקשישים? איזה דור חדש גידלו בגוש? לא ראיתם את בני דודנו מהגדר זועקים ללחם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''בני דודינו''
תושב הגוש,
08/04/05 02:24
|
כפי שאתה מכנה אותם מתגעגעים לשלטון צה''ל. זה אני שמדבר איתם, ולא אתה שחי בבועה שמאלנית מוסרית כביכול. העוולות הנוראיות שהם סובלים תחת השלטון הפלסטינאי כגון הפקעת בתים לטובת קצינים של הרשות, כן! וכן העובדה שבעלי חנויות נאלצים למסור סחורה בחינם לקציני וחיילי הרשות, גורמים להם לומר לנו כל הזמן שהם מתגעגעים לשלטון הצבאי. אבל יותר מכל הם מעוניינים לשוב ולעבוד אצל היהודים בגוש קטיף. זה הדבר היחיד שנותן להם תקווה. אבל כמובן הדיקטטור שלנו בסיוע השמאל והתקשורת רוצה להרוס לנו ולהם את החיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכל דור ודור הם צריכים להוכיח
אפקים קוראת,
דווקא לך!,
05/04/05 11:38
|
לחלאת אדם כמותך, שהם חלוצים? ואינך חושב, שגם לחלוצים מותר סוף סוף לנוח? הם יבנו בשבילך את הארץ, ואתה תשב על הטריבונה ותכה אותם בשוטי גבלס? טינופת!!! אולי תלך אלה לאופקים? לנתיבות, לירוחם, למצפה רמון... למה אתה רוצה להחזיר את ה''מסכנים'' שאתה דואג להם כל כך, לעיירות מהן יצאו לגוש קטיף? כן, ושכחת משהו, שיוכיחו באמת שהם גבורים ויספגו עכשו את הפצמרי''ם בשדרות ובאופקים... אתה יודע למה אסור להשוות ל''שואה'', כי באמת אין מקום להשוואה - שם עשו את זה גויים, כאן, אתם נחשבים ליהודים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דברי היסטריה של כותבת מסכנה
משה,
קרית מלאכי,
05/04/05 13:45
|
מתיישבי גוש קטיף אינם חלוצים כנראה אם הם מפחדים לחזור אל עיירות הפיתוח. מה שרק מוכיח את החטא הקדמון. אלאמלא בזבוז כספי משלם המיסים בגוש והשקעתם בעיירות פיתוח המדינה הייתה נראית אחרת. אני לא מרחם על מחפשי הנדל''ן מול הים אלא על אמהות בוכיות של חיילי צה''ל שנפלו בהגנה על הגוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטחים חקלאיים
מתנחל,
מגוש קטיף,
05/04/05 11:30
|
חלקאים ותיקים יודעים להסביר שהאובדן בפינוי גוש קטיף הוא גם בהיבט האיכותי של החקלאות. כידוע - האיזור החם בארץ הוא הנגב, אך האיזור הממוזג ביותר בארץ הוא קו החוף. זאת אומרת שלאורך החוף הלילות אינם קרים.
עובדה קטנה זו הופכת לא מעט גידולים שהיו הבסיס העסקי של גוש קטיף לעסק מסובך. הלילות הקרים שמעבר לקו החוף יקשו על הגידולים עד לרמה של חוסר כדאיות.
כיוון שאי אפשר להקים חממות בשכונות אשקלון (לאחת מהן, אגב, קוראים 'נוה דקלים') - השטח הכי דרומי שנותר פנוי הוא האיזור הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנטישמי שנוסע בכביש 6
ל"ת
הכי חשוב עכשיו,
שמורת טבע??,
05/04/05 09:56
|
|
 |
למה הכי חשוב עכשיו - ניצנים
אריה,
05/04/05 10:28
|
תראו מה קורה שמיישבים חבורת ימנים בגוש, אחרי כמה שנים מגדלים שם גם אנשים שחלקם אלימים וגם סחטני פיצויים. לא להרוס את ניצנים, לחשוב על המחר ושמורות הטבע של ילדינו. כשלא חושבים קדימה כולנו משלמים על טעויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הלו, זה ה''שטירמר''? לא, זה אריה
ל"ת
אלוקים אל דמי,
לך!,
05/04/05 11:40
|
|
 |
אל תשא שם השם לשווא
מיטל,
באר שבע,
05/04/05 13:42
|
תורת ישראל לא מטיפה לחמוס את הגר הפלשתיני, להרביץ לשוטר וחייל ישראלי ולעשוק את קופת המדינה מול ילדים רעבים וחולים בלי סל בריאות. דבריך הם משיחיות שקר של אידיאולוגיה ימנית קיצונית ואין להם קשר ליהדות ותורת ישראל. די לדמגוגיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
ימית , גוש קטיף , ניצנים ,ולים
בנצי-א,
05/04/05 08:47
|
גירוש יהודים מחלה ותיקה באורך הגלות שתקום מדינת היהודים יהיה סוף לגירושים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חאלס כבר ''גירוש יהודים''!!
צדק בע''מ,
05/04/05 13:04
|
תצאו משם בלי להרוס כיבינימאט!!
ואגב - תחזירו את כספי המיסים חרות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
God Bless America
ל"ת
Chohen James,
05/04/05 08:36
|
|
 |
19.
לא לפגוע בחולות ניצנים
שני כהן,
חדרה,
05/04/05 08:13
|
אני קוראת בזה לכל הארגונים הירוקים לצאת למאבק על מעט הטבע שנותר בארצנו ולהוכי לפוליטיקאים שהטבע שייך לכולם ואינו מטבע סוחר לעיסקאות פוליטיות. כל מי שהטבע חשוב לו שיכתוב מכתב אישי לראש הממשלה ויבטיטח לבחור בו שוב רק אם ימנע מפגיעה בחולות ניצנים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרסו דיונות בהרצליה נתניה חדרה
אריאלה,
נתניה,
05/04/05 10:04
|
ואף אחד לא קם וזעק שהורסים לו את הטבע, למרות שההרס של הדיונות המופלאות הללו היה פשע לאור היום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה היית כשהרסו את חולות חדרה
ל"ת
אילנה ג,
תל אביב,
05/04/05 09:58
|
|
 |
אל תהרסו לנו את פיסת הטבע הזו!
לא לא לא!!!,
05/04/05 09:31
|
מה כבר נשאר לנו? בכל גוש דן כמעט ולא נותרו פיסות טבע אמיתיות.
למה אתם רוצים דווקא את ניצנים? למה דווקא את השמורה היפה הזו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שתקתם כשהרסו הדיונות בתל אביב
אילנה ג,
תל אביב,
05/04/05 10:25
|
משום שהיה לכם נוח עם זה. התנחלתם לכם ברווחה בבתים שנבנו על הדיונות שהיו פרושות עד לא מזמן לאורך חופי תל אביב, הרצליה, נתניה, חדרה וכל היישובים שביניהם. אך יש לכם החוצפה להטיף לאחרים. תוכנית ל, תל ברוך, רמת אביב ג וכל השכונות החדשות בצפון תל אביב שנבנו בעקבותיהן בחמש עשרה השנים האחרונות, כמו גם המרינה המפוארת בהרצליה ופרוייקט המגורים היוקרתי בחופי חדרה חיסלו דיונות וחופי ים מקסימים וסילקו את בעלי החיים שחיו שם. כל זאת ללא ציוץ קל ו/או הנד עפעף של הצפונים השמאלנים המתגדרים באהבת הטבע בשלט רחוק. אין גבול לצביעותכם וחוצפתכם!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חיי אדם מעל הכל
אילן,
רבבה,
05/04/05 08:51
|
מה לגרש אנשים למען השלום זה בסדר אבל לגרש חיות זה לא בסדר. OK למתנחלים לשלם מחיר כבד אבל להירוקים? באמת יש אפשרות להוכיח שכל תוכנית התנתקות לא רק מבוסס על שנאת מתנחלים. תן להם מקום חילופי שווה למה שיש להם עכשיו שיאפשר להם להמשיך באופי החיים שבחרו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה לאילן
קטיפה כתומבו,
מרכז,
05/04/05 09:15
|
אז אולי ניתן למתנחלי כפר דרום את יערות הכרמל, לתושבי גני טל את חוף דור ולשאנור את עין גדי. שום דבר לא משתנה. המתנחלים ממשיכים להתנהג כגזע עליון שחוקי מדינת ישראל ואחריה הם מקסימום משרתים שלהם. אני אשמח שהמתנחלים יעברו כיחידה אחת זה טוב למרקם החברתי אבל 5 קילומטר מהים לא על משאב הטבע הנדיר שנקרא חולות ניצנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מדבר בשנאה
אילן,
רבבה,
05/04/05 10:50
|
האנשים בגוש קטיף אנשים טובים ושומרי החוק. ארץ ישראל ושמורת הטבע הם ערכים חשובים אבל חיי אדם מעל כל זה. אם אתם באמת חושבים שחייבים לגרש אותם לפחות תתן להם אפשרות להמשיך את חייהם בכבוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
...וגם לחברי מגוש קטיף וצפון ה
ז.,
קרני שומרון,
05/04/05 10:26
|
נראה אותך אם ירצו לעקור אותך מביתך כיצד תגיב??!!! אני משוכנעת שתשתולל, הרי השקעת את מיטב חייך וכספך בביתך וכן ילדיך לומדים באיזור המגורים ובנית חיים חברתיים יפים ופתאום בום הכל מופסק בגלל העקירה!! האם אינך חושב ש''המתנחלים'' הם בני אדם כמוך ועוברים טראומה מעצם רעיון העקירה, אני עדיין לא מדברת על כך שהתאריך קרב והם עדיין לא יודעים מה יהיה כן יעקרו או לא, ואם כן אין להם שום פיתרון, האם ניסית לבדוק כמה''פיצויים'' יקבלו?? מספיק בקושי לחדר וחצי בכל מקום, ומה עם הפרנסה?? יש שם אנשים טובים שתמכו במשפחות מצוקה ועכשיו הן יהפכו לנטל על החברה בגלל חוסר פרנסה, אני כבר לא חושבת על ההפסד הגדול של מדינתצ ישראל מהיצוא המפואר (ירקות ופרחים) שהם הצליחו לעשות. בתקווה לימים טובים יותר, ולכם אני הגוש-בחבל עזה וצפון השומרון חיזקו ואימצו ליבנו איתכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פגשת פעם מתנחל? מנין הדעה הזו?
כמו האנטישמיות,
05/04/05 09:33
|
גם האנטישמים שונאים יהודים בלי שפגשו בהם. בוא אגלה לך סוד - ה''מתנחלים'' נראים בדיוק כמוך - חלקם דתיים חלקם חילוניים. חלקם אידיאולוגים וחלקם התנחלו מסיבות כלכליות. אם תפגוש בהם ברחוב סביר להניח שלא תזהה אותם כמתנחלים (לא, אין להם קרניים...). אתה רואה בעיני רוחך רק את מה שהתקשורת מציגה לך: את קיצוני יצהר וסהרורי הגבעות. כמו שהאנטישמים רואים את היהודים כסטראוטיפ הידוע: אף גדול, חורשי מזימות וכו'. עצוב לי עליך ועל המחנה שלך - אני בטוח שסבתך לא האמינה שיום אחד הנכד שלה יתנהג כאנטישמים שחיה ביניהם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
או, יצא המרצע מן השק
ג,
ירושלים,
05/04/05 10:53
|
המתנחלים נחלקים לשתי קבוצות, לאף לא אחת מהן אין לי שמץ של אמפתיה. הראשונה, והיא הרוב, הם קבוצה של אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית, אולם לא קיצונית; המניע העיקרי למעבר לרצועה מבחינתם היה כספי: לזכות באיכות החיים של כפר שמריהו באלפית המחיר. ועכשיו - לאחר שבמשך שנים חיו כך על חשבוני, בעוד אני מצטופפת במרכז בדירת חדר וחצי - הם בוכים שהם לא רוצים לרדת באיכות החיים למה שהכסף שלהם באמת מאפשר להם - וזו איכות חיים בדיוק כמו שלי!! אז ואללה יופי - הם רוצים וילה ליד הים - גם אני!! כמו שאני עובדת קשה בתקווה להגיע לזה יום אחד, אין כל סיבה שאתם תקבלו את זה בחינם! הקבוצה השניה היא קבוצת האידיאולוגים המשיחיים, המוקצית מחמת מיאוס. פונדמנטליסטים פנאטים, מכל דת שהיא, ראויים לגנאי בלבד. ודאי כך כשהם רוצים לגרור מדינה שלמה מלאה באזרחים שומרי חוק אל פי פחת רק למען סיפוק המטרות האגואיסטיות שלהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הם תרמו לכלכלה של המדינה יותר
אזרח,
08/04/05 02:28
|
|
 |
אני מבין שאת מתכוונת לאיכות
בני,
05/04/05 11:50
|
|
 |
ממש יש לך תורת הגזע משלך....
גילי,
יקיר,
05/04/05 09:24
|
|
 |
Oh, Hadera is such a mess
Was nice desert,
there before,
05/04/05 08:39
|
I wonder - the left always claimed they value people's life more than the land. They should then be glad that the troublled Gush Katif residents hope to find some refuge on empty beach. Yet the hatred to those they consider ''settlers'' destroyed the remainder of their brains. Really, save our leftos - they are rare animals.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
הכי חשוב
א,
05/04/05 08:09
|
להעביר את המתנחלים למקומות הנמצאים בטווח של הקסאמים. אז תהיה סיבה לפנות אותם שוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
ה''שלום'' בגבולות 67'
כרוניקה של,
רצח-עם,
05/04/05 08:04
|
להלן רשימה חלקית ומצומצמת של פיגועים הבולטים עד 1967: 1.1.1952 - בחורה בת 19 משכונת בית ישראל בירושלים נרצחה בביתה על ידי שבעה מחבלים חמושים. 14.4.1953 - מחבלים ניסו לראשונה להגיע מהים. הניסיון הימי נכשל. ספינה אחת יורטה והשנייה הצליחה להימלט. 7.6.1953 - צעיר נהרג ושלושה נפצעו מיריות על השכונות הדרומיות בירושלים. 9.6.1953 - מחבלים תקפו מושב סמוך ללוד ורצחו מתיישב אחד. הם זרקו רימוני יד וירו לכל עבר. באותו לילה תקפה קבוצת מחבלים נוספת בית בחדרה. (זאת, יום אחרי חתימת הסכם בין ישראל וירדן, בתיווך האו''ם, בו התחייבה ירדן שלא לאפשר למחבלים לעבור בשטחה). 10.6.1953 - מחבלים שחדרו מירדן הרסו בית במושב משמר איילון. 11.6.1953 - מחבלים תקפו בית בכפר הס ורצחו ביריות זוג הורים צעירים. 2.9.1953 - מחבלים שהגיעו מירדן הצליחו לחדור ללב ירושלים והגיעו עד לרחוב המלכים שבקטמון. הם זרקו רימונים לכל עבר. בנס לא נפגע איש. 17.3.1954 - טבח מעלה עקרבים. על אוטובוס מאילת לת''א נפתחה אש מטווח קצר כשהגיע למעלה עקרבים שבצפון הנגב. המחבלים ארבו לאוטובוס מאחורי אנדרטת חיל ההנדסה, ניצלו את העובדה שהנהג נאלץ להאט בסיבובים הקשים ופתחו באש על הנוסעים. ממכת האש הראשונה נהרג הנהג ונפצעו רוב הנוסעים. האוטובוס נעצר ואז נכנסו הרוצחים פנימה, עברו מנוסע לנוסע וירו בו מטווח קצר. 11 איש נהרגו. ניצולים סיפרו שהרוצחים ירקו על הגופות והתעללו בהן. עקבות המחבלים הוליכו בוודאות לגבול הירדני, 20 ק''מ ממקום הפיגוע. 2.1.1955 - שני מטיילים נרצחו במדבר יהודה (אחת מהם שושנה הר-ציון). 24.3.1955 - צעירה נהרגה ו- 18 נפצעו בהתקפת פידאיון, שהשליכו רימוני יד וירו מנשק קל על קהל בחתונה במושב פטיש שבנגב. 7.4.1956 - תושבת אשקלון נרצחה בביתה בהתפוצצות שלושה רימוני יד שזרקו מחבלים לתוך הבית. בניצנים, בקציעות (שם נהרג פועל ושלושה נפצעו). כולם - באותה שיטה - רימוני יד שנזרקים לתוך בתים בשעות הלילה ויריות על מכוניות. 11.4.1956 - שני חברי קיבוץ גבעת חיים נהרגו מיריות לעבר מכוניתם בכביש מצומת פלוגות למשמר הנגב. עזה. 8.3.1957 - רועה מקיבוץ בית גוברין נרצח בשדות המשק. 18.2.1957 - שני אזרחים נהרגו ממוקשים סמוך לניר יצחק שליד הגבול הדרומי של רצועת 16.4.1957 - שני שומרים מקיבוץ מסילות נרצחו על ידי מחבלים שחדרו מירדן. 20.5.1957 - פועל נרצח מאש שנורתה על טנדר ליד באר מנוחה בערבה. 29.5.1957 - טרקטוריסט נהרג ושניים נפצעו כשרכב עלה על מוקש ליד קיבוץ כיסופים. 23.6.1957 - בסמוך לחבל עזה נפצעו ישראלים ממוקשים שהוטמנו בדרכי עפר. 23.8.1957 - שני שומרים של חברת 'מקורות' נרצחו ליד קיבוץ בית גוברין. 21.12.1957 - חבר קיבוץ גדות נרצח בשדות המשק. 11.2.1958 - חבר מושב ינוב נרצח על ידי מחבלים כשהיה בדרכו לכפר יונה בשרון. 5.4.1958 - שני הרוגים מירי ממארב ליד תל לכיש. 22.4.1958 - שני דייגים נהרגו ליד עקבה, מאש חיילים ירדנים. 26.5.1958 - ארבעה שוטרים ישראלים נהרגו בהתקפה ירדנית בהר הצופים בירושלים. 17.11.1958 - אחרי הפגזות יישובי החולה - מחבלים מסוריה רצחו את אשת הנספח האווירי הבריטי בישראל, שהתארחה בבית הבראה של המנזר האיטלקי בהר נחום. 3.12.1958 - רועה נרצח בקיבוץ גונן. בתקרית הארטילרית שהתפתחה - נפצעו 31 אזרחים. 15.4.11.2.1959 - שלושה אזרחים נהרגו ליד מושב זבדיאל, בע23.1.1959 - נרצח רועה מקיבוץ להבות הבשן. לותם על מוקש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בחלק הצפוני של חצי האי סיני
ראש סבבה,
ארצנו הדואבת,
05/04/05 20:29
|
בחלק הצפוני של חצי האי סיני יש מזג אוירר ניפלא , שטחים פנויים בלי סוף, מים מתחת לאדמה ואפשר גם להתפיל מים (כמו שעושה כווית , סעודיה וכל המקומות הצחיחים) זה מקום אידיאלי להקים מדינה לתפארת. התנאים שם הינם בדיוק כמו בין חיפה לאשקלון. העיר חולון , לדוגמא ,היתה לפני קום המדינה - סתם גבעות של חול מי שהסתובב ,כמוני ,אחרי מלחמת ששת הימים , ברחבי צפון סיני, היה יכול לראות במו עיניו איזה פוטנציאל עצום יש לשטח הענק הזה. לפיכך - אם באמת רוצים לפתור את הסכסוך יש להקים שם מדינה ולהעביר לשם את הפלסטינים ולהפריד ביננו לבינם. אחרת - כל זמן שנתחכך זה בזה ,החיכוך בין שני העמים לא ירגע לעולם. גם אם תהיה רגיעה בתקופה הקרובה הסכסוך ביננו לבין הפלסטינים ישוב ויתלקח במוקדם או במאוחר. האם הרעיון הינו בר בצוע?? לדעתי - כן. הרעיון בר ביצוע !! איך ?? באמצעות כסף! לדעתי, על-מנת לפתור את הבעיה מן בשורש , מדינות העולם יהיו מוכנות לעזור בגיוס כספים לשתי מטרות: א) לפצות את מצריים בעבור השטחים באופן חד-פעמי או בחכירה לדורות .כסף ישכנע את המצרים, וכמו-כן במצב הכלכלי במצרים ישראל יכולה לעזור בפתוח מצרים , כמו שעשתה בעבר באפריקה . רק לדוגמא - ניתן לראות בחופי טאבה ונואייבה עד כמה המצרים רעבים לפתוח. זה גם יחזק את קשרי הכלכלה והשלום עם המצרים (ב) הקמה של תשתיות וישובים לפלסטינים האם הרעיון גם יתבצע ?? לצערי - אני סבור שאין לרעיון כזה סכוי להתבצע ...!! למה?! כי מדינות ערב לא מעונינות לפתור את הסכסוך אחת ולתמיד. במקום לדאוג לפתוח ארצם ומולדתם , הן מעונינות להחזיק את בעית הפלסטינים כל הזמן על האש. בכך - המצב הגרוע של עמיהם הוא ''באשמת ישראל'' וכך הן מאחזות את עיני אזרחיהם אולי - יקומו בעתיד מנהיגים בעלי חזון ויכולת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין עתיד לישראל בגבולות 67
יעקב,
נס ציונה,
05/04/05 11:22
|
כול הסיפורים על האידיליה ששררה כאן עד מלחמת ששת הימים הם אוסף שקרים מבית מדרשו של השמאל הישראלי האנטי ציוני. לא יהיה עתיד בטוח ליהודי א''י כול עוד ימצאו ערבים ממערב לירדן. כול ההתנתקויות למינהן לא יעזרו לנו אם לא נבין אמת פשוטה זאת ונפעל ללא לאות להגשמתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נרצחי התלמידם בכפר חבד
ז.,
קרני שומרון,
05/04/05 10:30
|
איני זוכרת באיזה תאריך אבל, היה רצח בכפר חבד בישיבת תומכי תמימים נדמה לי שנרצחו אז 5 ילדים בזמן תפילת שמונה עשרה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
גבולות 67' גבולות ''שלום'' -
''הסאגה'' של,
מצרים.......,
05/04/05 07:58
|
''I felt that what the Egyptians were doing in sending these men, whom they dignified with the name of Fedayeen, or commandos' into another country with the mission to attack men, women and children indiscriminately was a war crime. It was essentially of the same character' though less in degree, as the offences for which the Nazi leaders had been tried in Nurmberg....'' Lt. E.L.M. Burns Chief of UNTSO Between Arab and Israeli, 1962, p.88
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
חלוצים לעומת ''מתנחלים''?
קטע ממאמר של,
פרופ' בריימן,
05/04/05 07:54
|
אתמול עם בוקר נרצח רועי. השקט של בוקר האביב סינוורו ולא ראה את האורבים לנפשו על קו הגבול. לא מהערבים כי אם מעצמנו נבקש את דמו של רועי. איך עצמנו עינינו מלהסתכל נכוחה בגורלו ומלראות את ייעוד דורנו במלוא אחריותו?!
הנשכח מאתנו כי קבוצת נערים זו, היושבת בנחל עוז, נושאת על כתפיה את שערי עזה הכבדים, שערים אשר מעברם מצטופפים מאות אלפי עיניים וידיים המתפללות לחולשתנו כי תבוא, בכדי שיוכלו לקורענו לגזרים?! השכחנו זאת?! הן אנו יודעים כי על מנת שתגווע התקווה להשמידנו חייבים אנו להיות בוקר וערב מזומנים וערוכים. דור ההתנחלות אנו, ובלי כובע הפלדה ולוע התותח לא נוכל לטעת ולבנות בית''.
דברי הספד ושאלות נוקבות אלה נאמרו מפי הרמטכ''ל משה דיין על קברו הרענן של המתנחל מנחל עוז, רועי רוטנברג, לפני 45 שנים, עוד לפני מבצע קדש. קשה שלא להבחין בהיותם תקפים גם היום, כאשר שוב מפגיזים את נחל עוז, בדיוק מאותו כיוון ובדיוק לאותה מטרה. דיין לא היסס אז להגדיר את האויב ואת מטרותיו ולא נמנע מלקרוא ליושבי נחל עוז וסביבותיה בכינוי הנכון, דור ההתנחלות. רק שנים רבות לאחר מכן, בישראל הפוסט-ציונית, הודבקה תווית הגנאי ''התנחלות'' ליישובים שהוקמו מאותה סיבה שהביאה להקמת נחל עוז במקום שבו הוקמה: לקבוע את גבולות המדינה.
צחוק הגורל הוא שהפגזים של צבא הכיבוש של אגג הערפאתי נוחתים בנחל עוז דווקא בימים שבהם הופצו ידיעות כאילו ראש הממשלה, אריאל שרון, מוכן לשקול פינוי יישובים ברצועת עזה - אותה ''עזה תחילה'', ששימשה ראש גשר לשיבתם של ערפאת ואנשיו לארץ ישראל. עם ישראל כמוהו כגיבור התנ''כי שמשון:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ל11, שקרנים ויהודונים היו תמיד
ע''ע משה שרת,
05/04/05 07:47
|
פעולת תגמול הוא השם שניתן בישראל בשנות החמישים לפעולות נקמה והרתעה של צה''ל, שנעשו בעקבות פעולות טרור נגד תושבי ישראל ופעולות הטרדה של צבאות המדינות הגובלות בישראל.
המובילים של מדיניות פעולות התגמול היו ראש הממשלה, דוד בן גוריון, והרמטכ''ל, משה דיין. ביסוד מדיניות זו היתה גישה של ''יד חזקה'' כלפי הערבים, תוך הבהרה שכל פעולת חבלה או לחימה תזכה לעונש הולם, משום שדם יהודי אינו הפקר. או במילותיו של בן גוריון עצמו (בהרצאה ''פעולות התגמול כאמצעי להבטחת השלום''): ''אין בידנו להבטיח כל צינור מים מפיצוץ וכל עץ מעקירה. אין בידנו למנוע רצח עובדים בפרדס ומשפחות בשנתן, אך יש בכוחנו לקבוע מחיר גבוה לדמנו, מחיר יקר מכדי שכדאי יהיה לישוב הערבי, לצבא הערבי ולממשלות הערביות לשלמו''.
גישה זו היתה הגישה הדומיננטית, אך לא היחידה. משה שרת, שכיהן אף הוא כראש ממשלה בתקופת פעולות התגמול התנגד לגישה זו, ולאחר טבח מעלה עקרבים כתב ביומנו: ''מעשה תגובה על מרחץ דמים זה רק יטשטש את רשמו המחריד, ויעמיד אותנו בדרגה שווה עם המרצחים מהצד שכנגד. מוטב לנו לעשות מענין מעלה עקרבים מנוף להתקפה מדינית על המעצמות, למען יפעילו לחץ על ירדן שכמוהו עוד לא היה''.
על ביצוען של פעולות התגמול הופקד בראש ובראשונה אריאל שרון, תחילה כמפקדה של יחידה 101, שהוקמה במיוחד למטרה זו, ולאחר מכן כמפקדו של גדוד 890 של הצנחנים, שיחידה 101 מוזגה לתוכו.
משה דיין הגדיר את פעולות התגמול בהרצאה שנשא ביולי 1955:
''משמעות פעולת התגמול היא כי ישראל רואה בהסתננות כפעולת איבה בלתי נסבלת והיא מורה את כוחותיה לעבור את הגבול ולפגוע בארץ הערבים. הפגיעה אינה פעולת נקם. זו פעולת עונש והתראה''. את טיב האיזון שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי בקביעת פעולות התגמול תיאר מאוחר יותר אריאל שרון:
''אפשר לומר שהאידיאולוגיה של פעולות התגמול התגבשה במידה רבה ביחידות הצנחנים. חשוב לציין, שאת רוב היעדים שביצענו הצענו אנו למטה הכללי, וזאת בגלל היכרותנו המלאה את האזורים השונים ואת השטח והיעדים שמעבר לגבול, שבהם סיירנו ללא הפסקה. הביטחון והיכולת לבצע זרמו מלמטה למעלה. תפקידנו כלוחמים היה לרקוע ברגליים - מוכנים לקרב. הדרג המדיני בדרך כלל הוא זה שצריך למתן. הוא רואה את השיקולים כולם - שיקולים מדיניים ואחרים. מלמטה צריכה תמיד להיות רקיעה ברגליים, ואנחנו רקענו.'' אחדות מפעולות התגמול בלטו בברוטליות שלהן, שהיה בה הרג חסר הבחנה של אזרחים, כאלה שלא היה קשר ישיר בינם ובין המסתננים (שנקראו ''פדאיון'') שפעולתם היתה העילה לפעולת התגמול. כדי להסיר ספק נציין שפעולות התגמול נעשו בעקבות חדירות רצחניות של מסתננים לישראל, ולא בעקבות הסתננות שלא הובילה לרצח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
תעברו לניצנים ותשלחו SMS לכוכב
ל"ת
נולד 3,
05/04/05 07:38
|
|
 |
12.
צודק חברינו בשיא חבל להלחם
מתנחל מגדיד,
גוש קטיף,
05/04/05 07:26
|
אין לנו על מה להלחם עלינו לצאת משם ומהר ככל האפשר . ניקח את הפיצויים שמגיעים לנו ונקנה וילה בדרום היפה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה ממש נשמע מתנחל
ל"ת
גילי,
שומרון,
05/04/05 09:25
|
|
 |
שכני יקירי
תושבת גדיד,
גוש קטיף,
05/04/05 08:46
|
נדמה לי שאתה סתם מתחזה מצפון ת''א הכותב שהוא גר בגוש!!!!? בכל אופן דע לך שבחוץ לא יהיה לך קל יותר!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
די עם הדמים מתנחלים
לסגת לגבול 67,
ישראל,
05/04/05 07:24
|
אתם גורמים רק לפרובוקציות אתם אשמים בכל תהיו בחוץ יהיה שלום תהיו באיזור יהיה טרור די דיינו די דיינו דיינו דיינו זה לפסח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
די עם הדמים שמאלנים
גילי,שומרון,
05/04/05 09:27
|
|
 |
הסתה היא הכלי היחיד של המתנחל
שי,
05/04/05 10:25
|
אהה, לא נשכח גם אלימות מילולית שיכולה לגרום לאוהדי כדורגל פנאטיים להסמיק ואלימות פיזית שבשכונות הקשות של סאו פאולו לא נראתה. אז אל תדבר על הסתה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעצם טעיתי, יאללה להתפנות
ל"ת
גילי, שומרון,
05/04/05 10:24
|
|
 |
10.
הם רוצים שנבוא לבקר ןהם בסדר
לטייל ביריחו,
ללכת לקזינו,
05/04/05 07:22
|
ביריחו לא היה טרור כלל ועובדה אתמול בחדשות הראו דתיים שהלכו לבית הכנסת . מה לא בסדר בזה זה כיף שניתן לחיות בשלום ללא פיגועים וללא מתנחלים שגורמים לנזק תדמיתי בעולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
OOOOHH what a deal............
amir,
05/04/05 07:20
|
What a deal sharon is offering ?!?
a TRANSFER 1st class to Nitzanit !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
איזה כיף שאין לחימה ומלחמה
ל"ת
אין מתנחילם,
אין טרור,
05/04/05 07:20
|
|
 |
אין שמאלנים-אין פיגועים !!!!!!
ל"ת
לאותו הערבי,
בשמות שונים,
05/04/05 08:29
|
|
 |
אתה המחבל לא המתנחלים
אושר,
05/04/05 08:26
|
|
 |
נכון אם אתה רואה
Avi Ecuador,
05/04/05 07:44
|
|
 |
7.
הבולדזר התחיל לעבוד!
רועי,
05/04/05 07:19
|
כל הכבוד לרה''מ רק כשהוא מתערב זזים דברים. הוא דוחף מייעץ ונותן תנופה לתהליך כמו ששרון יודע לעשות טוב מכולם וכפי שפעל כבר בעבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מר. שרון למען התנתקות עליך
ישראל,
05/04/05 07:10
|
לפנות את חוותך ושם להקים להם יישוב. שוב החלטות של שרון - צרות לדורות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
בשדה בוקר ובבאר שבע יש מקום בש
דני,
באר שבע,
05/04/05 07:05
|
בשדה בוקר בבאר שבע יש מקום בשבילכם, אבל נכון תצטרכו לגור ליד ציונים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
למה יהודים לא יוכלו לחיות
גדי,
גוש דן,
05/04/05 06:49
|
במדינה שלהם כמו שהערבים חיים בישראל ?! הרי התנאי להקמתה של המדינה הזאת -שהיא ידידותית-דמוקראטית. וזה היה צריך להיות המיבחן !!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
ולמה לא יכולים לחיות בפלסטין
Avi Ecuador,
05/04/05 06:38
|
או בארצות הברית יהודים? עותק: פינוי לא צריך להיות בשום מקרה לא מיהודה ושומרון לא מעזה ולא מרמת הגולן ולא משח מוניס. אפילו לא לאחר משאל עם!!! ושהימין לא יתפטה לשטויות ולהונאה של השמאל האוויל. גם אם עם-הארץ יחליט על בריחה שיקראו לה ניתוק. כמו שחיים יהודים בארצות הברית, באירופה, בקו הירוק ''במדינות ערב'' ויש ''שלום'' ולא חוששים לחייהם ולא צריך צבא חלמאי שישמור שם, גם בפלסין מערבית לירדן חס וחלילה, יוכלו לחיות יהודים. וכמו שהפלסטינים ה''ישראלים'' יכולים לחיות בקו הירוק ולא צריך צבא פלסטיני שישמור עליהם בחלם מפני שאהידים יהודים אני מבין שגם אותם לא יפנו. אז אם יהיה שלום למה לפנות? ואם אין ולא יהיה שלום אז שוב למה לפנות?! משהו לא מסתדר לי עם ההגיון של מנהיגי חלם ועם הארץ.
ודרך אגב אם הימין מתפטה להתנתק מהשכל וההגיון ולעזוב, עליהם לחשוב על דרגה אחת קדימה; יהיה עליהם להמשיך לבנות את פלסטין ולהפוך למדינה דו לאומית פלסטינית ישראלית בקו הירוק כשהערבים יהפכו לרוב, להלחם בתחנות רוח ללא תקווה (דון קישוט), בשביל מה ומי?! עדיף שיקחו את הפיצויים, יגשו לשגרירות האמריקאית או האוסטרלית במאורגן יקבלו אזרחות שם ויקחו את המשפחות ואולי יקימו יישוב שם ביחד, בחלם גם יתנו להם משכנתא, למה לא?! בשביל מה גליל ומדבר, שילכו השמאל לשם. השמאל בעתיד יצטרך להלחם על נפשו ולא יבין למה הפלסטינים הטובים לא אוהבים אותו או לפחות רוצים שיחיה ביניהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יא אוויל לך ''תפטה ''
ל"ת
Aadaya Yosef,
05/04/05 22:31
|
|
 |
אבי-למרבית הצער אתה צודק לגמרי
ל"ת
ברכה,
נס ציונה,
05/04/05 10:35
|
|
 |
למרבית הצער
Avi Ecuador,
05/04/05 16:12
|
|
 |
אבי, אתה חכם, אבל.....
האיש עם התשובות,
טיפה לפניך,
05/04/05 09:32
|
מה שעדיין לא הבנת והפנמת זה שמדינת ישראל בהנהגת אריק שרון הובסה על ידי הטרור הפלסטיני.
בשניה שבה תבין שאנחנו בעצם הצד המובס, הצד שבורח עם הזנב בין הרגליים ללא כל תנאי, תוך כניעה מוחלטת לכל דרישות האויב...תתבהר לך התמונה הכוללת. זה לא שיש כאן אנשים כל כך טיפשים, זה פשוט שמפוצצי האוטובוסים לקחו את גיבור ישראל לשעבר ועשו ממנו שקשוקה לארוחת בוקר. ואם זה לא היה מובן מלכתחילה, אני רואה את פני הדברים בדיוק כמוך ואנחנו בדיוק באותו המחנה. אני פשןט הבנתי שהמעצמה הגרעינית הובסה על ידי בני 15 עם חגורות נפץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז תלמד להפסיד בכבוד
דני,
05/04/05 12:44
|
מתי שתלמד שכאשר מפסידים צריך להודות בתבוסה ולא להמשיך ולקשקש. לא הובסנו על ידי ילדים בני 15, הובסנו על ידי מיליונים של פלסטינים שישבו והשתקעו בארץ והתרבו וזה היה בלתי נמנע. לשלוט בעזה ובה מיליון ערבים זה פיתרון יותר טוב? זה יהיה ניצחון? אם הבנתה שהובסנו, אז בוא ניסוג קצת ונגן על מה שנשאר ונלמד לקח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למתאבד לאומי עם הארץ שמאלני
Avi Ecuador,
05/04/05 16:10
|
עוד יתברר לך אם לא יהיה מאוחר מדי שישראל צריכה ללמוד מהמוסלמים איך מנצחים ואם לא תלמד הם ילמדו אותך. אני בטוח שלא תהיה שאהיד אתה או בנך או משפחתך, לא שאין ביניכם שאהידים לאומיים אבל זה כבר סיפור אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי אפילו אפשר לעשות?
Avi Ecuador,
05/04/05 07:02
|
שכל היהודים החיים בשטחים הפלסטינים וברמת הגולן בהמשך אולי יחשבו יהודים ישראלים תושבי חוץ ישראלים וכל הערבים החיים בקו הירוק ובשטחים וירושליים שישארו בידנו יחשבו פלסטינים תושבי חוץ לא ישראלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
איפה אירגוני איכות הסביבה?
מתנחל מהערבה,
ערבה,
05/04/05 06:35
|
איזור ניצנים הוא פנינת טבע אמיתית, ההתנתקות של השמאל האנטי ציוני חשובה כנראה יותר מאיכות החיים,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פתרון אנושי
אילן,
רבבה,
05/04/05 06:51
|
אני לא מסכים שתוכנית שרון יביא שלום או בטחון אבל לפחות העברה לחוף על יד אשקלון נותן פתרון לחלוצי חוף עזה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי יעברו לבתים בשיח מוניס
Avi Ecuador,
05/04/05 07:27
|
וסביון וצהלה על ההקרבה שלהם ויפונו אנשי שיח מוניס סביון וצהלה לישב את הנגב?! הם סבלו והקריבו מספיק לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מתנחלים ישבו את הנגב
ל"ת
בן גוריון,
שדה בוקר,
05/04/05 06:34
|
|
 |
גזלים
חמרמן,
חרמון,
05/04/05 11:45
|
מענין כל המתנחלים כמעט כולים לא מיזחים נכון תחשבו על זה גם על זה עולה לנו כסף חה חה לא רק רוסים??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם הם הולכים ברצון
Avi Ecuador,
05/04/05 07:09
|
עדיף שיישבו את ארצות הברית. בשביל מה להילחם לבניית פלסטין וישרפלסטין שתהפוך לפלסטין 2 עם מנטליות כמו שלך? שוב יצטרכו להתנתק מעכו, יפו, הגליל אשתך והמשולש. לאי של שרון אולי?
הגב לתגובה זו
|
|