 |
17.
הוי,נער תם...הסכת וקרא
ראובן,
10/04/05 17:40
|
הסכת ושמע: יהדות אינה ערך עליון,תבין.בעיני רבים החיים בישראל התחושה החזקה היא הישראליות,וכל כך מדוע? משום שהיהדות מתפרשת כדת המתנהלת ע''י בתי דין רבניים רבי כוח והשפעה,המנהלים את חיינו על פי אמות מידה ומנגנונים שמזמן אבד עליהם כלח-לפחות בעיני רבים בציבור.היהדות הופכת יותר ויותר נחלתם של לוחשי לחשים,מחלקי קמיעת ורנטגנים.דת המכבידה על הפרט,מבזה נשים ומפלה אותן לרעה. אדם החי בארה''ב יכול להנשא ולהקבר כרצונו, בטקס דתי או אזרחי,שניהם מכובדים ומקובלים,ואיש הישר בעיניו יעשה.והדבר מחלחל גם לישראל,והתהליך בעיצומו ולא ייעצר. היהדות היא דת כוחנית,אינני טוען שאין בה חוכמה אך ביטויה המעשי הוא בכוח וכפייה.ותבין,רבים מאסו בכך.אנו רוצים לראות פנים אחרות. לפני שנים רבות,בעת שירותי הצבאי,התלקח ויכוח ביני ובין אחד מחיילי היחידה.למען הרקע-אני יליד ארה''ב ועליתי ארצה כילד כאשר הורי החליטו שישראל היא המקום הנכון ליהודים לגדל בו את בניהם ובידיעה שייתכן ונתבגר ונשרת בצבא.החייל איתו התווכחתי היה דתי ואני חילוני,מה לעשות.במהלך השיחה שעלתה לטונים גבוהים אמרתי (ואני עדיין מחזיק בדעתי) כי אינני מאמין בבריאת העולם ב-6 ימים ע''י אלוהים,ובעוד נקודות אלה ואחרות. חברי ליחידה התפוצץ:''אין לך זכות לחיות בארץ!'' הבנת?לי אין בעייה עם השקפותיו והשקפות דומות,אבל תטען בפניו את ההפך-סוף העולם.לי,שהורי עלו ארצה תוך תפיסת עולם ערכית ולא דתית והשאירו בארה''ב את הוריהם, אחיהם ומשפחתם - אין זכות לחיות בארץ,היות ואינני מאמין שהעולם נברא ב-6 ימים. ומה אני אמור לחשוב? היהדות אינה טובה מכל דת,והיהודים אינם גזע עליון וטוב מאחרים.וזה לא קשור לוויכוח עם אותו אידיוט.אנו אוהבים לפאר ולרומם את עצמנו כעם סגולה,טוב ומיטיב,חכם ונבון-אבל כולנו מקפיאים פיתות לפני הפסח ואוכלים סטייק לבן בפרהסיה. אז מה כל כך טוב ומיוחד בנו?מה הופך אותנו לעליונים,נשגבים ומורמים מאחרים?מעמד הר סיני?קידושין כדת משה וישראל (בהם,אם תשים לב,האשה הופכת למעין קניין הגבר - 'הרי את מקודשת לי')?מה , לעזאזל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלא שהמקפידים יכולים להעלות
לא די בכך,,
11/04/05 07:45
|
שאלה- אם היא מקודשת לא, והרי הגבר לא חייב להתקדש לה, האם זה אומר בהכרח שמותר לבעל לבגוד באישתו ?
תחשבו על זה... יש המון לאקונות ביהדות ....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
נער יהודי יקר, הצדק איתך!!!
נעמה,
ירושלים,
10/04/05 12:38
|
עצוב וכואב שאנשים ''בוגרים'' לא מגיעים להבנתו של נער יהודי אמיתי!!! כל מילה שכתבת, אורי, משדרת אמת עצובה. רבים יבינו זאת רק בעוד מספר שנים בהם כדי להנשא עם יהודי ''אמיתי'' נצטרך להיעזר בשלשלת יוחסין... המשך לכתוב ולשדר אמת!!! העם איתך!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
זה אותו אלוהים שדיבר עם נטורי
אריה,
10/04/05 08:12
|
זה אותו אלוהים שדיבר עם נטורי קרתא ואמר להם שבכלל אסור שתתקיים בעולם מדינה של יהודים בטרם יבוא המשיח? זה מה שכל כך ענק גם באלוהים וגם בתנ''ך: ''שבעים פנים לתורה'',- מי שבעד התנתקות ימצא בה אישור לדרכו, מי שנגד התנתקות גם כן ימצא...אתה אישית דיברת עם אלוהים, אדון שמנדריק?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מת על אלו-קים. אלו-קים בייסינג
דוד,
10/04/05 08:08
|
|
 |
13.
ישר כח! עם ישראל בארץ ישראל
יהודי מאמין,
10/04/05 06:55
|
|
 |
12.
אגב, לצטט את דעת הורייך לא
צא ולמד,
09/04/05 20:52
|
|
 |
11.
Kirshenbaum's surprised error
Israel,
Canada,
09/04/05 18:43
|
I'm quite surprised that a Yeshiva studen does not even bother to go to Genesis (Be-Reshit) chapter 32 and read there where the name ISRAEL came from. I was taught that ''Sarita Im Elohim'' means ''fighting'' not being ''Straight'' with God.
A small error that reflect on the rest of his column.
I find it quite interesting that a non-orthodox conversion performed outside Israel for a person residing in another country is long recognized as ''Kosher'' for the Law of Return yet the same conversion performed for someone already residing in Israel will, so the Orthodox claim, result in the demise of Israel.
It is time to declare a total separation between State and Religion. It is alsop time to cancel the Law of Retrurn.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
צר לי על עולמך הצר ידידי הצעיר
Ehad Haam-Zioni,
חברה סובלנית,
09/04/05 17:50
|
אני-כרוב בני הלאום היהודי-אינני מאמין בהשגחה האלוהית ובקיום דברי התורה-אך אני כליברל דמוקרט מוכן לתת לך לחיות באמונתך ללא שום הגבלה ממלכתית וציבורית.
ידידי הצעיר: מיהם האורתודוקסים שיבואו ויגידו לכתות יהודיות אחרות שדתם אינה הדת היהודית????
מיהם האורתודוקסים שיקבעו שבן לאב יהודי אינו שייך לעם-בעוד שבן לאם יהודיה כן שייך???
מישמכם שתדחפו את עם ישראל אחורה שלושת אלפים שנה-לגישה שהייתה פאר המוסר בתקופה הקדומה, אך היום היא אנכרוניסטית לגבי תפיסת המוסר המתקדמת, אנטי לאומית לבניהעם היהודי וגובלת בפשעים נגד האנושות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כך אין כזה דבר עם יהודי
יעקב,
לונדון,
09/04/05 23:57
|
אם אינך מאמין בקיומו של אלוקים ובמעמד הר סיני, אזי אין דבר כזה עם יהודי, וכי מהיכן התחילו? ומה מבדיל אותם משאר בני האדם. על כן אולי מעתה יקראו יהודים רק אלו שמשרתים בצבא ומשלמים מעל סכום מסוים מס הכנסה, בטוחני שזה יוציא מהכלל הרבה מאלו שאינך מעונין בהם, ובהזדמנות זו תשנו את שמם מיהודים לישראלים. ואת קודשי ישראל תשאירו לנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק בהחלט דעתי זהה.
ל"ת
מרים עבודי,
פרדס כץ,
09/04/05 20:41
|
|
 |
9.
מאמר יפה
ל"ת
רעות,
09/04/05 08:39
|
|
 |
8.
We need many more like you
AMR-A Jew,
09/04/05 02:26
|
|
 |
7.
הו תמימות קדושה
יאן הויס,
08/04/05 21:51
|
שטיפת המוח שעושים לנערים הטובים האלה בחינוך הדתי... אבל בגילך עדיין אי אפשר להאשים אותך בסיסמאות שאתה מדקלם.
לך אל תגובה 4, תמים, קרא דבריה (כל מילה בסלע) וחכםו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ישראלי או יהודי ? בוחר ביהדות
בנצי-א,
08/04/05 20:13
|
האליטות האוגנדיסטיות שהשתלטו על מדינת היהודים זמנם קצוב קום תקום מדינת היהודים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לבנצי: איך זה שאתה כותב בשבת??
J.R.,
08/04/05 21:52
|
או שאולי אתה גר בחו''ל ששם טרם נכנסה השבת ומשם אתה מרצה לנו על יהדות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''המטרה מקדשת את האמצעים...''
אריה,
09/04/05 13:10
|
נערות דתיות לא מתגייסות כדי לא להתקרב לגבר,- אבל עימות כולל ''סלואו'' צמוד עם חיילים על הגבעות זה לגיטימי, כי זה למען ארץ ישראל... אז כתיבה בשבת כנ''ל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
כת החרדים
תמר הלוי,
ירושלים,
08/04/05 15:20
|
כבר מזמן הוכחתם שאתם לא יותר מאשר כת קיצונית וענינכם קודמים לשלום המדינה ולחיי אזרחיה החילונים.רדו מאיתנו.התחתנו ביניכם המשיכו להסתגר בגטאות שלכם ולהתעלם מהקידמה שנושבת בחוץ וברוך ''שיפטרנו'' מכם בקרוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
עשית סלט שלם
מיכל,
08/04/05 14:25
|
א. בג''ץ קבע מי רשאי לקבל אזרחות על פי חוק השבות, ולא מיהו יהודי. ב. גיור קפיצה שנעשה בחו''ל מוכר מאז ומעולם כמאפשר קבלת אזרחות על פי חוק השבות. לטעמי בג''ץ טעה טעות מרה שהתערב בעניין כה מהותי שראוי להשאיר אותו לרשות המחוקקת. אבל מצד ההיגיון ישראלי יכול היה להתגייר גיור קפיצה בחו''ל ולהיות מוכר כזכאי כבר מזמן. ג. האספסוף והערב רב, הם דוגמא דוחה במיוחד, שלא רק שאין אהבת ישראל נוטפת ממנה, אלא היא מעלה שאלות לגבי אהבת האדם שבך, באופן כללי; חלק מאותו ערב רב קבור כיום בבתי הקברות הצבאיים של מדינת ישראל, משלם מסים ויש מביניהם שנרדפו בשל יהדותם. בעיקר בארצות מזרח אירופה, שבהם די היה באבא יהודי כדי למרר את חייו של אדם. אין בכוונתי לומר שהנ''ל הינם יהודים על פי ההלכה, אלא שהדימוי שהשתמש בו כלפי אנשים נקיי דעת ותמימי דרך הוא גסות רוח, עם לא למעלה מזה. ועל שמירת הלשון (או על דברים שראוי שלא יאמרו) בודאי למדת. ד. תיאורך המזלזל לגבי רפורמות ביהדות הוא הצגת בורותך לעיני כל, שאין לדעת אם יש לצחוק עליה או שמא לבכות. רפורמות היו ביהדות מאז ומעולם; הפרושים היו רפורמטורים גדולים ותביעתם של הצדוקים, שלא לשנות מהתורה שבכתבת, מזכירה את תביעתך. הבעל שם-טוב היה רפורמטור ששינה סדרי עולם בעולם היהודי וכך גם האר''י הקדוש ובודאי שהרב קוק זצ''ל שקבע כי ''החדש יתקדש'' - קביעה שאין מהפכנית ממנה. תוכל כמובן לטעון שהם כולם היו גדולי תורה, אך זהו טיעון בעייתי מאוד; הבעל שם טוב וחסידיו הוחרמו ונרדפו, הרמב''ם הוחרם, והרב קוק זכה לקיתונות של גידופים. ולסכום - שב ולמד, ואת מעיינות האיכפתיות שלך נתב-נא לאפיקים חיוביים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עם התשובה שלך. במקום.
ל"ת
שיחקת אותה,
09/04/05 20:46
|
|
 |
זה לא אשמתו, זה מה שמלמדים
אותו בישיבה,
09/04/05 07:25
|
הציונות הדתית היהודית נמצאת בתחרות עם היהדות החרדית. מאחר ויש לה רגשי נחיתות כלפי השמרנות של החרדים הם מתקרבים אליהם בצעדי ענק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
''תורתו המקורית'' קובעת שנואפת ד
אריה,
08/04/05 13:30
|
''תורתו המקורית'' של העם הזה קובעת מפורשות שנואפת דינה מיתה, (בסקילה) וכן גם מי שנאף עימה. וגם שמי שנישאה והיא איננה בתולה דינה מיתה בסקילה. וכמובן ''כל השוכב את זכר משכב אישה...'' אתם מקיימים הכל? את כל ''תורתנו המקורית''? כולה מאבקי כוח, - אל תלכו עם הרפורמים כי אז יהיו למפלגה שלנו פחות קולות בכנסת ולאנשים שלנו פחות פרנסה בממסד הדתי... בולשיט, יקירי, ובלשונה של תורתנו המקורית: פרש שוורים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מדויק
יהודי,
ארץ ישראל,
08/04/05 15:23
|
מאיפה לך הלכות מפוברקות אלו. דין נואף ונואפת אינו בסקילה. המתארסת לא בתולה אין לה דין כלל. ודאי היא אינה צנועה גדולה. כדי להעניש את הנישאת לא בתולה יש להביא ראיות שהיא ניאפה בין קידושין לנישואין, דבר שאינו אפשרי כלל בימינו. ההמוסקסואל שיש עליו עדים והתראה דינו מוות, כמו המקיים יחסים עם בהמה, משום שהוא ממעט את מהות האדם שהוא צלם אלוקים. כן אנו משתדלים לקיים הכל. ברם כבר מימי התנאים (ר' עקיבא וחבריו) נמנעים מעונש מוות בצורה עקרונית על-ידי דרישות אין-סופיות מן העדים, כדי למנוע לקיחת חיים בידי אדם. סנהדרין ההורגת חת לשבעים שנה הרי זו סנהדרין דמים, ואחרים מקשים עוד יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגיד, התנ''ך שלך במהדורה אחרת?
אריה,
09/04/05 12:59
|
דברים כ''ב פ 20: ''ואם אמת היה הדבר הזה לא נמצאו בתולים לנערה והוציאו את הנערה אל פתח בית אביה וסקלוה אנשי עירה באבנים ומתה כי עשתה נבלה בישראל לזנות בית אביה ובערת הרע מקירבך,-'' (מומלץ בחום לקרוא כל הפק מתחילתו ועד סופו) ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק
יהודי,
מקורי,
08/04/05 15:08
|
אבל התורה גם אמרה שרק בית דין של עשרים ושלושה דיינים יוכל לקבוע איך, מתי והאם להרוג את כל הנ''ל. בית דין כזה אין היום, ולכן אנו לא מקיימים את העונשים שמגיעים לנ''ל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את התורה הזו לא קראתי, בתורה ש
אריה,
09/04/05 13:18
|
בתורה שלי (מהדורת סיוון תשכ''ב, ) כתוב בדברים כ''ב פסוק 20: ''ואם אמת היה הדבר הזה לא נמצאו בתולים לנערה והוציאו את הנערה אל פתח בית אביה וסקלוה אנשי עירה באבנים ומתה..'' (ואגב, לעובדיה, כדאי לקרוא: שם, פסוק 5: ''לא ילבש גבר שמלת אישה כי תועבת אדוני אלוהיך כל עושה אלה...'') באמת פרק מעניין. כדאי לחפש את מהדורת התנ''ך שבידי ולקרוא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הבגץ לא עשה מהפכה
פרחיה,
08/04/05 13:27
|
תלמיד יקר. חטאם של הרבנים הרפורמים הוא שאינם מכפיפים עצמם לפרשנות האורתודוקסית המחמירה של הרבנות הראשית אלא מפרשים בדרכם המודרנית והמתאימה יותר לרוח הזמן את דברי אלוהים והמצוות. כשם שהאפיפיור לא הכיר בפרוטסטנטים כנוצרים הראויים להשתתף במיסה שלו, כך האורתודוקסים מסתייגים מהרפורמים, אך איננו יודעים שאלוהים עצמו מתנער מהם. ובאשר לבגץ. החלטתו בכלל לא מהפכנית. כבר היום עולים לפי חוק השבות נוצרים גמורים, המבקרים בכנסייה ונשבעים על הברית החדשה, אבל סבא שלהם היה יהודי. אז הבגץ הרשה גם לאנשים שהתגיירו בגיור רפורמי לעלות לארץ. הם לפחות לא נשבעים בשמו של ישוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אורי כל הכבוד!
יהודי,
רמות,
08/04/05 13:26
|
|