 |
13.
עם ישראל
פקק תנועה,
קרית ביאליק,
17/04/05 12:23
|
באמת לא מבין מה קורה איתו לכן היגענו להיכן שהיגענו בכל תחומי חינו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
לא צריך זאת.צ''ל חבר מרכז
apolonia,
17/04/05 12:20
|
של האנלפבטים בליכוד. זה מספיק. מי צריך לדעת לקרוא ולכתוב??? פראיירים בלבד!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
וכמה חכי ''ם לא יודעים לקרא?
שמחה,
17/04/05 10:52
|
|
 |
10.
ל 5
הגדי,
תא,
17/04/05 10:40
|
בתגובה מס 5 קראתי שכתבת את המלה שגיאה באות ע במקום באות א (כתבת שגיעה במקום שגיאה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אצל החרדים כולם קוראים
מורה בישראל,
17/04/05 10:35
|
אני מורה בבית ספר חילוני ואני מזמינה את כולכם לבוא ולראות כיצד מלמדים קריאה בחינוך בחרדי. שם כולם קוראים חוץ מכאלה שיש להם לקויות חמורות מסתבר שהחינוך הרגיל פשט את הרגל. מסתבר שהחרדים בכל זאת טובים מאיתנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
גם אין הרגלי למידה
avrish,
modiin,
17/04/05 10:32
|
הפתרון לילדים מתקשים הוא קשה אך כולל גם שינון חוזר ונשנה. לשם כך צריך ''הרגלי למידה''. בית הספר גם לא מקנה הרגלי למידה כך שהפער יכול רק להעמיק. לבנות בגילאים אלובהכללה גסה יש יותר ''סבלנות'' באופן ''טבעי'' (לא נרכש בבי''ס) דבר שמסביר את הצלחתן הרבה מהבנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
שיטות ישנות
הגדי,
תא,
17/04/05 10:28
|
צריך לחזור לשיטות הישנות של ה''חדר''.
על המורה לכתוב אות על הלוח ולקרוא בשמה ועל התלמידים לחזור עשרים פעם על הקריאה של האות בקול רם.
לאחר מכן לכשידעו את כל האותיות יש לכתוב מלים ולקרוא בקול רם ולהסביר כיצד בנויה המלה מאותיות.
רק תרגול בקריאה בקול רם ורק הקפדה על היגוי האותיות במלים יגרמו לתלמיד להיות מיומן יותר.
לאחר מכן יש לתרגל הבנת הנקרא ועל המורה להסביר מה כוונת המשפט ולתרגל עם התלמידים את הבנת החומר עד שיוכלו לקרוא ולהבין בכוחות עצמם.
על כך יש לשים את הדגש במשך השנה הראשונה של הלימוד (כתה א) ורק לאחר שהמורה ידע שכל התלמידים כבר מיומנים בקריאה ובהבנה של החומר אפשר להרחיב.
חייבים גם ללמד מלים רבות ככל האפשר ולתרגל את השימוש בהן כדי להעשיר את שפת התלמיד שכיום היא מצומצמת.
הנסיון שלפני 30 שנה בהוראת עולים חדשים בשיטה זו הוכיח את עצמו ויש לאמצו גם לילדי כתה א.
גם הנסיון שלפני 100 שנה ב''חדר'' היה טוב ותלמידי ה''חדר'' והישיבה ידעו לקרוא והבינו טקסטים קשים מאד בגיל הרך.
אני מדגיש כי נושא זה אינו קשור כלל למשכורות המורים שיש לטפל בהן ע''י הגורמים המוסמכים במדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
גב הילדים לא עומד בעומס הציפיו
רחל,
חולון,
17/04/05 10:15
|
כבר בגן מצפים מהילדים לדעת קרוא וכתוב, אולי ניתן להם קצת יותר זמן להנות מהילדות ולכל ילד את הקצב שלו. ברור שיש פערים - מליוני תלמידים, מורים בודדים. ותחשבו על זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
==ולכתוב? בכלל קטסטרופה==
קוורטי,
17/04/05 09:58
|
מספיק לקרא תגובות של גולשים באתרי התגובות כדי לעמוד על גודל הבעיה. גולשי האינטרנט שבכל זאת אמורים להיות בעלי אינטליגנציה ממוצעת ויותר, כותבים בשגיעות מחרידות. האשמה? המדיה האלקטרונית המנוונת והמעכבת את הדחף לקרוא ספרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שגיאות לא כותבים עם א?
ל"ת
תם,
17/04/05 12:56
|
|
 |
4.
אז למה כולם מגיבים ברשת
ל"ת
(כל המתקשים),
17/04/05 09:48
|
|
 |
3.
רק דוח דברת יעזור
בני,
שומרון,
17/04/05 09:47
|
צריך מיד את דוח דברת לימור ליבנת כל הכבוד לך את השרה הטובה ביותר עד היום במדנית ישראל לא לפחד מהירגון המורים הם לא מעניין אותם הילדים שלנו רק מעצמם אז לימור אנחנו איתך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ש ר ת -ה חי נוך !!!! נא לקרוא!
הכובש מרמת אפעל,
17/04/05 09:15
|
בדקו באילו שיטות לימדו בכתות ! האם עדין קיימות השיטות הגרועות ''האוריאניות''-שגרמו נזק נורא?למה נותנים למפקחים שלא לימדו אף פעם בכתות א לקבוע עבור המורות באילו שיטות ללמד...סלקו את המפקחים..פטרו אותם.. וראו זה פלא..הילדים ידעו לקרוא ולהבין את הנקרא..כי כל מורה נבונה תדע איך להקנות את הקריאה ללא הוראה מלמעלה. כמה שנים תימשך הבעיה הזו?...בימי שריד 7 אחוזים מילדי כתות ד !!!!באור יהודה -לא קראו !!!!! ראו סקרים שנעשו אז...........
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צריך לפעול - חייבים לדעת לקרוא
יוחנן,
ירושלים,
17/04/05 09:54
|
במגזר הפרטי, דהיינו החרדי, כל הילדים קוראים - בוודאי עד כיתה ב'. לא צריך ללכת רחוק - משרד ה''חינוך'', עם צבא המומחמים שברשותה, צריכים קצת למחול על כבודם ולגשת להתיעץ עם מי שיודע איך עושים את זה. היות וכל הורה מבקש את הטוב והמיטיב עבור ילדו, יותר ויותר יפנו לבד לעזרה כאשר רואים שהרשויות אינם מסוגלים לספק פתרונות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם אתה בטוח
א,
17/04/05 09:48
|
שצרת החינוך מיטיבה לקרוא ולכתוב ? לפי הסיפורים עליה, היא לא בדיוק למדה בצורה סדירה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
המורות מרויחות 3000 ל לא משקיע
שופ,
17/04/05 09:12
|
40 ילדים בכיתה תורמים ללא ספק לאי לימוד הקריאה.
הגיעה העת להעלות את משכורות המורות המרוויחות 3500 שקל לכן אינן משקיעות מספיק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שכר = ביצועים?
ארז,
17/04/05 10:01
|
לקשור את נושא שכר המורים לתוצאות העגומות הוא לדעתי מאוד מסוכן ובלתי מתקבל על הדעת - אין לי ספק שיש לתגמל את המורים באופן שיאפשר להם להתקיים בכבוד ואלום נושא זה אסור שישפיע על ביצועי המורה בכיתה! נראה לך למשל שרופא מנתח שנתבע ע''י מטופל ברשלנות רפואית יוכל לטעון להגנתו בבית משפט שהשכר שהוא מקבל נמוך מדי ומשקף את התוצאות? האם זה יהיה קביל בעינייך? אולי אני נאיבי אבל בעיני מי שניגש לתחום ההוראה חייב שיהיה מלווה בתחושת שליחות ועשייה אם הוא מחפש להתעשר מקומו לא במערכת החינוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לשכר מול ביצועים
nili,
mercaz,
17/04/05 16:26
|
אין לי בעיה שהשכר שלי כמורה, (פר שעה) יהיה נמוך, אבל לעקוב אחר מיומנויות קריאה של 40 ילדים במטרה להגיע לכולם לעודד את כולם, או לתקן את כולם ואפילו לשמוע את כולם(החינוך אמור להגיע ל כ ו ל ם) זה ''גוזל'' זמן ומה לעשות שזמן שווה כסף. קיצוצים בשעות הוראה משמעותם פחות נוכחות מורה מול כתה בין אם היא מאוכלסת 25 ילדים או 40 ילדים. ועוד דבר אם כקריאה זה דבר חשוב אפשר ללמוד מהמגזר הדתי והחרדי שם מספר הילדים ב''חדר'' לא מגיע ל 40,וגיל תחילת לימוד הקריאה מתחיל מגיל 3 . בחישוב פשוט התוספת היא 3 שנות קריאה על חשבון שעות משחק במגזר שלצערי הרב חשוף מגיל 0 לקריאת פרסומות.
הגב לתגובה זו
|
|