 |
14.
מאמר מתון, הגיוני ומדויק
דוקטורנט,
ת''א,
20/05/05 22:14
|
וזאת בניגוד לפולמוסנות הווכחנית המתלהמת של זנד-ברעם. פולמוסנות של אגו-טריפ ללא ארגומנטים משכנעים, המסווים את קלישותם בכתיבה ארכנית ומיגעת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
who are those clowns?
J. D,
19/05/05 20:19
|
Whats going on in Israel? Are those two clowns representing someone? Why the hell do they think they can talk about false identity. What is this some kind of new fascism? ''Judaism is not a nationality'' - and what if it is for me?What, you'l prove me historicly wromg?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, יש להם קהל של 6 אוהדים
המחלקה הסגורה,
19/05/05 22:32
|
|
 |
12.
היהדות היתה דת המדינה ביהודה,
ובגולה לא היתה,
מסיונרית,
19/05/05 19:33
|
ביהודה לפני המאה הראשונה לספירה היהדות היתה דת המדינה. מי שהיה חבר ללאום היהודי היה בהכרח חבר בדת היהודית. אחרי חורבן בית שני, והפיכתה של יהודה לפרובינציה רומית המדינה היהודית מתה, אך דתה שרדה.
מי שהיה בן הדת היהודית מתוקף לאומיותו היהודית לפני החורבן החזיק בדת היהודית אחרי החורבן (למעט מי שהחליט ללכת על הדת הרומית או הנצרות), הלאום היהודי שמר על זהותו דרך דתה של מדינתו המנוחה.
בניגוד לנצרות ולאיסלאם אין ליהדות שאיפות מסיונריות להמרת כל העולם לדתה. מסיבה זו היהדות לא עסקה במסעות גיור המוניים, אלא במי שכבר יהודי - אותם אנשים שאבותיהם היו בעבר נתיני ממלכת יהודה. נכון שהצטרפו אליהם גרים מפעם לפעם, אך לא היתה נהירה המונית לעבר הדת היהודית של אנשים שאבותיהם לא היו נתיני ממלכת יהודה.
דת מדינה בעולם העתיק היתה דבר שבשגרה- בספרו של אפלטון על המדינה הגדיר סופוקלס את תפקידה של המדינה ''להגן על אזרחיה, לחנך את ילדיה, ולהנהיג את פולחן האלים''. דת המדינה של יהודה לא היתה שונה מהקונספט הזה שנתין המדינה מחוייב בהכרח להיות בן לדת המדינה.
הלאום היהודי שרד בזכות הדת היהודית, הדת היהודית היתה קיימת רק משום שהיה לאום יהודי. אי אפשר להשוות דת מדינה שלא שאפה להגדיל את קהל מאמיניה לדתות מיסיונריות רב לאומיות. מי שטוען שיהדות היא דת רוחנית ללא לאום מתעלם מההסטוריה של הדת הזאת בכוונה, מתוך נסיון (המי יודע כמה) למחוק את הלאום היהודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכל נכון, אלמלא עובדה אחת קטנה
מגיב 3,
20/05/05 08:32
|
והיא שבין בית שני לציונות מפרידים 2,000 שנה - 2,000!!! האם אתה מסוגל לקלוט מהם התהליכים שמתרחשים ב-2,000 שנים?? ''הדת לא יכלה לשמר את הלאומיות'' כי האנשים הם שמשמרים ולא הדת - אתה יודע כמה דורות של אנשים יש ב-2,000 שנים? אתה יודע בכמה תרבויות שונות הם נטמעו בתקופה הזו???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובכל זאת- מדובר באותו הציבור.
12,
20/05/05 15:58
|
כשמי שבעבר היו נתיני ממלכת יהודה, ובשנות הגלות בני הדת היהודית באו לארצות חדשות בגולה הם השתתפו בחיים העיסקיים אך חיו חיי דת שונים מאלו של בני אותה הארץ.
הקיום הלאומי היהודי בארץ נגמר ב450 לספירה, עם ירידת יהודי הגליל, כמאה ועשרים שנה אחרי שהנצרות אומצה כדת המדינה הרשמית של האמפריות הרומיות - זו של רומא וזו של ביזנטאון. תחת השלטון הנוצרי היתה הפרדה דתית בין הנוצרים להיהודים, ואי אפשר היה להטמע לחלוטין באוכלוסיה נוצרית אדוקה אם אינך הולך לכנסייה מדי יום א'.
הציבור אותו ציבור. נכון שהיו מדינות שגוירו אחרי מרד בר כוכבא, אך הן חזרו לדתן הקודמת או לנצרות ולאיסלאם כך שלא היתה להן תרומה משמעותית לאוכלוסייה היהודית באירופה או במזה''ת. לא משנה אם הציבור היהודי הגדיר את עצמו כיהודי מבחינה לאומית או יהודי מבחינה דתית משום שללא הצטרפות משמעותית של אוכלוסיות חדשות אין הרחבה של הציבור הזה מעבר לאוכלוסייה שלמרביתה המכריע שורשים בממלכת יהודה ההיסטורית.
שינויים פילוסופיים או מעבר לארצות חדשות לא משנה את העובדה שמדובר בעיקר בצאצאי נתיני ממלכת יהודה. תקרא גם את תגובתי בתחתית האשכול על כך שאין ביהדות לאומים רבים כפי שיש בנצרות או באיסלאם, רק ''עם יהודי''. (למרות שיש להכיר תודה למוחמד החמישי על השקר הלבן של ''ערבים בני דת משה'' שהציל את יהדות מרוקו מהנאצים ששלטו במרוקו דרך ממשלת וישי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה
אורן,
19/05/05 21:02
|
בדיוק מה שכתבתי לפני שבועיים בתגובה לכתבה של הזוג המוזר, אבל אתה ניסחת את זה יותר יפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חצי צודק
ממ,
19/05/05 20:31
|
בתקופה ההלניסטית והרומית (בית שני +) היו מקרים שבה אנשים, רומים למשל, או עמים, כמו האדומים, הצטרפו או צורפו ליהדות. אבל הדבר לא שונה מהאנשים או העמים שהתיוונו. בשני המקרים יש דת שבטית או לאומית שבמציאות הבינלאומית של האימפריות הקיימות מתחילה למשוך אליה גם אנשים שבמקור לא היו שייכים לאותו עם. ולכן אין בכך כדי לסתור את הקשר דת-לאום שקיים ביהדות. יותר מאוחר היה גם את הכוזרים וממלכה בתימן שהפכו ליהודים. אבל גם זה לא מוכיח שהיהדות היא רק דת ולא לאום , ביהדות יש קשר מורכב בין השניים. נכון שהנצרות, ובמידה פחותה האיסלאם, הם, בניגוד ליהדות, דתות אוניברסאליות שהקשר שלהם ללאום פחות חזק (אבל עדיין קיים).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק וחצי
12,
20/05/05 02:18
|
האדומים גויירו בכוח כשאלכסנדר ינאי, מלך יהודה כבש את אדום והכריח את תושביה להתגייר. התוצאה היתה השליט אנטיפרס, ובנו המלך הורדוס. כל זה בתקופתה של היהדות כדת מדינה בממלכת יהודה. כתוצאה ממלכות הורדוס נטבעה האמרה ''קשים גרים לישראל''.
מי שהצטרפו לדת היהודית אחרי החורבן עשו זאת כיחידים ומרצונם החופשי. לא היה קמפיין גיור מאורגן מטעם מנהיגי היהדות, ולא היו שאיפות מיסיונריות. מי שהחליט להצטרף לדת היהודית הצטרף לדת שרוב חבריה היו בני הדת הלאומית של ממלכת יהודה.
באף שלב לא נוצרה יהדות בעלת לאומיות אחרת משום שחגי היהדות, מסורותיה, והמיתולוגיה שלה שייכו את מאמיניה לעם אחד ששאף לחזור לארץ ישראל, וירושלים, והגרים תמיד היו במספרים קטנים מספיק ''להתבולל'' באוכלוסייה היהודית הקיימת. בדתות האחרות נוצר דינוסנס בין הזהות הדתית ללאומית- בנצרות אין מושג של ''עם נוצרי'' שמוחל על הלאומים השונים שדתם היא הנצרות, ביהדות כל יהודי הוא חבר בעם ישראל, אין הגדרה של עמים מחוץ לעם ישראל שדתם יהודית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
אז יש עם או אין עם?
נתון בטראומה,
ישראל המבולב,
19/05/05 19:30
|
ועל דברי שני האהבלים זנד וברעם נאמר - ולהשומע אין-עם. אגבת הנני להציע כי ברעם יחליף את שמו לבר-לא-עם או בר-אין-עם או לברעם-ערבי. ובא לציון גועל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה אחלה
ל"ת
נהניתי,
19/05/05 20:37
|
|
 |
10.
במדור קבלה בניו אייג' יש כתבה
מדור ניו אייג',
קבלה,
19/05/05 19:22
|
|
 |
9.
איפה התגובה של ימיני לזנדברעם?
שמאלני,
19/05/05 18:50
|
למה אין תגובה של ימיני למאמר שלהם? מה קורה פה? אנחנו רוצים להחזיר את ימיני לפולמוס! שיהיה מעניין!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חכה ידידי
שמעיה,
19/05/05 20:13
|
|
 |
8.
זנד וברעם: אתם מתבזים. די.
תיאודור, פ.,
19/05/05 18:44
|
מזמן לא נכתב כאן במפגן יוהרה שכזה מאמר כל כך לא מודע לעצמו ויומרני כפי שהציג צוות ה''אוונגרד'' של תוכניות הטלוויזיה - זנד את ברעם. האמת שהמאמר מלמד בעיקר על האידיאל הפולמוסי של בני השיח ה''חתרני'' הזה - שכן במקום לדבוק לטענות השואבות את כוחן מאידיאלים הומניסטים ומוסריים, הם בוחרים להפגין את מלומדותם הרחבה. אלא ששני המלומדים שמייצגים (בעיני רוחם) איזה זרם פוסט לאומי - לא ממש יודעים על מה הם מדברים . הם החליטו לחשוף את העבר המדומיין שבנתה הציונות ובמה הם נתלים? בהיסטוריה המקראית ובאגדת הכוזרי. שניהם כמובן אינם מתמחים בתחומי ההיסטוריה הללו מה שמאפשר להם לא להתבייש כאשר הם כותבים פנינים כמו : ''המשותף החשוב בין יהודים במאות השנים שקדמו לציונות לא היה תרבות לאומית משותפת, ולא שפה, ולא מנהגים, אלא אמונת אל מאחדת ותרבויות דת עשירות ודינאמיות. היהודים לא היו שותפים בחתירה לאומית להגר למולדת אלא בזיקה דתית עמוקה למקום קדוש שאין להגיע אליו כל זמן שהמשיח לא התייצב בשערנו.''
קודם כל מדהים לקרוא כי שני המוחות האנלטים מבקשים להוכיח כי עם קום הציונות במאה ה-19 לא היתה אומה יהודית בעזרת התרחשות היסטורית מהאלף השני לפני הספירה. סתם הצעה: אולי האומה היהודית נוצרה במאה החמישית לספירה, אולי במאה ה-16. - לא שווה לבדוק? או שלשיטתם אם יציאת מצריים לא התרחשה אז זה מוכיח שעד למאה ה19 לא היתה אומה יהודית.
בכל מקרה, גם הטיעונים עצמם מעלים גיחוך. פתאום הם רצים להסתמך על המספרים הדמוגרפים של התנך? אולי פשוט שיטענו שסיפור חציית ים סוף לא ייתכן, וגם 10 המכות קצת מפוקפקות... השניים ממשיכים להכות בתהדהמ את הקוראים כאשר הם בוחרים להזכיר את הכוזרי ושוכחים (כנראה מתוך עיסוק ב''היסטוריה סלקטיבית) את יהודה הלוי (אולי עוד המצאה ציונית?) שדיבר גם דיבר על מולדת ושפה. ובכלל, אני מציע להם לפנות אל ה''גניזה'' - לפני שהם קובעים בנחרצות שכזו כי לא היו מנהגים משותפים ליהודים לפני המאה ה-19.
הבעיה בסך הכל היא לא העמדה העקרונית שלהם. אלא היהירות, השחצנות והשרלטנות בהן השניים מנסים לעשות שימוש בידע כוזב.
במאה ה14 כתב יהודי בשם פרופיט דוראן איגרת נזעמת לחברו שהמיר את דתו לאחר שהשניים תיכננו להימלט יחדיו ל...ארץ ישראל (ממש כך!) מהפרעות שקמו על היהודים בספרד. האיגרת, במפגן של זהות אומתית, מטיפה בציניות לחבר פעם אחר פעם: ''אל תהי כאבותיך''!.
ואני אומר לשניים: ''אל תהיו כל כך מטומטמים!''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
בכל דור קמים עלינו לכלותנו
גולן,
מרכז,
19/05/05 18:01
|
בכל דור קמים עלינו לכלותנו. מנסים לשכנע אותנו שאנחנו לא עם, שהארץ שייכת לאנשים אחרים. אוייב מבחוץ וגייס חמישי מבפנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הקשר שאתה עושה בין הדברים
ל"ת
הוא בראש שלך,
בלבד!!!,
19/05/05 18:23
|
|
 |
6.
אכן , צדקת ניכבדי.
ל"ת
אדם במעמדי.,
19/05/05 17:29
|
|
 |
5.
מאמר מצויין ותשובה ניצחת
ל"ת
ניר,
19/05/05 17:17
|
|
 |
אני מניח שאתה ציני
ל"ת
דוד,
19/05/05 17:42
|
|
 |
אני מניח שאתה צוחק!
גילי,
גילמן,
20/05/05 22:11
|
|
 |
4.
עשה לעצמך טובה וקרא את הטור של
ל"ת
ירון לונדון,
ב-YNET,
19/05/05 15:59
|
|
 |
למי יש כח לקרא את..
שי,
19/05/05 19:07
|
|
 |
3.
סיכום דבריו: מדוע טענתי מוצדקת
והתשובה,
19/05/05 15:38
|
ככה. כי אני אמרתי. כי אני פרופסור ואתם לא.... טור כזה היה מבייש אפילו את הסטודנטים שלי (גם אני מלמד בחיפה). להגיד שרעיון מסוים ''נטחן'' ולכן אינו רלוונטי - זו לא טענה רצינית. אלף מילים לא יצליחו לכסות את הדבר הכי פשוט וברור בעולם: אין עם יהודי, יש דת יהודית. הציונות המציאה אותו, וכשהיא תחלוף מהעולם ותקום מדינת ישראל (לתנועות לאומיות יש גם סוף, ככה זה בחיים) גם הקונספט הזה יתמוגג לו לאיטו. עדיף להפנים את זה (ויפה שעה אחת קודם) וזאת בכדי ליצור ישראליות חדשה עם הצדקה מוסרית, דמוקרטית וליברלית אמיתית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על אפך וחמתך
עודד,
22/05/05 10:30
|
הכותב ה''אמיץ'' אינו מזדהה בשמו אך לא קשה לנחש מי ומה הוא. לו ולכמותו נאמר שתשובתנו לדברי הבלע שלו היא העובדה שעם ישראל חי וקיים אלפי שנים למרות המצוקות והנסיונות של טיפוסים כמוהו לחסל אותו. שילמד קצת הסטוריה ויראה כמה עמים שהתנכלו לעם ישראל נמחקו מההסטוריה ואילו עם ישראל חי וקיים. כדברי הכותב עצמו: עדיף שתפנים לקחים מהר לפני שגורלך יהיה כמו של העמים הנ''ל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה יש לכם שם בחיפה מהיהודים?
המחלקה הסגורה,
19/05/05 20:52
|
אז ככה, העובדה שאין עם יהודי (נניח שאין), לא מבטלת את הסיבה להקמתה של המדינה היהודית והיא שקיימת קבוצה של אנשים שהיא הקבוצה הנרדפת ביותר בהיסטוריה האנושית והיא זכאית להגנה מפני רשעותו של העולם. זו הסיבה שהקימו לזן הנכחד הזה - שמורה. משום שהסיבות להקמת המדינה עדיין שרירות וקיימות נבקש מהשמאלנים להתאפק 200-300 שנה עד שהסכנה תחלוף. בינתיים תאלצו לחיות עם הידיעה שבתוך השורה של מדינות לאום קיים חריג קטן (אתה מסוגל לקבל חריגים או שאוי למי שמזיז לך את הגבינה?).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סוף לתנועות לאומיות! מתי?
ממ,
19/05/05 19:49
|
במאה ה-19 התחילה תופעה היסטורית שנקראת לאומיות שהובילה להקמה של מדינות לאום באירופה וגם במקומות אחרים. יש אנשים שטוענים שהתופעה הזו הגיע לסיומה. למה? לא ברור. נכון לעכשיו לא ידוע לי על אף מדינת לאום שהפסיקה להיות מדינת לאום. למעשה, מאז נפילת ברה''מ רק נוספו עוד מדינות לאום. אפילו בבלגיה הדו-לאומית, בבריטניה ובספרד הלאומיות חיה ובועטת. אז אולי מוקדם עדיין לארוז את המזווודות ולצעוד לעבר העולם הפוסט-לאומי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדינות הלאום נותרו. התנועות
הלאומיות,
19/05/05 20:48
|
הן שפסקו מלהתקיים כשהושגה המטרה. מדינת ישראל תמשיך להתקיים גם אחרי מות הציונות, אפילו טוב יותר. יחד עם זאת, לא אכחד ממך שהלוואי ועידן הלאומיות שהביא לרצח של מיליונים רבים יחלוף מהעולם במהרה בימינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה העיקר
ממ,
20/05/05 02:29
|
1) לאומיות עדיין קיימת ככוח בחברה האנושית. במקום לצפות שהוא יעלם צריך ללמוד איך הוא יכול להתקיים לצד כוחות אחרים. 2) מדינות לאום עדיין קיימות 2) ישראל היא מדינת לאום 3) היחס בין דת ולאום לגבי יהדות הוא מורכב. שני האלמנטים קיימים, ואי אפשר להבין את האחד בלי האחר. 4) בני אדם תמיד מוצאים אידיאולוגיה חדשה שמצדיקה הרג אנשים: אם זה לא לאומיות זה קומוניזם, אם לא קומוניזם אז דת, אם לא דת אז משהו אחר, אפילו דמוקרטיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''היחס בין דת ולאום לגבי יהדות
הוא מורכב'',
20/05/05 08:25
|
זה העניין. במקום להגיד שאין לך תשובה - אתה אומר ''העניין מורכב'' וזה פותר אותך, כביכול, מלהתמודד עם הבעיה. כך גם בשאר התגובות - אנחנו מקרה מיוחד וכד'. קשקוש מקושקש, תצאו כבר מהנרקסיסיזם שלכם ותתבגרו. כולם מיוחדים אבל זו לא תשובה, זו סתם התבכיינות והטמנת ראש בחול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין עם יהודי, יש את עם העמים
בשם עם העמים,
19/05/05 19:40
|
העם היהודי לא מקוטלג במערכת הגדרות כמו כמו העם הניגרי הצרפתי או ההונדורני. אנחנו עם מיוחד. עם העמים. שדתו היא לאומיותו, ודתו יונקת מארצו מכורתו.
אז מלומדים העקומים הטוענים שאין עם יהודיף זה נכון, כי הוא לא דומה לשאר העמים. אבל ישנו עם העמים היהודי. משהוא יחיד ומיוחד .
הדרעקס האלה המלומדים כאילו בשמחה יוותרו עלינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קושקושון
איל,
19/05/05 19:23
|
תן לי להבין: להגיד שרעיון הוא טחון (כלומר נטען כבר בעבר, והוכח שקרי/ לא נכון) - זה לא רציני.
לעומת זאת, ''אין עם יהודי - יש דת יהודית'' - זה הדבר הכי פשוט וברור בעולם. למה? כובע.
והרי לך דיון רציני ומעמיק בסוגיה כבדה מאוד. חבל שהדיון התדרדר עם תגובתך לרמת גנון.
אבל לגופם של דברים הא לך רעיון להפנמה: גם אם נקבל את התזה המקוממת בדבר היעדר רציונל הסטורי לקיומו של העם היהודי - אפילו אתה יכול להבחין שהיהודים בחרו להיות לעם - לפחות - עם תחילתה של הציונות בשלהי המאה התשע עשרה.
כך שגם אם ה''עם'' היהודי איננו ותיק כפי טענתך - הוא ותיק לפחות כמו ה''עם'' הפלסטינאי. ואם האחרון זכאי למדינה עצמאית בדמותו ובצלמו - כן גם מדינת ישראל.
התכחשות לאמות מידה אוניברסליות אלה הינה חד צדדיות אטומה, ואוטו-אנטישמיות במובנה הקלאסי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ה''מוסר'' שלך נתעב.
מוישלה מלמד.,
ישראל הישנה,
19/05/05 17:33
|
מילה קשה , אבל הוא נתעב. ה''ליברליות'' שלך דוחה. ואידך זיל גמור. אינני חפץ להתווכח עם שכמותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''מלמדים'' עליך ישראל!
פדרבוש,
ארץ נהדרת,
19/05/05 16:52
|
אוהו... אתה מלמד בחיפה!!! מלמד? ממש? סטודנטים? בחיפה? אוהוהוהו... ואתה מלמד שלא היה עם יהודי לפני הציונות? אוהוהוהוהוהוהוהוהו... אבל היו אנשים יהודים בני דת משה שלא היו בכלל עם. אז למה המן הרשע אמר ''ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים''? היה צריך להיות כתוב ''ישנה דת אחת...וכו''' וגם אלהים טעה כשאמר ''והייתם לי לעם'' היה צ''ל ''והייתם לי לדת''. כל הזמן חשבתי שאני שייך לעם היהודי והנה טעות נוראה!!! הואיל ואני חילוני, אזי גם אין לי דת וגם אין לי עם ואני לבדי בעולם! למה? כי ה''מלמד'' בחיפה אמר וכי הוא ''מלמד'' ואני לא... מה אעשה? לאן אברח? אולי תסכים שאלמד אצלך מי אני?
תקשיב טוב ''מלמד'' אובער חוכעם, גם אם כל היהודים יחשבו כמוך, העמים האחרים יתייחסו אליהם כאל ''עם'' ולא סתם ''עם'' אלא ''עם יהודי''. הרבה צעקו ''אני לא שייך לעם היהודי!'' בדרך למשרפות, ולא עזר להם כלום. עדיף להפנים את זה (ויפה שעה אחת קודם) וזאת בכדי להבין את גודל הצרה בה אתה נתון - אתה שייך לעם היהודי. יהודון! ז'יד! יודן! אתה אפילו לא יכול להמיר את דתך! עד היכן טפשת ותטומטם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה ממש כועס, אה?
אז כנראה,
19/05/05 18:10
|
שאני צודק יותר ממה שחשבתי. הדוגמאות שלך מהמקורות אוויליות מהטעם הפשוט - אין קשר בין המשמעות העתיקה למשמעות המודרנית של המילה. צא ולמד, בור יקר, כי נשטפת בשטיפת מוח קשה במיוחד - הלאומנות. החלמה מהירה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בחרת את התגובה הקלה יותר
מחמוד,
19/05/05 20:58
|
|
 |
התגובה שלו כל כך מקושקשת
ל"ת
שאינה שווה,
תגובה,
20/05/05 08:19
|
|
 |
אוסף של שטויות
יעקב,
נס ציונה,
19/05/05 16:10
|
|
 |
2.
המסקנות שונות במקצת
עוכר ישראל,
19/05/05 14:14
|
קטונתי מלחלוק על דעותיו של חתן פרס ישראל, ובודאי לא אכנס למלכודת שהיהודים אינם עם אלא בני אומות שונות שדבקו ביהדות, כדוגמת הזוג הסיני שגויר אתמול בטכס חגיגי. עם זאת כמדומני שלמחקר הגנטי שהפרופסור מצטט היו מסקנות שונות במקצת, נמצא שיהודים אשכנזים דווקא דומים גנטית לכורדים, לא לכורדים יהודים, ויש כאן חיזוק למסורות בדבר התגיירות המונית של הכורדים לפני אלף שנים או יותר. נמצא גם דמיון גנטי רב משהיינו רוצים בין יהודים לפלשתינאים. כמובן שהמחקרים חלקיים ואין למהר להסיק מסקנות. אם תמשיך ישראל להתקיים יווצרו גם בה מסורות לאומיות מלכדות וגאווה על הזהות הישראלית כבעמים האירופים בהם מתקנא הכותב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעוכר המודע לעצמו
המחלקה הסגורה,
19/05/05 22:30
|
הקירבה בין אשכנזים לכורדים רק מוכיחה אמת היסטורית גדולה יותר. האמת על אותו כורדי שיצא מארם נהרים והקים את העם היהודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה תיקונים לעוכר
המתקן,
19/05/05 18:38
|
המחקר מדבר על אבות משותפים לכורדים וליהודים שחיו באזור הסהר הפורה(עירק) לפני עשרת אלפים שנה היהודים פנו דרומה והכורדים פנו מערבה למזרח טורקיה(לא היתה התגירות של הכורדים) !! המחקר טוען שהפלסטינאים מוצאם משבטים שבאו מסעודיה כך שאין קשר גנטי בין היהודים לפלסטינאים !! רוב מדינות אירופה חיות בהכחשה של חלקים מההיסטוריה הלא מחמיאה שלהן שכוללת קולוניאליזים ברוטאלי אנטישמיות ותרבות שנאה מלחמות דת ומסעי צלב שוד וגזל של עמי אפריקה ואסיה 2 מלחמות עולם והשואה היהודית אירופה שעולה בקרב העמים מטרתה התארגנות לצורך ניצול יעיל יותר של עמים נחשלים (המומחיות של אירופה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו , אז מה ?
יושקה,
19/05/05 17:37
|
לא צריך לחכות. כבר היום יש מסורות ישראליות גם אם לא הבחנת בהן...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
רק זריקה תועיל!!!
פדרבוש,
ארץ נהדרת,
19/05/05 13:01
|
איש אינו עומד בדרכם של זנד את ברעם להתמוסס מרצונם. מה הבעיה לגור בכפר ערבי ולשמש דוגמא ומופת. המסקנה היא שאין להם רצון בכלל! שום רצון אחר מלבד לברבר ולקשקש קבל עם ועדה. אם יכתבו מה שעל ליבם, איש לא ישעה לשטויותיהם. אבל דברי הבל שסכנה בצידם מסבים תשומת לב וזוהי כל מטרתם.
חסר כה חמור בתשומת לב המתבטא באמירות כה חריפות, מצדיק התערבות כפויה של הפסיכיאטר המחוזי. לו אני אביהם או בן משפחתם הייתי מטלפן בדחיפות שיבואו שניים-שלושה אחים לבושי לבן ובנועם מהול בלחץ פיזי מתון מסיעים אותם לטלביה.
הגב לתגובה זו
|
|