 |
31.
אולי בכל זאת מפה תצא התקוה?
דרוש מנהיג,
30/05/05 07:56
|
באותו השבוע שהתפרסם המאמר, צפיתי ב''דרוש מנהיג'' . אחת הדמויות המרשימות בעיני היתה עביר, הבחורה הערבייה שיכולתי להזדהות עם הקונפליקט שלה ביחס לסמלי המדינה. וכך, ממקום לגמרי אחר, יצא קול הקורא להתייחס לציבור המיעוט הערבי בארץ. האם יש בכלל שורה בהמנון שאליה הבחורה הזו יכולה להתחבר? אולי הגיעה הזמן שגם למיעוט שחי במדינה יהיה איזשהו חלק בסמל שייצג אותו? אולי דוקא כאן יש הזדמנות לעורר הזדהות של המיעוט הערבי כלפי מדינת ישראל? וכל מה שאמרתי זה להוסיף שורה, שתיים או בית בלי לפגוע בקיים. אולי באמת ממש מכאן תבוא התקוה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
עין לציון צופיה -
vs,
סקרמנטו,
30/05/05 07:51
|
מאחר שכותבי התגובות לא מכירים באופן אישי את יונה, ושניצלו את אומץ ליבו של הכותב לומר את האמת בנוגע למקום מגוריו, כדי לרדת עליו באופן אישי, הרשו לי רק לספר על האיש ובקצרה; מדובר באחד הפעילים בקהילה הישראלית הקטנה והמפוזרת כאן בסקרמנטו. מי שאחראי על פעילויות התרבות בקהילה, ומי שתמיד ירוץ לכתוב את תגובותיו הפרו-ישראליות כשבעיתונות הזרה נכתבת ביקורת על מדיניותה של ישראל. מדובר באיש מוכר וידוע לכל ישראלי בקהילה, שתמיד לוקח אחריות ומקדיש מזמנו הפרטי לאירגון של אירועים חברתיים וטקסי יום הזכרון לחללי צה''ל. המשפט ''כל ישראל אחים זה לזה'' הוא המקור המניע את האיש לעשות את פעילותו הציבורית. כך שהשאלה שאותי מטרידה ושעולה מתוך התגובות: האם ישראלי, שנולד בארץ, גדל והתחנך בה, שעשה שירות צבאי למען מולדתו, ושלא חי בה כרגע, איבד את זכותו להביע דעה בנוגע למה שקורה במדינה? או איבד את זכותו שיקשיבו לו? והאם זה שנמצא בניכר איכפת לו פחות ממי שבארץ? והאם אטימות, עדריות וקנאות עיוורת כפי שמשתקפים מחלק מהתגובות הם הם ''התקוה''?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
I agree all heartedly.
Moshe,
Sacramento,
31/05/05 03:49
|
|
 |
29.
אתם חופשיים ממצוות ומעול תורה
אכן אתם,
עם חופשי,
23/05/05 07:16
|
ולכן השיר הזה שחובר ע''י נפתלי הרץ אימבר ,שיכור כרוני, מתאים לכם בדיוק ,רציתם להיות עם ככל הגויים מסביב והצלחתם נפלא -הארץ פורחת ,השלוום משגשג ,ממש גן עדן עלי אדמות .הוי כסילים עם לב אטום ועיניים עוורות מתי סוף סוף תתעוררו מהאשליות שלכם ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
המנון איננו אקטואליה.
אורה,
22/05/05 14:38
|
ולא מחליפים בו את המילים כשהמציאות מתחלפת, ושוב משתנה, וחוזר חלילה. שרנו אותו כולנו במשך שנים ארוכות כפי שהוא, ואנחנו ממשיכים לשיר אותו, ואפילו לדמוע בהתרגשות, (אני, לפחות), בשורות הישנות והמוכרות, וטוב שכך. אני רק מנסה לדמיין איך עומד ציבור ומנסה לגמגם את המילים המחודשות...(רגע, אומרים ''תקומה?'' ), בקיצור, יש כאן באמת המון דברים שצריכים, כנראה, לשנות. אז בואו נתחיל, ונעזוב, בינתיים,את ההמנון הוותיק שלנו בשקט, או-קיי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
אז מה עושים עכשיו???
גמל דו דבשתי,
22/05/05 11:26
|
בשנת 1887, תושב ראשון לציון, שמואל כהן, התאים לחן למילות השיר ''התקווה. כהן התאים לחן זה ללחן עממי שהכיר מילדותו ברומניה ונקרא ''לחן ישן נושן''. כהן היה שומע בילדותו את הלחן הזה מושר בפיהם של איכרי מולדובה שניקרא העגלה והשוורים
אתם לא מאמינים?
כנסו לאתר ותיקראו על ההיסטוריה של ההמנון כולל תמונה של אימבר וגם תשמעו את הלחן
http://www.cramim.rishon.k12.il/rishon/himnon.html
אז מה עושים עכשיו שאנו יודעים שהלחן של ההמנון מבוסס של לחן שאיכרים ברומניה שרו לכל אלו שיטענו שהלחן בא מיצירה של סמטנה אז שתדעו לכם שהמלחין סמטנה הוא צ'כי ואני לא בדיוק יודע איזו משני המדינות היה יותר טוב ליהודים את זה אני אתן לכם להחליט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם סמטנה שאל את המנגינה
בין תקוה לסמטנה,
22/05/05 19:46
|
חוקרי מוסיקה מצביעים על כך שהמנגינה הזו הסתובבה בארופה כבר מהמאה ה-15 באיטליה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
אובדן המדינה היהודית בתוקף!
סכנה לרוב-,
ערבי בארץ!!!,
22/05/05 10:43
|
ולכן אין לשנות שום דבר בהמנון, ולהמשיך לזכור מאיין בנו ולשם מה אנו כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
יצא המרצע מהשק
ישראל,
ישראל,
22/05/05 10:34
|
יש כאן 3 תגובות של: ''מיכל'' , ''ענת'' , ''שלומית''.
ע''פ תוכן התגובות הללו מתקבל הרושם שהן נכתבו ע''י מקור אחד, או קבוצת מסויימת.
התגובות הללו מנסות בעיקביות ובאופן מתקתק לעורר דיון על הליגיטימיות של מדינת ישראל.
הם מנסים לעשות זאת באופן עקיף , כלומר פתיחת דיון על סמליה של המדינה , ומכאן במעבר מהיר על עצם קיומה, והליגיטימיות שלה.
ייייתכן שכותב המאמר הוא אכן אדם ''תמים מן היישוב'' ,המתגורר בסקרמנטו ויש בליבו מצוקה יוקדת לגבי תוכן ההימנון של מדינת ישראל . מוזר אבל ייתכן.
מהות הדיון שמנסים לעורר כאן אינה לגבי תוכן ההימנון, אלא לגבי הליגיטימיות של מדינת ישראל.
עולה על דעתכם למשל דיון על הליגיטימיות של קיומה של ארה''ב, צרפת, אנגליה, סין וכו? אל תיפלו בפח היקוש שניטמן כאן.
לגבי ההמנון ושאר הסמלים של מדינת ישראל - אלה הם הסמלים, ומהותם מייצגת באופן האוטנטי והנכון ביותר את המדינה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאט לך חביבי
אבנר,
צפת,
22/05/05 11:00
|
אבדת את שפיותך??? קראת בכלל את המאמר או רק את התגובות? מנסים לבחון נושא בצורה מתורבתת למרות שזה נראה משימה לא קלה כי הרבה תגובות אינן עניניות בכלל, במקום את המסר והתוכן תוקפים את הבן אדם, אם אתה חושב שיש פה איזו קונספירציה אתה פשוט צפית כנראה בתיקים באפלה יותר מדי פעמים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צביעות והתחסדות
ישראל,
ישראל,
22/05/05 12:22
|
הטיעון הראשון שלך הוא איבוד השפיות. זהו טיעון מאוד אלים ופוגע. בטיעון הזה של אי שפיות השתמשו המשטרים הבזויים ביותר, וגם אתה.
אתה מתחיל בהטחה אלימה ובוטה ואח''כ רוצה לקיים דיון ''תרבותי''? - זו צביעות במיטבה. ממש כמו טענת הקוזק הניגזל.
נו , והיכן ההתחסדות אתה שואל? ההתחסדות נובעת מהמטרה - לדון בסמלי הריבנות של המדינה במטרה לערער עליהם.
מטען הדימויים שלך שמתבטא ב''תיקים באפילה'' נובע מדלותך שלך. מאין החוצפה שלך להניח במה אני צופה או לא ?
הדיון הכביכול ''תרבותי'' שאתה רוצה לקיים מתחיל בהטחה אלימה ודה לגיטמציה של מי שעומד מולך . זהו רק רמז לא דק לאן אתה רוצה להוביל את הדיון לגבי מדינת ישראל.
אל תדאג ''תרבותי'' יקר. ההמנון, הסמלים ,הדגל והיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית דמוקרטית יהיה לנצח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לישראל
אבנר,
צפת,
22/05/05 13:25
|
בסדר, אתה צודק, אני מתנצל, אתה באמת חושב שהדיון פה זה על הלגיטימיות של מדינת ישראל? מצטער אני לא מבין על מה אתה מבסס את זה, תסביר בבקשה יותר בפירוט
תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד יש תקווה
ישראל,
ישראל,
22/05/05 17:01
|
כל מאמר או כתבה אינם עומדים בפני עצמם, מאז נולד ה- talkback . הם ביחד מהווים יחידה אחת דינמית ולעיתים יוצרים בכלל מאמר חדש.
נכון שהכתבה המקורית דנה בשינוי המילים של ההמנון הלאומי. אולם אלה לא רק מילים , אלא גם שינוי תוכן ואמירה של עם שלם. זה יהיה יומרני מצדו של כל אחד לחשוב כי מאמר אחד או תגובה אחת יכולים למצות נושא כל כך כבד.
לגבי גם יש טעם חמצמץ להציע שינוי ההמנון ,כאשר המציע , ע''פ הכתוב בשולי הכתבה חי מחוץ למדינה ,שאת המנונה הוא מבקש לשנות. (גם אם הוא נושא דרכון ישראלי ,או ''יהודי חם'').
ולעצם העיניין: תוך כדי קריאת התגובות הבחנתי לפי הבנתי, כי בתגובות מסויימות יש חוט חשיבה מקשר, מאוד דומה. שהולך ומסתמן למסר סמוי (כמו פרסומת סמויה) , שנועד להשפיע לכיוון מסויים - השקת דיון על עצם הלגיטימיות של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. כי אם כבר משנים הימנון אז בואו ונשנה עוד כמה דברים קטנים...
כלומר, ניצול הכתבה כנקודת מוצא לעירעור על אופיה ומהותה של המדינה.
הימנון וסמלי מדינה לא משנים ע''פ הילכי רוח או מימדי זמן . ההמנון הוא רלוונטי חי ונושם. הוא מבטא באופן מלא את קיומנו כאן. כדי ''להיות עם חופשי בארצנו'' צריך לעמול על כך 24x7 . ו''עין לציון צופיה'' חייבת להיות כל הזמן. ''התקוה בת שנות 2000 '' מבטא געגועים אינסופים. ומי שלא הבין לא הבין.
חן חן על ההתנצלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון, אבל
אבנר,
צפת,
22/05/05 18:44
|
הוא לא הציע לשנות את ההבית הראשון הוא הציע עד כמה שאני מבין לשנות כמה מילים בבית שני כתבת, ו''עין לציון צופיה'' חייבת להיות כל הזמן, והיא באמת נשארת בבית הראשון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
57 שנה זה לא הרבה זמן.
עופר שכטר,
22/05/05 10:26
|
57 שנה זה לא הרבה זמן. אולי בקנה מידה של תוכנית EXIT זה הרבה זמן. אבל היסטורית זה בקושי עפעוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
כאן, שם ובכל מקום
מיכל,
22/05/05 09:21
|
ההערכות הן שיש כ- 5.2 מליון ישראלים (יהודים) בארץ, ובין שלושת רבעי מליון למליון ישראלים בחוץ. אין זה מספר מבוטל. גם אם נתאמץ מאד, נמצא שרובם, חיילים וקצינים לשעבר, גם של יחידות נבחרות, אנשי עסקים ומדע מצליחים, ואלה המחזיקים במשרות רמות מכל המובנים, לא מתאימים להגדה הרדודה והמפורסמת, ''נפולת של נמושת''. רבים מהישראלים בחוץ תורמים בצורה חיובית במקומם ובמידה רבה משמשים כשגרירים בלתי רשמיים של ישראל באזורם. ההתקפות שאנחנו יורים זה על זה אינן יעילות, אבל הן עוזרות לנו שלא לחשוב על השאלות החשובות באמת: מי אנחנו? מאין באנו ולאן אנחנו הולכים? האם הגענו למטרה? מה תפקידנו בזמן הזה בעולם הזה? מה מגדיר אותנו? מה מיצג אותנו? מי אנחנו רוצים להיות כשנהיה גדולים?? כל עסק מצליח צריך מפעם לפעם לחזור לתוכנית האב ולבדוק מה קורה, מה חלמנו, מה הגשמנו, לאן הלאה. המאמר נותן לנו הזדמנות לחשוב על הדברים האלו, וכל הכבוד לכותבו על האומץ להגיד ולעורר את הקוראים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
לעולם אין לגעת בהימנון!!!!!!!!
ישראלי,
22/05/05 09:07
|
החובה שלנו היא לנצח להזכיר ולזכור מאיין בנו ולהבין שהימנון, הוא-הוא מה שמסמל אותנו, והוא גם מסמל את הזכות שלנו היהודים - למדינה יהודית אחת בכל העולם כולו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
גם אני יושב בניכר
היושב בניו יורק,
ניו יורק,
21/05/05 23:49
|
אז גם לי אין זכות דיבור? כל הסיכויים הם שאנחנו הישראלים היושבים בניכר קצת יותר פטריוטים מכם (רובנו אחרי צבא ומילואים) וגם לא משתמשים במילים הבוטות על מדינת ישראל. 'מדינה חרא, מפגרת.... ועוד כהנה וכהנה פרפראות. אבל לעצם הנושא עצמו. המנגינה יפה מאוד, וכולנו נודה שאנחנו שומעים זאת בארועים מסויימים, עם לא יורדת דמעה אז בוודאי צמרמורת אוחזת בך. המילים זה סמל בלבד, השיר לא נכתב על תנאי, או בחוזה למספר שנים אשר בבו היום יפוג תוקפו. ואי אפשר לאמר לגמרי שהמילים לא אקטואליות , מדינת ישראל עדיין מתרחשת..........אנחנו עדיין כותבים היסטוריה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
רחוק מלהיות חופשיים
שגב ירון,
קריית שמונה,
21/05/05 20:40
|
ההימנון הלאומי הוא של העם היהודי אשר המושגים שלו על חופש שונים לגמרי ומבוססים על ערכים שלצערי חסרים מאוד בזמננו, להיות עם חופשי פירושו להיות חופשיים משחיתויות,ערך הכסף בא הרבה אחרי ערך האדם, כבוד האדם בראש המעיינים, עם מאוחד וצועד יחד להגשמה ועוד.......וזה מעבר לאיום הביטחוני התמידי על ישראל,האנטישמיות,והאנטי של מדינות רבות אשר מונע ממנו אפילו להגן על הביטחון כיאות. אני מקווה כי אכן יגעו ימים שבהם התיקון שלך להמנון יהיה בר קיום. שגב ירון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
הבנת הנקרא
ענת,
21/05/05 20:02
|
אני עוקבת אחר התגובות מאז שהתפרסם המאמר ומתאפקת לא להגיב בתקווה שתוכן התגובות ישתנה לכיוון יותר ענייני. לצערי התגובות הענייניות הן במיעוט כואב.
אם יונה לא היה מציין את מקום מגוריו, אני בטוחה שמרבית התגובות פה לא היו נכתבות. מה גם שהוא לא ציין - אולי הוא בשליחות או בשנת שבתון באוניברסיטה?
העניין הוא שהמאמר לא עוסק במקום מגוריו של הכותב אלא בנושא אחר - שניתן להסכים עימו או לא.
במאמרו הוא לא פגע באף אחד, אלא רק שטח נימוקים לדעתו, שלדעתי יש בהם כדי לעורר דיון לאומי מעניין.
חילוניים טוענים כבר הרבה זמן שיש לעדכן את הדת, משפטנים טוענים שנים שיש לעדכן את החוקים למצבים חדשים שנוצרים, ותודה לאל ברפואה מעדכנים את התרופות והטכנולוגיה כדי להציל חיים - ועובדה היום אנחנו חיים יותר ונראים צעירים יותר מההורים שלנו.
שינוי יכול להפחיד אבל גם לרגש. דיון אינטלקטואלי יכול רק לרתק ולהעשיר את המשתתפים בו. דיון אינטלקטואלי לא אמור לאיים על אף אחד וכל שכן לא להרגיז אף אחד.
הייתי רוצה לראות תגובות יותר ענייניות ולא תגובות רגשיות.
אני אישית חושבת שיש משהו בדבריו, הרי הוא לא מציע לשנות את כל ההימנון, רק כמה מילים שאפילו נאמנות למנגינה.
היה מעניין לראות אם יש לכך תקדים בעולם - ואשמח אם אחד הקוראים יחלוק את הידע שלו בנושא. וגם אם נהייה הראשונים לעשות זאת - הרי לא זה התפקיד המיועד לנו - להיות אור לעולם? להוכיח שהמציאות משתנה ואין אנו מפחדים להודות בה ולזרום עמה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
I cant belive
ל"ת
Gil,
Rishon,
21/05/05 17:15
|
|
 |
17.
שב בסקרמנטו
דני,
21/05/05 11:35
|
ועזוב אותנו בשקט. שנה את ההמנון של האמריקאים. לא צריכים עצות מבחוץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
גישה סמולנית טפוסית
פנחס,
21/05/05 11:23
|
1. מאופיינת בניתוק מוחלט מהאתוס ומההיסטוריה היהודית וחיה רק את העכשיו. לפי תפיסה זו על ההימנון להשתנות ולהתעדכן מפעם לפעם לפי אופנות החשיבה ואופנות המאווים החברתיים והמצבים המשתנים כפי שהסמול מסמן אותם. כל תקופה מנותקת מהקודמת לה, והתקופה הקודמת מפסיקה לחיות בלב הסמולן.והיא חסרת משמעות בהוויתו 2. בהוויה היהודית החיה ,העבר והעתיד תמיד ממשיכים להתקיים בהווה, ומזינים אותו.. 3. העם היהודי תמיד חי כשחרב חדה של השמדה פיסית ו/או רוחנית תמיד מונחת על צווארו. בעניין זה שום דבר לא השתנה עם קום המדינה ולא ישתנה גם בעוד מיליון שנים 4. ההימנון הצרפתי וההמנון האמריקאי נכתבו במחצית השניה של המאה ה18 והם ,וביחוד ההימנון האמריקאי חסרי רלוונטיות להווה לפי תפיסתו הסמולנית של הכותב, ובכל זאת לא עולה על דעת מדינות אלה לשנות את הימנונם. 5. ההימנון האמריקאי שמדבר על דגל הפסים והכוכבים העולה ומתנופף בתוך רעם היריות והפגזים בשדה הקרב, ומרומם ומאמץ את לב הלוחמים, בוודאי היה נפסל על ידי הכותב הסמולן כהימנון מילטאריסטי ושובניסטיהמרומם ומפאר את המלחמה וההרג.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק אבל יש לך טעות עובדתי
יוסי,
גושדן,
21/05/05 21:38
|
ההמנון האמריקאי נכתב במאה ה-19 והוא בכלל משמר את הזיכרון של מלחמה נשכחת ולא את מלחמת העצמאות של ארה''ב - ''מלחמת 1812'' (הבריטים השתמשו ברקטות במהלך המלחמה הזו)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
You are wrong
Also,
Sacramento,
21/05/05 20:10
|
Just to let you know you are very mistaken and it is very funny. I happen to know the person that wrote this article//discussion and you would find it very interesting to know he is a ''Yemani'' not a ''Smalani'' and btw, this is how you spell :שמאלני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Hate
Moshe,
Sacramento,
21/05/05 14:36
|
I chose to answer this particular mail because the tone of your email is in bad taste. Personaly I will not change this song, it says so much in very few words. Why then this tone of voice. This is not becoming of you. This is what splits one person from another. I may agree or not with you but I respect and accept the fact that we have different opinions. you do not. Why
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אנחנו צריכים ללמוד שיר חדש..
המחלקה הסגורה,
21/05/05 11:19
|
מילים ומנגינה, לכבוד תושב סקרמנטו, קליפורניה? מה עוד? לטאטא את מדבר יהודה כל פעם שכבודו מגיע לביקוריו בישראל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
נפולת של נמושות
יוסי,
ת''א,
21/05/05 11:18
|
שב בסקרמנטו ותשתוק, יורד חסר בושה שכמוך. אין לך זכות לנתח את ההמנון לא כל שכן לנסות להציע שינויים. נכשלת בארץ , עזבת אותה כדי לגרד כמה ג'ובות באמריקה, תשיר עם ההיספנים את ההמנון האמריקאי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
הצעתך חסרת כל היגיון
גיל,
ישראל,
21/05/05 08:02
|
.. כי שכחת את החלק הראשון של השיר.
השיר הוא בעצם משפט אחד. כל עוד בלבב פנימה נפש יהודי הומיה ובפאתי מזרח קדימה עין לציון צופיה - כלומר כל עוד היהודים בגולה ובכל מקום חולמים על ישראל - ואז אתה מציע: אנחנו עם חופשי בארצנו, ותקומתנו ''יוקדת''.
אין בזה היגיון!
חוץ מזה, התקווה כפי שהיא היא רלוונטית מתמיד. המאבק להיות עם חופשי בארצנו (וזה כולל גם חופשי ממלחמות) עוד לא תם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכל בפרטים
המתפלסף,
21/05/05 09:49
|
אולי הוא לא צודק אבל גם אתה לא מדיייק החלק הראשון הוא ברמת הפרט, הוא מדבר על נפש יהודי, ביחיד, ואילו בבית השני יש מעבר לרבים, תקוותינו, ארצנו, כך שאפשר לראות את השיר על בסיס זה כמכיל שני חלקים ולא בהכרח כשיר שבנוי ממשפט אחד, זאת גם הגדולה של ההמנון, הוא מבטא את מאווי הפרט והעם בלי ליצור סתירה בין השניים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
התקוה
נפתלי הרץ אימבר,
עליו השלום,
21/05/05 05:46
|
כל עוד בלבב פנימה נפש יהודי הומיה ולפאתי מזרח קדימה עין לציון צופיה
עוד לא אבדה תקוותינו התקווה בת שנות אלפיים להיות עם חופשי בארצנו ארץ ציון וירושלים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
זה לגמרי לבד.
להיות חופשי,
21/05/05 05:46
|
לא משנים את ההמנונים, וארץ ישראל כשמה היא ארץ ישראל, כוונה לעם היהודי, נכון שיש גם לא יהודים, אבל בשביל כבוד למדינה שבא הם אזרחים, הם צריכים לקבל את העובדה, שארץ ישראל מכלתחילה, נועדה, במתכוון להיות מדינת העם היהודי שחזר לאדמתו!!! שניתנה לו ע''י אלוהים! ועל כך לא יכולה להיות מחלוקת, מפני שכך טוענות כל הדתות , והוכחה היא בספרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
תגובה
שלומית,
21/05/05 00:54
|
הרעיון שלך מעניין. מבחינת האקטואליות של ההמנון הקיים – אם אתה מסתכל על העצמאות, ברור שהיא כבר הושגה ליהודים. מבחינת כלל המטרות נטו – תלוי, למשל, איך אתה מפרש את המילים ''ציון ירושלים''. יש אנשים שרואים את ההיבט הזה כחזון שעדיין לא הושג.
יש כאן גם עניין אחר: אמנם אנחנו רוצים שתהיה לנצח מדינה יהודית בארץ ישראל, אבל המציאות היא אחרת, ויש אוכלוסייה גדולה שאינה יהודית. ההמנון מדבר אך ורק על יהודים כתושבי הארץ.. המנון כזה אינו יכול שלא לעורר טינה וודאי שאינו יכול לעורר אהדה ורגשי שותפות והזדהות באוכלוסיות שאינן יהודיות, והוא מטפח יצירת חממה לשונאים מבפנים, כפי שאנחנו מכירים. ההמנון האמריקאי מטבע הטקסט שלו מכליל כל אדם שגר באמריקה ומעורר הזדהות כללית. מובן שבמדינה שאנחנו לא רוצים שתאבד את צביונה היהודי סגנון כזה אינו אפשרי.
אתה במאמרך רק רוצה לשנות כמה מילים, לא שואף למהפכה גדולה. יש הגיון במה שאתה אומר, אבל כפי שאנחנו מכירים את יושבי הארץ, העניין יהיה רק אקדמי. אנשים יותר מדי שמרנים, והאמת היא שפחות מדי אכפת להם. עם השחיתות ההורסת עכשיו בארץ כל חלקה טובה, המצב חמור ורבים כבר איבדו את התקווה.... כל כך רע והמורל כל כך נמוך, שכל אחד שמח שיש לו עבודה ושהילדים בריאים, ומרוצה מאד כשהבן מוצא עבודה באמריקה. אוכלוסייה כזאת לא תשנה המנון.
בגדול – הרעיון שלך הגיוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההימנון של אמריקה, מכליל ?
כל העם,
21/05/05 05:33
|
Oh, say can you see, by the dawn's early light, What so proudly we hailed at the twilight's last gleaming? Whose broad stripes and bright stars, through the perilous fight, O'er the ramparts we watched, were so gallantly streaming? And the rockets' red glare, the bombs bursting in air, Gave proof through the night that our flag was still there. O say, does that star-spangled banner yet wave O'er the land of the free and the home of the brave?
On the shore, dimly seen through the mists of the deep, Where the foe's haughty host in dread silence reposes, What is that which the breeze, o'er the towering steep, As it fitfully blows, now conceals, now discloses? Now it catches the gleam of the morning's first beam, In full glory reflected now shines on the stream: 'Tis the star-spangled banner! O long may it wave O'er the land of the free and the home of the brave.
And where is that band who so vauntingly swore That the havoc of war and the battle's confusion A home and a country should leave us no more? Their blood has wiped out their foul footstep's pollution. No refuge could save the hireling and slave From the terror of flight, or the gloom of the grave: And the star-spangled banner in triumph doth wave O'er the land of the free and the home of the brave.
Oh! thus be it ever, when freemen shall stand Between their loved homes and the war's desolation! Blest with victory and peace, may the heaven-rescued land Praise the Power that hath made and preserved us a nation. Then conquer we must, when our cause it is just, And this be our motto: ''In God is our trust.'' And the star-spangled banner in triumph shall wave O'er the land of the free and the home of the brave!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
''התקווה''
ארץ ציון,
וירושלים,
21/05/05 00:53
|
טוב, אולי אתה קצת שכחתה. ''התקווה'' אינו מכונה אצלינו בפרובינציה 'שיר לאומי'. ''התקווה '' היא ההמנון של מדינת ישראל.
ואנחנו מאוד אוהבים את המילים של ''התקווה'' כפי שהם. הלב שלנו נמס כשאנחנו שרים אותו בטקסים ממלכתים, הלב שלנו בוכה כשאנחנו שרים אותו בימי זכרון , ובמגרשי הספורט הקהל ביציע שר אותו בקצב מהיר כזה, כאילו.
חוצמזה אצלינו כאן יש גם קצת דברים יותר דחופים לדון בהם. למשל השחיתות השילטונית, מערכת בריאות מקרטעת, מערכת חינוך שנופכת את נישמתה, התנתקות, מערכת חברתית שניגזרת לגזרים וכן, גם חסימות של צמתים ע''י מתנגדי ההתנתקות.
אז כשהכל יקרוס ממש , לפחות כולם יכירו גם את המילים כפי שהם, ונוכל לשיר ביחד את ''התקווה'' . אח''כ נכבה את האור ונבוא לסקרמנטו.
אז תעזוב אותנו משטויות , באמ'שך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
וכי מדוע לדעתכם יושב לו הנ''ל
דוד אורן,
20/05/05 21:51
|
בסקרמנטו ולא בארץ שעליה שר ההימנון שנגדו הוא יוצא???
אני נותן לכם שלושה ניחושים.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
Never !!!!!!
Karen,
Holland,
20/05/05 19:56
|
It is one of the most beautiful songs which makes me cry each and every time I hear it. It reminds me of my childhood and how proud I am of Israel. And by the way no. 5 is right.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
וההמנון האמריקאי מעודכן ?
נפתלי אונגר,
ערוץ שוס,
20/05/05 18:56
|
וההמנון הבריטי ?
המנונים לא משנים. אלא אם כן זו רפובליקת בננות. אה, סליחה, שכחתי שזאת באמת רפובליקת בננות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
עדיף שלא לשנות את ההמנון
תאמין לי,
20/05/05 17:43
|
אם ישנו את ההמנון אז ההמנון החדש בטח יבחר בשליחת אס אם אסים מהציבור (כמו שרצו לבחור את מדליקי המשואות), או בכוכב נולד ספיישל המנון. הוא גם בטח ינוגן לצלילי מנגינה ים תיכונית כיאה לתרבותה העכשווית של מדינת ישראל (מה שבוודאי ייאפשר לאזרחי ישראל הערבים להזדהות איתו, אבל בכל זאת). אקיצר, עדיף לא לדעת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
בבקשה אל תיפגע, אבל...
עדי,
ישראל,
20/05/05 17:14
|
קשה לי מאוד לקבל הערות מסוג אלו מאדם שהוא לא תושב מדינת ישראל...
ישנם דברים שבהם יכולים לדון רק תושבי הארץ, ההימנון כסמל לאומי הוא אחד מהם.
בתקווה שתבין את הדברים ברוח טובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
''מתגורר בסקרמנטו, קליפורניה''
יוסי,
גושדן,
20/05/05 17:08
|
יופי ''מעריב'' יופי, מה עוד באמתחתם? אולי תושב אלסקה מציע לשנות את הדגל בגלל שהוא לא מזדהה איתו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ומה אתה מציע?
Sugarbaby,
20/05/05 16:26
|
בילאדי, בילאדי! לך תחוף קרדאל! המנון ודגל לא משנים!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבסורד וגם מי את שוגר?
Sugardadi,
תנחשו,
21/05/05 03:25
|
כנראה מהשיעמום של סקרמנטו ומחום הסלעים הושפע כותב הטור. לא חשוב. מה שחשוב הוא שאני מכיר רק אדם אחד שמשתמש בביטוי ''תחוף קרדאל'' והוא לא בחורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
על איזה תקומה אתה מדבר ?
תוהה,
20/05/05 15:26
|
ציטוט מדבריך : '' עלינו להתמקד בתקומת העם, בתרבותו והוויתו המתחדשת של ''היהודי הישראלי'' ולא ''היהודי הגלותי''. ''
אתה יושב בארה''ב ומדבר על תקומת היהודי הישראלי בישראל בלשון רבים (אנחנו).
אין כאן סתירה ?
הגב לתגובה זו
|
|