 |
18.
העיתונות הכתובה נחוצה, אבל
נ.ב.,
29/05/05 10:18
|
עליה להיות פחות אלימה- מכבדת את הפרט, ויותר מקצועית...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
מפחיד הא? שלא תהיה לך עבודה
ל"ת
לא דואג,
27/05/05 08:45
|
|
 |
16.
כל עוד יהיה עט ודף ...
עוד אחד ש...,
27/05/05 08:42
|
כל עוד ישארו העט ,העיפרון, המחק ישארו גם כל כתבי העט אין מה לעשות. למחשב יקח הרבה מאוד שנים להחליף בכלל את העיתון אני מאמין לפחות עוד 50 שנה...אז עד אז שיהיה דפדוף מהנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
שי, נעלמת או משהו? כי אין
תגובות מחמיאות,
26/05/05 17:50
|
ומי כמוך לדעת כמה כל הענין של טוקבק זה רמאות. הלוא אתה יכול ליצר 1000 טוקבקס בשעתים עבודה (-ובמקרה שלך זה בטח עוד יקרה)...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מי אני?
דנית,
25/05/05 16:57
|
ג'יימס דין או שי גולדן? כי ע''פ התמונה ניתן היה להתבלבל
או כמו שפריס הילטון היתה אומרת thats HOT
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
שי, אתה לא חייב
ברנדוט,
23/05/05 13:02
|
לצדק את מנת המשכל שלך ללא הרף. כתוב בעברית. הישען אחורה והרפה, כולם כבר יודעים שאתה יפה וחכם גם יחד. די, זה מתחיל לעייף. תן גם לקוראים שלך קרדיט - גם אנחנו יפים ולא פחות חכמים. תתפלא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ספק כבד
מ. ספק,
25/05/05 13:47
|
כולם יודעים? מילא יפה, אבל גם חכם?! בכך יש להטיל ספק. בברכה - מ. ספק, חיפה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
גיבורי סרוונטס!
פדרבוש,
ארץ נהדרת,
23/05/05 08:54
|
את רוחב היריעה ואת מיקומה קובע העורך. לא לכל אחד יש את הפריבילגיה הזאת. אני לא מתרגש מכל הטה-רה-רם, שבוע שבועיים ויצטרכו לחפש גבעה אחרת לטפס עליה. עובדה, כבר היום כל הענין שכך ועולם כמנהגו נוהג. כמה כוח יוכלו דנקנר את מרגלית לגייס להפיח רוח בגוויה המתה הזאת הנקראת עיתונות כתובה? מה גם שזה ממש לא מזיז לאיש, על אף הציטוטים בראש מהדורות החדשות והתגובות הלוהטות. המלחמה בשחיתות היא מלאכתה של המשטרה ולמשטרה אין זמן ואין כסף. אז דון קישוט וסנשו פנשה ינופפו חרבותיהם ותחנות הרוח ימשיכו לעמוד איתן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
שי, אני מסכים איתך, אבל...
א''מ,
22/05/05 18:58
|
את ''הבאזז'' החיובי של המאמר של מרגלית את דנקנר הסקת בגלל כמות הטוקבקים באתר. האם זהו המדד המשמעותי היחיד. לפי דעתי יותר חשוב אם נשלחו מכתבים למערכת ''מעריב'' מאשר לאתר הבית שלה. לסיכום, לעיתון יש יתרונות וחסרונות, אך היריעה קצרה מכדי להרחיב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
לתשומת לבך, גולדן
אמנון,
22/05/05 16:50
|
מעל המאמר של דנקנר הופיעה הפנייה, במקום גבוה יותר בעמוד (מימין ללוגו (!)) לכתבה על עוזי כהן. המושחת הזה נהיה ראש עיריית רעננה, ובעיתון מעריב, באותו עיתון שפירסם את המאמר, בחרו כותרת משעשעת הלקוחה מפולקלור ארץ נהדרת. אז יאללה, תעשו טובה. קצת צניעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
התגובות הוכיחו דבר אחר
אאא,
22/05/05 15:23
|
הן הוכיחו כי לא משנה המדיום,הרוב היהודי והמיעוט הערבי ממשיכים לחיות תחת המגף של המיעוט הסמולני הנוצרי הלבן שפלש למזרח התיכון. מאחר ו 95 אחוזים מהתגובות של הרוב הימני נמחקות ומצונזרות,מה שעובר את הסינון לא מהווה אינדיקציה לכלום. אני למשל,תהיתי למה בכלל צריך משרד חוץ ולמה לא לסגור אותו ? כמובן שההודעה ה''בעייתית'' נמחקה. זה לא התגובה שאמורה היתה להופיע....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו, באמת!
rotemliss,
ת״א,
22/05/05 17:13
|
ראיתי תגובות גזעניות במידה כזאת שהן *אמורות* היו להיות מצונזרות. התגובה שלך, מן הסתם, לא הייתה כזו – כהבעת דעה לגטימית – ואין שום סיבה שימחקו את המתון ויאפשרו את הקיצוני.
אשר להודעה שלך, אני סבור שהיא לא נמחקה במזיד, אלא עקב תקלה טכנית, או שהיא מחכה עדיין לאישור.
״המיעוט ה[ש]מ[א]לני הנוצרי הלבן שפלש למזרח התיכון״? זה ילדותי מאוד, מאוד. אני לא אגיד מה עוד אני חושב על זה, בסדר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
ספק אם זה אפשרי? זה כבר קרה!
מאיה,
תל אביב,
22/05/05 14:09
|
''בהינתן תכנים מתאימים, הפרינט מסוגל להתסיס את הרשת ולעורר אותה. ספק, אגב, אם הדבר אפשרי בכיוון ההפוך'' - סליחה? ומה עם האתר של העיתונאי מאט דראדג', שחשף את פרשיית לוינסקי, שעליה חגגו עיתוני הפרינט ימים רבים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
פורמט הרשת עדיף על זה של הנייר
C-cyclist,
לונדון,
22/05/05 13:34
|
ממבול התגובות באנגלית אפשר להסיק שיש הרבה ישראלים בחו''ל שמשתמשים במחשבים של אנשים אחרים (או עבודה/קפה אינטרנט) כדי לגלוש ולראות מה קורה בארץ.
למהדורת הרשת יש יתרון גדול על מהדורת הנייר- כדי שאוכל לקום בבוקר ולקרא את עיתון הרשת צריך רק מחשב, אפילו מיושן, אפילו אחד שלא שייך לקורא. כדי לקרא עיתון רגיל צריך רשת שיווק שמביאה את הגליון למוכר המקומי, מה שלא תמיד קיים ברחבי אירופה, ארה''ב, דרום אמריקה, המזרח הרחוק וכל מקום אחר בו יש ישראלים שרוצים לקרא חדשות מישראל.
תגובה 2 מגדיר את התחרות כתחרות בין עיתונאות שבסיסה בדפוס בצורת דפוס או אינטרנט מול עיתונאות טלוויזיונית. כתבות ארוכות אי אפשר לשדר בטלוויזיה בגלל שצריך לדחוס את הכל למהדורה בת חצי שעה, בעוד עיתון יכול לכתוב בכל אורך ועומק, והקורא יכול להתעמק או לפסוח על מאמר שלא מעניין אותו.
אבל מכאן ועד נצחון אותו מלבן נייר מודפס על האיטרנט - המרחק גדול.
אותו גל תגובות לא הגיע לבניין המערכת של עיתון מודפס במכתבים, ואותו טור מצומצם של מכתבים למערכת היה צריך להתרחב למוסף שלם כדי להחיל 2700 תגובות, מה גם שבדרך כלל היו מצמצמים 2700 תגובות ל10.
המאמר המקורי - ''מושחתים נמאסתם'' ופורמט האינטרנט היו הזיווג המושלם- קטע דעתני ארוך שמצריך תשומת לב וזמן אוויר, ופורמט שמאפשר לכל מי שיחפוץ לפרסם תגובה. זו הצלחה של מעבר העיתונאות מבוססת דפוס לאינטרנט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
תגיד, אתה לא משעמם את עצמך?
אורן,
22/05/05 13:06
|
|
 |
5.
עברית
סקעת שולט,
ארץ הקודש,
22/05/05 12:13
|
למרות שפובליציסטיקה אפקטיבית ודקלרטיבית נשמע כמו משהו שמישהו שחושב שהוא נורא חכם צריך לכתוב, אין שום רע בקצת עברית. חרף האונלייניות של הרשת
בברכה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעברית זה נשמע יותר טוב
דן,
26/05/05 23:10
|
''עיתונאות יעילה והצהרתית'' נשמע הרבה יותר רהוט וחכם מ''פובליציסטיקה אפקטיבית ודקלרטיבית''.
ובכלל, איפה הימים שבהם כותבים בעיתונות העברית הקפידו לאמץ שמות עבריים. שי גולדן יכול להיות שי זהבי, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל החוכמה היא לכתוב בעברית
אתה צודק,
23/05/05 08:30
|
אני בכלל לא מתרשמת מכל המלים המפוצצות האלה. היום מלמדים כל כותב להשתמש כמה שפחות בלעז...זה לא קונה את הקורא החכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
ראבאק, איזו לקקנות תחת!!!!!
נבו,
22/05/05 10:57
|
מסתבר שכשמדובר בבוס הדבר היחיד שגולדן יודע לנעוץ זה את הלשון, ואפילו את הגב הוא מפספס לטובת אחוריים שעירים.. מה נהיה, גולדן חושש להשתמש בסכין המעוקלת בה הוא משתמש לקטול את קורבנותיו הרגילים מהגב ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
איזה שמעום
גיא,
22/05/05 09:40
|
|
 |
2.
העיתונות המודפסת - סוף?
קורא,
22/05/05 09:13
|
התגובות הרבות למאמרם של דנקנר ומרגלית נמסרו באינטרנט. מבחינה זו, אין הבדל אם המאמר היה מודפס בעיתון אם לאו. מבחינה זו, הרשת, האינטרנט, התגלתה שוב כמדיום עדיף. אגב, יותר ויותר אנשים נהנים מנגישות לאינטרנט, מה שהופך את עיתוני הרשת לאופציה רלוונטית יותר. גולדן, שכחת לציין את עלות הנייר, את מחיר הפצת העיתון ואת האיטיות של העדכון שלו. רק אזכיר שביום בו הלך אהוד מנור לעולמו בשעות הבוקר המוקדמות, כותרות העיתונים עסקו בפגישה חסרת משמעות בין שרון לבוש. האינטרנט הספיק להתעדכן, לפרסם ידיעה נרחבת (ולאסוף טוק-בקים) ואף לצרף שירים של מנור. אז יש תחליף לעיתון. תחליף טוב יותר, זול יותר, מעודכן יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא בטוח שהכותב התכוון
טל,
ירושלים,
22/05/05 11:49
|
לפרינט במובן של עיתון מודפס, אלא למבנה העיתונות הקלאסית של כתבים ועורכים לעומת אסכולת הבלוגים העיתונאיים (דבר שכמעט לא קיים בארץ, ד.א.) שצורבת פופולריות בארה''ב.
אני לא מסכים עם הכתב בכלל, לדעתי המגבלה של העיתונות הקלאסית -- היותה ניתנת לשליטה ע''י גורמים אינטרסנטיים -- פוסלת אותה מבכלל להחשב כמתחרה לדיווח מבוזר של מידע שהעריכה שלו נעשית בפשטות ע''י מה שמעניין את קוראיו, שאותו הם מפיצים הלאה.
ביחוד בארץ, המדיה המסחרית הפסיקה להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה ובמקום היא פשוט עוד כלי הפחדה בידי הממשל, לשמור את האזרחים הכבשים רגועים ופועים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מילה נכונה
דינה,
תל אביב,
22/05/05 15:18
|
מסכימה עם כל מילה, הבעיה היא שכל כלי תקשורת נשלט בידי אינטרסנטים, לא רק עיתונות כתובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא בטוח שהכותב התכוון
טל,
ירושלים,
22/05/05 11:49
|
לפרינט במובן של עיתון מודפס, אלא למבנה העיתונות הקלאסית של כתבים ועורכים לעומת אסכולת הבלוגים העיתונאיים (דבר שכמעט לא קיים בארץ, ד.א.) שצורבת פופולריות בארה''ב.
אני לא מסכים עם הכתב בכלל, לדעתי המגבלה של העיתונות הקלאסית -- היותה ניתנת לשליטה ע''י גורמים אינטרסנטיים -- פוסלת אותה מבכלל להחשב כמתחרה לדיווח מבוזר של מידע שהעריכה שלו נעשית בפשטות ע''י מה שמעניין את קוראיו, שאותו הם מפיצים הלאה.
ביחוד בארץ, המדיה המסחרית הפסיקה להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה ובמקום היא פשוט עוד כלי הפחדה בידי הממשל, לשמור את האזרחים הכבשים רגועים ופועים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
פובליציסטיקה=הוצאה לאור,אפקטיב
עברית שפה קשה,
22/05/05 08:53
|
ית=יעילה, דקלרטיבית=הצהרתית,פרינט=דפוס, אונלייניות=קוון, וכו'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק, אבל
הבלשן,
22/05/05 19:40
|
צודק בזה שנמאס מהפלצנים שמעמיסים על הטקסט מילים לועזיות רק כדי להפגין את חוכמתם. אבל אפקטיבי ויעיל הם שני דברים שונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דפקטיבי
דן,
26/05/05 23:14
|
אפקטיבי יכול להיות גם יעיל וגם משפיע, תלוי בהקשר. באנגלית יעיל יהיה efficient.
הגב לתגובה זו
|
|