 |
27.
ישו
פקק תנועה,
קרית ביאליק,
14/06/05 12:34
|
מת ונירצח ביגלל הרומאים דבר שני הוא מת מהצליבה שהיא ענוי אכזרי ביתר וכניראה גם מעיבוד דם מהב שהפרופסטור טוען זו סיבת מות מישנית ולא מזה הוא מת והוא מת על קידוש השםי כיהודיהוא הפף לנוצרי כאות מחאה על מעשה הצליבה הרבה יהבודיןם כניראה שנישברו ומעשו בדת היהודית והחליטו ליסד דת חדשה שתיקרה נוצרוצ על שם מקום מגוריו וצורת הצלב ובכך הצליחו הרומאים לקים שלב נוסף בהכחדתו והחלשתו Iהעלמותו של העם היהודי מעל דפי ההיסטוריה אולם לנוכח מה שנישאר אף אחד עדין לחא הצליח להשמיד סופית את העם היהודי להפך מידי פעם היהדות מראה סימנים שונים שהיא עדין חיה נושמת ומישתדלת לירקום עור וגידים למרות הקשיים הרבים והמרובים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
כרישים בעורקי ישו.
sapir,
g,
13/06/05 12:37
|
פרופ ברנר הנכבד, מה ? בדקת את ה PT של ישו? ואם היה מקבל קומאדין האם היה מתאושש וחי? אולי מת מזיהום בפצע הדקירה שקיבל לבטן עליונה מימין על ידי צולביו? או מזיהום כללי כתוצאה מהלקאתו ופציעתו באזורי גוף רבים, מספר ימים לפני צליבתו? או מקרע בכבד או בוריד הנבוב התחתון ? אתה צריך לשבת עוד שנים מאחורי עט ונייר. צליבתו ופציעתו הם הסיבה בלתי הישירה למותו, אל נא לשכוח זאת ובזה התמלא רצון האלוהים: ייסורים מוות ולאחר מכן תקומה. והעיקר המסרים לאחוה אהבה וסלחנות שהוא הטיף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ישו - מחקרים
ברגר,
חיפה,
13/06/05 14:59
|
זה טוב לחקור סיבת מוות של אנשים חשוביםע''פ סיפור חייהם. אך מוטב להביא בחשבון דיון בסיבות אחרות אפשריות ולא להידבק לאחת. בכל מקרה ישוע ( ולא ישו כפי שפורש במילון העברי-עברי המפורסם ביותר = יימח שמו וזכרו) השלים את תורת הנביאים הכתובים ולא בא לבטל אותה. וכך יצר לבני אדם מפלט רחב ידיים במה שנוגע לחיי היום יום ולחיי החבר. , הראייה שיותר ממחצית העולם מאמין בדרכו, עם כל החיבה והכבוד הראויים לדתות האחרות. בסופו של דבר, לכל בני אנוש בכל הארצות ובכל המקום בעולם ללא הבדל דת או צבע יש מיליוני גנים ''קודים של התכונות האנושיות בתוך התא'' אשר 99% מהם זהים בבני אדם ! ורק אחוז אחד שונה מאדם לרעהו. ולא משנה מי הוא השליח או הנביא. אולי עיקר השינוי הנמצא באחוז היחיד הזה ניתן לשיפור ע''י דברי הדת של הנביאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
באמת את מי זה מעניין...
שוקי,
10/06/05 20:24
|
תכלס זה לא מעניין אותי איך ישו מת כי זה כבר לא משנה ישו היה יהודי הוא דגל באהבה ושלום וזה מה שאני אוהב בו חוץ מזה כל הנצרות מתבססת על היהדות ולכל הנוצרים שתדעו לכם שהבסיס לאמונה שלכם בנצרות זה שכביכול היהודים חטאו כ''כ הרבה עד שאלוהים כעס עלינו והפך אתכם לעם הסגולה שלו ''כביכול'' זה רק אומר שכל הדת שלכם זה חארטה אחת גדולה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
ואת המחקרים האלה אנחנו מממנים
ל"ת
מכיסנו בתקציבי,
המדינה לאונ',
10/06/05 14:40
|
|
 |
23.
למה?
מגיבה,
09/06/05 16:56
|
למה הודעתי מופיעה הכי למטה? מוזר, מוזר מוזר... מותר לי להביע את דעתי, וזו לא נראית לי טעות תמימה של המערכת אלא מאוד בכוונה.. האם אני צודקת? מה הקטע? אשמח לתשובה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מגיבה,למה האחרונים תמיד בסוף?
ל"ת
רס''ר חנוכה,
בקו''ם,
09/06/05 19:37
|
|
 |
22.
הייתי שותה איתו קפה בבית כנסת
בנצי-א,
09/06/05 02:01
|
בליל שבועות ומדבר על גירוש יהודים ועל ילדים שלו שהיו לו הוא היה רב גדול ונלחם נגד שחיתות הוא לא אשם על ניצול לרעה של מצוקתו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
(לא היהודים כמובן) מה אתה רוצה
מה, לא די שצלבו,
אותו?,
08/06/05 23:52
|
|
 |
20.
האחמדים דווקא חושבים אחרת!
ש.לוין,
08/06/05 23:21
|
לפי האמונה של האחמדים ישו לא מת על הצלב הוא הורד מהצלב במצב של עילפון והוברח יחד עם אימו לעיר סרינגר שבחבל פנצ'ב שבצפון הודו שם הוא חי עד גיל מאה שנה. האחמדנים יודעים לספר שקברו מצוי שם והם צילמו את מקום הקבורה בצילומי רנטגן המראה כאילו עדיין רואים את התכריכים. אז כל אחד והישו שלו בי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יופי להם
ל"ת
אז מה?!,
10/06/05 03:07
|
|
 |
19.
טיפש מטופש !!! למה . בגלל ש !-
cdany,
ny\israel,
08/06/05 21:05
|
בגלל שכתוב מפורש איך תלו אותו א} זה כתוב ב גמרא ש.היהודים תלו אותו ו5 או 10 מתלמידו באותו יום ש זה היה ב ערב חג הפסח . היה מישפט עפ סנדהרין מיוחד שדנו אותו כן כן זה היה אנחנו היהודים שתלו אותו וזה בדוק ולו כמו שמוזרים כמותך כובים בשביל למצוא חן בעיני הגוי!!! נ.ב. זה בסנהדרין בדפים המצונזרים של הנצרות!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בטח אחד מזקני ציון
מרק,
08/06/05 21:29
|
אני בטוח שאתה גם מאמין בפרוטוקולים של זקני ציון - אתה לא הפרובוקטור הראשון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא בטוח מאמין בפרוטוקולים
מיכאל,
09/06/05 10:40
|
כל הסיפור עם סינהדריון לא מתאים לאותה תקופה, כך יכול להגיב בן אדם שלא מכיר את ההיסטוריהומנהגים באותה תקופה. בערב חג פסח בלילה משפט של סנהדריון? לא סביר. דווקה רומאים פחדו מהקוממות-כי זה היה אזור לא שקט-ורצו להתפטר ממנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
ישו= ימח שמו וזכרו
יהודי,
שסבל מהשואה,
08/06/05 17:39
|
|
 |
אתה טועה ומטעה
מיקי,
08/06/05 19:57
|
ישו (ישוע) היה דווקא יהודי אחלה גבר, הוא מעולם לא התכחש ליהדותו, הוא נולד ומת כיהודי. מי שיצר את הנצרות היו קומץ אתאיסטים שהחליטו לאמץ את עקרונות היהדות ואת תפיסת עולמו של ישו, והקימו את הכנסייה. הנצרות הומצאה זמן רב לאחר מות ישוע. הם כינו עצמם נוצרים בשל מוצאו של ישו (נצרת). מבחינתם הם היו בני ישראל האמיתיים, ומאמיניהם היו בשר התותחים שאמור לשרת אותם עד לבוא הגאולה. הכנסיה שניכסה לעצמה את הזכות על הברית החדשה חיה בראוותנות וניצלה את מאמיניה, השחיתה כל חלקה טובה של כבוד ואהבה בין אדם לאדם, הביאה את האינקויזיציה, הפרעות, זכויות הראשונים, וכו'. עם השנים התערערה מעמדה של הכנסייה, ובלחץ המאמינים היא נעשתה עממית. השואה באה כתוצאה משנאה וקנאה, ולמרות שנצרות היתה אחד התנאים למתן חיים (כמו עוד הרבה קריטריונים אחרים), היא לא הייתה הסיבה למעשה וגם לא יכלה להצדיקו.
התורה, לידיעתך, לא שוללת את רעיונותיו של ישו אלא אף מחזקת אותם.
ראשיתה של הכנסייה מזכירה קצת את החרדים אצלנו, שמנכסים את היהדות לזכותם, ומבחינתם אנו, החילונים הם הכופרים שיגנו בגופם על ''היהודים האמיתיים'' ויכלכלו אותם. ההבדל הוא, שאת הזכות הזאת הם מקבלים רק בארץ ישראל. בארצות אחרות, לא תראה חרדים שמשתמטים משירות צבאי או לא עובדים. מה שמוזר הוא, שחרדים באירופה ובארה''ב משמרים את המצב הזה בארץ בכך שהם שולחים כספים ע''מ לממן את חיי החרדים פה. אולי יש בכך הגיון, כי אם יישמר הסטטוס קוו הזה, והם יעשו עליה, הם יוכלו להמשיך לחיות על חשבון החילונים. לכן ארץ ישראל היא ארץ זבת חלב ודבש.
יום טוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרחץ את הז'ורה יהודי שנפגע!
Avi Ecuador,
08/06/05 19:37
|
|
 |
17.
ואם לא תסחיף?
אסא,
08/06/05 17:37
|
|
 |
חחחחחחחח :) חזק!
ל"ת
יגאל,
08/06/05 23:19
|
|
 |
16.
ישוע המשיח
נוצרי,
הגליל,
08/06/05 17:35
|
קודם כל הוא ישוע המשיח אשר מת על הצלב וקם לתחיה אחרי שנשא על כתפיו את כל חטאי האנושות .והוא יבוא בקרוב ויקח את המאמנים שרבים מהם יהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
את מי זה מענין
אזרח,
מרכז,
08/06/05 17:22
|
את מי מענין ממה האיש מנצרת מת.כעת הוא עליו השלום וחסידיו ממשיכים לעשות לנו את המוות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
an israeli christian arab
shadi,
08/06/05 17:09
|
it is so sad to hear people respond so rudly regarding jesus and religion in partticular. it does not matter if jesus was jew, arab, or muslim what watter is his massege. his message was to love, forgive and help others. he message was of peace. you all have forgot the main point and started a political war over who killed him and over who really was he. it is sad to even imagine the hatred that you have for each other when it comes to the message of god. whether you blieve in him or not is not the point. the point is that we should respect each other religion if and only if we want to live in peace.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאדי,
אלעד,
09/06/05 10:47
|
זה כן חשוב, אם ישוע היה יהודי, מוסלמי או נוצרי כי: ''אתם משתחוים אל-אשר לא ידעתם ואנחנו משתחוים אל-אשר ידענו כי הישועה מן-היהודים היא...'' ועוד: ''וְעַתָּה אֲנִי אֹמֵר הֲנִכְשְׁלוּ לְמַעַן יִפֹּלוּ חָלִילָה כִּי בְפִשְׁעָם בָּאָה הַיְשׁוּעָה לַגּוֹיִם לְמַעַן הַקְנִיאָם׃ 12 וְאִם־פִּשְׁעָם הָיָה לְעשֶׁר הָעוֹלָם וְנִזְקָם לְעשֶׁר הַגּוֹיִם מְלֹאָם עַל־אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה׃
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באופן עקרוני אני מסכים
Avi Ecuador,
08/06/05 18:15
|
עם התגובה שלך. כל עוד שהאדם מאמין במשהו והוא משהו שלא מזיק, מטיף לטוב ומביא טוב לבריאות ולאנושות ושתהיה הדת או האמונה אשר תהיה שיהיה להם לבריאות ובהצלחה, הבעיה היא כשהדת מביאה לפנטיות ולרצח ולפירוש מה אלוהים או ישו או מוחמד רוצה ומאמינים רושבים שיש להם קרדיט קארד מאללה לרצוח ולרמוס אחרים, דרך אגב, כך הנצרות והאסלם בעצם הגיעו לגודלם ולעוצמתם, בכוח בחרב בהרג ברצח, אלה שלא רצו לקבל עליהם את הדת נרצחו. עם כל הבעיות שיש לנו ביהדות, היהדות מעולם לא הכריחה או אפילו דחפה להתגיירות ותמיד הסבירה שהיהדות היא הקרבה ודת קשה ועשו ועושים ויעשו לאלה שרוצים להצטרף אליה קשיים ומכשולים ומסבירים לאלה שרוצים להצטרף שזה לא פרס גדול להיות יהודי. טוב, אני אפילו לא דתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקרב נגד האדומים
יעקב,
ניו יורק,
08/06/05 21:11
|
לא משנה הרבה אך לצורך הדיוק, יש מקרה אחד ויחיד בהיסטוריה הדת היהודית שחייבה לקבל את הדת, וזה בקרב נגד האדומים. לצורך הענין מסכים ב100 אחוז אם דבריך. יום טוב יעקב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה יעקב
Avi Ecuaodor,
08/06/05 23:03
|
|
 |
israeli christian arab
shadi,
08/06/05 21:05
|
And I forgot to mention, that jesus forgive anyone who treated you bad ''and turn your other side of your face and let him hit you again but never hit back. christianity and islam fought each others for years, but who told us to fight, jesus? No, it is us who are out there killing each other. they have crusified jesus and jesus said , god forgive them, because they do not know what they are doing. he did not say, god take them to hell. he forgave them
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם הנוצרים או המוסלמים לא
Avi Ecuador,
08/06/05 23:08
|
היו מביאים את דתם בכוח הזרוע והחרב, הרצח למעשה, גם אתה כנראה לא היית נוצרי בטח לא מוסלמי וכנראה לא יהודי. אולי מאמינים באבנים או לא מאמינים בכלום, נו גם אצלנו יש ''חילונים'' שמאמינים היום בעגל זהב בשם שלום פלסטין ואפילו מוכנים להקריב קורבנות אדם למענו, דת קצת יותר פרימיטיבית אבל ''דת''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
israeli christian arab
shadi,
08/06/05 21:01
|
Avi, with respect to your answer, and trust me that I really enjoy reading your responds, i still that of your points are wrong. it is know to all who live in israel that the orthodox jews (the extremist ones) are using methods beyond beleive to spread their religion. I am not saying that this is wrong but anyone who thrive for his religion would do anything to keep it alive. orthodox jews are doing the same in israel. they are using methods such as brain washing to bring thoese who are ''distance from god'' to jewdisim.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מפיצים את הדת
Avi Ecuador,
08/06/05 22:49
|
ומקווים לחוזרים בתשובה, מיהודים הכוונה. אותם יהודים שהם דוחפים אותם לחזור לדת, לא נוצרים ולא מוסלמים. לגיטימי לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשאדי 14 איך אתה מסביר את
יהודי ששואל,
ישראל,
08/06/05 17:32
|
אם המסר של ישו היה אהבה מחילה ושלום איך אתה מסביר את תופעת האינקוויזיציה ששרפה ועינתה מליוני אנשים בעולם בינהם גם יהודים ?? אפה הסליחה ..?? איפה האהבה?? איפה הרחמים ??? כך שמילים יפות לחוד ומעשים לחוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
isreali christian arab
shadi,
08/06/05 20:56
|
you are right. Again it is us who did this to each other. jesus, or moses, or mohamad or any other prophet did not tell us to kill each other. I have read all religion books that are out there. I read the bible, the koran, the bahai, the druze, the bodah and non of them tell to kill each other. unfortunately many people use religion as a way to satisfied their need,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Shadi, why don't you go to the
ל"ת
Knesset? You're,
Good!,
09/06/05 14:42
|
|
 |
13.
המסמרים היו חלודים ולא חוטאו
ל"ת
רוח הקודש,
בית לחם,
08/06/05 16:18
|
|
 |
12.
נוצרי נצרת 5
Avi Ecuador,
08/06/05 16:14
|
נתחיל בזה שישו היה יהודי, ואם אתה נוצרי אז עדיין אתה מתפלל לו, דבר שני ישו לפי הדת הנוצרית ידע מראש את שיקרה לו וידע שזה גורלו ולא ברח ממנו. דבר שלישי; אם ישו לא היה מת בצורה שמת כנראה לא היתה קמה הדת הנוצרית. דבר רביעי; אם ישו לא היה נצלב וסובל על הצלב כמו שסבל (לפי הדת הנוצרית) לא יכלו לקבל מחילה כל החוטעים הנוצרים והיו הולכים ישר לגהנום, לפי הדת הנוצרית ישו ניצלב וסבל על הצלב ובזה מכפר על פשעים של נוצרים שחוזרים בתשובה ומאמינים בנצרות, כך שאם אתה מאשים מישהו כנוצרי אתה צריך ללכת למישהו עם דרגה יותר גבוהה מבן אדם יהודי ואני מתכוון למעלה, אולי תדרוש משפט ואני לא רוצה ללגלג חס וחלילה אבל אם אמשיך זה יראה כך. הבנת אחמד? ואולי בהזדמנו אספר לך על מוחמד שפנה ליהודים וביקש מהם שיכירו בו והוא יהפוך את העם היהודי לעם קדוש לכל האסלם, לא הסכימו, אם היו מסכימים היום היית צריך להתפלל ליהודים כנראה וזה אך ורק השלכה ושכל ישר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
ישו לא מת על הצלב
שטויות,
08/06/05 16:10
|
|
 |
10.
שקר וכזב! אף אחד לא יודע כיצד
ירון,
חיפה,
08/06/05 15:56
|
והכל על פי המצאות הנוצרים בלבד. יכול להיות שהוא מת בכלל בתליה או בחרב. ההמצאות של הצלב וכל הסיפור מסביב, זה הכל המצאות של הנוצרים, ובגלל שהם גם שלטו על העולם והארכיונים הרומאיים - אי אפשר להאמין לארכיון, למרות שאינו תואם את תפיסת הנצרות (חוץ מהעובדה שרבים מכתות הנצרות סותרות זו את זו בדעה ובסיפור על 24 שעותיו האחרונות של נביא השקר יש''ו, ורבים מתבססים על החלום של אותה נזירה נוצרית - כמו הסרט של מל גיבסון, אשר נמצא בעמדת מיעוט בין הדעות והסיפורים...).
הדבר היחידי הבטוח הוא שהיהודי הזה היה רב גדול שהחליט לעוות את התורה בכדי להתאים אותה לתפיסת עולם אחרת ומאוחר יותר אף הוסיפו ''תלמידיו'' מהאמונה המצרית (כגון רעיון השילוש הקדוש...), ומשם הלאה המשיכו לעוות בכל דור ודור יותר ויותר, וכל ''קדוש מעונה'' המציא דברים חדשים (וכל ה''ברית החדשה'' שבידינו הומצאה דורות אחרי יש''ו וסותרת כמובן את התורה האמיתית בנקודות רבות, ובשאר הנקודות פשוט עיוותו. בדיוק כמו ששבת עבר ליום ראשון...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנו עם הנסיון שלנו
Avi Ecuador,
08/06/05 19:18
|
לא צריכים לפגוע בדתות אחרות וברגשות שלהם, גם לך לא נעים שיש מכחישי שואה ובעוד אלף שנים שיעלמו או יעלימו את העובדות אולי יגידו שהכל שקר. מספיק!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראת את צופן דה וינצי'??
מאור,
08/06/05 17:35
|
|
 |
9.
במילא הוא קם לתחיה אח''כ....
ל"ת
אז מה זה משנה??,
08/06/05 15:11
|
|
 |
זה משנה ,זו בדיחה נוצרית
יהודה -jose,
08/06/05 17:10
|
ידוע שקשה היה להאמין שישו קם לתחייה אבל כל חבריו האמינו חוץ מThomas קצר-אמונה. ישו אמר לו ,אם אעשה נס תאמין? Thomas הסכים והם רכבו על חמור עד לים כנרת. שם ישו ניסה ללכת על המים אך לא הצליח.......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
משהוא יודע ממה מת נוח?
אזרח-מודאג,
08/06/05 12:50
|
אברהם אבינו
כמו כן דוד המלך
יו אני ממש סקרן לדעת את זה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והתשובה היא...
לירון,
תל אביב,
08/06/05 14:45
|
כולם מתו בשיבה טובה,בלי בעיות מיוחדות. באופן כללי כדאי לך לפתוח תנ''ך פעם הבאה כשאתה רוצה לדעת מה קרה פה לפני 3000 שנה :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מנדבושקה....
ל"ת
יוליה-היא רוסיה,
08/06/05 14:13
|
|
 |
אברהם אבינו מת
JACOB,
08/06/05 14:12
|
מדימום ברית -המילה שמוהל ביצע באופן רשלני ומיותר כי הוא כבר היה כמעט בן מאה ולא קיבל עדיין שום מחלת מין !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
ישו מת בגלל אלי
ישו מת בגלל אלי,
08/06/05 12:36
|
קצת אחרי שתלו אותו על הצלב, ניסה אלי, חברו, להרים אותו ולאפשר לו לנשום, ובכך להקל על תסחיף הריאה שהחל להתפתח. לרוע המזל, ברגע מר של חוסר תשומת לב, שמט אותו אלי. כתוצאה מכך נחבל ישו ומת בייסורים קשים. ואכן, מילותיו האחרונות של ישו היו ''אלי אלי למה עזבתני?''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
:))))) הצחקת אותי ,בלי לפגוע
יהודה,
08/06/05 14:14
|
|
 |
6.
אין לרופאים במה להתעסק
גידי,
08/06/05 12:31
|
אנשים מתים בבתי החולים כמו זבובים ויש רופאים שאותם מענין מה קרה לפני 2000 שנה. כל תיאוריה טובה אפילו זו האומרת שהוא לא מת ועלה לשמים כי עובדה שאין גופה. תצילו את החיים ותפסיקו לבלבל את הביצים בתיאוריות על מותם של אנשים הקדושים לדת אחרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אין לך זכות לדבר
נוצרי,
נצרת,
08/06/05 12:19
|
לא מספיק נביא יהודי ורצחתם אותו . עכשיו אחרי אלפיים שנה אתה רוצה לעשות כסף ע''ח המשיח שלנו . אין גבולות כנראה ליהודים מנצלים כל דבר אפילו על חלומות בלילה . תרד מזה ועכשיו ... ותחפש לך דרך אחרת להתפרסם ולהתפרנס יש הרבה סיטואוציות אחרות כדי לך לחקור למשל ערפאת איך מת ומה התרחש לו .. תגיד לנו פרופסור ....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי שרצח את ישו היו הרומאים
מיקי,
08/06/05 18:12
|
נכון שישו היה יהודי אך הוא נצלב ע''י הרומאים ולא היהודים. מי שהסגיר את ישו לפי הספורים היה יהודי בשם יהודה איש קריות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ישוע נצלב..
אלעד,
09/06/05 10:12
|
ע''י הרומאים בעצת היהודים, אך יותר מכל באשמת כולנו, ככתוב: כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ, אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ; וַיהוָה הִפְגִּיעַ בּוֹ, אֵת עֲוֹן כֻּלָּנוּ (ישעיהו נג 6) ׃ ישוע מת בעד חאטותינו, ובדמו שנשפך יש סליחת חטאים לכל המקבל אותו, ככתוב: ''נפש כי תחטא בשגגה…, אם הכהן המשיח יחטא… והקריב על חטאתו אשר חטא, פר בן בקר תמים לה' לחטאת…, ואם כל עדת ישראל ישגו… והקריבו הקהל פר בן בקר לחטאת…, וכיפר עליהם הכהן – ונסלח להם…'' (ויקרא ד 2-3, 14-13, 20). 70 שנה לאחר מותו של ישוע נחרב בית המקדש ומאז גם הופסקה הקרבת הקורבנות. ישוע הוקרב למעננו אחת ולתמיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכל אשמים ההומואים !
ל"ת
Jehova,
08/06/05 21:34
|
|
 |
קודם
Avi Ecuador,
08/06/05 16:39
|
ישו היה יהודי, ואם אתה נוצרי אז עדיין אתה מתפלל לו, דבר שני ישו לפי הדת הנוצרית ידע מראש את שיקרה לו וידע שזה גורלו ולא ברח ממנו. דבר שלישי; אם ישו לא היה מת בצורה שמת כנראה לא היתה קמה הדת הנוצרית. דבר רביעי; אם ישו לא היה נצלב וסובל על הצלב כמו שסבל (לפי הדת הנוצרית) לא יכלו לקבל מחילה כל החוטעים הנוצרים והיו הולכים ישר לגהנום, לפי הדת הנוצרית ישו ניצלב וסבל על הצלב ובזה מכפר על פשעים של נוצרים שחוזרים בתשובה ומאמינים בנצרות, כך שאם אתה מאשים מישהו כנוצרי אתה צריך ללכת למישהו עם דרגה יותר גבוהה מבן אדם יהודי ואני מתכוון למעלה, אולי תדרוש משפט ואני לא רוצה ללגלג חס וחלילה אבל אם אמשיך זה יראה כך. הבנת אחמד? ואולי בהזדמנו אספר לך על מוחמד שפנה ליהודים וביקש מהם שיכירו בו והוא יהפוך את העם היהודי לעם קדוש לכל האסלם, לא הסכימו, אם היו מסכימים היום היית צריך להתפלל ליהודים כנראה וזה אך ורק השלכה ושכל ישר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולך יש זכות לדבר?
גליה פ.,
08/06/05 14:24
|
לא מספיק נוצרים רצחו יהודים, רצחו עשרות מיליונים ברחבי העולם, המציאו את האינקוויזיציה, את האנטישמיות, את ציד המכשפות וכפו על עמים ויבשות את הדת שלהם?
ישו מתבייש במה שעשו בשמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכנסת לו באבי אביו.
ליאור,
08/06/05 15:05
|
רק הערה קטנה יצא לא מזמן ספר חדש שאולי יעניין אותך -
the end of faith by sam harris
חובה לכל המתעניינים בהשפעת הדת על העולם המודרני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ערפאת מת מאיידס
ל"ת
ahmed,
abas,
08/06/05 13:48
|
|
 |
כנראה שאתה צודק ahmed abas
.,
08/06/05 15:45
|
|
 |
עראפאת מת מאיידס
אבו באכר,
08/06/05 13:41
|
|
 |
נכון ישו היה יהודי
נ,
08/06/05 13:09
|
והוא בטח היה שמח לשמוע כמה ערבים אוהבים אותו חחחחחחחחח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
קשקוש: הוא לא קיבל אנטי-טטנוס
ל"ת
מיקי,
08/06/05 11:59
|
|
 |
3.
קשה לדעת בודאות
היסטוריה להמון,
בססטרציה,
08/06/05 10:43
|
כל המקורות העוסקים בתאור מותו של ישו הם מאוחרים , ורובם בעלי אופי אגדי ולא היסטורי . בשיטת הצליבה הרגילה , הנצלב מחובר לצלב בחבלים ולא במסמרים . המוות נגרם כתוצאה מחנק כאשר שרירי החזה ''נתפסים''. אם יש מסמרים הם באים רק כתוספת לחבלים , ואפשר להגיד שהם מובאים מרחמים , כיוון שהסוף מגיע הרבה יותר מוקדם בכל מקרה לא ברור המ הסיפור הגדול , הרי למזלנו גם אם היו נותנים לו לחיות באושר ובעושר עד היום הזה , הוא לא היה חי איתנו כיום ובמקרה הכי גרוע האינקווזיציה היתה שורפת אותו ב''אוטו דה פה'' , כמו שטוען דוסטוייבסקי , וזה גם לא שיטה הכי סוף הדרך למות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק
קהלת,
הר ציון,
08/06/05 16:22
|
בכך שאתה קובע שמסמרים היוו הקלה, הם בד''כ (כנראה) ננעצו בפרק כף היד, אחרת המבנה לא היה מספיק כדי לתמוך במשקל הגוף (בהנחה שהם באו לבד, כפי שמוזכר בכל המקורות מאותה תקופה). פגיעה בכלי דם כה חשובים, בנוסף לפגיעה בכלי דם ברגליים (משם יכול דם לנזול גם כשהדופק נחלש) כנראה היו גורמים לאיבוד דם ועלפון תוך מספר שעות לכל היותר (לעומת היסורים של שהייה בת ימים על הצלב). אני בספק אם רופא מומחה עלה לבדוק האם כבר מת ישו, במקום זה הסתפקו בדקירה שגמרה את העבודה (יש גבול לסבלנותו של חייל רומי).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
WAOOH איזה גילוי !בעצם,ידענו
MARIA,
08/06/05 09:34
|
שהוא מת בגלל שלא יכל לנשום. גם לא קיבל מים ,גם סחב את הצלב ,גם דפקו לו מסמרים (את האחרים קשרו)ולקינוח ,חיין רומאי תקע את חניטו בביטנו בצד שמאול. הוא לא סחב צלב כזה ,זה לא הגיוניץ הוא סחב את המוט ההרוחבי ,המוט הזקוף היהאנכי היה כבר באתר הצליבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
ממצא חדש!
ד''ר ג'קיל,
08/06/05 09:13
|
ממצא חדש מעלה כי לפני שהספיק ישו למות מתסחיף הריאה הוא מת מגרד כבד בשיפולי האשך השמאלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
מגיבה,
09/06/05 10:08
|
לדעתי... ישו היה אדם טוב, שרצה בטוב, ועשה טוב,לא פגעה באף אחד, רצה להוליך את כולם בדרך של יופי אהבה וכבוד,ללא הבדלי גזע ומין, ולכן אני אוהבת אותו, ואם היה כאן לידי, הייתי מחבקת אותו. והלוואי שכל אחד יגיע לאהבה כזו כמו שישו הקרין לכולם. מה שהיה היה, עכשיו צריך לשנות את התפיסה וללכת בדרך הנכונה ולא לטעות יותר. מי שהרג את ישו עשה טעות..ולא משנה כיצד הוא מת, אלא משנה למה הוא מת..והוא מת מחוסר הבנה של המתנגדים...אשר לא באו מאהבה..אלא משנאה וחשיבה מעוותת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו התגובה הכי מטומטמת שקראתי
ל"ת
הצילו!!!!!,
15/06/05 20:08
|
|