מתנצלת על שגיאות ההדפסה בתגובתי הקודמת.
כך מתאר ''המדען'' קרל פרנקנשטיין, חתן פרס ישראל שעל פי תורתו נשלחו דורות של מזרחים לתוכניות ''שיקום'' וחינוך מיוחד, את המזרחי (הלוונטיני), בסיפרו ''החיצון בעיה חברתית'' (1983):
''האדם הלוואנטיני'' משתדל להוכיח לעצמו ולאחרים את גבורתו ואת גבריותו בדרכים שונות: הוא נוהג בנשים כמו היו חפצי-שימוש, ולא בנות-זוג ושותפות לחיים. הוא מתייחס בעריצות אל בני משפחתו....הוא נוהג להתרברב ולהתפאר באונו ובהצלחותיו....הוא מנסה להוכיח את עליונותו על ידי מעשים שהם למעלה מיכולתו...וכמו כדי לגלות לעיני כל מסתכל אובייקטיבי כי גבריותו המופגנת אינה אלא מראית-עין ותו לא, הוא מתהלך לו לראווה, עוטה בגדי-צבעונין, מפיק הנאה מכל גילוי של רגשנות, בין באחרים, בין בו עצמו; לפעמים הוא אף מתמכר ליחסים הומוסקסואלים, אף-על-פי שאין הוא הומוסקסואל ממש. העדר רגשות כנים ומעורבות אמיתית ניכר בו בעליל: הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג רק כדי לראות את עצמו בתגובותיהם של אחרים'' (עמ' 181-182)
עוד מוסיף ''המדען'': ''בתרבויות בעלות מערכת-ערכים יציבה ומוגדרת מורה התנהגות מעין זו בבירור על פאתולוגיה של היחיד....אותם גורמים מחליאים, המביאים לידי היווצרות נורוזה-של-האופי, או לידי העדר כנות פסיכופאתי או לידי הומוסקסואליות בין גברים, מצויים גם בסוג החיצון הנידון פה, שמקורו בגורמי תרבות'' (עמ' 181-182).
זהו הרקע לפיתוח ''המדעי'' של ''החשיבה החבולה'' על פי פרנקנשטיין, חשיבה המתאפיינת בליקויים פאתולוגיים של ילדים מזרחים כמו העדר יכולת הפשטה והדורשת ''שיקום'' במסגרות נפרדות ל''טעוני טיפוח.''
הגב לתגובה זו