 |
60.
4 כוחות בשבט ישראל
חנן וייס,סא''ל מ,
מתן,
13/10/05 10:49
|
הכוחות הפועלים בשוק הישראלי, הם 4.
1. ממשלה/כנסת. 2. הוועדים/הסתדרות. 3. המשפחות העשירות. 4. הפקידות הבכירה, בעלת אג´נדה משלה (אהוד ברק).
אין הממשלה שולטת על כולם.
כל השאר, כ-7M, סתם ניצבים.
ההבדלים כמו בספורט :
בישראל כדורגל אירופאי : 11 שחקנים מאמן והנהלה, כולם מנהלים את המשחק ON-LINE .
בארה''ב כדורגל אמריקאי : מאמן ן- Quarterback בלבד, מנהלים את המשחק , כל השאר צבע מוקה (פיני גרשון), משחקים אבל לא מנהלים .
חכמת הניהול: לפעמים אל לו למאמן להתערב אצל שחקן מוביל (פיני גרשון על שאראס).
לא קבע לשעבר איש עסקים
http://www.wsoft.co.il/page22.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
59.
הכתבה החשובה של העשור
חנן וייס,סא''ל מ,
מתן,
13/10/05 10:48
|
הכוחות הפועלים בשוק הישראלי, הם 4.
1. ממשלה/כנסת. 2. הוועדים/הסתדרות. 3. המשפחות העשירות. 4. הפקידות הבכירה, בעלת אג´נדה משלה (אהוד ברק).
אין הממשלה שולטת על כולם.
כל השאר, כ-7M, סתם ניצבים.
ההבדלים כמו בספורט :
בישראל כדורגל אירופאי : 11 שחקנים מאמן והנהלה, כולם מנהלים את המשחק ON-LINE .
בארה''ב כדורגל אמריקאי : מאמן ן- Quarterback בלבד, מנהלים את המשחק , כל השאר צבע מוקה (פיני גרשון), משחקים אבל לא מנהלים .
חכמת הניהול: לפעמים אל לו למאמן להתערב אצל שחקן מוביל (פיני גרשון על שאראס).
לא קבע לשעבר איש עסקים
http://www.wsoft.co.il/page22.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
צריך
פקק תנועה,
קרית ביאליק,
09/10/05 08:21
|
|
 |
57.
דרוש משאל עם למימוש שינוי
אזרח,
08/10/05 23:38
|
את ההחלטה על שינוי שיטת הבחירות,לטובת השתחררות מהשחיתות במדינה( מכירת עקרונות תמורת כיסא-ראה מקרה גילה גמליאל או גזלנות ליצמן ורביץ-מקרה הסחטנות החרדית ) יש להעביר במשאל עם. הפוליטיקאים בעצמם לא יוותרו על שיטת המפלגות שביד לוחצת יד מדביקה אותם לכיסאות ולשררה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
56.
הצעה מדינת ההלכה אתאיסטית
בני,
08/10/05 21:06
|
אולי נחליף את הממשל למדינת ההלכה אתאיסטית קומינסטית קפטילסטית. ואם זה נשמע כשני הפכים בדבר, כתרי וסתרי זה פחות מטורף מ''הצעות'' האקדמיה לשינוי שיטת הבחירות, זוכרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
55.
כתבה מעמיקה ומצויינת. כל הכבוד
ל"ת
אורן,
ת''א,
08/10/05 19:52
|
|
 |
54.
מאמר צודק -אני בעד
ל"ת
אבי ציצואשוילי,
אשדוד,
08/10/05 19:39
|
|
 |
53.
מי ימנע משרון לגנוב קולות
@בנצי-א @,
ארץ יהודים,
08/10/05 18:42
|
וחברי כנסת ושלא יבוא עם קאטר למרכז מפלגה כדי לא לנאום ולהכפיש יריבים פוליטים לא השיטה קובעת אלא מניעה ממושחתים כשרון ורספוטין עומרי להגיע לשלטון .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
למה יש לנו זכרון קצר?
מרי,
נתניה,
08/10/05 15:03
|
רייכמן בפעם האחרונה ששונתה שיטת הממשל כמעט קברתם את המדינה. מדוע אין רגע שבו אתה מביט במראה ואומר עשיתי מספיק נזק בפעם הקודמת אבל עכשיו למדתי? אין רגע של צניעות, ענווה או סתם למידה מהנסיון? כמה אנחנו צריכים לסבול במדינה הזו מניסיונות של בעלי אינטרס ואמביציה לשנות דברים בשיטת פרטצ' ועל רגל אחת? תניח לנו בבקשה ותתעסק בניהול המוסד בהרצליה. בבקשה תארגן עוד כנס ביטחוניסטי השנה ותעיף את הנשים החוצה שלא יתערבו בענייני גברים, כמו שאתם רגילים כל שנה. עייפנו כבר מבולדזורים, דחפורים ועוד כלים כבדים שהשאירו אחריהם חורבן והרס...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
51.
JUST STUPID
DANIEL,
SINGAPORE,
08/10/05 13:21
|
NO NEED TO CHANGE THE SYSTEM. ALL THE CORRUPTED CROOKS WILL MOVE FROM ONE SYSTEM TO THE OTHER OR WE WO\ILL GET NEW CROOKS.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
הפוך ממשה שצריך
מלי,
ירושלים,
08/10/05 03:05
|
אי היציבות השלטונית בעשור האחרון נובעת מכך שהממשלה הנבחרת אינה מייצגת את רצון הבוחרים ומנסה לקדם תוכניות שלא לשמן נבחרה מה שראוי לעשות הוא לקבוע שחברי כנסת לא יוכלו לשמש כשרים כדי לחזק את ההפרדה בין הרשות המבצעת למחוקקת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק
אבי,
08/10/05 15:52
|
כמובן חוץ מרה''מ ושר אחד שיהיה מ''מ שחייבים להיות ח''כים.
צריך גם לקבוע ששרים לא יהיו אנשי מקצוע - שר ביטחון לא יהיה איש צבא, שר משפטים לא יהיה משפטן, שר בריאות לא יהיה רופא, שר תעשייה לא יהיה תעשיין וכו'. לא צריך אנשים שינהלו כל פרט במערכת, בשביל זה יש את הביורוקרטיה, צריך אנשים שיקבעו מדיניות לפי תפישת עולמם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
למה להסתבך?
כמה חארטה,
08/10/05 00:30
|
בשביל מה להתקשקש עם עשר שיטות בחירה? נראה לי שלרייכמן יש מפעל לפתקי הצבעה.
הפתרון נורא פשוט: העלאת אחוז החסימה, ושינוי חלוקת הקולות העודפים משיטת ''הסכמי עודפים'' בין שתי מפלגות לשיטה של הסכמים בין כמה מפלגות (גושים).
ובשביל 12 שרים, לא צריך להחליף את שיטת הבחירות- אלא פשוט למנות 12 שרים כמו שהיה עד לפני כמה שנים, ולא שכל ח''כ הוא מיניסטר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא פותר לך
אפרים,
גבעתים,
08/10/05 16:57
|
1. את השחיתות במרכזי המפלגות שבוחרות כיום את החכ''ים ורוה''מ. 2.זה לא פותר לך את העדר הקשר בין הבוחר לנבחר. אולי אתה חושב שזה לא חשוב?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
48.
היום, עם ה''מנהיגים''
Avi Ecuador,
07/10/05 23:57
|
שמגיעים לשלטון ועם המנטליות של השמאל שהאידיוטיות היא תורה שהושרשה בעם הייתי מעדיף משטר של מלך מבית ישי ולא מנהיגים שמטיפים ויביאו להתאבדות לאומית שאני ורבים לא סומכים עליהם. ישראל צריכה לחנך דור חדש שמוכן לדמוקרטיה אמיתית ולא דור עגל זהב שלצערי אין לו את היכולת להחליט על עתידו בצורה לוגית ויש לו ''מזל'' שיש פלסטינים שלא נותנים לנו להתאבד לאומית. לא צריך משל יותם בדורנו לאטד עם יותר זכויות, גם ככה הוא מצליח לשרוף את כולנו בשלבים. תתארו לעצמכם שלדור המדבר שיצא ממצריים היה לו דמוקרטיה והיה בידו להחליט על עתידו (לחילונים שמספרים לנו על אגדות גם מאגדות אפשר ללמוד ויש בהם היגיון). לא שדור עגל הזהב שלנו עבדים אבל יש הרבה דימיון לצערי, לפחות בבניית עגל הזהב ששני דורות כל כך רחוקים כל כך קרובים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
GADOL GADOL GADOL
TRIPLE X,
07/10/05 21:33
|
THIS WILL BE THE END OF EMPOWERMENT OF CORRUPT PARTY CENTERS AND CORRUPT POLITICIANS. WITH DIRECT ELECTIONS THE POLITICIANS AND EVEN JUDGES WILL THINK TWICE BEFORE THEY PLACE THEIR HANDS IN THE WRONG PLACES, IF THEY WILL SCREW UP THEY WILL BE JOBLESS. THE BEST THING THAT CAN HAPPEN TOP ISRAERL.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
הסמול גוסס דמוגרפית
אנטוני הופקינס,
07/10/05 21:22
|
|
 |
45.
א ת ם _ ב ס ד ר ? !
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:07
|
''הוא יבחר את מי שיחפוץ ... שלא כמו קודמיו, הוא לא יזדקק לאישור הכנסת ... חברי הכנסת לא יוכלו להדיח אותו [אבל] אם ירצה יוכל הנשיא לפזר את הכנסת ולשלוח את הח''כים לבחירה מחדש, מבלי להפיל את עצמו ... האיום יספיק, כנראה, כדי להכניס קצת יראה ומשמעת בחברי הכנסת ... הנשיא יוכל לנהל את המדינה ביד רמה''...
תגידו לי, האם אינכם תופסים, מה אתם מציעים פה?! זה נקרא דיקטטורה!! שלטון יחיד אוטוקראטי!! אינני מאמין, עד לאן עיוורונכם, יכול להגיע! ל ב ק ש משטר-יחיד... של דיקטטור, שכמעט בלתי-אפשרי יהיה להדיח, שיוכל לפזר את הכנסת ויטיל את מלוא-חתתו על חבריה...
מר רוזן: אתה בסדר??
אני מזועזע!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ON THE OTHER HAND
TRIPLE X,
07/10/05 21:37
|
THE END OF CORRUPTION OF PARTY CENTERS. THE END OF THE AUTOANTISEMITIC SMALL. IF A POLITICIAN SCREWS UP HE WILL NOT SERVE AGAIN, AS SIMPLE AS THAT. THE PUBLIC WILL HAVE GREATER CONTROL OVER THE POWER CENTERS AND WHO WILL LEAD THEM, INSTEAD OF THE JUDGES PANELS AND THE PARTY CENTERS. THIS IS THE SMA SYSTEM AS IN THE USA, IT IS NOT PERFECT BUT ITS MUCH MUCH BETTER THAN WHAT WE HAVE TODAY. JUST LOOK AROUND.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
אריק וליברמן,רפואה אלטרנטיבית.
יגאל כהן,
רחובות,
07/10/05 20:01
|
ראו איך אריק בעט לשומר הבארים הגיזען בתחת וסידר לו את הראש. מאז שליברמן קיבל מאריק את הבעיטה בתחת דעותיו הסתובבו. הוא בעד מדינה פלשתינאית. בעד וויתור על ירושליים המזרחית. בעד שראש ממשלה יוכל לפטר את השרים הסוררים שלו. הכל הפוך ממה שהיה לפני הבעיטה בתחת. אז זה לא רפואה אלטרנטיבית? סלקו את השיקוץ המשומם הזה מחברתם של בני תשחורת. ליברמן מסוכן לעם ישראל . הוא מרביץ מכות שומר הבארים הזה. גם לילדים קטנים. יהודים ,יהודים אני מתכוון. האם היה ערבים היה ''חצי נחמה ,לא מחל לו ולא סולח''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
ההצעה לשינוי שיטת הבחירות !!!
אהרון שמעון,
תל אביב יפו,
07/10/05 20:01
|
ההצעה לשינוי שיטת הבחירות לכנסת ישראל -
הצעה לחוק יסוד :
הכנסת - הכנסת תיבחר בבחירות כלליות, ישירות שוות וחשאיות.
50% חברי הכנסת ייבחרו בבחירות אזוריות - יחסיות ו - 50% בבחירות ארציות יחסיות.
הבחירות ייערכו לפי חוק הבחירות לכנסת שבו ייקבע בין השאר :
1א) מספר אזורי הבחירות ומספר חברי הכנסת שייבחרו בכל אזור בחירה.
2א) שיטת בחירות שתבטיח שעודפי הקולות ברשימות האזוריות יועברו לרשימות המופיעות ברשימות ארציות.
3א) חלוקת שארית המנדטים בבחירות אזוריות - יחסיות ובבחירות ארציות - יחסיות תיעשה על פי העודף הגדול שיש לרשימות.
4א) לקבלתן ולשינויים של הוראות חוק הבחירות בעניינים האמורים בסעיף 1א) - ו - 2א) לעיל יהיה דרוש רוב של חברי כנסת וחוק יסוד הכנסת יחול עליהם.
1) מפת בחירות - (שישה - עשרה או 12 שבטי ישראל) אזורים שווים בגודלם ורצופים מבחינה גיאוגרפית.
2) בכל אזור ייבחרו לא יותר מ 10 חברי כנסת .
3) הבחירות בכל אזור תהינה ( אישיות ) יחסיות.
4) מועמד יופיע רק באזור בחירות אחד, וברשימה ארצית.
5) בחלוקת המנדטים בכל אזור נמנים אך ורק קולותיהם של רשימות באזור שקיבלו לפחות 90% ממספר הקולות הדרוש להשגת מנדט אחד לפחות.
6) במדד לבחירתו של כל ח''כ באזור הנו 100% בכוח ממספר הקולות הדרוש (כאילו הצביעו כל הבוחרים).
7) אם באחד או יותר מאזורי הבחירה לא ייבחרו כל ח''כ, בגין האמור בסעיף 6 לעיל ובכלל, יובאו המנדטים לחלוקה במסגרת הרשימות הארציות.
8) רשימה ארצית תוכר, רק רשימה מיוצגת בכנסת היוצאת ואו רשימה שתאושר בלפחות 5 (חמישה) אזורי בחירה.
9) ההצבעה הארצית תהיה במעטפה נפרדת באמצעות סימן הרשימה הארצית . (או במניין מספר הקולות שקיבלו מועמדי הרשימה באזורים).
10) ההצבעה לנבחרי האזור תהיה אישית בעבור המועמדים מתוך הרשימה האזורית. 11) חלוקת המנדטים הפנויים לרשימות הארציות תהיה על פי יחסי הכוחות.
12) לא יותר קשר עודפים בין הרשימות לא בהיקף ארצי ולא באזורים.
13) חלוקת האזורים תקבע ע''י הרכב שופטים של בית המשפט העליון, שיסתייע בסגל מומחים שיתמנה על ידי נשיא בית המשפט העליון.
14) מבנה האזורים ייבדק כל 6 שנים על ידי ההרכב הנזכר בסעיף 13 ויותאם בהתאם לשינויים מתחייבים כתוצאה משינויים באכלוס.
15) הכנסת היוצאת תחוקק שיטת הבחירות ברוב רגיל ותקבע בחוק גם איזה הרכב ורוב מיוחס יאפשר שינויים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
שינוי שיטת הבחירות צוו השעה !!
אהרון שמעון,
תל אביב יפו,
07/10/05 19:56
|
העת להחזרת נבחרי האומה לחיק העם . ההצעה שבהמשך נשלחה באי מאייל אישי, לכל 120 חברי הכנסת.
חשוב לקבל דעתם האישית - אולי נמצא גם חברי כנסת שירימו את הכפפה - בהתייחסות, יוזמה ופעילות פרלמנטארית.
משיטת בחירות שכל הארץ אזור בחירות אחד - לשיטת בחירות אישית, אזוריות. חברי הכנסת נרדפים על ידי מרכזי הכוח והממון, מנותקים מהעם, ועל חלק לא מבוטל מהם עננה כבדה של חשדות, גילויים, כתבי אישום לא מחמיאים ובוודאי לא מהווים דוגמא חיובית של נבחרים, לעם קולט עליה המונית.
עם במצור, הנלחם על חייו, מול עמים ומדינות עוינות במזרח התיכון ובכלל, באווירה של אנטישמיות ההולכת ומתפשטת מסביב לה ובעולם.
עם במאבק למען מיזוג גלויות ומדיניות רווחה של אזרחים חופשיים במדינת חוק. במשבר האימון הפוקד אותנו עתה, בולט במיוחד ניתוק הקשר הישיר בין הבוחר לנבחר! מספר תושבי המדינה גדל, חלפו הימים שכל חבר מפלגה הכיר אישית את נציגיו. קיים שוני ניכר בין בעיותיו של האזרח תושב עיר או המושבה, לבין החקלאי, חבר הקיבוץ, בין בעלי מפעלים, לציבור העובדים, ובין ציבור עובדים בשירותים הציבוריים לעובדי הייצור בעידן חדש הלובש ופושט צורה במהירות מדהימה.
שינוי שיטת הבחירות עשוי לגרום, להקמת מסגרות פוליטיות (רעיוניות) חדשות כגון:
מפלגה סוציאליסטית -
מפלגת מרכז ממלכתית -
מפלגה דתית -
ומפלגה ימנית.
מבנה כזה עשוי לאפשר לבוחר לקבוע אחת ל 4 שנים דמות המשטר, בעתיד ויפה שעה אחת קודם.
מבחירות יחסיות בהם כל הארץ הינה אזור אחד, לשיטת בחירות אזורית אישית - יחסית.
ש - תגרום ל : * הידוק הקשר בין הבוחר לנבחר. * צמצום מספר המפלגות ויצירת זרמים (מפלגות ) רעיוניים ברורים לבוחר בעת הליכתו לקלפי. * שיטה זו יכולה לסייע להחדרת תודעה פוליטית רעיונית בעם ובמיוחד בדור הצעיר. * מניעת משטר חד מפלגתי בתפארות שונות.
* והחשוב מכל שחרור הנבחר, מהתלות המוגזמת במרכזי המפלגות.
*ולא פחות חשוב יצירת אופוזיציה אחראית שתוכל להחליף את השלטון אם וכאשר הבוחר יחליט על כך בבחירות חשאיות .
ההצעה רלבנטית ומתיחסת לדילמות הפריימריז ואלי גם פתרון.
מערכות הבחירות הפנימיות האחרונות חשפו את ההשפעה נרחבת של גורמים פליליים על הפוליטיקה הישראלית. המאמר המוגש כאן מביא שיטת בחירות חדשה שתנסה - לפחות חלקית - להתמודד עם התופעה מערכות הבחירות הפנימיות האחרונות, בין השאר בשתי המפלגות הגדולות, חשפו את מה שנראה כקצה קרחון של מערכת אלקטוראלית שאינה נקייה משיקולים זרים ולפי חשדות שונים אף נתונה להשפעה נרחבת של גורמים פליליים. בין השאר, קיבלו חשדות אלה ביטוי נרחב כתוצאה מדיווחים על זיופים בקלפיות ההצבעה, על תשלומים וטובות הנאה שהועברו לידי קבלני קולות בתמורה לגיוס תמיכה במועמדים ובהישגים המרשימים שצברו מועמדים שעל פניו נראה כי לא זו בלבד שלא צברו כל ניסיון או רקע רלוונטי ומוכח בפעילות חברתית ציבורית, אלא שהם בלתי-מוכרים בעליל לציבור - גם לציבור בעלי זכות הבחירה שעל קולותיו התמודדו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
נגד שינוי שיטת הבחירות
בן,
07/10/05 19:39
|
שיטה אחרת טובה לעשירים בלבד ולעולם התחתון רק להם יהיה תקציב לבחירות אחרות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
''ותודה לנשיא הינקל שהביאנו עד
הר שיקלגרובר,
07/10/05 19:34
|
הלום'' (רב''ט משה מזרחי, מדווח מהאודים העשנים של הקרמטוריום בקיסריה).
ותודה לאקדמיה ולפרופ' אוריאל לין שהודות לתבונתם האקדמית קיבלנו בבחירה ישירה את האדונים נתניהו וברק והגרורות השלטוניות שלהם.
עדיף רוה''מ חלש שצריך לתמרן את השמיכה הקצרה בין הצרכים הרבים והמגוונים של השטייטל הציוני מדיקטטור כל-יכול שפעם שהומלך, אין דרך חזרה למנוע ממנו מלהשליך לכלא את כל מי שלא מוצא חן בעיניו הבוקר כי האופוזיציה לא יכולה להפיל אותו.
לפעמים כדאי להציץ דרך החלון ולהשוות את המראה עם המציאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ב ד י ו ק !
ל"ת
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 21:55
|
|
 |
39.
לא צריך להיות מרובעים
אבי,
07/10/05 19:28
|
אתם כל הזמן מדברים על שילוב של בחירות איזוריות וארציות, כך ש-60 ח''כים נבחרים בכל שיטה. אם כבר משלבים בין שתי השיטות אז למה לא להנהיג בחירות איזוריות יחסיות - גם איזוריות אבל בכל מחוז נבחרים הנציגים לפי היחס באוכלוסיה. כך אנחנו נהנים מהיתרון של שתי השיטות בלי החסרונות שלהם.
ומי שרוצה דיקטטורה שיעבור למצרים או לארה''ב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הצעה מצויינת.
ל"ת
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 21:55
|
|
 |
38.
בלה בלה חלומות באספמיה !! אבל
אזרח,
07/10/05 18:59
|
|
 |
37.
תפטרו אותנו מנוכחותו של רייכמן
עזרא,
ירושלים,
07/10/05 18:50
|
בחיית, עשו לנו טובה, שחררו אותנו מנוכחותו המיותרת והמעיקה של פרופ' רייכמן ושיישאר במגדל השן שלו במרכז הבינתחומי בהרצליה. עדיף שאם כבר, שימשיך לעשות נזק רק שם ולא בעוד מקומות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים.
ל"ת
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:43
|
|
 |
36.
שיטת הבחירה הישירה יכולה להיות
הבוחר הישר,
07/10/05 18:36
|
טובה מאוד לארצנו. אבל עלינו לשים מחסומי הגנה שלעולם לא יקרה(ילצין קטן) צריך להקים מנגנון ביטחותי שהוא יהיה אחראי לבטחון המדינה, במקרה, שהנשיא או ראש הממשלה, הוא חולה נפש. בחירות ישירות לפרלמנט, כל ארבע שנים, בחירות ישירות, למועצה הביטחונית, כל שש שנים, לא חייבים להיות בא 120 חברים , חצי זה מספיק אלה יבחרו חברי ועדה המונה 12 נאמנים לבטחון המדינה , והם יהיו אחראים על השב''כ וכו', הנשיא, או ראש הממשלה, יבחר את שריו לכל המשרדים השונים, כולל הבטחון, 12 הנאמנים יכולים לזמן ''לראיון'' כל זמן שהם מוצאים לנכון את הנשיא, שר הבטחון, או כל אחד אחר ממשרדי הנשיא או ראש הממשלה, במקרה שאחד השרים או ראש הממשלה עבר על חוקי המדינה או נאשם, הוא יובא לועידת חקירה בפני כל שישים הנאמנים, והם יצבעו על המסקנות, למשל יכריעו לחובה הוא יוכל לערער בפני בית המשפט העליון, אם שתי שופטים פוסקים לחובה, הוא מקבל אוטומטית מאסר בפועל מנדטורי לתקופה שהמחוקק יחליט עליה, בכל מקרה אם הנאמנים החליטו חובה, הוא מודח מתפקידו, בחירות חדשות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
אריק שרון- מלך העם היהודי!!!
ל"ת
רוטרסמן משה,
07/10/05 18:23
|
|
 |
34.
משטר ללא קומבינות
אזרח,
צפון ישראל,
07/10/05 18:01
|
בחירה ישירה של ראש ממשלה היה דבר נכון במידה והיו משלימים את העשייה ובחירת הח''כים היתה אזורית יחסית אז היו במדינה שלוש ארבע מפלגות ולא ריבוי מפלגות כפי שזה נכון להיום ראש ממשלה צריך למשול ולא להיות נסחט על כל צעד ושעלישראל צריכה ממשל עם חזון לשנים ולא תוכניות עד סוף הקדנציה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
אם רוצים דיקטטורה בבקשה
יעל,
נתניה,
07/10/05 17:34
|
אבל מהי יקרה אם ראש הממשלה הנבחר לא יהיה יקיר השמאל אז ישנו את השיטה-?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה קשור פה שמאל??
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:42
|
מציעה המרכזי של השיטה, הוא ליברמן - ראש הימין הקיצוני בכנסת.
תומכו המרכזי - האיל-פרופסורה רייכסמן - מאושיותיו המרכזיות, של הימין הכלכלי הקיצוני והת'אצ'ריסטי ביותר במדינה.
זוהי הצעתו, של הימין הקיצוני; מה פתאום, את מגלגלתה על השמאל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עי היא שייכת ל-90% מהמגיבים
טיטוס,
07/10/05 23:03
|
|
 |
32.
יש לי שאלה
א,
הרצליה,
07/10/05 17:12
|
אם וכאשר תהנה בחירות שמיות של חברי כנסת, למשל 20 חברי כנסת בכל מחוז, לשם מה יהיה צורך במבנה מפלגתי ? מדוע אותם מתמודדים לכנסת לא יוכלו להתמודד בשם עצמם ללא הגבלה לאיזו אידיאולוגיה כוללנית ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
אם חלילה הנשיא יחזור בתשובה...
אליעזר בוכני,
גבעתיים,
07/10/05 17:08
|
במשטר נשיאותי, חלילה הנשיא יחזור בתשובה. כל המדינה תתנהל לפי התורה וההלכה. רק חילוניים יגוייסו לצבא. הדתיים רק אם יבחרו בזה. מאחר ולנשיא בארה''ב וטו על חוקים, ואי אפשר לפטרו. או שנתניהו נבחר שיפרק את הביטוח הלאומי (זה קיצבאות ע''ח העשירים) ויקטין כל תמיכה בגימלאים (הם ממילא לא תורמים לצמיחה) יבטל רפואה ציבורית ''כי הפרטיים בודאי טובים יותר, עובדה שהעשירים בוחרים בהם''. אבל אי אפשר לפטר את הנשיא אלא אם עבר עבירה נגד ביטחון המדינה. (הוא גם מאשר את שופטי בית הדין העליון, כמו באמריקה) בעצם זה דיקטטור לתקופה מוגדרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק, דיקטטור.
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:38
|
ואוי ואבוי לנו, אם אנחנו צריכים *להסביר*, בכלל, מדוע דיקטטורה, היא דבר רע...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
יש לשנות את השיטה ודחוף
אורן,
מרכז,
07/10/05 16:45
|
אשר לדוגמא האמריקאית שבה אין למימשל המרכזי השפעה בשלטון המקומי זה נכון אך יש לציין שבאותה שיטה בדיוק ניבחרים המושלים ובתי המחוקקים במדינות השונות!. לעניין היצוג בכנסת הרי בשיטה המוצעת שישים חברי כנסת ימשיכו להיבחר בשיטה היחסית ולכן טענה זו אינה רלונטית. אשר לאזורי בחירה יש בהחלט ריכוזי אוכלוסיה עם מאפינים פוליטים דתיים {בני ברק ירושלים} ערבים {הגליל} עיירות פיתוח וכו.... את ההצבעה יש להביא למשאל עם!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
כן, לשנות
חנן,
גוש דן,
07/10/05 16:45
|
צריך לשנות לא רק למשטר נשיאותי או רוה''מ חזק כמו באנגליה, אלא יש לשנות את שיטת הבחירות כך, שלא יהיו יותר מפלגות קיקיוניות, אחוז חסימה של 10% או יותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכלל - למה שיהיו מפלגות??
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:36
|
מי צריך פרלמנט? נבחר שליט חזק, עליון על העם - והוא ימשל בו... ולמה רק, לחמש שנים בלבד? לעד!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
ועוד 6 מליון שאומרים ודוחפים
ל"ת
לשינוי השיטה,
07/10/05 16:42
|
|
 |
27.
מדינה שמנוהלת כמו מכולת...
arie,
07/10/05 16:37
|
לא צריך לעשות תואר במדעי המדינה כדי להבין שמדינה צריך לנהל עי'' תוכניות לטווח הארוך,במצב הקיים שום פוליטיקאי לא מתאמץ להכין (ושלא לדבר על להוציא אל הפועל) תוכניות לטווח הארוך כי הוא אומר לעצמו את המשפט הישראלי הידוע:''מה אני פראייר?'' למה ששר יכין תוכניות שהתוצאות ייתקבלו בעוד כמה שנים אם יכול להיות שכבר מחר יפילו את הממשלה ויהיו בחירות?למה שהוא יהיה פראייר והשר שיבוא אחריו או אפילו זה שיבוא אחריו הם אלה שיהנו מהתוצאות?קחו לדוגמא את הצבא!שם כשמכינים תוכניות/רפורמות הם במקרה הטוב למינימום 5 שנים ואנו רואים איך הצבא שלנו מתנהל ואיזה תוצאות הוא מספק(גם אם פה ושם יש פנצ'רים)אבל לא סתם באים מכל העולם כולל ארה''ב ללמוד מהצבא שלנו בכל התחומים... שר בארץ רוצה תוצאות מהיום להיום ולצערינו לא ככה מנהלים מדינה ,כמה פעמים שמענו שרים שרוצים ליישב את הנגב,הגליל וכו'(כולל היום את פרס)ומה קורה בסוף?כלום...רק שתמיד יש את השר התורן בכל קדנציה(אם אפשר לקרוא לתקופה של שנתיים קדנציה)שמביא את אותה תוכנית כל פעם מחדש... אני לא יודע אם משטר נשיאותי מתאים לישראל אבל מה שבטוח שהמצב הקיים ממש לא מתאים למדינה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע מה, יש לי הצעה בשבילך
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:35
|
אתה צודק, באמת - לפוליטיקאים, ברובם הגדול, אין מרחק-ראיה, הם לא חונכו, כיצד למשול ורובם, אם לא כולם, גם מושחתים, כי עליהם להיבחר שוב.
בוא נאמר, מה יהיה, אם ניצור, שיטה חדשה! המנהיג יחונך, כיצד מושלים במדינה, כבר מגיל אפס. הוא לא יושחת, באמצעות ריצה אחרי בוחרים, כי לא יהיה עליו, להיבחר לעולם. הוא גם יוכל לתכנן, לטווח בן עשרות בשנים - כי הוא ימשול, עד ליומו האחרון...
הלאה, הרעיונות הרפובליקאניים, בדבר שלטון-העם!! הבו לנו מלך!! עם כתר על הראש!!!
מ ח ר י ד , פשוט מאד מ ח ר י ד , באיזו קלות, נכונים אתם לוותר, על כל הישגי-הדמוקרטיה - ולשוב, כך במחי תגובה אחת בטוקבק אינטרנטי, שלוש-מאות שנים תמימות לאחור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
המתנגדים לשינוי אומרים מה לא
חנוך,
נתניה,
07/10/05 16:33
|
אבל לא מציעים שום דבר חלופי. לא לבחירה אזורית, לא למשטר נשיאותי. אבל ברור שגם השיטה הנוכחית לא טובה. אז מה כן? קל להגיד לא, יותר קשה להציע מה כן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
מ-ה-פ-כ-ה
ערן ר,
07/10/05 16:05
|
''תרנגולי ההודו לא מצביעים בעד חג המולד'', כך אומר הפתגם האנגלי הישן, ''וזוהי הסיבה שבגללה לא נותנים להם זכות הצבעה בנושא''.
כנ''ל לגבי הפוליטיקאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
פרופ דיסקין צודק
אפרים,
גבעתים,
07/10/05 16:04
|
בקשר לשיטה הנשיאותית זו עלולה להיות הפשלה הבאה בשינוי השיטה ומי שנכווה ברותחין (השיטה לבחירה אישית לרוה''מ) צריך להיות זהיר בצוננים מה עוד שברק וליברמן בודאי לא צריכים להיות האורים והתומים בשינוי השיטה (כל אחד והסיבות האישיות שלו...). להביא דוגמאות מהבחירה האיזורית בבריטניה ובארה''ב זה בעצם לדבר על בחירה איזורית טוטאלית אבל מה שמוצע זו בחירה איזורית חלקית(כ1/3 או 1/2 מהבחירה בכללותה) וכאן צומחים לא מעט יתרונות כשאת הזיקה בין מרכז המפלגה לבחירה אפשר לנתק גם ע''י ועדה מסדרת לחלק היחסי של הבחירה. לדעתי עצם חלקיות הבחירה האיזורית כבר תקטין את לשונות המאזניים של המפלגות הקטנות אבל לא תחסלן כליל וכך יצאו נשכרים גם כל המיעוטים שבחירות איזוריות טוטאליות היו מביאות לכך שלא היה למיעוטים אילו ביטוי כלל ובאשר לאפשרויות התימרון של רוה''מ טוב קובע המאמר שראוי שיהיו גם כמה בלמים לפעילותו דוגמא טובה היא אכן תוכנית ההתנתקות שרוה''מ הצליח להעביר אפילו בשיטה הנוכחית. צריך בהחלט לשנות אבל רק באמת את מה שצריך לשנות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
צריך להחליש את רוה''מ ולא לחזקו
רעמסס,
07/10/05 16:03
|
המגמה צריכה להיות הפוכה - להחליש את ראש הממשלה ולא לחזק אותו.
ראש הממשלה הוא יכול להיות המושחת הראשי (כמו ראש הממשלה הנוכחי) ואין מי שירסן אותו. לעומת זאת - אם חבר כנסת אחד או אפילו כמה המם מושחתים, הנזק שהם יכולים לגרום מוגבל.
הבעיה במשטר שלנו הוא שהמדינה נתונה בידי קבוצות שליטה הדואגות לעצמן או לאידיאולוגיות אוניברסליות ואנטי לאומיות. אותן צריך להחליש. צריך להחזיר את השלטון לעם.
הסכנה הגדולה ביותר כיום היא מהמשך שלטון הבג''ץ. מדובר בקבוצת אנשים שהשתלטה על המדינה ללא בחירות. השקפת העולם שלהם היא אוניברסליזם פאנאטי. זכויות העם והמדינה הן משניות לעומת ערכי משפחת העמים והחוק הבינלאומי העויין.
צריך להפסיק לפחד מאנרכיה ולשנות את המשטר לכיוון הדומה למשטר בשווייץ. שם כל החלטה חשובה ניתנת לעם במשאל עם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים אתך.
ל"ת
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:29
|
|
 |
22.
מאמר מצויין - אני תומך!
דני,
ת''א,
07/10/05 15:51
|
יישר כוח לכותב.
לדעתי אין מנוס מלשנות את השיטה, אמנם הדיקטטורה הדמוקרטית של ליברמן אינה טובה בעיני ואולם השיטה המקורית שהציעו בזמנו וסורסה לקראת בחירות 96' היא הטובה בעיני - היא שילוב מנצח בין פרלמנטריזם ולבין משטר נשיאותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
טעויות
חגי,
דרום,
07/10/05 15:46
|
לארצות הברית מתאימה השיטה, מכיון שגם אם הנשיא יעשה טעויות - המדינה לא תיעלם. היא קצת תסבול, אבל תמשיך הלאה. אפילו טעות כמו מלממת ויטנאם שעלתה בעשרות אלפי הרוגים לא באמת החלישה את אמריקה. אבל אצלנו טעות תעלים אותנו מהמפה, ומספיק אחת כזו. אז לא כל דבר אפשר ללמוד ממדינה חסרת אויבים כמוה. מצד שני, עקרון הפרדת הרשויות באמת לא קיים אצלנו כשרבים מהחכים הם בממשלה. אבל לזה יש פתרון פשוט: למנות, בחוק, רק בעלי מקצוע לשרים וסגני שרים, ולאסור על מינוי חברי מפלגה. אולי לא ישתלם אז להיות חבר מפלגה, אבל לא נראה שזה דבר רע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
זה פשוט אסון
זוסיא,
07/10/05 15:46
|
אמריקה היא דוגמה למשהו חיובי? תמיכתו של ליברמן, נחתום הפאשיזם, ושל שוטה הכפר, פרופ' רייכמן - אוי לנו משניהם.
אסור לתת יותר כח למישהו. רק פחות כח. שיצטרך לשכנע, כל הזמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בהחלט!!
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:27
|
ליברמן הוא מנהיג הימין הקיצוני הקלאסי - ממש כמו היידר (עמו, אגב, הזדהה ליברמן בגלוי, כבר לפני שנים מספר), לה-פן וכיו''ב. עצם העובדה, שהוא תומך ברעיון הנורא הזה, כבר כשלעצמה, צריכה להדליק לכולנו אור אדום, בגודל של פרוז'קטור.
ואוריאל רייכמן... נו, הבנאדם, שיחד עם אלעד שרגא, הביא לנו את אסון ''הבחירה הישירה'' - לו היה שווה *משהו*, היה מסתגר בביתו, כמנחם בגין בשעתו, ולא יוצא עוד החוצה לעולם, לאחר כשלונה הקולוסאלי, של ''שיטתו'' החדשה...
אבל - נו, בישראל, הלא, *איש* אינו לוקח אחריות, על מעשיו - ראו מה קורה כעת, בין צים ליפאן!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
בקיצור אתה רוצה דיקטטור
איש חושב,
ישראל,
07/10/05 15:34
|
בקיצור אתה רוצה דיקטטור אחרי שהוא יבחר יעשה מה שבראש שלו לא יתחשב בציבור שבחר בו לא ישקף נאמנה את המצע שהציג כדי להבחר ביצור במילה אחת !!!!!!! שרון !!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ב ו ל ! !
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:22
|
לקרוא לדברים בשמם: דיקטטורה אוטוקראטית, סטייל פינושה, סדאם וטורקמנבשי. לא יותר, ולא פחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
שינוי שיטת הבחירות
יגאל,
יהוד,
07/10/05 15:30
|
לצערי הרב ואני מתפלל שאני טועה שום דבר ושום שיטה לא תעזור מאחר ואנחנו כעם נגועים עד עומק צוארינו בנגע השחיתות וכנראה שאנחנו עדיין לא מבינים את עוצמתה. שנאת החינם, שיטת הקומבינות, הרמאויות, הפשיעה ברחובות, רמת החינוך שאנו מקנים לילדינו וחוסר הכבוד הגובל בחוצפה ובעזות מצח של ילדינו כלפי מוריהם והוריהם כאחד ולרוב בעידוד ההורים שמגבים את הילדים ולא מבינים איך זה יתפוצץ לכולנו בפרצוף שהרי זה דור ההמשך ועד כהנה וכהנה שהרי קצרה היריעה מלהכיל את כל המחלות שאנו חולים בהם, לא גורמים לי להבין ששינוי שיטה כזה או אחר יביא לשינוי המיוחל שהרי תמיד ימצא מי שיעשה איזה קומבינה לעקוף את הצדק והיושר לצערי וזה ידוע לכולם המחלה הזו מחלחלת עד לצמרת הגבוהה אז היכן נמצא את החתול שישמור על החלב? אנחנו צריכים לחטוף איזה זעזוע רציני ביותר מאיזה מקום שיעיר אותנו לפני שיהיה מאוחר ובמצב הענינים כפי שנראה היום לא נגיע כעם וכמדינה לגיל 100 כנראה שבגולה אנחנו טובים יותר ואולי כדאי להתחיל הכל מחדש אומרים עלינו שאנחנו עם חכם ולצערי אנחנו טיפשים עם רשיון בין לאומי כי אנחנו הורסים במו ידינו את כל מה שבנינו נשמע לכם מוכד? מי שחושב כמוני שיכתוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
לא הבנתי
שאלה,
07/10/05 15:25
|
לפי מה שאני מבין מדובר בדיקטטורה.בהבדל אחד. כל 5 שנים בוחרים שלטון דיקטטורי חדש. שיטה גרועה. הנבחר יכול לעשות מה שהוא רוצה בלי שאף אחד יכול לעשות לו דבר כשהו סוטה ממצע מפלגתו. דקטטורה נבחרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ב ד י ו ק .
ל"ת
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:21
|
|
 |
16.
בעבר שינו את שיטת הבחירות
ל"ת
גבי,
וזה נכשל,
07/10/05 15:22
|
|
 |
15.
מסוכן מידי
ש. שדרוביצקי,
פתח תקוה,
07/10/05 15:21
|
בשיטה זו לא בטוח שאדם כמו שרון יבחר.בדמוגרפיה הישראלית בה יש ללא ציונים כוח גדול, שבאיצטליה של הדת עלול להיבחר אדם כמו ליצמן או עובדיה יוסף, שיהפכו את המדינה לפאנדמנטליסטית ושתהרוס בקדנציה אחת את מה שנבנה כאן מאז הקמת המדינה. חישבו על זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ודיקטטורה של *לא* דתי
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:20
|
|
 |
14.
מי מיתנגד לשיטה המוצעת?....
גיורא,
פ''ת,
07/10/05 15:07
|
כמובן הדתיים מכיוון שאז יהיה להם כוח באופן יחסי לגודלם באוכלוסיה ואז יאבדו את השליטה בשילטון. דווקא בטח הערבים תומכים מכיוון שבטח יהיה להם כוח גדול יותר אם באמת יהיו בחירות הוגנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
בחירות איזוריות יחסיות
אבי,
07/10/05 14:59
|
לחלק את הארץ לכמה איזורי בחירה שלכל אחד נציגים לפי היחס באוכלוסיה. בכל אזור הייצוג יהיה לפי אחוז הבוחרים שהצביע לכל מפלגה. כך שאם בת''א 10 נציגים ו-30% הצביעו לליכוד, 3 נציגים מת''א יהיו של הליכוד. כך אנחנו גם מכירים את הח''כים שאנו בוחרים (שהם תלויים בבוחר ולא במרכז) וגם זוכים לייצוג יחסי בכנסת לפי מפלגות.
''ממשל נשיאותי'' זה לא דמוקרטיה, זה דיקטטורה שמתחלפת כל כמה שנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סוף-סוף מישהו, המדבר לעניין
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:19
|
|
 |
12.
בכל שיטה שרון יגנוב קולות
@ בנצי-א @,
ארץ יהודים,
07/10/05 14:57
|
ויקנה חברי מרכז בג'ובים או בקש ופרס יקנה שגב ומיציבושי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מאמר הזוי !
אלכס,
07/10/05 14:56
|
שיטת הבחירה האזורית תיתן יתרון לערבים ולחרדים, אבל אולי זה מה שהשמאלנים מהאקדמיה רוצים !
וכאילו ששרון לא מספיק דיקטטור כבר כעת !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
נמאס מהאקדמיה לצחוק
רוב העם,
07/10/05 14:16
|
כל פעם מציעים רעיון הזוי ואנחנו משלמים מחיר. הבעיה היא לא השיטה אלא הנבחרים. אותם צריך להחליף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
יופי של כתבה
רואה נכוחה,
07/10/05 14:10
|
|
 |
8.
צריך שלטון ומשטר נשיאותי.
בנצי א,
07/10/05 14:01
|
ורק הנשיא הוא שיחליט על הרכב הממשלה ולהנהיגה ביד רמה. כי רק כך יהיה לנו ממשלה חזקה ויציבה. ותמיד אפשר להחליף את המשטר כל חמש שנים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
רוצים מושבעים,משטרה עם יד קלה
יעקב,
07/10/05 13:41
|
על ההדק,,, וגם כן... דולרים... ואם יחקו את האמריקאים בכל... וכך זה נראה. שהולך לקרות .. אז עוד מעט יפקירו את הקשישים, מהמעמד הבינוני הביטוחים הרפואיים לא ישלמו תרופות להורינו, יפטרו עובדים כעבור 50 שנות עבודה ללא פיצויים, ועוד ועוד וכמו שהפתגם ההונגרי אומר ''לא כל מה שמבריק הוא זהב''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ב ו ל ! !
ל"ת
דניאל עודד קדם,
מע' ירושלים,
07/10/05 20:15
|
|
 |
6.
להגביל ל-3 מפלגות-לא דתיות
נעמה,
07/10/05 13:34
|
דת מחוץ לפוליטיקה אזרח שלא שרת בצבא - לא ישתתף בבחירות וזכויותיו מלכתחילה יוגבלו הערבים שאינם משרתים בגללנו לא בגללם - יחויבו בשירות לאומי מקביל לשירות צבאי יבוטלו כל ההטבות למשפחות מרובות ילדים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מעניין לדעת מה את עשית לטובת ה
ד''ר יעקב,
08/10/05 00:50
|
לטובת המדינה? חוץ משנאה לדת ישראל יש לך בעיות נפשיות קשות רצוי שתיפני בהקדם לעזרה יה''ר שתהיה לך שנת בריאות נפשית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בורותך אינה יודעת גבולות!!
לנעמה המזרחית,
07/10/05 20:01
|
להשכלתך - פרס לא שירת בצבא...
איך רואים שמושרשת בך ''הערביות'' שלך - המפלגות הדתיות היהודיות הם אינם ''האחים המוסלמים'' שאת מכירה. אמת כתבת - המדינות היחידות שאוסרות על מפלגות דתיות יצוג בבית הנבחרים הם מדינות ערב, ששם גדלת והתחנכת. היהודים אינם רוצים לחיות כמו במדינות ערב הנחשלות ופרימיטיביות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
צריך לשנות השאלה איך
אמירי,
07/10/05 13:26
|
אין ספק ששיטת הבחירות הנוכחית נותנת בידי חבורה קרימינלית כמו מרכז הליכוד שליטה על ניבחרי הציבור והתוצאה קטלנית. השאלה לאיזה שיטה ללכת ואיך לגרום לשינוי להתרחש. השיטה הרצויה אינה שלטון נשיאותי נוסח ארה''ב אשר יכול לגרום לדיקטטורה ומלחמה קשה בין בית הנבחרים לנשיא. יש לשאוף לשיטה שתשלב בחירות אישיות איזוריות לבית הנבחרים עם בחירה מיפלגתית לבית הנבחרים. בית הנבחרים יבחר ראש ממשלה עם סמכויות רבות ויהיה מנגנון שיאפשר, במיקרים קיצוניים, להחליף את ראש הממשלה. שיטת הבחירות, טובה ככל שתוצע, צריכה להיות מוצעת ע''י ניבחרי העם שניבחרו בשיטה הנוכחית. אני לא רואה איך ניבחרים אלה, אשר טובתם האישית היא המניע היחידי לפעילותם, יבחרו בשיטה שתסכן את מעמדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה עם ביבי-ה-ש-ח-צ-ן!!!!!
ל"ת
רובי ריבלין,
07/10/05 18:27
|
|
 |
יפה אמרת!
ל"ת
ניר,
07/10/05 17:58
|
|
 |
4.
עד מתי??
דני,
עפולה,
07/10/05 13:05
|
|
 |
3.
מעניין ונכון
ל"ת
ike,
de,
07/10/05 13:01
|
|
 |
2.
אשמת השיטה?
תמר,
ירושלים,
07/10/05 12:58
|
לעניות דעתי, אמנם השלטון הפרלמנטרי וממנו גם הממשלה שבארץ נמצאים בבעיה, (או שאנו הציבור הוא שלמעשה בבעיה..). אך עולה השאלה האם הבעיה היא השיטה? ואולי הנבחרים עצמם, ולא משנה באיזו שיטה? הרי גם בשיטת הבחירה הנהוגה כיום, וגם בשיטה המוצעת בכתבה, אם הבנתי נכון, ישנו מקום לרדידות, שחיתות שילטונית, רדיפת השררה והכבוד- כיסא. הרי גם אם הציבור עצמו יהיה זה שיבחר הן את רה''מ והן את הח''כים, איש לא מבטיח שאכן יבחרו בעלי החזון, המנהיגות הראויה, היושר ולא בעלי הממון שמממן קמפייין, או בעלי קשר. יתכן ויש לתהות על שיטת הבחירה, אך אולי הגיע זמנה של המחשבה על איזו מנהיגות ראויה ואיזו אינה? ואולי מכאן, מחשיבה אמיתית ועמוקה על לאן אנו רוצים ללכת ומי ראוי להוביל זאת( לא פרסונה אלא האישיות והתוכן הראויים)...? ואולי כמו שאמרו כניצח נתניהו-- הציבור טועה, צריך להחליף את הציבור?!?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
בוקר טוב אליהו...
דוד צימרמן,
רעננה,
07/10/05 12:45
|
המאמר מתיחס כמובן מאליו שיש בישראל '' דמוקרטיה''.
סליחה,אנחנו מדברים על אותה מדינה??
כאן יש שילטון ''דמוקרטי''??? נו באמת,לא צריך להסחף...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק!!!
ל"ת
יעל,
07/10/05 14:58
|
|