• 27.

    אתה קשור לבוב דילן?

    טלי, 25/11/06 20:43

    כלומר לרוברט צימרמן.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    פרופסור קשקשן, לא משקיעים הרבה בהגנת ההתנחלויות.

    ינקי, 24/11/06 11:30

    שמאלן, קשקשן.
    אי אפשר להאמין עד כמה השמאל הקיצוני יכול לעוות כל דבר,
    אני לא יודע מדוע נותינים לך לדבר לאחר שכבר אמרת שילדי המתנחלים הם נאצים.

    גועל נפש תתבייש שונא ישראל שכמותך, לא ברור לך שהחמאס שונאים יהודים בלי קשר ל''חופש ''.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    שדרות חוטפת,את המחיר משלמת כל הארץ. (ל''ת)

    נחום קלי, 24/11/06 11:00

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ניתוח הטקסט

    נטלי היפה, 24/11/06 09:17

    ''בתרגיל הסחה גאוני הצלחנו להסב את המאמץ של מלחמת השחרור הפלשתינית מהמטרות החשובות והכואבות באמת לאוכלוסיית ישראל, ולכוונה למטרה זניחה.''
    האין זו חובתה של מדינה לצמצם למינימום את יכולת האוייב לרצוח באזרחיה ? הצלחת המדינה היא הצלחת אזרחיה שהיו חשופים למעשי הטבח של הפלשתינים.האין היא גם הצלחתך,מר צימרמן ?

    ''המטרה הראשונה שאמורה לעמוד על הפרק עבור לוחמי חופש או טרוריסטים פלשתינים, כל אחד וההגדרה שלו, צריכה לכאורה להיות מניעת התהדקות טבעת החנק ההתנחלותית בשטחים הכבושים, שאמורים היו לזכות לאוטונומיה ולהפוך למדינה פלשתינית. מי אם לא המתנחלים הם אויביהם הישירים של הפלשתינים? ''
    האם אתה,מר צימרמן,שייך לכוחות האו''ם ? האם אתה,מר צימרמן,קובע בעבור הפלשתינים מי הם אויביהם הישירים ? האם אתה,מר צימרמן,קובע בעבור הפלשתינים מהם שטחים כבושים ? רק השבוע,מר צימרמן,התייחס דובר ועדות ההתנגדות לשדרות כאל התנחלות.מדוע הינך חולק על דעתו,מר צימרמן ?
    ואגב,מר צימרמן,נועם חומסקי מגדיר טרור כך : ''הרג מופקר של אזרחים תמימים הוא טרור ''.לדעתו של חומסקי ובניגוד לעמדתך ''המוסרית'' טרור הוא מעשה אובייקטיבי, לא יחסי.

    ''ואכן, התקפה על התנחלויות או מתנחלים בדרכים היתה עד לא מכבר חזון נפרץ. והנה, סוג זה של לחימה הפך לאחרונה לשולי, משתי סיבות: הראשונה, המדינה משקיעה במיגון הדרכים להתנחלויות, בגידור ההתנחלויות ובצבא המגן עליהן סכומי עתק, בלא שום פרופורציה להשקעה בהגנת שדרות''
    אכן,מר צימרמן,זו חובתה של מדינה להגן על אזרחיה.חבר הכנסת בשארה טען בעקבות פיגוע רצחני בעימנואל כי ''תמיד התנגדתי לפיגועים נגד אזרחים – אך רק בתוך הקו הירוק ואף פעם לא בתוך השטחים,אני לא יודע מה זה 'אזרחים' כשמדובר בשטחים. לא המלצתי על פיגועים – אך לא גיניתי אותם''.האם גם אתה,מר צימרמן,כאיש מוסר דגול מחלק את אזרחי מדינת ישראל לכאלה שראוי לרצוח אותם ולכאלה שלא ראוי ?

    ''המטרה
    השנייה שאותה אמור מאמץ צבאי פלשתיני לבחור מלכתחילה היא ריכוזי האוכלוסייה הגדולים בישראל. האינתיפאדה השנייה אכן בחרה במטרה זו, וגרמה להרג רב בפעולות התאבדות ראוותניות. תושבי ישראל זעקו לשמיים ולדעת הקהל העולמית. ''
    מדוע,מר צימרמן,אינך מגדיר את מעשי הפלשתינים,אותו מאמץ צבאי פלשתיני כנגד ריכוזי אוכלוסיה, ''הרג רב בפעולות התאבדות ראוותניות''(מילים מכובסות למעשי טבח המוניים) באופן שארגון אמנסטי מגדירו - כפשע נגד האנושות ?

    ''גם כאן צומצמו לאחרונה באופן קיצוני הן הנזק והן מספר הפיגועים, ואף זאת משתי סיבות: ראשית, המדינה השקיעה סכום עתק בהקמת חומת ברלין חדשה ובשאר אמצעים החונקים את יכולת התנועה של הפלשתינים, סכומים שאין שום פרופורציה בינם לבין אלה שצריך להשקיע בהגנת שדרות.''
    האם צר לך,מר צימרמן,שהנזק ומספר הפיגועים (מילים מכובסות למעשי טבח המוניים באזרחים חפים מפשע,על פי אמנסטי - פשעים כנגד האנושות) צומצמו באופן קיצוני בזכות הגדר והחומה וסיכולי כוחות הביטחון ? האם מר צימרמן,חומת ברלין הוקמה כתוצאה מניסיונם של תושבי מערב ברלין לבצע מעשי טבח בתושבי מזרח ברלין ?

    מדוע,מר צימרמן,ירי קאסמים על שדרות הוא ''הטרור הקסאמי-עזתי'' אבל רצח מתנחלים לא נחשב בעיניך טרור ?

    ''מיליוני הישראלים חדלו להיות מטרה מיידית של המאבק הפלשתיני'' אתה כותב בתוגה,מר צימרמן.על מה העצב הגדול,מר צימרמן ?



    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אקדמאי משחק במילים

    ירון, 23/11/06 23:55

    אל תתן לעובדות להרוס לך את התאוריה. אולי תוכל לנאום על זה באיזה כנס בחו''ל.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    עוכרי ישראל!

    אלי הרחובותי, 23/11/06 21:26

    אנשי הימין צריכים ללמוד מהשמאל הקיצוני כיצד להתמודד עם האויבים הפוליטים ולהשתמש בשיטות של השמאלנים כדי להוקיע אותם ברבים! ולכן יש להקים רשימה שתיקרא, ''רשימת עוכרי ישראל'', שבה יצוינו, מקום העבודה והכתובת האישית של נבחרי רשימת ''עוכרי ישראל'', על מנת שהציבור הפטריוטי יוכל להפגין מול מקום עבודתם ומול ביתם הפרטי! אני בטוח שתוך זמן קצר.....רוב ''עוכרי ישראל'' יתחילו להתחבא מחשש ההמונים!!!

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    בספטמבר 1939 ירו חיילים פולנים על חיילים גרמנים

    שיעור בהיסטוריה, 23/11/06 19:58

    והגרמנים המסכנים נאלצו להגן על נפשם ולפלוש לפולין.

    כך בדיוק תירצה גרמניה - פומבית - את הסיבות לפלישה לפולין.

    מר צימרמן, ללא ספק אתה מאמין להסבר הזה. אני מציע לך לקנות ממני מגדל פלדה מיושן במרכז פריז. אין בעיה להרוס אותו ולבנות על האדמה שיכון לזוגות צעירים. תעשה המון כסף אם תקנה.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    סהרורי, אין קשר למציאות, ומעלה תאוריות קונספירציה מתובלות בשנאה-

    שי, 23/11/06 19:00

    שמאלני לתפארת!


    וזה לא מחמאה

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מחיר נמוך? כמו טרנספורטים של זקנים וחולים??

    שרית, 23/11/06 18:55

    כל כך עלוב,
    כל כך בזוי,
    שלא יודעת אם צריך בכלל להגיב על כך.
    הבעייה היא שעלו לשלטון אנשים לא ראויים מהיותם ''מקורבים למלכות''
    אשר לא ראויים להיות מנהיגים
    ובגללם אנו משלמים את מחיר הדמים

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ברור למה השכלה גבוהה במשבר

    אלי, 23/11/06 18:49

    הניתוח ההזוי של הפרופסור המכובד מראה עד כמה עמוק המשבר של ההשכלה הגבוהה. הפרופסור להיסטוריה שבעשור האחרון עבר להתמחות בכדורגל חושף בשער בת רבים את רדידותו האינטלקוטואלית ואת שנאתו שמקלקלת את השורה.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אתה באמת מאמין למה שאתה כותב ? (ל''ת)

    קובי, 23/11/06 18:37

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ואתה אפילו מאמין למה שאתה כותב

    דרור, 23/11/06 18:15

    כשהמטרה מסומנת שוב ושוב, כל הניתוחים מגיעים לאותה תמונת מציאות. אין חדש אצלך בניתוחים. הם כלי שרת למטרותיך. אפילו עובדות שלא יכולת להחמיץ כמו פינוי גוש קטיף נעלמו כדי שלא לקלקל את התזה. איזה ציון היה מקבל תלמיד שלך על עבודה כזו?

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הסוכן

    לוי, 23/11/06 15:54

    סוכן של האויבים שלנו בגלוי הוא שכתב את המאמר.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    תגיד מוסא, יש לך גם איזה טיפ בשבילי? (ל''ת)

    אוסמה בן לאדן, 23/11/06 15:14

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    ואללה צודק, מה דעתך להיות היועץ לענייני טרור שלי? (ל''ת)

    חאלד משעל, 23/11/06 14:42

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    הסיבה שלא פוגעים במתנחלים היא משום שצה''ל נמצא שם

    רונן, 23/11/06 14:36

    הפרפסור הרשע קורא לפלסטינאים לפגוע במתנחלים. מרוב תחושת קבס, אינני יודע מה לומר. אבל הם לא זקוקים לקריאות עידוד שכאלו. אילו היו יכולים, היו פוגעים ובגדול.

    הסיבה שהם אינם פוגעים, היא משום שלמדינת ישראל יש נוכחות ביהודה ושומרון. ללא נוכחות זאת הקסאמים היו מגיעים גם לשאר ערי פלסטין הכבושות - תל אביב, הרצליה וכפר סבא.

    הפתרון היחידי להגנה על שדרות הוא חזרה לעזה.

    אלה השולטים בפלסטינאים, לא רוצים חופש ורווחה עבור בני עמם. ראה את עזה החרבה. הם פשו לא רוצים אותנו כאן בשום מקום - בכל רחבי ''פלסטין'', נקודה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק (ל''ת)

      סימה, 23/11/06 18:20

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    פחדנים משתמשים באלימות, אמיצים עושים שלום (ל''ת)

    איזהו גיבור?, 23/11/06 13:57

    הגב לתגובה זו

    • פחדנים בורחים לארה''ב (ל''ת)

      נפולת נמושות, 23/11/06 14:44

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    אלק פרופסור. פרופסור בגרוש (ל''ת)

    Zach, 23/11/06 12:11

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אתה מרצה להיסטוריה סלקטיבית

    אליוי, 23/11/06 11:43

    שכחת לגמרי את מחיר הטרנספר הנורא מגוש קטיף !
    טרנספר שפגע דוקא במתנחלים !
    משום כך דבריך הם עורבא פארח

    הגב לתגובה זו

    • אליוי-אתה מדבר שטויות בערך ברמה של פרופסור צימרמן-היסטוריון ציני..

      Ehad Haam-Zioni, 23/11/06 15:36

      את המחיר של ההתנתקות מגוש קטיף קבעו אלו שהלכו להתנחלויות שם ואלו ששלחו אותם!!!

      כך יהיה גם בקרית ארבע או בעופרה או בעשרות התנחלויות מרוחקות אחרות בלב השטח שיהפוך למדינה פלשתינאית.

      התודה העמוקה מקרב לב של רוב המתנחלים צריכה להנתן דווקא ליוסי ביילין שיזם במקוריותו חילופי שטחים הכוללים התנחלויות קרובות לקו הירוק תמורת שטחים לא מאוכלסים מישראל להרחבת רצועת עזה ודרום הגדה.

      הגב לתגובה זו

      • שוב אתה עם השטויות המסוממות שלך? לא אחד העם ובטח שלא ציוני

        מוסא סמיר, 23/11/06 15:58

        לך תעשה משהו מועיל

        הגב לתגובה זו

      • ביילין משדרג את תוכניתו

        אליוי, 23/11/06 18:10

        עד כמה שאני מבין לביילין יש תוכנית (משאלת לב) מעורפלת שמתבססת על 3 אמירות
        1 התוכנית תהיה בין התוכנית הסעודית לתוכנית זנוה
        (תוכנית זנוה כבר לא טובה)
        2 ערביי ישראל יקבלו הכרה של מיעוט לאומי וגם תוקם מדינה פלסטינית
        3 ידברו עם החמס כלומר
        כל תוכנית ביילין תתן לכל היותר הודנה ל- 20 שנה
        מסקנה
        מה שאמר ביילין עד היום היה שקר וכזב לא שלום ולא בטחון ובלי שום עתיד לישראל !
        והעקר מה ביילין או חדעם מציעים כנגד אירן (זה מרשים לדבר על האיום השיעי בלי להציע שום פעולה)

        הגב לתגובה זו

        • אליוי-או שאתה טועה או מטעה-הרי לך קטע בהצעת ביילין הנוכחית (והחכמה)

          Ehad Haam-Zioni, 23/11/06 18:50

          ''לאחר ארבע שנים של מחויבות חסרת משמעות למפה זו, אני מציע להתחיל את התהליך במו''מ אינטנסיבי על השלב השני של המפה, תוך מתן אפשרות לפלסטינים לבחור בין הקמת מדינה עכשיו לבין הרחבת שטח הרשות. נסיגת ישראל תהיה מוסכמת, וכך יוכל אולמרט להגשים את תוכנית ההתכנסות שלו שלא בדרך חד-צדדית. שני הצדדים יסכימו כי נסיגת ישראל תסתיים ב-2008, אך כבר עכשיו יוחלט על עקרונות הסכם הקבע, ברוח ''חזון בוש'' מ-2002. במהלך התקופה הזו ימלאו הצדדים את מחויבותם לשלב הראשון של מפת הדרכים, ובשנתיים הבאות יקיימו ביניהם מו''מ על הסדר הקבע, שימומש ב-2010.

          ללא מהלך מדיני ישראלי-פלסטיני ימשיך החלל להתמלא במתח, בתסכול ובאלימות. הסדר מדיני הוא הדרך האמיתית להרגיע את השטח ולמנוע את המשך הפגיעה בחפים מפשע בשני הצדדים. אני מאמין כי בסופו של דבר, הסכם הקבע יהיה דומה מאוד ליוזמת ז'נבה, אך אתן יד לכל הסכם שהצדדים יקבלו. יוזמתי החדשה אינה נוגעת, הפעם, למהותו של ההסדר, אלא להליך שיאפשר להגיע אליו. אני מקווה שהצדדים לא ידחו אותה לפני שיעיינו בה ברצינות ולפני שישקלו אם החלופות האחרות העומדות בפניהם, שעיקרן - לא לעשות כלום, עדיפות על פני עשיית מעשה.

          הגב לתגובה זו

          • ישראל חטפה התקף לב ואתה מציע חומר משלשל

            אליוי, 23/11/06 20:30

            החמס החיזבלה התבוסה בלבנון
            האיומים של סוריה ומדינות ערב
            והעקר האיום האירני ועליית הדמוקרטים
            כל הדברים האלה הם כלום בעיניך
            לכל התופעות האלה אתה מציע חומר משלשל בצורת פרס לכוחות האופל של החמס (לידיעתך החמס מתחזק כל יום כך על פי הסקרים)
            חוץ מזה מי זה ביילין ??

            הגב לתגובה זו

            • אליוי-התחלקת סופית על השכל: ''בעיקר האיום האירני ועליית הדמוקרטים''??

              Ehad Haam-Zioni, 23/11/06 20:58

              איך אתה משווה סכנה אמיתית (אירן) לדבר טוב שקרה לארהב בבחירות ושיעזור לה בעולם (עליית הדמוקרטים)?????????????

              החיזבאללה והחמס הם ''כסף קטן'' בסכנות לעומת אירן-הסכנה הגדולה ביותר היא הסכנה בעליית כוחות האופל המיואשים מדמוקרטיה בישראל (חסידי האפרטהייד והטיהורים האתניים ושינוי משטר לדמוקרטורה של ''בולשביזם ללא מרקסיזם'')

              שלום עם הפלשתינאים ינטרל את הנפץ בחבית אבק השריפה המזרח תיכוני-ושלום עם סוריה יחליש את אירן והאיום שהיא עלולה לייצור על האזור דרך עירק וסוריה ולבנון

              ויוסי ביילין הוא המדינאי היצירתי והאחראי ביותר בישראל ב20 השנה האחרונות. מספיק שתסתכל על לוח הנסיעות שלו כדי ללמוד משהו על השגת תמיכה מיירבית בתכנית שנועדה להשגת הפסקת אש וקידום מחודש בתנופה של משא ומתן:
              -מה לדעתך הוא עשה שבוע ברוסיה?
              -מדוע הוא נסע לתורכיה, גרמניה אנגליה וארהב?

              הגב לתגובה זו

            • לאור ''הצלחתו'' באוסלו, ראוי שישב בשקט (ל''ת)

              צבי, 24/11/06 08:10

              הגב לתגובה זו

            • שלום עם הפלשטינאים לא יפתור את האיום האיראני

              שרית, 24/11/06 13:26

              ראה דברי אחמדנאג'י.
              לפחות אתה מבין שהאיום האירני הוא בעייה,מה שלא הבנת לפני כ6 חודשים.

              הגב לתגובה זו

            • צבי יקירי-הכרת אש''ף בישראל והסכם אוסלו הם בעלי חשיבות היסטורית רבה!

              Ehad Haam-Zioni, 24/11/06 19:31

              אולי אפילו יותר מהסכם השלום עם מצרים(החשוב מאד כהסכם הראשון עם מדינה ערבית, ולא סתם, אלא מנהיגתו)

              לכן בן גוריון(הקמת המדינה), רבין (אוסלו) ובגין (שלום עם מצרים) הם שלושת המנהיגים החשובים ביותר במדינת ישראל מאז הקמתה.

              אז נתניהו טירפד וערפת עזר (או ההיפך), וברק לא הבין ושרון חסם כל מגע-ועכשו אנחנו נמצאים עם ממשלת חאמס.

              הגב לתגובה זו

            • שרית יקירתי המשדרת בלי לקלוט-קראי את יוסי בן ארי היום-ואת דברי.....

              Ehad Haam-Zioni, 24/11/06 20:58

              אליך ואל משה כבר שנתים-על הסכנות המדומות, הסכנות האמיתיות, הדרך להפריד ביניהן וההפחתה של האמיתיות.

              הגב לתגובה זו

            • אליוי-שרית-צבי ויתר הבועטים-אולי פעם תחשבו כמו גדולים?

              Ehad Haam-Zioni, 24/11/06 21:35

              אולי פעם תחשובו שהדרך הנכונה לבלום את הסכנה האמיתית המאיימת מאירן בעלת השאיפות המעצמתיות היא להגיע להסכמים ושלום עם סוריה והפלשתינאים???

              -האירנים רוצים קודם להשתלט על נסיכויות הנפט רוויות השיעים, ואחר כך להביא להפיכת המשטר בערב הסעודית וירדן(ואולי מצרים)-ולייצור מעצמה איסלמית עויינת מהודו ועד הים התיכון וצפון אפריקה-וכל זאת בחגורה הדוקה מסביבנו.

              -הוצאת האבן הסורית מהקשת (ובהמשך הוצאת לבנון ושלום עם הפלשתינאים שירפא פצע מוגלתי רב דורות בעולם הערבי-היא אכן הדרך הרצויה ביותר

              הגב לתגובה זו

      • כשל לוגי-מחיר ההתנתקות הוא על המנתקים!

        שרית, 24/11/06 13:24

        אם לא הייתה התנתקות ,לא היו משגרים קאסמים מגוש קטיף ז''ל.
        לפחות אתה מבין
        שאם נסוג מעופרה,יהיו קאסמים על תל אביב.
        (גזירה שווה)

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    ראיה מפוקחת אלא ש..

    פרופ' יעקב, 23/11/06 11:26

    הטזה המרכזית הנאמר גם בחוכמה היא שהכיבוש הוא קודם כל השחתה עצמית. צימרמן מביא רק דוגמה אחת לענין. דוגמב טובה.
    בהרבה אוניברסיטאות, לרבות אנגליות ניתן למצוא הרבה ספרים שעוסקים סביב הנושא
    OCCUPATION IS A SELF DESTRUCTIVE PROCESS
    בארץ עדין לא הפנימו את הדבר דייו.

    הגב לתגובה זו

    • הגדרת הכיבוש

      צבי, 23/11/06 18:00

      האם אתה מתכוון ל''כיבוש'' של שנת 1967 או, כפי שהערבים מגדירים זאת, ל''כיבוש'' של שנת 1948? זה חשוב לצורך ''ההפנמה''.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    הסתה לרצח ישראלים

    לביא, 23/11/06 10:45

    הכתבה הזאת מפחידה אותי. מפחיד לדעת
    שיש אצלנו אנשים כאלו. תמיד מסבירים
    ומתרצים את פעולות האויב (''לוחמי החופש'').
    אין שום הצדקה בעולם לרצח של נשים וילדים
    !!! אפילו לא ''הכיבוש''!!!

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק (ל''ת)

      אחת, 23/11/06 18:21

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    בגלל אנשים כמוך שמתירים את דמנו- אנשי שדרות משלמים את המחיר

    נורית, 23/11/06 10:13

    כל התעמולה האנטי ציונית של אנשים כמוך שמופצת בעולם בין היתר בכנסים אקדמים וב''מחקרים'' הזויים שמטרתם להשמיץ את מדינת ישראל ולהפוך את כולנו לאנשים שראוי לרצוח.

    תתבייש לך. עשית קריירה מפוארת מהשמצת ישראל. קיבלת כסף, מעמד ועבודה בלי הרבה מאמץ ותוך מכירת העם שלך והמדינה שלך ועכשיו אתה עוד מהגג על למה אנשי שדרות משלמים את המחיר.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    טבעת החנק השמאלנית קיצונית בתקשורת (ל''ת)

    נמאסה עלינו, 23/11/06 09:58

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    פרופסור לשנאת ישראל בכספנו ? למנוע תקציב מאונב' ירושלים (ל''ת)

    לשלוח הכתבה, 23/11/06 09:54

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    בוא נראה את שי ניצן ומזוז מטפלים בהסתה לרצח יהודים (ל''ת)

    בכתבה הזו ??, 23/11/06 09:52

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    סייעני אוייב משמידים כאוייב (ל''ת)

    יהודי, 23/11/06 09:47

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    כשתקפו התנחלויות אפילו לא קראת על זה בעיתון (ל''ת)

    אצל מי אתה עובד, 23/11/06 09:28

    הגב לתגובה זו

    • שדרות היא חלק מריבונות ישראלית,כמו ההתנחליות+קיבוצים+כפרים+גוש-דן+ (ל''ת)

      +כ-שמריהו+י''ם++, 23/11/06 19:02

      הגב לתגובה זו

    • Professor Zimarman is simply a sick antisemitic guy (ל''ת)

      Abe, 24/11/06 01:44

      הגב לתגובה זו