זה יהיה טעות לעשות הגבלה שכזו מסיבה פשוטה שזה לא בטיחותי. ניח שאת נוסע מאחורי משאית. בגלל גודלה אתה לא רואה כלום ומעדיף לעקוף אותה ולראות את הכביש (וגם למנוע מצב שאתה נכנס לתוך אחורי משאית במקרה של תאונה) אתה יוצא לעקיפה על פי החוק ועל פי ההגיון באמצע העקיפה אתה רואה שרכב מתקרב אתה רוצה לשיים את העקיפה מהר ככול הניתן אבל הרכב שלך לא עובר את ה 110 ואתה מתעקב שניות חשובות בעקיפה לצד המשאית ומסכן את חייך וחיי הקרובים שלך. לכן הצעתך לדעתי לא רצויה.
ועכשיו הדבר החשוב: מהירות אינה ומעולם לא היתה הסיבה לתאונות אלא נהיגה לא זהירה - עקיפות מסוכנות, חציית קו הפרדה לבן, אי עצירה ברמזור עצור, אי עציר הרמזור אדום, נהיגה שלא בהתאם לתנאי השטח, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, ועוד כאלה. מהירות לא בין הסיבות לריבוי תאונות.
תראה מה קורה בכבישים טובים יכסית שבהם אנשים נוסעים מהר יחסית והרבה יחסית. ההיתה מצפה ששם יהיו מירב התאונות אבל המציאות תופחת על פניך בכביש 1 2 ו 6 יש מעט מאוד תאונות ומעט מאוד תאונות קטלניות יחסית לנפח התנועה.
איפה יש הרבה תאונות יחסית - בצפון ובדרום בסופי שבוע כי אנשים חושבים שהם לבד ומשתוללים וכי אנשים שותים וחושבים שהם סופרמן.
מי עושה תאונות רבות באופן יחסי - צעירים שחושבים שהם מלכי הכביש ושגם שותים ונוהגים וערבים שתרבות הנהיגה שלהם היא מתחת לכל ביקורת (ואלה כמובן הצעירים שבערבים שמוציאים שם רע למגזר כולו).
אז לפני שמציעים פיתרונות כסם לנושא יש ללמוד אותו ולהבין אותו.
לא סתם שמפקד משטרת התנועה שהוא נכנס לתפקיד נתן ראיון שבו הוא אמר שהוא מתכון לחפש רק נהגים שיסעו הרבה מאוד מעל המותר וכל מי שיסע 25 ק''מ מעל המותר ישורר בהזהרה בלבד. הוא בדק את הנושא והבין שהבעיה היא לא במהירות אלא בדברים אחרים כפי שפירטנו כאן.
מעבר לזה ישנה כמובן בעית הולכי הרגל שנהגים בתוך העיר לא רואים אותם ומתעלמים מקיומם
הגב לתגובה זו