ב''ה
אך הכינוי זכרו לברכה נאמר על יהודים או גרים (שעברו גיור) שזכאים לברכה ונכללים בברית. על גויים שמתים או נפטרים על לא עוול בכפם או שמוכרים ליהודי אישית נהוג לומר ''ברוך דיין אמת''.
וכן בוודאי שמדובר במעשה רצח מזעזע ולא מוצדק משום בחינה. הרוצח ראוי לעונש המלא הקבוע בחוק הזר. בע''ה יתברך בימי בית שלישי ובוא משיח בן דוד כבר לא נזדקק לבתי הדין הזרים הללו והנ''ל היה יכול להישפט בבית דין יהודי.
וראוי לציין שלפי חוקי תורה תמימה יש לגוי הנלווה על ישראל זכויות קבועות הפחותות מיהודי, אך עדיין מגנות עליו מכל פשע מיד יהודים. כל זאת - במידה ומדובר באיש רודף שלום - כלומר חי את חייו בקרב שאר בני עמו לא כוונות זדון כלפי עם ה'.
אך גויים המתפרנסים בקרב ישראל ועוסקים במשלח ידם על פי חוק ובהגינות - עולים לרמת יהודי מבחינת בית הדין. משום שבמשלח ידם יהא אשר יהא הם משרתים ומכלכלים את בניו. לכן יש לפצותו אם פשעו בו יהודים בזדון ולהעניש את העבריינים כאילו פגעו באיש ישראל.
בנוגע למשל לישמעאלים (ערבים), סביר להניח שבימי בית שלישי כמו כל שאר הגויים שבעולם כבר לא יהיו נוכחים על אדמת הקודש באופן ניסי (הודו לה' כי טוב) לאחר הגאולה. אך יהיו כאלה מישראל שהם וזרעם ייחשבו כגרים באותם ימים מבורכים. זהותם ברורה כבר לרבים מהיהודים. עליהם ובנוגע להם יחלו חוקי הגר, עד שישלימו את כניסתם ההדרגתית לקהל ה' צדק.
הגב לתגובה זו