חבל גדעון שאתה כותב בלי להבין, ומשמש כשופר בידי חברות הפרסום.
איפה אתה טועה:
1. קודם כל, לא הזכרת במילה את מה שידוע לכל מי שמעורב בנושא – המשטרה קבעה חד משמעית: ''השילוט יוצר סכנה בטיחותית. שילוט הפרסומת הוא בבחינת גורם מסיח דעת, שהשפעתו רעה במיוחד בדרכים בין עירוניות בגלל מהירות הנסיעה הגבוהה''.
עד כמה שידוע לי, בטיימס סקוור או בפיקדילי מהירות הנסיעה אינה 90 קמ''ש, כמו שהיא באיילון. ככה שלתת דוגמא מהמקומות האלה זו טעות והטעיה, מסכים איתי? באיילון יש פקקים בבוקר ובערב, אבל בכל שאר שעות היום ובודאי בסופי שבוע הנהגים ''טסים'' באיילון במהירות של 100 קמ''ש ומעלה – והשלטים עלולים לגרום לתאונות קשות.
אגב, גם משרד התחבורה מתנגד לשלטים (הוא רוצה קודם לערוך מחקר רציני של שנה, ויש לכבד זאת. חברות השילוט וח''כ מרציאנו רוצים להכשיר את השלטים באופן מיידי, בלי לחכות למחקר. אז מי פועל באחריות? ומי מקדם אינטרסים כספיים באדישות ותוך התעלמות מבטיחות ציבור הנהגים?). ויצויין שהממשלה דחתה את הצעת החוק של מרציאנו, ולכן הוא מקדם אותה באופן פרטי. מהכתבה שלך נובע זלזול בבטיחות ובמטרתו של החוק ''הישן'' לאפשר לנו להתרכז בנהיגה (ואני מוחה על הציניות בה אתה מתיחס לנושא הבטיחות בדרכים. כל תאונה היא מיותרת לדעתי)
2. נכון שיש עוד דברים שגורמים הסחת דעת, כמו שימוש בסלולרי. הנקודה היא שכדאי לנו להשתדל ולהפחית את מספר מסיחי הדעת, למינימום. בודאי שאין כל סיבה להסכים למסיחי דעת שרק חברות הפרסום מרויחים מהם (השלטים) – וכולנו מפסידים מהם. הטיעון שלך דומה לטיעון הבא: ''אין סיבה להלחם בסוחרים שמעלימים מס הכנסה, כי יש עוד מעלימי מס ובכלל יש פשעים חמורים יותר'' – וזה טיעון שאינו מקובל בקרב הציבור שומר החוק שדואג לשיפור בטיחותו.
3. הטענה שלך על ''מחקרים שמראים שנסיעה משמימה עלולה להרדים את הנהג'' וכו' – זו טענה מקוממת במיוחד וברור כי המפרסמים ''האכילו'' אותך ואתה בלעת כמו פתי. הטיעון הזה רלוונטי לכבישים של מאות קילומטרים של נוף חד גוני, כגון מדבריות נוואדה (שם גם נערכו המחקרים) – ודאי שאין זה רלוונטי לכביש האיילון – באמת אתה רוצה שנאמין שנהגים ירדמו באיילון אלא אם כן יהיו שם שלטים?
4. אתה מתעלם מהעובדות החשובות הבאות: א. חברות הפרסום האלו צפצפו על החוק משך שנים, כדי להרויח כסף על חשבון הבטיחות של כולנו, ועכשיו הן רוצות שמרציאנו וחסון ישנו עבורם את החוק. ב. רבים מהשלטים נמצאים בכלל לא על בניינים אלא בשדות ירוקים (ראה ממחלף קק''ל צפונה עד גלילות) – וזה מפלצתי ומכוער. ההתעלמות שלך מנקודה זו מצערת אותי מאוד.
5. והכי חשוב – רוב מוחלט של האנשים בארץ לא רוצה את שלטי הפרסומת הללו בכביש (גם בגלל הבטיחות וגם בגלל שנמאס לאנשים מהחדירה המוגזמת של פרסומות לחיים שלהם). תקרא את התגובות באינטרנט (אפילו לכתבה הזו שלך – 80% מתנגדים למה שכתבת), דבר עם אנשים רגילים ובני משפחה שלך, ותראה שאני צודק. אני מוכן להתערב איתך.
לסיכום, חבל לי מאוד שאדם כמוך, שנודע במאבקו הבלתי נלאה למען האזרח הקטן (אני עוד זוכר את ה''אץ לו רץ לו מר כהן'' וכו' מימי כלבוטק של ערוץ 1) – מקדם כעת אינטרסים של שתיים שלוש חברות פרסום, על חשבון האזרחים הקטנים. לא מאוחר מדי לומר ''טעיתי''.
הגב לתגובה זו