אני מדבר על תסריטאים כי זה מה שאני מכיר.
למעלה מחמישים אחוז מהתסריטאים העובדים בתעשייה,מרמת הדיאלוגיסט ועד רמת היוצר, אינם שייכים לאיגוד.
למעלה מחמישים אחוז מהשייכים לאיגוד אינם תסריטאים שיצירה שלהם הופקה אי פעם. כל זאת בגלל שהאיגודים נוקטים, בניגוד למקובל באיגוד מקצועי נורמלי כמו ה- WGA, מדיניות הרשמה חופשית. למה? כסף!
לצערי הרב האיגודים נכשלו בתפקידם כאיגוד מקצועי. חשוב להבהיר: מדובר בכשלון של האיגוד כגוף ולא בתנאים שהוא מייצר לחבריו. הוא אולי מייצר תנאים טובים לתסריטאים אבל אני לא מפסיד כלום כתסריטאי אם אני לא שייך לאיגוד.
טבלאות שכר המינימום לא רלוונטיות לנעשה בשוק. אם השכר לתסריטאי בתוכנית היה גבוה יותר כחבר איגוד מאשר כתסריטאי בודד - היה אינטרס להצטרף. בפועל, כל סוכן תסריטאים ישיג לך שכר שהוא פי 2-3 מהמינימום. אם דיאלוגיסט מרוויח פי 3 מהמינימום (וכפרה עליכם, דיאלוגיסטים, מת עליכם. במיוחד מה שעשיתם בפרק 46. אתם פשוט מרוויחים פחות) אז יש בעיה בשכר המינימום.
אם יש משהו אחד שהאיגודים הצליחו בו זה מאבק התמלוגים. אבל אפילו שם לא הייתה להם את היכולת הלוגית הבסיסית כדי ליצור לינקג' בין חברות בתלי לחברות באיגוד: אם אני רוצה להנות מפירות המאבק הזה אני יכול פשוט להצטרף לתלי. למה לי לסכן את התחת של עצמי? שאחרים ישבתו ואני אדרוך על גופותיהם בדרך לצ'ק שמן יותר של תלי.
ואם אפשר, בלי הטפות לדאגה לכלל וכו' - העולם משתנה, אנשים נהיו קפיטליסטים חזיריים, חלק מהתפקיד שלכם זה להתאים את עצמכם לעולם. תודה.
נ.ב החשכת מסך? לציבור זה ממילא לא משנה כל עוד הוא מסתובב עם איזה בובליל רנדומלי תקוע בישבן