כנראה שהעבודה משנת 2003 קשורה לזה. למיטב זכרוני היה מדובר בתוכנית להציע 5000 או 6000 ש''ח פר גריטה אך בכ''ז האוצר התנגד.
מכאן שלשלם סכום גבוה מכך, כמוצע בכתבה, זה אוטופי ולא רציני, מצד שני חוששני ש 3000 לא יהא תמריץ מספק, כך שבגדול 5-6 אלף נראה לי סכום סביר, שמצד אחד ימחוק כמה אלפי רכבים טובים מהכבישים ומצד שני עלותו לא תהא בלתי נסבלת לאוצר.
על מנת לצמצם חוכמולוגים (קנה רכב מושבת, השמש אותו וחלוב את אוצר המדינה) אני ממליץ לקבוע כי יורשה למכור רק מי שהחזיק ברכב לפחות 3 שנים. זה גם מתיישב עם מטרות החוק שכוונתן לעודד בעלי רכב המחזיקים אותו שנים רבות לשדרג ולהתקדם (או לחילופין לעבור לתח''צ).
תועלת נוספת, שלא צוינה בכתבה, היא שחרור מקומות חניה יקרים. סובארו לאונה 1982 תופסת אותו מקום כמו סובארו אימפרזה 2002.
ראוי לציין כי תוכנית הגריטה האיטלקית התנתה את התשלום בקניית רכב איטלקי חדש(!), מה שלא רלוונטי אלינו.
ולבסוף, ראוי לציין כי מדובר ברשות בלבד! איננו אונסים בעלי רכבים ישנים עניים למכרם, רק מציעים להם. זה גזר, לא מקל.